زمان کنونی: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲, ۱۰:۲۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی

ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۴۷ ب.ظ، توسط Masoud05.)
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
۲ نکته:
۱- چیزایی که بنظرم مهمتر بود رو با رنگ آبی مشخص کردم .
۲- اینها فقط تجربیات منه و ادعایی درباره آنها ندارم :

مانشت:۱- اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

متولد ۱۳۶۷ و ساکن شیراز هستم . در گرایش هوش مصنوعی رتبه ۲۵۳ رو کسب کردم ، احساس کردم شاید تجربیاتم برای کسی مفید باشه به همین خاطر هم سعی کردم مطالبی که می تونه مفید باشه رو بطور کامل نوشتم .

مانشت:۲- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

من کاردانی و کارشناسی ناپیوسته رو در دانشکده مهندسی باهنر شیراز در گرایش نرم افزار خواندم و در سال ۱۳۸۹ فارغ التحصیل شدم .

مانشت:۳- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

- درابتدا مشاوره با دیگران و سپس تحقیقاتم، منو به این رشته علاقه مند کرد البته مسائل دیگه ای هم دخیل بود که برای جلوگیری از طولانی شدن این مصاحبه از بیان آنها خودداری میکنم.

مانشت:۴- کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟ دانشکده مهندسی باهنر شیراز ، هم کاردانی و هم کارشناسی

مانشت:۵- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

- دانشجویی بودم که بعضا شب امتحان هم نمی خوندم البته همین جا بگم که پشیمونم و یکی از دلایلی که منو وادار به ادامه تحصیل کرد همین کم کاریا بود و انگیزه برای جبران گذشته . برخی از دروس رو خیلی دوست داشتم مثل ساختمان داده و طراحی الگوریتم اما بعضی درسا مثل مهندسی نرم افزار برام خسته کننده بود و زیاد به فکر نمره نبودم .

مانشت:۶- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
از ابتدا که وارد دانشگاه شدم به تحصیلات تکمیلی فکر میکردم اما اینکه کی بطور جدی وارد میدان شدم مربوط میشه به مهرماه ۱۳۸۹ .

مانشت:۷- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

- ترم ۳ کارشناسی ناپیوسته ، استاد درس گرافیک کامپیوتری ۲ مباحث جالبی از هوش مصنوعی رو برامون میگفت ، از همون موقع تصمیم گرفتم که در گرایش هوش ادامه تحصیل بدم و همین کار رو هم کردم

مانشت:۸- میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
زبان : سفید //// ریاضی ۲۰% /// مشترک ۴۰ /// تخصصی ۴۴ /// درصد دروس مشترک و تخصصی رو گرد کردم
۲ بار شرکت کردم اما رتبه سال قبل به شدت ناامید کننده بود .همینجا باید بگم که رتبه بد در ۱ سال دلیلی برای بد شدن رتبه در سال بعد نیست !

مانشت:۹- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

- افرادی که در حین تحصیل خوب خوندن مسلما راحت تر پیش میرن چراکه با مباحث آشنایی بیشتری دارند ، اما واقعیت این هست که روش خوندن برای کنکور و برای امتحان پایان ترم با هم تفاوت داره ، پس کسی که در حین تحصیل خوب نخونده با صرف مقداری زمان تحت عنوان " دوره پیش نیاز " میتونه خودش رو وارد میدان رقابت کنه . این دوره با خواندن کتاب های مرجع همراه هست ( البته نه برای هر درسی – در زیر به این موارد اشاره میکنم )

مانشت:۱۰- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من سال قبل هم خوندم که نتیجه اون فقط جبران کم کاری در حین تحصیل بود ، اگر کمی بیشتر میخواندم و هدفمند مطالعه میکردم همان سال نتیجه میگرفتم ، به هر حال برای کنکور ۹۱ از اواسط تابستان شروع به خواندن کردم . در آن موقع من در حین خدمت سربازی بودم . هر چند محل خدمتم خوب بود اما بالاخره زمان زیادی از طول روز رو به خودش اختصاص میداد ( ساعت ۲ بر میگشتیم خونه ، تا نهار بخورم و کمی استراحت میشد ۵ عصر ، شب هم که باید زود میخوابیدم ) این روال تا اواخر آبان ماه طول کشید . از آذر تا کنکور روزانه حدود ۶ ساعت مفید میخوندم .

مانشت:۱۱-برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ اگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
برنامه ام بر اساس میزان پیشرفتی که میکردم بطور پویا و معمولا بصورت هفتگی تغییر میکرد . اما بازه های زمانبدی اصلیم ، ۱۵ روزه بود

مانشت۱۲: بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
- من سعی کردم از هر گروه ریاضی – مشترک – تخصصی حداقل در ۱ یا ۲ درس تبحر پیدا کنم . اما برای مشترک ها حساب ویژه ای باز کردم و سعی کردم حداقل در ۴ درس این گروه خوب باشم

مانشت:۱۳-آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله .صد در صد همینطوره . من توی ریاضیا ضعیف بودم . از طرفی درسی مثل آمار خیلی زمان بر هست و طبعا باید میزان بیشتری برای آن وقت صرف کرد و یا درسی مثل مدار منطقی که بنده برای کنکور کاردانی پیوسته ( تقریبا با همین سر فصل! ) کارشناسی ناپیوسته و آزمون ارشد سال قبل خوندم ، نیاز به زمانی به مراتب کمتر از سایر دروس داشتم.

مانشت:۱۴ -خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

من از روزی که قصد داشتم برای ارشد بخونم کتابام مشخص بود حتی کتاب های کمکیم . برای هر درس ۱ کتاب مرجع داشتم ( منظورم از مرجع ، کتاب کنکوری اصلیم هست مثلا برای مدار منطقی پوران پژوهش مرجع من بود ) . زمانبدی که داشتم طوری بود که حتما تمام کتب مرجع رو تمام میکردم . از طرفی میدونستم چیا مهمه و چه فصل هایی رو باید بهتر بخونم ، برای این فصل ها هم کتاب کمکی در نظر داشتم ، اما سایر فصول درسا رو در صورتی میخوندم که وقت میکردم
اینطوری بگم که همه مطالب رو حداقل ۱ بار خوندم اما مطالب مهم رو از چند کتاب میخوندم


مانشت:۱۵-میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.آیا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
فقط کتاب یا جزوه.


این سوال مورد علاقه ام بود چه الان و چه زمانی که دنبال کتاب میگشتم :

ریاضی مهندسی : این درس رو نخوندم اما تحقیقاتم میگه که کتاب مهندس کریمی خوبه

آمار مهندسی : فقط پارسه ، کافی کافیه فقط بعضی مطالبش زیادیه که میتونید بر اساس تست های سال های اخیر این بخش ها رو پیدا کنید و به یه خوندن سطحی از این بخشا اکتفا کنید. حل تستش هم بینظیره چون اینقدر کامله که خودش یه مرور محسوب میشه

محاسبات عددی : راهیان ارشد برای شروع عالیه . من این درس رو اصلا نداشتم تو کارشناسی و با خوندن این کتاب ، تو این درس راه افتادم البته این کتاب بعضی مطالب رو نداره که میتونید از کتاب پوران یا پارسه برای تکمیلش استفاده کنید

گسسته : کتاب پوران خیلی خوبه اما من خودم کتاب سپاهان رو میپسندم هم توضیحش بهتره و هم حل تستش . اگه نیاز به مرجع داشتید میتونید از گریمالدی استفاده کنید . اما تست های مهندسی کامپیوتر واقعا ساده هستن ( اونایی که سخته به این راحتیا حتی با خوندن گریمالدی هم نمیشه جواب داد ) ، بیشتر پیشنهاد میکنم که بچه های فناوری از گریمالدی استفاده کنن. از جزوه ۹۰% پارسه هم استفاده کردم

ساختمان داده : درس بسیار زیبایی هست . تست های سال های اخیر این درس بسیار مفهومی شده . پیشنهاد میکنم که مباحث درهم سازی + درخت جستجوی دودویی از روی کتاب مقدمه ای بر الگوریتم ها (تالیف کرمن و ... ) بخونید (راجع به این کتاب در درس طراحی الگوریتم بیشتر صحبت میکنم ) . برای کتاب کنکوری هم زیاد فرقی نداره چی میخونید اما اگه پارسه رو با کتاب مقسمی و یا پوران ترکیب کنید عالیه . پارسه و مقسمی خوب تست ها رو حل کردن . اگر پارسه رو ندارید پوران + مقسمی بخونید که اینم یه ترکیب خوبیه. دکتر قدسی هم کتابی دراین مورد داره که بیشتر مباحث اون از کتاب کرمن آورده شده ، فقط فصلی داره (اگه اشتباه نکنم ) به عنوان داده ساختارهای اولیه که تو این فصل مباحثی مثل لیست پیوندی ، پشته و صف رو بهتر از کرمن گفته. اگه این کتاب رو ندارید زیاد نگران نباشید اما اگه بتونید یه نگاه بهش بندازین بد نیست ( بعضی از فصلهاش برای کنکور مهم نیست ، در کل تو ۱ روز مطالب اصلیش رو میشه خوند )

نظریه زبان : این درس از اون درسایی که واقعا کتاب تست خوب براش نیست ( لااقل من ندیدم ) . یه روز یه تست دیدم که جوابش برام عجیب بود . رفتم از کتاب پارسه بررسی کردم دیدم یه چیز دیگه میگه ، رفتم گسترش علوم پایه رو دیدم، دیدم یه چیز دیگه میگه ، همینطور جزوه سید جوادی + مدرسان شریف + جبل عاملی (انتشارات ارکان ) + جهش . در کل من از ۷ کتاب این تست رو بررسی کردم ( بعضی از کتابا مال دوستان بود ، این همه کتاب که خودم نداشتم! ) ۴ تا گزینه ۲ زده بودند و ۳ تا هم گزینه ۳ . اینجا معلوم میشه بعضی از تست ها ش چقدر پیچیده هستن اما انصافا بعضی تستاش خیلی ساده هست .
توصیه من اینه که حتما کتاب لینز رو با تمریناتش بخونید . تمریناش مهم تر از خودشه . برای تست هم من کتاب انتشارات ارکان نوشته جبل عاملی رو خیلی پسندیدم هر چند این کتاب هم مثل سایر کتابا غلط زیاد داره . پارسه هم خوب بود اما اصلا کامل نیست و میتونید بعنوان یه کتاب کمکی ازش استفاده کنید. جزوه ۹۰% پارسه هم استفاده کردم و خیلی خوب بود .

مدار منطقی : من امسال پوران رو خوندم و همه تستاش رو هم زدم . سال قبل هم پوران رو خوندم اما فقط ۲ تست زدم ( امسال و سال قبل تستاش از نظر سطح سوال در یه حد بود ) اینجا معلوم میشه که تحلیل تست چقدر مهمه چون من برای امسال تست ها رو به دقت تحلیل میکردم . بنظرم برای این درس کتاب مرجع نیاز نیست و پوران و یا راهیان ارشد براش کافیه.

معماری: پوران + پترسون برای جاهایی که متوجه نمیشید .

سیستم عامل : بنظرم پارسه خیلی خوبه . اما اگه ندارینش میتونید از کتاب پوران نوشته موسوی طیبی هم استفاده کنید . این دو کتاب بسیار بهم شبیه هستند ( با همکاری هم نوشته شده ، میتونید به مقدمه کتاب پوران مراجعه کنید) .

مدار الکتریکی : اگه این درس رو پاس نکردید برید کلاس . تنها درسیه که میگم برید کلاس سایر دروس با خودتونه . کتاب پارسه خیلی جالبه .

طراحی الگوریتم : برای مرجع از کرمن استفاده کنید بهمراه تمریناتش . امسال من فقط برخی از تمرینات فصل گرافش رو حل کردم . اگه اشتباه نکنم باهاش به راحتی ۲ تست کنکور رو زدم . تست های امسال سنگین بود ، فکر کنم ۴ تا صحیح زدم . در کل خوندن کتاب کرمن خیلی خیلی مهم و لذت بخشه . مخصوصا مطالبی مثل درخت بازگشت ، درهمسازی ، هیپ ، مرتب سازی با مرتبه زمانی خطی و از همه مهمتر بخش گرافش که شامل مقدمه و الگوریتم های درخت پوشای مینیمم و کوتاه هترین مسیر ها هست .
برای کتاب کنکوری هم من از سپاهان استفاده کردم که خلاصه جالبی از کرمن بود . البته سال قبل پوران رو خونده بودم و می دونستم باید کجاهای پوران رو دوباره بخونم .
بنظرم اگه کرمن رو بخونید + پوران کافیه . تنها مشکل اینه که پوران تو حل تست ضعیفه . من خودم از سپاهان استفاده میکردم ( اما بگم که مجموعه تست مقسمی + پارسه رو هم برای تشریح بیشتر تست ها داشتم ) شما باید یه منبع دیگه هم برای حل تست داشته باشید . این منبع میتونه یک کتاب درسی دیگه باشه و یا یک کتاب مجموعه تست سال های اخیر ( مثلا گسترش علوم پایه و یا خود انتشارات سنجش ) .اینم بگم که تا خدی از جزوه سید جوادی هم استفاده کردم و خوب بود بنظرم.

هوش مصنوعی : من از پوران استفاده کردم که خلاصه خوبی بود اما حل تستش وحشتناک بود. برای جبران این مشکل از کتاب مجموعه تست گسترش علوم پایه استفاده کردم که عالی بود .حل تست پارسه رو هم یه نگاه انداختم. شما میتونید مثل من عمل کنید و یا اینکه کتاب راهیان ارشد رو که خیلی تعریفش شنیدم رو استفاده کنید. در ضمن برای این درس تست کمه . من برای جبرانش از تست های کنکور آزمایشی پارسه استفاده کردم . تست های امسالش متوسط بود اما اگه تست های سال قبلش رو تهیه کنید عالیه ( سال ۸۹ که میشه برای کنکور ۹۰ )


مانشت:۱۶-بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
– بنظرم بسته به سطح داوطلب داره اما من بر اساس یک دانشجوی متوسط ۳ گروه میتونم تصور کنم :
واجب : نظریه + الگوریتم+ بخش از معماری کامپیوتر + ساختمان داده ( فصل هایی که در بالا مطرح شد )
توصیه شده : فصل هایی از هوش مصتوعی راسل
اختیاری و جهت رفع اشکال : مدار الکتریکی + مدار منطقی +سیستم عامل + کلیه دروس ریاضی (برای ریاضی بیشتر به فکر تمرین کردن باید بود + مرور منظم )

مانشت:۱۷-یا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
معمولا جزوه محور بودم بغیر از درس ساختمان داده (هورویتز + لیپ شوتز) و نظریه(لینز ) و سیستم عامل ( استالینگ) و طراحی الگوریتم ( نیپولیتان)هیچ درس کنکوری دیگه ای رو از کتاب مرجع استفاده نکردم حتی برای هوش مصنوعی!

مانشت:۱۸-زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

سطح زبانم متوسطه اما تصمیم داشتم سر جلسه درس های دیگه رو بزنم . اینم یه اشتباه بود چون سوالات زبان امسال خیلی ساده بود اما من روی ریاضی وقت گذاشتم و تست هایی رو که با صرف زمان زیادحل کردم غلط از آب درآمد و بخاطر همون تست هایی که در دور اول زدم ، درصد ریاضیم ۲۰ شد . زبان رو بنظرم کم کم و بطور تفریحی از تابستان شروع به خوندنش کنید .(منظورم از تفریحی اینه که روزانه در هر ساعتی که خودتون دلتون خواست یه مقدار براش وقت بزارین )

مانشت:۱۹-در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

بنظرم میشه بالا زد . من خودم آنچنان که باید براش هزینه نکردم . اما بنظرم خیلی راحت تر از ریاضی عمومی کنکور های مقاطع قبلیمون هست . تا جایی هم که میتونید حذف نکنید مگه اینکه خیلی خیلی وقت کم باشه که در این صورت حذف ۱ درس ریاضی شاید بهترین کار باشه ( دقت کنید گفتم که مطمئن هستید وقت خیلی کم میارید و بعدا درسی رو حذف میکنید )

مانشت:۲۰-اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید..

برنامه من به ۳ دوره زمانی تقسیم میشد . در مرحله اول درسایی که باهاشون کاملا مشکل داشتم ( چه از نظر علمی و چه از نظر حجمی ) رو شروع کردم . مثلا آمار و مدارا الکتریکی + لینز و کرمن ( با این ۲ تا مشکلی غیر از حجمش نداشتم ) . این دوره بهتره توی تابستان شروع و تمام بشه و در آن دروسی که باهاش مشکل دارید رو کنار میزارید ( بر اون غلبه میکنید) .
یه نکته بگم : بعضیا میگن من با درسی شروع میکنم که ساده هست ، اما من میگم شما باید با درسی شروع کنید که مشکله ، علتش اینه که این درسه بخاطر ترسی که ازش دارید مدام به عقب میندازینش و نزدیک های کنکور به علت حجم زیاد مطالب برای مرور و تست زدن ، درس رو حذف میکنید ، به قول برایان تریسی قورباغه رو قورت بده!
مرحله دوم یه مرحله جامع هست یعنی همه دروس و همه تستا زده میشه .
یه نکته درباره تست زدن بگم : بهتره هر فصل که میخونید تعدادی تست بزنید اما همه تست ها رو نزنید چراکه ممکنه با بی حوصلگی اونا رو رد کنید و در ضمن وقتی ۱۰ تا تست یه مبحث زدید ، تو اون لحظه ممکنه سایر تست ها هم بزنید چون دیگه خیلی مطالب تکراری شده . اما من میگم تست ها رو تقسیم بندی کنید و برای مرور کردن ، سایر تست هایی که نزدید رو بزنید ، ۲ راه میتونید داشته باشید
الف - مثلا تست های مضرب ۵ رو بزنید . این روش یک ایراد بزرگ داره اونم اینه که بعضی فصل ها تست کم داره و باید مثلا تست ها رو زوج و فرد کنید و بعضی فصل ها تست زیاد داره و باید تست های مثلا ضریب ۵ رو بزنید ، این باعث میشه که یکم سر درگم باشید مگر اینکه اول هر فصل بنویسید تست های با چه مضربی رو زدید
ب- روش خودم : زحمت میکشید یه فرم پاسخ نامه تستی درست میکنید شبیه اونی که تو کنکور میدن اما تا شماره ۱۰۰ کافیه ( هم کاغذ کمتری مصرف میشه و هم کوچولوتره ) . از این فرم به تعداد فصول همه دروس کپی میگیرید ( میتونید فرضا ۴ تاش رو تو یه برگ بزارید و کپی بگیرید بعداً جداش کنید ) . اینطوری حتی میتونید تست ها رو رندوم بزنید .
نکته دیگه : من تست ها رو به ۴ دسته تقسیم کردم
۱- تست های بی فایده : تست هایی که کلا غلطه و نکته ای در آن نیست و یا دقیقا تکراری سال های قبله . این تست ها رو روی شماره شون یه ضربدر میزدم که به معنی حذف بود
۲- تست های کم ارزش : تست هایی که در صورتی که وقت اضاف میاوردم ، مجدداً حل میکردم . برای این تست ها کاری به شماره سوال نداشتم ( بدون علامت )
۳- تست های مهم : تست هایی که باید مرور بشن . با یه دایره پیرامون شماره سوال معلوم میشد
۴- تست های دوره ای: تست هایی بودن که با خوندنشون خیلی از مطالب دوره میشه ، مثلا حل تست شامل یادآوری های زیاده و یا اینکه خودتون با حاشیه نویسی برای این تست ، این تست رو به یه تست کامل برای مرور درس تبدیل کردید . این تست ها رو با ماژیک فسفری روی شماره سوال مشخص میکردم .
اما مرحله سوم : فقط دوره کردن تست ها و مرور مطالب بود
من در حین مرحله دوم مطالب رو خلاص نویسی میکردم و تو یه دفتر مینوشتم ، اگه هم جایی نیاز بود کنار کتاب حاشیه نویسی میکردم . البته برای دروس معماری – سیستم عامل و هوش خلاصه نویسی نکردم چون خیلی حجیم میشه ( برای اینا اکتفا کردم به نوشتن فرمول یا نکات کلیدی)
میزان خلاصه نویسی هم بسته به درسش بود مثلا مدار منطقی حدود ۱۵ صفحه و الگوریتم ( سنگین ترین خلاصه ) ۲۵ صفحه بود .
انشاالله یه نمونه از این خلاصه ها رو براتون خواهم گذاشت . یه نکته دیگه هم بگم که خیلی مهمه و اون اینه که سعی کنید تست ها رو به دقت تحلیل کنید. من برای تحلیل تست های سال های اخیر حداقل ۳ منبع داشتم (۲ موردش کتاب مجموعه تست بود )


مانشت:۲۱-آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

در خانه و تنها . بسته به خود شخص داره

مانشت:۲۲-حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

معیار پیشرفت خوب فهمیدن و تست زدن بود . برای درسای ساده معیار پیشرفت تعداد صفحاتی که خونده بودم ، بود.

مانشت:۲۳- اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

کتاب اصلی (مرجع = همون کتابهای تستی اصلیم) رو که باید تموم میکردم به هر قیمیتی . اما کتابای جانبی که در بالا گفتم رو میتونستم حذف کنم . حذف درس در مراحل آخر بنظرم معقوله ( البته بشرطی که واقعا راهی نداشته باشید و گرفتار باشد )

مانشت:۲۴-اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
از اول به هوش مصنوعی فکر میکردم . حتی رشته هایی مثل فناوری اطلاعات رو هم شرکت نکردم

مانشت:۲۵-آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.


کند شدن سرعتم غالبا بخاطر این بود که با یه مسئله یا مبحثی روبرو میشدم که برام سخت بود . مشکل خاصی نداره چون برخی از مباحث هم ساده تر از اونی بود که فکرش میکردم و براش برنامه ریزی کرده بودم . زمان این به پای اون در!
ناامیدی که خیلی کم پیش میومد اما ، با یه تفریح چند ساعته با دوستان ، درستش میکردم .

مانشت:۲۶- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

کلاس کنکور بنظرم در حالت عادی نیاز نیست . من خودم محاسبات رو پاس نکرده بودم و خودم تنها خوندمش ( بدون کمک کسی ) و تونستم ۲ تا رو بزنم که برام کافی بود . مدار الکتریکی رو کلاس رفتم اما چون با کلاس پیش نرفتم بدردم نخورد . سایر دروس هم بنظرم کلاس نمیخواد مگر اینکه واقعا در اون درس ضعیف باشید و بدونید که رسیدن به حد نرمال بسیار بیش از معمول زمان میخواد . در کل با کلاس مخالفم ( غیر درس مدارالکتریکی که خودم هم رفتم ). بنظرم خیلی از درسا رو میشه خودت بخونی و از دردسر رفت و آمد اونم تو شهر های شلوغ و اون ترافیک اعصاب خردکنش بعلاوه هزینه های سنگین جلوگیری کرد .


مانشت:۲۷-آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

شرکت کردم اما برای اینکه تبلیغ نشه نمیگم کجا رفتم ( جای بیخودی بود هر چند اسمش رو همه شندیدیم و جزء موسسات معروفه ) . توی روش درس خوندن و برنامه ریزی، برای من که بدرد نخورد اما توی نشستن سر جلسه کنکور و مسئله زمانبندی سر جلسه بهم کمک کرد . میتونید ۳ یا ۴ مرحله شرکت کنید که کافیه بنظرم ( اگر بی تجربه هستید و توانایی مالی دارید همه مراحل رو شرکت کنید . کسی که توانایی مالی نداره هم نگران نباشه خودش تو خونه برای خودش کنکور با زمان واقعی و یا حتی زمان کمتر از کنکور واقعی ، شبیه سازی کنه ) . از نظر مفید بودن ، همین که به نحوه پاسخ گویی سوالات و زمانبندی سر جلسه کمک میکنه بنظرم کافیه ( مجدداً میگم اگه بنا به هر علتی ، واقعا نتونستین شرکت کنین ، خودتون توی خونه از خودتون آزمون بگیرید)

مانشت:۲۸-تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

جمعبندی بنظرم بهتره بعد از خوندن همه دروس باشه و ترجیحاً براش یه زمان شروع بزارید که بنظرم ۱۵ دی ماه مناسبه . مرور و جمعبندی مطالب پروسه بسیار وقت گیر و حیاتی هست و بنظرم ۱ ماه بسیار کمه . ایده آل بنظرم شروع این دوره از اول دی ماه هست ، اگه نتونستید نهایتاً ۱۵ دی ماه ( دیگه دیرتر نشه ) . توی این دوره خلاصه ها و تست هایی که خودتون زحمت تحلیل و حاشیه نویسیش رو کشیدید ارزش خودشون رو نشون میدن .

مانشت:۲۹-برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

شرایط خوبی داشتم اما بی خوابی شب امتحان اذیتم کرد! معیارم تسلط به برخی از دروس بودو اینکه خودم خودمو قبول داشتم ( دروس ساختمان – مدار منطقی – نظریه – الگوریتم و هوش مصنوعی). آزمون های آزمایشی معیار جالبی نیست . هر چند که اطلاعات مفیدی بهتون میده ( در این باره در ارسال های بعدی توضیح میدم ) اما موارد زیادی بوده که رتبه کنکورشون از بهترین نتیجه در کنکور آزمایشی خودشون بهتر بود ، بلعکسش هم وجود داشته.

مانشت:۳۰-آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

بله . خیلی از افراد به این چیزا فکر میکنن . البته نباید انتظار ۱۰۰ زدن درسی داشت .اما میشه به دروسی اعتماد کرد ( دقت کنید کلمه جمع آوردم ، منظورم اینه که بگی من مثلا توی مشترک ها به ساختمان – نظریه و مدار دل بستم که اگر خدایی نکرده یکیش سخت اومد خودت رو نبازی ، البته سر جلسه تحت هیچ شرایطی نا امید نشین)

مانشت:۳۱-سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
نه اصلا بهش هم فکر نکردم چون اون لحظه موقع فکر کردن به این چیزا نیست . فقط سعی میکردم ۱ تست بیشتر بزنم!
اگه سر جلسه ناامید شدید اوضاع خیلی وخیم میشه ؛ البته چند دقیقه اول که سوالات رو میبینید پیش خودتون میگید هیچ کدومش رو بلد نیستم ، اگه این فشار و استرس رو کنترل کنید ، کم کم خواهید دید که تعداد قابل توجهی از تست ها رو میتونید حل کنید
از عللی که برخی افراد خوب درس میخونن اما توی کنکور موفق نیستن ، همین فشار و استرس اول آزمونه . مجدداً تاکید میکنم که بیش از ۹۰% افرادی که خوب خوندن همچین استرسی رو میگیرن ، اگه مدیریتش کنید ، کم کم نکات و راه حل ها خودشون رو نشون میدن!


مانشت:۳۲-آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

بله . اول مشترک و با درسی که ساده تر بنظرم بیاد ( ترجیحاً مدار یا نظریه ) بعدش ریاضی ( ترجیحاً گسسته ) و بعدش زبان. تخصصی هم که وقت خوب بود و زمانبندی خاصی نمیخواد ؛ اول هر چی بلدی بزن همین

مانشت:۳۳-وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
- اول تست های مشابه و ساده رو پیدا میکردم ( سرعت یافتن همچین تستایی مهمه ) بعدش وقت اضاف میامد که حتما هم میاد به این تست های مشکوک که بعضا ساده هم هستن میپرداختم . بعضی از تست ها هم میدونستم حلش نمیتونم بکنم کلا قیدش رو زدم مثل اون سوال فضانورده توی سیستم عامل که فکر کنم هنوز تو فضا مونده باشه اخه کسی نتونسته مسئله اش رو حل کنه :دی


مانشت:۳۴-وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

- در بالا توضیح دادم

مانشت:۳۵-آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
- نه حوصله استرس نداشتم! تخمین خودم از خودم حدود رتبه ۸۰ بود . کمی توی ریاضی و تخصصی ها به کلید نهایی مشکوکم اما مشترک ها رو اونایی که زدم ، با کلیدش مشکل ندارم ( من معماری و سیستم رو خیلی کم زدم ، احتمالا اعتراض بچه ها بیشتر روی این ۲ درس بوده )


مانشت:۳۶-بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل


من برای این سوال درصد تعیین نمیکنم ، ضریب تعیین میکنم مثلا اگه برنامه نداشته باشید یا سر جلسه استرس شدید داشته باشد ( تا حدی استرس طبیعیه ) ضریب صفر میشه در موفقیتتون .
کلاس کنکور که اصلا مهم نیست . پایه تحصیلی فقط یه عامل تسریع دهنده هست ، همینطور دانشگاه محل تحصیل . میخوام بگم اگه تو یه جای بد با پایه تحصیلی بدی فارغ التحصیل شدید فقط محکوم به تلاش مضاعفید و نه محکوم به شکست . پس جبران کنید مخصوصا الان که وقت هست جای نگرانی وجود نداره.
شرایط مطالعه و زندگی هم مهمه ، اینم اگه با بی دقتی خونده بشه ، میشه یه ضریب نزدیک به صفر در موفقیت ( یعنی احتمال قبولی به شدت کم میشه ) . پس سعی کنید تا میتونید از مسائل حاشیه ای دوری کنید. دوران نزدیک به کنکور اصلا زمان مناسبی برای علاقه مندی و فکر کردن به ازدواج نیست .
یه نظریه دارم که نمیدونم درسته یا نه ( اگه نظری دارید ممنون میشم بگید ) : من میگم که فشار زیاد درس ، باعث میشه دنبال راه فرار بگردیم (البته نه برای همه اما نسبتاً این مورد زیاد دیده میشه )، مسائل عاطفی یکی از مواردیه که ذهن رو به شدت مشغول میکنه و طبعاً از فکر و فشار درس ما رو دور میکنه (البته تنها مسائل عاطفی اینطوری نیست ، میتونید برای خودتون مسائل فکری دیگه ای درست کنید که از فکر درس فرار کنید مثلا اشتغال ، بیماری یکی از عزیزان و ...) ،۲ حالت داره یا این نظریه درسته که باید دقت کنید که ذهنتون از درس منحرف نشه و یا اینکه این نظریه غلطه اما بازم باید مواظب افکارمون باشیم . ( خدا به خیر کنه نظریه پرداز هم شدیم! ) .شاید این نظریه عجیب باشه براتون اما من که مواردش رو زیاد دیدم و بر اساس مشاهدات بسیار به این نظریه رسیدم. در کل از حاشیه ها و افکار غلط دوری کنید.


مانشت:۳۷-حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

چند هدف دارم که باید تخصصی تر بهشون فکر کنم

مانشت:۳۸-چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

این موارد باعث آرامش میشه ، آرامش که باشه بهتر درس میخونی ، از زندگی بیشتر لذت میبری و نهایتا نتیجه بهتری میگیری ( منظورم از نتیجه صرفا رتبه نیست چون رتبه ملاک سنجش شما نیست). بحث درباره دعا و توکل نیاز به ساعت ها زمان داره که اینجا جای پرداختن بهش نیست . فقط همین رو میتونم بگه که نه تنها در دوران کنکور بلکه برای کل عمر ، توکل به خدا و عبادت موجب شیرین تر شدن زندگی میشه .

مانشت:۳۹-کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید ؟

- در وهله اول پدر و مادر و در مرتبه بعدی مانشت و دوستان مانشتی

مانشت:۴۰-آیا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

- فقط دوست داشتم که آمار و محاسبات رو بهتر مرور کنم ( توی مرور اینها کوتاهی کردم)سایر دروس راضی هستم .
از شیوه یادگیری مبتنی بر تحلیل تست هم خیلی خوشم اومد . در این روش درس رو که میخوندم . برای تستاش خیلی خیلی وقت میزاشتم و کلی تست رو تحلیل میکردم و از چندتا کتاب برای روش حل استفاده میکردم و خلاصه روشها و آموخته هایم رو در دفتری می نوشتم ( و یا در کنار تست درون کتاب حاشیه می نوشتم ). با این روش هم روش حل تستی یاد گرفتم و هم مطالب رو خوب یاد گرفتم .

مانشت:۴۱ چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟


اول دانشگاه های سطح اول تهران بعدش شیراز بعدش هم جاهایی مثل علم و صنعت و بهشتی و ... رو میزنم ( شیراز ، شهر محل سکونتم هست )

مانشت:۴۲-توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

- تک بعدی نباشید . در کنار درس به کارهای دیگه هم بپردازید اما مواظب افراط و تفریط باشید . وظیفه اصلی درس هست و نه تفریح اما تفریح هم لازمه . اوایل دی هم یه مسافرت کوچیک برید تا خستگی فکری شما رو رفع کنه
شاید بگین ، شما که این همه برنامه ریزی کردی چرا رتبت ۲۵۳ شد؟ علت اصلیش دانشگاه محل تحصیلم نبود، کلاس کنکور نرفتن هم نبود بلکه بی دقتی + کم خوابی شب قبل از امتحان یه خورده منو اذیت کرد ، اگر اون مدیریت استرس اول جلسه رو نداشتم ، شک ندارم رتبه ام بالای ۵۰۰۰ میشد.

مانشت:۴۳-بنظرت سوالی بود که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟جواب خودتون به این سوال چی هست؟

- چیزی به ذهنم نمیرسه ، دوست عزیزم و مدیر ارشد سایت فردادجان ، سوالات متنوع و جامعی مطرح کردن . واقعا طراحی همچین پرسش نامه ای از مطالبی که من نوشتم به مراتب به زمان بیشتری نیاز داشته .

مانشت:۴۴-و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

جای خوبیه . همه بدون چشم داشتی بهم کمک میکنن . من الان حدود ۱ ساله که توی مانشت مدیر هستم ،و ظاهرا خیلی برای کمک به دیگران وقت میزارم ، اما واقعیت اینه که به اندازه ای که کمک گرفتم ، کمک نکردم! همین جا جا داره از جناب دکتر تنهایی برای ایجاد این محیط، تشکر ویژه کنم . دوستان زیادی به من کمک کردن که من واقعا ازشون ممنونم . اسم نمیارم چون خیلی زیاد میشه ( خودتون که میدونید که شما هم جزء اونایید ) . در پایان از همه دوستان میخوام که اگه تو این مدت( و احیانا در آینده ) چیزی از من دیده اند که موجب رنجش خاطرشون شده ، منو به بزرگواری خودشون عفو کنن .التماس دعا از همه دوستان دارم (خصوصا در این روزهای عزیز پیش رو ).


مطالب فوق نکات و تجربیات من در طی ۲ بار کنکور ارشد می باشد، لیکن درباره آنها ادعایی ندارم .

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۶۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Fardad-A , homa , M.H.P , Parva , mjzarrin , Solmaziranica , SaMiRa.e , esi , sajad_8900 , انرژی مثبت , MEHDI_M , saba_1984 , ف.ش , Sunshine Off , hamed_k2 , **sara** , Avicenna , Fatemeh , fatima1537 , ماه بانو , narges_r , p.parsaee , Mohammad-A , najme60 , mostafa_a , Mansoureh , SarahArshad , siloi , a_azarbarzin , Ely , Mahbanoo313 , alirrrrrr , s.sadri , Donna , MONA_STAR , reyhaneh64 , ati314 , Sophia , kashir , white bird , javadjj , fatemeh85 , eris229 , Mahla Mehr , hnarghani , kerm , مازیار صفایی , negin90 , آرمین , Hamed92 , دانیال شیرافکن , asemane ab , luna , باران سپهری , mApMd , admin , mahdi20 , sadegh20 , maedeh , - rasool - , Xilinx , inteligentium , Fantasy , MShariati , shobair87 , mengan , berkeley , jameshenas , svk7 , sohrablou , f_a , setareh soheil , dasthayekhaly , saba01 , sama89 , moha , Engineer , sattar2 , sherkat , Maryam-X , teacherpc , Mänu , Nasi Be , ana_12345 , MosayebG , sellena , ka1366 , IT.setareh91 , aydingol , Pegasus , faregh , m2m3m92 , sepidsal , kingxerxes , Jooybari , m@hboobe , rata , e.shrm , kaviresabz , fatemehkh , elynn66 , ENGii , r.jafari , mehr90 , سجاد۶۷ , mint07 , azad_ahmadi , student_92 , hamid88 , احسان مومنی , Soodabezare , fatemeh69 , AmiriManesh , agwdt2012 , monrose , Aref Safari , Iranian Wizard , tayebe68 , nazi takpar , Morris , Doctorwho , Pure Liveliness , mshelman , ریحان , alika , maryam_92a , hamsargol , Amir V , mym , itcom6 , RASPINA , fahimeh1234 , faraaz_mb , farhad_vr32 , mamadreza08 , viase , Atefeh_spr , fo-eng , سعید زارع , Happiness.72 , maryam.ra , Saman , hirsoft , azin95 , alma1988 , marvelous , majidnourirad10
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۳۵ ب.ظ
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
نه از بابت اینکه ایشان مدیر مانشت و دوست خوبی است بلکه از اینجهت که بیش از یکسال و نیم هست که مسعود عضو فعال مانشته باید بگم حق مسعود خیلی بیشتر از این رتبه ایست که گرفته. مسعود یکی از اون مانشتیهایی است که در کنکور خوش شانس که نیست هیچ بلکه بد شانسه. امیدوارم یه دانشگاه خوب قبول بشه و مزد زحماتی که کشیده را بگیره. براش آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

میخواستم یه چند تا سوال دیگه هم ازش بپرسم ولی سریع مصاحبه اش را گذاشت!Big Grin


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱۶
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mamat , homa , Parva , Masoud05 , SaMiRa.e , انرژی مثبت , Jooybari , nomad:D , ف.ش , hamed_k2 , **sara** , Mohammad-A , fatima1537 , Mansoureh , neilabak , alirrrrrr , fatemeh85 , eris229 , shobair87 , berkeley , setareh soheil , masoudalmas , Sunshine Off , احسان مومنی , mshelman , ریحان
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۳۸ ب.ظ
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۷:۳۵ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  نه از بابت اینکه ایشان مدیر مانشت و دوست خوبی است بلکه از اینجهت که بیش از یکسال و نیم هست که مسعود عضو فعال مانشته باید بگم حق مسعود خیلی بیشتر از این رتبه ایست که گرفته. مسعود یکی از اون مانشتیهایی است که در کنکور خوش شانس که نیست هیچ بلکه بد شانسه. امیدوارم یه دانشگاه خوب قبول بشه و مزد زحماتی که کشیده را بگیره. براش آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

میخواستم یه چند تا سوال دیگه هم ازش بپرسم ولی سریع مصاحبه اش را گذاشت!Big Grin

ممنون فردادجون . بالاخره هر اشتباهی چوب خودش رو داره ، کم خوابی و بی دقتی هم جایگاه خاصی داره اما اینو بگم که اصلا ناراحت نیستم ، تلاشم رو کردم و نتیجه رو به خدا سپردم .

اگه سوال خاصی باشه در خدمتم ، هنوز مصاحبه تموم نشده یه سری چیزای دیگه هم باید بعدا اضافه بشه

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: homa , Parva , M.H.P , انرژی مثبت , ف.ش , **sara** , mostafa_a , MONA_STAR , باران سپهری , inteligentium , shobair87 , شاپری , setareh soheil , Nasi Be , Studious , fatemehkh , احسان مومنی , mshelman , mym
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۷:۴۹ ب.ظ
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
آقا مسعود ممنون به خاطر اینکه تجربیاتتون رو در اختیارمون قرار دادین
همیشه از پست های مفیدتون استفاده کردیم
سپاس از بابت این مدتی که وظیفه مدیریت رو به نحو احسن انجام دادین، به امید موفقیت های بشتر شما.

ای نسخه ی نامه الهی که تویی

ای آینه ی جمال شاهی که تویی

بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست

از خود بطلب هر آنچه خواهی که تویی


(حضرت مولانا)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۰۴ ب.ظ
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
ممنون از مصاحبه ، امیدوارم دانشگاه خوبی قبول بشید .
همیشه موفق وپیروز باشید. Smile
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۱۶ ب.ظ
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
ان شاالله همیشه موفق و سربلند باشی مسعود جان
تحصیل و درس و کنکورت یه طرف ، اخلاق و مرامت یه طرف.
موفق باشی رفیق

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , Sunshine Off , Parva , masoudalmas
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۱۷ ب.ظ
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
تبریک میگم آقا مسعود،

روشتون رو دوست دارم. چون مرحله به مرحله برنامه ریزی کردی خیلی عالی بود.هدفمندی شده و روانشناسی شده بود.
خوندن کتاب های روانشناسی مثل "قورباغه ات را قورت بده" همان جرقه ای است که یک انسان در جهت موفقیت می زند.
آرزوی دیدار ، همکاری و موفقیت واستون دارم .

شاد باشید . بدرووود
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , Parva , dasthayekhaly , ریحان
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۴۴ ب.ظ
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
دوستان منو شرمنده میکنین Blush ، از همه شما دوستان ممنونم Smile

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamed_k2 , banou , Parva , Sunshine Off , Nasi Be , Studious
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۲ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
ممنون از وقتی که گذاشتید و این که برخی مطالب رو ابی نوشتید تا چشم هم موقع خوندن خسته نشه ضمن این که تاکید بیشتر رو برسونید Smile امیدورام همیشه موفق و شاد باشید Smile

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamed_k2 , m2m3m92
ارسال: #۱۰
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۳۷ ب.ظ، توسط Masoud05.)
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۷ ب.ظ)mjzarrin نوشته شده توسط:  تبریک میگم آقا مسعود،

روشتون رو دوست دارم. چون مرحله به مرحله برنامه ریزی کردی خیلی عالی بود.هدفمندی شده و روانشناسی شده بود.
خوندن کتاب های روانشناسی مثل "قورباغه ات را قورت بده" همان جرقه ای است که یک انسان در جهت موفقیت می زند.
آرزوی دیدار ، همکاری و موفقیت واستون دارم .
ممنون.
تکنیک مرحله مرحله پیش رفتن ، مثل تقسیم و غلبه توی طراحی الگوریتمه ، که خودتون میدونید برای برخی از مسائل چقدر عالی جواب میده Smile

(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۶ ب.ظ)esi نوشته شده توسط:  ان شاالله همیشه موفق و سربلند باشی مسعود جان
تحصیل و درس و کنکورت یه طرف ، اخلاق و مرامت یه طرف.
موفق باشی رفیق

شما خیلی به من لطف دارید .

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamed_k2
ارسال: #۱۱
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۹:۴۵ ب.ظ
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
عضو فعال و با معرفت مانشتی ، امیدوارم که وقتی نتیجه نهایی اومد، همه بگن که چقدر خوش شانس بودین، هرچند که بنابر اون داستان قدیمی (که پیرمرد میگفت از کجا میدونید خوش شانس بودم یا بدشانس) هیچ کس نمیدونه که واقعا کجا خوش شانس بوده و کجا نبوده ولی امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون واقعا شانس باهاتون یار باشه.

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , انرژی مثبت , Fatemeh , mostafa_a , Mansoureh , آرمین , Parva , inteligentium , sepidsal , **sara** , azin95
ارسال: #۱۲
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۵۷ ب.ظ
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
صحبتاتون خیلی خوب بود ، خیلی ها بخصوص خودمن تو مانشت از راهنماییهای مفیدتون در مباحث درسی خیلی استفاده کردم.
و ازتون ممنونم.Rolleyes

انشالله که روز اعلان نتایج نهایی همونی اتفاق بیافته که در انتظارش هستین.با آروزی موفقیت و شادی در تمام زندگی

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , Parva
ارسال: #۱۳
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹ ب.ظ، توسط nomad:D.)
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
تبریک میگم

مصاحبه اتون بسیار خوب بود.

انشاالله که همیشه موفق و پیروز باشید.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05
ارسال: #۱۴
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۲۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۴ ق.ظ، توسط fatima1537.)
مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۵۲ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  شاید بگین ، شما که این همه برنامه ریزی کردی چرا رتبت ۲۵۳ شد؟ علت اصلیش دانشگاه محل تحصیلم نبود، کلاس کنکور نرفتن هم نبود بلکه بی دقتی + کم خوابی شب قبل از امتحان یه خورده منو اذیت کرد ، اگر اون مدیریت استرس اول جلسه رو نداشتم ، شک ندارم رتبه ام بالای ۵۰۰۰ میشد.
ضمن تبریک دوباره به مدیر زحمتکش مانشت . ولی آقا مسعود آخه چرا بی خوابی شب قبل از کنکور! Smile چرا واقعا ؟ ناراحت شدم از این مسئله . باید به این بی خوابی و استرس قبل امتحان هم غلبه کرد . مگر با کنکورهای آزمایشی این مورد استراحت را تمرین نکردید؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mansoureh , Masoud05
ارسال: #۱۵
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۲۲ ق.ظ
RE: مصاحبه با Masoud05 رتبه ۲۵۳ هوش مصنوعی
عالی بود...
موفق باشید... مثل همیشه.

Change Your FATE
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۲۶۲ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۱۹۸ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۸۹۳ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۳۸۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۵۷ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۴۷۱ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۱۷۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۶۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کتاب های کنکوری ارشد هوش مصنوعی bahar1362 ۰ ۲,۰۹۷ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: bahar1362
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close