زمان کنونی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۸:۴۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار (تغییر رشته از رباتیک به نرم افزار)

ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۴:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ق.ظ، توسط Morris.)
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار (تغییر رشته از رباتیک به نرم افزار)
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

متولد سال ۱۳۶۵ و اهل گرگان هستم. در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار رتبه ۸۲ را بدست آورده ام.

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

فارغ التحصیل مهندسی رباتیک هستم و تحصیل در رشته رباتیک تنها به صورت پیوسته است.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

پیش از ورود به دانشگاه اینطور می پنداشتم که علاقه مند به رشته مکانیک هستم. به همین دلیلی در انتخاب رشته ام مکانیک را در اولویت قرار دادم و از آنجا که رشته رباتیک نیز میانه ی مکانیک و برق است و از طرفی به گرگان نزدیک است، آن را نیز در اولویت قرار دادم. اصلا شناختی در مورد رشته ام نداشتم و اصطلاحا کورکورانه وارد دانشگاه شدم. در ابتدا علاقه مند بودم ولی پس از مدتی متوجه شدم که بسیار حس بدی به رشته مکانیک و دروس شبیه به آن دارم. کمی بعد به برق علاقه مند شدم و خوشبختانه دروس برقی این رشته نیز کم نیست. اما پس از مدتی حس کردم دروس برق نیز مایه شعف من نیست و طی اتفاقاتی مطالعات در زمینه کامپیوتر را شروع نمودم و متوجه شدم که این رشته مورد علاقه من است و باید در این رشته کار و پژوهش داشته باشم.

مانشت ۴ : در کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

دانشگاه صنعتی شاهرود. البته در حال حاضر صنعتی نیست.

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .


همانطور که اشاره کردم در کارشناسی دچار تحولاتی شدم و علاقه به رشته را از دست دادم و از آن پس تنها درس هایی را به خوبی مطالعه می کردم که به آن ها علاقه مند بودم.

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

در ابتدا تنها دوست داشتم مثلا فوق لیسانس و دکترا داشته باشم و احساسی جدی نبود اما سال گذشته متوجه شدم که عاشق ادامه تحصیل هستم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

از ابتدا تصمیم داشتم در گرایش نرم افزار تحصیل کنم.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

ابتدا در سال ۹۲ در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت کردم. البته اطلاعی از دروس این رشته نداشتم و وقت چندانی هم برای مطالعه دورس در نظر نگرفتم. مثلا دروس نظریه زبان ها و ماشین و طراحی و پیاده سازی را با هم اشتباه می گرفتم. البته نتیجه مطلوبی هم بدست نیاوردم. رتبه ام در آن سال ۳۰۰۰ شد و درصد هام حدودا این ها بود :
زبان : ۷۰ درصد
ریاضی : ۰ درصد
دروس مشترک : ۸ درصد
دروس تخصصی نرم افزار ۳ درصد

به طور جدی برای کنکور مهندسی کامپیوتر ۹۳ مطالعه داشتم. لینک کارنامه و درصد هام در زیر آمده است :


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


زبان : ۵۴/۴۴
ریاضی : ۱۸/۷۵
دروس مشترک : ۴۸/۷۲
دروس تخصصی نرم افزار : ۲۲/۲۲

در رشته فناوری اطلاعات نیز درصد های زیر را داشتم :
زبان : ۵۳/۳۳
دروس مشترک : ۱۴/۴۴
مدیریت : ۲۱/۴۳
تخصصی : ۴۲/۵۹
معماری : ۵۴/۵۵

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

به طور حتم دانشجویی که در زمان تحصیل دروس خود را عمیق بخواند در کنکور بار کمتری به دوش دارد البته نوع سوالات در آزمون های پایان ترم با آزمون کارشناسی ارشد متفاوت است ولی در عمق تفاوتی وجود ندارد.

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

از آنجا که شاغل بودم و خدمت سربازی را نیز گذرانده بودم، دغدغه ای نداشتم و خیلی زود -حدودا یک هفته بعد از کنکور ۹۲- شروع کردم.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ اگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

برنامه ثابتی داشتم و البته به طور جزئی تغییراتی در آن می دادم تا با شرایط وفق باشد. البته پس از مهر، برنامه ام تغییری کلی داشت و مجددا ثابت ماند.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

بله به بودجه بندی دروس بسیار توجه داشتم. از آنجا که شرایط من خاص بود و من راجع به دروس هیچ نمی دانستم، کوچکترین اشتباهی جبران ناپذیر و به همین دلیل بسیار محتاطانه حرکت می کردم.


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

تقریبا در همه دروس جز دروس زبان و منطقی و پایگاه داده، صفر بودم و این موضوع خیلی شامل من نمی شد. البته از مهر که تقریبا دروس را به پایان رسانده بودم کمی این موضوع را رعایت می کردم ولی به طور کلی تجربه چندانی در این مورد ندارم.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

از ابتدای کار، هیچ نمی دانستم و به این دلیل برای بعضی دروس مجبور شدم بارها منبع عوض کنم بنابراین برنامه من بیشتر بر اساس زمانی بود که داشتم. به این صورت که هرچه می توانستم مطالعه می کردم. تمرکز اصلی من بر درک مفاهیم بود و اصلا وسواس نداشتم که حتما منبعی خاص را مطالعه کنم یا چند منبع بخوانم. اگر موضوعی را متوجه نمی شدم به دنبال منابع دیگر می رفتم. خیلی از منابع را به طور کامل نخواندم زیرا نیازی به این کار نبود. به طور کلی بهترین روش تمرکز بر روی مباحث و مفاهیم است.

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

برای من ویس ها بسیار مفید بودند و نکاتی که در حاشیه توسط اساتید بیان می شد بسیار به برنامه و روند یادگیری من جهت می دادند.


آمار و احتمال : پارسه. بسیار مفید بود. البته در بعضی قسمت ها مخالف سلیقه من پیش رفته است ولی در کل کتاب مفیدی بود. برای تست از همین کتاب و بانک تست پارسه استفاده کردم.

گسسته : کتاب پوران پژوهش را به همراه ویس دکتر یوسفی استفاده استفاده کردم. خیلی رضایت نداشتم و فقط یک تست زدم. البته توجه داشته باشید که من از این درس هیچ نمی دانستم بنابراین برای دوستانی که این درس را در دانشگاه گذرانده اند ممکن است مفید باشد. برای تست نیز از همین کتاب استفاده کردم. پیشنهاد می کنم برای تست از کتاب تست نصیر استفاده کنید که تست های این درس در آن خیلی موشکافانه بررسی شده است.


ساختمان داده : ابتدا کتاب آقای مقسمی را خواندم و چندان راضی نبودم. سپس جزوه و ویس دکتر ابراهیمی مقدم به دستم رسید که خیلی مفهومی بود و از این لحاظ خوب بود ولی برای من کافی نبود. سپس کمی کتاب ایشان را مطالعه نمودم که بسیار زیبا و جالب است اما با توجه به شرایط من هیچکدام مفاهیم را آن طور که من می خواستم باز نمی کردند. بعد از آن جزوه پارسه را که نوشته مهندس طورانی است تهیه کردم و به نظرم جالب آمد ولی آن نیز کافی نبود. بعد از آن نام کتاب clrs را شنیدم که دیگر فرصتی برای مطالعه آن نداشتم. حدس می زنم برای این درس حتما باید کتاب clrs مطالعه شود. برای تست از مقسمی، طورانی، بانک تست پارسه استفاده کردم. در کل هیچکدام کاملا راضی کننده نبود و فکر کنم دو تست را درست زدم.

نظریه زبان ها و ماشین ها : از جزوه و ویس دکتر کارگهی استفاده کردم و هر آنچه ایشان گفتند مو به مو اجرا کردم. سبک تدریس ایشان خیلی جالب بود و از مطالعه این منبع بسیار لذت بردم. ایشان بسیار دقیق و بدون غلط صحبت می کنند و در مباحث ریاضیاتی، برای ساده شدن موضوع، تیشه به ریشه مفاهیم نمی زنند. در حالی که بسیاری از مولفین کنکور این موضوع را رعایت نمی کنند. برای تست از بانک تست پارسه استفاده کردم. برای تست از کتاب تست نصیر استفاده کنید.

مدار منطقی : از ویس استاد نصیر استفاده کردم. در آن زمان که ویس بدستم رسید جزوه آن ناقص و بی سروته بود و مجبور شدم از روی صدا جزوه را بنویسم. کار سختی بود ولی بسیار لذت بردم و بعدا بسیار مفید بود. ایشان این درس را به شکلی متفاوت تدریس می کنند که خیلی جالب بود. به شکلی بسیار زیبا مفاهیم عملی را با مباحث تئوری ریاضیات گسسته ترکیب کردند. آنچه ایشان به نام مدار منطقی تدریس می کنند در بی نظیر است. برای تست از بانک تست پارسه استفاده کردم. برای تست از کتاب تست نصیر استفاده کنید.

معماری : برای این درس نیز از جزوه و ویس استاد نصیر استفاده کردم و آن نیز بی نظیر بود. برای تست از بانک تست پارسه استفاده کردم. برای تست از کتاب تست نصیر استفاده کنید.

سیستم عامل : دو بار ویس دکتر حقیقت را گوش دادم و چند بار کتاب ایشان را مطالعه کردم. بسیار راضی بودم. برای تست از همین کتاب استفاده کردم.

طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی : ابتدا از جزوه و ویس دکتر نوراله استفاده کردم. با مطالب این جزوه و ویس می شود تست های سال ۸۸ را که این کلاس برای آن در نظر گرفته شده بود، حل نمود ولی در حال حاظر کاربردی در حدود ۶۰ درصد دارد. کتاب آقای مقسمی را نیز مطالعه کردم و چندان راضی نبودم. برای تست از بانک تست پارسه استفاده کردم.

طراحی الگوریتم : متاسفانه تا مهر نتوانستم این درس را حتی یک بار بخوانم و خبر بسیار شکه کننده ای که شنیدم این بود که ضریب این درس ۴ شده است. این موضوع باعث از هم پاشیده شدن نظام برنامه من شد و بسیار از این موضوع ضربه خوردم. مجبور شدم بعد از مهر آن را جمع و جور کنم و برای این کار از جزوه و ویس دکتر سید جوادی به همراه الگوریتم پوران دکتر یوسفی استفاده نمودم. در کل راضی بودم ولی برای کنکور خیلی مفید نبود و نهایتا موفق شدم ۵ تست نادرست در این درس ثبت کنم. برای تست از الگوریتم پوران و بانک تست پارسه استفاده کردم.

پایگاه داده : ابتدا دو فصل از کتاب آقای مقسمی را مطالعه کردم ولی گفتار آن مطابق با سلیقه من نبود. پس از آن، از جزوه و ویس دکتر ابراهیمی مقدم استفاده نمودم ولی مطابق سلیقه من نبود. سپس کتاب دکتر کیوانپور را تهیه کردم و بسیار راضی بودم و فصول انتهایی را از جزوه دکتر رانکوهی به همراه ویس آن خواندم و متوجه شدم که از ابتدا باید جزوه و ویس دکتر رانکوهی را مطالعه می کردم. برای تست از پایگاه داده پارسه استفاده کردم.

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

گسسته – ساختمان داده – نظریه – سیستم عامل – طراحی و پیاده سازی – طراحی الگوریتم


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

از کتب مرجع هم استفاده می کردم ولی چون رشته کارشناسی من متفاوت بود این مطالعات در آزمون ارشد ۹۳ برایم چندان مفید نبود.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟


از آنجا که سطح زبانم نسبتا خوب است نیاز به مطالعه آن ندیدم و هر آنچه پاسخ دادم از دانش پیشین من بود.

مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

می توان در این درس درصدی بالا به دست آورد ولی کاری عاقلانه نیست. به نظر من حداکثر برای دو درس از چهار درس سرمایه و وقت در نظر بگیرند.

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

از ابتدا به این صورت شروع کردم که یک درس را آنقدر می خواندم تا تمام شود. این کار حدود ۱ تا ۲ ماه به طول می انجامید. سپس به سراغ درس بعدی می رفتم. تا پیش از مهر به تست زدن وقتی نمی دادم و تنها برایم درک مفاهیم مهم بود. اما پس از مهر با برنامه پارسه پیش رفتم و کمی تست نیز حل می کردم. در دو هفته انتهایی نیز به صورت انبوه تست میزدم. البته اصلا توصیه نمی کنم شما به این شکل عمل کنید. شرایط من بسیار خاص بود و من این برنامه را پس بررسی شرایطم تنظیم کردم. به طور عمومی این برنامه به شدت اشتباه است.

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

به تنهایی در خانه مطالعه می کردم. این شرایط ایده آل من است. به نظر من کاری که من انجام دادم برای من بهترین است.


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

تا پیش از مهر به این موضوع توجه نداشتم و تنها درک و فهم عمیق مطالب برایم مفید بود. از مهر به بعد نیز در فایل اکسل، برنامه ای نوشتم که مشخص می نمود در یک بازه دو هفته ای باید به هر درس چه مقدار زمان اختصاص دهم و این برنامه در انتها مشخص می کرد که برای چه دروسی وقت کمتر یا بیشتری اختصاص دادم و اینکه به طور کلی چقدر وقت تلف کرده ام. به این شکل از اتلاف وقت جلوگیری می شد و دائما خودم را مونیتور می کردم.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

پیش از مهر چنین دغدغه ای نداشتم و پس از مهر متناسب با نرم افزاری که در فایل اکسل ایجاد کردم کمبود ها را در ۵۰ درصد ها جبران میکردم.
،

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از ابتدا بر نرم افزار تمرکز کردم.


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

از ابتدا تا انتها بسیار با علاقه پیش رفتم.


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

من از کلاس کنکور استفاده نکردم. زیرا اولا شرایط رفت و آمد به تهران را نداشتم ، دوما چندان با کلاس موافق نیستم. به طور کلی در مورد لزوم کلاس رفتن نمی توانم نظری بدهم و برای بعضی های خوب است و برای بعضی ها بد. ولی برای بیشتر افراد بی تاثیر است.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

در همه کنکور های آزمایشی پارسه شرکت کردم و بسیار راضی بودم. بسیار مفید بود. پیشنهاد می کنم در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

به طور کلی جمع بندی را از مهر با برنامه پارسه شروع کردم.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

برنامه ای که از ابتدای سال مطالعاتی ام طراحی کردم به نظرم بی نقص بود. اما پس از اینکه معلوم شد ضرایت دروس تخصصی ۴ شده است، به طور کلی ساختار برنام ام از هم پاشید و سه روز زمان گذاشتم تا برنامه ای جدید طراحی کنم. طبق این برنامه جدید ۳ ماه وقت کم داشتم و باعث شد قبل از آزمون به شرایط مطلوبم نرسم.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

به هیچ وجه چنین فکری نداشتم و قصد داشتم با تمام توان فیزیکی و ذهنی و البته روانی ام هر چه توانستم شکار کنم.


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

به هیچ وجه. خوشبختانه هر آنچه پیش بینی نمودم اتفاق افتاد.


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

در آزمون های آزمایشی ترتیب مختلف دروس را امتحان کردم و ترتیب مطلوبم را یافتم. البته این ترتیب تنها برای من مفید بود و شاید برای بقیه مناسب نباشه، ولی عرض می کنم :
ابتدا در ۱۵ دقیقه ۱۵ تست زبان.
سپس در ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تست های دروس تخصصی مشترک.
سپس در ۳۰ دقیقه ۴ تا ۹ تست ریاضی.
سپس در ۱۵ دقیقه دو ریدیگ زبان.

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟


سعی می کردم با سوالات مدارا کنم و پافشاری نداشتم که تست ها را به روش های مرسوم حل کنم. هر آنچه به ذهنم می رسید انجام می دادم.

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

البته طبق ترتیب پیش رفتم ولی تعدادی از تست ها را در دفترچه اول به دلیل کمبود وقت رها کردم.

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

بله، پاسخ هایم را به همراه داشتم و ۹۰ درصد شبیه بود.


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی : هیچ
دانشگاه کارشناسی : هیچ
برنامه ریزی برای کنکور و کنکور آزمایشی : ۵۰ درصد
کلاس کنکور : هیچ
شرایط سر کنکور و شرایط مطالعه و زندگی ۵۰ درصد
سایر عوامل : هیچ

مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.


در دانشگاه مطلوبم در کشور مطلوبم ادامه تحصیل دهم و به صورت بین المللی وارد تجارت این رشته شوم.

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

اولین شرط موفقیت توکل است.


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

جسارتا ترجیح می دهم به این سوال پاسخ ندهم.


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

البته. باید گسسته و الگوریتم را حذف و بجای آن کامپایلر می خواندم. همچنین طراحی و پیاده سازی را از کتاب مرجع و پایگاه داده را با جزوه و ویس دکتر رانکوهی می خواندم.

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

ترتیب ترجیحاتم در ادامه آمده است :
دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه تهران
دانشگاه امیرکبیر
دانشگاه شهید بهشتی
دانشگاه علم و صنعت
دانشگاه تربیت مدرس


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

- عشق به هدف – برنامه ریزی – مطالعه عمیق – مطالعه بسیار - همراه خوب -

مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

در این لحظه نمی دانم.


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟


موفقیتم را مدیون مانشت ام.
۳۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , mostafa122 , pooyaa , nlp@2015 , لنیا , tayebe68 , fatemeh69 , mohaddeseh70 , mahyamk , Eagle777 , e2000 , Riemann , M a h d i , احسان مومنی , - rasool - , javad94 , alagh , m@hboobe , mehrdad_tclh , Jooybari , ana9940 , Brueder , alim93 , neda_Network , hnarghani , maryam.raz , salimeh , mzha , 2star , m450ud , salam5 , n_amiry , p_farhadi , negar.v , Engineer , computerman , nazanin2020 , reyman , iammiti , Dream_high , happy07 , iwes , homa , n268 , niyayesh.r , Asemaneabi , Pure Liveliness , feryal94 , ashena1 , Mahsash , آرمانا , Masoud05 , hajilari , saba_1984 , ریحان , Omn1990 , software94 , elixxx , d_felfelak , Amoojan , سعید زارع , haveking , MajidNasiri
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۱۰:۴۱ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
موفق باشید آقای موریس

امیدوارم همیشه با همین انرژی پیش برید و در عرصه علم خوش بدرخشید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۱۱:۳۲ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۴۱ ق.ظ)گلناز۲۱۳۶ نوشته شده توسط:  موفق باشید آقای موریس

امیدوارم همیشه با همین انرژی پیش برید و در عرصه علم خوش بدرخشید


سپاس و درود فراوان.
بنده هم همین آرزو را برای شما دارم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Eagle777
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۱۱:۵۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳ ق.ظ، توسط Eagle777.)
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
تبریک تبریک

امیدوارم در تمامی مراحل زندگی تون موفق باشیدHeart

ممنون از مصاحبه ی جذابتون
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۱۲:۱۱ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲ ق.ظ)Eagle777 نوشته شده توسط:  تبریک تبریک

امیدوارم در تمامی مراحل زندگی تون موفق باشیدHeart

ممنون از مصاحبه ی جذابتون




سپاس.
البته بنده خودم را جزو رتبه های برتر نمی دانم اما چون امسال رونقی نداشت من هم مصاحبه ام را قرار دادم.




من هم برای شما آرزوی موفقیت دارم دوست عزیز.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aamitis
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۱:۰۳ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
تبریـــک بسیـــــار همشهــــــری


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۱:۱۹ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۱:۰۳ ب.ظ)احسان مومنی نوشته شده توسط:  تبریـــک بسیـــــار همشهــــــری


سلام همشهری عزیز.


بسیار سپاس.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: احسان مومنی
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۱:۲۳ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
آقا محمد رضا مرسی از وقتی که گذاشتی.
امیدوارم همیشه سالم و موفق باشی.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۱:۳۸ ب.ظ
Re: RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۱:۳۳ ب.ظ)Morris نوشته شده توسط:  
(08 خرداد ۱۳۹۳ ۰۱:۲۳ ب.ظ)saleh330 نوشته شده توسط:  آقا محمد رضا مرسی از وقتی که گذاشتی.
امیدوارم همیشه سالم و موفق باشی.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk


سپاس فراوان دوست عزیز.
من هم برای شما آرزوی موفقیت و سلامت و پایداری دارم.



البته نام من محمد است و رضاعلی پور به کل نام خانوادگی من است Big Grin !!!

آقا محمد مرسی :-D .

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال: #۱۰
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۲:۰۰ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
منم تبریک میگم.ایشاالله در تمامی مراحل زندگیتون موفق و سربلند باشید.
بابت مصاحبه هم ممنون.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال: #۱۱
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۲:۲۲ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
تبریک به این همه پشتکار برای یکسال کامل درس خوندن و تغییر رشته Smile
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris , آرمانا
ارسال: #۱۲
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۲:۳۰ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
تبریک میگم
ایشالله همیشه موفق باشین
مرسی از مصاحبه خیلی با حوصله توضیح دادین ، ممنون
برای درسی مثل ساختمان داده مفاهیم درس رو هم از روی درسنامه کتاب های تستی خوندین؟ یا مرجع؟
من با فصل پیچیدگی زمانی خیلی مشکل دارم متاسفانه مفهوم این قسمت رو خوب نفهمیدم و تست های مربوطه رو نمیتونم درست جواب بدم
اگه راهنمایی بفرمایین ممنون میشم
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال: #۱۳
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۲:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۴۹ ب.ظ، توسط Morris.)
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۰۰ ب.ظ)JAVAD.M.A نوشته شده توسط:  منم تبریک میگم.ایشاالله در تمامی مراحل زندگیتون موفق و سربلند باشید.
بابت مصاحبه هم ممنون.


سپاسگزارم دوست عزیز.
من هم برای شما آرزوی موفقیت می کنم.

(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۲۲ ب.ظ)alagh نوشته شده توسط:  تبریک به این همه پشتکار برای یکسال کامل درس خوندن و تغییر رشته Smile



سپاس فراوان دوست عزیز.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: javad94
ارسال: #۱۴
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۲:۵۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
سلام تبریک میگم به نتیجه خوب و تلاش عالی که داشتید با توجه به تغییر رشته Smile

ببخشید میخواستم بدونم چه تعداد سوال از هر درس پاسخ دادید ؟
مثلا دروس مشترک از هر درس چند درست و غلط داشتید؟


پتانسیل انسان آنقدر زیاد است که میتواند صد زندگی همزمان داشته باشد. ما میتوانیم بیاموزیم و در هرچیزی متخصص شویم.


درس و دانشگاه یعنی مانشت و دیگر هیچ
Big Grin
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Morris
ارسال: #۱۵
۰۸ خرداد ۱۳۹۳, ۰۳:۲۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۳:۴۰ ب.ظ، توسط Morris.)
RE: مصاحبه با رتبه ۸۲ نرم افزار
(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۳۰ ب.ظ)mahyamk نوشته شده توسط:  تبریک میگم
ایشالله همیشه موفق باشین
مرسی از مصاحبه خیلی با حوصله توضیح دادین ، ممنون
برای درسی مثل ساختمان داده مفاهیم درس رو هم از روی درسنامه کتاب های تستی خوندین؟ یا مرجع؟
من با فصل پیچیدگی زمانی خیلی مشکل دارم متاسفانه مفهوم این قسمت رو خوب نفهمیدم و تست های مربوطه رو نمیتونم درست جواب بدم
اگه راهنمایی بفرمایین ممنون میشم

سپاس فراوان دوست عزیز.
بله درسنامه را از کتب تستی مطالعه کردم. جزوه پارسه خوب است.
این فصل را می توانید از جزوه پارسه مطالعه کنید و یا می توانید از جزوه و ویس دکتر سید جوادی مطالعه کنید. هر دو بسیار خوب این مبحث را پوشش داده اند.

(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۲:۵۶ ب.ظ)m@hboobe نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم به نتیجه خوب و تلاش عالی که داشتید با توجه به تغییر رشته Smile

ببخشید میخواستم بدونم چه تعداد سوال از هر درس پاسخ دادید ؟
مثلا دروس مشترک از هر درس چند درست و غلط داشتید؟

بسیار ممنونم.

باید پاسخ نامه ام را بررسی کنم. در همین ارسال قرار می دهم.

(۰۸ خرداد ۱۳۹۳ ۰۳:۲۷ ب.ظ)alireza rad نوشته شده توسط:  موفق باشی داداش
به نظرم یا امیرکبیرمیاری یا بهشتیBig Grin
مبارکه



ممنون عزیز دل برادر.
انشالله خدا از زبونت بشنوه Big Grin !!!!!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mahyamk


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۳۵۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۴,۰۱۹ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۲۴ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۶۱۰ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۶۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۵۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۹,۴۳۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۳۱۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja
  تغییر رشته برای کنکور rezap13 ۰ ۱,۶۳۷ ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: rezap13
  مصاحبه جذب مدرس دانشگاه علمی و کاربردی shakiba.70 ۰ ۲,۲۴۲ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: shakiba.70

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close