زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۰۶:۵۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟

ارسال:
۲۴ بهمن ۱۳۹۴, ۰۷:۱۹ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
سلام
یه سوال دارم اینکه چطور و با چه شیوه ای در یک زبان برنامه نویسی خبره شدین؟من به طور مثال قواعد یک زبان خاص رو می دونم و حتی اگه کد نوشته شده توسط اون رو بهم بدن هم تا حدود زیادی سر در میارم ازش,ولی اگه بگن دوباره بنویس رسما هنگ میکنم مخصوصا اگه بحث کلاس و توابع مختلف باشه...یعنی نمی تونم از دانشی که در اون زبان دارم برای برنامه های پیچیده استفاده کنم! خودم حس میکنم چون لیسانسم کامپیوتر نبوده و با مباحث الگوریتم اشنا نیستم شاید نقطه ضعفم از همین ناشی بشه...
ایا بقیه دوستان هم همچین مشکلی داشتن؟راه حلی کلی برای این موضوع اگه دارین بگین لطفا.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: dastan00 , haveking , RASPINA , قاصدک۲۳
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۱۲:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب.ظ، توسط explorer.)
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
من بیشتر واسه خودم یه برنامه تعریف می کردم میگفتم اینو باید درست کنم.حالا اگه اون وسطا به مشکل بر میخوردم دیگه استاد گوگل کمک می کرد.
اسم من در آوردیش میشه application محور Big Grin

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mahyamk , teraktor2003 , dastan00
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۲۸ ب.ظ
RE: شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
سلام؛
همون‌طور که دوستمون گفتن باید کاربرد محور جلو برید. برنامه‌نویسی یک کار عملی هست و چندان علمی نیست (البته در سطح حرفه‌ای واقعاً بین کسی که سواد درست و حسابی کامپیوتری داره و کسی که تجربی برنامه‌نویس شده کاملاً مشهود خواهد بود).
یک App بسیار بزرگتر از Hello World و البته نه خیلی خفن رو انتخاب کنید که به شما انگیزه‌ی لازم برای کار کردن رو بده. مثلاً من ده سال پیش هر زبان جدیدی که یاد می‌گرفتم، به واسطه‌ی نوشتن بازی‌های دو بعدی ساده بود، مثلاً یک بازی روپایی زدن با یک توپ باعث شد کلی Action Script یاد بگیرم یا بازی تانک تانکی که در ++C نوشتم، اصول برنامه‌نویسی رویداد محور رو بهم یاد داد.
چندتا App اینجوری که در هر زبانی بنویسید، شما رو به این شهامت میرسونه که فکر کنید از پس هر برنامه‌ای در اون زبان برمیاید.
البته کتاب (خوب) خوندن یک چیز دیگه است و نباید ازش غافل شد.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , dastan00 , diligent , RASPINA , emadmirza , قاصدک۲۳
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۰۴:۰۱ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
سلام . به نظر من باید فیلم نگاه کنی و یه پروژه واسه خودت تعیین کنی . فیلم های شرکت pluarsight ,teamtreehouse
و همچنین با محیطی که داری کد میزنی اشنایی کامل داشته باشی . مثلا اگه بخوای یک کلاس پیاده سازی کنی . وقتی فیلم میبینی متوجه میشی که طرف از اول نمیاد همشو بنویسه بلکه یه گزینه مثلا تو اندروید استدویو هست که متد های geter , setter , وبقیه رو خودش میسازه برات و کارت رو خیلی راحت تر میکنه . این فیلمایی که میان تو نت پد کار میکنن رو نگا نکن محیط برنامه نویسی خیلی مهمه.
بعدش باید دست بکار بشی و عملا کار کنی تئووری به هیچ جا نمیرسی . وقتی واسه خودت یه پروژه تعریف میکنی با یه سری چالش ها و موانع موجه میشی . که میتونی با سرچ کردن تو نت و سایت stackoverflow به جوابات برسی .
به نظر من زبان های ماکروسافت زیاد جالب نیستن چون همه چی رو واست مهیا کرده و درک درست از برنامه نویسی رو از بین میبره .
حلقه فور و وایل رو همه بلدن مهم استفاده از کتابخونه ها و فریم ورک هاست . مثلا توی جاوا بتونی از spring , hibernet و توی c# از entitiy framework و بقیه کتابخونه ها استفاده کنی. که اکثر این کتابخونه مسایل دیزاین پترن و معماری چن لایه mvc داخل خودشون دارن یعنی نیاز نیست از اول بری کداتو طبق دیزاین پترن بنویسی .
و بهترین معلم تجربه است . که از طریق همون چالش هایی که گفتم بدست میاد و اگه بتونی با چن تا برنامه نویس دیگه در ارتباط باشی سریع تر نتیجه میگیری . اگه بتونی در شرکت های برنامه نویسم کار کنی بخاطر فشاری که میارن بهت سریعتر میتونی به اهدافت برسی و متوجه خیلی چیزا میشی .
و در رابطه با برنامه های تجاری که اکثرا با دیتابیس همراه هستن علاوه بر زبان باید با دیتابیس شناخت داشته باشی فرض کن مثلا داری یه سیستم انبارداری مینویسی که که سه تا جدول داره واین جدولا به هم مربوطن مثلا اگه کالا وارد یک جدول بشه باید جمع تعدادش در جدول دیگه وارد بشه شما اینجا نمیای توی c# یا جاوا کد بزنی بلکه یک تریگر داخل دیتابیس مینویسی و دیتابیس اتوماتیک زمانی که داده ای وارد جدول میشه بقیه جدول ها رو تغییر میده . فیلم های شرکت پارسیان در رابطه با sqlserver رو پیشنهاد میدم.
امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم.
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , dastan00 , RASPINA
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۰۴:۲۳ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۴:۰۱ ب.ظ)emadmirza نوشته شده توسط:  به نظر من زبان های ماکروسافت زیاد جالب نیستن چون همه چی رو واست مهیا کرده و درک درست از برنامه نویسی رو از بین میبره .

بنده هیچ تعصبی روی هیچکدوم از زبان های برنامه نویسی ندارم ولی واسم جالبه حالا چه در وادی برنامه نویسی یا شبکه یه سری از افراد خیلی راحت میان راجع به یک تکنولوژی با این قاطعیت نظر میدن.
مثلا ویندوز به درد نمی خوره لینوکس توپه
اندروید هنگ می کنه IOS خوبه
الانم که زبان های مایکروسافتی جالب نیستن بقیه خوبن

آخه من موندم این افراد سوادشون در چه حدی هست که با این قاطعیت راجع به تکنولوژی که n نفر شب و روز دارن روش کار می کنن نظر میدن. قصد هیچ توهینی به هیچکس ندارم ولی شخص خودم اصلا اونقدر سواد ندارم که بخوام اینطوری راجع به این تکنولوژی ها نظر بدم.

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , dastan00 , sara9009
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۰۵:۲۰ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
سلام
تا وقتی نتونستی یه برنامه رو کاملا متوجه بشی و اون رو با یه الگوریتم دیگه بنویسی سراغ فیلم و اینا نرو، چون فیلمها اکثرا برای کسایی به کار میره که برنامه های ساده و اینا رو خیلی راحت میتونن بنویسن، پس اول خوب تمرین کن و برنامه های ساده تعریف کن و بنویس بعد که راه افتادی برو سراغ فیلم ...

خود را بشکن تا شکنی قلب جهان را
این فتح میسر به شکست دگری نیست...
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , dastan00 , RASPINA
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۱۰:۴۵ ب.ظ
RE: شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
دوستای عزیزم سلام

منم پیشنهاد خودمو میگم شاید به درد خورد :دی

به نظرم برای کسایی که رشتشون مرتبط نیست بهتره که از یک زبان که از نظر ساختار دستوری راحت تره شروع کنن

برای مثال زبان پایتون یا زبانی مثل ویژوال بیسیک خیلی میتونه مفید باشه چون ساختار دستوری خیلی راحت و خیلی نزدیک به زبان انسان دارن

در مورد کد نویسی به نظرم فیلم های برنامه نویسی از همون اول شروع به کد نویسی میکنن و اون تفکراتی که بهمون کمک میکنن تا مثل یک دانشمند علوم کامپیوتری فکر کنیم و عمل کنیم رو منتقل نمیکنن. اینو همیشه در یاد داشته باشین که در برنامه نویسی کد نویسی جزءی از کاره و مهم ترین بخش کار مخصوصا در برنامه های بزرگ مربوط به الگوریتم هستش

برای مثال فیلم های آموزشی عمدتا قسمت اولشون در مورد راه اندازی محیط برنامه نویسیه و بعدش هم نحوه تعریف متغیر ها و دستورات شرطی و حلقه ها و ... و بیشتر ساختار دستوری رو یاد میدن تا تفکر در مورد نحوه برنامه نویسی

به نظرم چه اونایی که رشتشون کامپیوتره و چه اونایی که رشتشون مرتبط نیست و تازه میخوان برنامه نویسی رو شروع کنن بهتره از یک کتاب و زبان برنامه نویسی ساده شروع کنن.

پیشنهاد من اینه که شما زبان پایتون رو انتخاب کنین چون یکی از ساده ترین ساختار های دستوری رو داره و در عین حال هم کم کم داره در محیط های دانشگاه و آکادمیک هم در درس مبانی برنامه نویسی جای زبان هایی مثل C , Java رو میگیره چون خیلی خیلی راحت تر از این زبان هاست ساختار دستوریش در عین حال قدرت همون زبان ها رو داره. با پایتون هم میتونین تحت دسکتاپ کار کنین هم وب نویسی کنین و هم برای سیستم عامل اندروید هم برنامه بسازین از این لحاظ اصلا جای نگرانی نداره و آینده خوبی هم داره

قبل از اینکه کلاس برین یا فیلم آموزشی ببینین کتابی هست تحت عنوان "از این پس وایتون" که به زبان فارسی هستش و ترجمه یک کتاب خارجی هستش. خیلی از مسایل رو به زبان ساده شرح میده و بهتون کمک میکنه که مثل یک پانشمند علوم کامپیوتر به قضیه فکر کنین. بعد از این کتاب پیشنهادم کتاب زبان اصلی "head first python" هستش. ساختار این کتاب آموزش شبیه کتاب کار هستش یعنی مثلا اول ساختار رو یاد میده بعد ازتون میخواد مثلا خلاقیت به کار ببرین و مجبورتون میکنه کد نویسی کنین و یک چیزی رو ارایه بدین به نظرم کتاب خیلی مفیدیه

این رو هم حتما در نظر داشته باشین که همراه مطالعه باید کد بزنین. یه کار مهم دیگه هم این هستش که کدهای دیگران رو تحلیل کنین مثلا یک سورس کد یه برنامه رو پیدا کنین به همون زبان که کار میکنین بعد اونو تحلیل کنین این مورد هم خیلی کمک میکنه بهتون

بعدش میتونین از فیلم های اموزشی برای مسایل پیشرفته استفاده کنین

امیدوارم به دردتون خورده باشه :دی
۶
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MShariati , teraktor2003
ارسال:
۲۵ بهمن ۱۳۹۴, ۱۱:۱۵ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
شاید حق با explorer عزیز باشه
شاید درست منظورم رو بیان نکردم
شاید اشتباه تجربه کردم
اما اینا نظرات منه چه غلط چه درست باتجربه خودم بهش رسیدم و دوس داشتم
اگه کسی کمک خواست در اختیارش بگزارم
من فقط نظرم رو گفتم و شما هم همین رو خواسته بودی شما اگه فکر میکنی اشتباه میکنم یه مسیر دیگه رو برو
اینکه میگم زبان‌های مایکروسافت کارها رو واست محیا کرده
شاید دلیلش یه سری مشکلات بود که در بقیه زبان‌ها
باهاش مواجه شدم که تو
C#
باهاش مواجه نشدم
شما وقتی با یک زبان مثل اندروید کار میکنی همین دلیل هنگ کردنش باعث میشه با بحث
main thread , ترد ها وسرویس ها
اشنا بشی همین مشکلات باعث میشه خیلی چیزا رو یادبگیری وقتی با جاوا کار میکنی و میخوای به سخت افزار رو بهش متصل
کنی میبینی که کتابخونه ای واسه کار کردن با هاش نداره
و همین مشکل باعث میشه بحث استقلال از پلتفرم رو متوجه بشی و استفاده از سایر کتابخونه ها
رو یادبگیری
وقتی خواستم سخت‌افزار rfid روبه c# متصل
کنم دو خط نیاز داشت برنامه درست کار میکرد ولی همین بحث تو جاوا خیلی وقتم رو گرفت و البته تجربیات زیادی رو کسب کردم
وقتی میبینی خیلی از کامپونانت ها رو نمتونی درگ کنی توی فرم جاوا و مجبور میشی خودت بسازی با مسایل
ui
اشنا میشی
زبان های مایکروسافت اکثرا این مشکلات رو ندارن و خیلی مسایل رو در بک گراند واست محیا کردن و شما اصلا متوجه نمیشی این قضایا رو با یک درگ فرم ها رومیسازه واست و نشون میده که قدرت زیادی داره
وقتی با زبان های دیگه کار کنی میای دست مایکروسافت رو میبوسی ولی خوب شما قضاوت کن اول باید از کجا شروع کنی
مایکروسافت غذا رو میجوه میزاره دهنت ولی بقیه ماهیگیری رو بهت یاد میده
البته اینا نظر منه وشاید بیسواد باشم حداقل واسه یه نفر هم فایده باشه واسم کافیه
در ضمن منم با مایکروسافت مشکل ندارم الان دارم با ویندوز کار میکنم
با اینحال نظرم بود شما باید خودت مسیرت رو انتخاب کنی
امیدوارم در هر مسیری که قدم برمیداری موفق باشی
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MShariati , vesta , mahyamk , teraktor2003 , sara_omd , Sector
ارسال:
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۰۲:۰۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب.ظ، توسط Masoud05.)
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
سلام به همگی
راستش من هم میخوام نظرم رو بگم چون این مطلبی که عرض میکنم صرفا نظر نیست بلکه تجربه ی تلخ از تلف کردن زمان به خاطر عدم یادگیری به شکل صحیح هست.
اولین بحث رو با طرح یک سوال شروع میکنم
چرا پروژه محور یاد نگیریم و چرا این روش برای آموزش اشتباه است.

علی
قصد یادگیری زبان برنامه نویسی x را دارد یک کتاب میخرد از فصل اول که متغییر ها است گذر می کند به فصل های پایانی میرسد در مورد چند نخی مطالعه میکند و یاد میگیرد چگونه در برنامه نخ تولید کند در فصل مربوط به رمز نگاری با توابع رمزنگاری اشنا می شود تمام مثال های کتاب را حل می کند او حالا با کلی واژه بدرد نخور که شاید ۱۰۰ سال هم از آنها استفاده نکند آشنا شده و هنوز دلش لک زده برای نوشتن همان ماشین حسابی که از بچگی آرزویش را داشت.

میلاد
قصد یادگیری زبان برنامه نویسی x را دارد او کلی منابع در اختیار دارد و هر زمان به هر بخشی که نیاز داشته باشد به منابع خود رجوع می کند و از انها استفاده میکند و کارش راه می افتد.

بر حسب اتفاق این دو مسیر ورود به بازار کارشان به یک شکل است هر دو به شرکت های خصوصی می روند.
از علی می پرسند Multithreading چیست ؟ از انجا که در مطالعه بیاد دارد Multithreading همان چند نخی است شروع به توضیح دادن می کند.....
از میلاد می پرسند Multithreading چیست؟ این واژه برایش اشنا نیست او در پروژه هایش به این چنین موردی برخورد نکرده بود پس نیازی به یادگیریش را هم نداشت او نمیداد.

علی سال ها بعد مدیر پروژه میشود میلاد هم
در پروژه ای نیاز به کد کردن داده ها است قرار است در مسیر داده ها کد شده منتقل شوند.

علی به یاد دارد که زبان x کتابخانه ی قوی برای رمزنگاری دو مرحله ای و یک طرفه و.... را دارد به سراغ آنها می رود و بر حسب نیاز خود یکی را انتخاب می کند.
میلاد نیاز برای حل مشکل رمزنگاری مردد است چون نتایج گوگل متفاوت است برخی ها در انجمن ها پیشنهاد یک الگوریتم ساده را داده اند که خود باید پیاده سازی کند و برخی ها کتابخانه ای را معرفی کرده اند اما در کتابخانه ی معرفی شده هر کدام نیز روشی را گفته اند. او نمیداند بالاخره کدام بهتر است ؟ اصلا تفاوتشان در چیست؟ او بالاخره تصمیم می گیرد خودش بنویسد میلاد هم پروژه اش تمام شد.


تفاوت را احساس کنید Smile

من یه زمانی به سبک "هر چی لازم دارم یا میگیرم" کار میکردم بعدها متوجه شدم زبان برنامه نویسی من کلی امکانات دارد که من اصلا با آنها آشنا نبودم و عجیب اینکه در اینترنت هم کسی اشاره نکرده بود یا من پیدا نکردم.

سعی کنید سرفصل های یک زبان رو کامل پیش برید بعد با داشتن معلومات قوی از یک زبان به راحتی می تونید الگوریتم های بهینه در برنامه طراحی کنید و برای پیاده سازی اگر قواعد زبان رو فراموش کرده باشید میتونید با مراجعه به منابع به راحتی استفاده کنید.
مورد مهم تر اینکه هیچ کتابی کامل نیست
من برای اینکه تمام مباحث زبان ++C استاندارد رو کامل و با مفهوم یاد بگیرم از بیش از ۱۰ کتاب و چند منبع رسمی و اصلی استفاده کردم
...
در پناه خدا
۱۷
۵
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: vesta , salam5 , teraktor2003 , diligent , Bahar_HS , Sector
ارسال: #۱۰
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۱۲:۱۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب.ظ، توسط Masoud05.)
RE: شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹ ق.ظ)one hacker alone نوشته شده توسط:  سلام به همگی
راستش من هم میخوام نظرم رو بگم چون این مطلبی که عرض میکنم صرفا نظر نیست بلکه تجربه ی تلخ از تلف کردن زمان به خاطر عدم یادگیری به شکل صحیح هست.
اولین بحث رو با طرح یک سوال شروع میکنم
چرا پروژه محور یاد نگیریم و چرا این روش برای آموزش اشتباه است.

علی
قصد یادگیری زبان برنامه نویسی x را دارد یک کتاب میخرد از فصل اول که متغییر ها است گذر می کند به فصل های پایانی میرسد در مورد چند نخی مطالعه میکند و یاد میگیرد چگونه در برنامه نخ تولید کند در فصل مربوط به رمز نگاری با توابع رمزنگاری اشنا می شود تمام مثال های کتاب را حل می کند او حالا با کلی واژه بدرد نخور که شاید ۱۰۰ سال هم از آنها استفاده نکند آشنا شده و هنوز دلش لک زده برای نوشتن همان ماشین حسابی که از بچگی آرزویش را داشت.

میلاد
قصد یادگیری زبان برنامه نویسی x را دارد او کلی منابع در اختیار دارد و هر زمان به هر بخشی که نیاز داشته باشد به منابع خود رجوع می کند و از انها استفاده میکند و کارش راه می افتد.

بر حسب اتفاق این دو مسیر ورود به بازار کارشان به یک شکل است هر دو به شرکت های خصوصی می روند.
از علی می پرسند Multithreading چیست ؟ از انجا که در مطالعه بیاد دارد Multithreading همان چند نخی است شروع به توضیح دادن می کند.....
از میلاد می پرسند Multithreading چیست؟ این واژه برایش اشنا نیست او در پروژه هایش به این چنین موردی برخورد نکرده بود پس نیازی به یادگیریش را هم نداشت او نمیداد.

علی سال ها بعد مدیر پروژه میشود میلاد هم
در پروژه ای نیاز به کد کردن داده ها است قرار است در مسیر داده ها کد شده منتقل شوند.

علی به یاد دارد که زبان x کتابخانه ی قوی برای رمزنگاری دو مرحله ای و یک طرفه و.... را دارد به سراغ آنها می رود و بر حسب نیاز خود یکی را انتخاب می کند.
میلاد نیاز برای حل مشکل رمزنگاری مردد است چون نتایج گوگل متفاوت است برخی ها در انجمن ها پیشنهاد یک الگوریتم ساده را داده اند که خود باید پیاده سازی کند و برخی ها کتابخانه ای را معرفی کرده اند اما در کتابخانه ی معرفی شده هر کدام نیز روشی را گفته اند. او نمیداند بالاخره کدام بهتر است ؟ اصلا تفاوتشان در چیست؟ او بالاخره تصمیم می گیرد خودش بنویسد میلاد هم پروژه اش تمام شد.


تفاوت را احساس کنید Smile

من یه زمانی به سبک "هر چی لازم دارم یا میگیرم" کار میکردم بعدها متوجه شدم زبان برنامه نویسی من کلی امکانات دارد که من اصلا با آنها آشنا نبودم و عجیب اینکه در اینترنت هم کسی اشاره نکرده بود یا من پیدا نکردم.

سعی کنید سرفصل های یک زبان رو کامل پیش برید بعد با داشتن معلومات قوی از یک زبان به راحتی می تونید الگوریتم های بهینه در برنامه طراحی کنید و برای پیاده سازی اگر قواعد زبان رو فراموش کرده باشید میتونید با مراجعه به منابع به راحتی استفاده کنید.
مورد مهم تر اینکه هیچ کتابی کامل نیست
من برای اینکه تمام مباحث زبان ++C استاندارد رو کامل و با مفهوم یاد بگیرم از بیش از ۱۰ کتاب و چند منبع رسمی و اصلی استفاده کردم
در پناه خدا
یاد آگهی های رپورتاژ سایت های خبری افتادم.
تبلیغ تو مانشت مگه ممنوع نیست؟
۵
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۰۵:۵۷ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹ ق.ظ)one hacker alone نوشته شده توسط:  سلام به همگی
راستش...
منفی هایی که این دوستمون گرفتن برای چیه؟ به خاطر تبلیغ کلاسهای رایگان یا نظرشون در مورد یادگیری زبان برنامه نویسی؟ لطفا برای روشن بحث، دوستان مخالف نظرشون رو بفرمایند تا افرادی مثل من که میخوان برنامه نویسی رو شروع کنن به درک بهتری برسن.

همه در حسرت یک پروازند؛
من به پرواز نمی اندیشم؛
به تو می اندیشم؛
تو که زیباتر از اندیشه یک پروازی..
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , one hacker alone , Bahar_HS
ارسال: #۱۲
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۰۷:۳۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۴۲ ب.ظ، توسط codin.)
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
نکته جالب تر از جواب این سوال تنوع جواب هاست. یک نفر با کار کردن روی پروژه پیشرفت میکنه یکی میگه با خوندن کتاب تونسته برنامه نویس خوبی بشه و غیره. بنابر این جوابی که از همه این پست ها میشه گرفت اینه که : "بستگی به خودتون داره که کدوم روش براتون مناسب تره"
من شخصا از کتاب رفرنس خوندن مخصوصا برای موضوعی مثل برنامه نویسی خوشم نمیاد و کلاس رو ترجیه میدم بنابراین اگر کسی ازم بپرسه روش مناسب چیه میگم سعی کنید دو کلاس برنامه نویسی و برنامه نویسی پیشرفته ثبت نام کنید و با مباحث و تمرین پروژه هاش آشنا بشین.(اگر دانشجوی ارشد هستید سر کلاس برنامه نویسی کارشناسی ها بشینید و کلا اگر بتونید از کلاسای خود دانشگاه شهرتون به عنوان مستمع ازاد استفاده کنید خوبه و رایگان هم میفته براتون) بعدش میتونید برای خودتون پروژه تعریف کنید و به کمک گوگل و Stackoverflow و .. ادامه بدین.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent , so@ , teraktor2003
ارسال: #۱۳
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۰۹:۲۸ ب.ظ
RE: شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۵۷ ب.ظ)diligent نوشته شده توسط:  منفی هایی که این دوستمون گرفتن برای چیه؟ به خاطر تبلیغ کلاسهای رایگان یا نظرشون در مورد یادگیری زبان برنامه نویسی؟ لطفا برای روشن بحث، دوستان مخالف نظرشون رو بفرمایند تا افرادی مثل من که میخوان برنامه نویسی رو شروع کنن به درک بهتری برسن.
من منفی دادم چون تبلیغه و سابقا تبلیغ ممنوع بود. حالا نمیدونم الانم این کار تبلیغ محسوب میشه یا نه.
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent
ارسال: #۱۴
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۰۹:۵۹ ب.ظ
شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۳۳ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  من شخصا از کتاب رفرنس خوندن مخصوصا برای موضوعی مثل برنامه نویسی خوشم نمیاد و کلاس رو ترجیه میدم بنابراین اگر کسی ازم بپرسه روش مناسب چیه میگم سعی کنید دو کلاس برنامه نویسی و برنامه نویسی پیشرفته ثبت نام کنید و با مباحث و تمرین پروژه هاش آشنا بشین.(اگر دانشجوی ارشد هستید سر کلاس برنامه نویسی کارشناسی ها بشینید و کلا اگر بتونید از کلاسای خود دانشگاه شهرتون به عنوان مستمع ازاد استفاده کنید خوبه و رایگان هم میفته براتون) بعدش میتونید برای خودتون پروژه تعریف کنید و به کمک گوگل و Stackoverflow و .. ادامه بدین.

تو شریف نمیدونم چی درس میدن !
ولی تو داشنگاهای ما حرفه ای ترین مباحثی که تدریس میشه , اتچ کردن یه پایگاه داده و یا نهایتاً پنهان کردن کد در لبه های تصویره !

که اصلاً بدردبخور نیست

دانشگاه الفبای برنامه نویسی رو یاد میده و نه بیشتر
که به نظرم اصلاً کارایی خاصی نداره .

 
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , emadmirza , sara9009
ارسال: #۱۵
۲۶ بهمن ۱۳۹۴, ۱۰:۳۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب.ظ، توسط RASPINA.)
RE: شما چطور یک زبان برنامه نویسی رو یاد گرفتید؟
(۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ۰۲:۰۹ ق.ظ)one hacker alone نوشته شده توسط:  من یه زمانی به سبک "هر چی لازم دارم یا میگیرم" کار میکردم بعدها متوجه شدم زبان برنامه نویسی من کلی امکانات دارد که من اصلا با آنها آشنا نبودم و عجیب اینکه در اینترنت هم کسی اشاره نکرده بود یا من پیدا نکردم.
بله کاملا همین طوره من تجربه اش را داشتم
//
پروژه محور بودن تا یه حدی خوبه ولی از یه زمانی به بعد شما می شوید استاد کپی پیست و دیگه فهم کد و نحوه نوشتن کد را از یاد می برید و خلاقیتتون می میره. فیلم ببینید کد بزیند و کد بزنید و کد بزنید تا بفهمید چ کار می کنید و به یه جا که رسیدید کتاب بخونید کتاب بخونید و اصولی یاد بگیرید
البته جناب one hacker alone استاد من هستند و از کلاسشون استفاده کردم پیشنهادم اینه که استفاده کنید
//خواهشا منفی هم ندید هدف تبلیغ نیست Smile

فقط شروع کردن کافی نیست
با قدرت ادامه بده...
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: teraktor2003 , one hacker alone , Sector


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۲۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۱۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  چطور درصد زبانم رو به بالای ۹۰-۸۰ برسونم؟ s.gg ۸ ۲,۱۱۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: s.gg
  چطور میتوان بهتر زندگی کرد؟ شاپری ۲۴ ۱۳,۳۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۴۹ ق.ظ
آخرین ارسال: s.gg
  نظر شما راجب بهترین موسسه برای کنکور ارشد کامپیوتر vahid_sh@hotmail.com ۶۵ ۴۰,۰۶۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Hadi7590
  پروپوزال نویسی ف.ش ۹ ۱۲,۴۲۸ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۱:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۷۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۹۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۴۸۵ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۶۷ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close