(۰۸ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۴۶ ق.ظ)netsupport نوشته شده توسط: از نگاه دیگه باید توجه کرد که دانشگاهها نمیان از تعداد صندلی های تعریف شده خودشون تعدادی رو به این افراد اختصاص بدن بلکه تعدادی دانشجو را اضافه بر سازمان جذب میکنن که فک میکنم اجحاف در حق بقیه نیست
خب بحث سر این است که چرا این دانشجویان اضافه بر سازمان که میگیرند نباید از همان افرادی باشد که کنکور داده اند و سهمیه خاصی هم ندارند.
اساسا اضافه بر سازمان تعریف شده است تا بتوانند سهمیه ای ها رو جا بدهند، در صورتیکه اگر سهمیه ای درکار نباشد، این جاهای رزرو شده به سایرین اختصاص پیدا میکند.
بنده در صفحات قبلی کامنتی قرار دادم که می توانید بهش رجوع کنید.
مخالف سهمیه نیستم ولی معتقدم می تواند به شیوه ای دیگر اجرا شود.
و بر این باور هستم که شاگرد اولی ها حتما و قطعا باید مزیت ویژه ای داشته باشند.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
(۰۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴ ق.ظ)eng_majid نوشته شده توسط: مزیت شاگرد اول گروه ما نسبت به بقیه بچه ها اینه که برادرش تو گروه کامپیوتره دانشگاهمونه
همه استادا هم رفیق فابریک داداشش
نمره ها هم همه پشت سرهم ۲۰
آیا این است مزیت شاگرد اولی نسبت به دیگران!!!
دوست عزیز وقتی یک قانون قرار میدهند، فرض رو بر این نمیگذارند که عده بسیار بسیار کمی میخواهند و یا میتوانند از این قانون سواستفاده کنند و آنرا دور بزنند.
درصورتی میتوان به قانون ایراد گرفت که آن قانون به شدت باگ داشته باشد و راه را برای سو استفاده کنندگان به راحتی باز کند.
قانون سهمیه به همین شکل فعلی اصلا قانونی نیست که انقدر باگ داشته باشد که به راحتی قابل سو استفاده باشد.
این مثالی که شما زدید یک مثال بسیار نادر است و خواستید آنرا تعمیم بدهید به تمام شاگرد اولی ها.
مثالی بزنم که موضوع روشن شود:
الان در تهران طرح زوج و فرد ماشین ها رو داریم ولی خب همانطور که دیده شده عده ای قبل از ورود به این مناطق برای اینکه بتوانند از دست دوربین های نظارتی و پلیس در بروند، میگیرند پلاکشون رو میپوشونند.
حالا این کار خلاف رانندگان ربطی به قانون و قانون گذار دارد ؟! آیا این یعنی قانون گذار اشتباه کرده است و قانون درستی وضع نکرده است ؟!
و در نهایت بدانید بهترین قانون، بازهم راهی بوجود می آورد که بتوان از آن سواستفاده کرد، مهم این است که این راه سواستفاده چقدر سخت باشد و چگونه بتوان با آن مقابله کرد.