زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۴۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟

ارسال:
۰۵ شهریور ۱۳۹۲, ۱۱:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۷ ق.ظ، توسط ۸Operation.)
Exclamation سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
توجـــــــــــــــــــــــــــــه***توجـــــــــــــــــــــــــــــه
متاسفانه پاسخ هایی که بنده در این تاپیک ارسال می کنم نمیاش داده نمی شود!انگار اجازه پاسخ دادن به بنده در ایم تاپیک سلب شده است!!!یعنی واقعا مدیران محترم این اجازه رو از من گرفتند؟!فراداد جان میشه شما بررسی کنید؟!!
----
پاسخی که چند روزه میخاوم بفرستم اما نمی تونم:
ضمن تشکر از همه دوستان عزیز چه مخالف و جه موافق!!!ممنونم از مشارکتتون در بحث!
پاسخ سوالات مشابه رو در یک نقل قول داده ام....
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴ ق.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  ای کاش حداقل قانونی گذاشته بشه که شاگرد اول ها بتونن تو دانشگاه کارشناسی خودشون بمونن و اونطوری سهمیه داشته باشن ... نه اینکه با شگرد اولی شون بیان برن تو یه دانشگاه درجه ۱ مثل امیر کبیر یا شریف یا تهران...

کلا سهمیه یعنی بی عدالتی...

[quote='پوونه' pid='205173' dateline='1377671223']
هرکی واقعا چهار سالو درس خونده رتبه خوبی میاره
دوست عزیز بین مطالعه دانشگاه و رتبه کنکور تفاوت ها زیاده!در ضمن یک مشکل اساسی که بین اکثر مخالفین محترم هست اینه که همه تصور می کنند که اون شاگرد اول که مثلا رتبش ۱۰۰۰ شده مثل اونهایی است ۶-۷ ماه برای کنکور خونده !در صورتی که خبر نداره که این فرد مثلا بیشتر وقتشو گذاشته واسه دروس دانشگاهش در همون ترم و این باعث شده که رتبش عالی نشه!در صورتی که داوطلبی که این سهمیه رو نداره مثلا بعد فارغ التحصیلی ۷-۶ ماه درس خونده و از کجا معلوم اگه این شاگرد اول هم ۶-۷ ماه درس می خوند رتبش تک رقمی نمی شد!؟! اونمهم با این کنکوری که رتبه های۱-۲۰۰ تش فقط بر حسب شرایطی این رتبه رو کسب کردند و معلوم نیست اگه یه بار دیگه آزمون بگیرن چه اتفاقی برای همین رتبه های عالی مخالف این سهمیه خواهد افتاد!
در ضمن به عنوان مثال من می تونستم سال قبل بی خیال معدل الفی بشم و بیشتر دروس کنکور رو بخونم و الان مثله بعضی از دوستان بیام بگم تک رقمی شدم ومخالف این سهمیه بشم!اما دوستان عزیز بدونید که این به عنوان مثال شاگرد اول ها در خیلی از موارد رتیه عالی در کنکور رو فردای کسب معدل بالا کردن!کمی به این شرایط هم فکر کنیم!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۶ ب.ظ)sir_ams نوشته شده توسط:  خب همونطور که به دانشگاه ها ضریب میدم بیان به رتبه ها(۱۰% برتر) هم یه ضریب بدن که حق اوونای دیگه هم ضایع نشه!
با این حرفت علی اکبر کاملا موافقم!!!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۶ ب.ظ)sir_ams نوشته شده توسط:  ولی انصافا این رو یه نگاه بنداز!!!
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

رتبه ۲۰۰۰!!!!!!! انصافه؟ آقا من کاری به ۱۰۰۰ ندارم! کاری به ۸۰۰ هم ندارم! به ۶۰۰ و ۵۰۰ اینا هم کاری ندارم! اما مثلا ۲۰۰ که دیگه میشه گفت از این شایسته تر بوده! نمیشه گفت؟؟؟
آره منم گفتم این قانون نقایصی داره علی اکبر جان!!!من هم قبول دارم نقاط ضعفشو رفقا!!!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۱۹ ب.ظ)abivardan نوشته شده توسط:  (نفر اول) طرف هم درس میخونه هم کار میکنه هم ازدواج کرده هم تو خونه مریض داره همه بد بختی های دنیا سرش هست معدل ۱۶ میاره تو همه ی درسها هم واقعا تلاش کرده یاد گرفته. (نفر دوم) یکی هم همه چیز واسه درس خوندنش مهیاست از هزینه گرفته تا خورد و خوراک و مکان مطالعه معدل ۱۸ میاره میشه شاگرد اول
حرف شما درست و متین ولی دوست عزیز ما نمی تونیم زود قضاوت کنیم! از کجا معلوم یه شاگرد اول هرگز چنین مشکلاتی نداشته؟!شاگرد اولی رو می شناسم که به یکی از دردناکترین بیماری های مبتلا بود والانم هست و هیچ کس از این ماجرا خبر نداره!!!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۳۷ ب.ظ)Aurora نوشته شده توسط:  یادمه پیارسال یکی بود تو مانشت با رتبه ی ۱۴۰۰ شبانه دانشگاه تهران با شاگرد اولی قبول شده بود، مال همین غیر انتفایی ها و اینا بود، آخه شاگرد اول اگر واقعا درس خون بود و سواد داشت که رتبش ۱۴۰۰ نمی شد!! ۱۴۰۰ یعنی معلومات ۰/
دوست عزیز حرف شما درست ،به شرطی که این شاگرد اول درس خونده باشه واسه کنکور و این شاهکار رو خلق کرده باشه!اما به اینم دقت کنیم که هستند شاگرداولهایی که در همون ترمی که مشغول به تحصیل اند بدون کمترین مطالعه ای برای کنکور امتحان می دن و رتبشون خوب نمی شه اما مثلا بار رتبه ۲۰۰۰ جایی قبول میشه!حالا حرف من اینه که اگه این فرد فارغ التحصیل بشه و بشینه ۶-۷ ماه واسه کنکور مثه بقیه بخونه ایا نمی تونه رتبه خوب بیاره به نظرتون!
یه عده از دوستان گفتند که فلان دانشجوی شاگرد اول رفت تهران و امیرکبیر با فلان رتبه اما بعد دو ترم اخراج شد یا انصراف داد!ولی دوست عزیز آیا در مقابل نداریم کسانی رو که با همین شرایط رفتند اون دانشگاهها و با موفقیت مدرکشونو گرفتند!؟!یکم یه طرفه به قاضی نریم!تاکید می کنم!!!!!!!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۵۰ ب.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  اگه یه نفر خیلی شاگرد اول و استعداد درخشانه، چرا تو یه امتحان مساوی در کنار چراغ نفتی هایی مثل من رتبه اش میشه ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰؟!!! پس معلومه بین یه مشت LED شده درخشان!!!
مهدی جان فرمایش شما کاملا درست اما همونطور که در پاسخ قبلی گفتم این در صورتی هستش که این فرد به اندازه شما واسه کنکور زمان گذاشته باشه!!!اگه این فردشاگرد اول نخونده این رتبه رو کسب کنه و همش درگیر دانشگاهش بوده چی؟! که من نمونش رو دیدم عزیز!!آیا این احتمال رو هم در نظر می گیری!؟آیا شما می تونی با اطمینان بگی که من هم اگه نخونده شرکت کنم این رتبه رو کسب می کنم!!!؟!اینه یه طرفه به قاضی رفتن مهدی جان!!!من خیلی به حرفات احترام قائلم چون می دونم آدم زحمت کشی هستی!ولی آیا یک ذره به این حرفای من احتمال تحقق نمی دی؟!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۶:۵۳ ب.ظ)user22 نوشته شده توسط:  وقتی تو سهمیه استعدادهای درخشان اسم هر نوع دانشگاهی هست( پردیس- غیر انتفایی- پیام نور...) آیا این بی عدالتی نیست که دانشگاه آزاد رو از هر دانشگاهی کمتر میدونن و اسمی ازش نیست؟
من با شما موافقم این هم از نواقص این قانونه!!!!!
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۸:۵۷ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  حداقل تو مدرک ارشدشون باید بنویسند ایشان با سهمیه شاگرد اولی فلان دانشگاه وارد شده. من الآن را نمیدونم ولی در مدرک تحصیلی کارشناسی من نوشته که مثلا" با سهمیه منطقه یک من قبول شده ام.باید سهمیه نوشته بشه.
فرداد جان من با این گفته شما کاملا موافقم!!!احسنت!!!این حرفه منطقی ای هست!

---
white bird نوشته شده توسط: سلام.وقت بخیر
ببخشید یه سوال داشتم
میخواستم بپرسم شما میدونید ما که با سهمیه شاگرد اولی قبول شدیم لازمه از یونی کارشناسیمون نامه ی برا ثبت نام بگیریم؟؟
تو خود سایت چیزی نزده بود
ولی یادمه پارسال بچه ها این نامه میگرفتن
سلام تشکر/
آره اتفاقا برای منم سواله!منم بلاتکلیفم!البته من وقت ندارم برم شمال و امروز دارم میرم تهران!اگه هم خواست در مرحله تکمیل نقص پرونده انشالله می برمش... اگه خبر جدیدی به دستتون رسید در مورد شاگرد اولی ممنون میشم به من هم اطلاع بدید.
من هم اگه چیزی دستگیرم شد خبرتون می کنم.با تشکر



آیا اگه منطقی باشیم سهمیه های علمی بی عدالتی است؟!

با سلام به همه دوستان عزیز مانشتی چه اونهایی که این روزا خوشحالید و چه اونهایی که این روزا ناراحتید.! Heart
می خوام ازتون بخوام که به دور از هیچ غرض و تعصبی و به صورت منطقی این مسئله سهمیه های علمی رو بررسی کنیم!(تاکید می کنم بحث من سهمیه های علمی استعداد های درخشان بدون کنکور،استعدادهای درخشان با کنکور که شامل المپیادی ها وجشنواره ای ها، شاگرد اول ها هست و اصلا مورد بحث من سهمیه های ایثارگری و بسیج و هیئت علمی نیست!یعنی بحث من ماده ۲ و ۷ آیین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتره)
توی این چند ماه مرتب صحبت هایی در برخی تاپیک ها مطرح می شد و مرتب دوستان عزیزی که تعدادشون هم نسبت به داوطلبای سهمیه علمی بیشتر است (و البته طبیعی است که تعدادشون بیشتره)مرتب این سهمیه های علمی رو نقد کردند!در این مدت بنده فقط سکوت کردم و مرتب دیدم که برخی دوستان با یک طرفه به قاضی رفتن مدام دارند این سهمیه ها رو باطل می دوند!و گاه حتی بی احترامی هایی که در مانشت توقع نداریم دیده می شد!
حالا بیایم دوستانه به حرف های هم گوش بدیم و بعد قضاوت کنیم(بنده حقیر به عنوان عضوی کوچک از این گروه اقلیت سهمیه علمی بر خودم واجب دونستم که این تاپیک رو ایجاد کنم)

• اول به چند اصل بدیهی توجه کنیم:
○ همواره در هر قانونی احتمال اینکه نواقصی وجود داشته باشد وجود دارد.
○ وقتی قانونی در مجمعی توصیب می شود باید مطمئن باشیم که حتی اگر این مجمع یا تشکل یا سازمان دارای مشکلاتی باشد بازهم این قانون با بررسی و در نظر گرفتن مصلحت هایی تصویب شده است. باید بدانیم که هر سازمانی هرچندبا عملکرد های کنونی دارای نقاط قوت و ارزش هایی هم هست،عده هستند که زحمت می کشند تا این سازمانها و تشکل ها فعالیت کنند،پس نباید به راحتی یک طرفه به قاضی بریم وکل قانون و عملکر رو باطل بدونیم!این از منطق به دور است و ما دیگر سن و سالی ازمان گذشته و باید کمتر غیرمنطقی با پدیده ها برخورد کنیم!مطمئن باشید که ۱۰-۲۰ سال دیگر هر کدام از ما عضوی از یکی از سازمانها و تشکل های مختلف دولتی و یا خصوصی می شویم و آیا می پسندید که دو سه نسل بعد ما این گونه در مورد رفتار و فعالیت های ما یک طرفه به قاضی روند؟!

• بررسی مسئله: Huh
○ خب حالا بریم سر اصل مطلب: اگه قرار باشه من بدون هیچ بررسی ساختاری به با نگاه منفی و از نگاه کسی که نتونسته این سهمیه رو کسب کنه به مسئله سهمیه استعدادهای درخشان نگاه کنم خب می گم که این قانون بی عدالتی است!
○ اما اگه قرار باشه اندکی این پدیده رو بررسی کنم آیا به خودم اجازه می دم که به راحتی این گونه قضاوت کنم و افراد زیادی رو که با وقت گذاشتن های بسیار و بررسی جز به جز این مسئله، اینگونه اون رو تصویب کردن به باد توهین بگیرم؟!به نظر شما این افراد مسئول واقعا هیچ تفکری ندارند و بدون هیچ استدلالی و بدون بررسی قانون تصویب می کنند!!!آیا این قانون هیج تاثیر مثبتی ندارد؟!
○ من نمی خوام این جا قصه حسین کرد شبستری رو بگم!اما باید بدونیم که این قانون بر اساس موازین و با اهداف مشخصی نوشته شده! من اینجا به چند تا سوال و بحث رو به عنوان نمونه مطرح می کنم و قضاوتش رو می سپرم به شما تا بدونید که اون آدمایی که این قانونا رو تصویب می کنن از زوایای دیگه ای هم به قضیه نگاه می کنن!
§ آیا می دونید که یکی از دلایل تصویب این قانون اینه که در دانشگاه های کشور جو رقابتی ایجاد بشه و انگیزه ای باشه تا دانشجوها بیشتر درس بخونند!آیا اگر برای ممتاز شدن امتیازاتی قائل نشن چند نفر انگیزه دارن که این سهمیه ها رو کسب کنند؟!
§ آیا با وجود این سهمیه ها می دونید بازهم هم قشر عظیمی از همین افراد سهمیه ای در دانشگاه های مختلف کشور با سطوح مختلف علمی دارن از کشور مهاجرت می کنند.

§ آیا می دونید در صورت نبودن این گونه سهمیه ها جامعه آموزشی دچار چه رخوتی میشه!؟ایا به پویایی جامعه دانشگاهیمون چقدر فکر کردیم!؟آیا تا حالا سابقه تدریس داشتید که بدونید وقتی برای یه جامعه کوچک مثه حتی یه کلاس ساده جایزه تعیین می کنیم چقدر تلاش و پویایی توی اون کلاس بیشتر میشه؟!این خصلت انسانه!چه برسه در یک جامعه بزرگ در حد یک کشور!
§ آیا تا حالا به عنوان یه تحصیل کرده این مملکت قانون پنجم توسعه که یکی از اساس برنامه های کشوره به خصوص ماده ۱۸ شو خوندیم؟!
§ آیا به نظر شما این منطقیه که فقط سطح علمی رو بایه آزمون چند ساعته بسنجیم؟!اونهم آزمونی که میشه با ۵-۱۰ ماه درس خوندن بهترین رتبه ها رو توش آورد!
§ اگه قرار باشه حرف از بی عدالتی بزنیم و بگیم این سهمیه مزخرفه به نظر شما این سبک کنکور بی عدالتی نیست؟!به نظر شما این سبک کنکور مزخرف نیست؟!سوال من از شما اینه آیا کسی که در آزمون ارشد رتبه یک آورده اگه دوباره ازش آزمون بگیریم می دونید تولرانس رتبش می تونه حداقل تا ۳۰۰ رتبه جابجایی باشه!!!آیا درسته تا اینکه یه رتبه خوب میاریم اینقدر غرور مارو بگیره و فک کنیم سطح علمیمون از همه بهتره حتی کسی که ۱۰۰۰ تا رتبش با ما فرق می کنه؟!مثلا بگیم کسی که رتبش اینقدر از من بیشتره با سهمیه قبول شده و من قبول نشدم!
§ چند نفر از بچه های سهمیه علمی رو بررسی کردیم زندگیشونو!آیا اگه اندک افرادی از راه نادرست این سهمیه رو کسب می کنند مثلا به زیرآب زنی و .. این درسته که کل بچه هایی که این سهمیه رو کسب کردن متهم کنیم!؟اینه منطق؟!
§ آیا اگه شما خودتون این سهمیه رو کسب کرده بودید آیا واقعا الان همیگونه قضاوت می کردید!؟!
§ یه عنوان خیلی حقیرتر از اونیم که بخوام این حرفهارو بزنم اما برای نمونه به عنوان کوچکترین عضو این اقلیت سهمیه علمی چندتا از مشکلاتمو می گم خودتون قضاوت کنید:
□ خدا شاهده که در ترم اول کاردانیم که در دانشگاه امام علی یزد(روزانه)درس می خودنم برای شاگرد اول شدن در اون ترم، شبانه روز کمتر از ۳ ساعت می خوابیدم!
□ خدا شاهده که برای کسب این سهمیه از خیلی منافع دیگه گذشتم:
می تونستم به مسابقات روبتیک جهانی راه پیدا کنم اما به خاطر معدل علیرغم شرکت در IranOpen از تیم انصراف دادم تا شاگرد اولی رو بعدا از دست ندم
می توستم مثه خیلی از دوستان عزیزم وقتی تو کارشناسی شمال درس می خودنم مرتب برم جنگل و دریا و عشق و حال اما دو سال گذشت و من تنها فرصت کردم که فقط ۴ بار برم گردش!
خیلی سخت بود وقتی یزد بودم وتنها سه ساعت تا خونم راه داشتم در ترم فقط یه بار می توستم بیام شهرم و خانوادمو ببینم
خیلی سخته وقتی در ۴ سال پیاپی تنها یک بار بتونم ۱۳ بدر با خانوادم باشم
خیلی سخته وقتی عید توی شهر غریب بمونی و تک و تنها درس بخونی که به هدفت برسی
خیلی سخته وقتی ۴ سال ب خاطر همین معدل لعنتی سر هیچ کاری نرم،فرصت های شغلی رو کنار بزنم و هیچ پس اندازی جمع نکنم وقتی می بینم بقیه دوستام حالا معدل بالایی نگرفتن اما توی همین سالاها در کنار درس با کارهای پاره وقت یا دائم توستن سرمایه ای جمع کنند
خیلی سخت بود که شب یلدا شب عید و جشنای دیگه یا حتی روزای محرم توی خوابگاه یا خونه بمونم و درس بخونم!
من به عنوان بی سوادترین کسی که داره از این سهمیه استفاده می کنه این سختی ها رو گفتم خدا رو شاهد می گیرم که که قصد خودستایی ندارم و فقط گفتم تا شاید قدری تامل کنید!
§ بعضی از دوستان میگن خب این سهمیه مثلا معدل الفی حق دانشگاههای تاپ و مخصوصا روزانه هاست!سوال من از شما اینه که اگه منطقی باشیم و بخوایم از بین دو شاگرد اول به شرایط زیر با صلاحیت ترین فرد رو انتخاب کنیم کدوم رو انتخاب می کنیم؟!
□ ۱-رتبه ۱۳۰ از دانشگاه شریف
□ ۲-رتبه ۱۰۰ از دانشگاه غیرانتفاعی یا پیام نور
§ آیا این دانشجوی مثلا پیام نوری شاگرد اول صلاحیتش بیشتر نیست که در رقابت با شاگر اول شریف که رتبش بدتر شده به دانشگاه بهتری بره؟!(مشکل اینه که شاگرد اولا رو با غیر شاگرد اولا مقایسه می کنیم!آخه بابا سهمیه ها کلا جداست!هرچه می کشیم در زندگی از همین مقایسه های ما با دیگرانه نه با خودمون!اگه آزمون شاگرد اولا کلا جدا بود آیا بازهم می تونستم اینگونه قیاس کنیم؟! )
□ بعضیا می گن طرف توی دانشگاه درجه یک کلی سختی می کشه معدلش خوب میشه وشاگرد اول میشه اما تو دانشگاه سطح ۳- ۴ مثلا غیرانتفاعی به راحتی میشه شاگرد اول شد!آیا می دونید کسی که توی دانشگاه درجه ۳-۴ درس خونده برای اینکه تو کنکور مثلا به رتبه ۱۰۰ یا ۲۰۰ برسه چه مشکلاتی داره؟
می دونید در یک دانشگاه درجه ۳-۴ تقریبا ۸۰% دروس تدریس نمیش و خود داوطلب مجبور هست تمام سختی مطالعه حین کنکور رو به دوش بکشه و خودش بخونه!در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
می دونید کیفیت آموزش اساتید در یک دانشگاه درجه ۳-۴ چقدر ضعیف هست و یک داوطلب این دانشگاه واسه کسب کردن رتبه زیر ۱۰۰۰ مجبور هست تمام سختی مطالعه حین کنکور رو به دوش بکشه و خودش بخونه!در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
می دونید بیشتر طراح های سوالات اساتید دانشگاهها درجه ۱ هستند و چقدر کسب رتبه برای اونها به خاطر همین آشنایی با سبک سوالات راحت تر است تا کسی در یک دانشگاه درجه ۳-۴ بوده و یک داوطلب این دانشگاه واسه کسب کردن رتبه زیر ۱۰۰۰ مجبور هست چقدر بیستر زحمت بکشه!
می دونید کسی در یک دانشگاه درجه ۳-۴ درس خونده و پایه نسبتا ضعیف تری داره مجبوره چقدر بیشتر برای کنکور درس بخونه و وقت بزاره در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
§ آیا این درسته که این قدر غرور مارو بگیره و فک کنیم چون توی دانشگاه سطح اول درس خوندیم باید هر طور برخورد و قضاوتی در مورد سایر دانشگاهها بکنیم.

• ختم کلام:
○ بله من هم قبول دارم که نواقصی وجود داره در این قانون مثلا میزان ضریب تاثیر معدل دانشگاها و یا ذلایل عدم امکان استفاده از این سهمیه ها برای دانشگاههایی مثل آزاد و .... اما با وجود این مسائل با توجه به صحبت های بالا چگونه قضاوت می کنیم؟! ( اگه بنده حقیر جسارتی کردم از همه شما عزیزان عذرخواهی می کنم... )

ارادتمند همه شما دوستان عزیز
احمدیان

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱۰
۸
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sir_ams , Mohammad-A , joodi , gaslakh , white bird , mohammadali1990 , Aurora , Mänu , سجاد۶۷ , uniquegirl , mansourzadeh , mah123 , aminn123 , shz67 , alice
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۲۲ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
به نظر من هیچ چیز تو این دنیا بی عدالتی نیست و قانون طبیعت در هر شرایطی عدالت رو برقرار میکنه حتی اگه ظاهرا ما اینطور نبینیم ... به نظر من تو این دنیا هیچ کسی جای هیچ کس دیگر رو با هیچ قدرتی نمیتونه بگیره و کساییکه این مسئله بزرگ میکنند فقط دنبال راهی هستند که شکست های خودشون رو توجیه کنند.
۳
۷
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: k_111 , mohammadali1990 , ba!-!aR
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۳۲ ق.ظ
RE: سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
(۰۵ شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ب.ظ)۸Operation نوشته شده توسط:  آیا اگه منطقی باشیم سهمیه های علمی بی عدالتی است؟!

با سلام به همه دوستان عزیز مانشتی چه اونهایی که این روزا خوشحالید و چه اونهایی که این روزا ناراحتید.! Heart
می خوام ازتون بخوام که به دور از هیچ غرض و تعصبی و به صورت منطقی این مسئله سهمیه های علمی رو بررسی کنیم!(تاکید می کنم بحث من سهمیه های علمی استعداد های درخشان بدون کنکور،استعدادهای درخشان با کنکور که شامل المپیادی های وجشنواره ای ها، شاگرد اول ها هست می شه و اصلا مورد بحث من سهمیه های ایثارگری و بسیج و هیئت علمی نیست!یعنی بحث من ماده ۲ و ۷ آیین نامه ارایه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتره)
توی این چند ماه مرتب صحبت هایی در برخی تاپیک ها مطرح می شد و مرتب دوستان عزیزی که تعدادشون هم نسبت به داوطلبای سهمیه علمی بیشتر است (و البته طبیعی است که تعدادشون بیشتره)مرتب این سهمیه های علمی رو نقد کردند!در این مدت بنده فقط سکوت کردم و مرتب دیدم که برخی دوستان با یک طرفه به قاضی رفتن مدام دارند این سهمیه ها رو باطل می دوند!و گاه حتی بی احترامی هایی که در مانشت توقع نداریم دیده می شد!
حالا بیایم دوستانه به حرف های هم گوش بدیم و بعد قضاوت کنیم(بنده حقیر به عنوان عضوی کوچک از این گروه اقلیت سهمیه علمی بر خودم واجب دونستم که این تاپیک رو ایجاد کنم)

• اول به چند اصل بدیهی توجه کنیم:
○ همواره در هر قانونی احتمال اینکه نواقصی وجود داشته باشد وجود دارد.
○ وقتی قانونی در مجمعی توصیب می شود باید مطمئن باشیم که حتی اگر این مجمع یا تشکل یا سازمان دارای مشکلاتی باشد بازهم این قانون با بررسی و در نظر گرفتن مصلحت هایی تصویب شده است. باید بدانیم که هر سازمانی هرچندبا عملکرد های کنونی دارای نقاط قوت و ارزش هایی هم هست،عده هستند که زحمت می کشند تا این سازمانها و تشکل ها فعالیت کنند،پس نباید به راحتی یک طرفه به قاضی بریم وکل قانون و عملکر رو باطل بدونیم!این از منطق به دور است و ما دیگر سن و سالی ازمان گذشته و باید کمتر غیرمنطقی با پدیده ها برخورد کنیم!مطمئن باشید که ۱۰-۲۰ سال دیگر هر کدام از ما عضوی از یکی از سازمانها و تشکل های مختلف دولتی و یا خصوصی می شویم و آیا می پسندید که دو سه نسل بعد ما این گونه در مورد رفتار و فعالیت های ما یک طرفه به قاضی روند؟!

• بررسی مسئله: Huh
○ خب حالا بریم سر اصل مطلب: اگه قرار باشه من بدون هیچ بررسی ساختاری به با نگاه منفی و از نگاه کسی که نتونسته این سهمیه رو کسب کنه به مسئله سهمیه استعدادهای درخشان نگاه کنم خب می گم که این قانون بی عدالتی است!
○ اما اگه قرار باشه اندکی این پدیده رو بررسی کنم آیا به خودم اجازه می دم که به راحتی این گونه قضاوت کنم و افراد زیادی رو که با وقت گذاشتن های بسیار و بررسی جز به جز این مسئله، اینگونه اون رو تصویب کردن به باد توهین بگیرم؟!به نظر شما این افراد مسئول واقعا هیچ تفکری ندارند و بدون هیچ استدلالی و بدون بررسی قانون تصویب می کنند!!!آیا این قانون هیج تاثیر مثبتی ندارد؟!
○ من نمی خوام این جا قصه حسین کرد شبستری رو بگم!اما باید بدونیم که این قانون بر اساس موازین و با اهداف مشخصی نوشته شده! من اینجا به چند تا سوال و بحث رو به عنوان نمونه مطرح می کنم و قضاوتش رو می سپرم به شما تا بدونید که اون آدمایی که این قانونا رو تصویب می کنن از زوایای دیگه ای هم به قضیه نگاه می کنن!
§ آیا می دونید که یکی از دلایل تصویب این قانون اینه که در دانشگاه های کشور جو رقابتی ایجاد بشه و انگیزه ای باشه تا دانشجوها بیشتر درس بخونند!آیا اگر برای ممتاز شدن امتیازاتی قائل نشن چند نفر انگیزه دارن که این سهمیه ها رو کسب کنند؟!
§ آیا با وجود این سهمیه ها می دونید بازهم هم قشر عظیمی از همین افراد سهمیه ای در دانشگاه های مختلف کشور با سطوح مختلف علمی دارن از کشور مهاجرت می کنند.

§ آیا می دونید در صورت نبودن این گونه سهمیه ها جامعه آموزشی دچار چه رخوتی میشه!؟ایا به پویایی جامعه دانشگاهیمون چقدر فکر کردیم!؟آیا تا حالا سابقه تدریس داشتید که بدونید وقتی برای یه جامعه کوچک مثه حتی یه کلاس ساده جایزه تعیین می کنیم چقدر تلاش و پویایی توی اون کلاس بیشتر میشه؟!این خصلت انسانه!چه برسه در یک جامعه بزرگ در حد یک کشور!
§ آیا تا حالا به عنوان یه تحصیل کرده این مملکت قانون پنجم توسعه که یکی از اساس برنامه های کشوره به خصوص ماده ۱۸ شو خوندیم؟!
§ آیا به نظر شما این منطقیه که فقط سطح علمی رو بایه آزمون چند ساعته بسنجیم؟!اونهم آزمونی که میشه با ۵-۱۰ ماه درس خوندن بهترین رتبه ها رو توش آورد!
§ اگه قرار باشه حرف از بی عدالتی بزنیم و بگیم این سهمیه مزخرفه به نظر شما این سبک کنکور بی عدالتی نیست؟!به نظر شما این سبک کنکور مزخرف نیست؟!سوال من از شما اینه آیا کسی که در آزمون ارشد رتبه یک آورده اگه دوباره ازش آزمون بگیریم می دونید تولرانس رتبش می تونه حداقل تا ۳۰۰ رتبه جابجایی باشه!!!آیا درسته تا اینکه یه رتبه خوب میاریم اینقدر غرور مارو بگیره و فک کنیم سطح علمیمون از همه بهتره حتی کسی که ۱۰۰۰ تا رتبش با ما فرق می کنه؟!مثلا بگیم کسی که رتبش اینقدر از من بیشتره با سهمیه قبول شده و من قبول نشدم!
§ چند نفر از بچه های سهمیه علمی رو بررسی کردیم زندگیشونو!آیا اگه اندک افرادی از راه نادرست این سهمیه رو کسب می کنند مثلا به زیرآب زنی و .. این درسته که کل بچه هایی که این سهمیه رو کسب کردن متهم کنیم!؟اینه منطق؟!
§ آیا اگه شما خودتون این سهمیه رو کسب کرده بودید آیا واقعا الان همیگونه قضاوت می کردید!؟!
§ یه عنوان خیلی حقیرتر از اونیم که بخوام این حرفهارو بزنم اما برای نمونه به عنوان کوچکترین عضو این اقلیت سهمیه علمی چندتا از مشکلاتمو می گم خودتون قضاوت کنید:
□ خدا شاهده که در ترم اول کاردانیم که در دانشگاه امام علی یزد(روزانه)درس می خودنم برای شاگرد اول شدن در اون ترم، شبانه روز کمتر از ۳ ساعت می خوابیدم!
□ خدا شاهده که برای کسب این سهمیه از خیلی منافع دیگه گذشتم:
می تونستم به مسابقات روبتیک جهانی راه پیدا کنم اما به خاطر معدل علیرغم شرکت در IranOpen از تیم انصراف دادم تا شاگرد اولی رو بعدا از دست ندم
می توستم مثه خیلی از دوستان عزیزم وقتی تو کارشناسی شمال درس می خودنم مرتب برم جنگل و دریا و عشق و حال اما دو سال گذشت و من تنها فرصت کردم که فقط ۴ بار برم گردش!
خیلی سخت بود وقتی یزد بودم وتنها سه ساعت تا خونم راه داشتم در ترم فقط یه بار می توستم بیام شهرم و خانوادمو ببینم
خیلی سخته وقتی در ۴ سال پیاپی تنها یک بار بتونم ۱۳ بدر با خانوادم باشم
خیلی سخته وقتی عید توی شهر غریب بمونی و تک و تنها درس بخونی که به هدفت برسی
خیلی سخته وقتی ۴ سال ب خاطر همین معدل لعنتی سر هیچ کاری نرم،فرصت های شغلی رو کنار بزنم و هیچ پس اندازی جمع نکنم وقتی می بینم بقیه دوستام حالا معدل بالایی نگرفتن اما توی همین سالاها در کنار درس با کارهای پاره وقت یا دائم توستن سرمایه ای جمع کنند
خیلی سخت بود که شب یلدا شب عید و جشنای دیگه یا حتی روزای محرم توی خوابگاه یا خونه بمونم و درس بخونم!
من به عنوان بی سوادترین کسی که داره از این سهمیه استفاده می کنه این سختی ها رو گفتم خدا رو شاهد می گیرم که که قصد خودستایی ندارم و فقط گفتم تا شاید قدری تامل کنید!
§ بعضی از دوستان میگن خب این سهمیه مثلا معدل الفی حق دانشگاههای تاپ و مخصوصا روزانه هاست!سوال من از شما اینه که اگه منطقی باشیم و بخوایم از بین دو شاگرد اول به شرایط زیر با صلاحیت ترین فرد رو انتخاب کنیم کدوم رو انتخاب می کنیم؟!
□ ۱-رتبه ۱۳۰ از دانشگاه شریف
□ ۲-رتبه ۱۰۰ از دانشگاه غیرانتفاعی یا پیام نور
§ آیا این دانشجوی مثلا پیام نوری شاگرد اول صلاحیتش بیشتر نیست که در رقابت با شاگر اول شریف که رتبش بدتر شده به دانشگاه بهتری بره؟!(مشکل اینه که شاگرد اولا رو با غیر شاگرد اولا مقایسه می کنیم!آخه بابا سهمیه ها کلا جداست!هرچه می کشیم در زندگی از همین مقایسه های ما با دیگرانه نه با خودمون!اگه آزمون شاگرد اولا کلا جدا بود آیا بازهم می تونستم اینگونه قیاس کنیم؟! )
□ بعضیا می گن طرف توی دانشگاه درجه یک کلی سختی می کشه معدلش خوب میشه وشاگرد اول میشه اما تو دانشگاه سطح ۳- ۴ مثلا غیرانتفاعی به راحتی میشه شاگرد اول شد!آیا می دونید کسی که توی دانشگاه درجه ۳-۴ درس خونده برای اینکه تو کنکور مثلا به رتبه ۱۰۰ یا ۲۰۰ برسه چه مشکلاتی داره؟
می دونید در یک دانشگاه درجه ۳-۴ تقریبا ۸۰% دروس تدریس نمیش و خود داوطلب مجبور هست تمام سختی مطالعه حین کنکور رو به دوش بکشه و خودش بخونه!در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
می دونید کیفیت آموزش اساتید در یک دانشگاه درجه ۳-۴ چقدر ضعیف هست و یک داوطلب این دانشگاه واسه کسب کردن رتبه زیر ۱۰۰۰ مجبور هست تمام سختی مطالعه حین کنکور رو به دوش بکشه و خودش بخونه!در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
می دونید بیشتر طراح های سوالات اساتید دانشگاهها درجه ۱ هستند و چقدر کسب رتبه برای اونها به خاطر همین آشنایی با سبک سوالات راحت تر است تا کسی در یک دانشگاه درجه ۳-۴ بوده و یک داوطلب این دانشگاه واسه کسب کردن رتبه زیر ۱۰۰۰ مجبور هست چقدر بیستر زحمت بکشه!
می دونید کسی در یک دانشگاه درجه ۳-۴ درس خونده و پایه نسبتا ضعیف تری داره مجبوره چقدر بیشتر برای کنکور درس بخونه و وقت بزاره در صورتی که در دانشگاهها درجه ۱-۲ اینگونه نیست!
§ آیا این درسته که این قدر غرور مارو بگیره و فک کنیم چون توی دانشگاه سطح اول درس خوندیم باید هر طور برخورد و قضاوتی در مورد سایر دانشگاهها بکنیم.

• ختم کلام:
○ بله من هم قبول دارم که نواقصی وجود داره در این قانون مثلا میزان ضریب تاثیر معدل دانشگاها و یا ذلایل عدم امکان استفاده از این سهمیه ها برای دانشگاههایی مثل آزاد و .... اما با وجود این مسائل با توجه به صحبت های بالا چگونه قضاوت می کنیم؟! ( اگه بنده حقیر جسارتی کردم از همه شما عزیزان عذرخواهی می کنم... )

ارادتمند همه شما دوستان عزیز
احمدیان


ممنون که حرف دلمونا زدیم
۵
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , M.Amin.M , yaghi21 , fa_shinobi
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۳۸ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۲ ق.ظ)gaslakh نوشته شده توسط:  ممنون که حرف دلمونا زدیم
خواهش می کنم!وظیفه بود!یکی باید این حرفارو می زد....

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۳
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۰۱ ق.ظ، توسط MSZ.)
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
سهمیه شاگرد اولی به این شکل صحیح نیست به نظرم و باعث بی عدالتی زیادی میشه
اولا شاگرد اول داریم تا شاگرد اول ... شاگرد اول امیرکبیر هم این سهمیه رو داره، شاگرد اول غیر انتفاعی کمال (در شهر ارومیه) هم این سهمیه رو داره!!! اینکه هر دو یک امتیاز یکسان دارن بی عدالتیه
این امتیاز باید به حالت وزن دار باشه... مثل همون معدل موثر که بر اساس رتبه و درجه دانشگاه و سختگیری اساتید و فاکتور های دیگه، ضریب میخوره ... این هم باید وزن داشته باشه که از بی عدالتی کاسته بشه

نظر شخصی من: ۵ دانشگاه اول کشور باید از هر سهمیه ای پاک باشن و فقط از طریق آزمون برابری مثل کنکور دانشجو بگیرن ... البته به شرطی که آزمون کنکور هم استاندارد بشه ...

پس میبینیم که مشکل صرفا سهمیه نیست ... کنکور هم خودش بخشی از مشکله...

من خودم شخصا خیلی ها رو دیدم که با سهمیه وارد دانشگاه های خوب شدن و یا اخراج شدن یا اینکه با معدل بسیار پایین فارغ التحصیل شدن! البته کسایی هم هستن که واقعا خودشون رو خوب بالا می کشن ... یه عده ای هم هستن که ذاتا بالا هستن و خوب جلو میرن
اما این واقعیت رو بپذیریم یا نه ... دوست داشته باشیم یا نه ... حقیقت اینه که اکثر سهمیه ای ها (نگفتم همه شون) تو دانشگاه مادر که وارد میشن دچار مشکل میشن ... مشکل بعضی ها در حدی وخیم هست که کارشون به ترک تحصیل یا اخراج میکشه (چون نمیتونن ادامه بدن) و مشکل بعضی ها کمی خفیف تر هست و خودش رو تو معدل پایین این افراد نشون میده
به نظرم به دانشگاه ها باید اجازه داده باشه که خودشون تصمیم بگیرن که سهمیه ای ها رو ثبت نام بکنن یا نه ... واین کار رو هم از طریق مصاحبه علمی و بررسی رزومه اون فرد انجام بدن.
۱۳
۱
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , mahdi20 , mohammadali1990 , pouri_sb , Mänu , ali , Jooybari , mfXpert , Hera , Amir V , fa_shinobi
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۴۸ ق.ظ، توسط nazibahar.)
RE: سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
حرف های شما درست.اما چرا این افرادی که میشینن این قوانین رو تصویب میکنن،ایراداتش رو به حداقل نمی رسونن؟

ایراداتی که به این طرح وارده:

۱)سیستم نمره دهی در دانشگاه ها متفاوته

۲)گاهی حتی معدل یک شخص گویای میزان سوادش نمیتونه باشه

۳)گاهی در گرفتن نمره در دانشگاه ها عدالت رعایت نمیشه.به هر دلیلی.مثلا تقلب،اساتیدی که سلیقه ای نمره میدن و....

۴)سطح علمی دانشگاه ها یکسان نیست

۵)میزان تاثیر این سهمیه در کنکور واقعا زیاده (نظر شخصی من)

۶) بعضا بین نفر اول و دوم و حتی سوم تفاوت فاحشی وجود نداره.در حالیکه این سهمیه فقط به نفر اول تعلق میگیره.به نظر من اگه منصفانه نگاه کنیم باید با تاثیر کمتری به نفرات دیگه هم اختصاص داده بشه

درسته کنکور ملاک مناسبی نیست،اما این سهمیه هم خالی از اشکال نیست

و ندایی که به من می گوید گرچه شب تاریک است
دل قوی دار سحر نزدیک است...
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , mohammadali1990 , mrpool , pouri_sb , maneshty , سجاد۶۷ , uniquegirl , Hera , alice , Amir V
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۸ ق.ظ
RE: سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
به جز خدا هیچ کس نمیتونه عدالت واقعی رو بر قرار کنه
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , mohammadali1990 , Mänu , mah123
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ، توسط Mohammad-A.)
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۴۰ ق.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  این امتیاز باید به حالت وزن دار باشه... مثل همون معدل موثر که بر اساس رتبه و درجه دانشگاه و سختگیری اساتید و فاکتور های دیگه، ضریب میخوره ... این هم باید وزن داشته باشه که از بی عدالتی کاسته بشه
البته من فکر میکنم همین بحث وزن‌دار بودن هم خودش خالی از اشکال نیست و ممکنه حتی دانشگاه‌های دولتی وجود داشته باشند که با دانشگاه آزاد و... تفاوت نداشته باشند. مثال می‌زنم: دانشگاه آزاد تهران-جنوب یا تهران-مرکز از مراکز نسبتاً معتبر هستند و قابل مقایسه با یه سری از دانشگاه‌های دولتی با امکانات محدود... در حالیکه دانشگاه دولتی ضریب می‌خوره و دانشگاه آزاد نه... بنابراین خود این موضوع هم اشکال داره.

Yesterday is History, Tomorrow is a Mystery but Today is a Gift
That is why it's called the Present
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , MSZ , mohammadali1990 , سجاد۶۷ , fa_shinobi
ارسال:
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۵۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۵۸ ق.ظ، توسط ۸Operation.)
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
باید برم بخوابم آخه صبح ۵/۵ باید محل خدمتم باشم...از همه دوستان که در بحث شرکت کردن صمیمانه متشکرم...انشالله فردا شب که برگشتم حتما پاسخ دوستان عزیز رو میدم...شب همه عزیزان بخیر

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۱
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۰
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۱۱ ق.ظ
RE: سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۲ ق.ظ)gaslakh نوشته شده توسط:  
(05 شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۴۹ ب.ظ)۸Operation نوشته شده توسط:  آیا اگه منطقی باشیم سهمیه های علمی بی عدالتی است؟!



ارادتمند همه شما دوستان عزیز
احمدیان


ممنون که حرف دلمونا زدیم

ذوست عزیز واسه جلوگیری از شلوغ شدن بیمورد پیج یه ۲خط رو نقل قول کنی کافیه....

*الا بذکرالله تطمئن القلوب*
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۱:۴۴ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
من چن بار این تاپیک رو دیدم ولی این سری آخر یه نکته به ذهنم اومد که لازم دیدم بگم .

سهمیه شاگرد اولی اصلا بی عدالتی نیست چون سهمیه مازاد داره . یعنی این طوری نیست که با سهمیه شاگرد اولی جای کسی دیگه ای که بدون سهمیه شاگرد اولی هستش رو پر کرد .

و اما تجربه م :
من تا ترم ۵ شاگرد اول هم ورودی ها بودم و اصلا هم نمره و اینا واسم مهم نبود . نمیگم درس نمیخوندم ، منظورم اینه که خرخونی و تلاشی واسه نمره نمیکردم . ترم همینطوری گذشتن تا ترم ۵ که یه درسی رو افتادم ( حالا این بماند که حقم نبودو استاد لج کرد و انداختتم . این بحث بمونه واسه اون دنیا ) . ترم ۵ که من اون درس رو افتادم معدلم خیلی اومد پایین . قبلنا بالای ۱۷ بود ولی با این وضعم تو این ترم ، معدلم اومد پایین ۱۷ و شاگرد اولی رو هم از دست دادم . این شد که یکم به خودم اومدم و ترم بعدش تلاش بیشتری کردم ولی نتونستم شاگرد اولی رو باز پس بگیرم . ترم ۷ و ترم ۸ تصمیم گرفتم خیلی تلاش کنم و با اینکه تو این دوتا ترم معدلم بالای ۱۹ اومد ولی باز نتونستم شاگرد اولی رو پس بگیرم و الان دانشگاه صنعتی شیراز قبول شدم در حالی که اگه میتونستم شاگرد اولی رو پس بگیرم ، احتمالا امیرکبیر یا شهیدبهشتی قبول میشدم .
رقابتی که ایجاد شده بود بین من و شاگرد اول حاضر، باعث شد که معدل هردوتامون تو دوتا ترم آخر بالای ۱۹ باشه و این کم چیزی نیست.
۵
۵
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , white bird , mah123 , pershang , fa_shinobi
ارسال: #۱۲
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۲:۳۰ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
اول بگم من خودم سوم ورودی خودمون هستم...

اینکه شما می گین کسی مثل شما تلاش کرده تو غیر انتفاعی اول شده قبول، اما تو دانشگاه روزانه ای مثل گیلان رقابت شاگرد اولی بین ۵ تا ۱۰ نفره، تو دانشگاهی مثل شریف بین ۳۰ نفر. اما تو یه دانشگاه غیر انتفاعی چند نفر بودن که برای معدل مثل شما تلاش کنن؟ بعدش کسی که تو شریف رتبه ۱۰ می شه می تونست تو دانشگاه لیسانس من (دانشگاه گیلان) اول باشه. بعدش شیوه نمره دهی تو دانشگاه های غیر انتفاعی خیلی ساده تره!

خودتون جواب بخشی از سوالای من رو دادین گفتین که تو دانشگاه ما خیلی از بخشا درس داده نشده، من یه سوال دارم از شما آیا از اونا امتحان گرفته شده؟ تو دانشگاه ما باز نه اما تو دانشگاههای تهران که خبرشو دارم خبری از حذف نیست. امیرکبیر رو می دونم امتحان نظریهشون مثل تستای کنکوره ارشده. اینطوری حجم امتحانتون کم شده...

کلا با سهمیه شاگرد اولی مخالفم چون واقعا بین نفرات اول فرقی نیست بعدشم اگه می خواد باشه بنا به دلایل بالا فقط برا دانشگاه دولتی باشه(بازم می گم مخالفم کلا).
بهترین چیز همون ده درصد برتره که می تونن برای هر دانشگاهی درخواست بدن... البته باید قانونمند بشه چون الان امکان پارتی بازی هست. باید بره زیر نظر سنجش. اینطوری حس رقابت هم باقی می مونه.

در مورد اینکه سهمیه شاگرد اولی مازاده: درسته مازاده اما آخرش نگاه کنین هر دانشگاهی باید ۲ -۳ تا این مدلی پذیرش کنه. پس عملا ظرفیتش رو کمتر اعلام می کنه.

یه نکته آخرم اینکه: عزیز امیدوارم شما ناراخت نشده باشین. این انتقادا از قانون گذ(ز؟)اره چون خودتون رو مثال زدین من دیگه شما رو مثال زدم مبارکتون باشه. یه قانونی هست خودمم بودم استفاده می کردم. اکثر بچه ها هم از قانون گذار گلایه دارن نه از شما که استفاده کردین... بابت قبولیتون هم تبریک
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , Hera , fa_shinobi
ارسال: #۱۳
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۰۹:۲۹ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
من خودم معدل خوبی ندارم،توی دانشگاه خوبی ام درس نخوندم(دوران کارشنایسم هم درس نمیخوندم خلاصه به بطالت گذشت)، توی همه درس ها زیر صفر بودم هیچ کلاسی هم نرفتم ،آزمونم شرکت نکردم،اما واقعا خیلی خوندم،نتیجه ام انجور که باید نشد خیلی هم ناراحت شدم ولی خوب میدونم خودم یه روزایی رو تو دوران تحصیل از دست دادم که باید جبرانشون کنم.
ولی حرفای شما رو هم قبول دارم
هر چند چون خودم شاگرد اول نیستم یا معدل خوبی ندارم میگم کاش اینا نبود
اما اگر هم داشتم میگفتم کاش این سهمیه ها بیشتر تاثیر داشت

اما باز هم اینجا یه سوال برام پیش میاد؟؟؟مثلا منی که میخوام جبران کنم؟؟؟چرا انقد باید تو شرایط سخت تر قرار بگیرم؟؟
درسته قبلا تنبلی کردم،خوب مسابقه با همین شاگرد اولا و بچه درس خونا خودش خیلی سخته (منی که تلاش کردم و میخوام تلاش کنم رو چرا کسی تشویق نمیکنه؟؟؟

**ولی خوب با وجود همه این حرفا سهمیه های دیگه خیلی ناعادلانه هستن...شاگرد اول که تو زحمتی که واسه درس خوندن کشیده شکی نیست**

ولی هیچ کدوم از اینا مهم نیست واسه کسی که میخواد تلاش کنه
**امیدوارم همه به حقشون برسن**

من اناری را، می کنم دانه، به دل می گویم:
خوب بود این مردم ، دانه های دلشان پیدا بود.
می پرد در چشمم آب انار: اشک می ریزم.
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Apple.CS , alice , fa_shinobi
ارسال: #۱۴
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۰:۰۹ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
وقتی که یکبار معدل که ۲۰ درصد هست اعمال میشه من دلیلی نمی بینم که یه سهمیه دیگه اعمال بشه.


حالا دیگه تو رو داشتن خیاله
دل اسیر آرزوهای محاله
۱۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: MSZ , pouri_sb , maneshty , sybarite , Hera , Apple.CS , Amir V , persian_boy
ارسال: #۱۵
۰۶ شهریور ۱۳۹۲, ۱۰:۱۴ ق.ظ
سمهیه ای مثل شاگرد اولی آیا بی عدالتی است!؟
(۰۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹ ق.ظ)ali نوشته شده توسط:  وقتی که یکبار معدل که ۲۰ درصد هست اعمال میشه من دلیلی نمی بینم که یه سهمیه دیگه اعمال بشه.
دقیقا علی جان
ای کاش حداقل قانونی گذاشته بشه که شاگرد اول ها بتونن تو دانشگاه کارشناسی خودشون بمونن و اونطوری سهمیه داشته باشن ... نه اینکه با شگرد اولی شون بیان برن تو یه دانشگاه درجه ۱ مثل امیر کبیر یا شریف یا تهران...

کلا سهمیه یعنی بی عدالتی...
۱۲
۵
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice , omidranjbar , Hera


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آینده شغلی برقکاران و نحوه آموزش چگونه است؟ liliahmadi ۰ ۴۰ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: liliahmadi
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۵۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  سلام آیا اینجا کسی رشتش کامپیوتر هست؟ parisa1140 ۲ ۳,۹۳۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: farsamw
Heart هزینه عشق واقعی چقدر است aatwo ۵ ۵,۳۷۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ghaderZ
  چجوری بفهمیم سرور hp اورجینال است یا خیر!؟ azade1992 ۱ ۲,۲۵۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: diiyan
  سوال در مورد سهمیه رتبه اولی rezamim2020 ۰ ۱,۹۸۲ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۴:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: rezamim2020
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۸۸ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Smile ۱۰ مدل آدم نخاله که به نفع خودتان است قیدشان را بزنید! αɾια ۱۷ ۹,۵۸۱ ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: sarasadati
  پایتون (طراحی وب یا دیتا ساینس؟) مساله این است... sirvan.t ۲ ۳,۲۷۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: sirvan.t
Shocked کامپیوتر یا هنر، مسئله این است arian_61 ۲ ۴,۲۶۱ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۳۱ ق.ظ
آخرین ارسال: packationmachinery

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close