(۰۵ شهریور ۱۳۹۵ ۰۱:۵۶ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط: طبق این دو تا مقاله استفاده نکردن از DRY باعث code duplication میشه نه code redundancy:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
ابتدا عذر میخوام که دیر پاسخ میدم (پاسخ که نه توضیح ) میدم ، نشد زودتر بیام.
مقاله هایی که لطف کردید قرار دادید فقط توضیحی برای افزونگی کدها (کامل نبود) و کدهای مشابه و تکراری بود. طبق سواد من :
redundant code is made of duplicated code and dead code
اصل DRY :
تاکید این اصل بر روی حذف تکرار و افزونگی می باشد.
اولین برخوردم با اصل DRY : وقتی برنامه ام رو داشتم برای اصلاح نشون میدادم شخصی که داشت برنامه ام رو بازبینی میکرد وقتی مشاهده کرد که من تمام کدهای اصلی(کدهایی که میدونم میخوام چندین بار تکرار کنم) رو در یک فایل main کلاس بندی و... کردم تا کدهای تکراری به کار نبرم و هر جا نیاز شد فقط فراخوانی داشته باشم گفت اصل DRY رو رعایت کردی که من گفتم چی هست گفت برای رفع redundancy به کار میره و من بعدش پیگیری نکردم که این اصل چی میگه تا امروز .
و نکته ی دیگه شما فرمودید: " تا جایی که من دیدم «افزونگی» برای دیتا استفاده میشه اما DRY برای کده. "
طبق این تعریف از Dave Thomas (اصل DRY، برای اولین بار توسط اینشون و Andy Hunt ارائه شده است)
اصل DRY فقط برای کد نیست.
Dave Thomas: Most people take DRY to mean you shouldn't duplicate code. That's not its intention. The idea behind DRY is far grander than that
DRY says that every piece of system knowledge should have one authoritative, unambiguous representation. Every piece of knowledge in the development of something should have a single representation. A system's knowledge is far broader than just its code. It refers to database schemas, test plans, the build system, even documentation
منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
سپاسگزارم برای معرفی این اصل ، علاقه مند شدم بیشتر درموردش یاد بگیرم.