زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۴۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار

ارسال:
۱۴ خرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۵۰ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
به نام خدا
باعرض سلام خدمت تمام بچه های سایت؛
من خودم بیشتر به منابع و نحوه برنامه ریزی توجه میکردم، گفتم شاید بعضی ها مثل من باشند به همین خاطر توضیحاتم در این رابطه رو پیوست کردم،البته به تمامی سوالات سایت هم پاسخ دادم.

مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
میلاد فریفته هستم متولد سال ۱۳۶۹ در رشت و به لطف خدا و تلاشی که کردم تونستم در آزمون سال ۹۴ رتبه ۱۸ گرایش الگوریتم و محاسبات و رتبه ۲۸ گرایش نرم افزار رو کسب کنم.

مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
در رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار بصورت ناپیوسته،دو سال پیش کارشناسی رو گرفتم و این دو سال پشت کنکوری بودم.

مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
دلیل انتخاب این رشته علاقه فوق العاده زیاد من به کامپیوتر بود،که اگر این علاقه نبود به احتمال زیاد بدلیل اصرار خانواده رفته بودم علوم تجربی.
سال اول دبیرستان تابستون بصورت اتفاقی در یک کلاس کامپیوتر ثبت نام کردم و علاقه نهفته در من شکوفا شدHeart و من از سال دوم دبیرستان تا به امروز فقط در زمینه نرم افزار کامپیوتر تحصیل کردم.

مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
کاردانی:دانشگاه دولتی میرزاکوچک خان
کارشناسی:دانشگاه آزاد واحد فومن (البته دانشگاه آزاد اردبیل قبول شدم بعد انتقالی دائم گرفتم)
جفتشون تو استان گیلان هستن.

مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
از اون بچه ها نبودم که همیشه درس میخونن، در طول ترم درس نمیخوندم ولی از تاریخ شروع امتحانات درس خوندنم شروع میشد تا پایانش و معمولاً درس های تخصصی رو به دلیل علاقم نمرات بسیار بالاتری می گرفتم و همواره در هر ترم یکی از سه دانشجوی برتر دانشگاه بودم.

مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
نزدیکای اتمام کارشناسی بود که به این فکر افتادم که من تواناییش رو دارم که در یکی از دانشگاه های خوب ایران ادامه تحصیل بدم،البته اینکه من این توانایی رو دارم و میتونم بیشتر توسط همسرم بود که به من تلقین میشد

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
بله هدف اصلیم نرم افزار بود ولی سال پیش آیتی هم امتحان دادم و رتبم بد نبود.
امسال هم میخواستم دروس هوش رو هم در کنار نرم افزار بخونم ولی بعد نظرم عوض شد و کتاب های هوش رو کنار گذاشتم.

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

سال دومم بود فقط در یک رشته آزمون دادم.

رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار سال ۹۴
زبان: ۸/۸۹
ریاضی:سفید
مشترک:۵۰
نرم افزار:۶۴/۵۸

رتبه ۵۵۰ نرم افزار سال ۹۳
زبان:۲۲/۲۲
ریاضی:۲۰/۸۳
مشترک:۱۹/۲۳
نرم افزار:۲۲/۲۲

مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
به نظر من درس خوندن در دانشگاه و برای کنکور کاملا متفاوت هست، ولی خب مسلما کسانیکه در دانشگاه بهتری درس میخونند کارشون برای کنکور بسیار راحت تره، ولی نه اینکه حتما آنها هستند که رتبه های برتر رو کسب خواهند کرد.

مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
من از ابتدای تابستون شروع کردم به درس خوندن برای ارشد
بله حدود یک ماهی در پاییز هم بدلیل مشکلی که برام پیش اومد نتونستم درس بخونم و همون عقب موندنم تا روز کنکور همراهم موند و نرسیدم که جمع بندی دروس ریاضی رو انجام بدم.

مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
نه برنامم ثابت بود و زیاد تغییر ندادم و در برنامه جزئیم تقریبا مشخص بود که در پایان هر هفته در چه وضعیتی هستم
جوری برنامه ریزی کنید که بتونید انجام بدید در غیر اینصورت مجبور میشید هر بار تغییرش بدید و این کار زیاد به نفعتون نیست
اگر به بعضی هاشون هم به دلایلی نرسیدید سعی کنید از وقت های آزادی که برای خودتون در نظر گرفتید بزنید و حتما جبرانش کنید،اگر این کار رو نکنید به مرور زمان خسته خواهید شد و انرژی و انگیزه تون رو از دست میدید

مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
دقیقا،فکر کنم کاملا از کارنامم هم مشخص باشه
هنگام برنامه ریزی از ملاک های اصلیم میزان دشواری درس و ضریبش بود
البته دوستان فکر نکنید من ریاضی و زبان اصلا نخوندمو شما هم نخونید خدایه نکرده نتیجه نمی گیرید بعد نفرینم میکنید(سال پیش هر کدوم رو ۲۰ زده بودم)
من هم ریاضی ها رو خونده بودم و هم زبان ولی به دلایلی که امسال پیش اومد مثل کم کردن وقت،خیلی خیلی سخت تر کردن سوالات این دروس و ... هم من و هم اکثر افراد دیگه نتونستیم اون چیزی که انتظار داشتیم انجام بدیم،شاید سال بعد اینطور نباشه و بعد ضربه میخورید
زبان رو دوتا متن رو اصلا نرسیدم که بخونم و سوالاتش رو جواب بدم(قبل کنکور واسه خودم حداقل ۴۰ درصد رو در نظر میگرفتم)
ریاضی هارو هم به جز مهندسی بقیه رو خونده بودم ولی جمع بندی نکرده بودم و نتونستم هیچ کدوم رو به جواب نهایی برسونم(حداقل دیگه ۱۲/۵ باید میزدم)

مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله،اولویت من به این صورت بود:
۱-درسی که ضریب بالا داره و من توش قوی هستم (مثل مدار،نظریه،سیستم عامل،کامپایلر،پایگاه داده)
۲-درسی که ضریب بالا داره و من توش ضعیف هستم (مثل ساختمان،معماری،الگوریتم)
۳- درسی که ضریب پایین داره و من توش قوی هستم (مثل گسسته)
۴-درسی که ضریب پایین داره و من توش ضعیف هستم
منظورم هم از قوی بودن علاقه من به اون درس و درصدهایی که از اون درس میتونستم بزنم هست و به اونها ساعات بیشتری برای مطالعه اختصاص میدادم.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
من قبل از شروع کردن برای خوندن حدود دو سه هفته ای کامل وقت گذاشتم و دقیقا منابع خودم را مشخص کردم و تقریبا تا روز کنکور هم همون ها بودن شاید یک یا دو کتاب کنکوری بیشتر برای تست زدن اضافه شد
این تجربه ای بود که از سال پیش داشتم و همش از این کتاب به اون کتاب می پریدم و ضربش رو هم خوردم

مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
جواب در فایل پیوست

مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
نظریه،برنامه سازی،سیستم عامل

مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
بیشتر جزوه محور بودیم بجز یه چند تا درس مثل سیستم عامل و معماری کامپیوتر

مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟
زبانم زیاد قوی نیست تابستون میخوام برم کلاسSmile
واسه کنکور کتاب های ۵۰۴ و اسنشیال برای لغت خیلی خوبن فکر کنم با همین دوتا حداقل ۵و۶ سوال رو بتونید بزنید من هم این درصد زبان رو از لغات گرفتم و متن ها را نرسیدم که بخونم، ۱۱۰۰ هم میگن خوبه
برای گرامر و زبان عمومی مدرسان شریف و پارسه هر دو کتاب های خوبی دارن

مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
معمولا بچه های رشته ما تو ریاضی ضعیفن و اگر کسی بتونه خوب بزنه مسلما خیلی به نفعش خواهد بود
ولی من خودم بیشتر وقت گذاشتن روی مشترک و تخصصی رو ترجیح میدادم،البته نه اینکه بیخیال ریاضی بشم

مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.
جواب در فایل پیوست

مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
من تابستون و پاییز تو خونه مطالعه میکردم و زمستان برای جمع بندی به کتابخونه می رفتم
هفته های آخر هم کنکورهای سال های گذشته رو پرینت می گرفتم و میرفتم کتابخونه،مثلا شبیه سازی کنکورBig Grin
هر جفتش خوب بود ،بستگی به شخص داره ولی کلا تنها درس خوندن رو ترجیح میدم

مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
من بیشتر معیارم همون برنامه ریزی بود که میکردم و تمام سعی ام رو میکردم حداقل به برنامه ریزیم برسم و در بعضی از دروس هم به دلیل علاقم جلوتر از برنامم بودم

مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
*حذف بعضی منابع در یک درس
*کنار گذاشتن یک درس به نفع بقیه
به هیچ وجه این کار رو انجام نمیدادم شما هم سعی کنید این کار رو به هیچ وجه انجام ندید و طبق برنامه ای که ریختید و منابعی که از قبل برای خودتون مشخص کردید پیش برید
باز هم این جمله تکراری و خیلی خیلی مهم من: تمام سعی ام رو میکردم حداقل به برنامه ریزیم برسم حتی شده با کم کردن وقت های آزاد،استراحت،خواب و یا ... یا اختصاص دادن ساعات مطالعه دروسی که جلوتر از برنامم بودم

مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
هدف اصلیم نرم افزار بود،میخواستم هوش هم کنارش بخونم که همون اوایل دیدم علاقه ای ندارم و منصرف شدم

مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
خصوصا اواخر که دیگه خسته شده بودم،چون زود شروع کرده بودم
اول یاد خدا و بعد همسرم

مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
من امسال هیچ کلاسی نرفتم ولی سال پیش کلاس های زیر رو شرکت کردم:
نظریه زبانها و سیستم عامل : استاد کارگهی
معماری کامپیوتر و گسسته : استاد یوسفی
ساختمان داده : استاد طورانی
بهتر نسبت به وضعیت خودتون برای کلاس رفتن تصمیم بگیرید
به نظر من کلاس رفتن اگر از روی آگاهی کامل انجام بشه خیلی خوبه، ولی از اون مهمتر درس خوندن خود فرد هست

مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
بله، من بصورت کامل در آزمون های آزمایشی موسسه پارسه شرکت کردم
درسته که خیلی ها میگن سوال ها مثل کنکور نیست،ولی به نظر من یکی از واجباته که فواید بسیار زیادی براتون خواهد داشت:
۱-مدیریت زمان
۲-مدیریت استرس
۳-مشخص شدن مشکلات شما در هر درس
۴-منظم تر شدن برنامه ریزی تون برای درس خوندن
۵-افزایش انگیزه برای درس خوندن
و ...
جالبه این رو هم بگم که میانگین رتبه من در این آزمون ها ۳۴ بود که بسیار نزدیک به رتبه اصلیمه و همچنین میانگین درصد های من در هر درس بسیار نزدیک به درصدهای کنکورم بود
خلاصه اینکه در موفقیت من بسیار موثر بود به شما هم پیشنهاد میکنم حتما شرکت کنید

مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
بله همونطور که گفتم برای من جمع بندی برای همه درسها(به جز ریاضی ها) یک موقع شروع شد از اول زمستان

مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
من روز قبل کنکور تو اوج آمادگی بودم و تنها نگرانیم از جمع بندی نکردن دروس ریاضی بود که ...
معیارم هم تسلط به منابع بود

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
بله،فکر کنم هر کسی به وضعیت خودش آگاه هست و من هم همینطور بودم
ولی تصمیم گرفته بودم سر جلسه تمام سعی ام رو بکنم که بالاتر از حد تصور خودم باشم

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
بله دقیقا وقتیکه وقت زیادی رو مشترک ها از دست دادم و اومدم سراغ ریاضی ها
هیچوقت اون لحظه رو از یادم نمیره
ولی چون از روز اول شروع درس خوندن برای کنکور با خودم عهد بسته بودم تا لحظه ای که پاسخنامه رو تحویل بدم از هیچ تلاشی دریغ نکنم و ناامید نشم با کمک خدا اون لحظه رو هم پشت سر گذاشتم و رو تخصصی ها تونستم جبران کنم
شما هم سعی کنید تا اون لحظه آخر تسلیم نشید

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله طبق تصمیم قبلی بدلیل ضریب بالاتر اول رفتم سراغ مشترک ها بعد ریاضی بعد زبان
اینم یکی از خوبی های آزمون های آزمایشی بود که با سعی و خطا فهمیدم من با این ترتیب راحت ترم و نتیجه بهتری میگیرم

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
من از روز قبل کنکور کلا به جنگ کنکور رفته بودم
حالا نمیدونم واسه روحیه دادن به خودم بود یا چیز دیگه، تو خونه راه میرفتم می گفتم:کنکور بیا ببینم چیزی واسه گفتن داری،سوالی داری که من نتونم حل کنم(که نامرد زیادم داشتDodgy) و از این جور حرف ها
ولی خوب بود و من سرسخت تر و پرانرژی تر میکرد
خودم هم میدونستم که تو کنکور باید به جنگ سوالا رفت،چون سال قبل این کار رو انجام نداده بودم

مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
وقت خیلی کم آوردم،ولی کلا از بهونه گرفتن خوشم نمیاد
فکر کنم درستش هم اینه که، کسی قویتر هست که در زمان کمتری به یک سوال پاسخ بده

مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
بله بیرون آوردم و درصدهام رو دقیقاً محاسبه کردم و با درصد های اعلامی سازمان سنجش دقیقاً یکسان بود
رتبم هم با تخمین نرم افزار دوستان بسیار نزدیک و تقریبا یکی بود

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

به نظرم تمامی عواملی که گفتید و خیلی از عوامل دیگه ای که نگفتید(مثل سایت مانشت) موثر بودند
هر کدوم به نوبه خودشون یکی کمتر یکی بیشتر
متاسفانه نمیتونم درصد مشخصی برای هر کدوم بیان کنم
ولی بین گزینه هایی که نام بردید، برنامه ریزی برای کنکور بیشترین تاثیر رو داشت،حتما با برنامه درس بخونید

مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
برنامه بلند مدتی دارم ولی فعلاً تمام هدفم ارشد هست تا ببینم خدا چی میخواد.

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
تنها این رو بگم
صبح که میخواستم شروع به درس خوندن کنم وقتی می نوشتم "به نام خدا" احساس میکردم دیگه تنها نیستم

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
همسر عزیزم که واقعا ازش ممنونم
البته از تمام اساتیدی که تا به امروز داشتم هم تشکر می کنم به خصوص اساتید عزیز آقایان:یوسفی،کارگهی،نژاده و بخشی زاده

مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
خدا رو شکر امسال جای افسوسی برای خودم باقی نگذاشتم

مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

بنابر تحقیقاتی که کردم و علاقه خودم:
۱-نرم افزار شریف
۲-نرم افزار تهران
۳-الگوریتم شریف
۴- نرم افزار تهران شبانه
۵- نرم افزار امیرکبیر
۶- نرم افزار امیرکبیر شبانه
فکر کنم انتخاب اول یا دوم

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
من خودم رو کوچکتر از اونی میدونم که بخواهم توصیه ای بکنم، ولی به نظرم رعایت نکات زیر میتونه تا حد زیادی مفید باشه:
۱-با تحقیق کامل و با توجه به علاقه تون منابع تون رو در ابتدا انتخاب کنید، و تا جائیکه میتونید سعی کنید تغییرشون ندید
۲-به نظر من حفظ کردن جایی در کنکور نداره،سعی کنید تمام مطالبی که میخونید بفهمید
۳-مطمئن باشید چند بار خوب خوندن یک کتاب خوب بهتر از خوندن چند کتاب هست
۴-چیزی که سال پیش باعث شد نتونم موفق بشم:بیشتر از درس خوندن برای تست زدن و تمرین حل کردن وقت بگذارید
۵-حتما برنامه داشته باشید و سعی کنید بهش عمل کنید
۶-درس هایی که علاقه بیشتری دارید و نتیجه بهتری ازشون میگیرید بیشتر وقت بذارید تا بتونید کاملا مسلط بشید
۷-سر جلسه سعی کنید سوالی رو با شک بالا نزنید،کمتر بزنید ولی درست تر
۸-تا لحظه آخر تسلیم نشید و هر کاری که از دستتون بر میاد برای موفقیت خودتون انجام بدید
۹-اهمیت جمع بندی دروس رو هم فراموش نکنید

مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟
نه فکر نمیکنم،اگر بازهم سوالی بچه ها داشته باشن در خدمتشون هستم

مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
هیچوقت یادم نمیره وقتی first/follow درس کامپایلر رو از بچه های سایت یاد گرفتم
هیچوقت یادم نمیره وقتی لم پامپینگ درس نظریه رو از بچه های سایت یاد گرفتم
هیچوقت یادم نمیره وقتی ویس های آقای صمیمی رو گوش میدادم
هیچوقت یادم نمیره وقتی کتابی میگرفتم که خیلی خوب بود چقدر از بچه ها ممنون میشدم
و ...
اگر بخوام همه رو بگم خیلی زیاده،امیدوارم تونسته باشم ذره ای از لطفتون رو جبران کرده باشم
واقعا از مدیریت سایت و تمام رتبه برترهای سال گذشته تشکر میکنم و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این وب سایت باشیم


فایل‌(های) پیوست شده
منابع و برنامه ریزی.pdf
اندازه فایل: ۱۶۹/۸۱ KB

اگر در مسیر رسیدن به هدف مصمم باشید کائنات هم به یاریتان خواهند آمد
۳۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Pure Liveliness , gunnersregister , Aurora , Goli.Raad , itcom6 , Mahsash , jasonbark , moohammad.pn , hmd1 , flowerirani , bahram_khan , amard , iCanDoIt , غضنفری , yasaman2014 , sahar salehi , elahe-comp , RASPINA , neda_Network , sharifIT , Ms. Saba , barca , bluebaran , m.teymourpour , mrsh1372 , Zahra.70 , ƊƦЄƛM , nina69 , happy07 , maryam_92a , Avril89 , احسان مومنی , ali0281 , hadi1367 , ana9940 , hosein70 , ziba.O , - rasool - , emahii , sh.n , salimeh , mjs2 , d_felfelak , ریحان , mohsen-z , maniye , IT.girll , MajidNasiri , Iranian Wizard
ارسال:
۱۴ خرداد ۱۳۹۴, ۰۵:۰۵ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
سلام
ممنون بابت مصاحبه .
موفق و پیروز باشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال:
۱۴ خرداد ۱۳۹۴, ۰۵:۱۰ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
سلام تبریک میگم انشالله همیشه موفق باشین یه سوال داشتم در مورد کتاب طراحی پیاده سازی پرات به جز دو فصل اخر بقیه جز کنکور هست؟ کل مطالب هر فصل ؟ کتاب کنکوری مقسمی ک خیلی کم حجمه !!به نظر شما مقسمی بهتره یا پوران؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال:
۱۴ خرداد ۱۳۹۴, ۰۶:۴۵ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
تبریک میگم و امیداورم همیشه در کنار همسرتون موفق باشید
(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۵۰ ق.ظ)website.expert نوشته شده توسط:  تنها این رو بگم
صبح که میخواستم شروع به درس خوندن کنم وقتی می نوشتم "به نام خدا" احساس میکردم دیگه تنها نیستم
آفرین

فقط شروع کردن کافی نیست
با قدرت ادامه بده...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert , emahii
ارسال:
۱۴ خرداد ۱۳۹۴, ۰۸:۴۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۳ ب.ظ، توسط website.expert.)
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۰۵ ب.ظ)mNajarzadeh نوشته شده توسط:  سلام
ممنون بابت مصاحبه .
موفق و پیروز باشید.

سلام،ممنون
همینطور شما هم

(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۱۰ ب.ظ)shafiee123 نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم انشالله همیشه موفق باشین یه سوال داشتم در مورد کتاب طراحی پیاده سازی پرات به جز دو فصل اخر بقیه جز کنکور هست؟ کل مطالب هر فصل ؟ کتاب کنکوری مقسمی ک خیلی کم حجمه !!به نظر شما مقسمی بهتره یا پوران؟؟

سلام
ممنون و متشکر
بله به جز دو فصل آخر سایر فصل ها مهمن هستن
البته قسمت هایی در بعضی فصل ها هست که میتونید نادیده بگیرید و زیاد مهم نیستن،البته کم هستند و خودتون هنگام خوندن متوجه خواهید شد
بله کتاب های راهیان و مقسمی کم حجم هستند ولی کتاب پوران حجیم
من سال پیش فقط کتاب مقسمی رو خوندم و هیچ نتیجه ای نگرفتم
کتاب پوران هم تا حدود نصفش رو خوندم ولی زیاد خوب ندیدم و نمی تونستم تست بزنم
من پرات رو خوندم و هنگام مرورش کتاب راهیان رو هم سریع میخوندم
البته برای تست کتاب پوران رو استفاده میکردم تست های تالیفی خوبی داره
ولی پرات یکی از کتاب هایی بود که واقعا از خوندنش لذت می بردم

(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۶:۴۵ ب.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  تبریک میگم و امیداورم همیشه در کنار همسرتون موفق باشید
(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۵۰ ق.ظ)website.expert نوشته شده توسط:  تنها این رو بگم
صبح که میخواستم شروع به درس خوندن کنم وقتی می نوشتم "به نام خدا" احساس میکردم دیگه تنها نیستم
آفرین
مرسی از لطفتون
امیدوارم شما هم در تمامی مراحل زندگی از جمله کنکور موفق باشید

اگر در مسیر رسیدن به هدف مصمم باشید کائنات هم به یاریتان خواهند آمد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۱۲:۵۹ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
سلام. به شما تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت میکنم.
میخواستم بدانم پرات رو زبان اصلی خوندید یا ترجمه و اگر ترجمه، ترجمه چه کسی؟ من ترجمه آقای سالخورده را دارم و فکر میکنم که فهم زبان اصلی از این ترجمه ساده تره!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۰۴:۱۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۴:۳۰ ق.ظ، توسط website.expert.)
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ق.ظ)mhd_parsa نوشته شده توسط:  سلام. به شما تبریک میگم و براتون آرزوی موفقیت میکنم.
میخواستم بدانم پرات رو زبان اصلی خوندید یا ترجمه و اگر ترجمه، ترجمه چه کسی؟ من ترجمه آقای سالخورده را دارم و فکر میکنم که فهم زبان اصلی از این ترجمه ساده تره!

ممنونم،من هم براتون آرزوی موفقیت دارم
دقیقا همین طور هست که شما میگید
من هم اول بدلیل قیمت کمتر ترجمه آقای سالخورده رو خریدم(فکر کنم ۸۰۰۰ تومن)
و چون بدلیل نتیجه نگرفتن سال پیش اصرار داشتم پرات بخونم هر کاری کردم نتونستم با این کتاب کنار بیام
وقتی دیدم نمیشه تصمیم گرفتم ترجمه آقای جعفرنژاد قمی رو هم خریداری کنم(فکر کنم ۲۰ تومن)
واقعا دستشون درد نکنه،فوق العاده هست این کتاب حتی انتخاب فونت های این کتاب رو هم دوست داشتم
البته این رو بگم که هر ۴ تست این درس رو میتونستم بزنم ولی بدلیل مطمئن نبودن ۲ تا را نزدم،ولی هر ۴ تست در متن کتاب موجود بود

(۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب.ظ)barca نوشته شده توسط:  تبریک میگم
رتبه خوب شما نشون میده که رتبه ارشد صرفا به دانشگاه کارشناسی وابسته نیست هر چند که مهمه ولی مهم تر تلاش خود ادمه

خیلی ممنون دوست عزیز،دقیقا همین طوره
امیدوارم دوستانی که در دانشگاه های تراز اولی درس نخوندن مثل من،اگر علاقه به درس خوندن دارن با دیدن من انگیزشون بیشتر بشه
البته افراد زیادی با چنین وضعیتی وجود دارند مثل آقای تیمورپور رتبه ۷۹ هوش و خیلی از بچه های دیگه

اگر در مسیر رسیدن به هدف مصمم باشید کائنات هم به یاریتان خواهند آمد
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: barca
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۱۱:۴۲ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
Smile
ممنون امیوارم موفق باشی Big Grin

شما مست نگشتید وزان باده نخوردید

چه دانید چه دانید که ما در چه شکاریم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال:
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۴۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۵۲ ب.ظ، توسط vahid_sh@hotmail.com.)
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
سلام مهندس انشالاله موفق باشی با اینکه ازدواج کرده بودی کار بزرگی کردی که این رتبه رو به دست اوردی
اتفاقا درس پیاده سازی درسی هست که من باهاش خیلی مشکل دارم
این فصلهای مهمی رو که گفتی بر اساس کتاب جعفر نژاد گفتید؟
و اینکه درس کامپایلر رو من توی کارشناسی نداشتمش و دوس دارم بخونمش به نظر شما چه کتابی رو بخونم برای منی که هیچ دیدی بهش ندارم؟

به نظر شما درسهای پایگاه داده و پیاده سازی زبان رو از کی باید خوند تا بهترین نتیجه رو گرفت؟

و یک درخواست داشتم اونم اینکه میشه صدای کلاس هایی که رفته بودی رو برای استفاده بچه ها روی سایت بذاری؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال: #۱۰
۱۵ خرداد ۱۳۹۴, ۱۱:۳۳ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
تبریک می گم
دوست عزیز من امسال قصد دارم در کنکور شرکت کنم و می خوام درسهای گسسته و پایگاه و ساختمان داده و طراحی رو کلاس برم میشه نظرتونو در باره کلاس کنکورهای که رفتید بگید و برای انتخاب استاد راهنماییم کنید
ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: website.expert
ارسال: #۱۱
۱۶ خرداد ۱۳۹۴, ۰۲:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ۰۶:۳۸ ب.ظ، توسط website.expert.)
RE: مصاحبه با رتبه ۱۸ الگوریتم و ۲۸ نرم افزار
(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب.ظ)mahniya نوشته شده توسط:  تبریک می گم
دوست عزیز من امسال قصد دارم در کنکور شرکت کنم و می خوام درسهای گسسته و پایگاه و ساختمان داده و طراحی رو کلاس برم میشه نظرتونو در باره کلاس کنکورهای که رفتید بگید و برای انتخاب استاد راهنماییم کنید
ممنون

ممنون
گسسته:من از کلاس آقای یوسفی راضی بودم دقیقا تمام مطالب رو توضیح میدن،به شما هم پیشنهاد می کنم
ساختمان داده و طراحی:آقای طورانی مطالبی که توضیح میدن فوق العاده است و کاملا در ذهن میشینه ولی متاسفانه شامل تمام سر فصل ها نمیشه،شاید چون فقط ساختمان داده بود،کلاس آقای یوسفی هم دو جلسه حل تست گذاشتند رفتم و راضی بودم
پایگاه:من کلاسی نرفتم،ولی بعضی از بچه ها تعریف مدرسان رو میکردن،ویس های آقای ابراهیمی مقدم رو هم بعضی موضوعات که مشکل داشتم گوش میدادم خوشم اومد،خوب و واضح توضیح میدن

(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۴۳ ب.ظ)vahid_sh@hotmail.com نوشته شده توسط:  سلام مهندس انشالاله موفق باشی با اینکه ازدواج کرده بودی کار بزرگی کردی که این رتبه رو به دست اوردی
اتفاقا درس پیاده سازی درسی هست که من باهاش خیلی مشکل دارم
این فصلهای مهمی رو که گفتی بر اساس کتاب جعفر نژاد گفتید؟
و اینکه درس کامپایلر رو من توی کارشناسی نداشتمش و دوس دارم بخونمش به نظر شما چه کتابی رو بخونم برای منی که هیچ دیدی بهش ندارم؟

به نظر شما درسهای پایگاه داده و پیاده سازی زبان رو از کی باید خوند تا بهترین نتیجه رو گرفت؟

و یک درخواست داشتم اونم اینکه میشه صدای کلاس هایی که رفته بودی رو برای استفاده بچه ها روی سایت بذاری؟

سلام
ممنون از لطفت،امیدوارم شما هم در کنکوری که پیش رو دارید موفق باشید
بله براساس کتاب آقای جعفرنژاد،ولی فرقی نمیکنه
کامپایلر رو همونطور که تو قسمت منابع گفتم اگر تا الان نداشتید کتاب پیام نور رو اول بخونید
برنامه سازی چون یک مقدار حجیم و وقت گیر هست وباید مرور کنید تا در ذهن بشینه زودتر شروع کنید خوبه،پایگاه اگر عملی کار کردید کارتون راحت تره
متاسفانه بدلیل حجم بالا امکان آپلودش برام نیست،ولی ویسشون هم در سایت و هم در اینترنت موجوده

(۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق.ظ)phontom نوشته شده توسط:  Smile
ممنون امیوارم موفق باشی Big Grin

مرسی دوست عزیز از لطفت
شما هم همینطور

اگر در مسیر رسیدن به هدف مصمم باشید کائنات هم به یاریتان خواهند آمد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۷ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۱۴۰۰ Seyyedab ۴۶ ۱۷,۸۵۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰۵:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۶ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۸۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۴۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  اعتراض به حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری q88lp ۱ ۲,۲۷۲ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Rezaja
  آزمون دکتری نرم افزار و الگوریتم ۹۹ Seyyedab ۱۱ ۵,۷۰۴ ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Seyyedab

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close