زمان کنونی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۸:۱۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

شبها گرسنه نخوابید/توصیه‌های طب سنتی برای شام

ارسال:
۱۹ آذر ۱۳۹۲, ۱۱:۳۸ ب.ظ
شبها گرسنه نخوابید/توصیه‌های طب سنتی برای شام
یک متخصص طب سنتی گفت: نباید شبها با شکم خالی خوابید، همچنین خوردن سالاد بدون غذا نیز برای لاغری در افراد چاق نیز توصیه نمی‌شود. شام باید سبک باشد و حداقل ۲ ساعت قبل از خواب مصرف شود.

مریم مقیمی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: در طول شب زمانی که فرد می خوابد هوش طبیعی بدن،تمام توجه خود را به اندام بدن معطوف می کند و در واقع هضم عمده در طول شب تا صبح اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: اگر شخص با معده خالی بخوابد و شام نخورد هضمی که قرار بود بر روی مواد غذایی انجام بشود انجام نمی شود چون غذایی در معده نبوده است.در نتیجه رسوبات مفید و مواد ضروری بدن را که باید در معده باقی بماند از بین می برد. در نتیجه فرد دچار مشکل می شود.

مقیمی گفت: بنابراین باید حتماً در معده مقداری غذا باقیمانده باشد. از نظر طب سنتی این است که فاصله مصرف شام تا هنگام خوابیدن حداقل باید ۲ ساعت باشد.

این متخصص طب سنتی افزود: خوردن شام سنگین هم توصیه نمی شود و این طور نباشد که فرد فکر کند اگر می تواند شام بخورد به مقدار زیاد غذاهای چرب و شیرین بخورد.

وی ادامه داد: در طب سنتی توصیه می شود افراد دوبار در طول روز غذا بخورند یعنی فقط صبحانه و شام بخورند اگر افراد بتوانند این برنامه را رعایت کنند بسیار مفید است و اگر ناهار سبک خورده شود بهتر است به هنگام شام از گوشتهایی استفاده شود که هضم راحت تری دارند یا با برنج میل شود.

مقیمی گفت:‌ اما حالا که افراد به خوردن هر ۳ وعده غذا در طول روز عادت کرده‌اند ایرادی ندارد اما بهتر است شام خود را سبک‌تر کنند مثلاً خشکبار در وعده غذایی خود بگذارند یا سبزیجات پخته مصرف کنند و اگر تمایل به مصرف گوشت دارند گوشتهای زود هضم مصرف شود مانند گوشت گوسفند و مرغ جوان.

وی اضافه کرد:‌اینکه برخی افراد به جای شام،سالاد مصرف می کنند مناسب است. اما بستگی به این دارد که در سالاد چه چیزی مصرف شود و فرد چه مزاجی داشته باشد .سالاد اگر شامل گوجه فرنگی،کاهو و خیار باشد ترکیب سردی دارد و اگر فردی دچار بیماری های ناشی از طبع سرد است نباید این ترکیبات را بخورد.

مقیمی گفت: همچنین افرادی که چاق هستند نمی‌توانند با مصرف صرفاً سالاد لاغر شوند چون آنها را دچار مشکل می کند چرا که تجمع چربی مزاج سردی دارد و مصرف این نوع سالاد،آنها را نه تنها لاغر نمی کند بلکه چاق تر هم می کند.

منبع :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , انرژی مثبت , SaMiRa.e , hamid88 , ppositiveenergy , MoonRise , diligent , mahtab69 , Amir V , MajidManesht2012 , a.hosh , Mänu , x86 , Doctorwho
ارسال:
۲۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۴:۱۳ ق.ظ
شبها گرسنه نخوابید/توصیه‌های طب سنتی برای شام
خدا رو شکر Big Grin

There is no there there.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes
ارسال:
۲۴ آذر ۱۳۹۲, ۱۱:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ۰۳:۱۶ ق.ظ، توسط x86.)
RE: شبها گرسنه نخوابید/توصیه‌های طب سنتی برای شام
تو یکی از کتابها داستانی میخوندم که بی ارتباط با این موضوع نیست، عینا همینجا مینویسمش :

ضامن معتبر

اینجانب بنا به فرموده ی شیخ الرئیس ابوعلی سینا که فرمود:" از عوامل ضعف بینایی چشم، خوابیدن با شکم سیر است و لازم است بین غذای شب و خوابیدن فاصله انداخت"، همیشه مقید بودم یا در شب، حتی المکان از خوردن غذا خودداری کنم یا شام را سرِ شب صرف کنم تا فاصله ی مورد نظر شیخ را رعایت کرده باشم که مبادا خدای نکرده چشمم که یکی از مهمترین سرمایه های کسب دانش و پیمودن راه کمال است، ضرر ببیند و سبب شود که از تحصیل علم و کمال باز بمانم. با این همه در شب چهارشنبه ۲۹ جمادی الاول ۱۴۰۵ ه.ق. برابر اول اسفند ۱۳۶۳ ه.ش. شامم به تاخیر افتاد و متاسفانه بعد از شام خواب شدیدی بر من عارض شد.

برای اینکه به فرموده ی شیخ عمل کرده باشم، شروع به قدم زدن کردم. تا دوازده شب بیدار بودم، ولی بر اثر شدت خواب، نتوانستم از خوابیدن خودداری کنم ، لذا خوابیدم.

خواب، شیرین بود و رویای شیرین تر اینکه، به زیارت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) تشرف حاصل کردم. ابتدا به اشاره تفهیم فرمودند : چرا خودت را کمتر به ما نشان می دهی؟ و پس از آن به عبارت صریح فرمودند:"این قدر خودت را زحمت مده، ما چشم تو را تا آخر عمر ضمانت می کنیم."

الحمدالله که از بشارت آن ولی الله اعظم - که به لقب ضامن هم شناخته شده است - برایم یقین حاصل شده است که هر دو کریمه ی من تا آخرین دقایق عمرم بینا خواند بود. چون ضامنشان معتبر است. چنان که مشمول الطاف دیگر آن حضرت نیز بوده ام و هستم.

همچنین آن حضرت به اشاره به من فرمودند :" چرا کمتر خودت را به ما نشان می دهی؟" شاید علتش این بود که در آن اوان بر اثر تراکم درس ، بحث، تصنیف و تصحیح، مدتی به زیارت فاطمه ی معصومه (س) خواهر آن جناب توفیق نیافته ، تشرف حاصل نکرده بودم.

شگفت اینکه در آن شب، اصلا اندیشه ی آن جناب در خاطرم نبود.

علامه حسن زاده
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , انرژی مثبت , diligent


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  توصیه های مهم در رابطه با انتخاب رشته (مهم) Happiness.72 ۰ ۱,۹۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  معرفی منابع و گرایش های مرتبط با فایل های صوتی و تصویری و پخش کننده های صوت و تصویر R.g- ۴ ۳,۶۶۳ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۰۹:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: blackhalo1989
Tongue شام تلخ Hopegod ۱ ۲,۳۶۶ ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cavalier
  راهنمایی برای ترجمه مقاله برای پایان نامه و همچنین ترجمه اخبار برای وب سایت Doctorwho ۱ ۲,۶۸۷ ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: mohamad--figo
  معرفی یک استاد در زمینه سیستم‌های توصیه‌گر (Recommender System) Morza ۱ ۲,۳۰۶ ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Morza
  محاسبه سری که شامل هارمونیک هست H-Arshad ۰ ۱,۸۶۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۰۸:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: H-Arshad
  تفاوت بین روش های سنتی و چابک در توسعه نرم افزار مهرگان ۲ ۲,۱۱۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ۰۷:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: poldasht
  راهنمایی به رشته های دیگر مهندسی برای ورود به مهندسی کامپیوتر +مفید برای علاقه مندان arashzoly ۲ ۲,۵۹۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  سیستم های توصیه گر , Recommender Systems sonia1990 ۲ ۲,۵۵۹ ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: خانه سبز
  اطلاعاتی درمورد رشته های سیستم های تکنولوژی اطلاعات ، سیستم های چند رسانه هایی و... elahehma ۰ ۱,۸۴۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: elahehma

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close