زمان کنونی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۱۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هرچه می خواهد دل تنگت بگو...

ارسال: #۵۵۳۳۶
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۱۲:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ق.ظ، توسط codin.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ق.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  بله حرف شما هم درسته ولی دخترایی که سن پایین ازدواج میکننن تازه میرن سراغ درس و دانشگاه و چند سالی درگیرن

معمولا دختری که ۳۰ سالشه شغل مشخص داره احتمال ۹۰ درصد تحصیلات دانشگاهی اش را تموم کرده و ب ی جایی رسونده وب رای شروع زندگی دیگه تازه درگیر دانشگاه رفتن و اینا نیست
من خیلی دخترا را دیدم توی سن پایین ازدواج می کنن و بعد تازه شروع میکنن به درس خوندن دانشگاه رفتن و بعد هم دلشون میخواد برن سرکار و ارشد و .... یکی از دوستان خودم پیش دانشگاهی نامزد کرد و سال اول دانشگاه ازدواج کرد تا درسش را خوند ۴ سال شد بعد هم کنکور ارشد ی سال نشست خوند که راه دور قبول شد نمی تونست بره بعد ی مدت بیکار بود تا استخدام شد ی سال هم سر کار رفت و در کل اینجور که یادم میاد از زمانی که ازدواج کرد تا بچه دار شد ۸ سال طول کشید تازه با درمان های ناباروری
پس تضمین صددرصد نیست که حتما باید زو د ازدواج کرد تا آدم بچه ار بشه شرایط نسبی هست نمیشه ی مورد خوب را فقط ب خاطر اینکه ۳۰ سالش هست کنار گذاشت و بترسه بچه دار نمیشه یا دیر شده

در مورد آمار طلاق هم معمولا مربوط میشه به همون تصمیمات هیجانی در سن پایین
بله این حرف شمام درسته. در کل آدما هم که کامپیوتر نیستن یک if بزنن بالای ۳۰ سال را رد کننBig Grin معمولا همه شرایط را آدما با هم در نظر میگیرن و یک تصمیم میگیرن. یک دختری که بالای ۳۰ سال هست ولی بقیه شرایطش خوبه خب ارزش همون ریسک ها را ممکنه داشته باشه ... من منظورم این بود که بگم از دید بیشتر پسرایی که قصد تشکیل خانواده دارن چه ترسی وجود داره در ازدواج با یک دختر با سن بالا... مخصوصا برای پسر هایی که تحصیل کرده هستن و بیشتر محتاط ممکنه باشن در تصمیماتشون. بله تضمینی که در هیچ چیزی نیست این بحث ها آماریه...

یه چیز این سمت اینه قبل متولد شدن بچه میتونین دی ان ای بچه را چک کنین از نظر هر جور بیماری و قبل تولد خیلی ها بچه های معلول و ... را سقط جنین میکنن. برای همین جمیعت افراد با داون سیندروم خیلی کمه در کل چون اکثرا سقط میشن. حالا من نمیدونم از نظر دینی و اخلاقی این کار درسته یا نه یا امکاناتش در ایران هست... ولی این جور چیزا خیلی کمک کرد به بچه دار شدن مادر های با سن بالا... هرچند خیلی از بیماری ها مث اوتیسم با آزمایش های ژنتیکی و غیره معلوم نمیشه بیشتر وقتا ولی بیماری های جدی تر قشنگ تشخیص داده میشه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵۳۳۷
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۲۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ق.ظ، توسط khayyam.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
.........
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵۳۳۸
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۴:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۵:۰۲ ق.ظ، توسط sss.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  به نظرم یه مشکل توی ایران اینه که این اطلاعات درست منتقل نمیشه.
به همین دلیل این پست رو نوشتم. امیدوارم مشاهده موضوع واحد از چند دیدگاه متفاوت، ما رو به حقیقت نزدیکتر کنه.


(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  اگر بچه توی اون سن دنیا بیاد شانس اوتیسم و سندروم داونش خیلی بالاتره (آمارشو توی اینترنت چک میتونین بکنید) بچه دوم را هم که کلا فراموش باید کرد.
اجازه بدین کاملترش کنم.
افزایش سن مادر علاوه بر ریسک سندرم داون، ریسک دیابت بارداری رو هم بالا میبره و بارداری بالای ۳۵ سال به طور پیش فرض، های ریسک در نظر گرفته میشه. ولی از طرفی سن بالای مادر فرصت داشتن ذخیره استخوانی بالاتر و در نتیجه دندان و استخوان سالم تر در سن بالا رو فراهم میکنه. همین طور مشاهداتی وجود داره که نشون میده این مادران در آینده کمتر در معرض بیماری های زوال عقل هستند. علاوه بر اینها به وضوح ثابت شده که با افزایش تحصیلات مادر (که با افزایش سن هم همراهه)، احتمال افسردگی پس از زایمان کم میشه (خصوصا بعد از ۳۵ سالگی) که هم برای فرزند و هم برای مادر سودمنده.
بازه باروری محدوده ولی احتمال دوقلوزایی طبیعی در سن بالای ۳۵ افزایش پیدا می کنه. ( در مجوع، هستی منصف تر و منعطف تر از [نظر] بعضی دوستان ما عمل می کنه.)

شانس اوتیسم تابع سن پدر هم هست. سن پدر روی بیماری های دیگه ای مثل اسکیزوفرنی و بعضی از انواع لوسمی و بیماری های دیگه هم تاثیرگذاره.

مساله دیگه اینه که سن مادر فقط یکی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت فرزنده. و این رو هم در نظر بگیریم که فقط بازه لقاح تا تولد مهم نیست، نحوه فرزندپروری میتونه عامل خیلی تاثیرگزارتری در سرنوشت فرزند باشه.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مقاله جالبی هست که نشون میده توانایی شناختی فرزند با افزایش سن مادر، بالاتر میره (برخلاف نظریه های پیشین) -توانایی شناختی کودک میتونه تا حد زیادی موفقیتش در بزرگسالی رو پیش بینی کنه-


یه نکته ای هم اضافه کنم؛ قطعا پزشک متخصص زنان، آگاهی بسیار زیادی درباره رابطه سن مادر و تاثیرش بر سلامت مادر و فرزند داره، ولی در همین قشر تعداد افرادی که بالای ۳۵ سال فرزندان سالمی رو به دنیا آوردن کم نیست (با تصمیم آگاهانه).

-----------------------------------------------------
از نظر اجتماعی، غالبا والدین ۳۵ ساله در مقایسه با والدین ۲۵ ساله به ثبات بیشتری رسیدن، توانایی اقتصادی بالاتری دارن، آگاهی بیشتری دارن و می تونن امکانات و آموزش بهتری برای فرزند فراهم کنن.
از یه مادر موفق که در ۴۲ سالگی فرزندش رو به دنیا آورده بود، شنیدم که این رو بهترین تصمیم زندگیش می دونست. معتقد بود که به تمام اهداف مهمش رسیده و الان میتونه تمام و کمال، زمان رو به فرزندش اختصاص بده و هرگز عذاب وجدان به فرزندش منتقل نکنه که به خاطرش از فرصت ها گذشته. (این به معنای تایید به تاخیر انداختن والد شدن نیست؛ بیان یک دیدگاه متفاوته)

(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  حالا من نمیدونم از نظر دینی و اخلاقی این کار درسته یا نه یا امکاناتش در ایران هست.
در زمینه سقط پزشکی، ایران یکی از کشورهاییه که پیشرفته ترین قوانین رو داره. همینطور امکانات قابل قبولی در زمینه غربالگری های بارداری وجود داره.

(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۲۱ ق.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  یه واقعیت دیگه هم هست با گذشت سن قیافه هم رو به پیری میره چه پسرش باشه چه دخترش مگرنه باید دست به دامن وسایل آرایشی بزنیم
مدتی پیش ترند شده بود که عکسی از خودشون و عکسی از پدر/مادر بزرگ شون در همون سن رو به اشتراک می گذاشتن. با وجود سن یکسان، اختلاف سن گاهی حتی بیش از ۲۰ سال دیده میشد. الان کار فیزیکی سخت انجام نمیدیم، تغذیه بهتر داریم، امکانات بهداشتی بیشتر در اختیار داریم و به طور طبیعی ظاهر جوان تر از هم سن و سالهای خودمون در گذشته داریم (هم خانم، هم آقا)

میانگین امید به زندگی، در هفتاد سال گذشته، ۳۰ سال افزایش داشته. نسبت به گذشتگان، زمان خیلی بیشتری (تقریبا دو برابر) در اختیار داریم، مجبور نیستیم طبق همون ریتم زندگی کنیم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nlp@2015 , codin , RASPINA
ارسال: #۵۵۳۳۹
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۸:۱۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ق.ظ، توسط khayyam.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
..........
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵۳۴۰
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۱۰:۵۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق.ظ، توسط codin.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۴۸ ق.ظ)sss نوشته شده توسط:  
(17 مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  به نظرم یه مشکل توی ایران اینه که این اطلاعات درست منتقل نمیشه.
به همین دلیل این پست رو نوشتم. امیدوارم مشاهده موضوع واحد از چند دیدگاه متفاوت، ما رو به حقیقت نزدیکتر کنه.

بله من قبول دارم یک خانم در سن حدود ۳۰ احتمالا مهارت های مادری بهتری خواهد داشت نسبت به ۲۰ سالگی همون شخص. بحثی که من گفتم بحث پزشکی اش بود که دیگه اینترنت هست و با یک کلیک و سرچ کلی مقاله را میشه مطالعه کرد. تهش هرکسی مسئول زندگی خودشو و خوش سبک و سنگین میکنه و تصمیمشو میگیره. من صرفا نظر شخصیمو مبنی بر مطالعه ای که کردم گفتم. بقیه افراد خودشون مطالعه و تحقیق خودشونو باید بکنن و نتیجه گیری خودشونو داشته باشن و تصمیم خودشونو بگیرن...
مشابه اش برای بحث سن پدر، اگر خانمی هم تحقیق کردن و متوجه شدن سن آقا ممکنه خطرناک باشه قطعا خودشون با توجه با باقی شرایط سبک و سنگین میکنن و نتیجه گیری خودشونو دارن..

جدا از بحث بالا در مورد سن پدر و اسکیتزوفرنی من ذهنم رفت روی این که اگر این موضوع واقعیت داشته باشه علتش چی میتونه باشه. یک علت واضحش خب میتونه این باشه که با افزایش سن کیفیت اسپرم میاد پایین و جهش و غیره... ولی یه علت دیگه ای که به نظرم واقع گرایانه هست میتونه این باشه:
مردی که مستعد اسکیتزوفرنی هست احتمالا یک ویژگی شخصیتی خاصی داره که باعث میشه خانما جذبش نشن و درنتیجه ازدواج و پچه دار شدنش به سن پیری اش بکشه. چون این فرد مستعد اسکیتزوفری بوده بچه هاش ممکنه شانس بالاتری برای اسکیتزوفرنی داشته باشن نه این که صرفا سن بالاش منجر به این مسئله شده باشه.
البته این که کدوم گزینه درسته نیاز به تحقیقات علمی دانشمندان داره ولی سناریو دوم خیلی جذاب تره از دید من Smile
به این پدیده توی ژنتیک میگن confounding factors منم توی پروژم با کلی از این عوامل سر و کار دارم. مثال کلاسیکش رابطه مصرف بستنی با افزایش جرم و جنایت در آمریکاس که خواستین سرچ کنین بخونین جالبه Smile
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵۳۴۱
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۱۲:۱۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب.ظ، توسط Amir V.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۲۱ ق.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  ...بعد حساب کن کل روز رو خسته شده سرکار بعد میاد خونه می خواد به کارهای خونه برسه چقدر می تونه واقعا ؟
من نظرم اینه یا خانم باید کارش تا ساعت ۲ ظهر باشه بعد بیاد خونه و کارهای خونه بکنه...
خیام جان به نظرم اگه دختر آدم حسابی میخوای این تفکراتت رو عوض کن یکم... فکر کنم یه بار جلوی یکی از این حرفا بزنی طرف پروندت رو توی ذهنش میبنده... مگر اینکه بری دختر سنتی بگیری که بشینه تو خونه غذا بپزه و تو سری بخوره و تو رو باد بزنه.
کلا سیستم خانواده ای که دونفره کار میکنن متفاوته. مثلا اینجا آخر هفته ها کلی غذا درست میکنن برای طول هفته کاری که بخورن. یا اینکه شبها غذا درست میکنن واسه دو سه روز آینده. کارهای خونه رو هم مشترک انجام میدن که توی وقت کم تموم بشه. یکی لباس میشوره یکی ظرفا رو، بعدش یکی شروع میکنه مرغ سرخ کنه یکی برنج میزاره سریع همه چی رو به راه میشه. راهش اینه... چرا کسی باید تا ۲ کار کنه بیرون و بعد بیاد خونه تمیز کنه؟ مگه چه گناهی کرده؟ خودت تا ۲ کار کن و بعد خونه تمیز کن و غذا بپز.‌ بیچاره خانوما....

There is no there there.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud , nlp@2015 , diligent , Riemann , RASPINA , Avril89
ارسال: #۵۵۳۴۲
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۱۲:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب.ظ، توسط sss.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۱۵ ق.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  خیلی خوبه به شدت تلاش می شه تمام شواهد علمی رو نادیده بگیریم و به روش های مختلف از چیزی که هستیم دفاع کنیم چون منافع خودمون در خطره !
خواهشا برای صحبتی که می کنید به قول کاربر بلک منبع ارائه بدین ...
اگر با دقت مطالعه کنین، مشاهده می کنین که دو- سه مورد مشکلات احتمالی رو هم ابتدای لیست اضافه کردم که بحث یک طرفه نباشه.
درباره منبع، هم لینک به ژورنال معتبر دادم، هم به سادگی خودتون میتونین سرچ کنین.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
هم می تونین یه مرور اجمالی داشته باشین.

(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  بله من قبول دارم یک خانم در سن حدود ۳۰ احتمالا مهارت های مادری بهتری خواهد داشت نسبت به ۲۰ سالگی همون شخص. بحثی که من گفتم بحث پزشکی اش بود که دیگه اینترنت هست و با یک کلیک و سرچ کلی مقاله را میشه مطالعه کرد.
بله، هر کسی مختاره با شناخت و ملاک خودش بین هزاران عامل تاثیرگذار، سبک و سنگین کنه.
من هم ابتدا جنبه پزشکی رو مطرح کردم، فقط خواستم مساله رو با دید جامع تری ببینیم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA
ارسال: #۵۵۳۴۳
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۱۲:۴۲ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
من خودم به شخصه کیسهای مورد بررسی ام از ۱۸ ساله بوده تااااااا ۳۰ ساله Big Grin
no judge Big Grin
نتیجه گیری:‌ خودتونو محدود نکنین SmileBig Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: big cloud
ارسال: #۵۵۳۴۴
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۱۴ ب.ظ، توسط big cloud.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
گفتم شاید بد نباشه منم نظرما در مورد ازدواج بگم. علم میگه ازدواج تو سن کم درسته، فرهنگ ما هم همین را میگه. این باور هم شکل گرفته که زن بی چون و چرا مسئول کارای خونه و فرزندآوری و بزرگ کردن اولاد صالح را بر عهده داره. این فرهنگ برای وقتی که زندگی بر محور کارهای یدی مثل کشاورزی بود، تقریبا ایده آل بود. میبنیم که پدر بزرگ و مادر بزرگ های ما هم به همین منوال ازدواج کردن و خیلی هاشون دو جین بچه دارن. اما الان...
ما تحصیل کردیم. دوران تحصیل خودش یه گپ سنی ایجاد میکنه. برای یه ارشد گرفتن بدون این که پشت کنکور باشی، باید حداقل شش سال وقت بزاری. چهار سالش کارشناسی و دو سال هم برای ارشد.
بعدش پروسه کار پیدا کردن که یه پروژه خیلی فرسایشی هست در ایران شروع میشه. این فرآیند هم در بهترین حال یک ساله جواب میده. بعدش فرصت میشه در مورد ازدواج و بچه دار شدن فکر کرد. البته بعضی از افراد دوران دانشجویی ازدواج میکنن و این روند را با هم پشت سر میگذارن و حین تحصیل کار میکنن و حتی بچه دار هم میشن. اما کمی واقع نگر که باشیم، میبینیم این نسخه دیگه تو ایران جواب نمیده!
یه پسر میخواد درسش را بخونه، سربازیش را بره، کار پیدا کنه و سر فرصت به ازدواج فکر کنه، این حق را باید به خانم ها هم بدیم. چرا فقط آقایون؟ مگر قراره زن فقط وسیله باشه برای رفاه آقایون. زن هم انسانه و حق داره کارهایی که دلش میخواد را انجام بده. بچه دار شدن هم به لطف علم در هر سنی میسر شده حتی ۵۰ سالگی.
باید با خودمون صادق باشیم. زنی را میخوایم که درس خونده باشه، شاغل باشه، مستقل باشه و یه مادر نمونه و همسر نمونه باشه. این زن در ۲۰ سالگی ازدواج نمیکنه. چون انقدر کار برای انجام دادن داره که فرصت فکر کردن به ازدواج را نداره. ازدواج هم تجربه کنه، کنار کسی قرار میگیره که با خودش همقدم و هم هدف باشه. نه کسی که ازش توقع مدیریت مطبخ و زایمان داره!
اگر زنی را میخواید که غذاتون را سر ساعت ۱۲ حاضر کنه، همون ۲۵ سالگی بچه دار بشه و کلا با دیدگاه سنتی صدق کنه، این زن معمولا نمیتونه تحصیل کرده باشه، سوادش به پست های اینستاگرامی ختم میشه و حرف و حدیث دیگران براش مهمه. چون یاد نگرفته که عمقی نگر باشه. این زن قصد داره که ازدواج کنه تا کامل شه و بچه بیاره که هدف زندگیش تکمیل بشه. کتاب خوندنش هم نهایت میشه رمان های اینترنتی و دم دستی.

یه زن آفتاب مهتاب ندیده که در ۲۰ سالگی هیلاری کلینتون یا میشل اوباما باشه، علاقه مضاعف به بچه دار شدن و بزرگ کردن اونها به بهترین نحو داشته باشه، همزمان مدیر و مدبر هم باشه و رابطه را به بهترین نحو پیش ببره، دستپخش هم حرف نداشته باشه، یه زن مرده است. ما اصلا همچین کاراکتر جاویی را تو قصه ها هم نداریم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA , nlp@2015 , diligent , Amir V , khayyam , .:tarannom:. , Avril89 , sss
ارسال: #۵۵۳۴۵
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۲۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۲۶ ب.ظ، توسط RASPINA.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۴۸ ق.ظ)sss نوشته شده توسط:  جازه بدین کاملترش کنم.
عالی بود
کامل ، منطقی و علمی

دوستانی که این دلایل را دفاع از منافع شخصی می دونن الان خودشون جوان و خوش تیب و خوش استیل هستند قیافه اشون هم پیر نشده
دختر هم که زیاده بفرمایید این گوی و میدان خواهشا یکی از این هزاران دختری که دور و برشون هست را انتخاب کنید و خوشبخت کنید.....خب نمیشه .حداقل شرایط مالی اجازه نمیده ی وقتایی هم آدم کیس مورد منظر را کمی دیر پیدا میکنه Smile
الان جوان ها ناگزیرند که کمی ازدواج را به تاخیر بندازن حداقل به خاطر شرایط مالی
که نمیشه گفت حداقل چون شرایط مالی شامل همه چی میشه به قول این دوستمون تا ی پسر روی روال عادی ی ارشد بگیره و بره سربازی ۲۶ سالش میشه تا ی کار پیدا کنه و ی پس انداز کسب کنه رو ب ۳۰ میره. اونم ماها که کل هزینه های زندگی امون به عهده خودمونه فوقش ی ماشین دستمون بدن یا ی واحد خونه یا توی هزینه های مراسمای عروسی کمک کنن خانواده ها نمی تونن که همه امکانات را فراهم کنن

حالا اگه هیچ کدوم از این حمایت های خانواده نباشن خودمون باید از صفر شروع کنیم. الان فکر کنید توی ۲۶ سالگی کار هم دارید با حقوق ۴ میلیون مثلا . باید چ کارکرد خب معلومه سن گم میشه این وسط باید شرایط ازدواج را داشت.

فقط شروع کردن کافی نیست
با قدرت ادامه بده...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nlp@2015
ارسال: #۵۵۳۴۶
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۳۰ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۰۹ ب.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  
(16 مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۲ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  دختر مجرد بالای ۳۰ سال
سنگین ترین جمله تو زندگی ام همینه
هیچ کسی ۳۰ سالگی ی پسر ب چشمش نمیاد ...................
بله بسان همان جمله معروفی که میگه ما گناه را نمیبینیم مگر آنکه زنی مرتکب آن شود!.
باید برای جامعه ای که سرانه مطالعه در آن ۲ دقیقه است ولی این همه روشنفکر درش یافت میشه فکری کرد. خب معلومه که ۳۰ سالگی یک دختر هم باید بشه چماق و در سرش کوبیده شه.
من اعتراضم با بحث کلامی این مورد بود که چرا در جامعه ما باید این کلام با این ادبیات گفته بشه. و در یک سیستم دانشگاهی و تحصیلکرده هنوز مثل ۱۰۰ سال پیش و بصورت آقابالاسری این کلام بر سر دختران کوبیده شود.

پ ن : منظورم به اون کاربری که این بحث رو نوشت نیست و کلیت جامعه و انسان های اطرافم رو عرض می کنم که روزانه هزار بار این حرف ها درش اتفاق می افته. این رو عرض کردم که موضوع وارد حاشیه نشه.

خداوندا ... کدام نقطه ی زمین، از تو خالیست که خلق تو را در آسمان می جویند؟! منصور حلاج
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA , Amir V , nlp@2015 , .:tarannom:.
ارسال: #۵۵۳۴۷
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۳۵ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
من از ۱۵ سالگی چشم انداز داشتم که ۲۴سالگی ازدواج میکنم
الان ۲۸ - ۲۹سالمه و حتی جرأت فکر کردن به ازدواج هم ندارم.

تا وقتی بشر عصر مدرنیته توهم دانای کل بودن داره باید فشار روانی وحشتناکی که «چرا الان اونجایی که باید باشم نیستم» رو تحمل کنه!
باید با مسیر اشتباهی که این جماعت نَفَهم متوهم به ما تحمیل کردن و همه‌ی درهای انتقادشم برومون بستن کنار بیایم و خودمون رو وفق بدیم, ما زورمون به این موج نمیرسه.
۳۰ سالگی که هیچ, امکان نداره یه دختر ۲۵ساله یا حتی ۲۰ ساله اضطراب آینده‌ی خودش رو نداشته باشه و این اضطراب روز به روز ریشه بزنه تو وجودش و تدریجاً ذره ذره‌ی وجودش رو متلاشی نکنه.

اگه به جای کاملترین انتخاب, دنبال بهینه ترین انتخاب بودید انقدر مسئله‌ی ازدواج براتون لاینحل نمیموند
و اگه به انتخاب بهینه راضی بودید و به همونم نرسیدید مشکل از طرف شما نیست. به خودتون و راهی که رفتید شک نکنید.


هرچند که خودم سلاح جنگیدن با زندگی رو خیلی وقته غلاف کردم و دیگه از خیلی چیزا ناامید شدم و کرکره‌ی خیلی از آرزوها رو پایین کشیدم اما اینجا مثل یک عالِم بی عمل بهتون توصیه میکنم, هم محکم باشید و بجنگید و هم تسلیم قسمت خودتون باشید. همه‌ی ما نواقص و کمبودهایی در زندگیمون داریم و هیچکدوممون هم بی‌اشتباه سر به تیره‌ی تراب نخواهیم گذاشت.
بارها گفتم ازدواج و امثال اینها به قول خودمون مسائلی np_completeی هستن
و این یعنی حتی اگه بشه بهترین راه ممکن رو انتخاب کنید, ارزش اثبات نداره که بهترین راه رو انتخاب کردید!!

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ ... أَنْ ...تَجْعَلَنِى بِقِسمِکَ راضِیاً قانعا وَفِى جَمِیعِ الْأَحوَالِ مُتَواضِعا...

 
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: RASPINA
ارسال: #۵۵۳۴۸
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۲:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۳۰ ب.ظ، توسط RASPINA.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
........

(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۵ ب.ظ)ezra نوشته شده توسط:  اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ ... أَنْ ...تَجْعَلَنِى بِقِسمِکَ راضِیاً قانعا وَفِى جَمِیعِ الْأَحوَالِ مُتَواضِعا...
دیشب که این صحبت ها شروع شد داشتم فکر می کنم که جایی که الان ایستادم تقدیر منه یا تقصیر من ..... خب آدم بهم میریزه چون نمی دونه بعد هم چی میشه
ولی به خودم قول دادم برای زندگی ام تلاش کنم و امیدم را از دست ندم
از خدا میخوام بهترین ها برای همه امون رقم بزنه

فقط شروع کردن کافی نیست
با قدرت ادامه بده...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: .:tarannom:. , ezra
ارسال: #۵۵۳۴۹
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۴:۲۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ، توسط khayyam.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
...............
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵۳۵۰
۱۷ مرداد ۱۳۹۹, ۰۴:۵۸ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۲۱ ب.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  کامل
حالا خلاصه اش کردم Rolleyes

----------------------
(۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۲۴ ب.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  دیشب که این صحبت ها شروع شد داشتم فکر می کنم که جایی که الان ایستادم تقدیر منه یا تقصیر من ..... خب آدم بهم میریزه چون نمی دونه بعد هم چی میشه
انقدر عوامل خارج از کنترل ما هست که تقصیر به ما نمیرسه، شکل هرم جمعیت، نوسانات اقتصادی، غفلت از فرهنگ و ....
آدمیزاد خودش حساب خودشو میدونه که حساسیتش به جا بوده یا نا به جا، حالا اگه نا به جا بوده که گذشته؛ از این به بعدو بهتر پیش بریم.
اگر بعد از این هم نشد، همه هستی و هویت که همسری و والدی نیست، زندگی هزاران جلوه داره.

------------------------
یه چیزی هم که گاهی غافل میشیم ازش؛ اگر از هرکول ورزیده تریم، از ونوس زیباتریم، از قارون داراتریم، علامه دهریم به آنی همش از دست میره. هر جوونی یه روز پیر میشه؛ هر توانایی، ناتوان...

--------------------------
یه نکته هم درباره خانه داری بگم. خانه داری با این که دستمزدی نداره و ارج و قربی براش قائل نیستن ولی ارزش افزوده تولید میکنه پس ارزشمنده. فکر کنید خدمات خانه داری (آشپزی، نظافت، لباسشویی، پرستاری و ...) رو از خارج از منزل تهیه کنید چقدر هزینه براش پرداخت میشه.

----------------------
حسن ختام هم این فرموده حضرت مولانا:
بگذر ز نقش و صورت
جانش خوشست جانش


تو آشفته بازار دنیا کسی رو پیدا کردین که حرف همو فهمیدین، حال خوشی داشتین، راحت از دست ندین؛ آدم بخواد بقیه چیزا رو میتونه حل کنه.

-------------------
من خیلی تلاش می کنم، طولانی نشه، هی نمیشهAngelSmile
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nlp@2015 , RASPINA , diligent


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۶۸۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...) morweb ۲,۶۹۵ ۶۲۲,۹۲۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gogooli
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۴۹۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL
  سلام،امروز حال ات چطوره؟ حس امروزت را بگو. فرید ۹۰۷ ۲۳۷,۳۹۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Bache Mosbat
  اگر داده ها در هر بار به طور مساوی تقسیم شود حداکثر عمق درختی log n خواهد شد؟ post98 ۱ ۳,۲۰۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ahrmb
  اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد hnarghani ۰ ۳,۳۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hnarghani
  اختلالی که زندگی شما را نابود خواهد کردشک و بدبینی ناشی از اختلال شخصیت پارانویید( morweb ۰ ۳,۳۵۶ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: morweb
  تعداد سوالات دروس تخصصی کامپیوتر تغییر خواهد کرد؟؟؟ Denize ۱۸ ۱۸,۵۶۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: shovaliehsiah
Question لطفا تجربیات خود را در مورد نوشتن سمینار و پایان نامه بگویید Potential ۲۴ ۲۱,۴۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: انرژی مثبت
  یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود silver_0255 ۸ ۷,۶۸۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: silver_0255

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close