زمان کنونی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۱۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶

ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۱:۲۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۵ ب.ظ، توسط marjan_m.)
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
به نام خدا
کنکور امسال مثل یه سونامی بود. سونامی ای که با کارهای نابجای سنجش شروع شد و تا لحظه کنکور ما رو رها نکرد. خدا رو شاکرم که با تمام شرایط بدی که سر جلسه کنکور داشتم تونستم رتبه ی خوبی رو به دست بیارم.
این متن رو به درخواست هیچکس، بلکه بر اساس وظیفه شخصی ای که روی دوش خودم احساس می کردم نوشتم. در واقع من به خاطر شرایط تغییر رشته م و این که زیاد آشنایی با محیط کنکور نداشتم، اشتباهات زیادی مرتکب شدم و واقعن وقتم تلف شد. قبل از کنکور به خودم قول داده بودم اگر این قاعله ختم به خیر شد، برای همه دوستانی که می خوان سال ۹۷ کنکور بدن، تجربیاتم رو بنویسم.
قبل از خوندن ادامه متن، چند تا نکته هست که ازتون خواهش می کنم تا آخر متن به یاد داشته باشید:
۱/ من تو این یک سال برای یک سری از درس ها ممکن بوده دو تا استاد داشته باشم، قبل از هر چیز ادای احترام قلبی دارم به تمامی اساتیدی که من رو از صفر مطلق به این دانش رسوندند. البته بدون شک از خیلی از دوستان هنوز عقب ترم.
۲/ چیزایی که تو این متن هست نظرات منه. من و فقط من. می تونه سلیقه توش دخیل شده باشه می تونه به مدل و فرم درس خوندن من ارتباط داشته باشه. هیچ دلیلی وجود نداره که هر کس این راهو بره درست رفته.
۳/ من کلاس های دانشگاهی کامپیوتر رو تجربه نکردم. امتحاناتشون رو ندیدم. پس ممکنه تجربه های من به درد کسایی که می خوان خیلی آکادمیک همه چیز رو یاد بگیرن نخوره. هر چند من معتقدم درس های کامپیوتر طوریه که اگر یک فرد توی دانشگاه درست یاد بگیره حتمن توی کنکور موفق می شه.
قبل از هرگونه اقدام واسه ی کنکور خوندن خودتون رو از لحاظ ذهنی آماده کنین. هدفتون رو مشخص کنین. باور کنین این حرفا شعار نیست. من از مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم چون هیچ آینده ای رو تو رشته قبلیم واسه خودم نمی تونستم تصور کنم. خیلی سخت درس خوندم. شرایطم شب کنکور افتضاح بود. با نصف آمپول دیازپام از معده درد نتونستم بخوابم به هیچ وجه. من تقریبن هیچ امیدی برام نمونده بود تا این که ساعت شیش صبح شد و تصمیم گرفتم بی خیال شرایط سختم همه روزای سخت تری رو که گذشته بود بیارم جلوی چشمم و به چیزایی فکر کنم که می خوام. تنها چیزی که منو نگه داشت سر جلسه علاقه به همه ی اون چیزهایی بود که می خواستم. سعی کنید هدفتون انقد قشنگ و دوست داشتنی باشه که تو همچین شرایطی بهتون امید بده. نگهتون داره.
ما داریم تو ایران زندگی می کنیم. کشور عدم قطعیت ها. هیچ تصمیمی قطعی نیست. تا وقتی که سازمان سنجش وضعیتش این طوریه نمی تونیم تضمین کنیم به همه چیزی که می خوایم برسیم. ولی می تونیم امیدوار باشیم، تلاش کنیم و کمتر غر بزنیم. سنجش مسخره بازی درآورد، اعتراض کردیم جواب نداد. خب ازینجا به بعدش دیگه غرغر و ناراحتی نداره. نداشت. من خودم کینه سنگینی از شخص دکتر خدایی به دل دارم. یه روزم اینو بهش می گم که این زمستون با ما چیکار کرد. که تصمیمای این سازمان مسخره چه بلایی سر آینده ی جوونا میاره. جوونایی که یا از سر اختیار یا اجبار تصمیم گرفتن تو مملکت خودشون بمونن. اما تو این مملکت همیشه باید به این فکر کنیم که هر چیزی ما رو نکشه قوی ترمون می کنه. من تو اون شرایط تصمیم گرفتم حالا که چیزی تغییر نکرد خیلی سنگین تر از قبل درس بخونم. هیچ راه بهتریم وجود نداشت.
همه اینارو گفتم که بهتون مشتبه بشه تو شرایط سخت تنها چیزی که نگهتون می داره هدف ارزشمند و دوست داشتنی تونه.
خب تا اینجا نتیجه این شد که از لحاظ ذهنی خودمون رو برای شرایط آماده کنیم و خلاصه هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. من خودم شخصیت خوش گذرونی دارم. سالی سه چار بار سفر می رم. اما از وقتی شروع کردم کنکور خوندن پذیرفتم که خیلی خیلی کمتر از قبل بهم خوش می گذره. وقتیم مسخره بازی سنجش شروع شد تقریبن بهم خوش نگذشت.:دی
یه توضیحی راجع به موسسه های کنکوری. تسلیت می گم. اگر می خواین کلاس برید برای کنکور کامپیوتر، وارد جوی می شید که به شدت اعصاب و روانتون رو هدف می گیره. حتی استادهایی که خیلی خوب و عالی درس می دادن هم با حرف هاشون گاهن به شخص من خیلی زیاد استرس دادن. مرتب از همدیگه بدگویی می کنن. فک کنم الان می تونم خیلی رو راست به همه ی اساتید محترم بگم چقد این کارشون دافعه داره و برای دانشجوها بده. شما مدت زیادی وقت گذاشتی با یه استاد کلاس رفتی ازش راضی هستی اما وقتی می ری یه موسسه دیگه اینقدر بدگویی می کنن که به خودت شک می کنی که نکنه من نفمیدم درسارو؟ عذر خواهی می کنم از همه عزیزانی که ممکنه خاطرشون مکدر بشه اما یکی از عذاب آورترین بخش های کنکور واسه من و یقینن خیلی های دیگه همین جو دادن ها بود. گول تبلیغات رو نخورید. متاسفانه جو غالب این موسسه ها به دانشجوها به چشم کالا نگاه می کنه و فقط براشون مهمه که شما رو جذب کنند. هوشیار باشید. بهترین منبع شما برای راهنمایی بچه هایی هستند که سالای قبل کنکور دادند. اگر یک موسسه تو درس ایکس استاد وای رو داره که اتفاقن خیلیم عالیه، هیچ دلیلی نداره تو درسای دیگه هم عالی باشه. حالا این که چه کلاسایی رو برین چی رو نه. از من انتظار نداشته باشید بگم. صد در صد خودتون بهتر می دونین چه درس هایی رو ضعف دارین یا قوی هستین و اصن می ارزه وقت و هزینه و انرژی صرف کلاس رفتن برای اون درس بکنین یا خیر. من چون همه درس ها رو صفر بودم واقن نیاز بود کلاس برم و به سرعتم کمک می کرد. اما اگه کلاس رفتید یادتون باشه قرار نیست صرفن با یه کلاس شما درسی رو صد بزنید، هر کسیم اینو گفت داره بهتون دروغ می گه. شما فقط با تمرین زیاد می تونین مسلط شید. تازه همون تسلط هم تضمین صد زدن شما نیست. تو خیلی از موسسه ها استادا به بچه ها اعتماد به نفس کاذب می دن. گول این جو ها رو نخورید.
کنکورهای آزمایشی. من نصیر پارسه بودم. راضی هم نبودم. کلن جامعه آماریش که زیاد خوب نبود. در حد ۲۲۰ نفر این اواخر. سوالای هوش افتضاح طرح می شد. سوالای داده الگوریتم رو دوست داشتم و معماری و منطقیش هم سبک خاصی داشت. سوالای گسسته ش زیادی سخت بود گاهن و آمارشم کلن بیرون بود از داستان. نمی تونم پیشنهاد بدم کجا آزمون بدین. عیب آزمون پارسه نصیر این بود که خیلی زیاد سخت بود و این باعث می شد ما دید خوبی به خودمون نداشته باشیم. اگه آزمون رو بد می شدیم می گفتیم خب سخت بوده دیگه. کلن آزمون خیلی سخت خوب نیست. پاسخنامه تشریحی آزمونم خیلی بد بود اما رفته رفته بهتر شد. ولی خب یه حسنیم داشت باعث شد من بفهمم تو یه سری درسا واقن ضعیفم. آزمونی که بهتون دید بده خوبه حتی با جامعه آماری کم ولی هر بار خودتون رو با دفعه قبل مقایسه کنین. و به طور کلی آزمون باعث می شه هدفمند و با برنامه شیم.
مبحث بعدی اینه که چطوری درس بخونیم. من واقن نمی دونم چطوری درس بخونیم. هر کسی باید مدل درس خوندن خودش رو پیدا کنه. در مورد برنامه ریزی، من تابستون که کلن با کلاسا سعی می کردم پیش برم، از وقتی آزمونام شروع شد سعی می کردم واسه هر هفته و به تفکیک روز درس و تعداد ساعتی که واسه اون درس لازم دارم رو بنویسم و طبقش برم جلو اما هیچ اجباری هم نبود، اگه حالشو نداشتم جا به جا می کردم. اگر زیاد عقب نبودم یه روز تو هفته رو خالی می ذاشتم تا اگر عقب مونده بودم جبران کنم اگر عقب نبودم هم که یه درس دیگه می خوندم. تا قبل از زمستون و مسخره بازی سنجش فک کنم یه روز در هفته تدریسم می کردم. اما بعدش کلن درس می خوندم. عمده ی کلاسامو تابستون رفتم. خیلی بد شد که نمی تونستم با کلاسام پیش برم و بعدش چون با درسا آشنا نبودم یادم می رفت و مجبور بودم از اول وقت بذارم روی جزوه و ویس. اکیدن پیشنهاد می کنم که این کار رو نکین. اتلاف وقت و انرژیه. انگار دوبرابر اون چیزی که باید وقت بذارین. اگر کلاس می رین حتمن حتمن حتمن باهاش پیش برین. این طوری مطمینین تا یه زمان مشخص یک سری از درس ها رو تموم می کنین. یادتون باشه تا اونجایی که جا داره درسی رو حذف نکنین. اصلن رو این حساب نکنین که فلان درس آسونه بخونمش یا اون یکی سخته. چون هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
حالا این که هر درسی رو چطور بخونین. به ترتیب.
اول زبان، من تافل داشتم با نمره ی خوب. زبان زیاد دغدغه م نبود. اما خب کلمه لازمه. کتاب زیر ذره بین عالیه. سعی کنین از همین تابستون روزی یک درسش رو بخونین اگر هم دیدین زیاده نصف یک درسو بخونین. من ۴۰ درسشو خوندم ولی من خیلی منقطع خوندمش. و خب لغات تافل هم کمی یادم مونده بود. نکته مهم واسه زبان تست زدنه. کلمه خوندن به تنهایی هیچ کمکی نمی کنه. واس همین نزدیکای کنکور من جلد سوم زیر ذره بین که تستای کنکورای مختلف رو داشت خریدم و تا می تونستم تست کلمه زدم و خیلی موثر بود. در مورد ۵ تا تستی که گرامر طوره هم من چون مشکل خاصی نداشتم از کتاب تستای گرامر زیر ذره بین استفاده کردم و تستای کنکور رو زدم. خلاصه به نظر من واسه زبان عمومی هر سه جلد زیر ذره بین ضروریه. برای زبان تخصصی حقیقتش من زیاد کتابی که به دردم بخوره پیدا نکردم. اگه کسی چیزی از درک مطلب زدن نمی دونه کتاب پارسه می تونه مفید باشه. راهیانم می گفتن خوبه. ولی من نزدم ازش. چون درک مطلبم خیلی خوب بود نزدیک کنکور درک مطلب ده سال اخیر کنکورا رو زدم. ولی در کل یه واقعیتی هست، زبان یه پروسه ی دراز مدته. شاید با یه زبان کمتر از متوسط نشه زیاد درصد بالایی تو کنکور گرفت. این نظر منه. اما خب به هر حال به هیچ وجه زبان رو صفر نزنین که عجیب تراز می ده.
در مورد دروس ریاضی. محاسبات نرسیدم بخونم. آمارم از دبیرستان خوب بود، تابستون یه دور از روی کتاب استاد طورانی خوندم دیگه نگاش نکردم (‌در واقع نرسیدم بخونم) تا یکی دو هفته مونده به کنکور. یک روزم رو گذاشتم و کتاب نود درصد آمار استاد طورانی رو از اول تا آخر خوندم که خیلی کمک کرد و دوره شد برام. گسسته کلاس رفتم با استاد یوسفی. و واقعا از گسسته راضی بودم. من گسسته زیاد مشکل نداشتم اما شیوه گسسته درس دادنشون طوریه که فکر کردن یاد می گیریم. البته من بعدها که از کتاب نصیر استفاده کردم برای خوندن کنکور های ده سال اخیر، حل های گسسته استاد اجلالی رو هم دیدم و اونام خیلی عالی بودن و خیلی قشنگ سوالا حل شده بود. اما در کل من از کتاب نارنجی پوران خوشم اومد. آبی یک مقدار تستاش الکی زیاد بودن و آسون خصوصن تو بخش گراف. ولی اگر مسلط نیستین صد در صد آبی رو بخونین. ریاضی مهندسی رو با این که خوندم اما نرسیدم تست بزنم و ناراضی هم نیستم به نظرم حجم این درس نسبت به ۴ تا سوال خیلی زیاده. چون گسسته و آمار خونده بودم زبانمم خوب بود با خیال راحت حذفش کردم.
در مورد دروس مشترک. من ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو با استاد یوسفی کلاس رفتم و از طراحی الگوریتم واقعا راضی بودم. ساختمان داده بد نبود اما به عالی بودن طراحی الگوریتم هم نبود. استاد یوسفی یه حسن بزرگ دارن که خیلی از اساتید نداشتن. کلاساشون بی حاشیه ست. اعتماد به نفس و جو الکی بهت نمی دن و این واقعن لازمه ی یه کلاس کنکور خوبه. از طرفی طراحی الگوریتم درسیه که درست فکر کردن خیلی مهمه توش. این کلاسا به من که صفر بودم کمک کرد خوب فکر کردن رو تا حدی یاد بگیرم.در مورد کتاب، کتاب آبی پوران کتاب خیلی خوبیه. نارنجی هم مکملش. اما بازم یه مساله ای هست. اگر می خواین خیلی خیلی قوی یاد بگیرین ۶۰۰ مساله قدسی کتاب خیلی خوبیه. فقط یه مشکلی که داره، خیلی دانشگاهی حل شده. شاید اگر برمیگشتم عقب و خیلی وقت داشتم ۶۰۰ مساله رو هم می خوندم. خوبی کتاب نارنجی پوران اینه که گلچینی از ۶۰۰ مساله ست با یه سری تست از کتاب مرجع و امتحانای سخت دانشگاه های خوب و اگر وقت زیادی ندارید فکر می کنم آبی و نانجی پوران تا حد خوبی نخوندن ۶۰۰ مساله رو جبران کنه. باز یه نکته ای که باید بگم، این درس خیلی مفهومیه، خیلی نیاز داره فکر کردن یاد بگیرین. فک می کنم برای من سخت ترین درس بود. مشکلم این شکلی حل شد که روی هر مساله به شدت فکر می کردم. شده یک ساعت روش وقت بذارم کوتاه نمیومدم. یه کار دیگه م که کردم، چون به نظرم یاد گرفتنش نیازمند گذشتن زمان بود، هر روز یک ساعت وقت می ذاشتم یا می گفتم امروز باید ده تا سوال حل کنم. کم کم قوی شدم. این درس رو از تابستون شروع کنین خیلی خوبه.
نظریه زبان ها و ماشین ها به نظر خیلیا یه درس سخته. اما با وجود استادی مثل استاد شاپوری و کتاب ایشون اصلن نباید نگرانش بود. واقن بیانشون عالیه. این درس رو هم باید با استاد پیش رفت و تمرین حل کرد. تمرین های کتابشون خیلی خوبه اگر می خواین خیلی کامل یاد بگیرین همزمان تمرین های لینز رو هم بخونین. من فقط تمرین های کتابشون رو خوندم. استاد شاپوری یکی از بهترین استادهای من بودن هم از لحاظ اخلاق هم از لحاظ سطح علمی کلاس.
تستای مدار منطقی امسال همه رو شگفت زده کرد. همه فکر می کردن این درس خیلی آسونه و می شه راحت صد زد. من خودم دو تا شو تونستم حل کنم. منبع خوب این درس به نظرم کتاب مدار منطقی استاد اجلالیه. همه چیز رو خیلی خوب و شیوا توضیح داده و اصلن نباید از حجمش ترسید. خیلی سریع پیش می ره.
راستش برای معماری من منبع مناسبی پیدا نکردم. کتاب پوران من چاپ جدیدشو نداشتم، اما چاپ یکی قبلش اصلن درس نامه ش خوب نبود اما خب تستاش اونایی که برای کنکور بود یه مجموعه بود که کمی می شد ازش استفاده کرد. من جزوه استاد اجلالی رو خوندم و نکته و تست آقای فرزام رو تو موسسه نصیر رفتم. از لحاظ علمی کلاس خیلی خوبی بود اما حواشی کلاس خیلی آزار دهنده بود. البته برای من یه کم دیر شده بود اما شما اگر می تونسنم حتمن کلاس می رفتم با استاد اجلالی. به جزوه و ویس اکتفا نکنید.
در مورد سیستم عامل، درسی که انتخاب منابع اشتباه وقت منو بیش از هر چیزی گرفت. در واقع کل تابستون منو گرفت. این درس حجمش زیاده. من کاری که کردم این بود که کتاب استاد حقیقت رو خوندم و توی نکته و تست موسسه ایشون شرکت کردم. من درس رو کلن در جریانش نبودم و از کلاسی که خودم تابستون تو یکی از موسسه ها رفتم راضی نبودم شاید اگر برمی گشتم عقب تابستون کلاس استاد حقیقتو می رفتم. اما از یکی دو نفری که می شناختم پرس و جو کردم می گفتن برای کسی که سیستم پاس کرده باشه کتاب سیستم عامل استاد حقیقت به همراه کارگاه ایشون کافیه چون تعداد ساعات کلاس عادی این درس خیلی بالاست و ممکنه هر کسی نرسه و نتونه و نخواد که کامل بگذرونه.
در مورد شبکه م چون در راستای مسخره بازی های سنجش اضافه شد و دیر بود من حذفش کردم.
در مورد دروس تخصصی باید بگم من آشنایی با درس های معماری و نرم افزار ندارم و صفر زدمشون. اما دروس تخصصی هوش. مدار الکتریکی یه درس خیلی سخت برای بچه ها به حساب میاد و قبل ازین که شروعش کنم بسیار ازش می ترسیدم. اما با حذف طراحی الگوریتم از تخصصی ها نمی شه این درس رو هم حذف کرد. من از فیلمای استاد توسلی استفاده کردم و واقعن راضی بودم. فوق العاده ست کار ایشون و به شدت مفهومی همه چیز رو درس می دن. البته به نظر من کلاس خیلی مفید تر از فیلمه. خصوصن که فیلمایی که من استفاده کردم برای رشته برق بود و یه کم نامرتب بود و سطحش بالا. اگر می خواین فیلم بگیرین حتمن بپرسین که برای کامپیوتر جداگانه ضبط شده یا نه. چون این آخرا فیلمی که من داشتم دیگه داشت وقتمو تلف می کرد از بس سطحش بالا بود. برای تستم از آبی پوران استفاده کردم اما فقط تست. به نظرم درسنامه ش واقن بده. تستارو به روش خودم حل می کردم. اینو بدونین که دیگه دوره تستای فرمولی تموم شده و باید عمیق این درس رو یاد بگیرین تا بتونین کنکور خوب بزنین.
برای هوش من تقریبن همه منابع رو امتحان کردم. کتاب راهیان حداقل ویرایش یکی قبلش افتضاح بود برای منی که هیچی از هوش نمی دونستم. و به نظرم کلن جای بحث نداره کتابش. کتاب پارسه یه پله بهتره اما بازم به نظرم اونم یه سری مباحثو پیچونده. این شد که من مرجع خوندم. سخت بود ولی خیلی برام مفید بود. البته وقتی فهمیدم کتاب استاد فیلی از انتشارات نصیر موجوده و دقیقن ترجمه مرجعه شروع کردم باقی مانده و چیزایی که یادم رفته بود رو از رو اون کتاب خوندن. تستاشم کامل زدم. کتاب عالی هست به شرطی که وقت بذارید و بخواین درس رو مفهومی یاد بگیرین. اگر یه چیز خیلی متوسط می خواین پارسه بد نیست اما دو سال اخیر هوش داره نشون می ده که سبک سوالا در حال تغییره و از مثال های متن کتاب مرجع سوال میاد.
در مورد سیگنال. بدون شک و با اطمینان استاد تقدسی بهترین استاد این درس هستند. ایشون اینقدر خوبن که من بدون این که استادهای دیگه رو دیده باشم به شما می گم اگر با ایشون کلاس برید پشیمون نمی شید. با وجدان ترین، با اخلاق ترین و دلسوزترین استادی که این مدت دیدم ایشون بودن.
کلام آخر این که ببخشید سرتون رو درد آوردم. با تمام وجودم امیدوارم راه درستی رو بهتون نشون داده باشم و به اشتباه ننداخته باشمتون. هر چیزی که گفتم بنابر تجربه م بود اما لطفن فقط به من اکتفا نکنید از دوستان دیگه هم حتمن بپرسید. یادتون باشه سبک کنکور داره عوض می شه. خصوصن کنکور امسال کلن سوالاش عجیب بود. درس ها رو باید مفهومی یاد بگیرین. وقتی می خواستم تغییر رشته بدم فقط یک استاد بود که به من گفت این کار رو انجام بده. من با یه ریسک بالا و از صفر شروع کردم و شد. پس شما هم می تونین. برای هزارمین بار، گول تبلیغات رو نخورین. هیچ استادی برای شما معجزه نمی کنه. معجزه خود شمایین. معجزه فکر، عشق و هدف شماست.

یا علی.
با احترام. مرجان شاهی. رتبه ۳ کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر. گرایش هوش مصنوعی.

پینوشت: دوستان عزیز ازتون تقاضا دارم هر سوالی که دارید ذیل همین پست بنویسید چرا که ممکنه سوال سایر دوستان هم باشه
پیغام خصوصی و تلگرام هم ندید
سوالات شما رو اگر بتونم جواب بدم همین زیر جواب می دم و در غیر این صورت خیر. پس پیشاپیش عذرخواهی می کنم که جواب سوال هایی که غیر از این مبحث جای دیگه ای از من پرسیده شه رو نمی دم.
۱۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: عزیز دادخواه , koolak , The BesT , همیلا , d_felfelak , MajidNasiri , nlp@2015 , minahosseini , پرهوده , RinoOo , lmc.ahmad , dark5680 , pishosan , hossein1991 , AshkanAurum , Sadra.T , سیدرضا بازیار , parandish@gmail.com , Nech
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۱۲:۰۷ ب.ظ
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
سلام. خیلی تجربه عالی بود. واقعا اراده ای که داشتید و با تغییر رشته از مکانیک به کامپیوتر رتبه خوبی کسب کردید تحسین برانگیز است.
بنظرم برای خیلی از بچه ها و خود من چنین اراده ای توی تصمیم گیریهامون تاثیر گذار هست.

در این مدت که برای کنکور میخوندید چقدر از حواشی ها و کارهای تفننی دور شدید؟ منظورم مثلا استفاده از شبکه های اجتماعی هست که واقعا وقتگیر هستند و خیلی وقتها آدم حواسش نیست و برنامه زندگی اش را مختل میکنن. شما این مدت سرگرمیهاتون چی بودند؟

مورد بعد هم برای زبان برای اینکه مدرک تافل بگیرید چی خوندید و نمره تافلتون چند هست؟

ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۱:۰۱ ب.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۷ ب.ظ)The BesT نوشته شده توسط:  سلام. خیلی تجربه عالی بود. واقعا اراده ای که داشتید و با تغییر رشته از مکانیک به کامپیوتر رتبه خوبی کسب کردید تحسین برانگیز است.
بنظرم برای خیلی از بچه ها و خود من چنین اراده ای توی تصمیم گیریهامون تاثیر گذار هست.

در این مدت که برای کنکور میخوندید چقدر از حواشی ها و کارهای تفننی دور شدید؟ منظورم مثلا استفاده از شبکه های اجتماعی هست که واقعا وقتگیر هستند و خیلی وقتها آدم حواسش نیست و برنامه زندگی اش را مختل میکنن. شما این مدت سرگرمیهاتون چی بودند؟

مورد بعد هم برای زبان برای اینکه مدرک تافل بگیرید چی خوندید و نمره تافلتون چند هست؟

ممنون

سلام ممنونم
خب این چیزیه که هر کسی واسه خودش باید تنظیم کنه من خودم زیاد کلن درگیر اینچیزا نبودم تقریبن همه کانالای غیر ضروری رو حذف کردم و در حدی که بتونم با دوستام ارتباط داشته باشم بود کارم

نمره م ۹۶ بود من قبلش کلاس زبان های جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران رو می رفتم دوره ی ترمیکش رو اما برای تافل بهترین منبعی که کمکم کرد TPO ها بود که سوالای خود آزمون تافل بود یه سری کتاب آکسفورد هم هست که سطحش بالاتر از تافله و اونام بد نبود اما برای تافل مشاوره گرفتن از من کار درستی نیست چون سطح زبان شما و استعدادتون توی زبان رو نمی دونم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT , parandish@gmail.com
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۱:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۲۹ ب.ظ، توسط Doctorwho.)
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
سلام و درود ابتدا ممنونم از مصاحبه ی عالی تون

خانم مهندس شاهی من مصاحبه ی که در مانشت قرار دادید را به طور کامل خوندم من میخواهم امسال برای کنکور ارشد برای گرایش هوش مصنوعی بخونم نمیدونم با توجه به تغییرات ضرایب و دروس با اضافه شدن سیگنال و سیستم و شبکه کامپیوتر و ریاضی یک و دو و معادلات دیفرانسیل باید چیکار کنم چه منابعی را تهیه کنم از تابستون شروع کنم یا پاییز ؟ اگر از تابستون با چه برنامه ای یا برنامه ریزی ؟ و با چه درسی باید شروع کنم ؟ شما یکی از درسهایی که گفتید حتما طراحی الگوریتم را در تابستون شروع کنم به نظرتون دروس هایی مثل سیگنال و سیتم و مدار هم باید بخونم در تابستون یا نه ؟ یا اینکه کدوم مش را بخونم ؟ ممکنه بهم بگویید چه دروسی را تابستون بخونم ؟ چه دروسی رو پاییز باتوجه به پایه ی ضعیفی که در اکثرا درسها دارم اینم بگم امکان کلاس رفتن برای من فراهم نیستش

در مورد درسها توضیح بدهم

دروسی که بهشون علاقه دارم : ساختمان داده و طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی ولی پایه ام ضعیف هستش
دروسی که متوسط هستم : منطقی
از درس شبکه خوشم نمیاد

-معادلات دیفرانسیل و ریاضیات و ساختمان گسسته : چون توی این مشکل دارم
سیستم عامل و معماری کامپیوتر و سگنال و سیستم و نظریه و مدار الکتریکی برای اینکه پایه ی سخت افزاری قوی نکردم و همینطور در زبان های اسمبلی ضعیف هستم .

راستی نظرتون با این منابع چیه ؟


منابع مطالعاتی من برای کنکور ارشد ۹۷

١- ساختمان گسسته: پوران چاپ ١٨ به بعد + حل فقط تمرینات گریمالدی
٢-طراحی الگوریتم: پوران چاپ١٠ به +۶۰۰ مسئله
٣-ساختمان داده: پوران چاپ ١١ به بعد +۶۰۰مسئله این طور شنیدم برای این درسم قراره اقای طورانی کتاب جدیدی را چاپ کنند اینم مشخص نیست کی چاپ میشه
٤- شبکه های کامپیوتری: جزوه ی صباییی
٥- هوش مصنوعی: راهیان ارشد +فیلمهایی مکتب خونه خانم دکتر سلیمانی +کتاب تست های هوش مصنوعی انتشارات کوشا
٦-سیستم عامل: پارسه
۷-مدارمنطقی: کتاب نصیر(اجلالی) با توجه به اینکه با اقای فرزام مهر صحبت کردم قراره چاپ جدید برای درس منطقی اقای اجلالی چاپ بشه حالا مشخص نیست چه وقت
۸- معماری: پوران چاپ ١٨ به بعد بعلاوه فیلم گوردزی
- نظریه زبانها: کتاب نشر علوم رایانه(شاپوری)+حل تمرینات لینز

۱۰-مدارالکتریکی: پوران یا جزوه ی توسلی

۱۱- سیگنال سیستم: نصیر تقدسی
۱۲-زبان عمومی: کتاب زهرا اهنگر سری عمران
۱۳-زبان تخصصی: کتاب پارسه
آمار و احتمالات طورانی
دو درس ریاضی یک و دو و همچنین معادلات اضافه شده امسال که برای ریاضی کتاب اقاسی و معادلات کریمی

موفقیت برای کسی که باور دارد می تواند موفق شود و آرزوی خویشتن را مبنای عمل قرار داده، به سادگی قابل دسترسی است و اسرار پیچیده ای ندارد/انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند./ .اگر یک نفر می تواند کاری انجام دهد تو هم میتوانی آن را انجام دهی اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد تو باید آن را انجام دهی.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۴:۰۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۱۱ ب.ظ، توسط amir96.)
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
با سلام
ابتدا از صبرو حوصله ایی که برای نوشتن این مطالب به خرج دادید کمال تشکر و قدردرانی به عمل اورم. از ان جا که خیلی از بچه ها ساکن تهران نبوده و خیلی ازجزوات و کتاب ها (مثلا کتاب های پارسه و...)در شهرستان ها توزیع نمی شود اگر براتون مقدور بود لینک جزواتی مانند جزوه معماری دکتر اجلالی و یا سیگنال و مدار الکتریکی و هم چنین لینک فیلم هایی که در بالا فرمودین برامون قرار دهید ممنون میشم.
با تشکر
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۱ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۰۲ ب.ظ
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
تبریک میگم
راستی نتایج تحقیقاتتون بین هوش شریف یا تهران به کجا انجامید؟
تهران رو بالاتر زدید یا شریف رو؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۲ تیر ۱۳۹۶, ۰۴:۰۳ ب.ظ
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
سلام عرض میکنم خانم شاهی. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و راهنمایی کردید.
خانم شاخی من در درس سیستم عامل ضعیفم و میخوام تابستان رو کلاس برم. میشه بفرمائید کلاس کدوم بزرگوار رو رفتید که ناراضی هستید؟ چون من میخوام با توجه به تعریف هایی که از دکتر حقیقت و خلیلی فر شنیدم بین این دو بزرگوار گیر کردم، بعضی دوستان میگن سیستم عامل آقای خلیلی فر بسیار شیرینه و باز به نحوی آقای حقیقت. شما کدوم یک رو پیشنهاد میکنید چون نمیخوام مسیر اشتباهاتی که در تابستان شما رفتید رو من فرم.
دوم اینکه شما توصیه میکنید کلاسهای چ درسهایی رو برم که اثر گذاری بیشتر داشته باشه.

تسلیم نشــــو !
آغـــاز همیشه سخت ترین مرحله است...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۳ تیر ۱۳۹۶, ۱۲:۱۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۹ ق.ظ، توسط marjan_m.)
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۲۸ ب.ظ)Doctorwho نوشته شده توسط:  سلام و درود ابتدا ممنونم از مصاحبه ی عالی تون

خانم مهندس شاهی من مصاحبه ی که در مانشت قرار دادید را به طور کامل خوندم من میخواهم امسال برای کنکور ارشد برای گرایش هوش مصنوعی بخونم نمیدونم با توجه به تغییرات ضرایب و دروس با اضافه شدن سیگنال و سیستم و شبکه کامپیوتر و ریاضی یک و دو و معادلات دیفرانسیل باید چیکار کنم چه منابعی را تهیه کنم از تابستون شروع کنم یا پاییز ؟ اگر از تابستون با چه برنامه ای یا برنامه ریزی ؟ و با چه درسی باید شروع کنم ؟ شما یکی از درسهایی که گفتید حتما طراحی الگوریتم را در تابستون شروع کنم به نظرتون دروس هایی مثل سیگنال و سیتم و مدار هم باید بخونم در تابستون یا نه ؟ یا اینکه کدوم مش را بخونم ؟ ممکنه بهم بگویید چه دروسی را تابستون بخونم ؟ چه دروسی رو پاییز باتوجه به پایه ی ضعیفی که در اکثرا درسها دارم اینم بگم امکان کلاس رفتن برای من فراهم نیستش

در مورد درسها توضیح بدهم

دروسی که بهشون علاقه دارم : ساختمان داده و طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی ولی پایه ام ضعیف هستش
دروسی که متوسط هستم : منطقی
از درس شبکه خوشم نمیاد

-معادلات دیفرانسیل و ریاضیات و ساختمان گسسته : چون توی این مشکل دارم
سیستم عامل و معماری کامپیوتر و سگنال و سیستم و نظریه و مدار الکتریکی برای اینکه پایه ی سخت افزاری قوی نکردم و همینطور در زبان های اسمبلی ضعیف هستم .

راستی نظرتون با این منابع چیه ؟


منابع مطالعاتی من برای کنکور ارشد ۹۷

١- ساختمان گسسته: پوران چاپ ١٨ به بعد + حل فقط تمرینات گریمالدی
٢-طراحی الگوریتم: پوران چاپ١٠ به +۶۰۰ مسئله
٣-ساختمان داده: پوران چاپ ١١ به بعد +۶۰۰مسئله این طور شنیدم برای این درسم قراره اقای طورانی کتاب جدیدی را چاپ کنند اینم مشخص نیست کی چاپ میشه
٤- شبکه های کامپیوتری: جزوه ی صباییی
٥- هوش مصنوعی: راهیان ارشد +فیلمهایی مکتب خونه خانم دکتر سلیمانی +کتاب تست های هوش مصنوعی انتشارات کوشا
٦-سیستم عامل: پارسه
۷-مدارمنطقی: کتاب نصیر(اجلالی) با توجه به اینکه با اقای فرزام مهر صحبت کردم قراره چاپ جدید برای درس منطقی اقای اجلالی چاپ بشه حالا مشخص نیست چه وقت
۸- معماری: پوران چاپ ١٨ به بعد بعلاوه فیلم گوردزی
- نظریه زبانها: کتاب نشر علوم رایانه(شاپوری)+حل تمرینات لینز

۱۰-مدارالکتریکی: پوران یا جزوه ی توسلی

۱۱- سیگنال سیستم: نصیر تقدسی
۱۲-زبان عمومی: کتاب زهرا اهنگر سری عمران
۱۳-زبان تخصصی: کتاب پارسه
آمار و احتمالات طورانی
دو درس ریاضی یک و دو و همچنین معادلات اضافه شده امسال که برای ریاضی کتاب اقاسی و معادلات کریمی


سلام
در مورد منابع درس هایی که خونده بودم رو منابعشون رو کامل گفتم
این که از کی شروع کنید بستگی به وقتتون داره صد در صد شروع از تابستون خیلی کار بهتریه
در مورد برنامه ریزیم راستش من نمی دونم شما تو چه وضعیتی هستین و یک برنامه ریزی برای همه جواب نمی ده خودتون باید با توجه به نیازتون شروع کنید
با درس هایی شروع کنید که براتون سخت تره صد در صد تخصصی هاتون رو تو برنامه لحاظ کنید چون بسیار مهم هستند و سعی کنید ساعت درسیتون رو به تدریج افزایش بدید و با کانتر درس بخونید
هر درسی رو که می خونید حتمن به فاصله های یک روز بعد یک هفته بعد و یک ماه بعد مرور کنید و تست بزنید
و راستش من این منابعی که می گید رو خیلیاش رو نخوندم نمی دونم چطورند منابعی که خودم خوندم رو توی متن معرفی کردم

(۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۰۶ ب.ظ)amir96 نوشته شده توسط:  با سلام
ابتدا از صبرو حوصله ایی که برای نوشتن این مطالب به خرج دادید کمال تشکر و قدردرانی به عمل اورم. از ان جا که خیلی از بچه ها ساکن تهران نبوده و خیلی ازجزوات و کتاب ها (مثلا کتاب های پارسه و...)در شهرستان ها توزیع نمی شود اگر براتون مقدور بود لینک جزواتی مانند جزوه معماری دکتر اجلالی و یا سیگنال و مدار الکتریکی و هم چنین لینک فیلم هایی که در بالا فرمودین برامون قرار دهید ممنون میشم.
با تشکر

سلام ممنونم
من راستش جزوه ای رو آپلود نکردم که بخام لینکی بذارم اما تو اینترنت بگردین ممکنه باشه
سیگنالم تا اونجایی که یادمه استاد تقدسی چون کتابشون کامل بود راضی نبودند جزوه شون جایی پخش شه
کانال تلگرام پشت کنکوری هام هست

(۰۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲ ب.ظ)d_felfelak نوشته شده توسط:  تبریک میگم
راستی نتایج تحقیقاتتون بین هوش شریف یا تهران به کجا انجامید؟
تهران رو بالاتر زدید یا شریف رو؟

ممنون
تهران با اختلاف زیاد از شریف جلوتره به نظر من Smile
تهران زدم

(۰۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۴:۰۳ ب.ظ)ehsan007 نوشته شده توسط:  سلام عرض میکنم خانم شاهی. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و راهنمایی کردید.
خانم شاخی من در درس سیستم عامل ضعیفم و میخوام تابستان رو کلاس برم. میشه بفرمائید کلاس کدوم بزرگوار رو رفتید که ناراضی هستید؟ چون من میخوام با توجه به تعریف هایی که از دکتر حقیقت و خلیلی فر شنیدم بین این دو بزرگوار گیر کردم، بعضی دوستان میگن سیستم عامل آقای خلیلی فر بسیار شیرینه و باز به نحوی آقای حقیقت. شما کدوم یک رو پیشنهاد میکنید چون نمیخوام مسیر اشتباهاتی که در تابستان شما رفتید رو من فرم.
دوم اینکه شما توصیه میکنید کلاسهای چ درسهایی رو برم که اثر گذاری بیشتر داشته باشه.

سلام ممنون
من راستش این که اسم شخصی رو ببرم کار اخلاقی ای نمی دونم و تا اونجایی که می دونم سیستم عامل آقای حقیقت و آقای خلیلی فر خیلی با هم فرق دارن به نظرم ببینید کی مفهومی تر درس می ده نه این که کی شیرین تر می گه و تو کلاسش بیشتر خوش می گذره
از یه طرفم من تجربه م رو از کلاس آقای حقیقت گفتم دیگه تصمیم با خودتونه چون بیش ازین برای من مسیولیت داره که بگم با آقای ایکس برید یا نه
و این که چه کلاسایی رو برید خب جوابش واضحه باید ببینید تو چه درسی ضعف دارید و با کلاس می تونین حلش کنین
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: d_felfelak , Sadra.T , parandish@gmail.com
ارسال:
۰۳ تیر ۱۳۹۶, ۰۷:۳۰ ب.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷ ق.ظ)marjan_m نوشته شده توسط:  سلام
در مورد منابع درس هایی که خونده بودم رو منابعشون رو کامل گفتم
این که از کی شروع کنید بستگی به وقتتون داره صد در صد شروع از تابستون خیلی کار بهتریه
در مورد برنامه ریزیم راستش من نمی دونم شما تو چه وضعیتی هستین و یک برنامه ریزی برای همه جواب نمی ده خودتون باید با توجه به نیازتون شروع کنید
با درس هایی شروع کنید که براتون سخت تره صد در صد تخصصی هاتون رو تو برنامه لحاظ کنید چون بسیار مهم هستند و سعی کنید ساعت درسیتون رو به تدریج افزایش بدید و با کانتر درس بخونید
هر درسی رو که می خونید حتمن به فاصله های یک روز بعد یک هفته بعد و یک ماه بعد مرور کنید و تست بزنید
و راستش من این منابعی که می گید رو خیلیاش رو نخوندم نمی دونم چطورند منابعی که خودم خوندم رو توی متن معرفی کردم

سلام و درود ممنونم از پاسختون برای مدار منطقی کتاب اجلالی را شما کامل خوندیدیا پوران ؟ اینکه کدوم را پیشنهاد میدهد ؟ و همچنین برای درس هوش مصنوعی با توجه به تغییر سوالات کنکور و امسال هم از متن کتاب نصیر بودش چه کتابی را پیشنهاد میکنید همون نصیر رو بخونیم یا راهیان ارشد را ممنون میشم پاسخ بدهید ؟

موفقیت برای کسی که باور دارد می تواند موفق شود و آرزوی خویشتن را مبنای عمل قرار داده، به سادگی قابل دسترسی است و اسرار پیچیده ای ندارد/انسانهای موفق دنیا همیشه رویای خود را در ذهن دارند./ .اگر یک نفر می تواند کاری انجام دهد تو هم میتوانی آن را انجام دهی اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد تو باید آن را انجام دهی.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۰۴ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۲۲ ب.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۳۰ ب.ظ)Doctorwho نوشته شده توسط:  
(03 تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷ ق.ظ)marjan_m نوشته شده توسط:  سلام
در مورد منابع درس هایی که خونده بودم رو منابعشون رو کامل گفتم
این که از کی شروع کنید بستگی به وقتتون داره صد در صد شروع از تابستون خیلی کار بهتریه
در مورد برنامه ریزیم راستش من نمی دونم شما تو چه وضعیتی هستین و یک برنامه ریزی برای همه جواب نمی ده خودتون باید با توجه به نیازتون شروع کنید
با درس هایی شروع کنید که براتون سخت تره صد در صد تخصصی هاتون رو تو برنامه لحاظ کنید چون بسیار مهم هستند و سعی کنید ساعت درسیتون رو به تدریج افزایش بدید و با کانتر درس بخونید
هر درسی رو که می خونید حتمن به فاصله های یک روز بعد یک هفته بعد و یک ماه بعد مرور کنید و تست بزنید
و راستش من این منابعی که می گید رو خیلیاش رو نخوندم نمی دونم چطورند منابعی که خودم خوندم رو توی متن معرفی کردم

سلام ممنون
ببخشید فکر می کنم جواب هر دو سوالتون خیلی واضح تو متن هست خصوصن هوش مصنوعی
ضمنن من پیشنهاد نمی دم چیزی رو تجربه خودم رو انتقال می دم انتخاب با خودتونه
و یه مساله این که سوالای هوش از کتاب مرجع اومد و تو متن مرجع بود سوالا - این صحبتایی که می گن سوالا تو کتاب دکتر فیلی بوده ....
نه که سوالا نبوده اما طراح سوالای کنکور یک نفر نیست که از فلان کتاب سوال بده.

سلام و درود ممنونم از پاسختون برای مدار منطقی کتاب اجلالی را شما کامل خوندیدیا پوران ؟ اینکه کدوم را پیشنهاد میدهد ؟ و همچنین برای درس هوش مصنوعی با توجه به تغییر سوالات کنکور و امسال هم از متن کتاب نصیر بودش چه کتابی را پیشنهاد میکنید همون نصیر رو بخونیم یا راهیان ارشد را ممنون میشم پاسخ بدهید ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۰۵ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۲۶ ق.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷ ق.ظ)marjan_m نوشته شده توسط:  
(01 تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲ ب.ظ)d_felfelak نوشته شده توسط:  تبریک میگم
راستی نتایج تحقیقاتتون بین هوش شریف یا تهران به کجا انجامید؟
تهران رو بالاتر زدید یا شریف رو؟

ممنون
تهران با اختلاف زیاد از شریف جلوتره به نظر من Smile
تهران زدم

با سلام
ممکنه خواهش کنم در مورد انتخابتون بیشتر توضیح بدید.
به خاطر اینکه قبلا دانشگاه تهران بودید ، الان هم تهران انتخاب کردین یا دلیل دیگه داشت ؟ (به خصوص شمایی که قصد اپلای دارید)
ممنون میشم اگه این مطلب را بیشتر بازش کنید.
با تشکر
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۱۰ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۴۵ ق.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۰۵ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶ ق.ظ)Ali_persiangulf نوشته شده توسط:  
(03 تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۷ ق.ظ)marjan_m نوشته شده توسط:  
(01 تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۲ ب.ظ)d_felfelak نوشته شده توسط:  تبریک میگم
راستی نتایج تحقیقاتتون بین هوش شریف یا تهران به کجا انجامید؟
تهران رو بالاتر زدید یا شریف رو؟

ممنون
تهران با اختلاف زیاد از شریف جلوتره به نظر من Smile
تهران زدم

با سلام
ممکنه خواهش کنم در مورد انتخابتون بیشتر توضیح بدید.
به خاطر اینکه قبلا دانشگاه تهران بودید ، الان هم تهران انتخاب کردین یا دلیل دیگه داشت ؟ (به خصوص شمایی که قصد اپلای دارید)
ممنون میشم اگه این مطلب را بیشتر بازش کنید.
با تشکر

سلام
کی گفته من قصد اپلای دارم؟:دی Smile)
من خیلی تحقیق کردم
شریف تو حوزه هایی مثل پردازش زبان طبیعی و بینایی خیلی جلوعه
اما تهران علوم شناختیش خیلی قویه که من خیلی این شاخه رو دوست دارم
از طرفی من اساتید شریف رو راستش اصلن خوشم نیومد ازشون خصوصن یه نفر که همه ازشون تعریف می کردند به نظر من چیز خاصی نبودند یه دکتر ربیعی هم بود که تو شریف من باهاشون صحبت کردم ایشون گفتن اگر علوم شناختی می خوام برم تهران چون نه دانشگاه بدیه نه اساتید بدی داره از بچه ها هم شنیدم دکتر ربیعی برای کار در ایران خیلی گزینه خوبیه و پروژه های خوب هوش مصنوعی رو به ایشون می دن
از طرف دیگه توی شریف طی سه ماه باید استاد پروژه مشخص شه بعضن استادا براشون معدل لیسانس اهمیت داره و نظارت روی پروژه عمدتن دست دانشجوهای دکتری ست
توی تهران تا انتخاب پروپزال یک سال وقت هست و استادا مستقیم روی پروژه نظارت دارن
دیگه جو شریف و تهرانم که قطعن لازم نیست مقایسه کنم فک کنم هر کسی می دونه جو تهران بسیار دوستانه تر و استادا بسیار مهربون تر هستند
از طرفی یکی از استادای مدعو دانشگاه تهران که خودش لیسانس شریف بود فوق واترلوی کانادا و چندین سال توی گوگل کار کرده بود به دوست من گفته بود هوش شریف اصن کاری خاصی انجام نمی ده ( خیلی از استادای اونجا رو می شناخت )‌ و تهران خیلی شناخته شده تره
همه اینا دلیلای من بود برای تهران زدن.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Jooybari , M3t30r , d_felfelak , miss.rad , minahosseini , dashyasin , Sadra.T , parandish@gmail.com
ارسال: #۱۳
۱۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۴۷ ق.ظ
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
سلام. وقت بخیر.
با تشکر از انتقال تجربیاتتون، بیشتر صحبت هاتون رو قبول دارم ولی به نظرم یه مقدار نیاز به تکمیل داره.
معمولاً همچین تقسم بندی برای گرایشها وجود داره. مثلاً تو همین بحث بینایی ماشین و پردازش تصویر تو شریف زیاد کار میشه. پردازش صوت هم علاقمندی خوبی داره. برای حوزه یادگیری ماشین هم چند استاد فعالیت دارن. یه استاد حوزه زبان طبیعی هست که معمولاً دانشجوها تمایلی برای کار کردن تو این زمینه ندارن. حوزه شناختی هم تا اونجا که اطلاع دارم کار نمیشه. دکتر مهدی جلیلی قبلاً تو این حوه هم فعالیت داشتن که دیگه فعالیتی ندارن. دانشگاه تهران تو کارهایی که دید کنترلی باشه یا بحث یادگیری تقویتی و همین مباحث علوم شناختی تمرکز بیشتری داره.
جو اپلای تو شریف بدجوری وجود داره و از طرف اساتید هم پیشنهاد میشه. دلیل اینکه شریف ظرفیت شبانه نداره هم همینه. چون دانشجوها قصد اپلای دارن مدرکشون رو آزاد میکنن. برای همین تو گرایش هوش بیشتر تو کارهای مرتبط با یادگیری ماشین کار میشه که بدیهیه گفته بشه کاری انجام نمیشه.
تو شریف همینطور که میفرمائید زمان انتخاب استاد راهنما تا حدود ۳ ماه هست. حتی بعضی ها تو ماه اول استاداشون رو انتخاب میکنن که ظرفیتشون پر نشه. اولویت اول اساتید به دانشگاه کارشناسیه. اگه ۵ نفر برن پیش یه استاد و استاد بگه ظرفیت ندارم، نفر ششم اگه بیاد و بگه لیسانسش رو کامپیوتر یا برق تهران بوده، میبینید استاده اون رو گرفته. یه استادی با یه شهر مشکل داره. یکی با یه دانشگاه خاص.
دانشجوها باید تو ۴ ترم دفاع کنن و تعداد کمی ۵ ترمه میشه. تو تهران یه مقدار این موضوع متفاوته. فارغ تحصیلی ۵ ترمه و ۶ ترمه اونجا معموله. خیلی از کارهای دروس دست TAها هست. بعضی مواقع این اختیارها در حدیه که نظر TA با استاد مغایره و و آخرش متوجه نمیشیم چی درسته و چی مشکل داره.
این بحث اساتید راهنما معمولش به این شکله که اساتید جوون بیشتر وقت میزارن و بیشتر راهنمایی میکنن. اساتید مسن تر بهتره که از دانشجوهای دکتراشون کمک گرفته بشه. این به نظرم همه جایی باشه. تو شریف کاری با سطح سواد اساتید و مقداری که میتونن کمک کنن هم نداشته باشیم، انتظار زیادی از دانشجوها وجود داره.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: BBumir , The BesT , M3t30r , d_felfelak , پرهوده , marjan_m , miss.rad , Sadra.T
ارسال: #۱۴
۱۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۸:۳۷ ب.ظ
RE: تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
(۱۱ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۷ ق.ظ)Jooybari نوشته شده توسط:  سلام. وقت بخیر.
با تشکر از انتقال تجربیاتتون، بیشتر صحبت هاتون رو قبول دارم ولی به نظرم یه مقدار نیاز به تکمیل داره.
معمولاً همچین تقسم بندی برای گرایشها وجود داره. مثلاً تو همین بحث بینایی ماشین و پردازش تصویر تو شریف زیاد کار میشه. پردازش صوت هم علاقمندی خوبی داره. برای حوزه یادگیری ماشین هم چند استاد فعالیت دارن. یه استاد حوزه زبان طبیعی هست که معمولاً دانشجوها تمایلی برای کار کردن تو این زمینه ندارن. حوزه شناختی هم تا اونجا که اطلاع دارم کار نمیشه. دکتر مهدی جلیلی قبلاً تو این حوه هم فعالیت داشتن که دیگه فعالیتی ندارن. دانشگاه تهران تو کارهایی که دید کنترلی باشه یا بحث یادگیری تقویتی و همین مباحث علوم شناختی تمرکز بیشتری داره.
جو اپلای تو شریف بدجوری وجود داره و از طرف اساتید هم پیشنهاد میشه. دلیل اینکه شریف ظرفیت شبانه نداره هم همینه. چون دانشجوها قصد اپلای دارن مدرکشون رو آزاد میکنن. برای همین تو گرایش هوش بیشتر تو کارهای مرتبط با یادگیری ماشین کار میشه که بدیهیه گفته بشه کاری انجام نمیشه.
تو شریف همینطور که میفرمائید زمان انتخاب استاد راهنما تا حدود ۳ ماه هست. حتی بعضی ها تو ماه اول استاداشون رو انتخاب میکنن که ظرفیتشون پر نشه. اولویت اول اساتید به دانشگاه کارشناسیه. اگه ۵ نفر برن پیش یه استاد و استاد بگه ظرفیت ندارم، نفر ششم اگه بیاد و بگه لیسانسش رو کامپیوتر یا برق تهران بوده، میبینید استاده اون رو گرفته. یه استادی با یه شهر مشکل داره. یکی با یه دانشگاه خاص.
دانشجوها باید تو ۴ ترم دفاع کنن و تعداد کمی ۵ ترمه میشه. تو تهران یه مقدار این موضوع متفاوته. فارغ تحصیلی ۵ ترمه و ۶ ترمه اونجا معموله. خیلی از کارهای دروس دست TAها هست. بعضی مواقع این اختیارها در حدیه که نظر TA با استاد مغایره و و آخرش متوجه نمیشیم چی درسته و چی مشکل داره.
این بحث اساتید راهنما معمولش به این شکله که اساتید جوون بیشتر وقت میزارن و بیشتر راهنمایی میکنن. اساتید مسن تر بهتره که از دانشجوهای دکتراشون کمک گرفته بشه. این به نظرم همه جایی باشه. تو شریف کاری با سطح سواد اساتید و مقداری که میتونن کمک کنن هم نداشته باشیم، انتظار زیادی از دانشجوها وجود داره.

ممنون از شما
بله من تو این مدتی که تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که فرق بین سه تا دانشگاه اول کشور به کاری که ما دوست داریم تو ارشد انجام بدیم ربط داره و اصلن اونقدرا نمی شه رتبه بندیشون کرد. البته شریف به هر حال یک برند محسوب می شه ( حالا نمی خوام بحث کنم که چقدر درسته ) اما کسی که می خواد تحصیلات "تکمیلی" بخونه خیلی فکرش باید بازتر ازین باشه که به خاطر یک نام کلن تحقیق نکنه. من با استادا و دانشجوها و فارغ التحصیلا حرف زدم و همه ازونجایی که بودن راضی بودن. ولی درسی که از تغییر رشته م گرفته م اینه که بگردم ببینم چی برا "من" مهمه. موضوع پایان نامه - تعامل با استادا - این که به خاطر معدل رشته مکانیکم کنار گذاشته نشم و از همه مهم تر این که واسه انتخاب استادو پروپوزال و شناخت پیدا کردن حدود یک سال و برای کار کردن رو پروژه هم یک سال وقت دارم (‌ همه اینا تو شریف سر دو سال تمومه ) برا من خیلی مهم بود.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Jooybari , miss.rad , d_felfelak , Sadra.T , parandish@gmail.com
ارسال: #۱۵
۲۲ تیر ۱۳۹۶, ۱۱:۳۰ ب.ظ
تجربه های شخصی رتبه ۳ هوش از کنکور ۹۶
با سلام
موفقیتتون رو تبریک می گم.
۱-اگر امکانش هست فصل هایی از کتاب راسل که برای کنکور باید بخوانیم رو بگید.
۲-با توجه به تحقیقات شما کدام یک از دانشگاه های شریف و تهران برای یادگیری ماشین و شبکه های عصبی بهتر است؟و در کل شریف و تهران هر کدام برای کدام قسمت از هوش مصنوعی مناسب تر است؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواندن گروهی کنکور دکتری هوش ۹۹ Lootus ۹ ۷,۸۶۶ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  معماری کامپیوترهای شخصی moslem73421 ۱ ۱,۳۷۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۹۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رفع اشکال سؤالات کنکور دکتری هوش مصنوعی Lootus ۱۲ ۸,۳۵۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۷:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Lootus
  بهترین منابع هوش مصنوعی برای کنکور ارشد marvelous ۳ ۵,۱۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  چالش خودسازی شخصی تا عید elect ۳۴ ۲۵,۲۱۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: امیرعباس۳۰۵۰
  معماری روزانه تربیت مدرس (۳۰۶ معماری+۲۷۱ هوش+۳۲۵ نرم)(رتبه اولی) m.1373 ۳ ۴,۵۹۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: imali
  کارنامه و رتبه کنکور دکتری ۹۶ taha_h ۱۶۱ ۹۳,۶۶۷ ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharfarhang
  هوش رباتیک دانشگاه تهران و هوش امیرکبیر s.izadi ۲۹ ۲۸,۶۲۱ ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۴۴ ق.ظ
آخرین ارسال: asmagh
  احتمال قبولی با رتبه ۳۴۷ هوش مصنوعی PeymaniMO ۶ ۵,۸۳۴ ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: tenmiles89

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close