زمان کنونی: ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۵۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)

ارسال: #۴۶
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴, ۰۴:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۱۹ ب.ظ، توسط saeed313.)
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۱۵ ق.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  
(20 اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ب.ظ)saeed313 نوشته شده توسط:  دوست عزیز شما داری بی انصافی می کنی
اینکه سواد افرادی که توی شریف درس خوندن از مابقی افراد که تویِ سایره دانشگاه های تهران و یا حتی کشور درس خودن بیشتره با کمال احترام یه مقدار بی پایه و اساسه...سواد هر فرد بیشتر به خودش بستگی داره تا به دانشگاهش(البته دانشگاه بی تاثیر نیست) و حتی اگه بخوایم رنک دانشگاه رو به عنوان سواد دانشجوهای یک دانشگاه در نظر بگیرم طبق رنکینگه QOS که معتبرترین رنکینگه، تهران اوله و بعد شریفه و هر دوی این داشنگاه ها رنک بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دارن!!!
من زمانی که انتخاب رشته کردم رتبم به دانشگاه شریف نمی رسید(که اگه می رسید انتخابش می کردم) و رفتم علم و صنعت و الان خیلی خوشحالم که اومدم اینجا و استاد راهنمام دکتر محسن شریفیه که یکی از برترین استادهای کشور تویه زمینه ی سیستم های توزیعیه(می تونید داخل گوگل اسکلار سرچ کنید و اونو مثلا با دکتر قدسی معروف مقایسه کنید و مطمئن باشید که تعجب می کنید).
اینو به این خاطر گفتم که دوستانی که می خوان انتخاب رشته کنن فکر نکنن که همه ی اساتیده خوب تویه شریف جمع شدن و ....

نمیخواستم جواب بدم ولی صرفاً به خاطر تنویر افکار دوست عزیزمون که پایین هم پستشون رو کپی کردم چند خط سعی میکنم جواب بدم، در واقع چیزهایی که "دیدم" رو شرح بدم!
شما به احتمال خیلی زیادی توو شریف هم دوست و آشنا دارید. از اون‌ها سؤال کنید ببینید توو مقطع ارشد، از نظر معدل، تعداد مقاله، قوی بودن رزومه و پایان نامه‌ی ارشد و خلاصه هر تعریفی که از سواد دارید، کسایی که کارشناسی رو شریف بودند رو با کسایی که از دانشگاه‌های دیگه اومدند رو مقایسه کنند. لطفاً برداشت‌های خودتون رو ننویسید و اول اطلاعات کسب کنید. من هیچ تعصبی روی دانشگاهم نداشتم و اتفاقاً به پست‌های ۱ سال پیش من نگاه کنید میبینید نظرم راجع به برخی از استادها و ... دانشکده‌مون چی بود، اما به طور نسبی عرض میکنم که اگه کلاً مهندسی کامپیوتر تهران و بهشتی و علم صنعت و ... حتی نزدیک شریف هم بود، شما میتونستید ببینید اغلب دانشجوهایی که از اون دانشگاه‌ها اومدند الان چه گلی کاشتند Smile از نظر معدل هم بخواید مقایسه کنید، مثلاً توو گرایش معماری بین ورودی‌های پارسال، از ۵ رنک اول ۴ نفرش لیسانس شریف هستند، تزهای ارشدشون هم حداقل از نظر بنده خیلی سالیدتر هست، چون درس‌ها رو با کمترین effort نمره می‌گیرند و بقیه‌ی وقتشون رو از همون ترم اول روی پایان‌نامه میذارن، بر خلاف سایر دوستان که تا آخر خرداد مشغول پاس کردن ناپلئونی درس‌ها هستند :گ)
بازم میگم، شما بیرون گود نشستید در جریان نیستید، بچه‌هایی که اینجا اومدند حین و بعد از ارشد نظر مخالف شما دارند ;') حداقلش اینه که سر هر تمرین و پروژه‌ای که سنگ‌کوب میشن میریزن سر کسانی که کارشناسی اینجا بودند در حالی که من عکس‌اش رو ندیدم.

اگه به رنکینگ QS باشه، دانشگاه ملی سنگاپور جزو ۱۰ دانشگاه هست! QS از قدمت و مساحت دانشگاه گرفته، تا تعداد دانشجوها و تعداد رشته‌ها و .... رو در نظر میگیره در حالی که من صحبت سطح علمی کردم. کافیه شما رتبه‌بندی این سایت رو با usnews (که دقیق‌ترین و بهترین رنکینگ رو برای دانشگاه‌های آمریکا داره) مقایسه کنید. حتی توو رتبه‌بندی بین رشته‌ایش هم این سایت دانشگاه UIUC رو زده ۲۰ برق و کامپیوتر و میشیگان رو ۲۴!
مؤسسه‌ی times higher education شریف رو جزو ۲۵۰ تا ۲۷۵ مهندسی آورده ولی خبری از دانشگاه تهران نیست.

من عرض نکردم بقیه‌ی دانشگاه‌ها به درد نمیخورند یا استاد خوب پیدا نمیشه، قطعاً به طور میانگین منظورم هست. در ثانی، کلاً بشر از اتفاق‌هایی که واسش می‌افته راضیه! همون بحث حکمت و نعمت و ... اگه شریف قبول شده بودید الان هم داشتید از دکتر رامسین و سوادش تعریف میکردید.

(۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب.ظ)Amoojan نوشته شده توسط:  اوه اوه... ناراحت نشین ولی احساس میکنم اون جو شریف بچه های خودشو خیلی گرفته... تازه من میخواستم بگم بابا بیاین شهید بهشتی رو هم بزارین تو لیست مقایسه تون...
ما که نرم افزار میخونیم تو این ۶ سال درس چیپ سازی و اینا نداشتیم تا حالا ، حالا تو شریف , تهران اگر اینا رو هم نرم افزاریا میخونن که الله اعلم... Big Grin
از نظر من آدم میاد تو دانشگاه های تهران دیگه تمام پیشرفت و موفقیتش فقط به تلاش خودش ربط داره نه دانشگاهش...
دوستان موفق باشید.
نه عزیزم چرا باید ناراحت بشم. به هر حال طرف مقابل یا داره مستدل و با منطق حرف میزنه که خب اطلاعاتم زیاد میشه و به اشتباهم پی میبیرم، یا نه صرفاً احساسات خودش رو بیان میکنه که اشکالی نداره چون تأثیری توو حال و آینده‌ی من نداره. به هر نه من به این زودی‌ها ناراحت نمیشم :')
توو تاپیک‌های همسایه دیدم که چند نفر گفته بودند دانشگاه تهران واسه عملی خوبه، شریف برا تئوری. داشتم به این فکر میکردم که خوب هوش یا مخصوصاً مهندسی نرم‌افزار توو تهران چه آچار و پیچ‌گوشتی دستشون گرفتند و کار عملی‌ انجام میدند که شریف انجام نمیدن. اینجا باز از کسایی که میشناسم دکتر ربیعی و صامتی و از اونور جهانگیر و اسدی و یکی دو تای دیگه آزمایشگاه یا شرکت دانش‌بنیان دارن و دست بچه‌هایی که کار بلد هستند رو میگیرند؛ دیگه دانشگاه تهران رسماً باید یه مینی AOL باید زده باشه که اونجا شده عملی، اینجا تئوری :')
اگه اینجوری راحت‌تر هستید، خب باشه شما اینطوری فکر کنید :')

قسمت مفید حرفتون همون جمله‌ی آخر هست که اینطوری اگه به حرف شما باشه خب خواجه نصیر و علم و صنعت (با اون جو دوستانه و استادهای محترمش) هم فرقی با شریف یا تهران نداره! خیلی فرق داره استاد راهنمای آدم مثلاً دکتر میرعمادی باشه و بتونه دانشجوهاش رو هر کجای ایران که دلش خواست استاد کنه، یا خارج از کشور توو چارتا دانشگاه حرفش رو بخرن و موقع اپلای بخواد کمک کنه.

حتی اگه حرف شما درست هم باشه و اینا هیچ فرقی نداشته باشند، فکر میکنید بعد از ارشد، میانگین رزومه‌ و معلومات دانشجوهای کدوم دانشگاه بهتره؟ کدومشون توو داخل و خارج از کشور موقعیت شغلی، دکتری یا اپلای بهتری دارند؟ یعنی آب و هوای مثلاً خواجه نصیر (ضمن احترام به دوستان خواجه نصیری) طوری هست که هر کی میره اونجا درس و مشق رو ول میکنه؟

عین حرف‌های شما رو یه دوستی که امیرکبیر کارشناسی مهندسی شیمی خونده بود و هفته‌ی اول دیدمش میزد. میخواید گوشی رو بدم نظر الانش رو بپرسید؟ D':

شما هم موفق باشید، انشاالله.
راستش من قصد کش دادن موضوع را ندارم، چون موضوعیِ که تاپیک براش ایجاد شده از مسیره خودش خارج می شه...ولی خب چون شما وفت گذاشتید و جواب دادید، منم احترام می ذارم و جواب می دم.
نکته ی اول اینکه مراجعی رو که به عنوان رنکینگ دانشگاه ها معرفی کردید، از نظره اعتبار با رنکینگ QOS قابل مقایسه نیستند(هر چند قبول دارم QOS برای رنک دادن معیارهایِ زیادی رو در نظر می گیره، ولی خب به نظرم درستش همینه، نظرِ شما غیر از اینه آیا!!!).در حال حاضر تمامی مسئولین محترم تویِ دانشگاه های مختلف در به در دنبال یه رنکینگ دو قرونی می گردن که بگن رنک دانشگاه ما فلانه و ما انقدر پیشرفت داشتیم و ...که فکر می کنم همه ی ما می دونیم و نیاز به توضیح بیشتر نداره!
من تا به حال انسانی رو ندیدیم که از تمامی اتفاقاتی که براش می افته راضی باشه، و وقتی دیدم شما این حرف رو زدین واقعا تعجب کردم!!!
به هر حال شما وقتی از شرایطی که دارید احساس رضایت می کنید که اون شرایط از هر لحاظ شما رو ارضا کنه، ما که نمی تونیم به خودمون دروغ بگیم. وقتی من الان می دونم که تویه فیلدی که کار می کنم بهترین استاد تویه علم و صنعتِ خب احساس رضایت می کنم و اگه شرایط اینطور نبود و استادِ بهتری تویه شریف بود، احساس نارضایتی می کردم و احتمالا افسوس می خوردم که چرا چند تا تست بیشتر نزدم تا شریف قبول بشم. البته الان که دارم اینا رو می نویسم خودم خندم گرفته، چون این مسئله از نظره من نیار به توضیح نداره(البته شاید شما از تمامی اتفاقاتی که در طول زندگیتون براتون افتاده راضی باشید، ولی من این طور نیستم)
در مورد کیفیت رزومه و این حرف هام اگه چیزی نگم بهتره(چون آدمایی را می شناسم که مدرکشون از دیدِ بنده و شما بی کیفیتِ، ولی از نظر فنی توانایی ای زیادی دارن و بهتره سواد(هر جی که شما تعریف می کنی) افراد را با فقط با دانشگاهی که داخلش تحصیل کردن قضاوت نکینم)
در هر صورت بحث هایِ این طوری بی نتیجه اند....
موفق باشید.

سورنا یکی از سرداران بزرگ و نامدار تاریخ ایران در زمان اشکانیان است که سپاه ایران را در نخستین جنگ با رومیان فرماندهی کرد و رومی‌ها را که تا آن زمان در همه جا پیروز بودند، برای اولین بار با شکستی سخت و تاریخی روبرو کرد.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۷
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴, ۰۵:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۶:۲۵ ب.ظ، توسط Amoojan.)
مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۱۵ ق.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  قسمت مفید حرفتون همون جمله‌ی آخر هست که اینطوری اگه به حرف شما باشه خب خواجه نصیر و علم و صنعت (با اون جو دوستانه و استادهای محترمش) هم فرقی با شریف یا تهران نداره! خیلی فرق داره استاد راهنمای آدم مثلاً دکتر میرعمادی باشه و بتونه دانشجوهاش رو هر کجای ایران که دلش خواست استاد کنه، یا خارج از کشور توو چارتا دانشگاه حرفش رو بخرن و موقع اپلای بخواد کمک کنه.

حتی اگه حرف شما درست هم باشه و اینا هیچ فرقی نداشته باشند، فکر میکنید بعد از ارشد، میانگین رزومه‌ و معلومات دانشجوهای کدوم دانشگاه بهتره؟ کدومشون توو داخل و خارج از کشور موقعیت شغلی، دکتری یا اپلای بهتری دارند؟ یعنی آب و هوای مثلاً خواجه نصیر (ضمن احترام به دوستان خواجه نصیری) طوری هست که هر کی میره اونجا درس و مشق رو ول میکنه؟
۶ خط کامنت گزاشتم ، فقط خط آخرش مفید بود؟!؟! Big Grin
میدونی مشکل کجاست؟
مشکل اینجاست که شما فکر میکنی که مثلا تو فیلد مهندسی نرم افزار کلا ۷،۸ نفر آدم همه چیز بلد تو مملکت هستن و یه راست اومدن رفتن تو شریف! بقیه اساتید در دانشگاه های دیگه هم نقش گل باقالی یا سیب زمینی رو ایفا میکنند! شما برو از اساتید نرم افزار شریف بپرس کی بعضی از درسهای تخصصی نرم افزار مثلا معماری نرم افزار یا ULS رو اورد تو دانشگاه تون ارائه داد و الان تو چارت بچه های تحصیلات تکمیلی نرم افزارتون هست ، بهت میگن دکتر شمس که هیات علمی بهشتیه اولین بار این مباحث رو مطرح کرد و چندترم به عنوان میهمان تو شریف ارائه داد بعدشم خود اساتید شریف...
یا شما که خودت معماری هستی آمار دکتر ناوی شهید بهشتی رو بگیر و ببین چندتا مقاله داده و مقاله هاش چه citationی خورده...سال پیش یکی از دانشجوهای ارشدش با ۸ تا مقاله ISI فارغ التحصیل شد!(معروفه تو دانشکده Big Grin)
والا تو همین بهشتی درب و داغون!(Big Grin) هم ما یه گونی آزمایشگاه داریم... ازمایشگاه سرویس گرایی، معماری سازمانی، ULs ، تست نرم افزار ، خودتطبیقی و... بچه ها هم تو آزمایشگاه ها در حال تولید علم هستن الان! Big Grin یه عده شون هم کلا بعد ارشد بی خیال دکترا میشن و میان تو همین پروژه هایی که آزمایشگاه ها دارن کار میکنن... یه عده هم میرن شرکت میزنن خودشون پروژه میگیرن و...
اینجا همکلاسی شریفی هم داریم... معدل ۱۵ و نیم... ما که ازشون حرکت خاصی ندیدیم! Big Grin یکی از بچه های ورودیمونم هست که تغییر رشته داده از رباتیک شاهرود اومده نرم افزار، معدلش ۱۷ و نیمه ترم دوم تموم نشده داره رو مقاله هاش کار میکنه...
ببین از نظر من تو دانشگاه های تهران میانگین امکانات برای همه تو یک ترازه ، چیزی که مهم هست اینه آدم خودش بخواد و تلاش کنه...
موفق باشید

[تصویر:  balloons.gif]
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nlp@2015 , احسان مومنی , gogooli , rz.gh , software94 , PrinceS
ارسال: #۴۸
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴, ۰۹:۱۹ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۵:۵۸ ب.ظ)Amoojan نوشته شده توسط:  
(23 اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۱۵ ق.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  قسمت مفید حرفتون همون جمله‌ی آخر هست که اینطوری اگه به حرف شما باشه خب خواجه نصیر و علم و صنعت (با اون جو دوستانه و استادهای محترمش) هم فرقی با شریف یا تهران نداره! خیلی فرق داره استاد راهنمای آدم مثلاً دکتر میرعمادی باشه و بتونه دانشجوهاش رو هر کجای ایران که دلش خواست استاد کنه، یا خارج از کشور توو چارتا دانشگاه حرفش رو بخرن و موقع اپلای بخواد کمک کنه.

حتی اگه حرف شما درست هم باشه و اینا هیچ فرقی نداشته باشند، فکر میکنید بعد از ارشد، میانگین رزومه‌ و معلومات دانشجوهای کدوم دانشگاه بهتره؟ کدومشون توو داخل و خارج از کشور موقعیت شغلی، دکتری یا اپلای بهتری دارند؟ یعنی آب و هوای مثلاً خواجه نصیر (ضمن احترام به دوستان خواجه نصیری) طوری هست که هر کی میره اونجا درس و مشق رو ول میکنه؟
۶ خط کامنت گزاشتم ، فقط خط آخرش مفید بود؟!؟! Big Grin
میدونی مشکل کجاست؟
مشکل اینجاست که شما فکر میکنی که مثلا تو فیلد مهندسی نرم افزار کلا ۷،۸ نفر آدم همه چیز بلد تو مملکت هستن و یه راست اومدن رفتن تو شریف! بقیه اساتید در دانشگاه های دیگه هم نقش گل باقالی یا سیب زمینی رو ایفا میکنند! شما برو از اساتید نرم افزار شریف بپرس کی بعضی از درسهای تخصصی نرم افزار مثلا معماری نرم افزار یا ULS رو اورد تو دانشگاه تون ارائه داد و الان تو چارت بچه های تحصیلات تکمیلی نرم افزارتون هست ، بهت میگن دکتر شمس که هیات علمی بهشتیه اولین بار این مباحث رو مطرح کرد و چندترم به عنوان میهمان تو شریف ارائه داد بعدشم خود اساتید شریف...
یا شما که خودت معماری هستی آمار دکتر ناوی شهید بهشتی رو بگیر و ببین چندتا مقاله داده و مقاله هاش چه citationی خورده...سال پیش یکی از دانشجوهای ارشدش با ۸ تا مقاله ISI فارغ التحصیل شد!(معروفه تو دانشکده Big Grin)
والا تو همین بهشتی درب و داغون!(Big Grin) هم ما یه گونی آزمایشگاه داریم... ازمایشگاه سرویس گرایی، معماری سازمانی، ULs ، تست نرم افزار ، خودتطبیقی و... بچه ها هم تو آزمایشگاه ها در حال تولید علم هستن الان! Big Grin یه عده شون هم کلا بعد ارشد بی خیال دکترا میشن و میان تو همین پروژه هایی که آزمایشگاه ها دارن کار میکنن... یه عده هم میرن شرکت میزنن خودشون پروژه میگیرن و...
اینجا همکلاسی شریفی هم داریم... معدل ۱۵ و نیم... ما که ازشون حرکت خاصی ندیدیم! Big Grin یکی از بچه های ورودیمونم هست که تغییر رشته داده از رباتیک شاهرود اومده نرم افزار، معدلش ۱۷ و نیمه ترم دوم تموم نشده داره رو مقاله هاش کار میکنه...
ببین از نظر من تو دانشگاه های تهران میانگین امکانات برای همه تو یک ترازه ، چیزی که مهم هست اینه آدم خودش بخواد و تلاش کنه...
موفق باشید

منظورم از خط آخر این نبود که بقیه‌ی حرف‌هاتون به درد نخور هستند. منظورم این بود که بقیه بیشتر شوخی بودند و خلاصه‌ی مفید حرف‌هاتون همون خط آخر هست.
ببینید بحث آروم آروم به کج راهه رفت. من عرض کردم نرم‌افزار شریف خیلی قوی‌تر از تهران هست، نگفتم دانشگاه‌های دیگه از تهران گرفته تا اصفهان و ... استاد به درد بخور ندارند. اما فاکتورهای مختلف مثل تعداد اساتید خوب، آزمایشگاه‌ها، جو حاکم بر دانشگاه، سطح علمی دانشجوها (اینکه با چه اندوخته‌ای از کارشناسی وارد ارشد میشن. مثلاً ما توو ورودی‌هامون حدود ۱۵ المپیادی داشتیم که خیلی توو جو حاکم به دانشکده دخیل بودند و بقیه سعی میکردند خودشون رو به اونا برسونند یا کمک بگیرند و ...) باعث میشه یه دانشگاه توو یه رشته فاصله بگیره. توو شریف از همون کارشناسی همه درس می‌خونند و اونایی که نمیخونند خود به خود حذف میشند در حالی که مثلاً دوست من که از بهشتی اومده (و شرایطش هم اینجا خوبه) میگه عملاً ما اونجا درس نمی‌خوندیم.

جناب دکتر ناوی رو من فکر میکردم برقی هستند تا کامپیوتری. کارهاشون سطح مدار و نانو هست و من اگه بخوام مقایسه کنم باید با استادای دانشکده‌ی برقمون مقایسه کنم تا کامپیوتر.
نکته‌ی بعدی اینکه در حالت کلی تعداد مقاله و حتی سایتشن معیار نیست. بعضی فیلدها مخصوصاً مثل سطح دیوایس مخصوصاً اونایی که با شبیه‌سازی صرف حل و فصل میشن میشه زیاد مقاله داد، ولی مثلاً فیلدهای سیستم لِوِل‌تر یا مثلاً توو نرم‌افزار، کارایی که امثال دکتر میریان انجام میدن خیلی سخت میشه ازش مقاله در آورد. تازه درسته دکتر ناوی مقاله‌ی خوب هم دارند، اما بیشتر مقاله‌های ایشون توو elsevier یا جاهای با ایمپکت خیلی پایین چاپ شده که ما فقط وقتی مقاله ۱۰ بار از ژورنال‌های IEEE و ACM ریجکت بشه میفرستیم اونجاها. مثلاً من به استادم بگم که توو Arabian Journal for Science and Engineering مقاله بفرستیم (با ایمپکت ۰/۳۶) یا میندازتم بیرون، یا میگه برو واسه خودت تنهایی بفرست! همینطور Journal of Electrical and Computer Engineering و ...

در ضمن این که یکی با ۸ مقاله (اون هم توو فیلدی که مقاله‌خورش خوبه) بعد از ارشد توو دانشکده معروف میشه نشون میده که به قول معروف شاخ‌شون ایشون هست در حالی که اینجا مخصوصاً توو فیلد هوش و نرم‌افزار از این موارد کم نیستند. نمیخواستم ریا بشه :'D اما حتی خود من تازه ترم ۲ ارشد رو شروع کردم و تا الان هشت تا مقاله داشتم، درسته رایج نیست اما در این حد هم نیست که اینجا من انگشت‌نما و آقای خاص بشم.

بله توو اغلب دانشگاه‌های تهران میانگین امکانات تقریباً برابر هست اما افراد اطرافت و محیط اطرافت هم همون اندازه تأثیرگذار هستند. یه حالت اینه که شما توو جوی باشی که همه دارند تلاش می‌کنند، حالا برای رتبه، معدل، دکتری یا اپلای، یه حالت هم اینه که برای قلیون آخر هفته برنامه‌ریزی کنند.
۶
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amoojan , iCanDoIt , TheNiGHT
ارسال: #۴۹
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴, ۰۹:۴۱ ب.ظ
مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
ببخشید این پست بی ربط است ولی کسی هست اینجا نرم اصفهان خونده باشه؟ یا اطلاعاتی راجع به ترتیب دانشگاهها در رشته نرم داره؟
من ترتیب اصفهان و فردوسی و شیراز رو نمی دونم چجوری بزنم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴, ۰۳:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۳:۵۷ ق.ظ، توسط reza23108.)
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۹:۴۱ ب.ظ)gogooli نوشته شده توسط:  ببخشید این پست بی ربط است ولی کسی هست اینجا نرم اصفهان خونده باشه؟ یا اطلاعاتی راجع به ترتیب دانشگاهها در رشته نرم داره؟
من ترتیب اصفهان و فردوسی و شیراز رو نمی دونم چجوری بزنم.

سلام.
تبریک میگم رتبه تون رو.
ایشالا همیشه موفق باشید.
فکر کنم به زمینه کاری ربط داشته باشه بیشتر تو ارشد.
ولی در کل فکر می کنم از نظر وزن هیءت علمی ( از نظر درجه استادی که البته شاید معیار مناسبی نباشه ) شیراز از اون ۲تای دیگر بهتره. البته شیراز و اصفهان معمولا با هم پر می شن.
به نظرم برید تو سایت دانشگاهشون اساتید زمینه که بیشتر بهش علاقه دارید رو چک کنید ببینید کدامشون بهتر هستن.

سلام به همگی.
فکر می کنم اگر فاکتور های فردی ( مثلا اینکه یک نفر می خواد تو یک فیلد کار کنه و در یک دانشگاه خاص یک استاد بهش می تونه بیشتر بهش کمک کنه و امثال این مسایل ) رو در نظر نگیریم،در مجموع به نظرم اگر کسی می تونه بزنه شریف و شرایط زندگیش اجازه می ده بزنه شریف بهتره.
البته کاملا به افراد بستگی داره ولی اسم دانشگاه شریف امتیازاتی رو در آینده ( چه افرادی که می خوان بمونن و چه افرادی که می خوان برن ) برای افراد به همراه داره.
یک موضوع دیگه هم که هست من سال قبل که خودم می خواستم انتخاب رشته کنم از افراد مختلفی مشورت گرفتم ( از هر دو دانشگاه ) و در مجموع به این نتیجه رسیدم که نرم شریف تو ارشد باید بزنم.
امیدوارم که همه تصمیمای عالی بگیرن.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash , gogooli , iCanDoIt
ارسال: #۵۱
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۴:۵۳ ب.ظ
مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
وضعیت اپلای گرفتن برای هر کدوم از این دانشگاه ها چطوره؟

کسی که هدف دارد هیچ توجهی به وسوسه های مسیر نمی کند.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۲
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۶:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۶:۱۱ ب.ظ، توسط IT.girll.)
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
آیا کسانی که کارشناسی آزاد بودن ولی ارشد یکی از این دانشگاه های معتبر ٬ امکان اپلای دارن؟!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۳
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۸:۲۲ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۶:۱۱ ب.ظ)IT.girll نوشته شده توسط:  آیا کسانی که کارشناسی آزاد بودن ولی ارشد یکی از این دانشگاه های معتبر ٬ امکان اپلای دارن؟!
موضوع اپلای خیلی گستره تر از اونیه که اینطوری بشه به کسی گفت میشه یا نمیشه، این جمله جواب اصلیه " کسی که بخواد اپلای کنه، حتما اپلای میکنه" مهم اینه هدف کجا باشه، اسم دانشگاه هییییچگونه ملاکی برای پذیرش قطعی نیست! شریف داشتیم ریجکت شده! اسم دانشگاه فقط یه دید مثبت کلی داره، همینو بس، نمره ی زبان، مقاله، سابقه ی پژوهشی شماس که ملاک اصلیه، نه اسم دانشگاه!

EVERYTHING that kills me makes me feel ALIVE


EVERYTHING that drowns me makes me feel wanna FLY
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash
ارسال: #۵۴
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۹:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۲ ب.ظ، توسط IT.girll.)
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۲ ب.ظ)A V A نوشته شده توسط:  موضوع اپلای خیلی گستره تر از اونیه که اینطوری بشه به کسی گفت میشه یا نمیشه، این جمله جواب اصلیه " کسی که بخواد اپلای کنه، حتما اپلای میکنه" مهم اینه هدف کجا باشه، اسم دانشگاه هییییچگونه ملاکی برای پذیرش قطعی نیست! شریف داشتیم ریجکت شده! اسم دانشگاه فقط یه دید مثبت کلی داره، همینو بس، نمره ی زبان، مقاله، سابقه ی پژوهشی شماس که ملاک اصلیه، نه اسم دانشگاه!

تشکر واقعا. این که اسم دانشگاه ملاک نیست رو درست فرمودین چون رنک دانشگاهی مثل شریف تو ایران درسته یک شاید باشه ولی اگر بخوایم تو جهان در نظر بگیریم خیلی سطح پایین به حساب میاد.
در همین حد اطلاعات میخواستم ممنونم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۹:۱۴ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
خواهش میکنم IT.girll
موفق باشی، ان شاء الله یه دانشگاه خیلی خیلی خوب پذیرش میگیری Smile

EVERYTHING that kills me makes me feel ALIVE


EVERYTHING that drowns me makes me feel wanna FLY
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۶
۰۱ مهر ۱۳۹۴, ۰۹:۲۰ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴ ب.ظ)A V A نوشته شده توسط:  خواهش میکنم IT.girll
موفق باشی، ان شاء الله یه دانشگاه خیلی خیلی خوب پذیرش میگیری Smile
مرسی دوستم تشکرات فراوان .... ایشالله شما هم موفق تر باشی و به همه آرزوهای قشنگت برسی Smile :*
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۷
۰۲ مهر ۱۳۹۴, ۰۲:۲۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ ۰۲:۲۶ ق.ظ، توسط codin.)
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دانشگاه شریف (گفتگو)
(۰۱ مهر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۲ ب.ظ)A V A نوشته شده توسط:  
(01 مهر ۱۳۹۴ ۰۶:۱۱ ب.ظ)IT.girll نوشته شده توسط:  آیا کسانی که کارشناسی آزاد بودن ولی ارشد یکی از این دانشگاه های معتبر ٬ امکان اپلای دارن؟!
موضوع اپلای خیلی گستره تر از اونیه که اینطوری بشه به کسی گفت میشه یا نمیشه، این جمله جواب اصلیه " کسی که بخواد اپلای کنه، حتما اپلای میکنه" مهم اینه هدف کجا باشه، اسم دانشگاه هییییچگونه ملاکی برای پذیرش قطعی نیست! شریف داشتیم ریجکت شده! اسم دانشگاه فقط یه دید مثبت کلی داره، همینو بس، نمره ی زبان، مقاله، سابقه ی پژوهشی شماس که ملاک اصلیه، نه اسم دانشگاه!
و البته ملاک خیلی خیلی مهم دیگه معدل هم هست.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amoojan
ارسال: #۵۸
۰۲ فروردین ۱۳۹۵, ۰۷:۵۹ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دان...
(۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ق.ظ)shabnamZ نوشته شده توسط:  بستگی داره در مورد چه فیلدی بخواین صحبت کنین ..
مثلا در مورد data mining دانشگاه تهران خیلی مطرح هست حتی در سطح جهانی ولی اصلا شریف تا اونجایی که من اطلاعات دارم انقدری فعال نیست ..
بهتره فیلد به فیلد بحث کنید
امیرکبیر به نظرم در گرایش هوش رنک یک در ایران هست و بعد از اون دانشگاه تهران برتر هست (چون دانشگاه تهران برق و کامپیوتر با هم هست استادهای هوش ماشین و رباتیک که برقی هستند خیلی عالی هستند)و بعد شریف .

در سطح کارشناسی هم اینا مطرحه؟ من امسال کنکور دارم و می خوام در اینده در حیطه هوش مصنوعی ادامه تحصیل بدم.
به نظرتون اولویتم رو بذارم رو رشته یا دانشگاه؟ مثلا اول cs شریف بزنم یا نرم امیرکبیر؟ کلا از cs بخاری بلند می شه؟ دانشجوهاش اصلا در باغن؟

انسان تنهاست
که راضی نماند
که خودش بماند

- اَلبِر کَمیو

[تصویر:  93e5_aa1.jpg]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۹
۰۴ فروردین ۱۳۹۵, ۱۱:۱۰ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دان...
(۰۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۷:۵۹ ب.ظ)TheNiGHT نوشته شده توسط:  
(18 اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ق.ظ)shabnamZ نوشته شده توسط:  بستگی داره در مورد چه فیلدی بخواین صحبت کنین ..
مثلا در مورد data mining دانشگاه تهران خیلی مطرح هست حتی در سطح جهانی ولی اصلا شریف تا اونجایی که من اطلاعات دارم انقدری فعال نیست ..
بهتره فیلد به فیلد بحث کنید
امیرکبیر به نظرم در گرایش هوش رنک یک در ایران هست و بعد از اون دانشگاه تهران برتر هست (چون دانشگاه تهران برق و کامپیوتر با هم هست استادهای هوش ماشین و رباتیک که برقی هستند خیلی عالی هستند)و بعد شریف .

در سطح کارشناسی هم اینا مطرحه؟ من امسال کنکور دارم و می خوام در اینده در حیطه هوش مصنوعی ادامه تحصیل بدم.
به نظرتون اولویتم رو بذارم رو رشته یا دانشگاه؟ مثلا اول cs شریف بزنم یا نرم امیرکبیر؟ کلا از cs بخاری بلند می شه؟ دانشجوهاش اصلا در باغن؟

میخواین علوم کامپیوتر بزنین یعنی ؟؟!! چرا به مهندسی فکر نمی کنید ؟؟!!
نه توو کارشناسی هدفتون همون شریف باشه ... توو کارشناسی اصلا فیلد مشخص نیست فقط یه پروژه ی کارشناسی انجام میدید و دیگر هیچ ..
الویت اولتون همون شریف باشه بعد تهران و بعد امیرکبیر ...Smile
موفق باشید

[تصویر:  oke_stay-hungry-stay-foolish.png]
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۰
۰۴ فروردین ۱۳۹۵, ۱۱:۱۴ ب.ظ
RE: مقایسه گرایش نرم افزار در دانشکاه تهران و دان...
(۰۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۷:۵۹ ب.ظ)TheNiGHT نوشته شده توسط:  
(18 اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ق.ظ)shabnamZ نوشته شده توسط:  بستگی داره در مورد چه فیلدی بخواین صحبت کنین ..
مثلا در مورد data mining دانشگاه تهران خیلی مطرح هست حتی در سطح جهانی ولی اصلا شریف تا اونجایی که من اطلاعات دارم انقدری فعال نیست ..
بهتره فیلد به فیلد بحث کنید
امیرکبیر به نظرم در گرایش هوش رنک یک در ایران هست و بعد از اون دانشگاه تهران برتر هست (چون دانشگاه تهران برق و کامپیوتر با هم هست استادهای هوش ماشین و رباتیک که برقی هستند خیلی عالی هستند)و بعد شریف .

در سطح کارشناسی هم اینا مطرحه؟ من امسال کنکور دارم و می خوام در اینده در حیطه هوش مصنوعی ادامه تحصیل بدم.
به نظرتون اولویتم رو بذارم رو رشته یا دانشگاه؟ مثلا اول cs شریف بزنم یا نرم امیرکبیر؟ کلا از cs بخاری بلند می شه؟ دانشجوهاش اصلا در باغن؟
نه نه اصلا مطرح نیست. تو لیسانس همون ترتیب شریف تهران امیرکبیر به نظرم ترتیب خوبیه.
درمورد علوم کامپیوتر بستگی به هدفتون داره. اگر صددرصد نیست هدفتون درمورد اپلای به نظرم اصلا علوم کامپیوتر شریف رو اولویت ندید به نرم امیرکبیر.(این نظر من نیست. یکی از اساتید نرم‌افزار شریف که موقع انتخاب رشته‌ی کارشناسی من رو راهنمایی کردن این بود نظرشون. البته الان ۵ سال گذشته از اون زمان.)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TheNiGHT


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  حل و بررسی سوالات مدارمنطقی دکتری ۹۲ گرایش معماری nomad:D ۲۵ ۲۴,۲۲۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: masoumeh97
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۰۴ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۶۹۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۸,۴۱۹ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  اسلاید های معماری کامپیوتر استاد گودرزی-شریف payam7 ۱۱ ۱۴,۳۱۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ۰۹۱۵۳۸۴۲۸۱۴
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۷۶۵ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۶۸۹ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
Big Grin اطلاعات در مورد دانشگاه تهران (پردیس فارابی) mehRUN ۲ ۴,۳۹۱ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: eng.behnam
  پارسه، مدرسان شریف،ماهان و.... کدام یک بهتره؟؟؟ alim93 ۶۴ ۶۶,۸۰۷ ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۵۱۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close