زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۰۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن

ارسال:
۱۸ فروردین ۱۳۹۰, ۰۷:۰۵ ب.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
پیشنهاد میکنم
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
رو ببینید! جالبه!

توی سایت TED در مورد این ویدئو نوشته شده:
نقل قول: لزلی هازلتون یک روز شروع کرد به خواندن قرآن کرد. بعد از سه ماه دقت و تامل -- به عنوان یک نا مسلمان یا به قول خودش "یک توریست" در کتاب مقدس مسلمانان -- متوجه شد که قرآن کتابی که او انتظار داشته نیست. هازلتون در عین جدیت آکادمیک همراه با طنز دلنشین، انعطاف پذیری و رمزآلودی قرآن را آن طور که خودش در قرآن پیدا کرده، با ما، از طریق TEDxRainier، در میان می‌گذارد.

حسرت نبرم به خواب آن مرداب / کآرام درون دشت شب خفته است / دریایم و نیست باکم ازطوفان / دریا همه عمر خوابش آشفته است “شفیعی کدکنی”
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , mehr.iman , marjan2001 , tahereh , arshad90 , mosaferkuchulu , ف.ش , fatima1537 , **sara** , ali_computer69 , reimei
ارسال:
۱۸ فروردین ۱۳۹۰, ۱۱:۲۰ ب.ظ
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
جالب بود اینم متن کاملش برای اونایی که اینترنتشون کم سرعته ولی بازم اگه فیلمشو ببینید بهتره
سخنرانی نویسنده یهودی درباره مطالعه قرآن

ما درمنطقه شمال غربی امریکا، در جایی بسیار شبیه به بهشتی که قرآن توصیف می کند زندگی‌ می‌کنیم،۳۶ بار در قرآن “باغ‌هایی‌ با نهر‌هایی روان” گفته شده .ازآنجا که من در یک خانه‌ی قایقی روی رودخانه‌ای که به دریاچه یونیون می ریزد زندگی می کنم برایم کاملا معنا پیدا می‌کنه که بهشت هم همینطور باشه. ولی‌ سوال اینجاست که چرا برای اکثر مردم این مساله تازگی داره؟

آدمهای خوش طینت غیر مسلمان زیادی دیدم، که شروع به خواندن قرآن کرده اند ولی بعد بخاطر بیگانه بودن و غریب بودن قرآن منصرف شده اند .توماس کارلیله تاریخدان‌، محمد را یک قهرمان می‌دونه، ولی با این حال میگه قرآن پر زحمت ‌، خسته کننده و درهم برهم ترین” کتابیه که من تا حالا خوانده ام.

قسمتی‌ از مشکل اینجاست که ما فکر می‌کنیم قرآن رو میتونیم. مانند کتابهای پرفروش مثل اینکه یک بعد ازظهر بارونی‌ کتاب رو میگیریم دستمون،‌، با یه ظرف پوپ کورن کنارمون بخونیم.

اینکه افراد معدودی قرآن می‌خونن به این خاطره که خیلی‌ راحت می‌شه تک جمله هایی از اون را گرفت،و از انها برداشت های نادرست کرد.آیه‌ها و جمله‌های برگرفته شده از متن قرآن که من اونها رو “نسخه خط کشی شده” می نامم،این برخورد با قرآن هم مورد علاقه مسلمانان افراطی است و هم افراد ضد اسلام از این جمله‌های خارج از متن بهره میبرند.
در بهار گذشته، درحالی‌ که مشغول نوشتن زندگی محمد بودم، فهمیدم نیازدارم که قرآن رو خوب بخونم یعنی‌ تا اون حد که از عهده‌ام بر میاد. پس من ۴تا ترجمه مشهور قرآن همراه با یک خط نویس (عبارت عربی با حروف انگلیسی) و قرآن اصلی‌ عربی‌ قرن هفتم رو برداشتم و تصمیم گرفتم صفحه به صفحه، سوره به سوره، قرآن را بخوانم، امتیازی که داشتم، این بودکه آخرین کتابم درباره جدایی شیعه و سنی بود، به همین خاطربا تاریخ صدر اسلام آشنایی داشتم به اندازه کافی‌ اطلاعات داشتم که مثل یک توریست با اطلاعات کافی‌، حتی با تجربه در قرآن سیرکنم،ولی‌ خوب همچنان من یک غریبه بودم چون یک یهودی شکاک که داره کتاب مقدس دیگران رو می‌خونه.پس خیلی یواش مشغول خواندن شدم.و سه هفته رو برای کار روی این پروژه کنار گذاشتم، که قران را بخوانم و ضمنا بفهمم منظور از “حوری” چیست؟ولی‌ این کار سه ماه طول کشید.البته در مقابل وسوسه پریدن به اخر کتاب، که سوره‌های کوتاه‌تر و راز آلودتری داره، مقاومت می کردم.

‌ هردفعه که من تصور می‌کردم دارم قرآن رو میفهمم اون حسی که آدم پیش خودش میگه “آها، حالا گرفتم!” - دوباره یک شبه از سرم میپرید.و صبح بر می‌گشتم و حس می‌کردم در یک سرزمین غریب گم شده‌ام اگرچه انگار این زمین برام خیلی‌ آشنا است.

قرآن اعلام میکنه که آمده تا پیام انجیل و‌ تورات را دوباره تکرار کنه و یک سوم قرآن داستانهایی درباره شخصیتهای انجیل؛ ابراهیم، موسی‌، یوسف، مریم و مسیح است. و خدا همون خدای قدیمی است همون یهوه‌ی تورات با همان تظاهرات و نشانه‌ها .که اصرارداره که خدای دیگری جزاو نیست.

حضور شترها، کوه ها،صحراها و چاهها و چشمه‌ها ،منو میبرد به اون یک سالی که در صحرای سینا پیاده روی می‌کردم و زبان قرآن، با اون هماهنگی‌ آهنگین،یادآور شب‌هایی‌ بود که ساعتها به تلاوت آنها توسط بزرگان بدوی که عبارتهایی به اندازه یک ساعت را کاملا از حفظ تلاوت می کردند گوش میدادم. تازه درک کردم، که چرا می گویند قرآن فقط به زبان عربی‌، قرآن واقعیست.

سوره فاتحه را در نظر بگیرید؛ که دارای ۷ آیه است و در ابتدای قرآن است.در عربی‌ فقط ۲۹ کلمه است ولی‌ در ترجمه انگلیسی‌ از ۶۵ تا ۷۲ کلمه و هرچه بیشتر بهش اضافه میکنی‌، به نظر میاد بیشتر داری از موضوع دور میشی‌.عربی‌ زبانی طلسم کننده، با خاصیت هیپنوتیزم کننده، که بیشتر از تو تقاضا می‌کنه که اونو بشنوی، تا اینکه اونو فقط بخوانی و اونو بیشتر حس کنی‌، تا اینکه تحلیل کنی.این زبان می‌خواد که با صدای بلند بیان بشه، صداش در گوش و بر زبان طنین انداز بشه.بنابراین قرآن به انگلیسی‌ مثل سایه قرآن می‌مونه به قول ارتور اربری که اسم نسخه نوشته شده خودش رو “تفسیر” می‌گذاره البته همه چیز هم با ترجمه از بین نرفته همونطور که قرآن قول میده؛ صابرین پاداش داده میشوند.

شگفتیهای زیادی در قران وجود داره .مثلا یک درجاتی از حساسیت و دقت نسبت به محیط زیست در قرآن هست که در انجیل نیست.یا اینکه انسان نماینده خدا در زمین است یا مثلا در انجیل خطاب با جنس مذکر(مرد) دوم شخص یا سوم شخص است ولی قرآن زنان را هم خطاب می کند “مثلا خطاب می کند که مردان مومن و زنان مومنه، یا مردان با شرافت و زنان با شرافت”

آیه مشهور کشتن کافر‌ها رو در نظر بگیرید درسته، این واقعا در قران هست، ولی‌ تحت شرایط ویژه. در زمان فتح مکه شهری که جنگ در شهر مقدس مکه ممنوع است اجازه امد که افراد خاصی‌ در این زمینه مجازند .نه اینکه شما “باید” کافرین را بکشید بلکه شما “میتوانید” کافرین رو بکشید.ولی‌ فقط بعد از اینکه یک مهلت مشخص تمام بشود،و پیمان صلح جدیدی با آنها نبسته باشید،و فقط اگر آنها شما را از رفتن به کعبه باز دارند،و فقط اگر انها اول به شما حمله کنند -و حتا در این حالت باز – خداوند بخشنده است، بخشندگی صفت ولایی است.و نتیجتاً اینکه بهتر اینه که این کار رو نکنید این بزرگترین شگفتی است که چقدرقرآن انعطاف پذیراست، حداقل درذهنهایی که اساسا انعطاف ناپذیر نیستند.

بعضی‌ از آیه‌ها دارای معنی‌ مشخصی‌ هستند، ولی‌ بعضی‌ دیگر مبهمند .افراد منحرف سعی‌ میکنند آیه‌های مبهم رو پیدا کنن و سعی‌ میکنند به وسیله آن اختلاف ایجاد کنن،از طریقه ترجمه‌ای که خود آنها انجام میدهند.فقط خداوند معنای درست آن را میداند. جمله “خداوند لطیف” است بارها در قرآن امده و تمام قرآن لطیف‌تر از آن چیزی است که به ما گفته شده است.

در موضوع باکره‌ها و بهشت. مد کهنه شرقی‌ در این موضوع نقش داره .کلمه‌ای که ۴ باراستفاده شده حوری است. که به عنوان دوشیزگان تیره چشم با سینه برجسته تعبیر شده است یا به تعبیر دیگری باکره‌های ناز پستان [ترجمه به فارسی از قرآن} اگر چه همه این چیزها در عربی‌ یک کلمه است؛ حوری نه سینه برجسته و نه ناز پستان!حالا این ممکنه یک روش برای بیان یک موجود پاک مثل یک فرشته یا مثل کورس اسطوره یونانی، یک جوان ابدی باشه

و واقعیت اینه که هیچکس واقعیت آن رو نمیدونه، و نکته همینجاست.چراکه قرآن کاملا واضحه وقتی‌ که میگه: “تو یک موجود جدید در بهشت خواهی‌ بود”و یا اینکه میگه: “تو به شکل دیگری، که برای تو ناشناخته است، خلق خواهی‌ شد”که برای من چشم انداز جالبتری داره تا فقط یک باکره. و این عدد ۷۲ هرگز در قرآن نیومده.و بسیاری از اسلام شناس‌ها اونو به “فرشته‌های بالداری که روی ابرها نشستند و چنگ مینوازند” تعبیر میکنند.بهشت درست برعکس اینه. باکره گی‌‌ نیست، باروری هست فراوانی‌ هست، باغ‌های آبیاری شده با نهر‌های روان هست


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۵۴m4n3h , mehr.iman , marjan2001 , tahereh , sepid , Maryam-X , admin , ف.ش , Fardad-A , fatima1537 , **sara** , samanium , ali_computer69 , Aurora , Mahbanoo313 , reimei , simorghsimorgh
ارسال:
۱۹ فروردین ۱۳۹۰, ۱۲:۳۲ ق.ظ
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
(۱۸ فروردین ۱۳۹۰ ۱۱:۲۰ ب.ظ)موج نوشته شده توسط:  آیه مشهور کشتن کافر‌ها رو در نظر بگیرید درسته، این واقعا در قران هست، ولی‌ تحت شرایط ویژه. در زمان فتح مکه شهری که جنگ در شهر مقدس مکه ممنوع است اجازه امد که افراد خاصی‌ در این زمینه مجازند .نه اینکه شما “باید” کافرین را بکشید بلکه شما “میتوانید” کافرین رو بکشید.ولی‌ فقط بعد از اینکه یک مهلت مشخص تمام بشود،و پیمان صلح جدیدی با آنها نبسته باشید،و فقط اگر آنها شما را از رفتن به کعبه باز دارند،و فقط اگر انها اول به شما حمله کنند -و حتا در این حالت باز – خداوند بخشنده است، بخشندگی صفت ولایی است.و نتیجتاً اینکه بهتر اینه که این کار رو نکنید این بزرگترین شگفتی است که چقدرقرآن انعطاف پذیراست، حداقل درذهنهایی که اساسا انعطاف ناپذیر نیستند.
من نتونستم فیلمو ببینم،همین متنو توش میگه؟
فک میکنم منظور ایشون آیات ۱۲۳ و ۵ سوره توبه باشه که به کشتن و پیکار با مشرکین و کافران اشاره میکنه،ولی اون شرایط ویژه که گفتن رو نمیدونم کجای قرآن ذکر کرده:
"فقط اگر آنها شما را از رفتن به کعبه باز دارند"
کسی میدونه کجای قرآن این شرط رو ذکر کرده؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69
ارسال:
۱۹ فروردین ۱۳۹۰, ۱۰:۴۶ ب.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
من فیلمو دیدم خیلی جالب بود اما افسوس می خورم که از حقیقت قران دوریم ،با وجود این همه مفسر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69
ارسال:
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۱:۲۴ ق.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
واقعا جالب بود. یه دید کاملا روشن فکرانه و دور از تعصب و جالب اینکه از طرف یه یهودی...
و چه تحلیل جالبی از تک جمله های قرآن که دقیقا وصف الحال بعضی از ماست. دیدید چه مثال جالبی زد؟ اینکه می گیم ریختن خون کافر حلاله! این شرایط داره... و حتی خیلی مسائل دیگه که این محقق بهش اشاره نکرد اما دستاویز خیلیاست مثل این مساله تعدد زوجات که همیشه تو جامعه ما مطرحه که آقایون می تونن همزمان ۴ زن رو به همسری خودشون دربیارن. غافل از اینکه قبل و بعد این آیه رو نمی خونن که "اگر می توانید عادل باشید که نمی توانید...".
گاهی واجبه دقیق‌تر بشیم تو آیه های قرآن. ممنون از سمانه عزیز بابت توجهش.Smile
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۵۴m4n3h , **sara** , SarahArshad , ali_computer69
ارسال:
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۱۲:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۱:۲۸ ب.ظ، توسط polarisia.)
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
(۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۱:۲۴ ق.ظ)arshad90 نوشته شده توسط:  مثل این مساله تعدد زوجات که همیشه تو جامعه ما مطرحه که آقایون می تونن همزمان ۴ زن رو به همسری خودشون دربیارن. غافل از اینکه قبل و بعد این آیه رو نمی خونن که "اگر می توانید عادل باشید که نمی توانید...".
گاهی واجبه دقیق‌تر بشیم تو آیه های قرآن. ممنون از سمانه عزیز بابت توجهش.Smile

اینم کل آیه (سوره نساء، آیه ۳). باز به نظرم چه همشو ببینی چه یه تیکشو فرق نداره. اول و آخرش اینه:
در اسلام یک مرد میتواند تا چهار زن رسمی داشته باشد.


وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِی الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ذَلِکَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ

و اگر در اجراى عدالت میان دختران یتیم بیمناکید هر چه از زنان [دیگر] که شما را پسند افتاد دو دو سه سه چهار چهار به زنى گیرید پس اگر بیم دارید که به عدالت رفتار نکنید به یک [زن آزاد] یا به آنچه [از کنیزان] مالک شده‏اید [اکتفا کنید] این [خوددارى] نزدیکتر است تا به ستم گرایید [و بیهوده عیال‏وار گردید]

و اگر می‏ترسید از اینکه (به هنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نکنید، (از ازدواج با آنان، چشم پوشی کنید و) با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر، و اگر می‏ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید تنها یک همسر بگیرید، و یا از زنانی که مالک آنهایید هستید استفاده کنید. این کار، بهتر از ظلم و ستم جلوگیری میکند.

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering.
Friedrich Nietzsche
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: arshad90 , ali_computer69
ارسال:
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۱:۵۵ ب.ظ
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
و اگر می‏ترسید از اینکه (به هنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نکنید، (از ازدواج با آنان، چشم پوشی کنید و) با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر، و اگر می‏ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید تنها یک همسر بگیرید، و یا از زنانی که مالک آنهایید هستید استفاده کنید. این کار، بهتر از ظلم و ستم جلوگیری میکند.

از این صریح‌تر می خواین دیگه؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69
ارسال:
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۲:۰۶ ب.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
مگه چی گفته؟!
گفته اگر بیم دارید که عدالت رو رعایت نمیتونید بکنید. ۴ تا زن نگیرید یکی بگیرید. تصمیم آخر با خود مرده. میتونه بگه بیم ندارم و ۴ تا زن میگیرم کی جلوشو میگیره. مگه قبل از ازدواج عدالت مرد آزمایش و روشن میشه تا بعد بهش اجازه بدند زن دوم و سوم و چهارم بگیره. کسی به عدالت کاری نداره. هر مسلمونی میتونه ۴ تا زن بگیره هیچکی‌ام نمیونه جلوشو بگیره مگر خود فرد مسلمون.

یه پیشنهاد داده گفته اگه خودت احساس میکنی عادل نیستی، نگیر! منع نکرده که کسی که عادل نیست نمیتونه.

در هر صورت مگر غیر از اینه که به یک مرد حق داشتن ۴ زن رو داده.

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering.
Friedrich Nietzsche
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepid , mehr.iman , ali_computer69
ارسال:
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۵:۵۶ ب.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
مثلا انتظار داشتین چی بگن بگن غلط میکنی ۴ تا زن بگیری اگه عدالت رو رعایت نمیکنی ؟!‌ :دی


البته من با ۲ زن گرفتنش هم مخالفم چه برسه به ۴ ولی یه نفر رو شنیدم که ۲ تا زن داشت و واقعا عدالت رو رعایت میکرد مثلا ۱ روز خونه زن اول ۱ روز خونه زن دوم بعد اگه میرفت مسافرت هم حسابشو داشت که الان نوبت خونه کدوم یکی هست و ......

اما طرف میره زن میگیره ۳۵۰ روز خونه اولیه ۱۰ روز خونه دومی بعد هم میگه من عدالت رو رعایت میکنم!

If your success is not on your own terms, if it looks good to the world but does not feel good in your heart, it is not success at all.
(Anna Quindlen)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MJRS , SarahArshad , ali_computer69
ارسال: #۱۰
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۸:۰۴ ب.ظ
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
انتظار داشتم بگه غلط میکنی زن از یکی بیشتر میگیری! نیمه گمشده یه نیمه است نه ۴ تا ربع و گرنه می گفتن ۴ تا ربع گمشده تو پیدا کن.
یعنی چی، مگه میشه اصلا زندگی. عشق، زندگی و ازدواج یعنی ۱ مرد ۱ زن. نه یه مرد ۴ زن!
فرض کنیم عادل ترین مرد جهانم پیدا بشه. اونم حق نداره با ۴ تا همسر و هم پیمان باشه. یعنی چی هر زن ۱/۴ زندگی یه نفر باشه.
۱ در مقابل ۱ درسته.

To live is to suffer, to survive is to find some meaning in the suffering.
Friedrich Nietzsche
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepid , Maryam-X , SarahArshad , ali_computer69
ارسال: #۱۱
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۸:۴۲ ب.ظ
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
به خودم قول داده بودم که دیگه توی مانشت خودم رو قاطی این قبیل مسائل نکنما! اما حرف مونده توی گلوم، نمی تونم نگم! Big Grin

آدمی که آدم باشه، یک همسر رو برای خودش انتخاب میکنه! اصلاً این که یه نفر در یک زمان عاشق ۲ نفر باشه، دور از انسانیته! حالا چه زن باشه چه مرد! هیچ فرقی نداره! فقط این عمل رو در مورد زن، تابو کردن و در مورد مرد آزاد جلوه دادنش! تنوع طلبی در این زمینه بیماری ای هست که در هر دو جنس زن و مرد وجود داره!
امکان نداره مردی رو که تنوع طلب هست رو بشه از خواسته ش بازداشت، همون طور که امکان نداره بشه مردی که وفادار هست به خیانت واداشت! حتی اگه بهش بگن که ثواب داره ۱۰۰ زن بگیری! (چه برسه به این که بگن میتونی!)
همین حرفها رو هم در مورد زن میزنم اگر چه تابو هست!
امکان نداره زنی که تنوع طلب هست رو بشه از خواسته ش بازداشت، همون طور که امکان نداره بشه زنی رو که وفادار هست به خیانت واداشت!

من با عقلم جور در نمیاد دینی که این همه لطافت داره همچین دستوری توش وجود داشته باشه!
تنها حرفی که می تونم در مورد این آیه بگم اینه که مثل این هست که یه قطعه از یه پازل رو داشته باشیم و بخوایم حدس بزنیم کل پازل چی هست!
اگه واقعاً این حدسی که ما می زنیم درست باشه، یه خالقی رو می پرستیم که مخلوق خودش رو نمیشناسه! (تناقض!) من چنین خدایی رو نمی پرستم! خدای من گونه ای دیگر است!

حسرت نبرم به خواب آن مرداب / کآرام درون دشت شب خفته است / دریایم و نیست باکم ازطوفان / دریا همه عمر خوابش آشفته است “شفیعی کدکنی”
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: polarisia , fatima1537 , samanium , ali_computer69 , Mahbanoo313
ارسال: #۱۲
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۸:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۰۸ ب.ظ، توسط موج.)
لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
اول بگم این فروم خیلی باعث خیر بود که اسم مدیر محترم تو تشکرا ظاهر شد و بنده واقعا خوشحال شدم که اگه پست نمیدن لااقل سر میزنن به ما

دوم در مورد بحث دوستان
خدا برای من یکی برسونه من کلامو میندازم هوا
ولی خودمونیم واقعا تو جامعه حالا به نظرم هرزگیه یکم چنتا زن گرفتن اون مال شرایطی بود که مردا تو جنگ کشته میشدن و نسبت جمعیت یک به دو یا یک به سه بود در ضمن واقعا اگه کسی استتاعت مالی دو تا زن رو داره چه بهتر که با زن خودش بسازه و یه جوون که شرایطشو رو نداره رو کمک کنه برای ازدواج
این جوری هم خدارو خوش میاد هم بنده خدا


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Maryam-X , ali_computer69
ارسال: #۱۳
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۹:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۲۴ ب.ظ، توسط ۵۴m4n3h.)
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
من به قرآن ایراد گرفتم؟!!
من به آدم‌ها ایراد گرفتم که این طور قرآن رو برای خودشون تفسیر میکنن! (به قول یه روحانی ای که قبولشون دارم‌: «خدایا! اسلام رو از شر مسلمین نجات بده»!)
من نمی دونم شرایط جامعه‌ی اون زمان چی بوده و یا این که اصلاً توی اون زمان هدف از ازدواج چی بوده! اما در مورد این جامعه ای که توش زندگی میکنم میدونم که این قوانین با هدف آدم های نرمالِ جامعه از ازدواج جور در نمیاد و این هم یکی دیگه از آیه هایی از قرآن هست که منفعت طلبان اون رو تفسیر به رأی می کنند!

به نظر من تنها دلیل مطرح شدن این موضوع در این زمانه، تحقیر زن هست! برای این که همه از قدرت این جنس آگاهند و قدرت طلبان برای کاهش قدرت آنها از هیچ بی شرمی ای دریغ نمی کنند!

حسرت نبرم به خواب آن مرداب / کآرام درون دشت شب خفته است / دریایم و نیست باکم ازطوفان / دریا همه عمر خوابش آشفته است “شفیعی کدکنی”
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ali_computer69
ارسال: #۱۴
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۹:۳۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۴۴ ب.ظ، توسط fatima1537.)
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
(۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۸:۰۴ ب.ظ)polarisia نوشته شده توسط:  نیمه گمشده یه نیمه است نه ۴ تا ربع و گرنه می گفتن ۴ تا ربع گمشده تو پیدا کن.
یعنی چی، مگه میشه اصلا زندگی. عشق، زندگی و ازدواج یعنی ۱ مرد ۱ زن. نه یه مرد ۴ زن!
Big GrinSmileSmile
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۰ فروردین ۱۳۹۰, ۰۹:۴۳ ب.ظ
RE: لزلی هازلتون: درباره خواندن قرآن
(۲۰ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۳۶ ب.ظ)alirezalink نوشته شده توسط:  از مدیران سایت خواهشمندم شکلک های زیر رو به سایت اضافه کنند:
تسلیم‌: جهت استفاده آقایون در برابر خانم ها
گریه‌: جهت استفاده خانم‌ها و کلاً در هنگام اعلام نتایج از سوی سازمان رنجش

البته من فکر میکنم اسمایلی گریه رو هم بیشتر موجودات مذکر ازش استفاده کنن Big Grin

حسرت نبرم به خواب آن مرداب / کآرام درون دشت شب خفته است / دریایم و نیست باکم ازطوفان / دریا همه عمر خوابش آشفته است “شفیعی کدکنی”
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواندن گروهی کنکور دکتری هوش ۹۹ Lootus ۹ ۷,۹۵۹ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  راهنمایی درباره مقطع کارشناسی ارشد HamidReza1 ۰ ۸۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  تصمیم گیری مهم درباره مکان سرور سایت admin ۴ ۴,۳۹۹ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa3323
  انتخاب موضوع پروژه درباره سیستم عامل آیلا ۱۸ ۱۸,۶۳۸ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۰۵:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: Cimia
  دانشجوی قرآن کاوی رایانشی دانشگاه شهید بهشتی vosough ۱ ۳,۶۲۹ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  پذیرش با عنوان قرآن کاوی رایانشی s-nowrozi ۴۷ ۳۱,۵۷۲ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  حذف درس برای خواندن کنکور ارشد sima84 ۴ ۴,۵۲۰ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  سوال درباره بیوانفورماتیک شریف Ella ۴ ۹,۸۹۷ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: ilas
  خواندن یا نخواندن مقطع دکتری ؟ دکتری بدون شغل ! لطفا راهنمایی کنید... aminomidi ۷ ۱۱,۶۰۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: suraty
  درباره سطح دانشگاه شاهدروزانه و شبانه امیرکبیر واحد گرمسار tondar.sal ۳ ۴,۶۱۳ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: tondar.sal

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close