زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۰:۳۳ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

معرفی چند منبع مناسب برای کنکور

ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ ب.ظ، توسط jahani.)
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
روزی که این تاپیک رو میزدم حدس میزدم تاپیکی باشه که ممکنه اندکی جار و جنجال درست کنه. چون بحث در ارتباط با منابع کمی جنجال ساز هست. چون این قدر تنوع در منابع داریم که بدیهتا هر کسی ممکنه نظر مخالف من رو داشته باشه. من قبل از این که این منابع رو مطالعه کنید لازم به ذکر هست که چند نکته را اضافه نمایم.
اول از همه این که تو انتخاب کتاب لازمه که یک سری نکات رو رعایت کنید (فارغ از سطح علمی کتاب)
من نکاتی رو پارسال در باب انتخاب کتاب گفتم که مورد استقبال نسبی بچه ها قرار گرفت. بد نیست شما هم امسال به این نکات نگاهی بیاندازید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

دوم این که من خیلی موافق با کتب مرجع نیستم. چون اصولا کتب مرجع هدفشون کنکور نبوده و برای بالا بردن سواد کامپیوتری نوشته شده. ولی ما اینجا هدفمون کنکوره. تو کنکور لزوما کسی که با سوادتره موفق نمیشه. ما اینجا هدفمون اینه که تو کمترین زمان ممکن بیشترین مطلب رو برای امادگی برای کنکور پوشش بدهیم. لذا به غیر از مواردی خاص (مثل درس شبکه که کلا منابع عوض شده و هیچ کتابی تو بازار مناسب نمی باشد و یا گسسته که خوندن گریمالدی اجتناب ناپذیر به نظر میرسه)من خوندن کتب مرجع رو توصیه نمیکنم. البته داستان حل مثالهای کتب مرجع داستان کاملا متفاوتیه که اتفاقا من این یکی رو کامل توصیه میکنم.
سوم این که مسئولیت اون کتابهایی که مستقیما خودم توصیه میکنم با منه ولی اگه میگم فلان کتاب رو فلان نفر توصیه کرده مسئولیتش با اون نفره و این به شما مربوطه که به اون ادم اعتماد کنید یا نه.
چهارم این که من در اینجا معرفی کردم و تو این معرفی سعی کردم چند کتاب معرفی کنم که شما حق انتخاب داشته باشید.
پنجم این که سعی داشتم تا حد امکان نقاط ضعف و نقات قوت کتبی که معرفی کردم رو بگم.
و ششم خطاب به اون قشری که شیفته کتب مرجع هستند و اعتقاد راسخی دارند که برای قبولی در کنکور باید حتما کتب مرجع خوند. من نمیگم راه شما اشتباه هست فقط میگم که ممکنه مجبور شید انرژی و زمان بیشتری بگذارید شاید همه این انرژی و زمان رو نداشته باشند. اگر علاقمند راسخ به کتب مرجع هستید نیازی نیست خیلی این پست رو دنبال کنیدSmile
نکته اخر و بسیار بسیار کلیدی این که قطعا بحث تخصصی راجع به منابع خوب هر درس تو تالار هر درس موجود میباشد. دوستانی که نیاز به اطلاعات دقیقتر و بحثهای کارشناسیتر هستند میتونند به اون قسمتها مراجعه کنند. قطعا اونجا میتونید نتایج بهتری از اینجا بگیرید.
ساختمان داده:
من توی درس ساختمان داده، کتاب پوران، پارسه و مدرسان رو دیدم. در بین این سه تا پارسه رو(لا اقل تو درسنامه) واقعا بهتر از بقیه دیدم. البته تو درسنامه اش. اما مشکل درس ساختمان داده این میباشد که روال سوالها در حال عوض شدن هست و احتمالا امسال هم از سال قبل پیروی کنه. بنابراین این کتابها که تنها منابع تستیشون سوالهای سال قبل کنکور میباشند نمیتواننند پاسخگوی همه نیازهای ما باشند. در کنار این کتابها کتاب ۶۰۰ مسئله حل شده دکتر قدسی به نظر میتونه کمک کننده باشه. چون مسائل و مثالهای واقعا خوبی داره که حل این مثالها میتونه واقعا کمکتون کنه. در کل چیزی که در درس ساختمان داده باید مدنظر داشته باشیم اینه که به جای حفظ سوالها و تستهای کنکور، تمرکزمون بر روی یادگیری و قابلیت حل مسئله باشه.
تو این دوروز عده ای از دوستان طی پیامهای شخصی به من خواستند که راجع به کتاب دکتر ابراهیمی مقدم که چاپ نصیر هست توضیحاتی اضافه کنمSmile من این کتاب رو نخوندم حقیقتا ولی بخشی از این کتاب اینجا هست

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

دوستان توصیه کردند این کتاب رو . من معرفی میکنم ولی به کسی توصیه نمیکم چون نخوندم کتاب روSmile دیدن این کتاب تو کتابفروشی ها خالی از لطف نیست.
طراحی الگوریتم:
من تو این درس کتابهای مدرسان، پوران، پارسه، و مقسمی رو دیدم. در بین این سه کتاب، کتاب مدرسان که امسال چاپ اولش هست و توسط دکتر ظهیری نوشته شده به مراتب بهتر از بقیه(تو قسمت درسنامه) هستش. اما این کتاب رو اگه بگیرید تو قسمت حل تستهای کنکور ضعف داره. تو این قسمت کتاب پارسه بهتر از بقیه هست. کتابهای هادی یوسفی (چه ساختمان داده، چه طراحی الگوریتم) خاصیت بدی که داره اینه که بچه ها رو حفظی بار میاره و میخواد یاد بده که باید حفظ کنیم.... تو این درس هم من باز کتاب ۶۰۰ مسئله حل شده دکتر قدسی رو پیشنهاد میدم.همچنین که اگه برای فصلهای این کتاب تو اینترنت جستجو کنید میتونید منابع مناسبی گیر بیارید. مثلا اگر برای تمرینها و حل مسائل برنامه نویسی پویا (البته به انگلیسی) جستجو کنید منابع بسیار مناسبی میتونید گیر بیارید.در کل در این درس هم باید مدنظر داشته باشیم که به جای حفظ سوالها و تستهای کنکور، تمرکزمون بر روی یادگیری و قابلیت حل مسئله بگذاریم.
علاوه بر کتاب دکتر قدسی منبع تستی بسیار مناسب دیگه برای این درس و درس ساختمان داده تستهای کتاب CLRS میباشد که solution برخی از تستهای آن نیز در اینترنت و همین مانشت (اگر خوب بگردین) گیر میاد. حل کردن تستهای کتاب CLRS بعد از کنکور در درجه اولویت بالاتری نسبت به کتاب دکتر قدسی قرار داره.
مهندسی نرم افزار
برای این درس من کتاب پوران، پارسه، ترجمه پرسمن، کتاب اسلام ناظمی و کتاب مدرسان رو دیدم. در بین همه اینها باز من کتاب مدرسان رو توصیه میکنم. چون علاوه بر این که متن کتاب خیلی بهینه است (یعنی نه اطلاعات زیادی داره ونه کمبود در اطلاعات داره) خلاصه و تستهای تالیفی بسیار مناسبی داره که میتونه خیلی کمکتون کنه. برای درس مهندسی نرم افزار من همین کتاب مدرسان را کافی میدانم ولی اگر تمایل داشته باشید میتونید برای مطالب شی گرایی و اطلاع بیشتر از شی گرایی تو اینترنت جستجو کنید. منابع مناسبی گیر میارید. من فقط یه توصیه جدی میکنم که به هیچ وجه کتاب پرسمن رو نخونید. چون نه تنها وقتتون رو زیاد میگیره بلکه تو سالهای اخیر مشاهده شده که تستهای خیلی کمی از این کتاب امده است و تستها بیشتر مفهومی شده اند. اگر میخواهید پرسمن بخونید ویرایش هفتم ان را بخونید لااقل
شبکه های کامپیوتری
تو این درس من کتاب مقسمی، موسسه علوی، پوران، پارسه و مدرسان رو دیدم و تو همه ی اینا کتاب حقیقت رو از همه بهتر دیدم. تو پاسخ دادن به تستهای کنکور و روشهایی که ارائه داده واقعا این کتاب فوق العاده است. البته مشکل درس شبکه اینه که منابع این درس عوض شده اند و تو این سالهای اخیر بیشتر از لایه های انتهایی سوال امده است. برای همین شاید لازم باشه بر خلاف درسهای پیشین به سوی مراجع اصلی برید برای این درس. من اسم مرجعی که امسال کنکور سوالاش از اون اومده بود رو در حقیقت نمیدونم(یعنی الان حضور ذهن ندارم یک بار لابه لای بحثهای بعد کنکور تو همین مانشت یه چیزهایی دیدم) به هر حال توصیه جدی من اینه که سراغ هیچ کدوم از اون کتابها به هیچ وجه نرید و همین کتاب پارسه به اضافه کتاب مرجع میتونه کمکتون کنه
من نظر اقای MSZ مدیر تالار شبکه رو هم جویا شدم این نظر ایشون هست که
بهترین کتابی که برای درس شبکه بر اساس سوالات کنکور امسال و پارسال میشه معرفی کرد، کتاب مرجع درس شبکه های کامپیوتری، رویکردی از فراز به فرود (A Top-Down Approach) نوشته آقایان کوروس و راس هست.
تقریبا همه سوالات ۲ سال اخیر از داخل متن این کتاب بودن و بعضی سوالات عینا تمرینات یا مثال های این کتاب هستن. این کتاب حل تمرینش هم تو اینترنت موجوده.
درسته حجمش زیاده ولی خوندنش کار رو واقعا یک سره می کنه! و البته کاملا عمقی مطالب رو میشه باهاش یاد گرفت

درس سیستم عامل
درس سیستم عامل درس به غایت پیچیده است. اگه بخوان میتونند مثل سال ۹۱ سوالات بسیار سختی بدهند که حل هر کدوم چند دقیقه زمان بخواهد و اگر بخواهند میتوانند مثل ۹۲ سوالات مفهومی بدهند. برخی ها کتاب حقیقت رو برای این درس پیشنهاد میدهند. اما باید مدنظر داشته باشید که این کتاب حجم خیلی بالایی داره. لااقل من برای بچه های ایتی توصیه میکنم اگه میخوان برن سراغ این کتاب سعی کنند گزینشی بخونند و جاهایی که خیلی توضیح اضافی داره رو حذف کنند. سیستم عامل اول از همه باید مفهومش رو درک کنی و بعد نیاز به تمرین زیاد داره. این که امسال سوالا مفهومی بوده دلیل نمیشه سال دیگه هم مفهومی باشه.
در ارتباط با منابع من نظر آقای Andrew S.Tanenbaum مدیر تالار سیستم عامل را جویا شدم ایشون نظرات زیر را در مورد منابع برای درسها اعلام کردند:
برای فصل حافظه: کتاب حقیقت تو این فصل بهترین منبع هستش.
برای فصل همزمانی: کتاب موسوی پوران بهترین منبع این فصل هست (در بین کتابهای کنکور ) و اگر کسی کتاب مرجع بخواهد کتاب استالینگز بهتر از بقیه میباشد و برای حل تست هم کتاب موسوی پوران فوق العاده هست تو این فصل
برای فصل مدیریت فرآیندها: تفاوت چندانی نداره، چه کتاب موسوی چه حقیقت هر دو نسبتا خوب هستند.
باقی فصلها: فرق چندانی نداره از رو کدام کتاب بخونی چون مباحث سختی نیستند.
اگر هم کسی دوست داره از رو منابع بخونه که قوی بشه پایه اش استالینگز بهتر از باقی منابع میباشدSmile البته اقای Andrew S.Tanenbaumتاکید ویژه دارند که برای موفقیت در درس سیستم عامل بهتره که حتما قبلش یک بار استالینگز خونده بشه . اما نظر خود من اینه که برای داوطلبان کامپیوتر شاید منطقی به نظر برسه این حجم وقت گذاشتن برای سیستم عامل ولی برای داوطلبان ایتی چندان منطقی به نظر نمیرسد. و مطالعه همین کتابهای کنکور کفایت میکند. مگر این که کسی باشه که بخواد سیستم عامل حداقل پنج تست از شش تا بزنه.

هوش مصنوعی
راجع به هوش مصنوعی میتونم بگم هر چی میخونید مدرسان، نخونید. پوران هم جندان حالب نیست و خلاصه همون کتاب راسل هست و بعضا کپی برداری مطلق از کتاب ترجمه راسل هست. برای این درس کتاب راهیان ارشد به نظر بهتر از گزینه های موجود در بازار میباشد. هر چند من خودم این کتاب رو ندیدم ولی هر کی گرفته فیبدک های مثبت داده و واقعا راضی بوده از کتاب. درضمن اسلایدهای بسیار خوب فارسی زیادی تو اینترنت برای درس هوش مصنوعی وجود داره. با کمی جستجو میتونید منابع خوبی پیدا کنید. مشکل این درس نداشتن تست تالیفی استاندارد مناسب میباشد. تقریبا هیچ یک از کتابهای تست تالیفی مناسبی ندارند. و برای همین منابع تستی این درس محدود به سوالات کنکور هست.
پایگاه داده:
تو پایگاه داده من کتابهای موسسه علوی، پارسه، مقسمی و مدرسان رو دیدم. تو این کتابها برای فصلهای ابتدایی کتاب مقسمی واقعا خوبه ولی تو فصل نرمال سازی هیچ کتابی بهتر از مدرسان نیست. اما تو SQL کتاب مقسمی باز بهتره. در کل هر کدوم از این دو کتاب رو بخونید فرق چندانی ندارد. البته یه سری مباحث هست که جدیدا به کنکور اضافه شده و پیشتر مورد بحث نبوده. برای اون مباخث میتونید به کتاب روحانی رانکوهی مراجعه کنید. مثل فصل مدلسازی منطقی داده ها. در کل بین مقسمی و مدرسان یکی رو انتخاب کنید.

من به توضیحات قبلیم اینو اضافه کنم که هر دو کتاب مقسمی و مدرسان زمانی کارآمد خواهند بود که تستها از سطح چندان دشواری برخوردار نباشند. یعنی اگر تست روتین باشه با این کتابهای میتونید جواب بدید. ولی اگه تستها مثل کنکور ۹۰ ایتی یا کنکور ۹۲ ایتی خارج از تاپیکهای روتین باشه و یا سبک جدیدی داشته باشه پاسخ دادن به آنها با این کتابها چندان امکان پذیر نیست. کتاب مرجع این کتاب کتاب روحانی رانکوهی میباشد. من خودم این کتاب رو خوندم و واقعا خوبه ولی ادبیاتش کمی سخت فهم هست. در کل اگر کسی میخواهد تو پایگاه داده خبره تمام بشود تنها با اتکا به این دو کتاب نمیتواند جواب بگیرد. من کنارش کتاب روحانی رانکوهی رو هم توصیه میکنم. به خصوص تو مباحث مربوط به ۴nf به بعد و یا وابستگی چند مقداری که تو کتابهای دیگه واقعا ضعف است تو بیانش.
تو مبخث مدلسازی منطقی و مدل سازی معنایی هم اصولا کتابهای مقسمی و مدرسان چندان خوب نیستندSmile

تئوری های مدیریت
بزرگترین مشکل تئوریهای مدیریت حجم زیاد مطالب اونه. اما نکته ای که تو این درس باید بهش توجه کنید اینه که هشتاد درصد تستها مال بیست درصد مطالبه معمولا. یعنی مهمترین نکته تو این درس خلاصه برداریه. بدون خلاصه برداری هیچ راه موفقیتی برای این درست نیست. تابستان میتونه زمان ایده الی برای خلاصه برداری این درس باشه. مهم نیست چه منبعی میخونی فقط از رو هر چی میخونی باید هر فصل رو حداکثر تو یک یا دو صفحه خلاصه کنید. توجه کنید که نمیخوام الان درس رو بخونید بلکه میخوام فقط خلاصه اش کنید. من البته پارسال یه پیشنهاد دادم که به صورت گروهی هر نفر مسئولیت خلاصه کردن یه فصل رو بر عهده بگیره ولی کسی جدی نگرفت. به هر حال هنوز هم حاضر هستم مدیریت این کار رو بر عهده بگیرم. در بین کتابهای تو بازار کتاب پارسه خوبه . کتاب دو جلدی پوران هم خوبه به خصوص این که تو کتاب پوران اخر هر مبخث تو جدول نتایج رو خلاصه کرده. حتی میتونید برید سایت modir.ir این سایت اسلایدها و خلاصه های خوبی از منابع اصلی این کتاب داره. اونا هم میتونه کلی کمکتون کنهSmile
یه منبع خوب دیگه برای این درس کتاب خلاصه مقسمی میباشد که با همکاری دکتر پرچ نوشته شده. خوبی این کتاب اینه که تو یه زمان کم میتونه دانش زیادی به شما منتقل کنه. البته این کتاب سقفی داره. یعنی با خوندنش بعیده بتونی بیشتر از ۵۰ بزنی و اگه بخوای مدیریت بیشتر از ۵۰ بزنی قطعا نیاز به مطالعات بیشتری داریدSmile
ریاضی مهندسی
من با دوست عزیزمون The Best که مدیر تالار ریاضی مهندسی هستند صحبتهایی کردم. ایشون امسال ریاضی مهندسی ۱۰۰ درصد تو کنکور زدند خلاصه حرفهای ایشون اینه که در بین کتابهای کنکور ، کتاب مدرسان (مهندس نامی) بهتر از بقیه میباشد. اما اگر کسی منبع بخواهد بخونه کتاب دکترنیکوکار (هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر) بهتر از سایر کتابها میباشد. پاسخهای تشریحی خیلی خوبی برای تستها دارد که در این پاسخها روشهای تستی نسبتا خوبی هم معرفی کردندSmileبه هر حال من فکر کنم اگه کسی بخواد برای ریاضی مهندسی وقت بگذاره یکی از این دو کتاب کفایت کنه جون ظرف وقت ما محدود میباشد.
البته اون طور که از شواهد پیداست خوندن این کتابها زمانی میتونه موثر واقع بشه که شما بخواهی مثلا با احتمال بالایی تمام تستهای ریاضی مهندسی رو بزنی. به خاطراین که حجم هر کدوم از این کتابها زیاد است. نکته ی دیگری که وجود داره اینه که با شناختی که از مهندس نامی دارم ایشون برقی هستند. کتاب ریاضی مهندسی مدرسان رو هم احتمالا بر پایه بچه های برق نوشتند. سوالات برق با کامپیوتر به ندرت در یک سطح باشند و کامپیوتر به مراتب ساده تر خواهد بود. برخی از رتبه های برتر امسال کتاب مهندس کریمی از موسسه نصیر رو توصیه کردندSmile این کتاب برای اونهایی که نمیخواهند هزینه زیادی صرف این درس بکنند و میخواهند تو مدت زمان کمتری و با انرژِی کمتری به یه امادگی نسبتا مورد قبولی برسند میتونه موثر باشه.
jahani، در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۳۴ ب.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

من یه نکته دیگه اضافه کنم که این پست رو به مرور زمان بروزرسانی میکنم. اگر دوست داشتید میتونید پیگر باشیدSmile


من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۴۲
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: b.kiani , asiehmohammadian , jparisa , aatwo , aydingol , hnarghani , mostafa122 , AriAni , bita_it , cs03 , persian_boy , هاتف , sahar bano , friends , samaneh_aftab , zeinab , Fgh89 , m@hboobe , نی نی گولو , reyhaneh64 , daneh , sellena , sanar.m , comp_s , Parva , yasermrz , Ametrine , rezvanjoon , shima_24 , yasin68 , sara.aaa , x86 , sybarite , s.sadri , fati_mah , Mänu , fog , sarinaz , agh42778 , M.Amin.M , The BesT , deh-ab , kaviresabz , amash , sepidsal , آسمان ابری , رعنا , احسان مومنی , Lover Of Science , fafa69 , msalehi1991 , freaphea@emeil.in , mahkaameh , fzpakzad , soniashahbazi , arman.fr , Soodabezare , fatima.sr68 , sara_sb92 , mni , H3NGAM3H , e2000 , Amoojan , fatemeh69 , hamid_parsa , Shahabed , پرهوده , barani222 , samira_hp , somayebeiranvand , elsaa , Morris , mrm.sary , elynn66 , fa_shinobi , ashena1 , faryadSH , elahe-comp , tohidi4503 , رتبه۱سال۹۴ , elixxx , setarehfb , Ms. Saba , faezeh.90 , hassanbay98 , دختر مهربان , majidvatanparast
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۲:۱۷ ب.ظ، توسط Fardad-A.)
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
البته من پیرو صحبت قبلی ،قبلا" دوستانی که در مورد دروس صحبت کرده بودند را پست شون را منتقل کردیم یا بستیم و بهشون گفتم تو تالار هر درس راجع به اون درس بحث کنند.
علتش هم دو تا چیز بود
اول اینکه اگه تو یه تاپیک راجع به بیست تا درس و منابعش بحث میشه عملا" اگه کسی بخواد منابع اون درس را تحلیل کنه باید بین پستها وقت زیادی بگذاره و بگرده. از طرفی نمیشه یه نتیجه جامعی در مورد منبع مناسب برای یک درس گرفت.چون پستهای مربوط به یک درس که پشت سرهم قرار نمیگیره.
دوم اینکه مدیران هر درس که راجع به سوالات و پاسخ به سوالات اون درس نظارت میکنند ،بر روی منابعش هم نظارت کنند. الآن بتدریج راجع به دروس دیگه هم سوال و جواب میشه .

ولی با اینحال اگه فقط پست شما باشه و خودتون بروز کنید میتونه مفید باشه ولی اگه بحث بشه مطمئنا" برای خیلیها دیگه قابل استفاده نیست.
این نظر شخصی بود و در این تالار مدیر آقای جهانی هستند.
البته من در تالار هر درس بزودی محلی راجع به بحث در مورد منابع اون درس باز میکنم.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani , sahar bano , maneshty , zeinab , sara_sb92
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۳۳ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
من با نظرت موافقم فرداد جانSmile توی این چند روز زیاد دیدم هی میان منابعشون رو معرفی میکنند. من توی این تاپیک فقط هدفم معرفی منبع نیست. بلکه تا حدی هم تلاش کردم نحوه استفاده از منابع وخوندن اون درس رو بگم. یعنی تا حدی هدفم عمل مشاوره هم هست. تلاشم اینه که این بحث به حاشیه نره.و اگه ببینم حاشیه ساز میشه سعی میکنم اصلا تاپیک رو ببندم که حاشیه درست نشهSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۶
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: persian_boy , sahar bano , zeinab , هاتف , رعنا , freaphea@emeil.in , sara_sb92 , fa_shinobi , ashena1
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۴۱ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
الان رویکردی که داشتین گویا با دید کنکور آی تی بوده ...
برای گرایش های دیگر نیز این منابع توصیه می شود؟؟؟
مثالا برای هوش هم ساختمان داده همینی که پیشنهاد داده اید مناسب است؟؟؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_ad
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۲۱ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
دیگه با هم دوست های خوبی شدید.................
اما لطفا این تاپیک رو بگذارید باشه تا یه تاپیک جامع هم داشته باشیم که به طوره کلی منابع رو معرفی کنه
و اون تاپیکهای دیگه هم به جزئیات برسه

drink 8 glasses of water a day

۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani , daneh
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۲۹ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
:|
من همین الان از انقلاب برگشتم و دو تا منبع خریدم،
یکی پرسمن ترجمه سالخورده
یکی هم داده ساختارها و مبانی الگوریتم های قدسی
Sad
با این تفاسیر، یعنی من الان باید برم تو افق محو بشم؟؟ Sad
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: eng_majid
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۴:۴۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۴۶ ب.ظ، توسط خانه سبز.)
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
جناب جهانی ایا شما تضمین می کنید کسی با خریدن و تسلط بر مهندسی نرم افزار مدرسان بتونه پاسخ همه تست ها رو بده؟
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۴:۵۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۵:۰۴ ب.ظ، توسط jahani.)
RE: معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۴۵ ب.ظ)Trex2008 نوشته شده توسط:  جناب جهانی ایا شما تضمین می کنید کسی با خریدن و تسلط بر مهندسی نرم افزار مدرسان بتونه پاسخ همه تست ها رو بده؟
هیچ تضمینی برای هیچ کتابی و برای هیچ درسی وجود نداره و نخواهد داشتSmile من فقط میتونم تضمین بدم کسی که این کتاب روبخونه و تستهای تالیفیشو بزنه با امادگی بیشتری میره سر جلسه تا کسی که کتابهای دیگه رو بخونهSmile
(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۳:۲۹ ب.ظ)Fgh89 نوشته شده توسط:  :|
من همین الان از انقلاب برگشتم و دو تا منبع خریدم،
یکی پرسمن ترجمه سالخورده
یکی هم داده ساختارها و مبانی الگوریتم های قدسی
Sad
با این تفاسیر، یعنی من الان باید برم تو افق محو بشم؟؟ Sad
کتاب ساختمان داده دکتر قدسی برای داوطلبان متوسط رو به بالا نوشته شده وممکنه فهمیدنش چندان راحت نباشه برایتان. اون کتاب ۶۰۰ مسئله هم دقیقا باز برای همون داوطلبان به درد میخوره. من گفتم اگر کسی میخواهد ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو درصد خوبی بزنه ناچار به حل تست زیاد و مسئله زیاد است که این کتاب میتونه کمکش کنهSmile فعلا با همین کتاب قدسی شروع کن اگر مشکلی بود برو سراغ کتاب دیگهSmile
اما در مورد نرم افزار صرفا بگم که پرسمن حجم اطلاعاتش زیاده و اطلاعاتی داره که چندان مناسب کنکور ممکنه نباشند. ضمن این که برخی مطالب هست که مورد ارجاع کنکور هستند ولی تو پرسمن نیستند. من کتاب مدرسان رو از این منظر توصیه کردم که صرفا طبقه بندی خیلی خوبی داره و خلاصه ها و تستهای تالیفی بسیار مناسبی داره. این کتاب نه تنها برای خوندن بلکه برای حل تمرین تست زنی هم میتونه خوب باشه خیلیSmile حالا از هفته دیگه کتاب با کیفیت چاپ خوبش تو انقلاب موجود باشهSmile تو همه این کتابهایی که گفتم باید خودتون ببینیدش و حتی الامکان یه قسمتهاییش رو بخونید تو همون کتابفروشی بعد انتخاب کنیدSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: zeinab , Fgh89 , ashena1
ارسال:
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۶:۰۴ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
برای درس نظریه آن طوری که من تحقیق کردم کتاب نظریه زبانها و اتوماتا
جعفر تنها انتشارات نص کتاب خوبیه و کتاب تست پارسه ...
دوستان کتاب بهتری سراغ دارند؟؟؟ حل تمرین این کتاب لینز کدام ترجمه و انتشارات خوب است؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۰
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۶:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۵۵ ب.ظ، توسط friends.)
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
سعید خان تمرینای clrs بهتر از کتاب دکتر قدسی نیست کلا نظرتون درباره کتاب clrs چیه؟؟؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani
ارسال: #۱۱
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۰۵ ب.ظ، توسط mhm-pc.)
RE: معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
کتاب کنکوری الگوریتم زیاد داریم ولی هیچکدومشون بر اساس کتاب clrs نیست ولی سوالات کنکور چند سال اخیر شدیدا به مطالب کتاب clrs نزدیکه. مثلا از فصل تحلیل سرشکن چند ساله داره سوال میاد ولی تو کتابهای کنکوری( پوران و مقسمی و غیره) همچین فصلی نداره.
به جز سوال اول ساختمان داده مهندسی کامپیوتر امسال( که البته حذف شد ) بقیه سوالات ساختمان را با خوندن کتابهای کنکوری نمی شد جواب داد. حالا باعث خوشحالیه که کتاب جدید ابراهیمی مقدم براساس clrs هست ولی تمام فصول را پوشش نداده و بیشتر مطالب ساختمان داده را پوشش داده.
سوالات کنکور IT را تا کنکور ۹۱ می شد با خوندن کتابهای کنکوری جواب داد ولی دیگه امسال سوالات clrsی شد.

این کتاب جدید مدرسان که می گید بر اساس کتاب clrs هست؟

غصه نخور کوچولو، تو هم یه روز بزرگ میشی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۲
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۲۸ ب.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
بنظرم در کل تا حدودی خوب بودن و با فرداد هم موافقم
یه سوال هم داشتم قبلا واسه ساله ۹۱ مدرسان یه جزوه داده بود واسه الگوریتم بنظرتون اونم مثل کتاب جدید مدرسان که استاد ظهیری نوشتن خوبه ؟ ممنون

“یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات” مجادله ۱۱
(خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند بالا می برد و به کسانی که بهره ای از علم دارند درجات بزرگی می بخشد.)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۰۷:۳۶ ب.ظ
RE: معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
جهانی جان ممنون از تاپیک بسیار مفیدت. در مورد منبع مدیریت خواستم تجربه شخصیم رو بگم و اون اینکه من تنها و تنها با مطالعه کتاب مدیریت تألیف «دکتر پرچ و مقسمی» در حدوداً ۴ روز بصورت فشرده (و در فاصله چها پنج روز تا کنکور) کلاً ده تا تست تو کنکور زدم که ۸ تاش درست بود و دوتاش غلط. درصدم هم شد ۴۸/۸۹ . فکر می کنم همین کتاب کافی باشه. البته از ۱۵ تا تست، بعضی هاش توی این کتاب صحبتی ازش نشده بود که من هم ریسک نکردم و نزدم.

توضیحاً بگم که روال این کتاب اینه که در هر درس، ابتدا تست های کنکور آیتی از سال ۸۳ تا ۹۱ (پارسال تا ۹۱ بود) هم دانشگاه ملی و هم آزاد رو میاره و بعد به حل تشریحی تست ها میپردازه و در مورد هر تست، مطالب مربوط به مبحث اون تست و حواشی اون رو هم بطور مفصل میاره (مثلاً درس اول : ابتدا تست های سال ۸۳ دولتی، بعد حل تشریحی- بعد تست های ۸۳ آزاد، بعد حل تشریحی). البته این پیشنهاد منه و ممکنه کاملاً درست نباشه. ولی حداقل برای من جواب داد و کفایت کرد.

البته جهانی جان اگه یادت باشه یه ایراد به این کتاب گرفتی و گفتی که اشکال بزرگش اینه که ساختار نداره. ولی به نظر من به کم حجم بودنش (کلاً ۱۵۹ صفحه) می ارزه و وقت بچه ها رو الکی تلف نمیکنه.

یک دلشکسته گـر که دعـاگویتان شـود
به زآنکه خود نشسته و عمری دعا کنید

وقتی خدا می بخشد، من که باشم که نبخشم(نلسون ماندلا-۴۶۶۶۴)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani , fa_shinobi
ارسال: #۱۴
۲۱ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۰۸ ب.ظ، توسط jahani.)
RE: معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۶:۴۷ ب.ظ)hesamo نوشته شده توسط:  سعید خان تمرینای clrs بهتر از کتاب دکتر قدسی نیست کلا نظرتون درباره کتاب clrs چیه؟؟؟
دقیقا نکته ی بجایی اشاره کردی منم به متن اصلی اضافه کردم. اصلا باور کن تمرینات CLRS بالکل یادم رفته بود. من خودم همیشه اول از همه اونارو تصویه میکنمSmile

(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۳۶ ب.ظ)persian_boy نوشته شده توسط:  جهانی جان ممنون از تاپیک بسیار مفیدت. در مورد منبع مدیریت خواستم تجربه شخصیم رو بگم و اون اینکه من تنها و تنها با مطالعه کتاب مدیریت تألیف «دکتر پرچ و مقسمی» در حدوداً ۴ روز بصورت فشرده (و در فاصله چها پنج روز تا کنکور) کلاً ده تا تست تو کنکور زدم که ۸ تاش درست بود و دوتاش غلط. درصدم هم شد ۴۸/۸۹ . فکر می کنم همین کتاب کافی باشه. البته از ۱۵ تا تست، بعضی هاش توی این کتاب صحبتی ازش نشده بود که من هم ریسک نکردم و نزدم.

البته جهانی جان اگه یادت باشه یه ایراد به این کتاب گرفتی و گفتی که اشکال بزرگش اینه که ساختار نداره. ولی به نظر من به کم حجم بودنش (کلاً ۱۵۹ صفحه) می ارزه و وقت بچه ها رو الکی تلف نمیکنه.

ممنون از تذکر بجایت. من این کتاب رو فراموش کرده بودم به توضیحات اصلی اضافه کردمSmile ممنون از حسن توجهت

(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۲۸ ب.ظ)nasrolah نوشته شده توسط:  بنظرم در کل تا حدودی خوب بودن و با فرداد هم موافقم
یه سوال هم داشتم قبلا واسه ساله ۹۱ مدرسان یه جزوه داده بود واسه الگوریتم بنظرتون اونم مثل کتاب جدید مدرسان که استاد ظهیری نوشتن خوبه ؟ ممنون

این کتاب تکمیل شده همون جزوه هست. نویسنده جفتشون هم دکتر ظهیری میباشد. بدیهتا برای کتاب زحمات بیشتری تا کتاب کشیده شده چون نزدیک به یک سال روش وقت بیشتری گذاشته شده. کتاب در مجموع کاملتره چون اون جزوه تستهای ایتی رو نداشت کلا. و خیلی هم غلط تایپی و املایی داشت. کتاب چند دور ویراستاری شده و کیفیتش به مراتب بهتر شدهSmile

(۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۰۷:۱۴ ب.ظ)mhm-pc نوشته شده توسط:  کتاب کنکوری الگوریتم زیاد داریم ولی هیچکدومشون بر اساس کتاب clrs نیست ولی سوالات کنکور چند سال اخیر شدیدا به مطالب کتاب clrs نزدیکه. مثلا از فصل تحلیل سرشکن چند ساله داره سوال میاد ولی تو کتابهای کنکوری( پوران و مقسمی و غیره) همچین فصلی نداره.
به جز سوال اول ساختمان داده مهندسی کامپیوتر امسال( که البته حذف شد ) بقیه سوالات ساختمان را با خوندن کتابهای کنکوری نمی شد جواب داد. حالا باعث خوشحالیه که کتاب جدید ابراهیمی مقدم براساس clrs هست ولی تمام فصول را پوشش نداده و بیشتر مطالب ساختمان داده را پوشش داده.
سوالات کنکور IT را تا کنکور ۹۱ می شد با خوندن کتابهای کنکوری جواب داد ولی دیگه امسال سوالات clrsی شد.

این کتاب جدید مدرسان که می گید بر اساس کتاب clrs هست؟

دقیقا خوبی کتاب مدرسان اینه که هم فصل تحلیل سرشکن داره و هم کلی مباحث دیگه داره که تو هیچ کتاب دیگری پیدا نمیکنید. خود من کلی استفاده کردم از مطالب این کتاب. حالا خود دانیدSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: friends , persian_boy
ارسال: #۱۵
۲۲ خرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۲۹ ق.ظ
معرفی چند منبع مناسب برای کنکور
عجیبه کتاب مدرسانی که اصلا بدرد نمی خورد و کلی غلط داره اینحا مطرح می شه . و کتاب های مفیدی مثل مقسمی و پوران که همه رتبه های برتر معرفی می کنن ............!!!!!!
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: jahani , AEM4949


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  منابع مناسب برای واژگان زبان ارشد keihan ۴ ۴,۹۱۰ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  درخواست معرفی کتاب استعداد تحصیلی خوب برای دکتری Eng_Sara ۱۱ ۱۹,۶۲۳ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  معرفی منابع برای درس بازیابی پیشرفته اطلاعات saghi5373 ۸ ۱۱,۶۱۰ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۵ ق.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  درخواست معرفی منبع برای دروس پایگاه داده پیشرفته، تجارت و آموزش الکترونیکی ehsannaq3 ۱۲ ۱۳,۱۳۳ ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
Information معرفی شغل برای شهریه‌ی دانشگاه Cina ۹ ۵,۵۰۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۵:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: rashinpazh
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۲۵۴ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
Question بهترین منبع ساختمان داده برای کنکور ارشد marvelous ۱۰ ۱۱,۴۸۳ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: msnmkh
  بهترین منبع درسی و کلاس به صورت افلاین برای کنکور ارشد nrgs_h99 ۰ ۱,۳۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: nrgs_h99
  معرفی منبع مناسب برای ارشد گسسته saharitst ۲۱ ۲۴,۸۵۱ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: YasiAli
Music معرفی آهنگ‌هایی که حسابی دوسشون داریم! Amir V ۱,۱۵۱ ۲۳۹,۸۱۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۵:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Azaadi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close