زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۴۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هرچه می خواهد دل تنگت بگو...

ارسال: #۳۱۰۸۱
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۱۱:۵۹ ق.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
سیری نباشد این اژدها را!
[تصویر:  415891_18009491.jpg]


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice
ارسال: #۳۱۰۸۲
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۱۲:۱۱ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
چقدر خوبه این lmxTongueTongue

ببخش باران ....

تو می باری و ما

هی شسته نمی شویم ...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۱۰۸۳
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۱۲:۴۴ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۳۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ب.ظ)jazana نوشته شده توسط:  یکی از بزرگترین مشکلات کامپیوتر کارا دقیقا همینه.
همه‌ی درسا لازم هست به نظر من.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: karbar , jazana
ارسال: #۳۱۰۸۴
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۱۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۱۶ ب.ظ، توسط jazana.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب.ظ)Riemann نوشته شده توسط:  همه‌ی درسا لازم هست به نظر من.

معتقدم میشه استدلال کرد که چنین کاری نه لازمه، نه ممکن و نه حتی مفید. بعد از تقسیم بندی وظایف گرایش های مختلف کامپیوتر (بر اساس نیاز جامعه) می تونیم نتیجه بگیریم که درصد دانش مورد نیاز از سخت افزار واسه فارغ التحصیلان رشته نرم افزار خیلی خیلی کمتر از سرفصلای کنونیه. (البته منهای نرم افزار کاران فعال در حوزه embedded systems)

در حال حاضر خیلی سرفصل ها از مباحث نرم افزار پوشش داده نمیشه، به عبارتی در ۱۴۰واحد درسی نمیشه هم الکترونیک و ده ها واحد سخت افزاری به مهندس نرم افزار یاد داد هم اصول/متد/تکنولوژی های نرم افزار. اصلا تو چارت جا نمیشه. حتی اگر اثبات بشه که مهندس نرم افزار نیاز به چنین دروس داره در اون صورت اسم رشته ها رو باید تغییر و یا رشته ها رو در هم ترکیب کرد.(این یعنی جامعه ما هنوز اونقدر رشد نکرده و حرفه ای نشده که گرایش مهندسی نرم افزار براش طراحی بشه و نیازی به ریز شدن در مباحث نیست و مثلا یک رشته کامپیوتر به طول کلی کافیه)

جالبه در تمام گرایش های کامپیوترمون(حتی‌ IT !!! ) مباحث سخت افزاری/الکترونیکی سهم بزرگی به خودش اختصاص میده و در انتها کارمون میشه تولید کیس کامپیوتر و سماق مکیدن.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۱۰۸۵
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۲۷ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۱۵ ب.ظ)jazana نوشته شده توسط:  جالبه در تمام گرایش های کامپیوترمون(حتی‌ IT !!! ) مباحث سخت افزاری/الکترونیکی سهم بزرگی به خودش اختصاص میده و در انتها کارمون میشه تولید کیس کامپیوتر و سماق مکیدن.
تو درس های سخت افزاری به شما تولید کیس رو یاد دادن؟!


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jazana , codin
ارسال: #۳۱۰۸۶
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۳۸ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۲۷ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  تو درس های سخت افزاری به شما تولید کیس رو یاد دادن؟!

اون جمله کنایه از پیچیدگی تولیدات کشور در بخش رایانه بود.(مونتاژ و تولید قطعات اولیه)

سرفصل دروس باید در راستای رفع نیازهای جامعه طراحی بشه.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: khayyam
ارسال: #۳۱۰۸۷
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۳۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۴۲ ب.ظ، توسط karbar.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۱۵ ب.ظ)jazana نوشته شده توسط:  
(01 مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب.ظ)Riemann نوشته شده توسط:  همه‌ی درسا لازم هست به نظر من.

معتقدم میشه استدلال کرد که چنین کاری نه لازمه، نه ممکن و نه حتی مفید. بعد از تقسیم بندی وظایف گرایش های مختلف کامپیوتر (بر اساس نیاز جامعه) می تونیم نتیجه بگیریم که درصد دانش مورد نیاز از سخت افزار واسه فارغ التحصیلان رشته نرم افزار خیلی خیلی کمتر از سرفصلای کنونیه. (البته منهای نرم افزار کاران فعال در حوزه embedded systems)

در حال حاضر خیلی سرفصل ها از مباحث نرم افزار پوشش داده نمیشه، به عبارتی در ۱۴۰واحد درسی نمیشه هم الکترونیک و ده ها واحد سخت افزاری به مهندس نرم افزار یاد داد هم اصول/متد/تکنولوژی های نرم افزار. اصلا تو چارت جا نمیشه. حتی اگر اثبات بشه که مهندس نرم افزار نیاز به چنین دروس داره در اون صورت اسم رشته ها رو باید تغییر و یا رشته ها رو در هم ترکیب کرد.(این یعنی جامعه ما هنوز اونقدر رشد نکرده و حرفه ای نشده که گرایش مهندسی نرم افزار براش طراحی بشه و نیازی به ریز شدن در مباحث نیست و مثلا یک رشته کامپیوتر به طول کلی کافیه)

جالبه در تمام گرایش های کامپیوترمون(حتی‌ IT !!! ) مباحث سخت افزاری/الکترونیکی سهم بزرگی به خودش اختصاص میده و در انتها کارمون میشه تولید کیس کامپیوتر و سماق مکیدن.
راستشو بخواهید این دید از اینجا معمولا ناشی میشه که به نظر من اکثرا افراد تفکیکی بین تحصیلات آکادمیک (و پیشرفته ترش، تولید علم) و آموزشگاه در راستای تربیت دانشجو برای بازار کار قائل نمیشند. زیاد می بینیم که همه شاکی هستند که دانشگاه چیزی به ما یاد نداده. وظیفه اصلی دانشگاه در مقطع لیسانس ایجاد بستری برای یادگیری اطلاعات عمومی در یک رشته هست، که با استفاده از این فرصت و وسیع شدن حیطه دانش در دوره کارشناسی، دانشجو بتونه در مقطع ارشد و دکتری به تولید علم بپردازه. اگر هم خواست جذب بازار کار بشه، باز هم با اطلاعات عمومی که از اون رشته بدست آورده علاقه شو پیدا کنه و بره تو اون حیطه خاص (حالا اینجا با استفاده از آموزشگاه یا سلف ستادی) جذب بازار کار بشه.
بعضی موقع ها خیلی تعجب می کنم که دوستان شکایت می کنند که چرا ریاضی و فیزیک یا زبان ماشین تو ترم های اول می خونیم!
برداشت شخصیم اینه که اکثرا باید می رفتن آموزشگاه تا دانشگاه. یا حداقل خودشونو توجیه کنند که چرا دانشگاه.
بعد به نظرم یه حقیقته که وقتی اطلاعات شما کلا بالا باشه خلاقیت و حتی الگوی فکر آدم تغییر می کنه. حتی اطلاعات بی ربط مثل جامعه شناسی و یا زیست! دیگه چه برسه به اطلاعات عمومی مربوط به رشته تخصصی آدم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , sss , jazana , codin
ارسال: #۳۱۰۸۸
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۲:۴۶ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۳۹ ب.ظ)karbar نوشته شده توسط:  
(01 مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۱۵ ب.ظ)jazana نوشته شده توسط:  
(01 مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب.ظ)Riemann نوشته شده توسط:  همه‌ی درسا لازم هست به نظر من.

معتقدم میشه استدلال کرد که چنین کاری نه لازمه، نه ممکن و نه حتی مفید. بعد از تقسیم بندی وظایف گرایش های مختلف کامپیوتر (بر اساس نیاز جامعه) می تونیم نتیجه بگیریم که درصد دانش مورد نیاز از سخت افزار واسه فارغ التحصیلان رشته نرم افزار خیلی خیلی کمتر از سرفصلای کنونیه. (البته منهای نرم افزار کاران فعال در حوزه embedded systems)

در حال حاضر خیلی سرفصل ها از مباحث نرم افزار پوشش داده نمیشه، به عبارتی در ۱۴۰واحد درسی نمیشه هم الکترونیک و ده ها واحد سخت افزاری به مهندس نرم افزار یاد داد هم اصول/متد/تکنولوژی های نرم افزار. اصلا تو چارت جا نمیشه. حتی اگر اثبات بشه که مهندس نرم افزار نیاز به چنین دروس داره در اون صورت اسم رشته ها رو باید تغییر و یا رشته ها رو در هم ترکیب کرد.(این یعنی جامعه ما هنوز اونقدر رشد نکرده و حرفه ای نشده که گرایش مهندسی نرم افزار براش طراحی بشه و نیازی به ریز شدن در مباحث نیست و مثلا یک رشته کامپیوتر به طول کلی کافیه)

جالبه در تمام گرایش های کامپیوترمون(حتی‌ IT !!! ) مباحث سخت افزاری/الکترونیکی سهم بزرگی به خودش اختصاص میده و در انتها کارمون میشه تولید کیس کامپیوتر و سماق مکیدن.
راستشو بخواهید این دید از اینجا معمولا ناشی میشه که به نظر من اکثرا افراد تفکیکی بین تحصیلات آکادمیک (و پیشرفته ترش، تولید علم) و آموزشگاه در راستای تربیت دانشجو برای بازار کار قائل نمیشند. زیاد می بینیم که همه شاکی هستند که دانشگاه چیزی به ما یاد نداده. وظیفه اصلی دانشگاه در مقطع لیسانس ایجاد بستری برای یادگیری اطلاعات عمومی در یک رشته هست، که با استفاده از این فرصت و وسیع شدن حیطه دانش در دوره کارشناسی، دانشجو بتونه در مقطع ارشد و دکتری به تولید علم بپردازه. اگر هم خواست جذب بازار کار بشه، باز هم با اطلاعات عمومی که از اون رشته بدست آورده علاقه شو پیدا کنه و بره تو اون حیطه خاص (حالا اینجا با استفاده از آموزشگاه یا سلف ستادی) جذب بازار کار بشه.
بعضی موقع ها خیلی تعجب می کنم که دوستان شکایت می کنند که چرا ریاضی و فیزیک یا زبان ماشین تو ترم های اول می خونیم!
برداشت شخصیم اینه که اکثرا باید می رفتن آموزشگاه تا دانشگاه. یا حداقل خودشونو توجیه کنند که چرا دانشگاه.
بعد به نظرم یه حقیقته که وقتی اطلاعات شما کلا بالا باشه خلاقیت و حتی الگوی فکر آدم تغییر می کنه. حتی اطلاعات بی ربط مثل جامعه شناسی و یا زیست! دیگه چه برسه به اطلاعات عمومی مربوط به رشته تخصصی آدم.

درس های دانشگاه زمانی خوب می تونن باشن که آدم اونا رو حس کنه اینو من ندیدم اگرم هدف تولید علمه باید پشتش پول درآوردن هم معنی داشته باشه مگر نه تو همین تایپیک بغلی این همه جنگ و دعوا نمیشد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jazana
ارسال: #۳۱۰۸۹
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۳:۳۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۴۱ ب.ظ، توسط jazana.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۳۹ ب.ظ)karbar نوشته شده توسط:  راستشو بخواهید این دید از اینجا معمولا ناشی میشه که به نظر من اکثرا افراد تفکیکی بین تحصیلات آکادمیک (و پیشرفته ترش، تولید علم) و آموزشگاه در راستای تربیت دانشجو برای بازار کار قائل نمیشند.

فکر کنم بحث سوویچ کرد، حرف اصلی من گنجاندن دروس سخت افزاری در رشته نرم افزار بود، رسالت دانشگاه بحث فرعی بود. ۱۸۰ درجه نظرمان فرق داره، من معتقدم دانشگاه نباید در خدمت دانشگاه باشه.

باید ببینیم منظور از تولید علم چیست، چطور این علوم انتخاب بشن، اولویت با کدوم علوم هست. باز یک بحث فرعی دیگه پیش میاد که آیا تولید علمی که در عمل به درد کشور نخواهد خورد لازمه یا خیر. یعنی تحقیق و پژوهش با پول مردم در زمینه ای که سودی برای همین مردم نخواهد داشت(به جز خود پژوهشگر و کشورای دیگه که استفاده عملی خواهند برد) درسته یا نه. اگر کسی می خواد با پول شخصی یا در دانشگاه خصوصی در مورد مباحثی کار کنه که استفاده کاربردی نخواهند داشت نوش جونش. (همون حرف سخت افزاری/الکترونیکی کردن رشته های غیر سخت افزاری مثل نرم افزار، فناوری اطلاعات و ...)

---------------------------------------------------

احتمالا پیش فرض ذهنی تو اینه که دانشگاه تولید علم کنه بعد این مباحث در اختیار آموزشگاه قرار بگیره و آموزشگاه اونارو به دانشجوهاش آموزش بده. به شخصه مخالفتی با این روش ندارم احتمالا خیلی هم مفید باشه( در برخی کشورای غربی در کنار دانشگاه ها یک سری موسسات Applied science هست که رویکرد عملی دارند)

این شیوه نه تنها در ایران پیاده نشده بلکه آموزشگاه ها و علمی کاربردی ها حتی نیم درصد کار applied science ای ها رو انجام نمیدن. الان تو ایران، اگر جامعه نیاز به مهندس نرم افزار داره، کدوم بخش باید چنین متخصصی تحویل جامعه بده؟ آموزشگاه؟ در صورتی آموزشگاه مفید واقع میشه که دانشجو سرفصل دروس مورد نیاز رو به طور علمی و استاندارد و با رویکرد عملی یاد بگیره. آموزشگاه های ما چنین تعاریفی واسشون نشده و فله ای هستن.

نمیشه انتظار داشت که یک فرد اطلاعات عمومی از مهندسی نرم افزار رو در کارشناسی یاد بگیری بعد بره تخصصی بیرون کار کنه، وای به حال پروژه نرم افزاری/وبسایت/startup ای که با دانش آموزشگاهی/شخصی انجام شده.

مثل این میمونه که به دانشجوی عمران که در دانشگاه ساخت برج ۱۰۰طبقه خونده و هیچ کار عملی نکرده، بعد از فارغ التحصیلی و چهار تا مقاله دادن در مورد افزایش استحکام پل های متحرک فوق پیشرفته با فلان ماده، بگیم حالا برو آموزشگاهی جایی عملی یاد بگیر چطور خونه معمولی واسه مردم بسازی که به دردشون بخوره نمیشه که. یا باید چند نوع موسسه آموزشی باشه(یکیش تئوری کار کنه اون یکی عملی) یا این فقط یک موسسه آموزشی باشه(دانشگاه) که با برقراری پل بین صنعت و علم رفع نیاز کنه.

باید از رشته های دیگه مخصوصا پزشکی یاد بگیریم که چطور دانشگاه رو به بازار متصل کنیم.

---------------------------------------------------
داخل پارانتز با حذف دروس بیهوده مثل فیزیک/زیست/(سخت افزار پیشرفته واسه نرم/IT ) و اضافه کردن دروسی مثل تفکر انتقادی/تربیت فردی/ارتباط با رایانه/مسائل اجتماعی موافقم.

باز پستام زیاد شد، اه Big Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۱۰۹۰
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۰۳ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
احیانا کسی تو تهران دنبال هم خونه نیست با هم خونه بگیریم؟ تا دو ماه دیگه از خوابگاه میندازنمون بیرون. اگه کسی تمایل داشت تو پ.خ. بگه.

آرزوی دل من، حل هر مشکل من
ای همه حاصل من، دورم از خویش مکن
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۱۰۹۱
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۰۶ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۳۴ ب.ظ)jazana نوشته شده توسط:  فکر کنم بحث سوویچ کرد، حرف اصلی من گنجاندن دروس سخت افزاری در رشته نرم افزار بود، رسالت دانشگاه بحث فرعی بود. ۱۸۰ درجه نظرمان فرق داره، من معتقدم دانشگاه نباید در خدمت دانشگاه باشه.
.......

---------------------------------------------------
داخل پارانتز با حذف دروس بیهوده مثل فیزیک/زیست/(سخت افزار پیشرفته واسه نرم/IT ) و اضافه کردن دروسی مثل تفکر انتقادی/تربیت فردی/ارتباط با رایانه/مسائل اجتماعی موافقم.
با اون قسمت صحبتتون که می فرمایید بومی سازی در کارهای پژوهشی تا حدی موافقم. البته بومی سازی بعد از لیسانس و برای کارای پژوهشی. نه پایه لیسانس. اصول مدار الکترونیک، همیشه همونه. چی شو بیایم بومی سازی کنیم؟Big Grin و بیست واحد هم واقعا این حرفا رو نداره و واجبه به نظر من. این دیگه حداقلشه برای یک مهندس نرم افزار. حالا برای کارای پژوهشی میشه یه کارایی کرد. اونم البته باید دقت کنیم که trade off هست. چون بالاخره اعتبار علمی اساتید و دانشگاه های ما با قیاس بررسی میشه، نمی تونیم که به صرف اهداف داخلی ایزوله سازی کنیم.

در رابطه با آموزشگاه، فعلا همینی که هسته. چرا همیشه باید توقع داشتیم کسی برامون کاری بکنه. توی این عصر از آب خوردن راحت تر می تونیم سلف ستادی کنیم. فقط همت می خواد. که الحمدالله اکثرا نداریمBig Grin به طور کلی من توی اکثر موقعیت ها یه جورایی به پراگماتیسم معتقدم. شناسایی موقعیت و ارائه راه حل با توجه به شرایط موجود و تلاش کردن تو اون مسیر. غر زدن و ابراز نارضایتی گره ایی رو باز نمی کنه. اصلاح زمان بره و اساسا اگر دفعی باشه میشه اصلاحات انقلابی که انقلاب به نظر من مترادف هزینه است. در زمان طولانی از خودمون شروع کنیم، به جاهای خوبی میرسیم.

در رابطه با جمله آخرتون، اگر اینکار رو بکنیم باید با خلاقیت و ذهن پویا و قوی خداحافظی کنیم. چه توی تولید علم و چه در کار.
مثلا درس ریاضی در رشته ما، به نظرم یک واسط برای ارتباط با طبیعته، مسائل روزمره مونو با ریاضی ترجمه می کنیم و به بُعد انتزاعی می بریم با استفاده از علم کامپیوتر (که از دید من همان ریاضی کاربردی است) به بُعد ملموسات عینی و کاربردی می بریم.
در خفیف ترین حالتش پاس کردن ریاضی و فیزیک ذهن دانشجو رو قوی تر و آماده تر می کنه. باعث ایجاد ساختارهای فکری میشه. و اتفاقا هرچه جدی تر گرفته بشه از نظر من فرد برای مثلا همین مباحث تفکر انتقادی و غیره مستعد تر و آماده تر میشه. دقت کنید از رشته برق دانشگاه شریف کم نیستند افرادی که رو به فلسفه میارن.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: jazana
ارسال: #۳۱۰۹۲
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۰۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۰۸ ب.ظ، توسط jazana.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۰۶ ب.ظ)karbar نوشته شده توسط:  اصول مدار الکترونیک، همیشه همونه. چی شو بیایم بومی سازی کنیم؟Big Grin و بیست واحد هم واقعا این حرفا رو نداره و واجبه به نظر من. این دیگه حداقلشه برای یک مهندس نرم افزار.

درسته، نیازی به بومی سازی مدار الکترونیک نیست، ولی باید از سرفصل دروس رشته نرم افزار حذف بشه. یک دلیلش اینه که چه فایده داره؟ فهم قانون ولتاژ و خازن و... چه کمکی به فارغ التحصیل این رشته می کنه؟ دلیل دیگرش اینه که دروس مورد نیاز دیگری هست که مدار الکترونیک جاش رو غصب کرده. سرفصل دروس مقطع کارشناسی مهندسی نرم افزار دانشگاه های خارجی رو چک کن ببین چقدر سخت افزار توش هست: مثل این دانشگاه آریزونا
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


حتی سرفصل استاندارد جهانی درس مهندسی نرم افزارم رو هم چک کنی در حد basic حرف از سخت افزار زده، علاوه بر استاندارد های پیشنهاد شده، به خاطر عدم وجود بستر کافی باید کمتر از همین basic هم روش سرمایه گذاری بشه.

در مورد آموزشگاه: صحبت سر این بود که چطور باید باشه نه اینکه ما چیکار کنیم، ببین دو بحث کاملا مجزا هس. حرفم این بود: وظیفه تربیت نیروی متخصص بازار در ایران برای دانشگاه تعریف شده و با این سرفصلای اشتباه فارغ التحصیل نرم افزار دانش لازم رو نداره، حتی اگر بگیم دانشگاه وظیفه ای برای آماده کردن و تحویل متخصص نرم افزار به جامعه نداره و آموزشگاه ها این مسئولیت رو دارند باز هم سرفصل دروس تئوری دانشگاه الکی سخت افزار رو داخل کردن، جدای از اینکه آموزشگاه های ما استاندارد نیستند. که در این صورت بایستی درصد بزرگی از بودجه کلان دانشگاه ها به آموزشگاه ها اختصاص میافت و ....

در مورد فیزیک حالا اون داخل پارانتز گفتم و بحث فرعی هست و اصلا مهم هم نیست، مخصوصا چون که کلمه مهندسی در رشته مهندسی نرم افزار به کار رفته و تو تعریفش کاربرد engineering اش مطرحه و به همین خاطر میگن باید دروس زیست/شیمی/فیزیک آورده بشه... فعلا بهش اعتراض چندانی ندارم.

به هر حال، همونطور که قبلا نظرم رو گفتم، یکی از بزرگترین مشکلات کامپیوتری ها سرفصل و چارت اشتباه دانشگاهی هست. و همه استدلال هام در پستای قبلی برای اثبات این بود، نه اینکه ما باید چیکار کنیم، اگر صحبت سر این بود که من نوعی در حد توانم چیکار باید کنم، حرفت رو قبول دارم.

به نظر کافی بود، از این بیشتر حرف بزنم تکرار مکررات میشه و سردرد میاره واسه همه

موفق در کشف حقیقت
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: karbar
ارسال: #۳۱۰۹۳
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۴۳ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
برم تو تاپیک کنکوریا عکس سردر شریفو بذارم. TongueBig Grin


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۱۰۹۴
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۸:۴۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۵۲ ب.ظ، توسط Aurora.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
همین چند روز پیش داشتم با یک فردی تو مانشت در مورد مادربزرگم صحبتم می کردم. ماه رمضون بود. تو حیاط نشسته بودم، اومد پیشم. گفت چی گوش میدی گفتم اهنگه. گفت بگذار منم گوش بدم. گوشی رو دراوردم تا گوش بده. گفت ارورا من عمل کنم معلوم نیست دیگه باشم یا نه. گفتم خوب میشی. عملت سخت نیست. عمل کرد و دیروز پر کشید و رفت. عید رفتم خونه شون اصرار کردم بهم حسن یوسف بده ولی انقدر گلاشو دوست داشت نداد. حسن یوسفاش همین طوری موند (: روابط فامیلی مون که کمرنگ شده بوده فکر کنم دیگه بی رنگ بشه :|

یه اعتراضی قبلا تر ها وقتی مدیری می رفت مراسم تقدیری، بزرگداشتی چیزی برگذار میشد. یه مدال شجاعتی چیزی. مثلا از مدیران ارشد بودیم شوخی کردم (: ولی جدا حذف شدم دلم گرفت کلی خاطره داشتم. از کنکور و بعدش. بعضی وقتا ادما حرفاشون رو تو شوخی میگن ها Smile خیلی حرفا تو شوخی ها گفته میشه بعد میگیم شوخی بود. یعنی شوخی شوخی حرفای جدی گفته میشه (:
کاشکی شکلک های اینجا یطور دیگه بود. مثلا زرد نبود.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: NP-Cσмρℓєтє , so@
ارسال: #۳۱۰۹۵
۰۱ مرداد ۱۳۹۵, ۰۸:۵۳ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
آخ جون! شنبه تو راهه ... Smile
____________
من اصلاً درک نمی‌کنم که چطور سال‌های زیادی از عمرم رو عاشق از راه رسیدن پنجشنبه بودم! Undecided
لذتی که انتظار برای فرا رسیدن پنجشنبه داشت٬ جمعه نداشت!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Pure Liveliness


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۴۶۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...) morweb ۲,۶۹۵ ۶۲۰,۱۶۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gogooli
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۴۶۹ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL
  سلام،امروز حال ات چطوره؟ حس امروزت را بگو. فرید ۹۰۷ ۲۳۴,۸۵۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Bache Mosbat
  اگر داده ها در هر بار به طور مساوی تقسیم شود حداکثر عمق درختی log n خواهد شد؟ post98 ۱ ۳,۱۹۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ahrmb
  اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد hnarghani ۰ ۳,۳۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hnarghani
  اختلالی که زندگی شما را نابود خواهد کردشک و بدبینی ناشی از اختلال شخصیت پارانویید( morweb ۰ ۳,۳۵۲ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: morweb
  تعداد سوالات دروس تخصصی کامپیوتر تغییر خواهد کرد؟؟؟ Denize ۱۸ ۱۸,۵۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: shovaliehsiah
Question لطفا تجربیات خود را در مورد نوشتن سمینار و پایان نامه بگویید Potential ۲۴ ۲۱,۳۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: انرژی مثبت
  یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود silver_0255 ۸ ۷,۶۶۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: silver_0255

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close