زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۴۳ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

دکتری یا کار؟

ارسال: #۳۱
۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۵۳ ب.ظ، توسط s-nowrozi.)
RE: دکتری یا کار؟
(۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۰۹ ب.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  
(23 خرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۵۲ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  میشه این حرف شما رو یه جور دیگه هم گفت.

کسی که سواد داره بیکار نمیمونه. منتهی بیکار نبودن به معنی اشتغال به کد نویسی! و یا طراحی وب!!!! نیست (دید عموم از معنی کار تو رشته خودمون) بلکه میتونه فرد یک محقق باشه.
البته نظر شخصی من این هست که در رشته ما باید علم و عمل در کنار هم باشند. این حرف من بیشتر از جنس علاقه مندی هست تا اصول کلی. والا در علوم ریاضی و فیزیک خیلی مباحثی که در دانشگاه های بزرگ داره مطرح میشه در حال حاضر تا حد قابل توجهی جنبه تئوری داره ولی کاملا ارزشمند هستند.
نه نمیشه گفت، فقط همونجوری که من گفتم درسته Big Grin
خب آره، همون عمل خودش رو توو علم نشون میده دوباره. یعنی کسی که دست به آچارتر باشه، خروجی علمی بیشتری میتونه داشته باشه. کسی که الگوریتم و برنامه‌نویسی‌ش ضعیف باشه کارایی و خروجی پایین‌تری خواهد داشت.

توو فیلدی که من کار میکنم پیاده‌سازی معنی نداره چون خود شرکت‌هایی مثل اینتل هم دقیقاً با همین ابزار شبیه‌ساز (که قیمتش ۱ میلیون دلار هست و برای دانشگاه‌ها صد هزار دلار) کار میکنند. قسمت پیاده‌سازی یا تولید انبوه که میرسه، میدن به fabهایی که الان دیگه مال خودشون هم نیست و بیشتر توو سنگاپور اینا هست چون براشون صرفه‌ی اقتصادی نداره. از اونجایی که یک پیاده‌سازی حدود ۶ تا ۱۸ ماه طول میکشه، اگه این ابزار دقت یا کارایی لازم رو نداشته باشند شرکت از بازار عقب میفته و در عرض ۶ ماه ورشکست میشه. فلذا دانشجویی که این ابزار رو بلد باشه، فقط یه training کوتاه مدت میخواد که وارد قسمت اصلی یه شرکت بشه که اون هم تمامی شرکت‌ها این مرحله رو دارند.
حتی توو خود فیلد معماری کامپیوتر هم شبیه‌سازی ارزش زیادی داره (مقالات کنفرانس ISCA شاید نه همه ولی اغلبشون شبیه‌سازی هستند) چون وقتی مثلاً میخوان تأثیر افزایش cache L2 رو در فلان توپولوژی ببینند، امکان نداره ۱۸ ماه صبر کنند تا یکی براشون بسازه (زمان طراحی رو که خودش سال‌ها طول میکشه رو فاکتور گرفتم).
این یارو
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
شش صد هزار دلار از حلقوم اینتل کشید بیرون چون فهمید که از یکی از همین مقاله‌های تئوریش استفاده کردند.

والا بیلا(امیدوارم املاش غلط نباشه) کار با نرم افزار گران و اینکه چند نفر در اون حوزه کار می کنند هنر نیست . هنر اینه که با همین امکانات بتونیم کاریی مفید انجام بدیم که هم می تونه علم بیاره , ارزش بیاره , پول بیاره و همین طور مقاله!.
مشکل ما اینه که خلاقیت معنا نداره هر کاری تو یه کشور پیشرفته انجام می شه می خواهیم تو همون زمینه با همان امکانات انجام بدهیم که البته چون امکانات اش نیست ناخداگاه یا خواسته با شبیه سازی کار تمامه( البته شبیه سازی بد نیست اگر توانایی به فعل رسوندن هم موجود باشه).
تمام تجهیزات هم اینطور نیست که باید خریداری بشه کسی که می خواهد کار نویی انجام بدهد خیلی از چیزها را باید خودش انجام بدهد و بسازد البته همه چیز رو نمی شود ساخت.
برای نمونه روی پروزه ای که کار می کنم یه پایان نامه ارشد از یکی از دانشگاه های حوزه اسکاندیناویی که برای سال ۲۰۱۶ بود خوندم(متاسفانه پایان نامه رو پاک کردم و لینکش رو ندارم اگر کسی خواست یکی دو روز وقت بدهد لینکش رو پیدا می کنم) که برای قسمتی از کارش از wire bonding (کسانی که سخت افزار هستند حتما اسم این روش-وسیله رو شنیده اند.)استفاده کرده بود. چیز جالب این است که این وسیله تا جایی که دیدم جایی نداره اما فناوری اش حداقل برای ۵۰ سال قبل است , یعنی یکی از این اساتید که طوماری از مقالات داره نخواسته یک بار هم برای رضای خودش یه کار عملی انجام بده که از این ساده ترین وسیله در حوزه تراشه یا کارهای دیگر استفاده کنه.
فکر ها رو باید بشوریم و طور دیگه تفکر کنیم

هرگز نگو هرگز
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۲
۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۰۰ ب.ظ
دکتری یا کار؟
(۲۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۵۷ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  
(21 خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۲۱ ب.ظ)farahdsa نوشته شده توسط:  سابقه کار کردن که آره، اما دکترا نه، برادرم دکترا خوندن، البته ایشون بیشتر به محیط آکادمیک علاقه زیادی دارن و هدفش بیشتر در محیط آکادمیک هست، و اکثر دانشگاهای شهرستان و بعضی در تهران، مشکل بودجه دارن و این مشکلات زیادی به دانشجوهای بعد فارغ تحصیلی که میخوان استخدام شن در دانشگاه به وجود اورده.( ضمن اینکه، اون موقعه اصلا دکترا کنکور نبوده، هر دانشگاهی آزمون ورودی خاص خودشو داشت و بعد از قبولی مصاحبه میشدن و الی آخر) در کل نیازی نیست که حرف این بنده و کسان دیگر رو مدنظر قرار دهی، کافیست با افراد سال آخر دکترا یا فارغ تحصیلی این ۲ یا ۳ سال اخیر صحبت کنین که دستتون میاد که ببینین ارزش داره در ایران دکترا بخونین یانه.

و کار کردن در ایران هم بستگی به توقعات شخص داره.
شما با چند نفر دانشجوی یا فارغ التحصیل دکترا صحبت کردید؟ از چه دانشگاه هایی بودن؟
اگر میخواین آمار کلی دستتون بیاد، هم دانشجوها رو ببینین و هم اطلاعات اضافی تر جمع کنین ۲تا راه وجود داره، ۱- برین از تک تک دانشگاه بپرسین که خیلی زمان بر هست، ۲- اگر تهران هستی، میتونی میدون فردودسی خیابونش یادم رفت ساختمان وزارت علوم ماله تحصیلات تکمیلی و ارزهای دانشجویی رو اونجا انجام میدن، طبقه دوم یه اتاق هست مخصوص کار تحصیلات تکمیلی دانشجوهای دکترا هست دانشجوها میان اونجا برای تکمیل پروندشون، میتونی خیلی راحت اطلاعات کسب کنی. ( البته اگر شانستون بزنه که باشن) در هر صورت اگر هم نباشن، میتونی از مسئول اونجا بپرسی یه خانم هست، که الان نمیدونم هستن یا نه، ایشون میگفتن دانشگاها خیلی مشکل بودجه دارن و اکثر دانشجوهای دکترا برای استخدام به مشکل خوردن و پروسه پروندشون خیلی طولانی شده و خیلی مشکلات دیگر.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989
ارسال: #۳۳
۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۰۳ ب.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۵۲ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  
(23 خرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۳۴ ب.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  شما خودتون جواب خودتون رو دادید. تعریفتون از سواد اشتباه هست. کار و سواد مقوله‌های جدا از هم هستند.

میشه این حرف شما رو یه جور دیگه هم گفت. کسی که سواد داره بیکار نمیمونه. منتهی بیکار نبودن به معنی اشتغال به کد نویسی! و یا طراحی وب!!!! نیست (دید عموم از معنی کار تو رشته خودمون) بلکه میتونه فرد یک محقق باشه.

البته نظر شخصی من این هست که در رشته ما باید علم و عمل در کنار هم باشند. این حرف من بیشتر از جنس علاقه مندی هست تا اصول کلی. والا در علوم ریاضی و فیزیک خیلی مباحثی که در دانشگاه های بزرگ داره مطرح میشه در حال حاضر تا حد قابل توجهی جنبه تئوری داره ولی کاملا ارزشمند هستند.
بله قبول دارم حرفتون رو ولی نه تو ایران!!!!!!!! تو ایران یه نفر اومد الگوریتم جدید رقابت استعماری رو ارائه داد به سال نکشیده از ایران رفتBig GrinBig GrinBig Grin الان شما بخوای تو شرکتای دانش بنیان هم کار کنی ازت کار عملی قوی میخواد. چند نفر مگه میتونن برای خودشون کار کنن؟؟؟ بعدشم کسی که نتونه مثلا یه برنامه بنویسه علمش هم به نتیجه نمیرسه من خودم کارم پژوهشیه دارم میبینم وقتی پایه ی عملی قوی نداشته باشی نمیتونی کار عالی تحویل بدی.

صد درصد نمیشه به کسی که AEZ روطراحی کرده گفت بیسواد ولی چند درصد از کسانی که دکتری گرفتن رو میتونین بگین واقعا به هدف تولید علم رفتن دنبال دکتری؟؟ همین کاربری که این تایپیک رو راه انداخت چی گفت؟ گفت پدر بزرگشون گفتن که همه دارن دکتری میگیرن!!!!!! یعنی چشم وهم چشمی مطلق!!!!!! یعنی مدرک گرایی !!!!! یعنی ارشد مد شده دکتری مد شده !!!!!! یعنی یه دانشجو میاد میره یه موضوع بر میداره بعد فقط زور میزنه درسش تموم شه بدون اینکه واقعا دنبال ارائه یه ایده جدید باشه. چند تا مقاله رو با هم ترکیب میکنه اسمشو میزاره ایده بدون کوچکترین خلاقیتی!!!!!!
حرف من اینه باید هدفمند وارد مقطع دکتری شد علاقه به پژوهش داشته باشی نه به خاطر هیئت علمی شدن نه به خاطر حقوق بیشتر گرفتن و.... پول رو با ارشد هم میشه به دست آورد چرا دانشجوی دکترا ناراضیه؟ چون با هدف نرفته سمت دکتری. کسی که با هدف وارد دکتری شه عمرا پشیمون شه. من خودم دنبال دکتری هستم ولی تا نفهمم دقیقا میخوام تو دکتری چکار کنم عمرا برم سمتش

کامیابی و شادمانی تو در درونت قرار دارد، اراده کن که شاد بمانی، آن زمان، تو و شادمانی‌ات، میزبان نامریی دشواریها خواهید بود.((هلن کلر))Big GrinBig Grin
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: s-nowrozi
ارسال: #۳۴
۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۱۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۲۰ ب.ظ، توسط farahdsa.)
RE: دکتری یا کار؟
(۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ق.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  
(21 خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  من متاسفانه تا حالا ندیدم کسی رو که سال‌های آخر دکترا باشه تو ایران و ابراز رضایت کنه(دانشگاه‌های تهران و شریف). درمورد فارغ‌التحصیل‌ها ولی نظری ندارم چون فقط با یک نفر بعد از فارغ‌التحصیلیش صحبت کردم که ایشون هم بسیار خوشحال بود از دکترا خوندنش(بسیار هم ایشون آدم باسواد و موفقی بود در طول دوران تحصیلش). آدم‌هایی که می‌گم همگی موقعیت تحصیلی خیلی خوبی داشتن و به راحتی می‌تونستن برای دکترا برن دانشگاه‌های خیلی خوب خارج از کشور. ولی به دلایل خانوادگی یا اعتقادی نرفتن.
درهرحال به نظر من دکترا خوندن یا کار کردن هیچ کدوم خوب یا بد مطلق نیست و به هدف آدم بستگی داره.

(صد البته که من درمورد کل دانشجوهای دکترا صحبت نمی‌کنم! درمورد آدم‌هایی که باهاشون در ارتباط بودم و صحبت کردم باهاشون حرف میزنم!)

بدیهتاً کسی از دکتری خوندن در ایران ابراز رضایت نمیکنه، خصوصاً اگه از نزدیک با کیفیت و امکانات کشورهای خارجی آشنا شده باشه (موقعی که تصمیم داشتم برای ارشد اپلای کنم یا ایران بمونم، با بیش از ده دوازده دانشجو و استاد صحبت کردم).
اما اگر به هفت هشت سال قبل برمیگشتند، دکتری خارج رو به دکتری ایران، و دکتری ایران رو به کار کردن باز ترجیح میدادند. چون هدفشون این بوده، حالا چه فخرفروشی با مدرک باشه، چه اینکه برای کار پژوهشی سر و دست بشکونند.

چند موضوعی که ربطشون به تاپیک کم هست ولی بی‌ربط هم نیستند.
۱) ولی من هنوز متوجه نشدم کسی که ایران دکتری بگیره و نخواد استاد بشه، مدرکش کجا به درد میخوره. چند سازمانی هست که این بره ریسرچش رو ادامه بده یا ازش استفاده بشه. در بزرگترین کشورهای صنعتی مثل آلمان هم دیدم که برای مستر راحت‌تر کار گیر میاد چون PhD یه جورایی over qualified محسوب میشه براشون.

۲) بحثی در یکی از تاپیک‌ها در مورد حقوق استاد دانشگاه باز شد که متوجه شدم حقوق یه استادیار اونقدرا هم که فکر میکردم بد نیست (البته هنوز برام قطعی نشده و باید بپرسم). البته قطعاً بتونه از مزایای مادی و معنوی که میتونه به همراه داشته باشه به ارقام خیلی بیشتری افزایش پیدا کنه. القصه، دیده شده که در بحث دکتری خوندن یا نخوندن، زود از یک استاد ناشناس نقل قول میشه که میخوای دکتری بخونی آخرش بشی من؟ در حالی که من ندیدم یک استاد درست حسابی این حرف رو بزنه هیچگاه. کسی که از حقوق ثابت استادیاری پایه‌ی ۱ بودن خودش میناله و جربزه نداره که هیچ کار جانبی که هم برای خودش و هم ترجیحاً کشور سود داشته باشه همون بهتر که خودش هم نمیخوند.

۳) حرفی که همیشه ته دلم مونده و به خاطر بعضی ملاحظات (اینکه فکر کنند از بالا به کسی نگاه میکنم) نگفتم این هست که چرا این همه میخواهند دکتری بگیرند در حالی که یک دهم توانایی‌هاشون رو ندارند. در همین سایت شخصی برای پذیرش در دکتری داخل دنبال راه چاره بود در حالی که نه لیسانس نه ارشد یک قرون کار ریسرچی یا عملی انجام نداده بود (سوای بحث کیفیت دانشگاه هست، ممکن هست کسی به خاطر دلایلی نتونسته باشه هیچ دو مقطعی دانشگاه خوبی قبول بشه ولی پتانسیل بالایی داشته باشه). کسی که میخواد دکتری بخونه باید بتونه نه تنها خودش، برای چهار پنج دانشجوی ارشد و لیسانس تز تعریف کنه و مدیریتشون بکنه و الا رفته رفته سطح سواد از این هم پایین‌تر میره (مقایسه‌ی دانشجویان کنونی دکتری معماری شریف چه از نظر استعداد چه خروجی، در مقابل دانشجویان ۵ یا ۱۰ سال پیشش مقایسه‌ی ریال با دلار آمریکا هست).

حالا شما هم دوست عزیز اگه فکر میکنی که هنوز آپدیت هستی و میتونی دو سه نفر دیگه رو به جز خودت مدیریت کنی و کارشون رو جلو ببری و علاقه هم داری بسم‌الله، در غیر اینصورت فقط اتلاف وقت و هزینه هست (هم برای خودتون، هم برای سایرین)، خصوصاً که مدرکی که میگیرید حتی نتونه براتون ارتقای شغلی ایجاد کنه.

در مورد حقوق:

۱- در دوره دکترا ، برای تدریس درس، حقوق خیلی کم میدن این هم بعد از پایان ترم هر درس حقوق میدن یعنی ماهیانه نمیدن این مشکلات خیلی زیادی به دانشجوی دکترا وارد میشه کسی که اگر شغل غیر از این نداشته باشه.
دکترا در تمام دنیا یه کار تمام وقت هست، وظیفه دانشگاست که ماهیانه پول بدن متاسفانه ایران اوضاش خیلی خراب هست.
۲- قبل از اتمام دوره دکترا، یه فرم هست به بورس تکمیلی بهش مگین اگر اشتباه نکنم، این بورس هم سربازی رو در دانشگاه میگذرونین هم در دانشگاه استخدام میشین و نزدیک ۴ سال باید سربازی رو بگذرونین، داستان همینجاست، اکثر دانشجوهای دکترا همین فرم رو پر میکنن و نزدیک ۲ سال بعد فارغ تحصیلی در بلاتکلیفی قرار میگیرن چون اول وزارت باید تایید کنه و بعد تایید شدن باید فرستاده بشه به دانشگاه و این وزارت از عمد نزدیک ۲ سال یا بیشتر لفت میده چون بودجه ندارن، شما تصور کنین که چقدر افتضاح هست، نکته جالبش اینجاست، اگر وزارت حکم تایید بورس رو نزنه و زمان سربازی برسه نمتیونن این فرم رو فسخ کنین! اگر فسخ کنین نزدیک ۲۱ میلیون تومن باید خسارت بدین!!!!!!!.

و اگر تصویب بشه، نزدیک ۴ میلیون دویست تومن حقوق میدن که با بیمه و یه سری مضخرفات کسر میشه کلا میشه ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومن حقوق ماهیانه.

۳- این تجربه که از دانشجوها دکترا که سره کار نمیرن شنیدم و فقط در محیط دانشگاه کار میکنن بهت میگم که آرزو میکنن که ۶ سال برگردن عقب حاضرن سربازی برن بعد اپلای کنن برن خارج از ایران دکترا بخونن و در همون کشور کار کنن. دوره دکترا تو ایران خیلی بد شده هم پذیرش دانشجو بیشتر شده هم بودجه کمتر و استخدامی در حال حاضر افتضاحه چه برسه به چند سال آینده.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۵
۲۳ خرداد ۱۳۹۵, ۰۷:۳۴ ب.ظ
دکتری یا کار؟
عقیده‌ی بعضی افراد بر پایه‌ی این جمله هست:
"حالا که من نمیتونم از عهده‌ی فلان کار بر بیام، پس تمام تلاشم رو می‌کنم کلیت اون کار رو بی‌ارزش جلوه بدم"
Smile
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice , Pure Liveliness , EhsanChess , Mahsash , codin , SEVES , viase , abolfazl pepco
ارسال: #۳۶
۲۴ خرداد ۱۳۹۵, ۰۴:۱۳ ق.ظ
RE: دکتری یا کار؟
(۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۳۴ ب.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  عقیده‌ی بعضی افراد بر پایه‌ی این جمله هست:
"حالا که من نمیتونم از عهده‌ی فلان کار بر بیام، پس تمام تلاشم رو می‌کنم کلیت اون کار رو بی‌ارزش جلوه بدم"
Smile

دقیقا بهترین نظری که دیده بودم
برخی که در همه رشته ها هم هستن, چون خودشون نمی تونن به جایی برسن هرچی زور دارن میزنن که نشون بدن تو هم نمی تونی ,,,,, مثل خیلی از این اساتیدی که دانشگاه آزاد ,پیام نور و یا غیرانتفاعی تدریس میکنن ,میگن دکتری بدرد نمی خوره چون کار نیست ,,, ولی اصل مطلب رو نمی گن که سواد نیست وگرنه کار خیلی هست البته منظورم طراحی سایت و شبکه کردن کافی نت نیست یا سیستم مدار بسته بستن برای بانک بله برای این جور کارها اصلا سواد مهم نیست میشناسم رشته جغرافیا یک شرکت طراحی سایت زده کلی هم بش خوش میگذره و می دونم که شما هم میشناسین
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: abolfazl pepco
ارسال: #۳۷
۲۴ خرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۱۱ ق.ظ
دکتری یا کار؟
به نظرم هر کس داره اینجا از جایگاه خودش دفاع میکنه.
اگه هر کس سعی میکرد در هر حوزه ای که وارد میشه بهترین باشه و کارش را با کیفیت انجام بده خیلی خوب میشه حالا میخواست دکتری باشه یا کار.
اره دکتری خیلی خوبه به شرط اینکه تو واقعا دنباله کسب علم و دانش باشی.سرت درد بکنه برا مقاله دادن و اینا.
کار عملی هم خوبه به شرطی که تو سعی کنی در کارت بهترین باشی .
به نظرم هیچ کدوم هم برتری به هم ندارن.
یه پی نوشت هم میخوام بدم که اگه ندم به قول یه بنده خدایی میپکم.
بعضی ها از افراد جوری در مورد برنامه نویسی و کارهای عادی نظر میدن که کسی ندونه فکر میکنه خودشون روزی یکی یه دونه اپولو به هوا میفرسن.
برنامه نویس داریم تا برنامه نویس
دکتر هم داریم تا دکتر......
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash , abolfazl pepco
ارسال: #۳۸
۲۴ خرداد ۱۳۹۵, ۰۵:۲۳ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۲۶ ق.ظ، توسط Masoud05.)
RE: دکتری یا کار؟
(۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۱۱ ق.ظ)celeron68 نوشته شده توسط:  به نظرم هر کس داره اینجا از جایگاه خودش دفاع میکنه.
اگه هر کس سعی میکرد در هر حوزه ای که وارد میشه بهترین باشه و کارش را با کیفیت انجام بده خیلی خوب میشه حالا میخواست دکتری باشه یا کار.
اره دکتری خیلی خوبه به شرط اینکه تو واقعا دنباله کسب علم و دانش باشی.سرت درد بکنه برا مقاله دادن و اینا.
کار عملی هم خوبه به شرطی که تو سعی کنی در کارت بهترین باشی .
به نظرم هیچ کدوم هم برتری به هم ندارن.
یه پی نوشت هم میخوام بدم که اگه ندم به قول یه بنده خدایی میپکم.
بعضی ها از افراد جوری در مورد برنامه نویسی و کارهای عادی نظر میدن که کسی ندونه فکر میکنه خودشون روزی یکی یه دونه اپولو به هوا میفرسن.
برنامه نویس داریم تا برنامه نویس
دکتر هم داریم تا دکتر......

بهتره بگیم هر کس داره تجربه و یا شناخت خودش رو میگه چون خیلی از ما ها کاملا تو یک جایگاه نیستیم که بخواهیم ازش دفاع کنیم بلکه فقط مشاهدات و خلاصه نتایج مون رو میگیم. در واقع برای همه یک نسخه مشترک وجود نداره. برای برخیا دکتری یک فرصت هست و برای برخیا یک تهدید. کار هم به همین صورت. انتخاب عجولانه کار بدون در نظر گرفتن شرایط و روحیات میتونه یک تهدید باشه تا یک فرصت!

اینکه میگید هر کس باید بهترین باشه هم کاملا درسته. هر کس باید حوزه خودش رو بشناسه و در اون تبحر پیدا کنه. به قول برایان تریسی، خوب بودن دشمن عالی بودن هست. یعنی باید تو کارتون عالی باشید و نه خوب!!

برنامه نویسی فعالیت ساده ای نیست اما چیزی که معمولا در دید افراد هست همون ساخت برنامه ها متداول هست که خیلی هم کار عجیبی نیست. اما طراحی برنامه های بزرگ و کد نویسی حرفه ای واقعا بحثش جدا هست و بعید میدونم کسی منکر این باشه که برنامه نویسی یک هنر است!!

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SEVES , Mahsash , EhsanChess
ارسال: #۳۹
۲۴ خرداد ۱۳۹۵, ۰۹:۰۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۱ ق.ظ، توسط samaneh@90.)
RE: دکتری یا کار؟
(۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۱۳ ق.ظ)alimohamad2005 نوشته شده توسط:  
(23 خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۳۴ ب.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  عقیده‌ی بعضی افراد بر پایه‌ی این جمله هست:
"حالا که من نمیتونم از عهده‌ی فلان کار بر بیام، پس تمام تلاشم رو می‌کنم کلیت اون کار رو بی‌ارزش جلوه بدم"
Smile

دقیقا بهترین نظری که دیده بودم
برخی که در همه رشته ها هم هستن, چون خودشون نمی تونن به جایی برسن هرچی زور دارن میزنن که نشون بدن تو هم نمی تونی ,,,,, مثل خیلی از این اساتیدی که دانشگاه آزاد ,پیام نور و یا غیرانتفاعی تدریس میکنن ,میگن دکتری بدرد نمی خوره چون کار نیست ,,, ولی اصل مطلب رو نمی گن که سواد نیست وگرنه کار خیلی هست البته منظورم طراحی سایت و شبکه کردن کافی نت نیست یا سیستم مدار بسته بستن برای بانک بله برای این جور کارها اصلا سواد مهم نیست میشناسم رشته جغرافیا یک شرکت طراحی سایت زده کلی هم بش خوش میگذره و می دونم که شما هم میشناسین

ببینین باید واقع بین باشیم!!!!!!! طرف دکتری اگر میگیره انتظار در آمد ۴به بالا داره اگر تنها توان یه فارغ تحصیل دکتری تدریس یا کار صرفا پژوهشی بدون هیچ دانش شبکه و برنامه نویسی و یا مثلا لینوکس اینا باشه خب صد در صد نباید انتظار درآمد بالا داشته باشه به یه فارغ التحصیل دکتری صرفا پژوهشی نهایت ساعتی ۱۶ میدن یا خیلی ایده آل ۲۰ میدن . حالا اگر این دانشجوی دکتری کاملا تجربه عملی هم داشته باشه میتونه کار مدیریتی بنیان دانش رو هم بر عهده بگیره که اونوقت میتونه انتظار درآمد بالا داشته باشه. اون استادی که میاد میگه کار نیست کسیه که صرفا یه دکتر پژوهشی بدون هیچ تجربه کاری هست. از یه فارغ تحصیل دکتری کسی انتظار برنامه نویسی مثلا کوئری زدن و اینا نداره بلکه بهش پروژه های دانش بنیان برنامه نویسی میدن که در کل نقش کارشناس اون پروژه رو داره. من از برنامه نویسی مثال زدم وگرنه این دانش عملی میتونه تسط به سیستم های لینوکسی باشه یا مثلا تسلط به مشکلات شبکه و تست نفوذ و.. باشه. به خاطر همین میگم باید اول تو ارشد حرف برای زدن داشته باشی

کامیابی و شادمانی تو در درونت قرار دارد، اراده کن که شاد بمانی، آن زمان، تو و شادمانی‌ات، میزبان نامریی دشواریها خواهید بود.((هلن کلر))Big GrinBig Grin
۲
۵
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: s-nowrozi


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۷۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه اولیه و نهایی دکتری رشته آیتی lotuss ۱۲ ۶,۲۹۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش معماری کامپیوتر انرژی مثبت ۱ ۴,۱۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش نرم افزار انرژی مثبت ۶ ۹,۴۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های دکتری ۹۹ کامپیوتر maryam368 ۱۰ ۵,۳۵۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۵:۵۰ ب.ظ
آخرین ارسال: pedramamini
  ایده تز دکتری در مصاحبه دکتری wskf ۱ ۳,۳۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  کارشناسی ارشد و دکتری کامپیوتر نشر پردازش pardazeshpub ۱ ۲,۵۲۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ۰۴:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hisanat
  کارنامه و رتبه کنکور دکتری ۹۶ taha_h ۱۶۱ ۹۳,۶۰۱ ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharfarhang
Lightbulb کارنامه اولیه آزمون دکتری ۹۸ aliali256 ۱۲۴ ۶۶,۳۷۶ ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: zeinab110
  خواندن یا نخواندن مقطع دکتری ؟ دکتری بدون شغل ! لطفا راهنمایی کنید... aminomidi ۷ ۱۱,۵۰۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: suraty

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close