زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۹:۱۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰

ارسال:
۲۳ تیر ۱۳۹۰, ۱۰:۳۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۵۳ ق.ظ، توسط admin.)
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
سلام دوست عزیز ضمن تبریک قبولی شما و آرزوی بهترین تبریکات، ازشما به منظور مصاحبه اختصاصی مانشت دعوت به عمل می آوریم. امید است که شما دوست گرامی ما را دراین امر بسیار مفید یاری نمایید وتجربیات مفید خود را در این زمینه در اختیار دیگر دوستان قرار دهید.

خیلی‌ ممنون.
اول از همه از خدا ممنونم.
بعد از دائیم که مشاورم بودن تشکر می‌کنم. اگه راهنمایی‌هاشون نبود قطعاً نتیجم خیلی‌ بد میشد.
حرف راجع به ارشد خیلی‌ زیاده. می‌شه چند ساعت فقط راجع به کلیات توضیح داد. خیلی‌ از چیزایی که میدونستمو توی فروم به صورت پراکنده گفتم. البته من فقط یک سال کنکور ارشد شرکت کردم و خیلی‌ تجربه ندارم. امیدوارم حرفام به دارد دوستان بخوره.
پیشاپیش به خاطر غلط‌های املائی احتمالی‌ معذرت می‌خوام.

۱-بهتره ازدانشگاه محل تحصیل کارشناسی تون شروع کنیم .دوران کارشناسی را در کدام دانشگاه و با چه کیفیتی گذراندید و نتیجه این دوره چه بود؟(چطور دانشجویی بودید و معدل دوران لیسانستون چند بود؟)

در دانشگاه یزد(یعنی همون دانشگاه سراسری یزد).

زمانی‌ که من وارد دانشگاه یزد شدم وضعیت جالبی‌ از لحاظ علمی نداشت.البته الان بهتر شده. جو بی‌ انگیزگی حاکم بود. خیلیا به رشته کامپیوتر علاقه نداشتن. از ۴ سال لیسانس مجموعأ یک سال مفید بود. راستش من نمی‌دونم درسخون بودم یأ نه. بیشتر انگیزهٔ من علاقه به رشتم و رضایت درونی بود. بعضی‌ ترم‌ها خوب درس میخوندم ولی‌ بعضی‌ ترم‌ها هم کم میخوندم. بعضی‌ درس هارو که دوس داشتمو خوب میخوندم و خیلی‌ وقتها ماکس یا دوم سوم میشودم و بعضی‌ درسا هم که خوشم نمیومد رو به زور پاس می‌کردم. حتی ۲ تا درس رو هم افتادم. در کل شاگرد اول نبودم. فک می‌کنم ششم یا هفتم باشم.

در رابطه با معدل هنوز لیسانس من تموم نشده. نمره درس‌های پروژه و کارآموزی مونده. معدلم تا ترم ۶، ۱۵/۳۱ هستش.

۲-می دانیم یکی از سختترین مراحل برای هر کاری استارت آن کار است .از کی وچطور و با چه درسهایی شروع کردید؟

به نظر من استارت ارشد خیلی‌ سخت نیست. بعدش هست که مشکلات پیش میاد.
اول از همه یک روز کلی مصاحبه و مطالب این چنینی رو خوندم تا یه مقداری ایده بگیرم.
من می‌خواستم بعد از از امتحان‌ها یک هفته استراحت کنم و از هفته سوم تیر شروع کنم به خوندن ولی‌ ۵ روز بیشتر استراحت نکردم و بعدش یه کاری پیش اومد.عملا حدوداً از دهم تیر شروع به درس خوندن کردم. اینکه با چه درس هایی شروع کردم رو دقیق یادم نمیاد. ولی‌ یادمه با ۲ تا درس شروع کردم و هر کدوم که تموم میشد یه درس دیگه جایگزین می‌کردم و همیشه ۲ تا درس میخوندم.(منظور از همیشه تابستونه)

۳-منابع درسی وکنکوری خود را برای هر درس جداگانه بیان کنید ونقش کتابهای مرجع وکتابهای کنکوری در قبولی شما چقدر بوده است؟

دقت کنید که اینا کتاب هایی هست که من خوندم. اگه بخوام دوباره کنکور بدم یه تغیراتی‌ توی اونها ایجاد می‌شه مثلا واسه جفت الگوریتم و داده CLRS رو میخوندم.
زبان: تنها کاری که برای این درس کدام این بود که CLRS رو از روی زبان اصلیش خوندم. همین کار بهم توی ریدینگ خیلی‌ کمک کرد.
ریاضی‌: پایه ریاضی‌ من از دبیرستان قوی بود و ریاضی‌ رو به اندازه کامپیوتر دوس دارم. برای همین شاید بعضی‌ از کتاب هایی که من خوندم روی دیگران جواب نده.
ریاضی‌ مهندسی‌: برای مرجع از کتاب "ریاضیات مهندسی‌ پیشرفت" اثر اروین کریزیگ استفاده کردم. دو تا ترجمه از این کتاب رو دیدم. چون از ترجمه‌های علی‌ اکبر عالم زده خوشم میاد، این ترجمه رو گرفتم. این ترجمه ۲ جلده که تنها قسمتی‌ از جلد دوم واسه ریاضی‌ مهندسی‌ کافیه. فصل‌های کتاب انقدر اسامی واضحی دارن که معلومه چه فصل هایی رو باید بخونید. تمام سرفصل رو از روی این مرجع خوندم ولی‌ فصل مشتقات جزیی رو وقت نکردم بخونم که امسال ازش خیلی‌ سوال اومد. از این درس تست وقت نکردم بزنم.
محاسبات: برای مرجع کتاب دکتر نیکوکار رو خوندم. این کتاب چند تا از روش‌ها رو نداره که نقص این کتاب محسوب می‌شه. برای تست هم تست‌های کنکور رو چند تا در میون زدم (چون وقت نداشتم).
آمار احتمال: چند فصل از کتاب پارسه رو خوندم ولی‌ ازش خوشم نیومد. دیگه وقت نشد از هیچ مرجعی‌ استفاده کنم. تست هم وقت نکردم بزنم.
گسسته: وقت نشد مرجع بخونم برای همین از یه جزو که توی اینترنت پیدا کردم که برای دکتر قلی زاده بود استفاده کردم. جزوهٔ جالبی‌ نبود.بعضی‌ از خلاصه‌های پوران رو هم خوندم. برای تست کتاب پوران رو چند تا در میون زدم(چون وقت نداشتم).
مشترک: تا یک زمانی‌ به جهت علاقه ای‌ که داشتم خیلی‌ روی ریاضی‌‌ها وقت میذاشتم ولی‌ از اون زمان به بعد بیشتر روی مشترک‌ها متمرکز شدم چون تو امتحان های پارسه فهمیدم خیلی‌ مهم هستن.
ساختمان داده: اول ۲۵۰ صفحه از کتاب "ساختمان داده‌ها در C++" اثر Horowitz ترجمه علیخانزاده رو خوندم. در همین زمان یکی‌ از دوستان(که خدا خیرش بده) CLRS رو به من معرفی‌ کرد. یک فصل از CLRS رو خوندم و چون ازش خوشم اومد بقیشو از روی CLRS ادامه دادم. برای مرور و پوشش ریزه کاری‌ها کتاب پارسه رو هم کامل خوندم(دقت کنید که نباید فرمول‌های این کتاب رو حفظ کنید.باید بتونید خودتون به دست بیارید.حتی قبل از اینکه به کتاب نگاه کنید.) برای تست هم کتاب مقسمی رو کامل حل کردم.
نظریه:برای مرجع کتاب لینز رو خوندم از روی ترجمهٔ صراف زده. این کتاب رو دست دوم خریدم که واسه چند سال پیش (حدود ۸۶) بود. خیلی‌ اشتباه تایپی داشت و دیگه آخرش نمیدونستم چی‌ توی این کتاب درسته و چی‌ اشتباهه تایپیه. اشتباه من این بود که تمریناشو چند تا در میون حل کردم چون نمیدونستم مهمه. چون این درس رو تابستون خوندم و تست نزدم ازش خیلی‌ هاش یادم رفت.
منطقی‌: برای مرجع کتاب مانو رو خوندم. برای تست هم کتاب پوران رو کامل حل کردم.
معماری: دقیقا مثل منطقی
سیستم: چون کتاب استالینگز رو از قبل داشتم و یه بار تا نصف خونده بودم همونو خوندم. فقط یکی‌ دو تا از فصل‌های آخر رو چون وقت نبود از روی کتاب دکتر حقیقت (پارسه) خوندم که همون موقع فهمیدم چقدر کتاب خوبیه. برای تست فصل اول کتاب پوران (موسوی) رو و همچنین فصل مشابه کتاب پارسه رو تستاشو زدم و چون از جواب‌های کتاب پارسه بیشتر خوشم اومد بقیه رو از روی همون زدم. به این ترتیب تمام تست‌های کتاب پارسه رو حل کردم.
تخصصی هوش: کلا این درسارو سمبل کردم. یه دلیلش این بود که حساب کردم که حتی اگه کسی‌ مدار رو بخونه وقت نمی‌کنه خیلی‌ جواب بده که امسال با توجه به یکی‌ کردن دفترچه ها، استدلالم اشتباه از آب در اومد. یه دلیل دیگش هم این بود که وقت نکردم و دلیل آخر اینکه نمیدونستم که چقد سوالای هوش و مدار کنکور ساده‌ است.
هوش: این درسو دو ترم قبل از کنکور پاس کرده بودم و خیلیاش یادم رفته بود. چون وقت نبود خوب بخونم یه سری اسلاید واسش خوندم که یه مقداری بهم کمک کرد. ضمنا چون دیدم شبکه‌های بیزی هر سال سوال میاد ازش اون مبحث رو بهتر خوندم.
مدار: یه مقداری از روی کتاب پارسه خوندم و واسه تست هم وقت نشد هیچ کاری کنم.
الگوریتم: این درس رو از روی نیپلیتان خوندم. فصل P و NP رو فک کردم جزو سرفصل نیست واسه همین نخوندم.Big Grin تست هم چون وقت نداشتم چند تا در میون پوران رو حل کردم.

کتاب مرجع کمک می‌کنه یه پایه خوب و عمیق توی ذهن شما شکل بگیره و به نظر من واسه رشته کامپیوتر خوندنش لازمه. کتاب‌های تست کمک می‌کنن که تمرین کنید و ببینید که کنکور از شما چی‌ می‌خواد. وقتی‌ کتاب تست رو حل می‌کنید به طور اتوماتیک اون مباحثی که بیشتر طراح‌ها مد نظرشون هست، بیشتر مرور می‌شه و بقیه مباحث کمتر.

۵-در صورت امکان روش درس خواندن خود را برای دروس مختلف بیان کنید(زبان -ریاضیات- دروس مشترک- تخصصی ها)

روش خوندن زبانم رو در سوال قبل گفتم.
روش خوندن ریاضی‌ من به این شکل که اول درس رو خوب می‌خونم و میفهمم و در بینش مثلاشو هم حل می‌کنم. سعی‌ می‌کنم خودم مثلاشو حل کنم و از کتاب فقط واسه چک کردن اینکه درست حل کردم یا نه و گرفتن ایده استفاده کنم. در نهایت هم همه یا چند تا از تمارین آخر بخش رو حل می‌کنم. این روش کلی‌ من برای خوندم ریاضیه(نه فقط برای کنکور). چون خیلی‌ از ریاضی‌‌ها تست نزدم نظر خاصی‌ راجع به تست‌های ریاضی‌ ندارم.
در مورد مشترک من اول مرجع رو عمیق میخوندم و بد هم(چند وقت بعدش)تستشو میزدم.
دروس تخصصی هوش رو درست حسابی‌ نخوندم که بخوام چیزی بگم.Big Grin

۵-فکر می کنید کدام درسها را بیشتر مسلط بودید واین تسلط را مدیون چه چیز بودید؟

مشترکا منهای نظریه.
چون وقت کردم اونجوری که می‌خوام (کامل و عمیق) بخونم.

۶-در مورد برنامه ریزی درسی خود (یک روز درسی خود+ برنامه ریزی کلی )صحبت بفرمایید.

برنامه ای‌ که من می‌خواستم اجرا کنم و مشاورم پیشنهاد داده بودن و برنامهٔ پیشنهادی من هم هست اینه: تابستون مرجع برای تمام دروس رو کامل بخونم. برنامه ریزی برای این فاز باید واسه تابستون باشه ولی‌ اگر در اجرا یه کم بیشتر طول کشید دیگه باید تا مهر تموم بشه. به خاطره یه سری دلایل این فاز خیلی‌ طول کشید و حتی تا کنکور هم وقت نکردم همهٔ مرجع هارو بخونم.
فاز بعدی که از مهر(یا حداکثر اول آبان)شروع می‌شه به مرور از طریق تست اختصاص داره. توی این فاز هر قسمتی‌ که احساس کردی یادتون رفته به مرجع مراجعه می‌کنید و مرور می‌کنید.
نزدیک کنکور هم مروره.
من کلی‌ تفریح می‌کردم مخصوصاً تابستون تا واسه روزای نزدیک کنکور ذخیره بشه انرژیم. مثلا هر شب یک ساعت ورزش می‌کردم. خیلی‌ از روزا واسه خودمو بقیه دسر درست می‌کردم. حتی کامپیوتر هم بازی می‌کردم که چون وقت گیر بود تعطیلش کردم.

۷-در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار عقب افتادگی از برنامه تان شوید این عقب افتادگی‌ها را چطور جبران می کردید؟

از هفته دوم درس خوندن تا خود کنکور از برنامم عقب افتاده بودم. هیچ جوریم نتونستم جبرانش کنم.Big Grin

۸- به نظرتان درس خواندن جزیرهای(تک نفره )بهتر است یا چند نفره؟و همچنین در خانه درس می خواندید یا جای دیگر ؟کدام به نظرتان بهتر جواب داد؟

من توی خونه درس میخوندم. شرایط خونه ما همیشه واسه درس خوندن آمادست. راجبه جای دیگه هم نزاری ندارم چون امتحان نکردم.
گروهی درس خوندن تا اونجایی که من دیدم ضرر داشته تا سود. اگه به صورت فیزیکی‌ با هم درس بخونن خیلی‌ وقتا بحث‌ها از درس منحرف می‌شه و وقت الکی‌ میگذار یا اونی که از بقیه قوی تره کلی‌ از وقتشو باید بذاره به بقیه جواب بده.
اگه به صورت غیر فیزیکی‌ باشه (مثل این چیزی که توی مانشت داریم) باز هم خیلی‌ باهاش موافق نیستم. شما هر روز یه مقداری واسه سر زدن به مانشت وقت میذارید. من اگه جای شما بودم ترجیح میدادم اون زمان رو یه کار که ذهنمو آزاد کنه انجام بدم. در کل به نظر من بیشتر ضرر داره تا سود.

۹- در طول دوره ای که می خواندید شده بود دچار یاس و نا امیدی از برنامه تان شوید برای رفع آن چه می کردید؟

از برنامم نا امید نمیشدم چون بهش ایمان داشتم و دارم ولی‌ از نرسیدن به برنامم خیلی‌ وقت‌ها حالم گرفته میشد. یه مدت وقتی‌ میدیدم کلی‌ کتاب مونده که نخوندن حالم گرفته میشد.
من کلا آدم شادی هستم و این چیزا روی من تاثیر زیادی نداره. بعد هم سعی‌ می‌کنم از نظر روانی‌ روی خودم کار کنم.

۱۰-کلاسها وکنکورهای آزمایشی چقدر به شما کمک کردند؟شما اصولا موافق هستید که در همه آزمونها شرکت کنیم یا فقط در آزمونهای جامع؟آیا شرکت در همه آزمونها برای همه مفید است؟

کلاس کنکوری نرفتم. من بیشتر از خودآموزی خوشم میاد.
به نظر من آزمون‌های آزمایشی خوبه مخصوصاً اگه هدف دار شرکت کنید. آزمون‌های آزمایشی کمک می‌کنه خیلی‌ از مشکلاتی که ممکن سر کنکور برای شما پیش بیاد، زودتر باهاش روبرو بشید و براش یه فکری بکنید. مثلا ممکنه شما استرس پیدا کنید که اگه زودتر باهاش روبرو بشید حداقل چند ماه فرصت دارید تا روی خودتون کار کنید واسه برطرف کردنش. یا ممکنه که نتونید چند ساعت سر جلسه بشینید که کنکور‌های آزمایشی کمک می‌کنه روی این موضوع تمرین کنید. به نظر من اگه به حد کافی‌ وقت دارید شرکت توی همه کنکور‌های آزمایشی مفیده. ولی‌ اینکه برای همه مفیده، اینجوری فکر نمیکنم چون شرایط داوطلبا با هم فرق می‌کنه. هرکس باید با توجه به شرایط خودش تصمیم بگیره.

۱۱- دوره‌ها وجمع بندی را چطور انجام می دادید؟

من یک روش خاص خودم برای مرور دارم و اون روش اینه که چیزی رو توی جای دیگه(مثلا تو یه دفتر دیگه) نمی‌نویسم. به جاش سعی‌ می‌کنم زیر نکته های کلیدی خط بکشم و گاها یه سری نکات رو اضافه کنم به کتاب. این خط کشیدن‌ها و اضافه کردن نکات رو جوری انجام میدم که تمام درس(یا حداقل رئوسش) رو شامل بشه. اینجوری هم یه خلاصهٔ خوب دارم و هم وقتی‌ رو برای نوشتن خلاصه‌ها صرف نکردم. بعضی‌ وقت‌ها هم خلاصه ای‌ درست می‌کنم که حداقل مطالب رو شامل بشه و بقیه رو بشه ازش به دست آورد. البته واسه کنکور خط کشیدم ولی‌ وقتی‌ برای مرور نشد.
تنها کاری که برای کنکور در جهت مرور کردم این بود: وقتی‌ داشتم تست‌های درس‌ها رو میزدم نکته های اضافی که بلد نبودم رو مینوشتم. برای هر درس چند صفحه A۴ شد. چند روز قبل از کنکور اونارو مرور کردم.

۱۲- در مورد روز اول و دوم کنکور بگویید و اینکه در آن روز چقدر توانستید از تواناییهاتان بهره ببرید.

روز اول از قبل چون فهمیدم دفترچه‌ها یکی‌ شده می‌خواستم ۵ دقیقه از وقت زبان رو به ریاضی‌ و مشترک بدم. همینطور هم شد. ولی‌ برنامه ریزی که کرده بودم رو اجرا نکردم. یه جورایی جوگیر شده بودم.Cool
یادمه قبل از کنکور روز اول داشتم فرمول‌های محاسبات رو مرور می‌کردم.
وقتی‌ رسیدم خونه یه کم استراحت کردم و شروع کردم به درس هوش خوندن(دقت کنید که من هوش رو خیلی‌ کم خونده بودم و میدونستم دفترچه‌ها یکی‌ شده پس نمی‌ شد از کنارش راحت گذشت. باید هرجوری بود یه تکونی به درسای تخصصی میدادم). تا پاسی از شب مشغول خوندن بودم. فردا صبح هم تمام وقت رو روی دروس تخصصی هوش گذشتم و کل وقت رو سر جلسه نشستم که تا جائی‌ که می‌تونم به سوالات جواب بدم.
یادمه یه بغل دستی‌ داشتم سر امتحان پیله کرده بود به من. هی میگفت این چی‌ می‌شه اون چی‌ می‌شه. خلاصه پدر منو در اورد سر جلسه.Confused

۱۳- به نظر شما بهترین راهکار در هنگا م برخورد با سوالاتی مشکل وخارج از عرف همیشگی کنکور مثل سولات امسال بعضی از دروس (مثل داده وسیستم) چگونه است؟ هم از نظر برخورد روانی وهم برخورد علمی با این گونه مسائل؟

باید مطالب رو عمیق خوند و فهمید. ضمنا باید خلاقیت رو تقویت کرد. کار سوم اینه که از لحاظ روانی‌ روی خودتون کار کنید. سعی‌ کنید احساسی‌ رفتار نکنید، منطقی‌ برخورد کنید. من خیلی‌ واسه سیستم وقت گذشته بودم ولی‌ یادمه یه سوال که وقت گیر بود رو بی‌ معطلی ازش رد شدم. کنکور جای احساسی‌ عمل کردن نیست. یادتون باشه هر کی‌ یه چیزایی رو کمتر بلده که ممکنه از همونا سوال بیاد. شرایط سر جلسه واسه همه هست. همه تجربش می‌کنن.

۱۴-درصدهایتان را ورتبه کسب شده را بگویید و بگویید که با این رتبه کجا قبول شده اید؟ می شوید؟

فایل کارنامم رو ضمیمه می کنم.
فعلا که نتیجه‌ها نیومده که بگم کجا قبول شدم ولی‌ فک می‌کنم هوش مصنوعی روزانه شریف قبول بشم.(دوستان نظرتونو بگید که بدونم کجا احتمالا قبول میشم)

۱۵- در نهایت اگر بخواهید یک توصیه خاص که فکر می کنید با تمام موفقیتهایتان در شما ریسکی بوده که می توانسته موفقیتتان را تحت الشعاع قرار دهد آن را بیان کنید(تجربیات تلخی که اگر برگردید عقب تکرار نخواهید کرد ویا نیازش را عمیقا احساس میکردید.)

اگر به عقب برگردم این کار هارو می‌کنم:
حتما برنامم رو رعایت می‌کنم.
مدار و هوش رو می‌خوندم چون سوالاش ساده‌ است.
نظریه از روی زبان اصلی‌ linz می‌خوندم و تمام تمریناشو حل می‌کنم و براش حل المسائل میگیرم تا بفهمم حلم درسته یا نه و چه راه‌های دیگه ای‌ وجود داره.
فصل مشتقات جزیی رو از مهندسی می‌خونم چون اگه به عقب برگردم میدونم ساله ۹۰ ازش سوال میاد.TongueBig Grin(شوخی کردم چون میدونم مهمه)


فایل‌(های) پیوست شده

۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , Helmaa , Br2012 , ف.ش , ایرسا , narges_r , SarahArshad , parimehraban , mosavat , marjan2001 , parsaNA , Jabar-Asadi , fateme66 , Parva , fatima1537 , admin , HRZ , **sara** , - rasool - , Fardad-A , delta , vovin , aminamini , 87855611 , shobair87 , Mansoureh , ronin , Pegasus , marygoli , Maryam-X , mahdieh67 , بهارک_۱ , luna , comp_s , ماه بانو , kaviresabz , عسل شیرین , hesam_aria , Mohammad-A , saeed71 , چـکاوک , darklady , Doctorwho , h4cker , Jooybari , Pure Liveliness , Skyrim
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۹:۳۷ ق.ظ
RE: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
عجب کارنامه متعادلی !

تمام درسها رو در حدود ۴۰% زدن !
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۱۳ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
این یه راه واسه نتیجه گرفتنه.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mosavat , Jabar-Asadi , SarahArshad , shobair87
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۴:۳۰ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
هیشکی هیچ نظری نداره من کجا قبول میشم؟!!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۵:۰۶ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
دیگه گفتن نداره شما هر جا بخوای قبول میشی
چیزی غیر از اینه؟
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۶:۰۱ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
۱۰۰٪ دانشگاه صنعتی شریف.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۶:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ تیر ۱۳۹۰ ۰۶:۰۴ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
ببینید اون ظرفیتی که تو دفترچه شماره ۲ نوشته با اونایی که سهمیه ایثارگران دارن مشترکه.واسه همین پرسیدم.
ضمن اینکه من فقط ۲ تا انتخاب کردم.روزانه شریف و روزانه دانشگاه تهران. اگه از اینا رد شه باید برم سراغ سال بعد.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۰, ۰۶:۰۸ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری ۹۰
(۲۴ تیر ۱۳۹۰ ۰۶:۰۲ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  ببینید اون ظرفیتی که تو دفترچه شماره ۲ نوشته با اونایی که سهمیه ایثارگران دارن مشترکه.واسه همین پرسیدم.
ضمن اینکه من فقط ۲ تا انتخاب کردم.روزانه شریف و روزانه دانشگاه تهران. اگه از اینا رد شه باید برم سراغ سال بعد.

شما زیادی ترسیدی نترس بدون شک شریفی
اگه شما که ۱۸ هستید قبول نشید پس باید کی قبول بشه؟؟؟؟؟
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , Jabar-Asadi
ارسال:
۲۸ تیر ۱۳۹۰, ۱۰:۴۸ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
چه جوری با این همه کم خوندن تخصصی ۸۰ زدی؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۲۸ تیر ۱۳۹۰, ۱۱:۰۰ ب.ظ
RE: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
(۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۴۸ ب.ظ)emza نوشته شده توسط:  چه جوری با این همه کم خوندن تخصصی ۸۰ زدی؟

بنده خدا ۴۳ زده

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ف.ش
ارسال: #۱۱
۲۹ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۱۵ ق.ظ
RE: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی کنکور ارشد سراسری
(۲۴ تیر ۱۳۹۰ ۰۴:۳۰ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  هیشکی هیچ نظری نداره من کجا قبول میشم؟!!

ایشاالله به امید خدا دانشگاه شریف
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989
ارسال: #۱۲
۲۹ تیر ۱۳۹۰, ۱۲:۴۷ ق.ظ
RE: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
ایشالله ما هم سال بعد شریف !!!!

how i wish....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , پشتکار , shobair87 , Maryam-X
ارسال: #۱۳
۲۹ تیر ۱۳۹۰, ۰۳:۵۳ ب.ظ
RE: [اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
برنامه پیشنهادی من به صورت کامل:

قبل از شروع توضیح برنامه ۲ تا توضیح رو برای بار n‌ام میگم:
۱- تمام نظرات رو بخونید و بهترینشون رو انتخاب کنید و با چیزایی که از خودتون میدونید شخصی‌ سازی کنید.
۲- این برنامه رو خودم به دلایلی نتونستم اجرا کنم ولی‌ اگه بخوام به کسی‌ برنامه پیشنهاد بدم همین برنامه رو پیشنهاد میدم.

کلا برنامه ۳ تا فاز داره.
فاز ۱: توی این فاز تمام درس‌ها رو از روی کتاب مرجع میخونید. هدف این بخش پی ریزی یه پایه قوی واسه مراحل بعده. توی این فاز تست کار نمیکنید فقط تشریحی. تمرین‌های آخر فصل رو هم در حدی که دستتون راه بیفته حل می‌کنید مثلا ۳-۴ تارو حل می‌کنید. البته مثل هایی که توی متن درس هست رو حل کنید. تنها ۳ درس هستن که استثنا هستن و تمام تمرین‌هاشون رو حل می‌کنید: داده و الگوریتم که تمام تمارین CLRS چه وسط فصل چه آخر فصل رو حل می‌کنید و نظریه که تمام تمرین های کتاب linz رو حل می‌کنید.
برنامه ریزی برای این فاز باید برای تابستون باشه ولی‌ اگه تا مهر هم طول کشید ایرادی نداره البته مهر وقت اضافه است یعنی باید واسه تابستون برنامه ریزی کنید، اگه مشکلی‌ چیزی ایجاد شد تا مهر میتونه برنامتون طول بکشه. من خودم ۲ تا درس رو میخوندم، هر درسی‌ که تموم میشد یه درس دیگه رو جایگزین می‌کردم.(سر این قضیه تعداد درس موازی اختلاف وجود داره)

فاز ۲:این فاز و فاز بعدی رو خودم درست حسابی‌ اجرا نکردم و نسبت به فاز قبلی‌ اطلاعات کمتری دارم ازشون.
هدف این فاز مرور چیزایی هست که توی فاز قبلی‌ یاد گرفتید، آشنا شدن با تست و اینکه ظراح های سوال از شما چی‌ میخوان و حرکت به سمت کنکوری خوندنه. این فاز از آخر تابستون (یا حداکثر از اول آبان) شروع می‌شه و تا نزدیک کنکور ادامه پیدا می‌کنه.
توی این فاز تست تمام دروس رو میزنید. اینجوری فاز ۱ مرور می‌شه و نقاط ضعفتون مشخص می‌شه. در بین تست زدن هر جا که احساس کردید خوب نخوندید یا فراموش کردید یا ضعف دارید به مرجع مراجعه می‌کنید و اون بخش رو مرور می‌کنید.
فاز ۳: این فاز به مرور اختصاص داره. مکانیزم مرور واسه هرکس فرق می‌کنه. من با نوشتن نکات(مخصوصاً اگه حجم نوشته‌ها زیاد باشه) موافق نیستم چون یه مقداری خلاصه برداری وقت میگیره. راجع به شیوه خلاصه برداریم بالا توضیح دادم. توی این فاز میتونید کنکور‌های سال قبل رو هم برای خودتون شبیه سازی کنید فقط حواستون باشه که سوالات سال‌های پیش با سالهای اخیر فرق دارن(سوالای سال‌های پیش ساده ترن و کمتر مفهومی هستن).

این وسط تنها استثایی که یادم میاد محاسباته. پیشنهاد من واسه این درس اینه:
هر چه سریع‌تر کتاب مرجع رو کامل بخونید بعد باید ۲ تا مهارت رو توی خودتون تقویت کنید: ۱- فرمول هارو کامل حفظ باشید با سریع جاگذاری کنید. ۲- باید محاسبات زیاد رو بدون خطا و سریع انجام بدید.
واسه فرمول‌ها پیشنهاد می‌کنم فرمول هارو زیاد مرور کنید (مثلا بالای ۱۰ بار). برای جاگذاری و سرعت و دقت در محاسبات هم باید تست حل کنید تا دستتون راه بیفته. اگه دقتتون کم باشه ممکن اولش به خاطر خطاهایی محاسباتیتون اذیت بشید ولی‌ کمی‌ تحمل کنید، کم کم خوب می‌شه.

اصولا من خیلی‌ برنامه ریزی منسجمی نداشتم. تا یک زمانی‌ فقط کتاب مرجع میخوندم از اون به بعد هم کتاب مرجع میخوندم و تست درسهای دیگه رو میزدم. نزدیک کنکور هم خلاصه هامو مرور می‌کردم.
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SarahArshad , موج , narges_r , پشتکار , fateme66 , firouzi.s , shobair87 , - rasool - , mat , marygoli , Donna , comp_s , cheshme89 , **sara**
ارسال: #۱۴
۰۸ مرداد ۱۳۹۰, ۱۱:۵۰ ب.ظ
[اختصاصی مانشت] مصاحبه با رتبه ۱۸ هوش مصنوعی - کنکور ارشد سراسری ۹۰
یه توضیح مهم هست که فکر کنم گفتم ولی‌ باز تاکید می‌کنم:
ببینید من وقتی‌ میگم فلان درس رو ماستمالی کردم یا درست حسابی‌ نخوندم، شما فکر نکنید که کلا توی اون درس صفر بودم، بلکه یه مقداری از اون زمانی‌ که درس رو پاس کردم یادم مونده بود، یه مقداری خودم واسه کنکور خوندم ولی‌ نه کامل، و یه مقداری هم از روش‌های تستی استفاده می‌کردم. نتیجش این میشه که مثلا ممکن گسسته رو ماستمالی کردم ولی‌ شاید نصف سولاتشو سر کنکور درست جواب داده باشم.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shobair87 , - rasool - , ic_teta , arian_61 , SarahArshad , saeed71 , nejatezamin


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۲۶۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۳۵۵ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۳۴۷ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۴,۰۱۰ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۵۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۲,۰۳۴ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۱۹ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۶۰۸ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  رکوردهای مانشت admin ۱۴۰ ۸۳,۶۸۴ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: msm1365
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۵۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close