زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۳:۱۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.

ارسال: #۳۱
۲۱ فروردین ۱۳۹۳, ۰۲:۱۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ ۰۲:۲۰ ب.ظ، توسط hosshah.)
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
سلام من دیدم همه رو یه چیز اتفاق نظر دارن خواستم یه چیزی بگم
به نظر من دارین زیاده روی میکنین. ما که داشتیم برای کنکور ۹۳ میخوندیم من خودم تو قسمت سوال های درسی بودم و تا اونجا که میخواستم هم جواب سوال گرفتم و هم جواب سوال دادم و بقیه دوستان هم همینطور بودن و اونایی که میتونستن از جواب خودداری نمی کردن و به نظرم اون گروه های درسی هم مفید بودن البته خودم فقط ماه آخرش رو دنبال میکردم.
این که شما میگین فعالیت درسی مانشت کم شده به دلیل زمانه وگرنه ۳ یا ۴ ماه پیش فعالیت درسی تو مانشت خیلی زیاد بود چرا؟ به خاطر اقتضای زمان. ولی الان زمان طوریه که فعالیت درسی میاد پایین من خودم تقریبا روزی یه بار به سوالات درسی سر میزنم ولی خب حجم سوالایی که پرسیده میشن خیلی کمه پس متعاقبا تعداد جواب ها و بازدیدها هم کمتره و این دو تا دلیل داره.
یکی اینکه کسی که سوال داره با جستجو بین سوالات قبلی جوابشو میگیره و یا اینکه هنوز خیلی ها شروع نکردن به درس خوندن
ولی در هر حال نظرات شما درسته . به نظر من نباید همه شاخ و برگ ها زده بشه ولی نیازه که خیلی خیلی محدود بشه
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Jooybari , Amoojan
ارسال: #۳۲
۲۱ فروردین ۱۳۹۳, ۰۸:۴۷ ب.ظ
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
من که یه مدت طولانی بود نبودم! نمی دونم چی به چیه؟!!؟
این حرف هایی که دوستان میگن شاید به خاطر اینه که هنوز تا کنکور خیلی مونده شاید اگه نزدیک تر بشیم پست ها بهتر میشه!!
هر کاری می کنید فقط طوری نشه که مانشت بسته بشه، خیلیا با این سایت خاطره دارن!

برای بدست آوردن چیز هایی که تا حالا نداشته ایم باید تبدیل به افرادی بشیم که تا حالا نبوده ایم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hosshah
ارسال: #۳۳
۲۲ فروردین ۱۳۹۳, ۰۳:۲۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۳:۳۴ ق.ظ، توسط هانی الرضا.)
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
سلام، من یه کمی مطلبم طولانیه! هیچ جور نشد هَرَسِش کنم!
من یکی از دلایل فقر محتوایی این ماه‌های مانشت رو کاربری تک محصوله و عدم داشتن سیاست‌هایی مشخص و دارای جاذبه برای جهت‌دهی به فعالیت کاربران جهت تولید محتوای مفید می‌دونم. اونطور که پیداست سیاست‌های فعلی مانشت که بر مبنای کنکور ارشد پایه ریزی شدند به نحوی هست که برای همه زمان‌ها نیست، عموما فقط در برهه‌هایی خاص مثل قبل از کنکور، روزهای بعد از آزمون، اعلام نتایج و انتخاب رشته و برخی مسائل مربوط به کار میاد. واقعیت اینه که مانشت واسه بعد از کنکور و حتی قبل از کنکور جدا از محتوای ارزشمند سال‎های قبل، هیچ طرح و برنامه‌‌ای واسه استفاده مفید از پتانسیل این تعداد زیاد از نیروی انسانی خودش رو نداره، که این مورد خصوصا بعد از کنکور و در این بازه‌ای که داخلش هستیم به چشم میاد. به همین دلیله که مصرف‌کنندگان خیلی بیشتر از تولیدکنندگان هستند. مانشت دقیقا الان شبیه یک دایره المعارف غنی و نیمه مرتب از اطلاعات کنکور ارشد می‌مونه و در این مورد به مرز اشباع شدن رسیده.

نیمه مرتب به این دلیل که اکثر تاپیک‌های مربوط به منابع و مسائل مربوط صرفا از نظر ساختار درختی دارای نظم هستند و نه از نظر محتوای داخلی. همچنین حجم مطالب هم بسیار بالاست و برای یک کاربر تازه وارد گیج کننده و سرشار از همپوشانی. به نظرم پالایش این اطلاعات انبوه و تشکیل یک "ویکی مانشت" توسط یک کارگروه چابُک و کاربلد هم می‌تونه به سامان‌دهی و بهتر شدن مانشت خیلی کمک کنه و هم در جهت سهولت دسترسی به اطلاعات "دسته اول" برای کاربران. پس کسی که عمده این اطلاعات رو در یک بازه زمانی جذب کرده و می‌بینه که بجز مباحثی خاص، بستری برای بسط مباحثی که جای کار دارند هم وجود نداره، یا به مرور زمان به حاشیه کشیده میشه و یا به یک نظاره‌گر، که تصور من اینه که عموم کاربران جزء دسته دوم هستند. به این دلیل که فکر می‌کنه اگه بخواد در همین قالب فعلی کمکی انجام بده، میشه اون رو در قالب انجام مصاحبه و کارهایی نظیر مشاوره "بعد از اعلام نتایج" انجام داد.

وقتی من به دوران بعد از کنکور نگاه می‌کنم می‌بینم واقعا هیچ تدبیری مثل دوران قبل از کنکور برای جهت دهی کاربران وجود نداره و همه چیز تحت تصمیمات نظرات خود کاربران بصورت چندپارچه ادامه داده شده. حتی وقتی به تاپیک‌های تخمین درصدی که بعد از کنکور تشکیل شد و تا مدت زیادی داغ بود فکر می‌کنم می‌بینم واقعا چه کار مفیدی تو این تاپیک‌ها صورت گرفته جز وقت تلف کردن؟ یا چرا هر سال واسه هر درس تاپیک منابع مختص به کنکور همون سال وجود میاد؟ در صورتیکه عموما منابع تغییری نمی‌کنند و اگر هم برای یک درس خاص این اتفاق بیفته لزومی به ایجاد این همپوشانی برای کلیه دروس نیست. یا همینطور عدم ساماندهی به تاپیک‌های متعدد، غیرهمنام ولی متحدالموضوع در مورد شروع مطالعه برای ارشد ۹۴ . وقتی به فعالیت و این پتانسیل آزاد شده داوطلبان بعد از کنکور جهت درستی داده نشه، شک نکنید که این انرژی جای دیگه‌ای هدر میره یا استفاده میشه، یا داخل انجمن و در قالب حاشیه و سرگرمی، یا کاربر ترجیح میده به فعالیت‌های خودش در خارج از انجمن بپردازه و صرفا در زمان اعلام نتایج به این مکان رجوع کنه! چون بمونه چیکار کنه؟ کاری که اکثر اعضاء انجامش میدن.

البته اینکه کاربران خودشون کم کاری می‌کنند و یکی از دلایل افت مانشت هم همینه کاملا درسته و اصلا هر جامعه‌ای به نیروی انسانی خودش وابسته هست و مردم بد، جامعه بد می‌آفرینند، ولی اولا راه رسیدن به یک سیستم منظم و موفق سپردن کل مسائل و سیاست‌گذاری‌ها به دست کاربران نیست، مگه ما چند تا کاربر داریم که خودشون بخوان پیش قدم بشن و مثلا حداقل در یکی از بخش‌های مانشت انقلاب محتوایی ایجاد کنند؟ و اصلا آیا در این فضای به وجود اومده حمایت میشن؟ و دوما اینکه مگه واقعا در این ۶۹۳۵۸ نفر عضو، به تعداد انگشتان یک دست فرد متخصص، دانشمند و مشاور نداریم؟ مگه ما تو مانشت رتبه جشنواره خوارزمی رو نداریم؟ رتبه المپیاد رو نداریم؟ رتبه تک رقمی کنکور سراسری ریاضی رو نداریم؟ رتبه یک کنکور ارشد رو نداریم؟ رتبه تک رقمی دکتری رو نداریم؟ پس دلیلش چیه که این‌ها فعالیت نمی‌کنند و ترجیح میدن صرفا یک نظاره‌گر باشند؟

معمولا بیشتر کارهای مدیریت در "پس زمینه" انجام میشه و خیلی از فعالیت‌های اونها به چشم نمیاد، مطمئنا در مانشت هم اینجوریه و همه می‌دونیم که زمان گذاشتن واسه یه کار عام المنفعه، بدون هیچ توقع و با علم به اینکه آخرشم می‌دونی با کلی نقد غیرمنصفانه مواجه میشی چقدر ارزشمند و انسان دوستانست. ولی با اون چیزی که من (احتمالا بصورت غیر کامل) تو این مدت از مانشت متوجه شدم اینه که مدیر[ان] در مانشت بیشتر از سیاست‌گذاری، کارش رو محدود به برقراری نظم، اخطار، پانوشت و اینطور موارد می‌کنه، در صورتیکه بین این دو فرق هست و مانشت در حال حاضر بیشتر به "مدیر" احتیاج داره، نه ناظم! مدیریتی با سیاست جذب و نه دفع! و البته ایده‌هایی برای ترمیم و توسعه.

درست میشه!
۱۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amoojan , مهرانگیز , tabassomesayna , AI. , sybarite , masoud67 , bahar1369 , ahmadi_development , MShariati , fsi2013 , neda_Network , nazi takpar , Elena_71 , sand , پوونه , tayebe68
ارسال: #۳۴
۲۲ فروردین ۱۳۹۳, ۰۹:۲۴ ب.ظ
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
(۲۲ فروردین ۱۳۹۳ ۰۳:۲۷ ق.ظ)هانی الرضا نوشته شده توسط:  معمولا بیشتر کارهای مدیریت در "پس زمینه" انجام میشه و خیلی از فعالیت‌های اونها به چشم نمیاد، مطمئنا در مانشت هم اینجوریه و همه می‌دونیم که زمان گذاشتن واسه یه کار عام المنفعه، بدون هیچ توقع و با علم به اینکه آخرشم می‌دونی با کلی نقد غیرمنصفانه مواجه میشی چقدر ارزشمند و انسان دوستانست. ولی با اون چیزی که من (احتمالا بصورت غیر کامل) تو این مدت از مانشت متوجه شدم اینه که مدیر[ان] در مانشت بیشتر از سیاست‌گذاری، کارش رو محدود به برقراری نظم، اخطار، پانوشت و اینطور موارد می‌کنه، در صورتیکه بین این دو فرق هست و مانشت در حال حاضر بیشتر به "مدیر" احتیاج داره، نه ناظم! مدیریتی با سیاست جذب و نه دفع! و البته ایده‌هایی برای ترمیم و توسعه.
این تیکه عالی بود مخصوصا دو جمله ی آخر

HeartTongue
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۵
۲۳ فروردین ۱۳۹۳, ۰۱:۰۰ ب.ظ
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
مدیریت تو هر مکانی صرفا اجرای مو به موی قوانین و مراقبت از تخطی دیگران از آن قانونها نیست. بلکه یک مدیر با تجربه باید بتونه فراخور شرایط تصمیمات متفاوت بگیره و و بتونه یجورایی ذینفعان رو کنترل کنه. مثل یک داور فوتبال که برای هر خطایی که از هربازیکنی سر میزنه و کارت زرد و قرمز دادنش محرز هست باید اینکارو انجام بده اما اگه بخواد پشت سرهم در بازی که تنش توش زیاد هست از اعمال قانون استفاده کنه، بدتر بازی رو به بیراهه میبره درنتیجه باید بتونه یکجورایی بازی رو کنترل کنه. انعطاف پذیری خیلی مواقع تو هرکاری لازمه. مثلا در یک زمانی که قراره نتایج کنکور اعلام بشه و تاپیکی باز هست و همه دارند بحث میکنن اشکال نداره کسی خبری رو تو همونجا بده تا زودتر افراد بتونن به اون لینک دسترسی پیداکنند. گیر دادن تو اون وضعیت که برای اون خبر باید تاپیک جداگانه ای تشکیل بشه، ماشینی کارکردنه. من وقتی منتظر اعلام نتایج هستم و نگرانم دایم میرم از توی اون تاپیک خاص پیگیری میکنم و به فکرم نمیرسه برم بگردم تاپیک دیکه ای که خبر مرتبط با اون هست و بسیار هم لازمه رو پیدا کنم و بخونم. با یانکه همه مدیران سایت انسانهای زحمتکشی هستند اما بجز ادمین سایت الباقی فاقد توانایی های کامل برای مدیریت بودند. هرکسی دیگه ازما هم بود همین وضعیت میشد. مثل این میمونه من سرم رو بندازم پایین برم تو یک شرکت بگم منو مدیر منابع انسانی این شرکت با ۷۰۰ پرسنل کنید. بالاخره تجربه لازم هست. (هرچیزی در اشل کاری خودش). امیدوارم هرروز شاهد پیشرفت و رونق گرفتن هرچه بیشتر این سایت مفید باشیم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fsi2013 , دوباره فرید , tayebe68
ارسال: #۳۶
۲۳ خرداد ۱۳۹۳, ۱۱:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳ ق.ظ، توسط دوباره فرید.)
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
جناب ادمین محترم قرار بود یه مدیر کل و چند تا مدیر جدید معرفی کنید.
واقعا" اینجا بشدت از ضعف مدیریت رنج می بره.
بیشتر از ضعف مدیریت از رفتار یکی از مدیران تازه وارد که واقعا" کسی را بالای سر خودش نمی بینه (و اینجور آدمها لازمه یه سرپرست داشته باشند) رنج میبره.
فقط پستهاش را خودتون بخونید و قضاوت کنید. واقعا" خودتون قضاوت کنید که اگه مدیر اینجا نباشه میخواد چیکار کنه.

من از مدیران شایسته مانشت که خیلی هم کم پیدا هستند عذرخواهی میکنم ولی راستش بهتره تو این تیم تان این آقا را خارج کنید.

اینجا قرار بوده یه محیط علمی باشه نه محلی واسه عقده گشایی . ایشان در نظرات کاربران وارد میشه هر چی بخواد را حذف میکنه . هر کی را بخواد تشویق میکنه. هر کی را بخواد با یه مشت حرفهای بدلیل بن میکنه. واقعا" اگه میخواهید اینجا را ببندید در اوج ببندینش. نه اینکه یه نفر رامدیر کنید که همه را از اینجا فراری بده و حاصل زحمات مدیران قبلی و خودتون را به باد بده و همه فرار کنند و این آقا و ده پانزده نفر دار و دسته اش بمونن.
همیشه در اوج خداحافظی کردن بهتره.
اگه هم قراره اینجوری باز باشه بنظرم ایشان را از مدیران خارج کنید . بذارید حاصل زحمات بقیه باقی بماند.
البته خودش هم می بینه که بن کردن یا خارج کردن افراد بحث را اصولا" تمام میکنه ولی فکر نمیکنم در این حد هم بتونه تفکر کند.

سپاس
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۳۷
۲۳ خرداد ۱۳۹۳, ۰۳:۱۰ ب.ظ
لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
سلام. دوست عزیز مطمئن باش اگه مدیرکل سایت حضور داشت محدوده آی پی شما رو برای ثبت نام میبست. چه معنی داره که هر بار ۴ تا ارسال میفرستید به چند نفر توهین میکنید و بعد از بن شدن یه اکانت جدید میسازید!
هر مدیری محدوده دسترسی داره. ایشون کجا یه ارسال حذف کردن؟ کجا ویرایش کردن؟ کجا به یک نفر توهین کردن؟ از شما که انتظار ندارم ولی از بقیه دوستان انتظار دارم خودشون جای یکی از مدیرا قرار بدن. دسترسی به محروم کردن داریم ولی نباید بی دلیل ازش استفاده کنیم. چند وقت یکبار یه درگیری پیش میاد که اگه کاری نکنیم توهین ها ادامه پیدا میکنه. اگه وارد بشیم ممکنه یه گروه اصلاً کوتاه نیان. مجبور بشیم محرومشون کنیم یه اکانت جدید میسازن و باز هم کارشون رو ادامه میدن.
اینکه هرکی بیاد هرچی بگه و پشت سر هم اکانت بسازه و شکایت کنه تعریف موندن مانشت تو اوجه!
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hosshah , Amoojan , newsoftware11 , tayebe68
ارسال: #۳۸
۲۳ خرداد ۱۳۹۳, ۰۹:۵۱ ب.ظ
RE: لطفا" ادمین انجمن پاسخ دهند.
(۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ۰۳:۱۰ ب.ظ)Jooybari نوشته شده توسط:  سلام. دوست عزیز مطمئن باش اگه مدیرکل سایت حضور داشت محدوده آی پی شما رو برای ثبت نام میبست. چه معنی داره که هر بار ۴ تا ارسال میفرستید به چند نفر توهین میکنید و بعد از بن شدن یه اکانت جدید میسازید!
هر مدیری محدوده دسترسی داره. ایشون کجا یه ارسال حذف کردن؟ کجا ویرایش کردن؟ کجا به یک نفر توهین کردن؟ از شما که انتظار ندارم ولی از بقیه دوستان انتظار دارم خودشون جای یکی از مدیرا قرار بدن. دسترسی به محروم کردن داریم ولی نباید بی دلیل ازش استفاده کنیم. چند وقت یکبار یه درگیری پیش میاد که اگه کاری نکنیم توهین ها ادامه پیدا میکنه. اگه وارد بشیم ممکنه یه گروه اصلاً کوتاه نیان. مجبور بشیم محرومشون کنیم یه اکانت جدید میسازن و باز هم کارشون رو ادامه میدن.
اینکه هرکی بیاد هرچی بگه و پشت سر هم اکانت بسازه و شکایت کنه تعریف موندن مانشت تو اوجه!
سلام مدیر محترم و گرامی
شما میگید مطمئن باش ولی من به حرف شما مطمئن نیستم. چون تو دنیای امروز با بستن و جلوی پاسخ دادن افراد را گرفتن کار معقولی بحساب نمیاد. بستن آی پی مانع از زدن حرف حساب نیست. از شما انتظار چنین برخوردی را نداشتم.
با اینحال ممنون میشم شما یکی از توهین های من را بخودم نشان بدید تا بابتش عذرخواهی کنم. با بستن و گرفتن و اینا که نمیشه حرفی را به کرسی نشاند.
من نیازی به مانشت ندارم ولی شما و اون مدیری که گفتم مدام تحریک میکنید تا من یه اکانت بسازم و بیام جواب بدهم . شاید برخورد منطقی کردن نه شما و نه من را به زحمت نمی انداخت.
در مورد مانشت هم شما میدانید و هم من ، که وضعیتش داغونه. من یکبار دیگه هم این حرف را زدم ولی ادمین هم من را بن کردند.
مانشت باید بر پشتیبانی کاربران بنا گذاشته شود ولی شما و من و خیلی دیگه میدانند که اگه بازه و به کارش ادامه میده فقط بخاطر قرار دادی است که با مدرسان شریف داره و پولی است که دریافت کرده. ادمین هم منتظرند تا مدت قرارداد و تبلیغ تمام بشه و بعد اگه پول دیگه ای از اینجا بدست نیاد می بندنش.
بنابراین خواهش میکنم اگه جواب من را میدین اجازه بدین من هم منطقی و معقول جواب بدهم. بستن دهن یه نفر و متهمش کردن به توهین کردن و ..... کار خوبی در یک محیط مجازی که ادعای علمی بودن داره نیست.
مطمئن باشید من بکسی توهین نکرده ام ولی نمیشه جواب بعضی مدعیان را نداد.
من از مانشت با توجه به وضعیتی که داره انتظاری ندارم . چون کسی حتی حاضر نیست مدیر بشه اینجا.ولی از شما انتظار دارم که صنفی برخورد نکنید. اگه گفته میشه یکی از مدیران مناسب مدیریت در مانشت نیست شما دقیق ببینید ایشان چیکار میکنند وبعد قضاوت کنید . اینجور برخوردها در مانشت ، من را گاهی یاد این راننده های سر خط می اندازه که اگه یه راننده با مسافری جر و بحث کنه بقیه راننده ها که حتی نمیدونن موضوع چیه میریزن سر مسافر و بعید نیست که یه کتکی هم بهش بزنند. آقای جویباری بهتره حتی اگه مانشت هم بسته میشه ، ما از اصل دور نشیم و به هر حربه ای متوسل نشیم.
از شما انتظار خیلی بیشتری هست.
یا علی
۲
۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوالات آزمونهای کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی sima84 ۰ ۲,۱۸۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  کمکم لطفا پایان نامه ارشد mahtab1928 ۰ ۱,۸۳۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۶:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahtab1928
Tongue انجمن پسران مانشتی aatwo ۴۰ ۲۹,۸۴۰ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۲:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: khayyam
Question یک اشکال ریز، کمک لطفا! marvelous ۶ ۵,۲۲۶ ۳۰ دى ۱۳۹۸ ۰۲:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  پرسش و پاسخ و بحثهای مدیران در مورد امور جاری مانشت Fardad-A ۴,۸۰۶ ۴۴,۶۶۸ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  تفکیک سوالات پاسخ درست بر اساس هر درس Distance ۰ ۲,۶۷۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Distance
  نحوه مطالعه دروس...راهنمایی لطفا... mona64 ۳ ۳,۸۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Sad وسواس فکری شدیدی دارم لطفا کمکم کنید help me plz ۲۸ ۲۳,۵۴۴ ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ ۰۷:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  تست کمک کنین لطفا Sanazzz ۹ ۷,۶۰۹ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ق.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  پاسخ کنکور ارشد ۹۵ ا یتی parving ۰ ۱,۵۷۰ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: parving

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close