زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۳:۰۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار رتبه بندی دانشگاهها و کشورها در حوزه علم در سال ۹۲

ارسال: #۶۱
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۴۷ ب.ظ
گران‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی
گرون ترین کشور دنیا که فعلا ایرانه!Big Grin
چرا که معمولا در مقطع دکترا اونا فول فاند میدن به دانشجوها و tuition free میشن اکثرا و بعلاوه award هایی که وجود داره و غیره که حتی هزینه زندگی روزمره ۲ نفرو ساپورت میکنه اکثرا، اما توی ایران دانشجوی دکترای فلک زده اگه بخواد ازدواج کنه و درامدی داشته باشه و غیره، مجبوره که هر نوع کاری که میتونه بکنه! از مدیریت پروژه و تدریس در دانشگاههای صدمن یه غازی گرفته تا کارایی که اگه بگم خندتون میگیره!
بلع اگه اونا رو در نظر بگیرن ایران با اختلاف بالایی مقام اولو کسب میکنهBig Grin
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: MSZ
ارسال: #۶۲
۱۷ شهریور ۱۳۹۲, ۰۸:۱۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۵ ب.ظ، توسط good-wishes.)
معرفی پرطرفدارترین رشته ها برای میهمانی و انتقال دانشجویان (شهریور۹۲)
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرطرفدارترین رشته ها در فرایند مهمانی و انتقال دانشگاهها، گفت: در فرایند مهمانی و انتقال رشته های عمران، برق، کامپیوتر، مکانیک، معماری، حسابداری، مهندسی کشاورزی بالای ۱۰۰ داوطلب در دانشگاههای دولتی دارند به همین دلیل دانشگاهها در موافقت با درخواست دانشجویان برای این رشته ها کمی مخالفت دارند.

وی ادامه داد: در ۱۵۶ رشته، بیش از ۱۰۰ تقاضا و در ۱۲۲ رشته تعداد تقاضا به زیر ۱۰ مورد می رسد.

به گفته مدیر کل دانشجویان داخل با آنکه در فرایند انتقال ۴۲ هزار و ۷۱۱ ظرفیت اعلام شده بود اما تنها ۳۲ هزار و ۱۴۷ درخواست در سامانه خدمات آموزشی ثبت شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehrdad372 , computerscience88 , احسان مومنی , S_Mehrjoyan
ارسال: #۶۳
۲۳ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۵۸ ب.ظ
کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند/ معرفی ۴ رشته پرطرفدار (شهریور ۹۲)
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، به تشریح میزان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته ها در سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: هم اکنون ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو داریم که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری در ۲۵۰۰ موسسه آموزش عالی در حال تحصیل هستند.
رضا عامری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی برای جامعه دانشگاهی کشور، با اشاره به تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون دانشجوی کاردانی معادل ۲۳ درصد، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی معادل ۶۶ درصد، ۴۱۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد معادل ۱۰ درصد و ۴۰ هزار دانشجوی دکتری تخصصی معادل ۹ دهم درصد، در کشور مشغول به تحصیل هستند. به آمار ذکر شده در مقطع دکتری باید دانشجویان جدید الورود را هم اضافه کرد.

تعداد دانشجویان به تفکیک مقاطع تحصیلی
مقطع تحصیلی - تعداد دانشجو
کاردانی - یک میلیون نفر
کارشناسی - ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر
کارشناسی ارشد - ۴۱۰ هزار نفر
دکتری تخصصی - ۴۰ هزار نفر



تعداد دانشجویان در گروههای تحصیلی
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم درباره میزان دانشجویان در رشته های تحصیلی، گفت: علوم انسانی با تعداد یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر دانشجو معادل ۴۶ درصد بیشترین دانشجو را دارد، کمترین سهم مربوط به رشته هنر یعنی ۵/۴ درصد است، سایر رشته ها از جمله فنی مهندسی ۳۳/۴ درصد، علوم پایه ۷/۲ درصد، کشاورزی و دامپزشکی ۶/۳ درصد و علوم پزشکی که متولی آن وزارت بهداشت است دارای ۱/۳ درصد دانشجو است.

فعالیت ۲۵۰۰ موسسه آموزش عالی
این مقام مسئول وزارت علوم در ادامه به تعداد موسسات آموزشی فعال اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۵۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور داریم که فعال هستند و در این زیرنظامها به همراه دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به فعالیت اند.

سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان
عامری درباره سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان، گفت: سهم دانشگاههای دولتی وزارت علوم ۱۵ درصد، سهم دانشگاه پیام نور ۲۵ درصد، سهم دانشگاه آزاد اسلامی ۳۶ درصد، سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی ۱۰ درصد، سهم موسسات غیردولتی غیر انتفاعی ۹/۲ درصد و سهم دستگاههای اجرایی حدود ۷/۰ درصد است. همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای ۳/۵ درصد از کل دانشجویان کشور را تحت پوشش خود دارد.

جدول سهم زیرنظامها از تعداد دانشجویان
مرکز - میزان دانشجو به درصد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - ۱۵ درصد
دانشگاه پیام نور - ۲۵ //
دانشگاه آزاد اسلامی - ۳۶ //
دانشگاه جامع علمی کاربردی - ۱۰ //
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی - ۹/۲ //
دستگاههای اجرایی - ۷/۰ //
دانشگاه فنی و حرفه ای - ۳/۵ درصد //


کدام شهرها بیشترین و کمترین دانشجو را دارند
وی در ادامه به پر و کم جمعیت شهر کشور از نظر تعداد دانشجویان اشاره کرد و گفت: استان تهران با ۷۱۰ هزار دانشجو معادل ۱۶/۶ درصد از تعداد کل دانشجویان دارای بیشترین سهم است. استان اصفهان با ۳۱۰ هزار دانشجو معادل ۷/۲۵ درصد در رده بعدی قرار می گیرد. همچنین استان خراسان رضوی دارای ۲۶۰ هزار دانشجو معادل ۶/۱ درصد در گروه بعدی شناخته شده است، کم جمعیت ترین استان، خراسان شمالی با تعداد ۴۲ هزار دانشجو معادل ۹/۰ درصد کم تعداد ترین استان است.

میانگین پوشش جمعیت دانشجویی
عامری درباره میانگین پوشش دانشجویی در استانها، خاطرنشان کرد: میانگین پوشش به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان داریم، در برخی استانها این پوشش بیشتر است و بالاترین پوشش مربوط به استان سمنان است، این استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ هزار دانشجو دارد.


تعداد استادان و مدرسان
به گزارش مهر، تعداد استادان و مدرسان فعال در موسسات آموزش عالی کشور به گفته رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم به این شرح است:
جدول تعداد استادان دانشگاهها
مرکز آموزشی تعداد استاد
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۰۰۰۰
دانشگاه پیام نور ۳۰۰۰
دانشگاه آزاد اسلامی ۲۸۰۰۰
موسسات غیردولتی غیرانتفاعی ۳۰۰۰
وابسته به دستگاههای اجرایی ۱۰۰۰
دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیک به ۵۰۰۰
دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۵۰۰

به گفته عامری، هم اکنون ۶۲ هزار استاد فعال و تمام وقت در موسسات آموزش عالی کشور به استثنای استادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال فعالیت هستند و مدرسان دانشگاه علمی کاربردی نقش همان هیأت علمیها را دارند.

تعداد رشته محلها در مقاطع مختلف تحصیلی
وی همچنین در خصوص تعداد رشته محلها در مقاطع تحصیلی، اظهار داشت: تعداد رشته محلهای مقطع کاردانی ۹۶۰۰، در مقطع کارشناسی ۱۵ هزار و ۸۰۰ رشته محل، در کارشناسی ارشد ۷ هزار و ۳۵۰ و در دوره دکتری تخصصی بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ رشته محل است که در واقع اگر آمارهای مقایسه ای داشته باشیم تعداد رشته محلها در تحصیلات تکمیلی به شدت رشد داشت.

حسابداری پرطرفدارترین رشته کشور
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم با بیان اینکه رشته محلها در وزارت علوم دارای تنوع زیادی هستند، ادامه داد: حسابداری با تعداد ۲۳۰ هزار دانشجو بیشترین سهم را در میان رشته محلها به خود اختصاص داده است، حقوق با ۱۷۰ هزار دانشجو، کامپیوتر(نرم افزار) در حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) نیز دارای ۸۰۰ هزار دانشجو است.

به گفته عامری در رشته مدیریت بازرگانی ۷۰ هزار دانشجو، در رشته مدیریت دولتی ۶۳ هزار دانشجو، در رشته مهندسی عمران که نهمین رشته پر جمعیت است حدود ۶۲ هزار دانشجو، در رشته روانشناسی حدود ۶۰ هزار دانشجو تحصیل می کنند.

وی یادآوری کرد: ۳۵ درصد از دانشجویان در ۱۱ درصد رشته ها مشغول به تحصیل هستند و ۶۵ درصدشان در کمتر از ۸۹ درصد رشته محلها مشغول به تحصیل اند. اگر رشته های اصلی را با گرایشها یکی فرض کنیم می توان گفت حدود ۸۰ درصد دانشجویان در ۲۰ رشته محل اصلی تحصیل می کنند که این امر نیازمند بازنگری است. این رشته ها از نظر داوطلبان دارای بیشترین طرفدار است.

این مقام مسئول وزارت علوم، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده عدم تعادل و لزوم ماموریتگرایی در برخی رشته های آموزش عالی است که امیدواریم با اجرای طرح آمایش آموزش عالی ایجاد دانشگاهها، رشته های تحصیلی و مقاطع متناسب با قابلیتها، نیازها و رویکردهای اقتصادی و اجتماعی اصلاح و بازنگری شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: آرتا , crevice , Engineer , سجاد۶۷
ارسال: #۶۴
۲۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۴:۲۲ ب.ظ
مهراد اعلام کرد: تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان براساس نظام QS (شهریور ۹۲)
رییس مرکز منطقه‌یی اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با تشریح تغییر و تحولات در وضعیت جایگاه دانشگاه‌های برتر دنیا در رتبه بندی‌های اخیر «کیو اس» گفت: دانشگاه های آسیایی در رشته های مرتبط با علوم و فناوری و مهندسی عملکرد بهتری دارند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: در این نظام رتبه بندی بیش از سه هزار دانشگاه با معیارها و شاخص های مشخص ارزیابی و ۸۰۰ دانشگاه تراز اول جهان معرفی می شود. رتبه دانشگاه ها تا ۴۰۰ به طور مشخص اعلام می شود و رتبه های بعد از ۴۰۰ گروه بندی شده و رتبه ها در داخل گروه هایی مانند ۴۱۰-۴۰۱ و +۷۰۱ ارائه می شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۳ دانشگاه های آمریکا و بریتانیا نسبت به سایر دانشگاه های جهان تفوق دارند، افزون بر آن، دانشگاه های آسیا در رشته هایی مانند مهندسی و علوم و فناوری جداول رتبه بندی را تحت تاثیر قرار داده است. در مقایسه، اقتصادهای نوظهور از نظر عملکرد همه جانبه ثبات و پایداری کمتری از خود نشان داده اند. همچنین، گرچه بسیاری از دانشگاه های خاورمیانه و آفریقا جایگاهی در این رتبه بندی ندارند، اما تعداد دانشگاه های برتر در مقایسه با سال قبل افزایش نشان می دهد.

مهراد افزود: نظام QS رتبه بندی را به ۳۰ رشته موضوعی مختلف که برای هرکدام جداول جداگانه ای تهیه شده، تقسیم کرده است. در تقسیم بندی موضوعی نیز رتبه های برتر به ایالات متحده و بریتانیا تعلق دارد. تقریبا ۶۶ درصد برترین دانشگاه ها به این دو کشور تعلق دارد.

دانشگاه‌ها در خاورمیانه و منطقه آفریقا
سرپرست ISC خاطرنشان کرد: تعداد دانشگاه های برتر در خاورمیانه و منطقه آفریقا در رتبه بندی سال ۲۰۱۳ بسیار اندک بوده و تنها ۲۲ دانشگاه است. با وجود این، این تعداد در مقایسه با سال قبل که ۱۶ دانشگاه بود بهتر شده و از نظر تعداد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: برترین دانشگاه های خاورمیانه و منطقه آفریقا در مصر، آفریقای جنوبی، رژیم اشغالگر قدس، ترکیه، عربستان سعودی، اردن، ایران و امارات متحده عربی قرار دارند.

وضعیت دانشگاه های آسیا
مهراد با اشاره به اینکه دانشگاه های آسیا از وضعیت خوبی در رتبه بندی برخوردارند خاطرنشان کرد: در عمل این دانشگاه ها در رشته های مرتبط با علوم و فناوری و مهندسی عملکرد بهتری دارند. برای مثال، تقریباً نیمی از ۲۰ دانشگاه برتر در رشته مهندسی در آسیا قرار دارند. به علاوه، دانشگاه های جوان تر نسبت به دانشگاه هایی که قدمت بیشتری دارند از رشد بیشتری برخوردار هستند.

رییس مرکز منطقه‌یی اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: بر خلاف تعدادی از دانشگاه های برتر آسیایی، دانشگاه هایی که در کشورهایی با اقتصاد نوظهور قرار دارند عملکردی را از خود نشان می دهند که از ثبات اندکی برخوردار هستند. دانشگاه های هندوستان در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر در ۱۱ رشته موضوعی عملکرد خوبی نداشته اند. امتیازات دانشگاه های روسیه نیز بسیار نومید کننده است. دانشگاه های این کشور تنها در هشت رشته موضوعی از کل ۳۰ رشته دارای رتبه اند. عملکرد منفی هندوستان و روسیه را تا حدود زیادی دانشگاه های چین و برزیل متوازن کرده است. چین در بین ۱۰ رشته موضوعی دارای ۲۰ دانشگاه برتر است، در حالی که برزیل در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز دارای ۱۹ دانشگاه برتر است.

وی اضافه کرد: به طور کلی، تغییرات حاصل در صحنه های اقتصاد جهانی چشم انداز بین المللی آموزش عالی را تحت تأثیر قرار داده است. در نتیجه، دانشگاه ها در آسیا در مقایسه با اروپا (به استثنای بریتانیا) که می کوشند عظمت و شکوه دوران گذشته را یکبار دیگر به دست آورند، ثمره حاصل از کیفیت آموزش عالی را تجربه کرده و سعی می کنند با سرمایه گذاری مناسب و برنامه های سنجیده به توسعه آموزش عالی و تحقیقات علمی شتاب بیشتری را بدهند.

سرپرست ISC اظهار داشت: به هر حال، آنچه از رتبه بندی QS در سال ۱۴-۲۰۱۳ میلادی می توان آموخت آن است که اولاً، رشد تغییر نیافته است و علیرغم آسیب های اقتصادی بین المللی که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد، پیشرفت دانشگاه ها همچنان ادامه دارد. در سال ۲۰۰۹ طبق آمارهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو در خارج از وطن خود به آموزش عالی اشتغال داشتند. در سال ۲۰۱۱ این رقم به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد که ۵۳ درصد از آن به آسیا و عمدتاً به کره جنوبی، چین و هندوستان تعلق دارد.

وی خاطر نشان کرد: یک موضوع دیگر که قدری در سال های رکود تغییر یافته است سلسله مراتب قدرت در مقصدهای برتر است. از ۲۰ دانشگاه برتر در سال ۲۰۰۸، در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۵ دانشگاه در بین ۲۱ دانشگاه برتر قرار گرفته است. شاید مهمترین تغییر ارتقاء MIT از رتبه نهم به رتبه اول نباشد، بلکه حضور انستیتو فناوری زوریخ و پلی تکنیک لوزان در سوئیس در بین ۲۰ دانشگاه ممتاز جهان تغییر عمده ای تلقی شود که در حال حاضر در این رتبه بندی به چشم می خورد.

مهراد گفت: دانشجویان بین المللی همواره باعث تغییر هستند. شهرهایلی مانند لندن با امپریال کالج، مدرسه اقتصادی لندن، یونیورسیتی کالج و مدرسه بهداشت و پزشکی حاره‌یی لندن هنوز مقصد بسیاری از این دانشجویان به حساب می آیند.

۱۰ دانشگاه ژاپن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر
سرپرست ISC افزود: در سال ۲۰۰۸ میلادی که رتبه ۲۰۰ دانشگاه برتر اعلام شد، اکنون می توان تغییر را به وضوح مشاهده کرد. در یکی از بارزترین جابجایی ها در سال ۲۰۰۸ ، ۱۰ دانشگاه از ژاپن در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر قرار داشت (با دانشگاه توکیو در مکان ۱۹) اما با وجود اینکه هنوز ۹ دانشگاه از ژاپن را می توان در جدول رتبه بندی QS مشاهده کرد، دانشگاه توکیو به جایگاه ۳۲ تنزل پیدا کرده است. از برترین دانشگاه های آسیا در پنج سال گذشته اکنون دانشگاه توکیو رتبه ای پائین تر از سنگاپور و هنگ کنگ دارد. در مقابل، کره جنوبی دارای شش دانشگاه برتر در میان ۲۰۰ دانشگاه ممتاز است که این تعداد در سال ۲۰۰۸ تنها به سه دانشگاه محدود می شد. دانشگاه ملی سئول با رتبه ۳۵ برترین دانشگاه کره است که در سال ۲۰۰۸ در جایگاه ۵۰ قرار داشت و با این نرخ رشد دیر یا زود نسبت به توکیو پیشی خواهد گرفت.

وی با بیان این که مشکل است که بگوئیم رشد سریع اقتصادی در چین در ثبات و پایداری نظام آموزشی این کشور تأثیرگذار بوده است، اظهار داشت: در سال ۲۰۰۸ میلادی، کشور چین دارای شش دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر بود. امسال یک دانشگاه بیشتر دارد، اما تنها سه رتبه نسبت به پنج سال گذشته ارتقاء پیدا کرده است.

وضعیت آمریکای لاتین
مهراد افزود: در آمریکای لاتین در سال ۲۰۰۸ تنها سه دانشگاه برتر در بین ۲۰۰ دانشگاه ممتاز وجود داشت، اما در رتبه بندی حاضر تعداد بیشتری از دانشگاه های تراز اول جهان را در این منطقه نشان می دهد. برترین دانشگاه این منطقه سائوپولو در برزیل است که دارای رتبه ۱۲۷ است. این دانشگاه پنج سال پیش از این رتبه ۱۹۶ را در اختیار داشت.

سرپرست ISC ادامه داد: رتبه بندی سال ۲۰۰۸ در منطقه آفریقا تنها شاهد دانشگاه کیپ تاون در رتبه ۱۷۷ بود. در سال ۲۰۱۳ رتبه این دانشگاه به ۱۴۵ ارتقاء یافته است. آفریقای جنوبی بهترین نظام آموزش عالی آفریقا هم تراز با دانشگاه های معتبر بین المللی را دارد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice , سجاد۶۷
ارسال: #۶۵
۲۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۶:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ ۰۷:۰۴ ب.ظ، توسط crevice.)
مهراد اعلام کرد: تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان براساس نظام QS (شهریور ۹۲)
رتبه دانشگاههای عربستان: ۲۱۶و۲۵۳و۳۶۰و ۴۹۱تا۵۰۰ و ۵۵۱تا۶۰۰و۶۰۱تا۶۵۰و۷۰۱+
رتبه دانشگاههای عمان: ۵۰۱تا۵۵۰
پاکستان:۴۸۱تا۴۹۰
قطر: ۵۵۱تا۶۰۰
امارات: ۴۲۱تا۴۳۰ و ۴۳۱تا۴۴۰ و ۶۰۱تا۶۵۰
رتبه دانشگاههای ایران: شریف ۶۰۱تا۶۵۰، تهران ۶۰۱تا۶۵۰
پ.ن: بدون شرح
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepidsal , keihan , سجاد۶۷
ارسال: #۶۶
۲۴ شهریور ۱۳۹۲, ۰۷:۱۸ ب.ظ
مهراد اعلام کرد: تازه ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان براساس نظام QS (شهریور ۹۲)
یعنی از دانشگاهای ایران از پاکستان هم پایینتره؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۶۷
۲۵ شهریور ۱۳۹۲, ۰۷:۰۵ ب.ظ
کسب رتبه اول وبومتریک توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (شهریور ۹۲)
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریک (ژوئیه ۲۰۱۳) رتبه اول را در میان موسسه‌های تحقیق و توسعه کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این رتبه‌بندی که موسسه‌های پژوهشی و همه مراکز درگیر در فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های فناوری، علوم اجتماعی و علوم انسانی را دربر‌می‌گیرد، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در میان ۸ هزار موسسه تحقیق و توسعه برتر جهان، رتبه ۳۱۱ را به خود اختصاص داده است.

در این رتبه‌بندی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بهترین رتبه‌ جهانی خود را از ابتدا تاکنون به دست آورده به طوری که رتبه‌ جهانی این پژوهشگاه نسبت به سال گذشته میلادی ۵۳ پله ارتقا یافته است؛ علاوه بر این، وب‌سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در رتبه‌بندی ژوئیه ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۲ نیز در ایران رتبه اول را کسب کرده بود.

در آخرین رتبه‌بندی انجام شده، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران پس از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رتبه‌های دوم تا پنجم را در ایران کسب کرده اند.

در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان براساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی موسسات، ‌تعهد موسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آنها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر، این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC) - صورت می‌گیرد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوییه این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است.

این ارزیابی از سال ۲۰۰۴ شروع شده و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی‌ چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , احسان مومنی , Lonely Palm
ارسال: #۶۸
۰۶ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۱۴ ب.ظ
اسامی کشورهای دارای بیشترین دانشگاه خوب و ممتاز (مهر ۹۲)
پس از بازنگری در ارزیابی اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاههای خارجی، اسامی دانشگاههای کشورهای جهان که از نظر وزارت علوم در ردیف ممتاز و خوب قرار گرفته اند و مدارک تحصیلی شان برای دانشجویان ایرانی قابل ارزیابی است، اعلام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین به روزرسانی کتاب نظام ارزشیابی و اعتبار سنجی دانشگاههای خارج از کشور که سال گذشته توسط سازمان امور دانشجویان بازنگری شد، اسامی دانشگاههایی که در گروه های ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف قرار گرفته اند، اعلام شد.

همچنین تعداد دانشگاههای ممتاز و خوب هر کشور از نظر ارزیابی مدارک تحصیلی برای دانشجویان ایرانی مشخص شد.

بر این اساس یک دانشگاه از آفریقای جنوبی، ۴۲ دانشگاه آلمان، ۷۱ دانشگاه آمریکا، ۳ دانشگاه اتریش، ۲ دانشگاه اسپانیا، ۸ دانشگاه استرالیا، ۳۶ دانشگاه انگلیس، ۲ دانشگاه ایتالیا، ۵ دانشگاه ایرلند، ۱۵ دانشگاه بلژیک، ۳ دانشگاه تایوان، ۲ دانشگاه ترکیه، ۸ دانشگاه چین و ۳ دانشگاه دانمارک در ردیف دانشگاههای ممتاز قرار گرفتند.

همچنین کشورهای روسیه با ۲۰ دانشگاه، ژاپن با ۷ دانشگاه، سنگاپور با ۲ دانشگاه، سوئد با ۹ دانشگاه، سوئیس با ۱۰ دانشگاه، فرانسه با ۵۶ دانشگاه، فنلاند با ۱۵ دانشگاه، کانادا با ۱۵ دانشگاه، کره جنوبی با ۶ دانشگاه، مالزی با ۵ دانشگاه، نروژ با ۴۱ دانشگاه، نیوزلند با ۲ دانشگاه، هلند با ۱۳ دانشگاه، هندوستان با ۸ دانشگاه و هنگ کنگ با ۵ دانشگاه کشورهای دارای دانشگاههای ممتاز هستند.

[تصویر:  216269_57976673175676902528.png]

به گزارش مهر، در ارزیابی صورت گرفته از مدارک دانشگاههای کشورهای جهان، برخی کشورها علاوه بر داشتن دانشگاه ممتاز از نظر وزارت علوم، دارای دانشگاههای سطح ب یا خوب هم معرفی شده اند.

آرژانتین با ۳ دانشگاه، آفریقای جنوبی با ۳ دانشگاه، آلمان با ۳۰ دانشگاه، آمریکا با ۵۵ دانشگاه، اتریش با ۱۴ دانشگاه، اردن با ۲ دانشگاه، اروگوئه با ۱ دانشگاه، اسپانیا با ۱۱ دانشگاه، استرالیا با ۱۵ دانشگاه، استونی با ۱ دانشگاه، اکراین با ۹ دانشگاه، امارات متحده عربی با ۱ دانشگاه، ایتالیا با ۱۶ دانشگاه، انگلیس با ۱۸ دانشگاه، اندونزی با ۳ دانشگاه، ایرلند با ۲ دانشگاه، بحرین با ۱ دانشگاه، برزیل با ۸ دانشگاه، بلاروس ۱۱ دانشگاه، بلژیک ۱ دانشگاه، تایلند با ۳ دانشگاه، تایوان با ۸ دانشگاه، ترکیه با ۵ دانشگاه، چک با ۳ دانشگاه، چین با ۲۷ دانشگاه، دانمارک با ۱ دانشگاه، ژاپن با ۲۹ دانشگاه، سوریه با ۴ دانشگاه، سوئد با ۱۱ دانشگاه، سوئیس با ۱ یک دانشگاه، شیلی با ۲ دانشگاه، عراق با ۴ دانشگاه، عربستان صعودی با ۲ دانشگاه، عمان با ۱ دانشگاه، فرانسه با ۳۴ دانشگاه، فنلاند با ۷ دانشگاه، فیلیپین با ۳ دانشگاه، کانادا با ۷ دانشگاه، کره جنوبی با ۱۷ دانشگاه، کرواسی با ۱ دانشگاه، کلمبیا با ۴ دانشگاه، لبنان با ۴ دانشگاه، لهستان با ۲ دانشگاه، مالزی با ۶ دانشگاه، مجارستان با ۱۱ دانشگاه، مصر با ۵ دانشگاه، مکزیک با ۲ دانشگاه، نروژ با ۷ دانشگاه، نیوزلند با ۴ دانشگاه، هلند با ۱۹ دانشگاه، هندوستان با ۳۷ دانشگاه، هنگ کنگ با ۱ دانشگاه، یمن با ۱ دانشگاه و یونان با ۴ دانشگاه در ردیف کشورهای دارای دانشگاههای خوب قرار گرفته اند.

[تصویر:  216269_83190227223659355201.png]


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , azad_ahmadi , m@hboobe , احسان مومنی
ارسال: #۶۹
۱۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۱۸ ب.ظ
رتبه اول منطقه و ۱۶ جهان در تولید علم از آن ایران/ روسیه و سوئیس بعد از ایران(مهر ۹۲)
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC ) با ارائه آخرین آمارها از تولید علم ایران، خاطرنشان کرد: دانشمندان و پژوهشگران ایران به تازگی ۱/۵۸ درصد از کل تولید علم دنیا را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مهراد با بیان اینکه به طور کلی در جهان، سه نظام استنادی ISC در ایران، Scopus در هلند و ISI در ایلات متحده آمریکا دانشگاههای جهان را رصد می کنند، ادامه داد: به تازگی بعضی کشورها مانند هندوستان و مالزی نیز کوشیده اند تا نظام های استنادی خود را تاسیس کنند اما هنوز اخبار منتشر شده ای از مطالعات و یافته های این نظام های استنادی در دسترس نیست.

تازه ترین آمار از تولید علم ایران
وی افزود: دانشمندان و پژوهشگران ایران به تازگی ۱/۵۸ درصد از کل تولید علم دنیا را به خود اختصاص داده اند. طبق داده های موجود در پایگاه استنادی Scopus ، جمهوری اسلامی ایران تا ۶ مهرماه جاری با تولید ۲۷۳۰۶ مقاله رتبه اول منطقه و مقام ۱۶ تولید علم جهان را در اختیار دارد.

رئیس مرکز منطقه ای، گفت: ایران تا تاریخ ۲۱ مرداد با تولید ۲۲۴۵۶ مقاله ( ۱/۶۱ درصد از کل تولید علم جهان)، رتبه اول منطقه و مقام ۱۵ تولید علم را در دست داشت.

مهراد افزود: گرچه مقایسه دو آمار در پایگاه استنادی Scopus نشان می دهد که ایران از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۶ تنزل پیدا کرده است اما رتبه دقیق ایران را می توان در ماه های آتی که معمولاً دانشمندان و پژوهشگران در ماه های تابستان با انجام فعالیت های تحقیقاتی نتایج حاصله را به شکل مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی چاپ می کنند به دقت گزارش کرد.

به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه نخست تولید علم جهان با ۳۷۸۳۸۲ (۲۱/۸۴ درصد از کل تولید کل علم جهان) تا این زمان مربوط به ایالات متحده آمریکاست و سپس کشورهای چین، انگلستان، آلمان، و ژاپن به ترتیب با تولید ۲۶۷۷۴۲ مقاله (۱۵/۴۵ درصد از کل تولید علم جهان)، ۱۰۸۷۴۸ مقاله (۶/۲۸ درصد از کل تولید کل علم جهان)، ۹۸۹۴۷ مقاله (۵/۷۱ درصد از کل تولید کل علم جهان) و ۷۹۷۴۳ مقاله (۴/۶۰ درصد از کل تولید کل علم جهان) رتبه های دوم تا پنجم را به دست آورده اند.

رتبه کشورها
مهراد اعلام کرد: کشور هندوستان هنوز تا این تاریخ مقام ششم جهان را از نظر تولید علم در اختیار دارد و ۶۹۹۰۴ مقاله تا این تاریخ تولید کرده است. رتبه های هفتم تا دهم به کشور های فرانسه، ایتالیا، کانادا و اسپانیا تعلق دارد. استرالیا، کره جنوبی، برزیل، هلند و تایوان نیز موفق به کسب رتبه های ۱۱ تا ۱۵ تولید علم جهان شده اند.

وی بیان کرد: تا ۲۱ مرداد سال جاری، تایوان در مقام ۱۶ و بعد از جمهوری اسلامی ایران قرار داشت. اکنون تایوان با یک مرتبه صعود و با تولید ۲۷۴۸۷ مقاله نسبت به جمهوری اسلامی ایران پیشی گرفته است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، افزود: فدراسیون روسیه با تولید ۲۵۷۷۳ مقاله بعد از جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. در حالیکه سوئیس تا تاریخ اعلام شده جایگاه ۱۷ تولید علم را به خود اختصاص داده بود اکنون در جایگاه ۱۸ نشسته است.

وی اظهار داشت: ترکیه با یک رتبه تنزل از رتبه ۱۸ به رتبه ۱۹ تولید علم جهان بعد از ایران مقام دوم منطقه را در اختیار دارد و رتبه سوئد نیز با تولید ۲۲۶۴۰ مقاله ۲۰ است.

مهراد خاطرنشان کرد: از مجموع کشور های اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران و ترکیه موفق به حضور پربار در بین ۲۰ کشور برتر تولیدکننده علم جهان شده اند و بد نیست بدانیم از کشور های نوظهور علمی، هندوستان از قاره آسیا و برزیل در آمریکای لاتین در بین ۲۰ کشور برتر تولید کننده علم مشارکت دارند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: roghaye14
ارسال: #۷۰
۱۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۶ ب.ظ
سه دانشگاه‌ ایرانی در جمع برترین‌های آسیا (مهر ۹۲)
موسسه آموزشی بین‌المللی «تایمز هایر اجوکیشن» در یک گزارش جدید آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر آسیا را اعلام کرد که در میان آنها دانشگاه‌های شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز جزو ۱۰۰ دانشگاه اول آسیا به چشم می‌خورند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آخرین رتبه‌بندی اعلامی موسسه تایمز هایر اجوکیشن (THE) منتهی به سال تحصیلی میلادی ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در بخش دانشگاه‌های آسیایی، «دانشگاه توکیو» همچنان در رده نخست قرار دارد.

این دانشگاه همچنین در رده‌بندی جهانی با چهار پله ارتقا نسبت به سال تحصیلی گذشته به رده ۲۳ جهان نیز صعود کرد. ژاپن علاوه بر دانشگاه توکیو با داشتن چهار دانشگاه در جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان، گوی سبقت را از سایر کشورهای آسیایی ربوده است.

در این رده‌بندی دانشگاه شریف در رتبه ۴۲،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه ۶۲ و دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه ۹۵ از بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه‌ رسمی موسسه تایمز هایر اجوکیشن، این موسسه همچنین هر سال فهرستی را از ۱۰۰ دانشگاه جوان برتر با عمر کمتر از ۵۰ سال در سطح بین‌المللی معرفی می‌کند که دانشگاه شریف با در نظر گرفتن این شاخص در رتبه ۴۷ جهان قرار دارد.

رده‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان از سوی موسسه تایمز هایر اجوکیشن بر مبنای ۱۳ شاخص شامل کیفیت تدریس، تحقیقات،‌ تبادل علمی و چشم‌انداز بین‌المللی را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

رده بندی اعلام شده امسال حاکی از پیشرفت در بسیاری از کشورهای آسیایی است در حالی که شاهد نزول برخی دانشگاه‌های اروپایی در این رده‌بندی هستیم.

بر اساس رده‌بندی موسسه تایمز هایر اجوکیشن، پنج دانشگاه برتر آسیا عبارتند از:

۱- دانشگاه توکیو (ژاپن)

۲- دانشگاه ملی سنگاپور

۳- دانشگاه هنگ کنگ

۴- دانشگاه پکن (چین)

۵- دانشگاه علوم و فن‌آوری پوهانگ (کره جنوبی)

در رده‌بندی جهانی نیز موسسه فن‌آوری کالیفرنیا (CIT)‌ برای سومین سال پیاپی در رتبه نخست قرار گرفته و به دنبال آن دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد به طور مشترک در رده دوم قرار دارند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: chaka , انرژی مثبت , ppositiveenergy , roghaye14 , ana9940
ارسال: #۷۱
۲۹ آبان ۱۳۹۲, ۰۷:۱۸ ب.ظ
پاریس، اولین شهر مورد علاقه دانشجویان (آبان ۹۲)
آخرین رتبه‌بندی موسسه «کیو اس» آشکار ساخت که پاریس با پیشی گرفتن از لندن برای دومین سال عنوان بهترین شهر برای دانشجویان را کسب کرد.

طبق بررسی‌های جدید این موسسه با کسب دو امتیاز بیشتر توانست برای دومین سال متوالی این رتبه را به دست آورد که یکی از دلایل آن پایین بودن هزینه تحصیل در این شهر است.

«بن سوتر»، رئیس موسسه تحقیقاتی کیواس گفت: میزان پایین شهریه دانشگاه‌ها، فرانسه را به مقصدی پرطرفدار برای ادامه تحصیل دانشجویان بومی و بین‌المللی تبدیل کرده است.

«بوریس جانسون»، شهردار لندن که رتبه نخست را در این رقابت از دست داده اظهار داشت: لندن از بیشترین موسسات آموزش عالی با کیفیت مطلوب برخوردار است و فضای مناسبی برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده است.

اما «بن سوتر» تاکید دارد که هزینه پایین‌تر تحصیل در شهر پاریس، جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کیفیت بالای زندگی در این شهر از دلایل انتخاب آن به عنوان بهترین شهر برای دانشجویان جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین شهر‌های منچستر در رتبه ۲۹ و ادینبورگ در رتبه ۳۲ این گزارش قرار گرفته‌اند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , El@he , مهربان مادر , سجاد۶۷ , mehran666 , banafshe , sand
ارسال: #۷۲
۳۰ آبان ۱۳۹۲, ۱۱:۱۱ ب.ظ
پاریس، اولین شهر مورد علاقه دانشجویان (آبان ۹۲)
عمرا اندازه دانشگاه ازاد خودمون تحویل بگیرن! بنده خدا ها میگن بدون آزمون همینجوری!! واسه من که یه هفته ای یه خانومه هر روز زنگ میزد که بیا دانشگامون خوش میگزره مام رفتیم بد نبود یه عمری تلف کردیم!! :پی


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۷۳
۰۲ آذر ۱۳۹۲, ۰۳:۴۴ ب.ظ
RE: پاریس، اولین شهر مورد علاقه دانشجویان (آبان ۹۲)
برترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط موسسه آموزشی سیموند انگلیس اعلام شد.
در اروپای شرقی، پاریس با ۴۱۷ امتیاز، لندن با ۴۱۵ امتیازو سنگاپور با ۴۱۱ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم برترین شهرهای دانشگاهی در جهان قرار دارند.

همچنین سیدنی، مونترآل، بوستون، ملبورن، زوریخ، هنگ کنگ و مونیخ جزو ۱۰ شهر برتر دانشجویی جهان هستند.

مسکو نیز در این رده‌بندی در جایگاه ۳۸ قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وستی، در این رده بندی شهرهای دارای جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر و وجود حداقل دو دانشگاه لحاظ شده و عواملی همچون اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌ها، میزان محبوبیت در بین دانشجویان، سطح زندگی، میزان محبوبیت در میان کارآفرینان، مخارج تحصیل و امکان کار دانشجویان در نظر گرفته شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۷۴
۰۳ آذر ۱۳۹۲, ۰۶:۱۸ ب.ظ
اسامی ۲۰ پژوهشگر پرتالیف فنی مهندسی/ دانشگاه علم و صنعت در صدر (آذر ۹۲)
دکتر جعفر مهراد با اشاره به ۲۰ پژوهشگر پر تالیف در علوم مهندسی گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) در ماه‌های اخیر سایر رشته‌ها مانند علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه را از نظر پژوهشگران پرتالیف معرفی کرده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با بیان اینکه پژوهشگران پر تالیف گروه فنی و مهندسی تاکنون معرفی نشده اند، اظهار داشت: بر این اساس آخرین گروه پژوهشگران پر استناد مربوط به گروه علوم فنی و مهندسی است.

وی به نتایج به دست آمده در این زمینه خاطر نشان کرد: رتبه اول در بین پژوهشگران پرتالیف ISC در رشته فنی مهندسی که مقالات متعددی را به زبان فارسی در نشریات معتبر فارسی به چاپ رسانیده است به دکتر "محمود صفارزاده" از دانشگاه تربیت مدرس تعلق دارد.

مهراد ادامه داد: رتبه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم نیز در اختیار "دکتر رضا صفارزاده" از دانشگاه تهران، دکتر "غلامحسین لیاقت" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود عامری" از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر "علی کاوه" از دانشگاه علم و صنعت ایران قرار دارد.

به گفته وی دکتر علی کاوه در بین ۲۰ پژوهشگر پرتالیف ISC از بخش انگلیسی حوزه فنی و مهندسی انتخاب شده است.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری رتبه ششم را از آن دکتر "فریبرز ناطقی الهی" از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله دانست و اضافه کرد: رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم نیز به ترتیب به دکتر "مهدوی معرفت" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود مهرداد شکریه" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "محمدتقی فاطمی قمی" از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر "محمدعلی بوترابی" از دانشگاه علم و صنعت ایران تعلق دارد.

مهراد یادآور شد: در بین ۱۰ پژوهشگر پر تالیف حوزه فنی و مهندسی، ۵ پژوهشگر در اختیار دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌های ۱۱ تا ۱۵ به ترتیب به دکتر "سعید شبستری" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "غلامرضا بخشنده" پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، دکتر "شهریار افندی زاده" دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "شهرام خیراندیش"دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر "مهدی دیواندری" دانشگاه علم و صنعت ایران مربوط می شود.

در اینجا نیز دانشگاه علم و صنعت ایران بیش از سایر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دارای اساتید و پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی است.

وی اظهار داشت: رتبه‌های ۱۶ تا ۲۰ در اختیار دکتر "حسین گنجی دوست" از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر "محمود نیلی احمد آبادی" از دانشگاه تهران، دکتر "عباس افشار" از دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر "محمد رضایی پژند" از دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ا"حمد فهیمی فر" از دانشگاه امیر کبیر است.

[تصویر:  227343_09267317697670738405.jpg]

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ادامه داد: از مجموع ۲۰ دانشگاهی که پژوهشگران پرتالیف حوزه فنی و مهندسی در بخش فارسی ISC در این دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به آموزش و تحقیق اشتغال دارند، ۹ پژوهشگر برتر از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، ۴ پژوهشگر پرتالیف در اختیار دانشگاه تربیت مدرس، ۲ پژوهشگر پرتالیف در خدمت دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ۲ پژوهشگر پرتالیف در دانشگاه تهران قرار دارند و دانشگاه فردوسی مشهد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هر کدام دارای یک پژوهشگر پرتالیف در حوزه فنی و مهندسی در ISC می باشد.

مهراد با تاکید بر اینکه پژوهشگران پرتالیفی که تاکنون معرفی شده‌اند عموما از بخش فارسی ISC استخراج و به جامعه علمی معرفی شده بودند، خاطر نشان کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در بخش‌های مختلف زبانی نسبت به سنجش و اندازه گیری مولفه‌های مختلف اقدام می‌کند و زبان‌های انگلیسی و عربی نیز از زبان‌های مهم ISC است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: tohidi4503
ارسال: #۷۵
۱۹ آذر ۱۳۹۲, ۰۳:۳۶ ب.ظ
کدام دانشگاهها بهترین فارغ التحصیلان را روانه بازار کار کردند/ آکسفورد در صدر (آذر۹۲)
کدام دانشگاهها بهترین فارغ التحصیلان را روانه بازار کار کردند/ آکسفورد در صدر

رتبه بندی تایمز سال ۲۰۱۳ وضعیت جهانی استخدام فارغ التحصیلان توسط کارفرمایان را به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه قرار داده است و در این رتبه بندی مبتنی بر پاسخ های دریافتی از ۲۷۰۰ کارفرما در ۲۰ کشور جهان است که از این کارفرمایان پرسیده شده است که کدام یک از دانشگاه های آن کشور بهترین فارغ التحصیلان را روانه بازار کار کرده است.

[تصویر:  229997_IMG22241306.jpg]

در نتایج رتبه بندی تایمز مربوط به سال ۲۰۱۳ که در هفته های اخیر منتشر شد، وضعیت جهانی استخدام فارغ التحصیلان توسط کارفرمایان به عنوان یک شاخص مهم مورد توجه بود. اخیرا گروه مشاور منابع انسانی فرانسه (Emerging Associates) با همکاری موسسه تحقیقاتی و نظرسنجی Tredence در آلمان به این موضوع با اهمیت پرداخته و دانشگاه ها را در قالب این شاخص، رتبه بندی و معرفی کرده اند.

این رتبه بندی مبتنی بر پاسخ های دریافتی از ۲۷۰۰ کارفرما در ۲۰ کشور جهان است که از این کارفرمایان پرسیده شده است که کدام یک از دانشگاه های آن کشور بهترین فارغ التحصیلان را روانه بازار کار کرده است.

در این فهرست، ۱۴ دانشگاه بریتانیا در بین یکصد و پنجاه دانشگاه برتر جهان قرار دارند. که یونیورسیتی کالج لندن (UCL) با کسب مقام سیزدهم و دانشگاه ادینبورگ با کسب مقام ۱۵ در کنار دانشگاه آکسفورد که رتبه اول را از نظر استخدام فارغ التحصیلان در بین سایر دانشگاه های جهان در اختیار دارد مشاهده می شود.

با وجود این، دانشگاه های ایالات متحده در معیار استخدام فارغ التحصیلان شاخص ترند، به این معنی که در این جدول رتبه بندی، ۴۵ دانشگاه به این کشور تعلق دارد و ۷ دانشگاه آن در بین ۱۰ دانشگاه نخست مشاهده می شود. بر اساس این رتبه بندی، عملکرد کشورهای کوچک اروپای شمالی مانند هلند، سوییس و کشورهای اسکاندیناوی در این سال مورد توجه است.


ویژگی دانشگاههای دارای معیارهای استخدام فارغ التحصیل
دانشگاه هایی که در رشته تجارت و بازرگانی دانشجو تربیت می کنند از وضعیت بهتری برخوردارند، اما آنچه در تعدادی از دانشگاه ها مشاهده می شود آن است که دانشگاه هایی که عملکرد بهتری دارند دانشگاه هایی هستند که خود را با انتظارات کارفرمایان، قطع نظر از حوزه های تخصصی آنها، هماهنگ و مدیریت می کنند.

نکته ای نیز در این رتبه بندی جلب توجه می کند که توجه به آن می تواند برای دانشگاه های کشور با اهمیت باشد این است که علاوه بر روش شناسی مورد استفاده در این رتبه بندی، از کارفرمایان سوال شده است که نظر خود را نسبت به دانشگاه های مورد انتظار بیان کنند. نتایج این سوال نشان می دهد که کارورزی دانشجویان از سوی کارفرمایان بسیار با ارزش قلمداد شده است. علت این مهم آن است که از فارغ التحصیلان دانشگاهی که وارد بازار کار می شوند انتظار می رود خود را جهت نقش آفرینی برای ۴۰ تا ۵۰ سال آینده آماده کنند.


کسب رتبه اول جهان از سوی دانشگاه آکسفورد در انگلستان
براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه آکسفورد در انگلستان موفق به کسب رتبه اول جهان شده است. رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ از نظر استخدام فارغ التحصیلان ۴ بود. به این ترتیب این دانشگاه با سه رتبه صعود، جایگزین دانشگاه هاروارد شده است که در سال ۲۰۱۲ میلادی رتبه اول را در اختیار داشت. دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۳ میلادی رتبه دوم جهان را از نظر استخدام به خود اختصاص داده است. رتبه های سوم، چهارم و پنجم به ترتیب به دانشگاه کمبریج، دانشگاه استنفورد، و MIT تعلق دارد.

رتبه های ششم تا دهم در اختیار دانشگاه های پرینستون، کلمبیا، ییل، انستیتو کالیفرنیا و دانشگاه توکیو است.

اول اینکه در بین ۱۰ دانشگاه اول جهان از نظر شاخص استخدام، هفت دانشگاه به ایالات متحده تعلق دارد. دوم اینکه، انستیتو فناوری کالیفرنیا که در حال حاضر موفق به کسب رتبه ۹ جهان شده است در سال ۲۰۱۲ مقام ۱۹ جهان را در اختیار داشت. نکته سوم اینکه دانشگاه توکیو در سال ۲۰۱۲ از نظر شاخص استخدام مقام ۲۰ جهان را به خود اختصاص داده بود که در عرض یکسال ۱۳ پله صعود کرده و به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه تراز اول جهان محسوب می شود.

بهترین دانشگاههای آسیا
در آسیا، دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ بعد از دانشگاه توکیو که رتبه دهم جهان را در اختیار دارد دومین دانشگاه آسیایی است که از نظر استخدام فارغ التحصیلان رتبه ۱۸ را در سال ۲۰۱۳ میلادی به دست آورده است. رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۱۲، رتبه ۴۶ بود. بدین ترتیب، این دانشگاه در عرض یکسال ۲۸ پله صعود کرده است.

وضعیت صعود و نزول دانشگاه های کشورهای مختلف
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری، در بین کشور های نوظهور علمی انستیتو علوم هندوستان موفق به کسب رتبه ۲۳ جهان از نظر استخدام فارغ التحصیلان شده است. در هندوستان عملکرد انستیتوها مثبت تر از دانشگاه ها است. دومین موسسه آموزش عالی هندوستان مدرسه بازرگانی این کشور رتبه ۵۲ را در اختیار دارد. این مدرسه نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۹۶ پله صعود کرده است. سومین موسسه این کشور موسسه فناوری بمبئی است که موفق به اخذ رتبه ۱۴۵ شده است.

انستیتو تکنولوژی توکیو دومین موسسه آموزش عالی و پژوهشی ژاپن است که رتبه ۲۵ را در اختیار دارد. این دانشگاه در مقایسه با سال قبل ۱۱ رتبه تنزل کرده است. دانشگاه کیوتو نیز در حالی که موفق به اخذ رتبه ۴۲ شده است، در مقایسه با سال ۲۰۱۲ میلادی ۵ پله صعود کرده است.

دانشگاه پکن به ۴۴ بود اکنون موفق به کسب رتبه ۵ا احراز رتبه ۲۶ نسبت به سال قبل ۱۵ رتبه تنزل کرده است. دانشگاه فودان در چین دومین دانشگاه این کشور است که در بین یکصد و پنجاه دانشگاه جهان در استخدام فارغ التحصیلان عملکرد موفقی داشته است. رتبه این دانشگاه ۴۳ است و نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۵ پله تنزل داشته است. دانشگاه ژیائوتونگ شانگهای نیز که در سال ۲۰۱۲ میلادی حائز رتب۶ شده است. دانشگاه شینگهوا با ۲۴ پله صعود اکنون در جایگاه ۶۴ نشسته است.

دانشگاه ملی سنگاپور رتبه ۴۹ جهان را در اختیار دارد. این دانشگاه نیز نسبت به سال قبل ۱۳ رتبه تنزل داشته است.

رشد دانشگاه برزیل
نخستین دانشگاه آمریکای لاتین در بین یکصد و پنجاه دانشگاه جهان از نظر عملکرد استخدام دانشگاه Fundacao Getullo Vargas در برزیل است که با دو پله صعود نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی حائز رتبه ۹۳ است. دومین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه سائوپولو با سال ۲۰۱۲ که رتبه ۱۱۲ را به دست آورده بود با یک پله تنزل مقام ۱۱۳ جهان را در اختیار دارد.

در آمریکای مرکزی، دانشگاه Technologico de Monterrey در مکزیک گرچه رتبه ۱۲۰ را کسب کرده است اما نسبت به سال قبل ۳۵ پله تنزل داشته است. دومین دانشگاه این کشور یعنی National Autonoma de Mexico رتبه ۱۲۶ را در اختیار دارد.

نخستین دانشگاه رژیم اشغالگر قدس دانشگاه هبرو است که با یک رتبه فاصله نسبت به سال ۲۰۱۲ در جایگاه ۱۲۷ قرار دارد.

کره جنوبی با دانشگاه های معتبر در رتبه بندی های بین المللی نیز رتبه ای درخور را به دست آورده است، اما دانشگاه ملی سئول در بین یکصد و پنجاه دانشگاه جهان از نظر عملکرد استخدام مقام ۱۳۲ را به دست آورده است. رتبه این دانشگاه در سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۴۷ بود. دومین دانشگاه این کشور انستیتو علوم و فناوری پیشرفته است که رتبه آن نیز ۱۳۷ است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Good! , انرژی مثبت , fatima.sr68 , eh3an2010


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۸۲ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۹۱۰ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۳۷ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۲۳ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
Rainbow ارشد هوش بهشتی یا نرم علم وصنعت aria_irani ۰ ۲,۴۰۵ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۶:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: aria_irani
  دانشگاه علم و صنعت و تربیت مدرس nazanin2020 ۶ ۴,۱۴۳ ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۳:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: nazanin2020
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۹۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۰۹ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Smile دانلود فیلم های آموزش پایگاه داده-دکتر حق جو دانشگاه علم و صنعت ایران Bakhtabad ۱۹ ۲۹,۱۷۲ ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸ ق.ظ
آخرین ارسال: keshvari9
  هوش شبانه امیرکبیر، روزانه علم و صنعت، مدرس یا بهشتی؟ یا الگوریتم تهران؟! free soul ۶ ۴,۵۱۵ ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close