زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۳۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت

ارسال:
۰۷ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ ۱۱:۵۳ ق.ظ، توسط MSZ.)
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
مهدی صمیمی هستم. متولد سال ۶۸ هستم. متولد و ساکن شهر ارومیه هستم.
در کنکور فناوری اطلاعات سال ۹۲ تونستم رتبه ۱۱ رو در گرایش های امنیت اطلاعات و شبکه های کامپیوتری به دست بیارم

۱- در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
کارشناسی فناوری اطلاعات را در شهریور ۹۱ گرفتم. بصورت کارشناسی پیوسته بوده.

۲- با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
من علاقه خاصی به رشته فناوری اطلاعات داشتم و با شناخت و علاقه وارد این رشته شدم. ولی متاسفانه در انتخاب دانشگاه یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی ام رو مرتکب شدم. با اینکه رتبه کنکور سراسری ام در حدی بود که بتونم در تهران درس بخونم (حتی علوم کامپیوتر شریف رو قبول میشدم) ولی بنا به دلایلی (که متاسفانه امروز میبینم اشتباه بودن) تصمیم گرفتم در شهر خودم بمونم و متاسفانه یکی از بدترین دانشگاه های کشور رو برای کارشناسی انتخاب کردم ... دانشگاهی که واقعا هیچ چیزی نداشت ... بدون اغراق میگم ... هیچی!!!

۳- کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
در دانشگاه صنعتی ارومیه کارشناسی ام را گرفتم.

۴- در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
من از اون بچه درس خون ها نبودم. متاسفانه اصلا هم از بچه درس خون ها (حجیم خون ها!) خوشم نمیاد! فقط میخوندم که پاس شم. البته جو دانشگاه هم مهم بود و متاسفانه من اصلا این جو رو دوست نداشتم چون وارد دانشگاهی شده بودم که دوستش نداشتم و این قضیه تا آخرین روز باعث عذاب من بود و روحیه درس خوندن رو ازم گرفته بود.
اکثر اوقات شب امتحانی بودم و بعضی از درس ها رو هم حتی شب امتحانم نخوندم و رفتم سر جلسه!
البته امروز که دارم به اون روز ها نگاه میکنم به خودم میگم شاید بهتر بود کمی بیشتر درس میخوندم تا معدلم کمی بالاتر می رفت... ولی دیگه مهم نیست و صد البته همچنان از حجیم خون ها (!) اصلا خوشم نمیاد!!!
البته این رو بگم که تو آخرین ترمم تصمیم گرفتم که خوب بخونم ... شب امتحانی بودن رو تو اون ترم کنار گذاشتم و مثل یه دانشجوی واقعی از اول ترم همه کلاس هام رو رفتم و درسها رو خوندم ... پایان نامه دوره کارشناسی (به همراه پروژه اش) رو هم در همین ترم آخر داشتم که کلی زمان از من میگرفت ولی با این حال از روز اول خوب خوندم و نتیجه این شد که تو ترم آخر تو تمام درس های اصلی و تخصصی که اخذ کرده بودم نمره ۲۰ گرفتم ... به غیر از درس اندیشه اسلامی ۲ که متاسفانه ۱۵ گرفتم! ... فکر کنم ترم آخر شاگرد اول کل دانشگاهمون شدم! Big Grin


۵- از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
از ۲ سال پیش. سال اول نتیجه نگرفتم ولی سال دوم موفق شدم. هدف من از ابتدا درس خوندن نبوده و الان هم نیست. درس و دانشگاه صرفا ابزاری هستن برای من تا به یک سری اهداف خاص برسم... هیچ علاقه ای به مدرک و علم و دانش ندارم به اون صورت... اینها صرفا وسایلی هستن برای زندگی ای که سال ها براش برنامه ریزی کردم و ذره ذره اش رو تا به امروز با تلاش زیاد محقق کردم و از اینجا به بعد هم به همین ترتیب خواهد بود.
علاقه ای به جا به جا کردن مرز های علم ندارم! علم ابزاری هست که باعث کسب قدرت بیشتر برای من میشه، و این قدرت ابزاری هست برای جلو بردن اهدافی که دارم.
خدایی نکرده قصد جسارت به علم و دوستان علاقه مند به دانش ندارم ... ولی یک جمله رو همیشه با خودم تکرار میکنم و بهش ایمان دارم: من زندگی نمیکنم که درس بخونم، بلکه درس میخونم تا بهترین زندگی رو بکنم!


۶- آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
هدفم از اول شبکه بود و برای شبکه درس خوندم.

۷- میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
زبان ۲۸
مشترک ۳۴
تخصصی ۵۰
معماری ۵۰
معدل موثر ۱۷/۰۹ (هفده و نه صدم)


۸- آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
خیر. سال دومم بود. سال قبلی رتبه بسیار بدی آوردم

۹- بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
به نظر من با هم ارتباط دارن ولی تفاوت های زیادی هم با هم دارن. کسی که تو دانشگاه خوب درس خونده، پایه قوی تری داره و سریع تر میتونه به تسلط خوبی در زمینه کنکور برسه ولی لزوما هرکسی که معدل بالا داشته باشه یا شاگرد اول باشه دلیل نمیشه که تو کنکور نتایج عالی بگیره. نمونه هاش رو هم دیدم.

۱۰- از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
من تقریبا از اردیبهشت ۹۱ شروع کردم و کم کم حجم درس ها رو بیشتر کردم. قرار بود تا روز قبل کنکور درس بخونم اما متاسفانه ۲ ماه مونده به کنکور برام مشکلی پیش اومد و نتونستم درس بخونم. تو کنکور هم کم نبودن سوالاتی که جوابشون رو نتونستم بدم ولی مبحثشون رو خونده بودم اما صرفا چون مرور نکرده بودم، مطالب به شکل دقیق یادم نمونده بود. مثلا تو درس معماری ۴ تا تست رو به همین دلیل جواب ندادم و اگر جواب داده بودم الان درصدم ۸۶ درصد بود تو معماری که تو رتبه ام خیلی تاثیر می گذاشت

۱۱- برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
خیر ثابت بود... از دوران دبیرستان تا به حال صرفا با یک قلق مشخص درس خوندم و همیشه هم ازش نتیجه گرفتم و راضی بودم ... و فکر میکنم نحوه برنامه ریزی (البته در سطح جزئیات منظورم هست) بیشتر به خود فرد بر میگرده و نمیشه یه نسخه رو برای همه تجویز کرد.

۱۲- بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
نه. البته حواسم به ضرایب بود ولی معنی اش این نیست که بر اساس ضرایب درس بخونم... سعی می کردم همه چیز رو در سطح عالی بخونم.

۱۳- آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله. مثلا تو معماری خیلی ضعیف بودم و همیشه تو برنامه ریزی بیشتر به معماری توجه می کردم تا بتونم از پسش بر بیام.

۱۴- خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
من سعی میکردم تو مدت مشخص (مثلا ۲ هفته) از هر درس یک سری مباحث مشخص رو بخونم. از قبل هم کتاب های مورد نظرم رو مشخص کرده بودم. برنامه ریزی ام رو هم منطبق با آزمون های آزمایشی انجام میدادم.

۱۵- میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
از وویس و فیلم استفاده نکردم
زبان: نخوندم (هیچ وقت نخوندم و نخواهم خوند!!!)
گسسته: پوران + گریمالدی + تست
ساختمان و طراحی الگوریتم: کتاب دکتر قدسی + پوران + تست فراوان!
شبکه: فقط حقیقت
نرم افزار: فقط پرسمن + اسلام ناظمی (انتشارات جلوه)
پایگاه: المثری + مقداری حق جو + مقسمی
سیستم عامل: فقط حقیقت (همه تست هاش رو زدم)
هوش: فقط راهیان ارشد
معماری: پوران + راهیان ارشد


۱۶- بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
اگر برای کنکور میپرسید، فقط نرم افزار و تا حدی درس شبکه های کامپیوتری
اگر برای دانشگاه میپرسید، بستگی به دانشگاه و استاد داره


۱۷- آیا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
جزوه که معمولا نمی نوشتم... کم جزوه می نوشتم و معمولا از جزوه دوستام که کامل مینوشتن استفاده می کردم. کتاب مرجع هم که تقریبا نه! ولی ۲-۳ روز مونده به امتحان از دوستان عزیزی که خوب جزوه می نوشتن، جزوه شون رو می گرفتم و کپی می کردم و می رفتم به جنگ سوالات!!! البته تو بعضی درسا مجبور بودم کتاب مرجع رو مطالعه کنم ... مثلا تو درس شبیه سازی کامپیوتری یا درس تعامل انسان و کامپیوتر یا درس سیستم های چند رسانه ای و خلاصه یه سری از درس ها واقعا چاره ای جز مرجع خوندن نداشتم ... چون خبری از جزوه و کپی و اینها نبود... در واقع با اینکه اهل مرجع خوندن نبودم، ولی گاهی میخوندم و نتیجه خوبی هم میگرفتم...
در واقع خیلی محور خاصی نداشتم!!! بیشتر بر اساس قلق استاد فعالیت می کردم!


۱۸- زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟
من برای زبان از ۱۱ سالگی کلاس رفتم و همیشه هم فیلم و سریال های زبان اصلی تماشا می کردم و هنوز هم تماشا می کنم. سطح زبانم خیلی عالیه و حتی ادعا هم دارم! کمتر کسی رو دیدم که بتونه به سرعت من و با لهجه سلیس آمریکایی مثل من انگلیسی رو صحبت کنه!
البته حتما میگین این همه که برای خودت نوشابه باز کردی چرا درصد زبانت پایینه؟! درست میگین! دلیلش اینه که فقط حدود ۵ دقیقه تونستن روی زبان وقت بزارم و برای همینم نتونستم سوالات زیادی رو جواب بدم... ولی در همون حد ۵ دقیقه نتیجه خوبی گرفتم (به نظر خودم!)


۱۹- در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
من کنکور آی تی دادم و درس ریاضی نداشتیم.

۲۰- اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید..
من بر اساس برنامه کنکور های آزمایشی درس میخوندم. بصورت ۲ هفته ای برنامه میریختم و سعی میکردم بودجه بندی هر آزمون رو به اتمام برسونم. بیشتر صبح ها درس میخوندم و عصر ها رو استراحت میکردم یا به استخر میرفتم. برای درسی مثل معماری که مشکل زیادی باهاش داشتم، سعی میکردم هر روز یا حداقل تو بیشتر روزها بخونمش. ضمنا برنامه ام هم مکتوب بود و روی کاغذ می نوشتمش... همه چیز مشخص بود.

۲۱- آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
تنها تو خونه. البته هفته ای چند روز پیش یکی از دوستام میرفتم و بهش درس میدادم...

۲۲- حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
همون طور که گفتم برنامه ام بر اساس بودجه بندی کنکور های آزمایشی بود و بر اساس اون حجمی که باید تو ۲ هفته مطالعه میکردم برنامه ریزی میکردم و معمولا هم از پس این حجم بر میومدم. سرعتم هم با در نظر گرفتن چیزایی که گفتم متناسب بود. در واقع متناسب با حجمی که تو ۲ هفته باید مطالعه بشه.

۲۳- اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
معمولا عقب نمی افتادم. اگر عقب میوفتادم هم چیزی رو حذف نمی کردم... به جای استخر رفتن، میموندم سر درس خوندن و جبران میکردم!

۲۴- اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
از روز اول تمرکزم روی گرایش شبکه بود.

۲۵- آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
اوایل خوب بود .. اما ۲ ماه مونده به کنکور کند که نه، به کل قطع شد!

۲۶- از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
بعضی درس ها را استفاده کردم که تا حدی مفید بود. به استاد و سطح دانشجو بستگی داره.

۲۷- آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
بله. پارسه شرکت کردم. خیلی راضی بودم و به برنامه ریزی ام هم کمک کرده.

۲۸- تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
بله. قرار بود از ۴۵ روز مونده به کنکور برم سراغ جمع بندی اما نتونستم چون قبلش برام مشکلی پیش اومد که اصلا نتونستم درس بخونم.

۲۹- برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
با اینکه حدود ۲ ماه بود که درس نخونده بودم ولی تا حدی احساس آمادگی داشتم. دقیقا یادمه که روز کنکور وقتی دفترچه رو از زمین برداشتم و گذاشتمش روی میز، قبل از شروع به جواب دادن به سوالا، دفترچه رو تو دستم گرفتم و با همه وجودم خطاب به دفترچه سوالا عبارت زیر رو گفتم:
You wanna fight?! Bring it on! (یعنی میخوای باهام بجنگی؟! هرچی داری رو کن!)


۳۰- آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
تا حدی بله. تو هوش انتظار ۱۰۰ داشتم. تو مدیریت انتظار صفر!!! (همین طور هم شد!)

۳۱- سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
نه... با بیخیالی رفته بودم سر جلسه و تقریبا تا آخرش هم کاملا بیخیال بودم! هیچ اضطرابی هم نداشتم. چون چیزی برای از دست دادن نداشتم. البته آخرش کمی قضیه تفاوت کرد ... چون به دلیل افزایش تعداد سوالا برای زبان وقت کم آورده بودم (زبان رو نگه داشته بودم برای آخر) و مراقب داشت سعی می کرد برگه منو بگیره و منو بندازه بیرون ولی من مقاومت میکردم و از رو نمیرفتم! Big Grin

۳۲- آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله. از دروس مشترک شروع کردم، بعد تخصصی، بعد معماری، بعد زبان (متاسفانه برای زبان فقط تونستم ۵ دقیقه زمان بزارم و به ۲۸% رسیدم! اگر کمی بیشتر وقت داشتم خیلی بهتر جواب میدادم)

۳۳- وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
نه... کاملا انتظار سوالات جدید رو داشتم و از همون اول رفته بودم که بجنگم!

۳۴- وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
اگر ۱۵ دقیقه وقت بیشتر داشتم احتمالا زبان رو بالای ۷۰ میزدم! همین!

۳۵- آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
بله آوردم. با کلید نهایی هم که حساب کردم، سازمان سنجش لطف کردن و درصد دروس تخصصی مشترک من رو هفت و نیم درصد کمتر اعلام کردن! اگر درست اعلام کرده بودن رتبه ام بهتر میشد!
همه بهم میگفتن زیر ۶۰ میشم... خودم هم در بد بینانه ترین حالت رتبه حوالی ۸۰ رو در نظر داشتم که شکر خدا رتبه ام خیلی خیلی بهتر از این حرفا شد و تونستم رتبه ۱۱ رو بیارم.


۳۶- بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

پایه تحصیلی: ۱۰%
دانشگاه کارشناسی: -۲۰% (بله درست خوندین! منفی بیست درصد! اگر تو دانشگاهی بودم که به اندازه رتبه کنکور سراسری ام خوب بود (من رتبه ۲۰۰۰ آورده بودم و به علوم کامپیوتر شریف هم میرسیدم) خیلی زودتر از اینها به موفقیت های بزرگتر رسیده بودم)
برنامه ریزی برای کنکور: ۴۰%
کلاس کنکور: ۲۰%
کنکور آزمایشی: ۱۰%
شرایط سر جلسه کنکور: ۲۰% (واقعا خیلی تاثیر داره ... و داشت!)
شرایط مطالعه و زندگی: ۲۰%


۳۷- حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
هدف های خاصی دارم که تحصیل و دانشگاه فقط یک ابزار هستن برام... اگر اجازه بدین چیزی در مورد اهداف آینده ام نگم.

۳۸- چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
خیلی زیاد

۳۹- کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
مادر عزیزم و پدر بزرگوارم

۴۰- ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
نه!

۴۱- توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
هیچ وقت پا پس نکشین... هیچ وقت جا نزنین... موفقیت مال کسانی هست که یاد گرفتن اگر زمین خوردن، دوباره بلند بشن و با سرعت و قدرت بیشتری راه شون رو ادامه بدن.

۴۲- بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟
نه... هرچی که لازم بود رو پرسیدین.

۴۳- و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
سایت خیلی خوبیه ... یلی به من کمک کرد ... خیلی به انگیزه گرفتنم کمک کرد ... حتی باعث شد به خود باوری برسم. تو مسائل درسی هم خیلی زیاد از این سایت استفاده کردم و سوالاتم رو میپرسیدم و بچه ها جواب میدادن. مصاحبه هایی که میخوندم همیشه برای من یه چراغ راهنما و ابزار انگیزه بودن. واقعا سایت فوق العاده ای هست و امیدوارم بتونم به اندازه توانم من هم تو این سایت برای دیگران مفید باشم... از جناب دکتر تنهایی (موسس سایت) و جناب مهندس علیخانی (مدیر کل سایت) و همچنین تک تک مدیر ها و از همه مهم تر از تمامی کاربران عزیز این سایت کمال تشکر رو دارم و برای همه گی آرزوی بهترین و بزرگترین موفقیت ها رو دارم.

از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.
۶۹
۱۶
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aydingol , Mänu , Fardad-A , fse , yasermrz , explorer , s.sadri , ubc , Aurora , atenaa , friends , saba_1984 , سجاد۶۷ , reyhaneh64 , ف.ش , x86 , sellena , Mahbanoo313 , elynn66 , neda_Network , H3NGAM3H , soada , mahinjoon , pooyaa , tayebe68 , web132 , starlet , ماه بانو , nassim92 , fatemehkh , just4it , cs03 , yasin68 , hamid88 , Amir V , salime , msalehi1991 , A.Nouri , Setare Hana , nazanin92 , summer_girl , milad.fashi@gmail.com , it866 , غزل۱۳ , yahyazahedi , احسان مومنی , marjan31335 , smmp222 , niloofar_68 , بنفشه , takexpert , hamedit89 , minami , رتبه۱سال۹۴ , mcse2010 , e2000 , S - Is , Parisa-SH , tiran22 , ana9940 , mshelman , Pure Liveliness , olom tahghighat , - rasool - , sahar salehi , mrsh1372 , نارین , NP-Cσмρℓєтє , alim93 , squib , faraaz_mb , neghab01 , Ms. Saba , Happiness.72 , عزیز دادخواه , RASPINA
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۱:۱۶ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
آقا تبریک دوباره و یه سوال.
ویراست ۵ پرسمن با ویراست ۷ ،زیاد تفاوت داره؟؟

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۲:۴۷ ق.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
سلام تبریک دوست عزیز!
می خواستم رتبتون رو تو گرایش ۱و۴ بدونم!!(البته اگه از اسرار نیستTongue)

خدایا اگر بر علم من می افزایی از غرورم بکاه...
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۲۴ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
ازکیفیت سوالات ازمون ازمایشی راضی بودید؟

دلیل پرواز پر نیست ؛پرواز , باور پرده ایست که به پرواز می اندیشد.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۲۳ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
تبریک میگم، امیدوارم همیشه موفق باشید.

همت بلند دار که مردان روزگار / از همـت بلنـــد به جایــی رسیـده اند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۳۲ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
(۰۸ خرداد ۱۳۹۲ ۰۳:۲۴ ق.ظ)shahbazi نوشته شده توسط:  ازکیفیت سوالات ازمون ازمایشی راضی بودید؟
ببینین کیفیت سوالا بد نبود، ولی دلیل اصلی که رفتم کنکور آزمایشی دادم صرفا جو و شبیه سازی کنکور بود. و همینطور اینکه کمک می کرد که با یک بودجه بندی منظم برنامه ریزی کنم و درس بخونم
۱۰
۵
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shahbazi , deh-ab
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۰۰ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
آقای صمیمی تبریک واسه رتبتون.
گویا سر داستان شریف هنوزم عده ای از شما ناراحتن ک همچنان بهتون منفی میدنBig Grin
گاهی بچه ها کارایی میکنن ک ادم حس میکنه هنوز تو مقطع پیش دبستانی و لج و لج بازیاش گیر کردهUndecided

دنیا اگه تاریک شد
دستای فانوسو بگیر
با من بیا با من بیا
چیزی نمونده از مسیر
سرما و سوز برف رو
آهسته پشت سر بذار
امروز وقت خواب نیست
ما با همیم طاقت بیار
طاقت بیار رفیق
۱۵
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۲۴ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
تبریک میگم مصاحبتون خیلی خوب بود انشاالله که همیشه موفق باشید
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: MSZ
ارسال:
۰۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۹:۱۶ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
(۰۸ خرداد ۱۳۹۲ ۰۱:۱۶ ق.ظ)explorer نوشته شده توسط:  آقا تبریک دوباره و یه سوال.
ویراست ۵ پرسمن با ویراست ۷ ،زیاد تفاوت داره؟؟
من از ویراست پنجم استفاده کردم و همون هم کافی بود برام
البته یکی از دوستام هم از ویراست ۷ خونده بود که می گفت خوب بوده... به نظرم بیشتر بستگی به خودتون داره
۵
۴
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۵۰ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
منم کتاب راهیان ارشد هوش راگرفتم پس امیدوار باشم که باخوندن اون بتونم عالی بزنم هوشا؟
معماری هم سخته برام شما مانو خوندید بعد پوران؟
نرم افزار را اگه فقط پارسه بخونم چه قدر از مطالب را پوشش میده و تا چه حد توانایی دارم برای کنکور؟
تست ساختمان و طراحی که نوشتید زیاد زدید از چه کتابی ؟واقعا با سیستم حقیقت میتونم ۱۰۰بزنم؟
منابع عمدتا بامن یکی هست اما تسلط من کم بود چون مرورم کم بود
زیاد مرور داشتید ؟
تشکر و تبریک Smile

تقدیر تقویم افراد عادی است ولی تغییر تدبیر اشخاص خاص است
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۹:۰۶ ق.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
سلاممممممممممممم تبریکات فراوان من منتظر مصاحبه شما بودم تا کمک بخوام ازتون اگه ممکنه
من دوسال تموم این کتابا را خوندم و کاملا مسلطم اما نتیجه خوبی نگرفتم مشکل کار من بنظر شما کجاس؟
کتابام:گسسته قلی زاده+پوران/ ساختمان مقسمی+پوران/الگوریتم مقسمی+پوران/نرم پوران/ شبکه حقیقت/ سیستم عامل: استالینگز+پوران/مدیریت پوران/ پایگاه حق جو+پوران/هوش راسل+پوران
بنظر شما برای کسی که بخواد الگوریتم و ساختمانا در حد عالی بفهمه کدوم کتاب بهتره: نیپولیتان/clrs/دکتر قدسی
نرم افزار پارسه بهتره یا سالخورده؟پرسمن ویرایش ۷ ترجه چه کسی باشه بهتره؟
پایگاه لازمه رانکوحی حتما خونده شه؟
سیستم عامل و شبکه جز این کتابا باید چی خوند؟ انگار اینا کافی نیست

شرمنده زیادوقتتونا گرفتم ممنون میشم جوابما بدید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۰۹ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۵۰ ق.ظ)saeedehs نوشته شده توسط:  منم کتاب راهیان ارشد هوش راگرفتم پس امیدوار باشم که باخوندن اون بتونم عالی بزنم هوشا؟
معماری هم سخته برام شما مانو خوندید بعد پوران؟
نرم افزار را اگه فقط پارسه بخونم چه قدر از مطالب را پوشش میده و تا چه حد توانایی دارم برای کنکور؟
تست ساختمان و طراحی که نوشتید زیاد زدید از چه کتابی ؟واقعا با سیستم حقیقت میتونم ۱۰۰بزنم؟
منابع عمدتا بامن یکی هست اما تسلط من کم بود چون مرورم کم بود
زیاد مرور داشتید ؟
تشکر و تبریک Smile

ممنونم بابت تبریکتون
در مورد هوش، خوندن کتاب راهیان خیلی مفیده ولی اینکه آیا میتونین عالی بزنین یا نه، بستگی به این داره که اولا چقدر خوب مطالب رو یاد بگیرین و دوما اینکه طراح چه سوالاتی و در چه سطحی بده... و البته سوالای غلط طرح نکنه!
من کمی از مانو رو برای معماری خونده بودم ولی اصلا به کارم نیومد، همون پوران و راهیان بهترین کمک رو به من کردن
نمیدونم نرم افزار پارسه چقدر خوبه چون نخوندم، ولی همچنان نظرم روی کتاب مرجع هست
برای ساختمان و طراحی تست های پوران و پارسه رو زدم ... و همین طور تست های کنکور های آزمایشی مختلف (مال سال های مختلف)
با سیستم عامل حقیقت شاید نتونین ۱۰۰ بزنین ... ولی خوندنش به نظرم خیلی واجبه
من متاسفانه نرسیدم مرور کنم (۲ ماه آخر رو نتونستم درس بخونم) اما به نظرم تست زنی زیاد یکی از نقش های اصلی در رتبه من رو داشته

(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۰۶ ق.ظ)neda140781 نوشته شده توسط:  سلاممممممممممممم تبریکات فراوان من منتظر مصاحبه شما بودم تا کمک بخوام ازتون اگه ممکنه
من دوسال تموم این کتابا را خوندم و کاملا مسلطم اما نتیجه خوبی نگرفتم مشکل کار من بنظر شما کجاس؟
کتابام:گسسته قلی زاده+پوران/ ساختمان مقسمی+پوران/الگوریتم مقسمی+پوران/نرم پوران/ شبکه حقیقت/ سیستم عامل: استالینگز+پوران/مدیریت پوران/ پایگاه حق جو+پوران/هوش راسل+پوران
بنظر شما برای کسی که بخواد الگوریتم و ساختمانا در حد عالی بفهمه کدوم کتاب بهتره: نیپولیتان/clrs/دکتر قدسی
نرم افزار پارسه بهتره یا سالخورده؟پرسمن ویرایش ۷ ترجه چه کسی باشه بهتره؟
پایگاه لازمه رانکوحی حتما خونده شه؟
سیستم عامل و شبکه جز این کتابا باید چی خوند؟ انگار اینا کافی نیست

شرمنده زیادوقتتونا گرفتم ممنون میشم جوابما بدید

سلام. خیلی ممنونم ازتون
کتابایی که خوندین خوب هستن، ولی شاید تست به اندازه کافی نزدین، شاید خلاصه برداری و مرورتون کافی و درست نبوده... دلایل میتونه متنوع باشه ... ولی موضوع تست زنی زیاد و مرور کردن مرتب خیلی مهم هستن...
برای الگوریتم و ساختمان من تا حدی از کتاب دکتر قدسی استفاده کردم و واقعا نیازی به CLRS پیدا نکردم. ولی برای تست و نکته هم از کتاب های پوران استفاده کردم که خیلی مفید بودن برام
من نرم افزار رو از ویرایش ۵ پرسمن، ترجمه جعفرنژاد، خوندم و راضی هم بودم ... در مورد کتاب های دیگه نظر خاصی ندارم
در مورد پایگاه هم من سال اول چند فصلی از رانکوهی رو خوندم... ولی سال دوم بیشتر وقتم رو گذاشتم روی مقسمی و زدن تست های مختلف... همون هم برام کفایت کرد. ولی اگر بخوایین از یه کتاب دیگه هم به عنوان کتاب درسی استفاده کنین، کتاب دکتر حق جو گزینه خوبیه
برای شبکه کتاب کوروس و برای سیستم عامل هم کتاب سری شاوم رو میتونین اضافه کنین به برنامه تون
۶
۳
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۴:۱۵ ب.ظ
RE: آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
آقای صمیمی مرسی از راهنماییتون من خیلی بی دقتم مشکلم اینهHuh راهیم برای بهتر شدن نیس انگارConfused برای تست جز کتابای گفته شده چه کتابایی مفیدن؟ میشه راهنماییم کنید؟شرمنده انقد سوال میپرسم
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۰۹ خرداد ۱۳۹۲, ۰۵:۱۹ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
(۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ۰۴:۱۵ ب.ظ)neda140781 نوشته شده توسط:  آقای صمیمی مرسی از راهنماییتون من خیلی بی دقتم مشکلم اینهHuh راهیم برای بهتر شدن نیس انگارConfused برای تست جز کتابای گفته شده چه کتابایی مفیدن؟ میشه راهنماییم کنید؟شرمنده انقد سوال میپرسم
اتفاقا تست زنی یکی از همون چیز هایی هست که دقت رو افزایش میده ... امتحان خودش رو پس هم داده
خوب تو همه این کتاب های کنکوری، کلی تست هست که میتونین بزنین
علاوه بر اونها برای بعضی درس ها کتاب هایی وجد داره که صرفا تست هستن و میتونین برای تسلط بیشتر از اونا هم استفاده کنین
مثلا برای پایگاه داده یه کتابی هست به اسم "پرسش هایی در پایگاه داده ها" که حدود ۱۶۰۰ تا تست توش داره
یا برای مهندسی نرم افزار کتابی هست به اسم "۱۰۰۰ نکته در مهندسی نرم افزار"

هر دو این کتاب ها مال انتشارات جلوه هستن
۶
۳
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shima_24 , neda_Network
ارسال: #۱۵
۱۶ خرداد ۱۳۹۲, ۰۵:۲۴ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲ : مصاحبه با رتبه ۱۱ شبکه و امنیت
با سلام وتبریک
میخواستم بدونم واسه مدیریت رابینز باید کدوم یکی را خوند:


۱-مبانی رفتار سازمانی:رابینز:ترجمه اعرابی و پارسیان-انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی

۲-تئوری سازمان:ساختار و طرح سازمانی رابینز ترجمه:الوانی و دانایی فرد انتشارات صفار اشراقی


سوال دوم اینکه با خوندن فقط کتاب حقیقت شبکه چند تا از سوال های سال ۹۱-۹۲ را میشه زد ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۱۹۰ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۲ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۷,۹۴۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۴ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۵ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۵ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۸۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۳۷۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close