زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۲۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

راهنمای درس خوندن مانشت!

ارسال: #۳۱
۲۸ شهریور ۱۳۹۰, ۱۱:۲۴ ب.ظ
RE: راهنمای درس خوندن مانشت!
دکتر لطفا راجبه منابعی که خوندین توضیح بدین .
من نمیدونم چه منابعی مفید تره و مباحثو بیشتر پوشش میده
من میخوام نرم افراز ادامه بدم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off
ارسال: #۳۲
۰۱ مهر ۱۳۹۰, ۰۱:۵۱ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
بچه‌ها من می خوام روی کنکور سال بعد تمرکز کنم.یعنی تقریبا ۱۶-۱۷ ماه وقت بذارم!چه روشی برای درس خوندن رو پیشنهاد می کنید؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off
ارسال: #۳۳
۰۴ مهر ۱۳۹۰, ۰۹:۳۱ ب.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
دکتر لطفا برنامه ریزی خودتون رو یکبار دیگه کامل‌تر بفرمایید.مثلا یعنی چی ۷ تکه روز برای درسا وقت می ذاشتید؟چه جوری؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off
ارسال: #۳۴
۰۹ مهر ۱۳۹۰, ۰۴:۰۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ ۰۴:۲۱ ق.ظ، توسط gisoo.)
راهنمای درس خوندن مانشت!
سلام
سوالم از آقای تنهایی اینه که من پیام نور درس خوندم و آرزوم اینه که تو یکی از دانشگاههای خوب ادامه تحصیل بدم و بعد از فارغ التحصیلی یک سال و ۶ ماه مشغول به کار شدم تازه میخوام از صفر شروع کنم آیا میتونم نتیجه بگیرم یا اینکه کنکور ارشد با شرایط من مستلزم زمان زیادی برای مسلط شدن به دروس هست؟
(۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۵۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  
به نام خدا

بعد از مدتی یه مقدار وقت کردم که بنویسم. می خوام از تجربه درس خوندن خودم بنویسم شاید به درد دوستان عزیز بخوره.

Exclamationدرس خوندن مثل هر کار دیگه ای شرایط خاص خودش رو داره. اول از همه نیاز به تمرکز حواس داره. اینکه فکر شما به جایی مشغول نباشه. مشغولیات ذهنی زیادی ممکنه واسه شما به وجود بیاد. ممکنه که شما کارمند جایی باشید و کلی تمرکزتون رو به این خاطر از دست بدین. ممکنه که درس های شما در طول ترم تمرکز فکری شما رو به هم بزنن و یا حتی ممکنه که فکر به کنکور و رتبه و دانشگاه تمرکز شما رو به هم بزنن. و هزاران دلیل دیگه که همه در موفقیت شما تاثیر داره. برای موفقیت باید عوامل مزاحم رو از خودتون دور کنید. من یه مثال از عوامل مزاحم دیگه هم نشون شما بدم. حذف درس! شما از یک درس می ترسید و اون رو حذف می کنید. دلیل حذفتون شاید تنفر از درس و یا دغدغه زمان باشه! اما همین حذف درس در بلند مدت خودش باعث عدم تمرکز شما میشه. فکر کردن به وقت هم خودش تمرکز زدا است. اینکه فکر کنید وقت کم دارید و نمی رسید همه درس‌ها رو بخونید. پس یک بار واسه همیشه این تفکرات رو دور بریزید. قبل از شروع درس اون مغزتون رو! پر کنید از افکار مثبت و سازنده. من خودم تنها به رتبه ۱ و دانشگاه شریف فکر می کردم. هر چند رتبه ۱ نشدم اما به هر حال از تاثیر مثبت این فکرم در طول درس خوندن بهره بردم.

Confusedدر طول دوران درس خوندن خیلی اوقات پیش میاد که نا امید بشین. دلایل این نا امیدی چند چیز می تونه باشه. یکیش نفهمیدن یک موضوع در یک درس و مشقت اون می تونه باشه تا فکر به کم آوردن وقت و ... بدونید که این ناامیدی واسه همه است. باید تلاش کنید. این نا امیدی حتی سر جلسه هم ممکنه به سراغتون بیاد. خیلی دیدم افرادی رو که سر جلسه نا تمام برگه رو تحویل می دن! دلیلش ناامیدی است و بس.

Huhتا اینجا که گفتم بحث های درسی نبود. به نظرم اگه با موضوعات روحی کنار بیاین ۳۰ درصد راه رو رفتین! تنها کسی نفر اول می شه که بهش ایمان داشته باشه. هیچ آدم بی اراده ای توی مسابقه رتبه نمیاره. اینجاست که تکیه کردن به یه تکیه گاه محکم به کارتون میاد. من توکلم رو به خدا کردم و ازش نتیجه گرفتم. ممکنه که تکیه گاه شما کس و یا چیز دیگه ای باشه. به هر حال بهتره به چیزی اعتماد کنید که به نفعتونه. من نمی خوان درس خداشناسی بدم ممکنه که شما یک بت رو برای آرامش مناسب ببینید. انتخاب با خودتون. ببینید که کی می تونه شما را آروم کنه. ولی به راستی کسی جز خدا نمی تونه واسه روحیه بخشی و پر شدن از انرژی خوب باشه. من با هر موفقیت اون رو شکر می کنم و با هر رسیدن هدف بزرگتری رو ترسیم می کنم و ازش می خوام کمکم کنه. خدا رو شکر که بی منت عطا می کنه. تلاش رو توی وجود آدم‌ها می گذاره، بعضی وقت‌ها حولت می ده. من دست های غیبی خدا رو در کمک به بنده هاش دیدم.

Smileحالا که از هر لحاظ خودت رو آماده کردی می تونی با خیال راحت درس هات رو شروع کنی. واسه درس خوندن باید استرانژی داشته باشی. برنامه اتون رو روی دیوار کنار تمام جملات مثبت و زیبایی که نوشتین بنویسین. یا یه جمله زیبای رو دیوار خودم افتادم‌: "ان الفضل بید الله یوتیه من یشاء والله ذو الفضل العظیم" برنامه رو بنویسید، روی دیوار بزنید و تا پای جونتون بهش وفادار باشید. اجبار کنید که بهش وفادار باشید. اما چه طور برنامه رو بنویسید؟

Idea من این کار رو کردم‌: روز رو سه تکه کردم! صبح‌، ظهر و شب + یک ساعت اضافه! توی هر کدوم از تکه‌ها یک موضوع رو از یه درس (مثلاً یه فصل از یه درس) رو می خوندم. توی هر هفته ۴ یا ۵ درس رو انتخاب می کردم. حساب هر درس دستم بود و بر اساس نیازم به دونستن هر درس خانه های خالی رو از شنبه تا جمعه پر می کردم. تابستون که وقتم کلاً خالی بود رو اینطور گذروندم یک ماه هم به خاطر برخی مشکلات درس مخوندم. سعی می کردم که روال منطقی دروس در حد امکان حفظ بشه . دروس مشابه رو توی یه زمان هیچ وقت نمی خوندم. به عنوان نمونه ذکر می کنم. توی سید بندی من هیچ وقت ساختمان و الگوریتم همراه هم نبودن. تا وقتی که ساختمان تموم نشده بود الگوریتم شروع نمی شد. تا زمانی که منطقی تموم نشده بود معماری شروع نمی شد. تا زمانی که نظریه تموم نشده بود، زبان های برنامه سازی و بعدش کامپایلر شروع نمی شد. دروس دیگه هم همین طور. اوایل خوندن دروس یه خورده وقت گیر بود. بخصوص که من اوایل مراجع رو می خوندم. بعد از یکی دو بار مطالعه( بستگی به تسلطم به موضوع) شروع به خوندن کتاب های تستی و نکات کوتاه و کنکور کردم. هر فصل یه کتاب تستی رو توی یک تکه روز درس می خوندم. سعی می کردم که در اولین دور تستهای فرد و یا حتی شانسی رو حل کنم . همه تست رو حل نمی کردم. در دور دوم بقیه تست‌ها رو. با این روش من هفته ای ۴ یا ۵ درس رو مرور می کردم. واسه هر درس حدود ۷ تکه روز وقت می گذاشتم و می خوندم. بعد از مدتی دیگه هیچگاه منابع رو نخوندم و فقط کتاب کنکوری و نکات کوتاه و سریع رو می خوندم. سرعت خوندن من همون طور که گفتم هفته ای ۴ ۵ درس بود و هر ماه همه دروس رو مرور می کردم. بعد از مدتی حس کردم که همه دروس رو می دونم. یادم میاد که دو سه هفته قبل کنکور درس نمی خوندم دیگه!! سر جلسه می دونستم که کدوم سوال غلطه‌، کدوم حذف می شه‌، کدوم چه سالی تکرار شده و ... یادش به خیر ۱۱ تا سوال رو نزدم، ۹ تاش حذف شد!

Sleepyدوستان اعتماد به نفس یه روحیه درونیه و تنها زمانی ایجاد می شه که خودتون بخواین. زمانی که خودتون رو کوچیک نبینید. ارزش های خودتون رو به دانشگاه و ... ندونین . کنکور نه ربطی به دانشگاه آزاد داره و نه شهر تحصیلتون و نه نژاد شما. البته در همه مراحل زندگی اینطوریه. شما اگه بخواین همه دنیا شما رو می شناسن. اگه بخواین به همه جا می رسید. به خودتون اعتماد داشته باشید و برین توی دل حوادث و سختی‌ها و بدونید که بدون سختی کشیدن راحتی ای به دست نمیاد.

ببخشید اقای دکتر اگر ممکنه مثالی بزنید از اینکه میفرمائید ۴ ۵ در س را در هر هفته میخوانید (یک کم ابهام داره )ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: farzaneh1991 , Sunshine Off
ارسال: #۳۵
۱۲ مهر ۱۳۹۰, ۰۹:۳۹ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
دکتر جان .... سلام !!!

وضعیت تحصیلی بنده از توی پروفایلم کاملا مشخص هست . یه نسخه خوب برای زمان بندی مطالعه و نیاز شدید به معرفی منابع خوب درسی دارم

ممنونم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۶
۰۱ آبان ۱۳۹۰, ۰۶:۵۱ ب.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
سلام
من تازه از فردا (۲ آبان)می خام شروع کنم به درس خوندن و قبلش هم اصلا نخوندم(یعنی برای کنکور) من رشتم نرم افزار بود ولی می خوام it امتحان بدم بجز یک درس مدیریت بقیه رو خوندیم
تقریبا همه درسا رو خیلی وقت پیش یعنی حداقل یک سال پیش خوندم
حالا می خوام شروع کنم با توجه به فرصت زیادی که از دست دادم چه توصیه ای برای من دارید؟؟
ممنون میشم که راهنماییم کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off
ارسال: #۳۷
۲۲ دى ۱۳۹۰, ۰۳:۰۳ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
سلام من می خوام کنکور نرم افزار ازاد بدم و از اذر شروع به خوندن کردم همه اش فکر می کنم دیر شده به نظر شما با توجه به زمانی که دارم روش شما برای من جواب میده؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۸
۰۲ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۴۸ ب.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
سلام...

من رشتم صنایع غذاییه
اینجا فقط مخصوص کامپیوتری هاست؟


منم می خوام امروز برنامه ریزی کنم و از فردا شروع کنم به خوندن.اما یک مقداری گیج شدم که چیکار کنم...
گروه صنایع غذایی ندارین که ازشون کمک بگیرم؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۳۹
۰۲ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۰۹ ب.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
برام جالبه که چه‌طور با مانشت آشنا شدین!
مانشت دوست داره پذیرای شما باشه، شاید برای شیوه خوندن و غیره بتونید استفاده کنید اما کلاً رویکرد اینجا بر اساس مهندسی‌ کامپیوتر و رشته‌های مرتبط با اون هست.
در مورد منابع و ... واقعاً از مانشت در زمینه رشته تحصیلی شما کمکی وجود نداره.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۰
۰۳ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۲۹ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
باعرض سلام و ادب خدمت جناب آقای دکتر تنهایی

سه تا سوأل از شما داشتم:

۱- به نظرتون برای درس نظریه زبان و مدار الکتریکی حتما ً مرجع باید خونده بشه یا کتاب "درس و تست" کافیه؟؟

۲- ریاضیم خیلی ضعیفه ولی تخصصی هام قویه...به نظرتون وقت براش بزارم یا فقط روی دروس مشترک و تخصصی متمرکز بشم؟؟

۳- من هم دانشجو هستم و هم شاغل...به نظرتون روزی ۴ ساعت کافیه برای درس خوندن یا بیشترش کنم؟؟

با سپاس فراوان

آنجا که رویاها به حقیقت می پیوندند...مرا خواهی یافت. ------------------------- وضعیت : [تصویر:  53319_mrsbeasley.gif]
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۱
۱۳ فروردین ۱۳۹۱, ۱۲:۳۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ ۱۲:۳۸ ق.ظ، توسط unique_as14.)
RE: راهنمای درس خوندن مانشت!
(۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۵۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  
به نام خدا
Idea من این کار رو کردم‌: روز رو سه تکه کردم! صبح‌، ظهر و شب + یک ساعت اضافه! توی هر کدوم از تکه‌ها یک موضوع رو از یه درس (مثلاً یه فصل از یه درس) رو می خوندم. توی هر هفته ۴ یا ۵ درس رو انتخاب می کردم. حساب هر درس دستم بود و بر اساس نیازم به دونستن هر درس خانه های خالی رو از شنبه تا جمعه پر می کردم. تابستون که وقتم کلاً خالی بود رو اینطور گذروندم یک ماه هم به خاطر برخی مشکلات درس مخوندم. سعی می کردم که روال منطقی دروس در حد امکان حفظ بشه . دروس مشابه رو توی یه زمان هیچ وقت نمی خوندم. به عنوان نمونه ذکر می کنم. توی سید بندی من هیچ وقت ساختمان و الگوریتم همراه هم نبودن. تا وقتی که ساختمان تموم نشده بود الگوریتم شروع نمی شد. تا زمانی که منطقی تموم نشده بود معماری شروع نمی شد. تا زمانی که نظریه تموم نشده بود، زبان های برنامه سازی و بعدش کامپایلر شروع نمی شد. دروس دیگه هم همین طور. اوایل خوندن دروس یه خورده وقت گیر بود. بخصوص که من اوایل مراجع رو می خوندم. بعد از یکی دو بار مطالعه( بستگی به تسلطم به موضوع) شروع به خوندن کتاب های تستی و نکات کوتاه و کنکور کردم. هر فصل یه کتاب تستی رو توی یک تکه روز درس می خوندم. سعی می کردم که در اولین دور تستهای فرد و یا حتی شانسی رو حل کنم . همه تست رو حل نمی کردم. در دور دوم بقیه تست‌ها رو. با این روش من هفته ای ۴ یا ۵ درس رو مرور می کردم. واسه هر درس حدود ۷ تکه روز وقت می گذاشتم و می خوندم. بعد از مدتی دیگه هیچگاه منابع رو نخوندم و فقط کتاب کنکوری و نکات کوتاه و سریع رو می خوندم. سرعت خوندن من همون طور که گفتم هفته ای ۴ ۵ درس بود و هر ماه همه دروس رو مرور می کردم. بعد از مدتی حس کردم که همه دروس رو می دونم. یادم میاد که دو سه هفته قبل کنکور درس نمی خوندم دیگه!! سر جلسه می دونستم که کدوم سوال غلطه‌، کدوم حذف می شه‌، کدوم چه سالی تکرار شده و ... یادش به خیر ۱۱ تا سوال رو نزدم، ۹ تاش حذف شد!

آقای دکتر شما تمرینها کتابهارو هم حل میکردی / آخه حل تمرینا خودش خیلی وقت میگیره / مثلا تمرینات گریمالدی CLRS پترسون لینز ...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۲
۱۴ فروردین ۱۳۹۱, ۱۲:۱۷ ق.ظ
RE: راهنمای درس خوندن مانشت!
سلاااااااااااااام ، آقای دکتر پس کجاییییییییی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میدونم وقتتون کمه ولی خواهشا جواب بچه هارو بدین ........
ممنون Blush
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۳
۲۲ فروردین ۱۳۹۱, ۱۱:۴۱ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
:heartخیلی ممنون از راهنمایی های ارزنده ی شما
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۴
۲۲ فروردین ۱۳۹۱, ۰۲:۵۷ ب.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
به نظر من این تاپیک یه زمانی رونق داشت و بعد با زدن تاپیکهای مشابه و مفید و دراختیار گذاشتن تجربیات تعداد بیشتری از اعضا ، نیاز به این تاپیک کمتر شد. الان هرجای تالار "کنکور ارشد"رو بگردید خیلی تاپیکهای آموزنده ای هست
به نظرم بد نیست از افراد موفقی که در اینجا هستند درخواست کنید توی این زمینه راهنمایی کنند.که خیلی نظرات مفید و خوبی هم میدند(مثلا راهنمایی برای درس خوندن یا شروع درس ، هرچند که دارن نظر هم میدن ولی مفصل تر،یه چیزی شبیه مصاحبه)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۴۵
۳۱ فروردین ۱۳۹۱, ۰۹:۵۲ ق.ظ
راهنمای درس خوندن مانشت!
slm merci az rahnamaiton koli estefade kardam , thanks a million
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۵,۶۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  رکوردهای مانشت admin ۱۴۰ ۸۳,۰۸۳ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: msm1365
  اهدای کتاب هایم به اعضای گل مانشت x86 ۴۴ ۳۴,۸۹۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: abolfazl pepco
Lightbulb گروه ترجمه ی مانشت marvelous ۱۳ ۸,۷۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ziba_090
Tongue انجمن پسران مانشتی aatwo ۴۰ ۲۹,۸۲۷ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۲:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: khayyam
Information فروش کتابهای گسسته گریمالدی ۴ جلد + راهنمای حل مسائل tabassomesayna ۱ ۳,۳۰۹ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۰۴:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: tabassomesayna
Star سحر خیــــــــــــــــــزان مانشت nasrolah ۹۴۸ ۲۰۳,۸۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  پرسش و پاسخ و بحثهای مدیران در مورد امور جاری مانشت Fardad-A ۴,۸۰۶ ۴۴,۶۶۸ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  فوری : چطور در جو کنکور و درس خوندن میمونید؟ MohsenRezaei ۸ ۴,۴۰۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  تخفیف گروهی آزمونهای آزمایشی مدرسان شریف برای اعضای مانشت در سال ۹۹ عزیز دادخواه ۱۲ ۷,۴۶۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close