زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۲۷ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱

ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۴۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۶ ق.ظ، توسط jahani.)
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
سلام
خیلی از دوستان تو این مدت به من لطف داشتند و درخواست کرده بودند که اگه کمکی از دستم برای این بازه زمانی بر می آید انجام بدم. قبل از هر چیز خواستم از لطف همیشگی این دوستان تشکر کنم.
علت این که این همه تاخیر افتاد این بود یکیش به دلیل مشغله زیاد من در این روزها میباشد و یکی دیگش این بود که خواستم ببینم نتایجی که تو تاپیکی که یکی از دوستان راجع به برنامه ریزی زده بودند، رو بررسی کنم و نظرات باقی دوستان رو هم بخونم. بسیاری از دوستان راهنمایی های بسیار جالبی داشتند که نقاط مشترکی با این چیزهایی که من میخوام بگم داشت که پیشنهاد میکنم حتما قبل از مطالعه این تاپیک یه بار به اون تاپیک سر بزنید.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

قبل از این که به تشریح روشی که برای این یک ماه و نیم باقیمانده میخوام پیشنهاد بدم ، بپردازم این رو دوست دارم بگم که این روش کامل ابداعیه خودم هست و از روی هیچ کتاب و ماخذی استخراج نشده است. بنابراین هیچ تضمینی نمیدم که حتما جواب بده اما با توجه به تجربیات شخصی من در زمینه کنکور و دوستانی که در سال گذشته قسمتهایی از آن را اجرا کردند و اشکالاتی را در این روش یافتند و با هم فکری آنها این اشکالات را برطرف کردیم حس میکنم الان به اون مرز پختگی رسیده که قابل ارائه باشه. البته خوشحال میشم اگر دوستان نظرات خودشان را در این مورد با من در میان بگذارند. به هر حال اون چیزی که در اینجا ارائه میدم خیلی کلیه و طبیعتا هر کس باید با شرایط خودش اونو وفق بده. و من نیز یه انسانم مثل همه شما و بدیهتا اشکالاتی در کارم وجود داره.
در تاپیک قبلی در مورد مقوله ای به عنوان مسیر یادگیری صحبت کرده بودم که تو این تاپیک از اون استفاده میکنم.
اما از حاشیه جدا بشیم بریم سر اصل مطلب.
خیلی وقت قبل در تاپیکی مجزا در مورد مراحل موجود در کنکور به صحبت پرداخته بودم. دوستانی که تاپیکهای من رو در مانشت دنبال کردند میدونند منظورم اون سه مرحله ای میباشد که گفته بودم در چرخه عمر کنکور وجود دارد. مرحله اول تابستان بود که هدف در آن مطالعات ابتدایی و رفع مشکلات پایه ای بود. مرحله دوم پاییز بود که هدف در آن وفق دادن خود با آزمون های آزمایشی و پوشش حداکثری مطالب کنکور بود. اما مرحله سوم که دی ماه و بهمن ماه میباشد بنا به دلایلی با دو مرحله قبلی تفاوت بسیار عمده ای داره.
اول اینکه تو این مرحله مثل مرحله های قبلی دیگه برنامه مدونی(مثل برنامه ازمونهای ازمایشی) در پیش رو نداریم تا تکلیف خودمان را بدانیم . و دقیقا بین زمین و آسمان معلق مانده ایم. با یه اشتباه میتونیم سقوط کنیم و با کمی تلاش ممکنه به عرش برسیم.
دومین این که به دلیل فرصت کم باقی مانده تا کنکور دیگه فرصت اشتباه کردن نداریم و باید تلاش حداکثری خودمان را بکنیم تا بتوانیم بهترین بهره رو از زمان و انرژِیمان ببریم
و در آخر این که این دوماه همان حکم یه هفته فرجه قبل امتحان ها رو داره. اونی که طبیعتا تو طول ترم درس خونده تو دوران فرجه راحت تر هست ولی اونی که درس کمتر خونده باید تو دوران فرجه زحمت بیشتری بکشه... ضمن این که خاصیت شب امتحانی رو داره و جمع کردن اون همه درس تو یه مدت زمانی کم شاید کار خیلی دشواری باشه
و نکته اصلی همیشه این بوده که به سرانجام رسوندن یه کار و تمام کردن یه کار خیلی خیلی دشوارتر از شروع کردن میباشد. برای همین سختی این مرحله رو دوچندان میکنه
اما برای این مدت باقیمانده واقعا باید چه کنیم؟
اولین کاری که باید بکنیم و در واقع مهمترین کار اینه که از وضعیتمون آگاهی کامل پیدا کنیم. در واقع تا ندانیم کجای کار هستیم اصلا نمیتونیم برنامه ای بریزیم که به کجا برسیم. برای مشخص کردن وضعیت من روشی رو پیشنهاد میدم که هم ساده و قابل فهمه و هم نه کاربردی .
در ابتدا باید سطح خود را تو هر درس مشخص کنیم. برای این کار باید هر کدام از درسها را به مباحث مختلف تقسیم کنیم و راجع به هر کدام از مباحث به صورت جداگانه سطح خود را مشخص کنیم. این مباحث میتواند همان عنوان فصول کتابی باشد که مطالعه کردیم. البته برای بعضی درسها این مباحث کاملا مشخصه. مثلا تو طراحی الگوریتم مباحث عبارتند از: مرتبه ها، تقسیم و حل، حریصانه، برنامه نویسی پویا، گراف، عقب گرد و NP یا برای سیستم عامل میتونند این موارد باشند: مفاهیم سیستم عامل، زمان بندی، همزمانی (سمافور و مانیتور و ..)، بن بست، حافظه حقیقی، حافظه مجازی، مدیریت دیسک
سپس باید مکانیزم نمره دهی داشته باشیم تا بر مبنای اون بتونیم وضعیت خودمون رو در این مباحث مشخص کنیم. باری این کار سطوح تسلطی را برای هر درس تعریف میکنیم. سطوحی که به ازای هر فصل تعریف میکنیم به صورت زیر میباشد.
سطح ۰: یعنی این که کلا هیچ اطلاعی راجع به اون مبحث نداری و اصلا مطالعه نکردی اونو
سطح ۱: یعنی این که مطالب مرتبط با اون مبحث رو مطالعه کردی ولی تستی در مورد آن نزدی و صرفا با مباحث مطرح در تاپیک مد نظر آشنایی داری و آنها رو فهمیدی ولی قابلیت حل مسئله نداری.
سطح ۲: یعنی تستهای کنکوری مرتبط با آن مبحث خاص را حل کردی و تسلط خوبی روی آنها داری.
سطح ۳: یعنی قابلیت تحلیل اون مبحث رو داری و میدانی کدام مباحثش مهم تره و کدوم کمتر تست اومده. نوع تستهایی که میاد از اون مبحث رو اشنایی کامل داری (با حل تستهای مختلف کنکورش) و میتونی اگه تستهایی با اندکی تغییر نسبت به تستهای کنکور بدهند حل کنی.
و بالاخره سطح ۴: یعنی به اصطلاح اون مبحث رو قورت دادی. به قدری تسلط در اون مبخث داری که با احتمال بالای ۸۰ درصد قادر به پاسخ گویی به هر تستی در اون مبحث هستی.
وقتی نمرات مربوط به هر مبحث در هر درس رو مشخص کردی با جمع اون نمرات میتونی نمره مربوط به هر درس خودت رو بدونی. حتی میتونی نمره مربوط به دروس مشترک رو بدونی نمره مربوط به ریاضیات رو بودنی و ... از طرف دیگه باید مشخص کنیم که تهش قراره به کجا برسیم. مثلا کسی که میخواد تو مشترک ایتی حداقل ۵۰ درصد بزنه باید جمع نمره هاش به ۱۴ یا ۱۵ از ۲۰ برسه. (تو حالت بدبینانه) و تو حالت خوش بینانه شاید ۱۲ ۱۳ هم کافی باشه. به همین نسبت برای هر درس هیمن گستره ها ممکنه وجود داشته باشه.

در واقع شما وقتی نمرات مربوط به دروست استخراج شد یه بیلان کاری خوبی از خودت و عملکرد تا کنونت داری. و کاری که باید بکنی اینه که تعیین کنی به کجا قراره برسی. یعنی میدونی نقاط قوتت کجاست نقاط ضعفت کجاست . میدونی رو چه مباحثی تسلط بیشتری داری و رو کدومها باید بیشتر کار کنی. به عبارت بهتر میدونی کجاها رو باید تقویت کنی کجاها رو بیخیال بشی و کجاها رو در سطح خوب نگه داری. البته قبلا هم میدونستی اما حالا دقیقتر میدونی.
مرحله بعدی اینه که برنامه بریزیم تا این نمرات خودمون رو ارتقا بدیم یعنی نوبت اینه که یه برنامه بریزیم برای این که نمراتمون رو از صفر برسونیم به ۱ از ۱ به دو از دو به سه و احیانا تو بعضی مباحث از ۳ به ۴/
قبل از اون لازمه که تذکر بدم که برای رسوندن خودتون از صفر به یک مسلما به زمان خیلی بیشتری نیاز دارید تا اینکه خودتون رو از ۱ برسونید به ۲/ به همین ترتیب برای از ۲ رسوندن خودتون به ۳ زمان خیلی بیشتری نیاز دارید تا بخواهید از ۳ به ۴ برسونید.
من در این تاپیک به برنامه ریزی کلی ارائه میدم و خیلی وارد جزئی نمیشم. سعی میکنم تو تاپیک بعدی بیشتر وارد جزئیات بشم.
به صورت کلی این طور باید بگم که تو ده پانزده روز اول دی ماه (دیگه اخرش ۲۰ دی ) باید تمرکز بیشتری روی این داشته باشید که اگر احیانا صفرهایی دارید که نمیخواهید صفر بمونند (زیرا ممکنه یه سری مباحث باشند که کلا حذفشون کرده باشیم و نخواهیم برای کنکور بخونیمشون) و میخواهید به درجات بالاتری برسونیدشون ، برنامه ریزی دقیقی برای انجام این کار بکنید. در واقع باید تمام تلاشتان رو بکنید و برنامه ای بریزید که بعد از دهم دی ماه به بعد (در حالت ایده آل و یا پانزده دی به بعد (در حالت نرمال) دیگه مطلب جدیدی برای خوندن نداشته باشید.
دو هفته یا سه هفته پایانی دی ماه رو باید بگذارید برای این که مطالبی که ۱ هستند رو به ۲ برسونید و سعی کنید سطح خودتون رو به ۲ نزدیک کنید. برای این کار بهتره که از همون روش مسیر یادگیری برای هر مبحث استفاده کنید (در
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
راجع بهش حرف زده بودم)
و از هفته اخر دی ماه (در حالت ایده آل) و یااول بهمن به اون ور باید تمام تلاشتون رو بکنید تا از ۲ به ۳ برسونید خودتون رو(حالا روشش رو بعدا توضیح میدم)
و بالاخره هفته اخر هم باید بگذارید برای انجام مرورهای نهایی و نتیجه گیریهای کلی و تست زدن یا تحلیل ازمونهای سالهای پیش که بعدا راجع بهشون صحبت میکنیم.
چند تا نکته رو در پایان دوست دارم که بگم:
اول اینکه این یه برنامه کلی برای ادمیه که همه شرایطش ایده آل هست و ترم دانشگاهی نداره و سر کار نمیره و ... اگه از این قبیل مشکلات داری شاید مجبور باشی کمی تغییر تو برنامه ات ایجاد کنی. مثلا ممکنه سقف نهاییت همون سطح ۲ باشه و نتونی به ۳ برسی.
دوم اینکه اصلا لزومی نداره برخورد مشابهی با همه درسها داشته باشید. شاید نیاز باشه برای برخی درسها به ۳ برسونی خودتو و برای بعضی ها در همون سطح ۲ باقی بمونی و برای بعضی ها به ۴ برسونی. در مورد مباحث هم همین طوره و طبیعات تمرکزتون بیشتر باید این باشه که مباحث مهمتر رو نمراتتون رو بالاتر ببرید و مباحث کم اهمیت رو در حد همون ۲ نگه داریم. تصمیم این که به ازای هر مبحث و هر درس چه کنی به خودتون ربط داره البته بعدا بیشتر راجع بهش صحبت میکنم
نکته سوم این که منظور من این نیست که در هر دوره زمانی صرفا فقط یه کاری کنی. مثلا تو همون دوره اول میتونی بعضی درسها رو از ۱ به ۲ برسونی. منظورم این بود که تو دوره اول تمرکزت بیشتر بر روی اینه. تو دوره دوم تمرکزت بر روی به ۲ رسیدن و تو دوره سوم بر روی به ۳ رسیدن.
نکته چهارم این که اگه این قدر جلو هستی که صفرهای کمی داری میتونی دوره اول تمرکزت رو بگذاری برای از ۱ به ۲ رسیدن. و اگه حتی تو خیلی از مباحث به ۲ فکر میکنی رسیدی میتونی تمرکزت رو بگذاری برای به ۳ رسیدن و یا ۲ خودت رو محکم تر کردن (یعنی تستهای کنکور رو یه بار دیگه به صورت مسیر یادگیری حل کنی تا تسلط بیشتری به دست بیاری)
نکته پنجم اینکه ممکنه این وسط ازمونهای ازمایشی داشته باشی. ازمون اواسط دی ماه رو با این روش قطعا نمیتونی با امادگی کامل بری سر جلسه ولی برای ازمون اخر دی و اواسط بهمن باید تلاش کنی امادگی خودت رو به بالاترین حد ممکن برسونی.اگه احساس میکنی ازمون اواسط دی ماه سوخت میشه میتونی سوالاش رو نگه داری و همون در پایان مرحله دومت به سوالاش پاسخ بدی
نکته ششم این که برای برنامه ریزی این که تو هر روز دقیقا رو چه درسهایی تمرکز کنی بهتره این نکته رو در نظر بگیری که جوری برنامه ریزی کنی که انرژی که میگذاری تو طول هفته تقسیم بشه و هر روز فشار یکسانی رویت بیاد. همچنین باید تمام تلاشت رو بکنی حداکثر استفاده رو از زمانت ببری.
و نکته آخر اینکه من در تاپیک بعدی تلاش میکنم تا نحوه ارتقا از هر مرحله به مرحله بعدی رو بیشتر توضیح بدم. تو این تاپیک بیشتر قصدم این بود که یه دید کلی بهتون بدم و در مرحله بعدی با جزئیات بیشتری صحبت کنم. بازم یادتون نره اولین کاری که باید بکنید اینه که وضعیت کنونی خودتون رو مشخص کنید.
موفق باشید
دوستدار شما
جهانی

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۵۳
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima1537 , sir_ams , narges_r , mohsen_m , SaMiRa.e , 8Operation , srj , Parva , hemoso , user22 , Amir V , nana2010 , lvlina_r , Mänu , maryam_ak , aatwo , arg89 , deh-ab , sheyda , m@hboobe , asusx59sr , فاطمه م-شیمی , رعنا , maryam.raz , arashkk , Xilinx , dear-saideh , esisonic , leila taghizade , reyhaneh64 , master of net , ati314 , Mahbanoo313 , nina69 , Payam92 , jafarir , persian_boy , ahmadnouri , samaneh_aftab , Amoojan , soada , saaraa , just4it , unicornux , m_gh , mohammadali1990 , comp_s , nomad:D , agh42778 , sara_sb92 , foranyone , sama89 , asiehmohammadian , masoud67 , Saoshiyant , dzzv_13 , Good! , s.mahmood , frZne , inmahdi , ماهسان لیما , zander , takexpert , signal+ , farhad_vr32
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۱۰:۵۶ ق.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
ممنون آقای جهانی خیلی خوب بود. امروز نمره دهی رو انجام دادم به خودم.

لطف کنید زودتر بریم مرحله ی بعد من حسابی منتظرم که برنامه چیه. چطوری مرور کردن و چطوری تست زدن رو هم اگه میشه بحث کنید راجع بهش.

برنامه ای که من داشتم این بود که روزی ۵۰% از دو درس مرور شه، فرداش ۵۰% از دو درس دیگه + ۵۰% تست دروس روز قبل. البته درسته تست ها رو نمیشه زیاد زد توی یه روز. اما توی دور بعد میتونیم ادامش رو بزنیم. و درضمن هر چی میریم جلو تر، بازه زمانی یک دور خوندن کاهش پیدا میکنه.

لطفا تاپیک مرجله بعدتون رو زودتر آماده کنید من حسابی مشتاقم.

ممنون.

There is no there there.
۸
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: srj , 8Operation , Mänu , deh-ab , sheyda , maryam.raz , Payam92 , sara_sb92
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۵۳ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
با تشکر از آقای جهانی که وقت گذاشتید و این مطلب مفید رو برامون نوشتید.
من توی بیشتر درسا سطح ۲و۳هستم! تعداد خیلی کمی ۱ و تعدادخیلی کمی ۴
باید رو ۲و۳ زیادکار کنم.درسته اینجوری زمان رو بهتر میشه مدیریت کرد
موفق باشید

خدایا!!!
مرا به ابتذال ارامش و خوشبختی مکشان. اضطرابهای بزرگ ٫ غم های ارجمند و حیرت های عظیم را به روحم عطا کن . لذتها را به بندگان حقیرت ببخش و درد های عظیم را به جانم ریز...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amir V , deh-ab , sheyda
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۴:۰۲ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
عالی بود. یه چیز جالب که همیشه تو توصیه های شما هست اینه که دقیقا هر کی میخونه به اون مطلب که کی می خواد میرسه. یعنی به قول معروف یهویی نکته ها نیمه کاره تموم نمیشه. دقیقا مشکلات و نقطه ضعف ها رو میشناسی. فقط یه سوال... یک چیزو من نفهمیدم . چطوری این نمره دهی رو نرمال سازی کنم. مثلا اگه در مهندسی نرم افزار که۱۷ فصله هر فصل امتیاز ۳ بدی در نهایت از ۲۰ بیشتر میشه؟! اگه دارم گیج بازی در میارم معذرت میخوام Wink اقا منتظر ادامه نکات هم هستیم. بی نهایت ممنون....
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۴:۰۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۱۱ ب.ظ، توسط amirmoghadam.)
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
من هم تشکر میکنم از زحمتی که میکشید. فقط یه خواهشی که دارم اینه که اینقدر مفصل ننویسید. واقعا" اگه کوتاه و خلاصه بنویسید در حد سه چهار خط و خیلی صغری کبری نچینید بهتره. خیلی مقدمه چینی میکنید و ممکنه بعضی دوستان وقت داشته باشند ولی اکثرا" فرصت ندارن. راستش مثالها را کم کنید و قصه ها را هم فاکتور بگیرید و یه کم به فهم وسواد بچه ها اعتماد کنید.ممنون
۴
۱۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۵:۳۷ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
آقای جهانی
بسیار از مطالبتون سپاسگذارم...همچین آدم امیدوار میشه به خودش..!!! Big Grin
(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)jahani نوشته شده توسط:  ضمن این که خاصیت شب امتحانی رو داره و جمع کردن اون همه درس تو یه مدت زمانی کم شاید کار خیلی دشواری باشه
دوشواری؟؟؟؟
دوشواری نداره...
شما اون کنکور رو به بنده نشون بده..!!!

آنجا که رویاها به حقیقت می پیوندند...مرا خواهی یافت. ------------------------- وضعیت : [تصویر:  53319_mrsbeasley.gif]
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Amir V , deh-ab , frZne
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۶:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۶:۵۴ ب.ظ، توسط jahani.)
RE: برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۶ ق.ظ)Amir V نوشته شده توسط:  برنامه ای که من داشتم این بود که روزی ۵۰% از دو درس مرور شه، فرداش ۵۰% از دو درس دیگه + ۵۰% تست دروس روز قبل. البته درسته تست ها رو نمیشه زیاد زد توی یه روز. اما توی دور بعد میتونیم ادامش رو بزنیم. و درضمن هر چی میریم جلو تر، بازه زمانی یک دور خوندن کاهش پیدا میکنه.
برنامت سنگینننه. هر کسی قابلیت اجراشو نداره ولی اگه فکر میکنی قابلیت داری خوبه که بتونی اجراش کنی. بعدم درس به درس فرق داره. بعضی درسها توش قوی هستی و مرورش ممکنه سه سوت تموم شه بعضی ها اصلا به این راحتی تموم نشه. تست زدن هم دقیقا همینه. تست زدن یه درسی مثل نرم افزار خیلی راحت تره تا مثلا یه درسی مثل سیستم عامل.
به هر حال خوبه که جزئیات بیشتری رو به برنامت اضافه کنی.

(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۲ ب.ظ)ali123321 نوشته شده توسط:  یک چیزو من نفهمیدم . چطوری این نمره دهی رو نرمال سازی کنم. مثلا اگه در مهندسی نرم افزار که۱۷ فصله هر فصل امتیاز ۳ بدی در نهایت از ۲۰ بیشتر میشه؟! اگه دارم گیج بازی در میارم معذرت میخوام Wink اقا منتظر ادامه نکات هم هستیم. بی نهایت ممنون....

نمره هر درس میشه میانگین نمره های هر فصلش. البته میتونی به فصلهایی که مهمتره ضریب بیشتر بدی. مثلا تو نرم افزار اون فصلهایی که مهمتره ضریب ۲ و اونهایی که اهمیت کمتر داره ضریب ۱ بدی. بستگی به خودت داره.

(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۶ ب.ظ)amirmoghadam نوشته شده توسط:  من هم تشکر میکنم از زحمتی که میکشید. فقط یه خواهشی که دارم اینه که اینقدر مفصل ننویسید. واقعا" اگه کوتاه و خلاصه بنویسید در حد سه چهار خط و خیلی صغری کبری نچینید بهتره. خیلی مقدمه چینی میکنید و ممکنه بعضی دوستان وقت داشته باشند ولی اکثرا" فرصت ندارن. راستش مثالها را کم کنید و قصه ها را هم فاکتور بگیرید و یه کم به فهم وسواد بچه ها اعتماد کنید.ممنون

همین کامنت بالاییتون رو اگه میخوندید متوجه میشدید که سلیقه آدمها چقدر متفاوت هست. به هر حال بعضی ها دوست دارند همه چی تموم و کمال گفته بشه و بعضی ها هر چی خلاصه تر بهتره براشون. من ترجیح میدم کامل باشه مطلبم تا اونی که نیاز داره کامل بخونه راحت باشه اونیم که دنبال خلاصه هست میتونه سریع بخونه و رد شه بره و مسائلی که مهم نیست رو تند تند رد کنه.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۹
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , Amir V , aatwo , deh-ab , dear-saideh , maryam.raz , sara_sb92
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۶:۵۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ۰۵:۵۳ ب.ظ، توسط fatima1537.)
RE: برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۶:۵۰ ب.ظ)jahani نوشته شده توسط:  همین کامنت بالاییتون رو اگه میخوندید متوجه میشدید که سلیقه آدمها چقدر متفاوت هست. به هر حال بعضی ها دوست دارند همه چی تموم و کمال گفته بشه و بعضی ها هر چی خلاصه تر بهتره براشون. من ترجیح میدم کامل باشه مطلبم تا اونی که نیاز داره کامل بخونه راحت باشه اونیم که دنبال خلاصه هست میتونه سریع بخونه و رد شه بره و مسائلی که مهم نیست رو تند تند رد کنه.

سلام آقای جهانی.به نظر شما اگه از الان شروع کانم به خوندن و مرور میرسم؟از پارسال تا الان خیلی کم خوندم.البته مطالب تقریبا یادمه.فقط تست و مرور احتیاج دارم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab
ارسال:
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۷:۰۵ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۵:۲۲ ب.ظ)ali_goodzila نوشته شده توسط:  ولی معیار این سنجش که ایشان گفتن همچین معلوم نیست.چون ممکنه اون سطحی که شما بهش میگی عالی من بهش بگم متوسط. بستگی داره نسبت به چه منابعی عالی هستی چون کنکور مفهومی شده.
خلاصه عرض ایشون اینه که سعی کنی همه درسا را برسونی به یه سطح متوسط.
بی رو در واسی خیلی مفصل میگن آقای مهندس! تهش که میرسیم حس میکنیم جز سه چهار خط بقیه را می دونسیم. ببخشید که جسارت شد.فقط نظر چاکر این بود.
در مورد این که ممکنه معیار هر کس با بقیه فرق کنه موافقم برای همین سعی کردم خیلی توضیح بدم. بیشتر تو معیار ۲ و ۳و ۴ خیلی فرق هست. اون دو معیار اول که کامل معلومه. به زبون ساده تر کسی که ۲ هست تستهای کنکور رو عدداشو اگه عوض کنن یا همونو بدن میتونه بزنه. کسی که ۳ هست تستهای کنکور رو اگه عوضش کنند یه پارامتر دیگه رو سوال کنند و یا تو همون مبحث یه کم بچوننش میتونه جواب بده و در آخر کسی که ۴ هست حتی مسائلی که کمتر تو کنکور مورد پوشش داده شده رو هم خونده و اگه سوالی بدن که خارج از سرفصلهای همیشگی باشه یا تیپ سوالش جدید باشه (نمونش بعضی سوالهای شبکه پارسال یا برخی سوالای پایگاه داده دو سال پیش) هم میتونه جواب بده.
در مورد این که همرو میدونستی هم من نگفتم اینارو نمیدونید که. من فقط تلاش کردم مطالبی که شما میدونید رو به طور مناسبی دسته بندی کنم که بتونید ازش استفاده کنید.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab , sara_sb92
ارسال: #۱۰
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۰۹:۴۵ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
(۲۸ آذر ۱۳۹۱ ۰۶:۳۴ ب.ظ)ali_goodzila نوشته شده توسط:  سیاست غلط مدیران سایت نود و نه درصد افراد را اینجا فقط تماشاچی کرده. فعلا" میداندار شمایی داداش بسم ا... .

.....

داداش گلم ما فقط سیاهی لشکر این انجمنیم. فقط تو آماریم !! اینجام یه جوری مثل مملکت هفتاد و چند میلیونیه که همه تو آمارن ولی پولها دست نیم درصده!!!

فقط میخوام مدیران سایت مرد و مردونه بگن چند نفر تو این انجمن پست دارند. چرا بقیه یا پست نمیزنن یا فوری پاکش میکنن.همین خودش یه رای گیریه که چقدر مشارکت زیاده تو این انجمن.

:
مدیران تو این انجمن مثل مرغ عزا و عروسی میمونن. یعنی چه عروسی باشه چه عزا سرشونو می بُرن.SmileBig Grin

ولی جدای از مطالب تون ، این ادبیات شما یه کم مناسب اینجا نیست. همینجوری دوستانه عرض کردم.Confused


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۸
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aatwo , deh-ab
ارسال: #۱۱
۲۸ آذر ۱۳۹۱, ۱۰:۳۳ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
اگه کسی نقدی داره یا سوالی داره میتونه مودبانه بپرسه.
کسی انتقاد کلی داره میتونه بره انتقاد کنه.

والله من نمیدونم چرا شما نمیتونید یه بحث منطقی کنید. نمیخوام حرفی بزنم که به اعضاء بر بخوره ولی باور کنید هر کدام از شما قراره فردا مدیر یه جایی بشید یا تو یه کلاسی عده ای را اداره کنید ، و کلی آدم باید از شما یاد بگیرن.
مدام بعد از هر پست آقای جهانی باید یا پستهای بعضی را پاک کنیم یا به بعضی جهت توهین اخطار بدیم. بعضی هم مدام پیام میفرستند و شکایت میکنند.
من از آقای جهانی ممنونم که به پستها جواب میدن. بگذارید خود ایشان تاپیکهاشون را مدیریت کنن. اگه موردی لازم شد ایشان خودشون بمن خواهند گفت.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۸
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aatwo , deh-ab , sheyda
ارسال: #۱۲
۲۹ آذر ۱۳۹۱, ۱۲:۱۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۱۵ ق.ظ، توسط mohamadi.)
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
آقای جهانی ممنون از شما
الان دیگه وقت خوندن مطلب جدید نیست درسته؟

آقای جهانی در مورد زبان پیشنهادتون چیه من دارم تمام سعیم میکنم لغات اختصاصی حفظ کنم کار درستیه؟ میشه امید داشت حداقل ۶-۷ تست زد؟گرامرش بلدم.مشکلم با لغات هست که میدونم مهمه.توی این دوماه چی پیشنهاد میکنید؟
بازم ممنونم
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab
ارسال: #۱۳
۲۹ آذر ۱۳۹۱, ۰۸:۴۸ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
ممنون از راهنماییتون.من درسای مشترک رو تموتم کردم اما تست درست حسابی کار نکردم از تخصصی هام هم هنوز تمومشون نکردم حالا بگید دقیقا کجای کارم؟؟؟؟؟HuhHuhHuh

الهی و ربی من لی غیرک(خدایا غیر از تو کسی رو ندارم)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: deh-ab
ارسال: #۱۴
۱۳ دى ۱۳۹۲, ۰۲:۳۷ ب.ظ
برنامه ریزی برای دوره جمع بندی ۱
خیلی خیلی ممنون آقای جهانی از تاپیک خوبتون و همونطور که قبلا و به صورت حضوری این نکات رو برام توضیح داده بودید باز هم از خوندنش لذت بردم و نکات رو به کار می برم
من الان تو همه درسا به غیر شبکه که قربونش برم ۰ هستم، ۲/۵، ۳ هستم.
یه نکته من بگم اینکه برای هر درسی قسمت های ریزی که باید روش کار میشد رو فصل به فصل یاداشت کردم کجا به کجا و همچنین امار تستهایی که زده شده و اونایی که باقی مونده رو تو بانک تستم نگه میدارم و البته دستور کار برای هر درس که توش مینوسم چیا انجام شد و دفه بعد از کجا باید شروع کنم. اینجوری دفه بعد که خواستم اون درس رو شروع کنم سریع دستور کار رو میخونم و تو یه دیقه میرم سر درسم Big Grin ینی از مغرم اگر وجود داشته باشه فقط برای درس استفاده میکنم نه نگه داری اطلاعات بی خودی Big Grin

آنقدر شکست می‌خورم تا راه شکست دادن را بیاموزم
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۳۲۷ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
Lightbulb مطالعه گروهی کارمندان برای کنکور ارشد ۱۴۰۳ deniz22 ۰ ۲۹۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲ ق.ظ
آخرین ارسال: deniz22
  سوال در مورد صفحه بندی در سیستم عامل Azadam ۱ ۱,۵۶۹ ۱۳ دى ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: Azadam
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۹۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۵۰۷ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۹۳ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  دانشگاه های پزشکی رو برای رشته انفورماتیک چطوری اولویت بندی کنم ؟ mrpool ۷ ۸,۴۱۹ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: hossein1991
  درخواست برنامه برای اردینو در iot seokheiry ۱ ۳,۰۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: iot-programer
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۸۹ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۷۴ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close