زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۵۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

ارسال:
  

Mohammad-A پرسیده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

...ادامه‌ی سلسله موضوع‌های درست درس خواندن

دوستان پیشنهاد شما برای درس مهندسی نرم‌افزار چیه؟!

با توجه به اینکه تیپ سوالات در هر سال ممکنه تغییر کنه و درجه‌ی سختی هر سال هم متغیر هست... خواندن مرجع رو پیشنهاد میکنید؟ یا راه دیگه‌ای دارید؟!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۱
ارسال:
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

بله یک جلده ۲۴ فصل.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۱
ارسال:
  

Avicenna پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

سلام؛
در مورد کتاب مرجع به نظرم من خوندن Pressman بصورت دقیق و مفهومی واقعا میتونه یک نقطه اتکا و اطمینان برای پاسخگویی به تست های این درس باشه و من هیچ چیزی رو بهتر از اون نمی بینم! نباید زیاد روی حجم زیادش تمرکز کرد و ازش ترسید! میشه به عنوان یک درس شیرین بهش نگاه کرد و شمرده شمرده جلو رفت، در غیر اینصورت کسل کننده خواهد شد! خصوصا فصل تابستون رو نباید برای خوندنش از دست داد! ویرایش هفتم، جدیدترین نسخه این کتاب هست که اتفاقا ترجمه فارسی این کتاب از دکتر سالخورده حقیقی چند وقت پیش چاپ شد. نسخه انگلیسی این کتاب هم از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
قابل دریافت هست. البته مثلا تو کنکور امسال همه سوالات بجز اون سوال اقتصاد مهندسی!!! که هیچ ربطی به این درس نداشت با ویرایش های قدیم قابل پاسخگویی بود.

در مورد کتاب کنکوری بهتره اینطور بگم که کسی که کتاب آقای Pressman رو بصورت کامل بخونه بیشتر باید دنبال تست باشه تا کتاب کنکوری! چون مثلا من بعد از دو بار خوندن مرجع وقتی رفتم سه کتاب پارسه، پوران پژوهش و سپاهان رو خوندم هیچ چیزی به آموخته هام اضافه نشد، فقط خوبیشون این بود که چون من وقت خلاصه نویسی حجم زیاد کتاب مرجع رو نداشتم بهم در یادآوری نکات مهم کمک کردند. به نظرم پوران پژوهش و سپاهان خوب هستند، ولی من سپاهان رو ترجیح میدم، چون به بجای اشاره به نکات غیرضروری، بصورت خلاصه و مفید به اصل مطلب پرداخته، فقط مشکلش اینه که فکر کنم از سال ۸۸ تجدید چاپ نداشته و شامل تست های جدید نمیشه! یه کتاب تستی هم به نام هزار نکته در مهندسی نرم افزار، تالیف دکتر اسلام ناظمی هم وجود داره که فقط شامل هزار سوال دو و چهار گزینه ای با پاسخ غیرتشریحی + تست های سراسری از سال ۸۳ تا ۹۰ هست. بنظرم این کتاب برای مرور سریع کتاب مرجع و آزمون های طبقه بندی شده بسیار مفید هست.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۱
ارسال:
  

Avicenna پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

خواهش میکنم؛

(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰ ب.ظ)mam نوشته شده توسط:  به نظرتون چقدر ضروری هست که ویرایش هفتم خوانده بشه؟ (چقدر مطالب جدید و تغییریافته هست تو ویرایش جدید)

ببینید من خودم تاحالا فرصت خوندن ویرایش جدید رو نداشتم اما کسانی که دیدن میگن بعضی از مفاهیم این کتاب دچار دگرگونی شده (خود آقای Pressman هم تو مقدمه ویرایش جدید این مورد رو گفته) ولی با این حال بخش زیادی از مطالب بنیادی مثل ویرایش قبلی هست. ویرایش هفتم تو سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تازه چند ماهه که اولین ترجمه از اون وارد بازار شده، از زمانی که ویرایش جدید اومد تا همین حالا فکر میکنم ما سه کنکور رو پشت سر گذاشتیم ولی همه تست ها از این منبع طبق همون ویرایش های قبلی بوده، چون همونطور که میدونید قرار نیست سوالات هر سالی دقیقا تو همون سال طرح بشه! از بانک تست سال های گذشته سنجش استخراج میشن! حالا میشه روی این قضیه حساسیت به خرج داد یا نداد!

(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰ ب.ظ)mam نوشته شده توسط:  پس یعنی توصیه میکنید به جای خلاصه‌نویسی درس٬ از کتاب‌هایی که پرسمن رو خلاصه کردند استفاده کنیم؟

من چنین توصیه ای نمیکنم! چون بنظرم کسی که قراره کتابی به این حجم رو بصورت دقیق مطالعه کنه میتونه با نوشتن چند صفحه خلاصه کار خودش رو برای مرور این کتاب راحت تر کنه و این هم کار سختی نیست! من فقط تا فصل دهم خلاصه نویسی کردم که به ازای هر فصل تقریبا یک صفحه نکات مهم استخراج شد. برای بقیه فصول دیگه حوصله نداشتم و بجاش از ماژیک های علامت گذار و یا حاشیه نویسی میکردم! اگه فصل تابستون بود حتما ادامه میدادم اما چون من پاییز این کتاب رو میخوندم دیگه وقت نمیشد، واسه همین بعد از تموم کردننش رفتم چند کتاب کنکوری رو خوندم. جالبه بدونید وقتی کتاب پرسمن رو کامل بخونید دیگه وقتی این ها رو میبینید انگار دارید روزنامه میخونید! من مثلا یادم میاد که پوران رو در عرض یک روز تموم کردم! ما بیشتر از متن کتاب کنکوری به تست ها و یکسری نکات اون نیاز داریم! خصوصا نکاتی که ممکنه از چشممون در کتاب مرجع دور مونده باشه! میدونید فرق مطالب کتاب های کنکوری با خلاصه نویسی ما چیه؟ ما تو خلاصه نویسی هامون هم نکات مهم و هم برداشت و درک خودمون از یک قضیه رو به شیوه ای منحصربفرد یادداشت می کنیم! اما کتاب های کنکوری فقط نکات و خلاصه ای از درس رو از کتاب مرجع بدون هیچ تغییری داخل کتاب خودشون کپی می کنند!

من پیشنهاد میکنم قبل از شروع به خوندن به حجم زیاد این کتاب نگاه نکنید! فقط روی اون فصل تمرکز کنید! دقیقا از همون ابتداش شروع کنید و حتی اهداف و چشم اندازهای اون فصل در ابتدا رو هم بخونید! این قضیه به تکنیک Preview معروفه، یعنی قبل از شروع یک چند دقیقه ای فکر کنیم ببینیم که این فصل از ما چی میخواد و یک ذهنیت کلی از مطالب اون فصل بدست بیاریم تا بتونیم مطالب بخش های مختلف رو به هم ارتباط بدیم. بعد خیلی با آرامش و شمرده شمرده شروع میکنیم به خوندن متن اصلی، سعی کنید همه متن رو با دقت بخونید و درک کنید و تا حد امکان اون رو به دنیای واقعی مهندسی نرم افزار مرتبط کنید (این مورد خیلی به جذابیت و لذت مطالعه کمک میکنه!) و در عین حال نکات خیلی مهم رو خلاصه نویسی کنید! عموما از یک صفحه بیشتر نکته مهم ندارند (جز فصل هایی خاص) یا حالا به هر شیوه ای که راحتید. من از اونجا میگم خلاصه نویسی بهتر از حاشیه نویسیه که فکر میکنم شاید اون اواسط یا روزهای باقیمونده به کنکور که خواستید مطالب رو مرور کنید حوصله ورق زدن این کتاب پرحجم و سنگین! رو برای خوندن حاشیه ها و علامت ها نداشته باشید! Smile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۱
ارسال:
  

jadoogar1111 پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

فرار بودن مهندسی نرم افزار باعث میشه که هر چی میخونین مثل این باشهکه اصلا نخوندین و سریع همه چیزو یادتون بره و خوب مطالب رو درک نکنید اما راه حل............
واسه نرم ۱ باید به صورت یه قصه که فصلها به هم ربط دارن داستان را بفهمین و خیلی جاها حفظ کنین
واسه نرم ۲ این درس فقط زمانی میتونه راحت درک بشه که در قالب مثال جلو برین
حفظ کردن نرم ۲ یکم غیرعاقلانه است!!
مثلا وقتی عبارت
****************************
"مدلسازی تحلیلی چیست؟
مدلسازی تحلیلی برای نشان دادن نیازمندیهای داده ها ، توابع – کارکرد و رفتارترکیبی از متن واشکال نموداری به گونه ای استفاده میکند که درک آن ساده است و مهمتر آنکه بررسی صحت ، کامل وسازگار بودن آن بسیار ساده وآسان میباشد "

میخونین بگین قراره یه سیستم نرم افزاری ساخته بشه ،این سیستم یه سری داده داره که برای رسیدن به اونها یه سری نیاز باید مرتفع بشه ، سیستم همچنین یه سری توابع و عملیات (کارکرد) و... داره مدل تحلیلی اونها را نشون میده
*******************************

بخشهای تحلیل ساختیافته از نظر ”تام دماکرو“ :
نتایج تحلیل باید قابل تعمیر ونگهداری باشد .
مشکلات مربوط به اندازه باید با استفاده از شیوه مؤثرومناسب تقسیم بندی ،برطرف شوند.
در صورت امکان وهرکجا میشود باید از علائم گرافیکی استفاده کرد .
جدا کردن مفروضات منطقی ( ضروری ) و فیزیکی ( پیاده سازی ) از یکدیگر


بگین : تام دماکرو یه آدمی بوده که اومده درباره ساختارمند شدن (استاندارد شدن) مدل تحلیلی یه سری پیشنهاد داده ، مثلا گفته
۱-نتایج تحلیل باید قابل تعمیر باشن ، مگه نتیجه را هم تعمیر می کنن این یه غلط تو اسلایداس ،(این غلطها را باید سعی کنین با ۱ دقیقه فکر کردن یا مراجعه به کتاب خلاصه که بچه ها زحمت کشیدن ایجاد کردن حل کنین تا به جای حفظ درک کنین) نهایتا میفهمین که تعمیر نیست و تغییر واژه بهتری پس نتایج را بشه بعدا تغییر داد
کلا راحتتر میشه گفت ، مدل تحلیلی را بشه ویرایش کرد!!!
۲-....
*************************
کتاب هم کلی جاها کلمات عجیب غریبی معنی کرد که یکم فکر کنید ببینین منظور چی بوده
اگر خواستین از ابن روش مثال درک استفاده کنین در کنار هر فصل یه note یک صفحه ای دو صفحه ای هم بنویسین ، قبل امتحان اونها را هم بخونین تا یاد آوری بشه
*************************
با مهندسی نرم افزار باید دوستانه و خودمونه صحبت کرد نه حفظی و خشک
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

ania_13 پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من که ترجیح میدم مرجع بخونم و نکته برداری کنم. کلا توی دروس حفظی اینجوریم. البته اگه یه ترجمه خوب از کتاب پرسمن داشته باشم عالیه. آخه ترجمه هاشمی طبا رو دارم نمیدونم چاپ کی هست اما وای خدا به نظرم اصلا ویرایش نشده.

ترجمه کی بهتره بچه ها؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من سالخورده رو یه مقدار خوندم اما باز هم ترجمه ش روان نیست (ولی میگن از بقیه بهتره)
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

Aurora پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

منم ترجیح میدم پرسمن رو بخونم به همراه کتاب پوران. کتاب منم هاشمی طباست با کلی غلط در ترجمه.
سالخورده یک جلده؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

ممنون از شما.
به نظرتون چقدر ضروری هست که ویرایش هفتم خوانده بشه؟ (چقدر مطالب جدید و تغییریافته هست تو ویرایش جدید)
پس یعنی توصیه میکنید به جای خلاصه‌نویسی درس٬ از کتاب‌هایی که پرسمن رو خلاصه کردند استفاده کنیم؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۰
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

دوستان یک سؤال
همانطور که احتمالا خبر دارید کنکورهای گذشته هر کدام تقریباً دارای تیپ خاصی از سؤالات بودند. مثلاً کنکو ۹۰ (بهمن ۸۹) منطبق با کتاب سامرویل سؤالات طرح شده بودند و کنکور ۹۱ با خواندن پرسمن تقریباً همه‌ی سؤالات رو میشد جواب داد.
به نظرتون با این پراکندگی باید چه کار کرد؟ با توجه به این دو نکته که تقریباً همه‌ی کتاب‌های کنکوری منطبق با پرسمن تنظیم شده‌اند و حجم کتاب سامرویل هم در حد پرسمن هست و امکان خواندن همزمان کم هست.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۱
  

Avicenna پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

کتاب مهندسی سامرویل اولین منبعی بود که بعد از ورود به دانشگاه خوندم. در زیر نظر شخصی خودم رو در این مورد میگم؛
در زمینه مقایسه کتاب سامرویل و پرسمن گفتنیه که از نظر حجمی، تقریبا با هم برابرند. ولی پیچیدگی کتاب سامرویل بیشتر از پرسمن هست و همچنین با گستردگی موضوعی و اصطلاحی بیشتری روبرو هستیم. ضمن اینکه بصورت کلی دارای نکته های بیشتری هست، مثلا خیلی از بخش های متن کتاب پرسمن مثل کتاب داستان میمونه و ممکنه تو یک صفحه حتی یک نکته کنکوری که ارزش خط کشیدن داشته باشه رو پیدا نکنیم، اما مطالب سامرویل سنگین تر هستند.

اما در مورد پرسشی که در مورد محتویات و تفاوت این دو با هم شد، ببینید قطعا با هم همپوشانی ها و نزدیکی هایی دارند ولی از نظر من در عین وجود شباهت ها، تفاوت های بسیاری هم با هم دارند. این تفاوت رو میشه هم در موضوعات عنوان شده و هم در نوع نگاه به مقوله های مختلف دید. برای مثال ما در پرسمن چیزی به نام توسعه جنبه گرا، مهندسی مجدد، بحث های متمرکزی در مورد امنیت سیستم ها و... نداریم، حتی داخل اون فصولی که حداقل از نظر عناوین با هم مشترکند هر دو کتاب مطالب مازادی نسبت به هم دارند، مثلا سوالی که امروز داخل
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
بحثش بود، داخل پرسمن بررسی فاز تحلیل رو داریم اما هیچ اشاره ای به نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی رو نمی بینیم.

اما در مورد اینکه با خوندن پرسمن میتونیم به سوالات سامرویل جواب بدیم یا خیر، اگه از دید مستقیم نگاه کنیم، خب قاعدتا با توجه به اینکه ما تفاوت های موضوعی زیادی داریم ممکنه از مبحثی سوال بیاد که داوطلب اصلا حتی تیترش رو هم تو پرسمن ندیده! مثلا تستی از نقاط اتصال و برش از فصل توسعه جنبه گرا! و سوالات ناشناخته زیادی که میشه طرح کرد. اما اگه بخوایم از از زاویه ای متفاوت نگاه کنیم، اگه کسی واقعا به مفاهیم پرسمن مسلط باشه میتونه با یکسری از سوالات احتمالی از سامرویل کنار بیاد. اصلا چه مثالی بهتر از کنکور ۹۰ برای بررسی بیشتر این موضوع؟! Wink

کلا ما سال ۹۰ در مهندسی ۶ تست داشتیم، که همه اونها رو میشد با سامرویل جواب داد، اما برای افرادیکه فقط پرسمن رو خونده بودند ۲ سوال ۴۹ و ۵۲ کاملا واضح بود. به نظر من فردی که به پرسمن مسلط بود میتونست سوال ۵۳ و ۵۴ رو هم با اینکه مستقیما در کتاب مطرح نشده بود با استفاده از یک تحلیل موضوعی کلی جواب بده اما در پاسخ به سوالات زیر یعنی ۵۰ و ۵۱ احتمالا با مشکل مواجه میشد، چون از نظر من برای پاسخ به این دو سوال نیاز به شناخت مفاهیمی مازاد بر مطالب پرسمن بود.

- کدامیک از جملات زیر نادرست است؟
الف. در معماری مخزنی (Respository) تکامل داده ها مشکل و هزینه بر است.
ب. معماری سرویس دهنده / سرویس گیرنده برای داده های توزیع شده مناسب است.
ج. معماری مخزنی برای به اشتراک گذاشتن حجم زیادی از داده ها مناسب است.
د. در معماری سرویس دهنده / سرویس گیرنده، مدل داده ای مشترکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی: برای پاسخگویی این سوال ما نیاز به دونستن تعاریفی از معماری مخزنی و سرویس دهنده / سرویس گیرنده داریم. خب این موضوع مربوط به مبحث طراحی معماری هست، ما داخل این فصل از پرسمن اشاره واضحی به این دو نداریم، اما در صفحات ۲۱۵ تا ۲۱۸ فصل "طراحی معماری" سامرویل مطالب مربوط رو میشه مشاهده کرد.

- کدامیک از موارد زیر برای گنجاندن در طراحی جزئی یک نرم افزار مناسب نیست؟
الف. حداکثر زمانی که استفاده کننده بایستی منتظر پاسخ سیستم بماند.
ب. نحوه ذخیره اطلاعات مربوط به عملیات انجام شده در هر روز
ج. اتفاقاتی که باید در صورت قطع اتصال از شبکه کامپیوتری در سیستم بیفتد.
د. هیچکدام

بررسی: برای پاسخ به این سوال نیاز به شناخت نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی داریم، چیزی که داخل فصل تحلیل پرسمن هیچ اشاره ای به اون نداریم. این مبحث رو میتونیم در ابتدای فصل "خواسته های نرم افزار" کتاب سامرویل پیدا کنیم.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۲
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

تشکر از توضیحات مبسوط و متقن شما. ممکنه مباحثی از کتاب سامرویل که در پرسمن (ویرایش قبلی یا احیاناً ویرایش جدید) اشاره‌ای به آنها نشده بفرمایید؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۳
  

Avicenna پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

خواهش میکنم؛
مقایسه من بین ویرایش پنجم پرسمن و ویرایش هشتم سامرویل از نسخه ترجمه شده هست. فرق نسخه های ترجمه شده پرسمن با نسخه اصلی در نبود بخش مباحث پیشرفته در مهندسی نرم افزار (شامل هشت فصل) هست. توجه کنید که موضوعاتی که در زیر میاد یا اصلا داخل پرسمن نیستند و یا اگه هست بصورت کمرنگ مطرح شدند، البته قطعا مشترکاتی هم در این فصول هست ولی معیار انتخاب کلیت مطلب هست، ضمن اینکه ذکر نکردن بقیه فصول به معنی شباهت کامل اونها نیست، فقط از نظر محتوا نزدیکی بیشتری با هم دارند (مثل بخش مدیریت). در زیر شماره فصل، نام فصل و بعضی از موضوعات بصورت ترتیبی ذکر شده اند:

۰۳/ سیستم های حیاتی >> قابلیت اتکا، ایمنی، امنیت و...
۰۶/ خواسته های نرم افزار >> خواسته های عملکردی و غیرعملکردی، زبان ساخت یافته، تعیین مشخصات واسط و...
۰۷/ فرآیندهای مهندسی خواسته ها >> اتناگرافی، اعتبارسنجی خواسته ها، مدیریت تغییر خواسته ها و...
۰۹/ مشخصات سیستم های حیاتی >> تحلیل و دسته بندی ریسک ها، تجزیه ریسک، مشخصات ایمنی - امنیتی و...
۱۰/ مشخصات رسمی >> تعیین مشخصات واسط زیر سیستم، مشخصات رفتاری و...
۱۱/ طراحی معماری >> معماری مخرنی، سرور، لوله کشی عمل گرا، مدل های کنترلی، سیستم های رویداد گرا و...
۱۲/ معماری سیستم های توزیع شده >> معماری چند پردازنده ای و مشتری / کارگزار، معماری نظیر به نظیر و...
۱۳/ معماری کاربرد >> سیستم های پردازش داده، پردازش تراکنش، پردازش رویداد، پردازش زبان و...
۱۵/ طراحی نرم افزار بی درنگ >> سیستم های کنترلی و ناظر، سیستم جمع اوری داده و...
۱۷/ توسعه سریع >> برنامه نویسی کرانه ای، برنامه نویسی جفتی و...
۱۸/ استفاده مجدد نرم افزار >> این فصل در پرسمن هست ولی در ترجمه های فارسی نیست.
۱۹/ مهندسی نرم افزار بر اساس قطعه >> مدل های قطعه، فرآیند CBSE ، ترکیب قطعه و...
۲۰/ توسعه سیستم های حیاتی >> برنامه نویسی امن، اداره استثنا، تحمل عیب و...
۲۴/ اعتبارسنجی سیستم های حیاتی >> تضمین ایمنی، تضمین فرآیند، برآورد امنیت و...
۳۰/ مهندسی امنیت >> ریسک چرخه حیات، طراحی برای استقرار، قابلیت بقا و...
۳۱/ مهندسی نرم افزار سرویس گرا >> مهندسی، واسط و استقرار سرویس، طراحی و پیاده سازی جریان کار و...
۳۲/ توسعه نرم افزار جنبه گرا >> نقاط اتصال و برش، مهندسی نیازمندی های وظیفه گرا، برنامه نویسی جنبه گرا و...

نکته: ویرایش جدید (هفتم) کتاب پرسمن از نظر به روزآوری فصل ها دارای تغییرات محتوایی زیادی نسبت به ویرایش های قبلی هست، همچنین در این ویرایش با حفظ مطالب اصلی، شاهد تغییراتی در ساختار فصل ها هم هستیم. چون هنوز این کتاب رو مطالعه نکردم، نمیتونم مقایسه محتوایی دقیقی از اون و سامرویل داشته باشم به همین دلیل ویرایش پنجم رو برای مقایسه در نظر گرفتم.

دانلود: خلاصه ۲۹ فصل از سامرویل به زبان فارسی با فرمت اسلاید رو میتونید از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
دریافت کنید. البته نمیشه اسمش رو خلاصه گذاشت، چون بازتاب دهنده بخش زیادی از محتوای کتاب سامرویل نیست. اما برای آشنایی با سرفصل ها و ماهیت کلی کتاب مناسب هست. اگه اشتباه نکنم این اسلایدها منطبق با ویرایش ششم سامرویل تهیه شده اند، چون ویرایش های بعدی دارای فصول بیشتری هستند.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۴
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۳:۱۰ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  ..........
دانلود: خلاصه ۲۹ فصل از سامرویل به زبان فارسی با فرمت اسلاید رو میتونید از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
دریافت کنید. البته نمیشه اسمش رو خلاصه گذاشت،
.........
ممنون ازتوضیحات Smile
حالا نهایتا ما اگه کتاب پرسمن ( چاپ هفتم ) بااین اسلاید های خلاصه بخونیم به نظرتون میتونه تا حدی مفید باشه ؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۵
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

تشکر از شما... دقیقاً چون من هم پرسمن ویرایش پنجم رو شروع کردم٬ منظورم بود. حالا شاید با توجه به توضیحات شما سوئیچ کنم روی ویرایش هفتم... خداکنه که تغییراتش زیاد نباشه Wink
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۶
  

Avicenna پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۰ ب.ظ)SaMiRa63 نوشته شده توسط:  حالا نهایتا ما اگه کتاب پرسمن ( چاپ هفتم ) بااین اسلاید های خلاصه بخونیم به نظرتون میتونه تا حدی مفید باشه ؟

خواهش میکنم؛
بهتره بگیم خوندن دقیق هر دو کتاب پرسمن و سامرویل مقداری آرمان گرایانه به نظر میاد! البته هر فردی بهتر از هر کسی به توانایی و اونچه که انجام میده و قراره انجام بده آگاهی داره و هیچ چیز غیرقابل دسترس نیست، مثلا میشه طی یک برنامه فشرده این کار رو انجام داد، اما اگه یک شرایط نرمال و کلی رو در نظر بگیریم که بالاخره درس های دیگه و محدودیت زمانی هم کنارش هست، اگه بتونید همین کتاب پرسمن خودتون رو به خوبی به اتمام برسونید گام بزرگی رو برداشتید، واقعیت هم اینه که تابحال Base طرح اکثر سوالات کنکور هم همین پرسمن بوده و مطالب کتب کنکوری هم تابعی از سوالات کنکور! واسه همینه که ساختار اونها هم منطبق با کتاب پرسمن هست. پس با آرامش کار خودتون رو انجام بدید و نگران چیزی نباشید. بعدش هم حداقل میتونید خیلی سریع این خلاصه رو بخونید و یک شناخت کلی پیدا کنید، بالاخره از هیچی که بهتره! Wink

پ.ن: پیشنهاد مربوط به ایجاد بخش مباحث داغ مهندسی نرم افزار در این پست ویرایش و بقیه پست های مرتبط هم حذف شدند.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۷
  

MSZ پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

منم موافقم
فقط طبق تجربه، نباید امید به مدیران سایت داشته باشیم... البته در کمال تاسف (امیدوارم این ابراز نظرم رو حمل بر بی احترامی یا قدر نشناسی نزارن...) چون خیلی کارا قرار بوده انجام بشه که به انواع و اقسام دلایل انجام نشده (دوست ندارم بگم زیرش زده شده)

یه برنامه باید بین خود کاربرا باشه. مخصوصا اون هایی که حرفی تو این درس برای گفتن دارن، با کمی همکاری میشه قدم های مفیدی برداشت. هرچند این قدم ها کوچیک باشن.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۸
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۵۴ ب.ظ)MSZ نوشته شده توسط:  یه برنامه باید بین خود کاربرا باشه. مخصوصا اون هایی که حرفی تو این درس برای گفتن دارن، با کمی همکاری میشه قدم های مفیدی برداشت. هرچند این قدم ها کوچیک باشن.

البته با اجازه‌ی جناب امیرسینا٬ این پیشنهاد من هست:

مطالب دسته‌بندی شود و کاربران طبق این دسته‌بندی سعی داشته باشند تا تسلط داشته باشند روی این مباحث. در موعدهای مقرری مباحثی طبق دسته‌بندی مطرح شده طرح بشوند و کاربران جوانبی که از این مباحث فراگرفتند٬ مطرح کنند یا درباره‌ی مشکلات و ابهام‌ها بحث کنند.

تا نظر دوستان چه باشه و چطور قرار باشه این موضوع پیاده‌سازی بشه.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۱۹
  

MSZ پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

موافقم
به نظرم هر چه سریع تر باید شروع کرد و سیستم فصل به فصل رو پیشنهاد میکنم

یه پوشه برای درس مهندسی نرم افزار وجود داشته باشه که داخلش ۲۴ تا پوشه دیگه وجود داشته باشه. (برای هر فصل، یک پوشه)

توی هر پوشه (که برای هر فصل ایجاد شده)، ۳ تا تاپیک داشته باشیم:
پرسش و پاسخ (برای رفع کردن اشکالاتمون)
نکات فصل (برای ذکر کردن انواع نکات و مطالبی که برای پاسخ دادن به تست ها مفید هستن)
آزمون فصل (طرح سوالات چهار گزینه ای از طرف دوستان خبره، برای سنجیدن خودمون)

هر چه سریع تر شروع کنیم. چون یه عده خوندن رو شروع کردن و بقیه هم اگه شروع نکردن، باعث میشه زودتر شروع کنن تا از تابستون بتونن برای این درس خوب استفاده کنن.
البته بنظرم بهتره کمی بصورت موازی عمل کنیم. مثلا در ابتدای کار، اعمال بالا رو برای ۴ فصل اول پرسمن انجام بدیم. چون این طور هم اونایی که جلو هستن و هم اونایی که هنوز خیلی مطالب رو نخوندن میتونن استفاده کنن. و همچنین تنها تاپیکی که بعد از یه مدت معین تو هر پوشه بسته بشه، فقط تاپیک "آزمون فصل" باشه و بقیه تاپیک ها برای رفع اشکال یا نوشتن نکات جدید، همیشه باز باشن

اینا نظرات من هست که فکر کنم با کمک هم بتونیم این ایده ها رو تکمیل کنیم و هرچه زودتر با سیستم خوب و پر بازده شروع کنیم...

سپاس
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۰
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من هم موافقم... اگر کسی قراره پرسمن را بخوانه٬ وقتش تابستان هست و پاییز کار یکم دشوار میشه.
پیشنهادی که آقای MSZ هم نوشتند کارساز هست. البته من با سیستم ۲۴ فصلی بیشتر موافقم اما نظر دوستان اینجا تعیین‌کننده هست.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۱
  

Helmaa پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

سلام
دوستان عزیز همه جوانب رو در نظر بگیرید و به یک جمع بندی برسید تا انشالله این تقسیم بندی ها لحاظ بشه.ما هم در کنار شما هستیمSmile
من خودم هم با ۲۴ فصل موافقم!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۲
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

خوب بااین وجودمنم نظرم عوض شد همون ۲۴ فصلی خوبه . Tongue
ممنون ازهمه دوستان که نظراتشون گفتند. Smile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۳
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

ممنون آقای Avicenna پیشنهادشما میتونه روند خوبی داشته باشه ولی زمانش تا آخر تابستون زیاد نیست ؟
بهتر طوری پیش بره حداکثرتا آخر مرداد تموم بشه . Smile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۴
  

MSZ پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

به نظرم تا آخر تابستون خیلی مناسبه
اگه بخواد زودتر باشه، با توجه به حجم زیاد درس و با توجه به اینکه درسای دیگه ای هم داریم که بخونیم، ممکنه کیفیت پایین بیاد. پس همون آخر تابستون میتونه مناسب باشه

البته یه پیشنهاد هم در مورد سیستم پوشه بندی داشتم (مجددا):
به صورت زیر بشه:

- مهندسی نرم افزار (پوشه)
---------- فصل یکم: محصول (پوشه)
--------------- فصل اول: مباحث درسی
--------------- فصل اول: نکات درسی
---------------- سوالات فصل اول (پوشه)
-------------------- سوال اول از فصل اول (عنوان)
-------------------- سوال دوم از فصل اول (عنوان)
-------------------- سوال سوم از فصل اول (عنوان)
.
.
.

چون ممکنه تعداد سوالات یه فصل زیاد بشه، بهتره همشون داخل یه پوشه باشن تا از تاپیک های پرسش و پاسخ (تاپیک اول) و نکات فصل (تاپیک دوم) جدا باشن. چون اصلا ماهیتشون هم با این دو تا تاپیک متفاوت هست

منتظر شروع این پروسه هستیم... کلی سوال دارم که هرچه زودتر میخوام بپرسم! Big Grin

سپاس
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۵
  

Helmaa پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

تو این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
هم خلاصه و کوئیزهایی از فصول پرسمن آورده شده البته ویرایش ۶ این کتاب هست!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۶
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  .........
مرسی، بابا شما هر چی سوال بود رو لو دادید که! Big Grin
...........

نه ما که زبان انگلیسیمون خوب نیست که TongueBig Grin
ممنون اگه زودتر عملیات سخت خوندن پرسمن راآغاز کنید Big Grin ما که حاضریم .
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۷
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

خدا رو شکر این موضوع داره به جاهای خوبی میرسه...
به نظرتون برای انجام این کار باید انجمن جدیدی باشه؟ (مثل سابق برای سوالات سیستم عامل و...) اگر نه، یک نقطه‌ی شروع و زمان‌بندی رو تعیین کنیم تا استارت بزنیم
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۸
  

Victorious پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

این لینکی که گذاشتین به عنوان بخش مهندسی نرم افزار اونجا برنامه ریزی و که صحبتش و کردین دنبال کنیم ؟
من پیگیرم و بحث دنبال می کنم با نظرات جمع موافقم کلا نظرات خوب.
کجا برنامه ریزی رو دنبال کنیم !
یه سوال ؟ ویرایش هفتم پرسمن ترجمه ؟
یا زبان اصلی می گین؟
اگه ترجمه است کدوم ترجمه مدنظر؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۲۹
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۰۶ ب.ظ)Victorious نوشته شده توسط:  یه سوال ؟ ویرایش هفتم پرسمن ترجمه ؟
یا زبان اصلی می گین؟
اگه ترجمه است کدوم ترجمه مدنظر؟
ترجمه سالخورده هستش. Smile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۰
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۷ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۵۳ ق.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  تنها کاری که باید انجام بشه ساختار بندی اولیه پوشه ها و تاپیک هاست.

من به یکی از مدیران برای ایجاد زیرانجمن مباحث مهندسی نرم‌افزار پیام فرستادم امیدوارم به زودی این موضوع رو شروع کنیم.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۱
  

zeinab پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

داخل پرسمن بررسی فاز تحلیل رو داریم اما هیچ اشاره ای به نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی رو نمی بینیم.

____________-
فکر میکنم این نیازمندی ها توی پرسمن باشه!!
هر موقع خوندمش و بهش رسیدم میگم کجاش بوده!!
البته اگر باشه Big Grin

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۳۳ ب.ظ)mohammad-a نوشته شده توسط:  
(14 تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۱۵ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  پیشنهاد: بچه ها، راستی با توجه به اهمیت زیاد این درس تو کنکور فناوری اگه بشه امسال مباحث داغ (طرح سوالات چهارگزینه ای تالیفی) مهندسی نرم افزار رو هم داخل مانشت راه انداخت، میتونه محک خوبی برای آموخته های داوطلبین باشه، ضمن اینکه انگیزه خوبی هم برای خوندن دقیق و سطر به سطر مطالب ایجاد میشه، چون در انتهای هر فصل یا بخش، آزمونی هر چند کوچیک در انتظار محک زدن داوطلب هست، حتی میشه در طرح سوالات نیم نگاهی هم به سامرویل داشت! که اگه احیانا تو کنکور سوالی ازش طرح شد آمادگی برخورد با این نحوه از سوالات هم بوجود بیاد.

این پیشنهاد عالیه. کلاً بحث کردن درباره‌ی مباحث درسی باعث تثبیتش میشه. حتی اگر کسی به نظرم مطلبی رو خیلی خوب خوانده باشه اما توضیح دادنش برای دیگران باعث میشه مطلب جا بیافته.

بچه ها کی این مبحث رو شروع میکنین؟؟؟؟
اگر بشه که عالیه!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۲
  

Helmaa پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

سلام
دوستان عزیز همونطور که میدونید آقا فرداد درباره ایجاد بخش مباحث ویژه تو این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
توضیحات کامل رو دادن.

پیشنهاد میکنم برای تشکیل گروه درسی برای "مهندسی نرم افزار" تو این
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
اعلام آمادگی کنیدSmile
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۳
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

تشکر از شما... من دو روز گذشته فکر میکنم پیامی فرستادم به مدیران برای ایجاد بخش مباحث و دوستان هم گفتند که پیام رو فرستادند اما به هر حال تشخیص گویا اینطور هست که انجمن تازه‌ای باز نشه... به هر حال ما خوشحال میشیم که از تجربه‌های شما استفاده کنیم.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۴
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۲۲ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  ............ و فقط مدتی وقت خودم و شما رو گرفتم که از این بابت عذرخواهی میکنم، ........
من هم ازشما تشکرمیکنم ، شماکه هدفتون کمک به دوستان بود نیاز به عذرخواهی نیست .
من خودم شخصا برای پیشبرد این درس خیلی از حرف هاتون استفاده کردم . باز هم ممنون Smile
به هر حال شاید صلاحدید مدیران اینجوری بوده دیگه ( صلاح سایت مدیران دانند ) WinkTongueBig Grin
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۵
  

zeinab پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

بچه ها شما یه تاپیک رو باز میکنین اما بعدش درست ادامه پیدا نمیکنه!!
تا اینجا که هنوز کسی کوچکترین اشاره ای نکرده که مهندسی نرم رو چجوری بخونیم؟
مثلا هر مبحثی چجوری خونده بشه بهتر و زودتر میفهمیم
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۶
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

چراصحبت شدخیلی هم مفصل ، شما یه نگاه به این قسمت هم بکنید :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۳۷
  

zeinab پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۲۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۰۲ ق.ظ)SaMiRa63 نوشته شده توسط:  چراصحبت شدخیلی هم مفصل ، شما یه نگاه به این قسمت هم بکنید :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

نه به اینصورت!! مثلا اگر هر فصل یا مبحث نکته خاصی داره برا چگونگی خوندنش، منظورمه.
نیازی نیس به نظرتون؟؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۸
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

ببینید هرکسی روش خاصی برای خوندن داره ، مثلا اگه الان من بگم شما اینطورکه من میخونم شماهم بخون شاید سخت باشه شاید آسون ، و ممکنه زده بشید با این حجم کتاب . Tongue
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۳۹
  

Alireza_1387 پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

یه چیز تو درس خوندن فراموش نشه
اول : تو درس خوندن تنوع رو رعایت کن تا خسته نشی
(یه درس رو شروع نکنی تا آخر بخونی ،در س ها رو با هم جلو ببر و با هم تموم کن)

دوم : از ساعات کم شروع کن (سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است) .
بیشتر نفرات اول همینجور بودن و هستن و خواهند بود ،هیچ کس از اون اول علامه دهر نبوده ، همه اول حسن کچل بودن

سوم :ذهنت رو رها کن (ولش کن)
بعضی روزها مثل جمعه به خودت استراحت بده . دوباره بهت می گم به خودت استراحت بده نه اینکه خودت رو با یه کار دیگه خسته کنی

چهارم :انسان با افکارش ساخته می شود.
همه ما انسان ها خصایص مشترکی داریم ،همه ناامید می شیم همه استقامت و صبر در برابر مشکلات داریم
یه جورایی فکر نکن نفرات برتر هیچ غم و غصه ای ندارن ، فقط فرق نفرات عادی با اونا اینه که نفرات برتر سعی می کنن مشکلات ذهنشون رو درگیر نکنه ، نفرات برتر عموما دنبال هدفشون هستن و فکر دیگه ای ذهن اون ها رو مشغول نکرده (مثلا فلان دختره تو دانشگاه Tongue)

پنجم : باتری خودت رو شارژ کن
مواقعی که دیدی داری کم میاری یا دیگه حوصله درس خوندن نداری بشین اهدافت رو دوباره مرور کن ، به سایت دانشگاه دلخواهت سر بزن ، یه سری هم به سایت مانشت یزن تا ازو اون روحیه بگیری ، مخصوصا قسمت کارنامه های رتبه های برتر ( می بینی هیچ کس تمام درس هاشو ۱۰۰ نزده ولی همه تلاششون رو تا روز آخر کردن )

شش: هیچ کس کامل نیست
حتی نفرات برتر هم نمی تونن تمام درس ها رو تموم کنن و یا حتی تو همه درس ها خودشون رو قوی کنن (باز هم رجوع شود به قسمت کارنامه های نفرات برتر
اشتباه ما اینجاست که می گیم الان همه دارن می خونن ، من هیچی نخوندم( با اینکه چند روزی خوب خوندی ، این القای منفی باعث می شه حتی همون ۲ یا ۳ ساعت رو هم در طول هفته ادامه ندی،)


و اما در آخر..............
همونطوری که دیدید خیلی در مورد افکار منفی صحبت کردم،دلیلش هم به خاطر اینه که وقتی شما می گید من هیچی بلد نیستم
این رو بدونید که ذهن ناخودآگاه انسان خیلی کودن تشریف دارن ، و تمام افکار و صحبت های شما رو به بدون هیچ تحلیل و تصرفی به سلول های عصبی می فرستند که البته هرچه شما این افکار منفی بیشتر تو ذهنتون باشه اثرش بیشتره.
شاید اولش بگید تلقین مثبت و افکار زیبا فایده ای نداره
برای همه چی باید صبر کرد و این افکار زیبای خدایی اثرش رو وقتی نشون می ده که شما وارد یه دانشگاه خوب شده اید

این رو هم بدونید که ایرانی های قدیم خیلی مثبت اندیش بودن به خاطر همین هم زندگی آرام وساده ای داشتن
پس ما هم گذشته ی اصیلمون رو یادمون نره

و این حرف مادربزرگمون یامون باشه که همیشه می گفت :



جوون بزرگ می شی یادت می ره ، غصه نخور ، بیا کشمش بخور


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۰
  

zeinab پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

نه بچه ها منظورم روش خوندن یا خلاصه نبود!!!!!
به هر حال ممنون از لطف همگی.
___________________________
"فقط فرق نفرات عادی با اونا اینه که نفرات برتر سعی می کنن مشکلات ذهنشون رو درگیر نکنه"
اینو واقعا از نزدیک خیلی تجربه کردم
_________________________________
"یه سری هم به سایت مانشت یزن تا ازو اون روحیه بگیری"
مانشت رو که من معتادش شدم Big Grin
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۴۱
  

Alireza_1387 پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۲۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۲ ب.ظ)zeinab نوشته شده توسط:  نه بچه ها منظورم روش خوندن یا خلاصه نبود!!!!!
به هر حال ممنون از لطف همگی.
___________________________
"فقط فرق نفرات عادی با اونا اینه که نفرات برتر سعی می کنن مشکلات ذهنشون رو درگیر نکنه"
اینو واقعا از نزدیک خیلی تجربه کردم
_________________________________
"یه سری هم به سایت مانشت یزن تا ازو اون روحیه بگیری"
مانشت رو که من معتادش شدم Big Grin

آهان راستی یه چیز رو فراموش کردم

اونم اینه که هدف داشته باشی
تا حالا تو کلاس بین دوستات و همکلاسی هات دیدی که چجوری دنبال جواب سوال هاشون هستن ، در واقع اونا کاری ندارن که وقتی می خوان سوالی از استاد بپرسن بقیه دوستان و همکلاسی ها چجوری به اون ها نگاه می کنند یا نظرشون درباره لباسی که پوشیدن چیه اون ها فقط و فقط به هدفشون فکر می کنن و کاری به فکر دیگران هم ندارن.

به خاطر اینه که می گن هدف داشته باش.
حتما تو صحنه های جنگ وقتی مادری می خواد بچه اش رو نجات بده ، میبینید که چجوری خودش رو به آب و آتیش می زنه
در واقع مادر هدفی والا دارد و از هر کاری برای رسیدن به هدف خود که نجات بچه اش هست دریغ نمی کند.

آری هدف خود را تعیین کنید
یک هدف بسیار کوچک و یک هدف بسیار بزرگ تعیین کنید و مابین این دو هدف رو باز هم به هدف های بیشتری تقسیم کنید.
مشکل اینجاست که ما فقط هدف های بزرگ برای خودمان تعیین می کنیم
مثلا می گیم : در آینده می خوام پولدار بشم ولی فراموش می کنیم که برای این هدف بزرگ باید اول هدف های کوچکتر پاس بشن که این به حرص و آز و طمع انسان برمی گرده که اگه کسی بتونه این رو کنترل کنه حتما به یه جایی می رسه

مثلا هدف یه نفر قبول شدن توی دانشگاه شریف هستش ، اما قبل از اون
باید درس ها رو درحد کتاب(یه کتاب ساده و مختصر) و جزوه خوب خوند وقتی از این هدف گذشتیم و نمره خوبی گرفتیم می تونیم به کتاب های زبان اصلی و یا حتی کمک گرفتن از اساتید مجرب از دانشگاه های دیگه رجوع کرد و

این همان داشتن هدف های بزرگ و کوچک و صبر داشتن برای رسیدن به هدف بزرگتر است

در واقع هدف های خود را همانند پله درنظر بگیرید که برای رسیدن به آخرین آن باید از پایینترین قسمت شروع کرد

توکل به خدا رو هم فراموش نکنیدBig Grin
موفق باشید
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۲
  

iatii پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

Confused من نرم افزار و اصلا متوجه نمیشم
اصلا درکش نمی کنم طبق برنامه ای که داشتم از روی ۲ تا کتاب پوران و سپاهان خوندم و الان دیگه وقتی برای دوباره خوندنش ندارم . آخه باید درسای دیگه رو بخونم
شما لطفا کمکم کنید که از مهر یه روش دیگه رو برای خوندنش امتحان کنم Sad
ممنون
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۳
  

شبگرد پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من هنوز مهندسی نرم افزار را پاس نکردم مطالعه نرم افزار را تازه باکتاب پرسمن ترجمه دکتر سالخورده شروع کردم ولی در سه ساعت فقط تونستم ۶ صفحه از فصل اولش را بخونم خیلی هم متوجه نشدم چی گفته درکش سخته میخام همین کتاب را بخونم ولی فکر کنم یه یک سالی طول بکشه تابتونم تمومش کنم نمیدونم چیکار کنم بچه ها منبع دیگه ای برای نرم افزار نیست؟
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۴
  

Mohammad-A پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۲۹ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۱۱ ب.ظ)شبگرد نوشته شده توسط:  بچه ها منبع دیگه ای برای نرم افزار نیست؟

اگر مرجع دیگه بخواهید که همین پرسمن خوبه. چون مرجع دیگه‌ی این درس کتاب سامرویل هست که طبق گفته‌ی دوستان سنگین‌تر از پرسمن هست.

برای منابع دیگه٬ میشه کتاب‌های پوران پژوهش یا انتشارات جلوه رو اسم برد. اگر در ادامه می‌بینید که روند پیشروی کند هست٬ به نظرم میتونید روی کتابی مثل کتاب دکتر ناظمی (انتشارات جلوه) وقت بگذارید و برای تکمیل هم پرسمن رو در کنارش داشته باشید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۵
  

phoenix.softeng پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

کتاب آقای ناظمی چطوره؟
ظاهرا از طرف پارسه پیشنهاد شده...کافی هست؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۴۶
  

Amir V پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۰۲ مرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۰ ق.ظ)phoenix.softeng نوشته شده توسط:  کتاب آقای ناظمی چطوره؟
ظاهرا از طرف پارسه پیشنهاد شده...کافی هست؟

این سوال منم هست... میگن خلاصه ی پرسمنه.

اوکیه همین؟ دوستان نظر بدن لطفا.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۷
  

MSZ پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

بچه ها من به یه مشکلی بر خوردم:
حس می کنم تو کتاب اسلام ناظمی (انتشارات جلوه- همونی که پارسه هم داده) تو جواب بعضی از سوالات آخر فصل غلط هایی وجود داره و از اونجایی که جوابا اکثرا تشریحی نیستن، خیلی آدمو گیج میکنه.
کسی اشکالاتی تو پاسخ نامه این کتاب پیدا کرده؟

اگر پیدا کردین؛ هر اشکالی که تا حالا دیدین رو بیایین به بقیه هم اطلاع بدین (مثلا تو همین تاپیک یا تاپیک دیگه ای) که بتونیم ایرادات کلیدهای سوالات رو برطرف کنیم.

مرسی
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۸
  

phoenix.softeng پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

کاش اول یه نفر جواب سوال ما رو می داد که همه بتونیم با خیال راحت و از یک منبع مطمئن شروع کنیم!!!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۴۹
  

pita پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

ببخشید ۳ تا سوال داشتم.

۱ - پرسمن ترجمه سالخورده کاملتره یا دوجلدیه هاشمی طبا؟
۲- سامرویل فقط ترجمه جعفرنژاد هست؟ مال کی بهتره؟
۳- پرسمن هاشمی اخرین ویرایشش ۵ هست؟
ممنون میشم جواب بدین
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۵۰
  

zeinab پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۰۵ مرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۱۶ ب.ظ)pita نوشته شده توسط:  ببخشید ۳ تا سوال داشتم.

۱ - پرسمن ترجمه سالخورده کاملتره یا دوجلدیه هاشمی طبا؟
۲- سامرویل فقط ترجمه جعفرنژاد هست؟ مال کی بهتره؟
۳- پرسمن هاشمی اخرین ویرایشش ۵ هست؟
ممنون میشم جواب بدین

شرمنده من فقط پرسمن جعفرنژاد رو دارم ار بقیش چیزی نمیدونم. فقط میدونم مهندسی نرم یه جوریه!!!!!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۱
  

phoenix.softeng پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

از همپای پارسه پرسیدم این جواب رو گرفتم:
"مرجع اصلی کناب پرسمن ترجمه سالخورده ادیشن ۵ هست،کتاب پارسه دقیقا خلاصه کتاب پرسمن هست من پیشنهاد می کنم اول پرسمن را بخوانید."
من از شهریور شروع می کنم و امیدوارم وقت کم نیارم!!!
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۲
  

pita پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من می خوام پارسه ثبت نام کنم چون می گید پرسمن در کتاب پارسه خلاصه شده نظرتون چیه الان که تابستونه سامرویل بخونم و پاییز هم پرسمن رو؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۳
  

u3f پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

سلام برا خلاصه این درس و تست کدوم کتابا بهترن ممنون
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۵۴
  

dont9 پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۴۷ ب.ظ)u3f نوشته شده توسط:  سلام برا خلاصه این درس و تست کدوم کتابا بهترن ممنون

سپاهان ارشد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۵
  

inxomnia پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

سلام
من به دلیل طولانی بودن تاپیک نرسیدم همه نقد ها رو رویه ترجمه بخونم.
من ترجمه هاشمی طبا رو که می خونم به نظرم بسیار ضعیف هست. می خواستم بدونم بهترین ترجمه بعدی چی هست؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۶
  

SaMiRa.e پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ۰۷:۳۳ ب.ظ)inxomnia نوشته شده توسط:  من ترجمه هاشمی طبا رو که می خونم به نظرم بسیار ضعیف هست. می خواستم بدونم بهترین ترجمه بعدی چی هست؟

فکرکنم ترجمه سالخورده بهتر وروونترباشه .
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۷
  

sepideh.m پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

من ترجمه ی هاشمی طبا رو دارم.تازه میخوام شروع کنم به خوندن، به نظرتون ترجه ی سالخورده رو تهیه کنم و اونو بخونم یا فرقی نمیکنه؟
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۸
  

Amir V پاسخ داده:

Re: RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۰۱ شهریور ۱۳۹۱ ۰۷:۰۱ ب.ظ)sepideh.m نوشته شده توسط:  من ترجمه ی هاشمی طبا رو دارم.تازه میخوام شروع کنم به خوندن، به نظرتون ترجه ی سالخورده رو تهیه کنم و اونو بخونم یا فرقی نمیکنه؟

پست بالایی رو ببین

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۵۹
  

pita پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

پرسمن ویرایش ۵ بخریم یا ۷؟

حل تمرینات کتاب سامرویل ویرایش ۸ رو کسی داره؟ ممنون میشم.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

ارسال: #۶۰
  

mammad_asir پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۰۶ شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۴۷ ب.ظ)pita نوشته شده توسط:  پرسمن ویرایش ۵ بخریم یا ۷؟

حل تمرینات کتاب سامرویل ویرایش ۸ رو کسی داره؟ ممنون میشم.
وقتی ۷ هست واسه چی ۵ میخوای
اگه میخوای پرسمن بخونی از الان خودتو واسه گیج شدن و خوابیدن رو کتاب اماده کن
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۶۱
  

pita پاسخ داده:

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

(۰۹ شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۱ ق.ظ)mammad_asir نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۱ ۰۲:۴۷ ب.ظ)pita نوشته شده توسط:  پرسمن ویرایش ۵ بخریم یا ۷؟

حل تمرینات کتاب سامرویل ویرایش ۸ رو کسی داره؟ ممنون میشم.
وقتی ۷ هست واسه چی ۵ میخوای
اگه میخوای پرسمن بخونی از الان خودتو واسه گیج شدن و خوابیدن رو کتاب اماده کن
فصل ۱۱ سامرویلم. ۳۲ فصله. تصمیم گرفتم بعد تموم شدن سامرویل ، پرسمن سالخورده رو بخونم. نمی دونم خوندن دوتا کتاب مرجع برای مهندسی نرم افزار درسته یا نه؟ چون می ترسم نتونم هیچ کدومو دور کنم. تو تاپیکام نوشته بودن که فصلای اول پرسمن گیج کنندس.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۶۲
  

ITjoon پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

منم خیلی خوندم ولی باز میخام از صفر شروع کنم خدایا..................
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۶۳
  

okok پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

عجب درس سختیه ...
سخت ترین درس بین دروس کنکور فناوری اطلاعات
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال: #۶۴
  

ziba.O پاسخ داده:

RE: روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار)

نرم افزار فقط مدرسانه که خوب جلو میبره مباحثو
نقل قول این ارسال در یک پاسخ



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواندن گروهی کنکور دکتری هوش ۹۹ Lootus ۹ ۷,۷۵۰ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  جزوه خلاصه نکات مهم فصول ابتدایی درس مهندسی نرم افزار Happiness.72 ۱ ۳,۴۸۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: M o h m m @ d
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۳۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  مهندسی نرم افزار rh1995 ۰ ۱,۱۱۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: rh1995
  فیلم های مهندسی نرم افزار خلیلی فر osouly ۰ ۱,۹۰۳ ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: osouly
  طراحی یک سیستم عامل (از صفر) sina4everafter ۱۲ ۱۵,۶۲۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: nahalmomen2007@yahoo.com
  حذف درس برای خواندن کنکور ارشد sima84 ۴ ۴,۴۱۶ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  تعداد روش های نوشتن عدد n ss311 ۲ ۲,۹۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  تفکیک سوالات پاسخ درست بر اساس هر درس Distance ۰ ۲,۶۷۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Distance
  مشاوره روش تحقیق و تحلیل آماری sirvan.t ۰ ۱,۹۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: sirvan.t

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close