تالار گفتمان مانشت
روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - نسخه‌ی قابل چاپ

صفحه‌ها: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 14 خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۵۶ ب.ظ

...ادامه‌ی سلسله موضوع‌های درست درس خواندن

دوستان پیشنهاد شما برای درس مهندسی نرم‌افزار چیه؟!

با توجه به اینکه تیپ سوالات در هر سال ممکنه تغییر کنه و درجه‌ی سختی هر سال هم متغیر هست... خواندن مرجع رو پیشنهاد میکنید؟ یا راه دیگه‌ای دارید؟!

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - ania_13 - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۵۴ ق.ظ

من که ترجیح میدم مرجع بخونم و نکته برداری کنم. کلا توی دروس حفظی اینجوریم. البته اگه یه ترجمه خوب از کتاب پرسمن داشته باشم عالیه. آخه ترجمه هاشمی طبا رو دارم نمیدونم چاپ کی هست اما وای خدا به نظرم اصلا ویرایش نشده.

ترجمه کی بهتره بچه ها؟

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۵۴ ق.ظ

من سالخورده رو یه مقدار خوندم اما باز هم ترجمه ش روان نیست (ولی میگن از بقیه بهتره)

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Aurora - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۲۰ ق.ظ

منم ترجیح میدم پرسمن رو بخونم به همراه کتاب پوران. کتاب منم هاشمی طباست با کلی غلط در ترجمه.
سالخورده یک جلده؟

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۴۶ ق.ظ

بله یک جلده ۲۴ فصل.

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Avicenna - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۰ ب.ظ

سلام؛
در مورد کتاب مرجع به نظرم من خوندن Pressman بصورت دقیق و مفهومی واقعا میتونه یک نقطه اتکا و اطمینان برای پاسخگویی به تست های این درس باشه و من هیچ چیزی رو بهتر از اون نمی بینم! نباید زیاد روی حجم زیادش تمرکز کرد و ازش ترسید! میشه به عنوان یک درس شیرین بهش نگاه کرد و شمرده شمرده جلو رفت، در غیر اینصورت کسل کننده خواهد شد! خصوصا فصل تابستون رو نباید برای خوندنش از دست داد! ویرایش هفتم، جدیدترین نسخه این کتاب هست که اتفاقا ترجمه فارسی این کتاب از دکتر سالخورده حقیقی چند وقت پیش چاپ شد. نسخه انگلیسی این کتاب هم از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
قابل دریافت هست. البته مثلا تو کنکور امسال همه سوالات بجز اون سوال اقتصاد مهندسی!!! که هیچ ربطی به این درس نداشت با ویرایش های قدیم قابل پاسخگویی بود.

در مورد کتاب کنکوری بهتره اینطور بگم که کسی که کتاب آقای Pressman رو بصورت کامل بخونه بیشتر باید دنبال تست باشه تا کتاب کنکوری! چون مثلا من بعد از دو بار خوندن مرجع وقتی رفتم سه کتاب پارسه، پوران پژوهش و سپاهان رو خوندم هیچ چیزی به آموخته هام اضافه نشد، فقط خوبیشون این بود که چون من وقت خلاصه نویسی حجم زیاد کتاب مرجع رو نداشتم بهم در یادآوری نکات مهم کمک کردند. به نظرم پوران پژوهش و سپاهان خوب هستند، ولی من سپاهان رو ترجیح میدم، چون به بجای اشاره به نکات غیرضروری، بصورت خلاصه و مفید به اصل مطلب پرداخته، فقط مشکلش اینه که فکر کنم از سال ۸۸ تجدید چاپ نداشته و شامل تست های جدید نمیشه! یه کتاب تستی هم به نام هزار نکته در مهندسی نرم افزار، تالیف دکتر اسلام ناظمی هم وجود داره که فقط شامل هزار سوال دو و چهار گزینه ای با پاسخ غیرتشریحی + تست های سراسری از سال ۸۳ تا ۹۰ هست. بنظرم این کتاب برای مرور سریع کتاب مرجع و آزمون های طبقه بندی شده بسیار مفید هست.

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰ ب.ظ

ممنون از شما.
به نظرتون چقدر ضروری هست که ویرایش هفتم خوانده بشه؟ (چقدر مطالب جدید و تغییریافته هست تو ویرایش جدید)
پس یعنی توصیه میکنید به جای خلاصه‌نویسی درس٬ از کتاب‌هایی که پرسمن رو خلاصه کردند استفاده کنیم؟

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Avicenna - 15 خرداد ۱۳۹۱ ۰۳:۱۱ ب.ظ

خواهش میکنم؛

(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰ ب.ظ)mam نوشته شده توسط:  به نظرتون چقدر ضروری هست که ویرایش هفتم خوانده بشه؟ (چقدر مطالب جدید و تغییریافته هست تو ویرایش جدید)

ببینید من خودم تاحالا فرصت خوندن ویرایش جدید رو نداشتم اما کسانی که دیدن میگن بعضی از مفاهیم این کتاب دچار دگرگونی شده (خود آقای Pressman هم تو مقدمه ویرایش جدید این مورد رو گفته) ولی با این حال بخش زیادی از مطالب بنیادی مثل ویرایش قبلی هست. ویرایش هفتم تو سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تازه چند ماهه که اولین ترجمه از اون وارد بازار شده، از زمانی که ویرایش جدید اومد تا همین حالا فکر میکنم ما سه کنکور رو پشت سر گذاشتیم ولی همه تست ها از این منبع طبق همون ویرایش های قبلی بوده، چون همونطور که میدونید قرار نیست سوالات هر سالی دقیقا تو همون سال طرح بشه! از بانک تست سال های گذشته سنجش استخراج میشن! حالا میشه روی این قضیه حساسیت به خرج داد یا نداد!

(۱۵ خرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰ ب.ظ)mam نوشته شده توسط:  پس یعنی توصیه میکنید به جای خلاصه‌نویسی درس٬ از کتاب‌هایی که پرسمن رو خلاصه کردند استفاده کنیم؟

من چنین توصیه ای نمیکنم! چون بنظرم کسی که قراره کتابی به این حجم رو بصورت دقیق مطالعه کنه میتونه با نوشتن چند صفحه خلاصه کار خودش رو برای مرور این کتاب راحت تر کنه و این هم کار سختی نیست! من فقط تا فصل دهم خلاصه نویسی کردم که به ازای هر فصل تقریبا یک صفحه نکات مهم استخراج شد. برای بقیه فصول دیگه حوصله نداشتم و بجاش از ماژیک های علامت گذار و یا حاشیه نویسی میکردم! اگه فصل تابستون بود حتما ادامه میدادم اما چون من پاییز این کتاب رو میخوندم دیگه وقت نمیشد، واسه همین بعد از تموم کردننش رفتم چند کتاب کنکوری رو خوندم. جالبه بدونید وقتی کتاب پرسمن رو کامل بخونید دیگه وقتی این ها رو میبینید انگار دارید روزنامه میخونید! من مثلا یادم میاد که پوران رو در عرض یک روز تموم کردم! ما بیشتر از متن کتاب کنکوری به تست ها و یکسری نکات اون نیاز داریم! خصوصا نکاتی که ممکنه از چشممون در کتاب مرجع دور مونده باشه! میدونید فرق مطالب کتاب های کنکوری با خلاصه نویسی ما چیه؟ ما تو خلاصه نویسی هامون هم نکات مهم و هم برداشت و درک خودمون از یک قضیه رو به شیوه ای منحصربفرد یادداشت می کنیم! اما کتاب های کنکوری فقط نکات و خلاصه ای از درس رو از کتاب مرجع بدون هیچ تغییری داخل کتاب خودشون کپی می کنند!

من پیشنهاد میکنم قبل از شروع به خوندن به حجم زیاد این کتاب نگاه نکنید! فقط روی اون فصل تمرکز کنید! دقیقا از همون ابتداش شروع کنید و حتی اهداف و چشم اندازهای اون فصل در ابتدا رو هم بخونید! این قضیه به تکنیک Preview معروفه، یعنی قبل از شروع یک چند دقیقه ای فکر کنیم ببینیم که این فصل از ما چی میخواد و یک ذهنیت کلی از مطالب اون فصل بدست بیاریم تا بتونیم مطالب بخش های مختلف رو به هم ارتباط بدیم. بعد خیلی با آرامش و شمرده شمرده شروع میکنیم به خوندن متن اصلی، سعی کنید همه متن رو با دقت بخونید و درک کنید و تا حد امکان اون رو به دنیای واقعی مهندسی نرم افزار مرتبط کنید (این مورد خیلی به جذابیت و لذت مطالعه کمک میکنه!) و در عین حال نکات خیلی مهم رو خلاصه نویسی کنید! عموما از یک صفحه بیشتر نکته مهم ندارند (جز فصل هایی خاص) یا حالا به هر شیوه ای که راحتید. من از اونجا میگم خلاصه نویسی بهتر از حاشیه نویسیه که فکر میکنم شاید اون اواسط یا روزهای باقیمونده به کنکور که خواستید مطالب رو مرور کنید حوصله ورق زدن این کتاب پرحجم و سنگین! رو برای خوندن حاشیه ها و علامت ها نداشته باشید! Smile

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 13 تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۴۸ ب.ظ

دوستان یک سؤال
همانطور که احتمالا خبر دارید کنکورهای گذشته هر کدام تقریباً دارای تیپ خاصی از سؤالات بودند. مثلاً کنکو ۹۰ (بهمن ۸۹) منطبق با کتاب سامرویل سؤالات طرح شده بودند و کنکور ۹۱ با خواندن پرسمن تقریباً همه‌ی سؤالات رو میشد جواب داد.
به نظرتون با این پراکندگی باید چه کار کرد؟ با توجه به این دو نکته که تقریباً همه‌ی کتاب‌های کنکوری منطبق با پرسمن تنظیم شده‌اند و حجم کتاب سامرویل هم در حد پرسمن هست و امکان خواندن همزمان کم هست.

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Avicenna - 14 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۲۶ ق.ظ

کتاب مهندسی سامرویل اولین منبعی بود که بعد از ورود به دانشگاه خوندم. در زیر نظر شخصی خودم رو در این مورد میگم؛
در زمینه مقایسه کتاب سامرویل و پرسمن گفتنیه که از نظر حجمی، تقریبا با هم برابرند. ولی پیچیدگی کتاب سامرویل بیشتر از پرسمن هست و همچنین با گستردگی موضوعی و اصطلاحی بیشتری روبرو هستیم. ضمن اینکه بصورت کلی دارای نکته های بیشتری هست، مثلا خیلی از بخش های متن کتاب پرسمن مثل کتاب داستان میمونه و ممکنه تو یک صفحه حتی یک نکته کنکوری که ارزش خط کشیدن داشته باشه رو پیدا نکنیم، اما مطالب سامرویل سنگین تر هستند.

اما در مورد پرسشی که در مورد محتویات و تفاوت این دو با هم شد، ببینید قطعا با هم همپوشانی ها و نزدیکی هایی دارند ولی از نظر من در عین وجود شباهت ها، تفاوت های بسیاری هم با هم دارند. این تفاوت رو میشه هم در موضوعات عنوان شده و هم در نوع نگاه به مقوله های مختلف دید. برای مثال ما در پرسمن چیزی به نام توسعه جنبه گرا، مهندسی مجدد، بحث های متمرکزی در مورد امنیت سیستم ها و... نداریم، حتی داخل اون فصولی که حداقل از نظر عناوین با هم مشترکند هر دو کتاب مطالب مازادی نسبت به هم دارند، مثلا سوالی که امروز داخل
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
بحثش بود، داخل پرسمن بررسی فاز تحلیل رو داریم اما هیچ اشاره ای به نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی رو نمی بینیم.

اما در مورد اینکه با خوندن پرسمن میتونیم به سوالات سامرویل جواب بدیم یا خیر، اگه از دید مستقیم نگاه کنیم، خب قاعدتا با توجه به اینکه ما تفاوت های موضوعی زیادی داریم ممکنه از مبحثی سوال بیاد که داوطلب اصلا حتی تیترش رو هم تو پرسمن ندیده! مثلا تستی از نقاط اتصال و برش از فصل توسعه جنبه گرا! و سوالات ناشناخته زیادی که میشه طرح کرد. اما اگه بخوایم از از زاویه ای متفاوت نگاه کنیم، اگه کسی واقعا به مفاهیم پرسمن مسلط باشه میتونه با یکسری از سوالات احتمالی از سامرویل کنار بیاد. اصلا چه مثالی بهتر از کنکور ۹۰ برای بررسی بیشتر این موضوع؟! Wink

کلا ما سال ۹۰ در مهندسی ۶ تست داشتیم، که همه اونها رو میشد با سامرویل جواب داد، اما برای افرادیکه فقط پرسمن رو خونده بودند ۲ سوال ۴۹ و ۵۲ کاملا واضح بود. به نظر من فردی که به پرسمن مسلط بود میتونست سوال ۵۳ و ۵۴ رو هم با اینکه مستقیما در کتاب مطرح نشده بود با استفاده از یک تحلیل موضوعی کلی جواب بده اما در پاسخ به سوالات زیر یعنی ۵۰ و ۵۱ احتمالا با مشکل مواجه میشد، چون از نظر من برای پاسخ به این دو سوال نیاز به شناخت مفاهیمی مازاد بر مطالب پرسمن بود.

- کدامیک از جملات زیر نادرست است؟
الف. در معماری مخزنی (Respository) تکامل داده ها مشکل و هزینه بر است.
ب. معماری سرویس دهنده / سرویس گیرنده برای داده های توزیع شده مناسب است.
ج. معماری مخزنی برای به اشتراک گذاشتن حجم زیادی از داده ها مناسب است.
د. در معماری سرویس دهنده / سرویس گیرنده، مدل داده ای مشترکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی: برای پاسخگویی این سوال ما نیاز به دونستن تعاریفی از معماری مخزنی و سرویس دهنده / سرویس گیرنده داریم. خب این موضوع مربوط به مبحث طراحی معماری هست، ما داخل این فصل از پرسمن اشاره واضحی به این دو نداریم، اما در صفحات ۲۱۵ تا ۲۱۸ فصل "طراحی معماری" سامرویل مطالب مربوط رو میشه مشاهده کرد.

- کدامیک از موارد زیر برای گنجاندن در طراحی جزئی یک نرم افزار مناسب نیست؟
الف. حداکثر زمانی که استفاده کننده بایستی منتظر پاسخ سیستم بماند.
ب. نحوه ذخیره اطلاعات مربوط به عملیات انجام شده در هر روز
ج. اتفاقاتی که باید در صورت قطع اتصال از شبکه کامپیوتری در سیستم بیفتد.
د. هیچکدام

بررسی: برای پاسخ به این سوال نیاز به شناخت نیازمندی های عملیاتی و غیر عملیاتی داریم، چیزی که داخل فصل تحلیل پرسمن هیچ اشاره ای به اون نداریم. این مبحث رو میتونیم در ابتدای فصل "خواسته های نرم افزار" کتاب سامرویل پیدا کنیم.

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 14 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۷ ق.ظ

تشکر از توضیحات مبسوط و متقن شما. ممکنه مباحثی از کتاب سامرویل که در پرسمن (ویرایش قبلی یا احیاناً ویرایش جدید) اشاره‌ای به آنها نشده بفرمایید؟

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Avicenna - 14 تیر ۱۳۹۱ ۰۳:۱۰ ب.ظ

خواهش میکنم؛
مقایسه من بین ویرایش پنجم پرسمن و ویرایش هشتم سامرویل از نسخه ترجمه شده هست. فرق نسخه های ترجمه شده پرسمن با نسخه اصلی در نبود بخش مباحث پیشرفته در مهندسی نرم افزار (شامل هشت فصل) هست. توجه کنید که موضوعاتی که در زیر میاد یا اصلا داخل پرسمن نیستند و یا اگه هست بصورت کمرنگ مطرح شدند، البته قطعا مشترکاتی هم در این فصول هست ولی معیار انتخاب کلیت مطلب هست، ضمن اینکه ذکر نکردن بقیه فصول به معنی شباهت کامل اونها نیست، فقط از نظر محتوا نزدیکی بیشتری با هم دارند (مثل بخش مدیریت). در زیر شماره فصل، نام فصل و بعضی از موضوعات بصورت ترتیبی ذکر شده اند:

۰۳/ سیستم های حیاتی >> قابلیت اتکا، ایمنی، امنیت و...
۰۶/ خواسته های نرم افزار >> خواسته های عملکردی و غیرعملکردی، زبان ساخت یافته، تعیین مشخصات واسط و...
۰۷/ فرآیندهای مهندسی خواسته ها >> اتناگرافی، اعتبارسنجی خواسته ها، مدیریت تغییر خواسته ها و...
۰۹/ مشخصات سیستم های حیاتی >> تحلیل و دسته بندی ریسک ها، تجزیه ریسک، مشخصات ایمنی - امنیتی و...
۱۰/ مشخصات رسمی >> تعیین مشخصات واسط زیر سیستم، مشخصات رفتاری و...
۱۱/ طراحی معماری >> معماری مخرنی، سرور، لوله کشی عمل گرا، مدل های کنترلی، سیستم های رویداد گرا و...
۱۲/ معماری سیستم های توزیع شده >> معماری چند پردازنده ای و مشتری / کارگزار، معماری نظیر به نظیر و...
۱۳/ معماری کاربرد >> سیستم های پردازش داده، پردازش تراکنش، پردازش رویداد، پردازش زبان و...
۱۵/ طراحی نرم افزار بی درنگ >> سیستم های کنترلی و ناظر، سیستم جمع اوری داده و...
۱۷/ توسعه سریع >> برنامه نویسی کرانه ای، برنامه نویسی جفتی و...
۱۸/ استفاده مجدد نرم افزار >> این فصل در پرسمن هست ولی در ترجمه های فارسی نیست.
۱۹/ مهندسی نرم افزار بر اساس قطعه >> مدل های قطعه، فرآیند CBSE ، ترکیب قطعه و...
۲۰/ توسعه سیستم های حیاتی >> برنامه نویسی امن، اداره استثنا، تحمل عیب و...
۲۴/ اعتبارسنجی سیستم های حیاتی >> تضمین ایمنی، تضمین فرآیند، برآورد امنیت و...
۳۰/ مهندسی امنیت >> ریسک چرخه حیات، طراحی برای استقرار، قابلیت بقا و...
۳۱/ مهندسی نرم افزار سرویس گرا >> مهندسی، واسط و استقرار سرویس، طراحی و پیاده سازی جریان کار و...
۳۲/ توسعه نرم افزار جنبه گرا >> نقاط اتصال و برش، مهندسی نیازمندی های وظیفه گرا، برنامه نویسی جنبه گرا و...

نکته: ویرایش جدید (هفتم) کتاب پرسمن از نظر به روزآوری فصل ها دارای تغییرات محتوایی زیادی نسبت به ویرایش های قبلی هست، همچنین در این ویرایش با حفظ مطالب اصلی، شاهد تغییراتی در ساختار فصل ها هم هستیم. چون هنوز این کتاب رو مطالعه نکردم، نمیتونم مقایسه محتوایی دقیقی از اون و سامرویل داشته باشم به همین دلیل ویرایش پنجم رو برای مقایسه در نظر گرفتم.

دانلود: خلاصه ۲۹ فصل از سامرویل به زبان فارسی با فرمت اسلاید رو میتونید از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
دریافت کنید. البته نمیشه اسمش رو خلاصه گذاشت، چون بازتاب دهنده بخش زیادی از محتوای کتاب سامرویل نیست. اما برای آشنایی با سرفصل ها و ماهیت کلی کتاب مناسب هست. اگه اشتباه نکنم این اسلایدها منطبق با ویرایش ششم سامرویل تهیه شده اند، چون ویرایش های بعدی دارای فصول بیشتری هستند.

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - SaMiRa.e - 14 تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۰ ب.ظ

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۳:۱۰ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  ..........
دانلود: خلاصه ۲۹ فصل از سامرویل به زبان فارسی با فرمت اسلاید رو میتونید از
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
دریافت کنید. البته نمیشه اسمش رو خلاصه گذاشت،
.........
ممنون ازتوضیحات Smile
حالا نهایتا ما اگه کتاب پرسمن ( چاپ هفتم ) بااین اسلاید های خلاصه بخونیم به نظرتون میتونه تا حدی مفید باشه ؟

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Mohammad-A - 14 تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۳۹ ب.ظ

تشکر از شما... دقیقاً چون من هم پرسمن ویرایش پنجم رو شروع کردم٬ منظورم بود. حالا شاید با توجه به توضیحات شما سوئیچ کنم روی ویرایش هفتم... خداکنه که تغییراتش زیاد نباشه Wink

روش درست درس خواندن از صفر (مهندسی نرم‌افزار) - Avicenna - 14 تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۱۵ ب.ظ

(۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۰۰ ب.ظ)SaMiRa63 نوشته شده توسط:  حالا نهایتا ما اگه کتاب پرسمن ( چاپ هفتم ) بااین اسلاید های خلاصه بخونیم به نظرتون میتونه تا حدی مفید باشه ؟

خواهش میکنم؛
بهتره بگیم خوندن دقیق هر دو کتاب پرسمن و سامرویل مقداری آرمان گرایانه به نظر میاد! البته هر فردی بهتر از هر کسی به توانایی و اونچه که انجام میده و قراره انجام بده آگاهی داره و هیچ چیز غیرقابل دسترس نیست، مثلا میشه طی یک برنامه فشرده این کار رو انجام داد، اما اگه یک شرایط نرمال و کلی رو در نظر بگیریم که بالاخره درس های دیگه و محدودیت زمانی هم کنارش هست، اگه بتونید همین کتاب پرسمن خودتون رو به خوبی به اتمام برسونید گام بزرگی رو برداشتید، واقعیت هم اینه که تابحال Base طرح اکثر سوالات کنکور هم همین پرسمن بوده و مطالب کتب کنکوری هم تابعی از سوالات کنکور! واسه همینه که ساختار اونها هم منطبق با کتاب پرسمن هست. پس با آرامش کار خودتون رو انجام بدید و نگران چیزی نباشید. بعدش هم حداقل میتونید خیلی سریع این خلاصه رو بخونید و یک شناخت کلی پیدا کنید، بالاخره از هیچی که بهتره! Wink

پ.ن: پیشنهاد مربوط به ایجاد بخش مباحث داغ مهندسی نرم افزار در این پست ویرایش و بقیه پست های مرتبط هم حذف شدند.