زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۶:۳۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )

ارسال:
۰۹ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۰۶ ب.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
با برخی از دوستان تصمیم گرفته شد که برای هر درس یه تاپیک بزنیم تا روش درست درس خوندن آن درس را دریک تاپیک بررسی کنیم هر کدام از دوستان که تونستن توی گسسته موفق باشن روششون رو بگن .با تشکر. از صفر هم بگنBig GrinBig Grin تا صد !!!!!
منتظر هستیم .
من این درس رو پارسال حذف کردم می خوام از صفر الان شروع کنم چه کنم؟ از روی گریمالدی و روزن ترجمه شده می خوام بخونم .
روش درست درس خوندن منظور فقط این نیست که چه کتابی خوندیم .اینکه چطور مثلا گریمالدی یا روزن رو خوندی یا که به نظرت برات مفید بوده .
خلاصه برداشتی ؟ یا تست زیاد زدی ووووو
و همچنین به نظرت روش درست خلاصه برداری در این درس چطوره وقتی کل تمرینها و بیشتر متن این دو کتاب حجیم نکته دارن .


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: **sara** , Hamed92 , kashir , SaMiRa.e , Parva , M.H.P , BJS , Mahbanoo313 , Mahla Mehr , n65 , Pegasus , Mohammad WR10
ارسال:
۰۹ خرداد ۱۳۹۱, ۱۱:۴۴ ب.ظ
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
راستش من لیسانس ریاضی کاربردی بودم و با این درس زیاد سرو کار داشتم .
بنظرم گسسته یه درسیه که از اسمش پیداست : گسسته . یعنی مبحث زیاد داره . مثلا خود من توی ترکیبات قوی هستم ولی توی روابط هم ارزی ضعیف .

نظرم اینه که این درس رو سیلابسی بخونید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SarahArshad , SaMiRa.e , Parva , M.H.P , pos , nomad:D , Mahbanoo313 , reyhaneh64 , Pegasus
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۵۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸ ق.ظ، توسط hajar2261.)
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
بهترین راهنما ها در این مورد بچه های علوم کامپیوتر هستند.
من از چندتا از دوستان این رشته دعوت کردم یک سری به اینجا بزنند.
شما هم اگر از بچه ها کسی رو می شناسید که در این درس قوی هست ازشون دعوت کنید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: M.H.P , pos , Mahbanoo313
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۱ ق.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
نفر اول کنکور علوم بهترین گزینه است.مرسی که کمک کردی


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۱۶ ق.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
یه قسمتاییش به ذهن قوی نیاز داره از این لحاظ شبیه هندسه است.
از قوی کردن ذهن فرار نکنید! شاید با تمرین چند باره یه مساله اون مساله رو سریع تر حل کنید ولی در مواجهه با مساله های جدید چه میکنید؟!(منظورم نفی تمرین نبود بلکه تقبیح تمرین صرف بود!)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , Parva , M.H.P , SarahArshad , firouzi.s , kerm
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۲:۲۰ ق.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
دوستان اگه میشه فصل به فصل یا مبحث به مبحث کمک کنن. باتشکر


آیا می دانید تاثیر جمله «این مکان مجهز به دوربین مداربسته می باشد» به مراتب بیشتراز جمله «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» می باشد!!!!!!!!!!!!!ا


یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۵:۵۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۱۹ ق.ظ، توسط MSZ.)
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
سلام
قبل از هر چیز باید ازتون عذرخواهی کنم چون ممکنه متنی که مینویسم کمی طولانی و خسته کننده بشه

و اما گسسته...
منبع اصلی کنکور: کتابهای گریمالدی و روزن
هر دو تای این کتابها مهم هستن و در واقع همدیگه رو تکمیل میکنن
کتاب گریمالدی دو تا ترجمه ازش تو بازار هست که من ترجمه انتشارات فاطمی که چهار جلدی هست رو پیشنهاد میکنم و کتاب روزن هم زبان اصلی
این درس با مباحث مربوط به منطق شروع میشه و با مباحث شمارش و روابط بازگشتی تموم میشه...
اول کار نرین سراغ کتابای کنکوری مثل پوران یا راهیان یا کتابای دیگه (تو گسسته مطلقا این کارو نکنین)
اول سعی کنین مباحث مربوطه رو از رو دو تا کتابی که گفتم بخونین، تا جایی هم که وقت (طبق برنامه ریزی که کردین) اجازه داد مثال ها و تمریناتش رو حل کنین. بعدش که این کار رو کردین، همون مبحث رو برین از رو کتاب کنکوری (مثلا پوران) بخونین و تعدادی تست بزنین
این روش واقعا زمان و انرژی زیادی ازتون میگیره پس بهترین زمان برای انجام دادن این سیستم تو ایام تابستون هست... ولی نهایتا باعث میشه خیالتون از گسسته به شکل کامل راحت باشه و اگر تو کنکور به سوالات خیلی سخت هم بر بخورین خیلی با اعتماد این جمله رو به خودتون بگین: "اگر من نتونم این سوال رو جواب بدم، احتمالا کس دیگه ای هم نمیتونه!"

تا شروع پاییز (نهایتا تا شروع آبان) شما دیگه همه مطالب گسسته رو باید تموم کرده باشین و شروع کنین دور کردن رو
این دور کردن میتونه بر اساس بودجه بندی های آزمونهای موسسات مختلف باشه یا اینکه بر اساس برنامه ریزی خودتون باشه... هر کدوم که براتون راحت تر هست رو انجام بدین (روش خود من، ترکیبی هست!)
از اینجا به بعد شما خیلی سریع مطالب رو مرور میکنین (چون قبلا یک بار بصورت عمیق از رو کتب مرجع به همراه حل سوالات تشریحی و تعدادی تست خوندینش) و به سرعت سراغ تست زنی میرین و تمرکز اصلی رو میزارین رو مرور و تست.
بین صحبت هام این رو باید بگم:
اگر میخوایین تو درسی به وضعیت عالی برسین، چهار تا مرحله زیر رو به ترتیب و با دقت و حوصله باید طی کنین:
ادراک - تثبیت - تسلط - جمع بندی
ادراک یعنی خوندن درس از رو کتب مرجع (تاکید میکنم که کتب مرجع... نه پوران و مقسمی و غیره!) بصورت دقیق طوری که هیچ مطلبی نخونده یا نفهمیده نمونه
تثبیت یعنی حل سوالات تشریحی (تاکید میکنم که سوالات تشریحی و نه تستی) و یا حل سوالات تستی بصورت تشریحی و بدون در نظر گرفتن فاکتور زمان
تسلط یعنی تست زنی با در نظر گرفتن فاکتور زمان، نمره منفی و تکنیک های تست زنی
شما باید مرحله ادراک و تثبیت رو (با هم) برای هر مبحث انجام بدین و برین سراغ مبحث بعدی (طبق توضیحات بالا) و بعد از اینکه این دو کار رو برای همه مباحث انجام دادین باید برین سراغ مرحله تسلط
مرحله تسلط تا ۱ ماه مونده به کنکور باید تموم بشه
جمع بندی (که نیاز به توضیح نداره چون از اسمش معلومه) که شامل مرور نکات و مرور تست ها میشه (تو این مرحله نباید مطلب جدید خوند) از یک ماه قبل کنکور شروع میشه (نهایتا ۲۰ روز قبل کنکور)
تو درس گسسته بهتره این سیستم رو پیاده کنین تا بهترین نتیجه ممکن رو بگیرین
بهتره دنبال راه در رو نباشین!!! چون نداره!!! اگه کسی میگه فقط پوران خوندم و ۱۰۰ زدم، مطمئن باشین که تو کنکور بعدی حتی اگر شما همون کاری که اون کرده رو انجام بدین ممکنه حتی منفی هم بزنین!!! پس کاری رو انجام بدین که درسته، نه کاری که اشتباهه ولی در مورد یک یا چند نفر خاص جواب داده (و در مورد خیلی ها جواب نداده!!! پوران رو خیلی ها خوندن ولی چرا اونا نتونستن بزنن؟!)
کم نبودن اونایی که کلی کتاب کنکوری خوندن (بدون انجام مراحل ادراک و تثبیت رفتن سراغ مرحله تسلط) و وقتی از کنکور اومدن بیرون می گفتن "کاش این همه زمانی که واسه گسسته خوندن گذاشته بودم رو میذاشتم روی یه درس دیگه!" چون نتونسته گسسته بزنه!
ضریب گسسته بالاست و کسایی که ارشد قبول شدن میگن تو مقطع ارشد (اکثر گرایش های آی تی و کامپیوتر و همین طور علوم کامپیوتر) خیلی مهمه که زبان و گسسته خوبی داشته باشی چون باعث میشه سختی کارت کمتر بشه. پس گسسته رو فقط به عنوان چند تا تست نبینین... حالا حالا ها کار داریم باهاش!
اگه سوالی بود در خدمتم
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: nina , SaMiRa.e , **sara** , majid67110 , Parva , M.H.P , sajad_8900 , pos , مازیار صفایی , Mohammad-A , kashir , kerm , Jooybari , SarahArshad , Mahbanoo313 , reyhaneh64 , ماه بانو , Victorious , ali reza , Sophia , saeid1389 , hnarghani , fateme_68 , Mahla Mehr , shima_24 , hamid-92 , Pegasus , mis masi , arichoana , Engineer , عزیز دادخواه , elham joon , Mohammad WR10 , samaneh_aftab , rata , Happiness.72 , Sector , یه نفر
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۵ ق.ظ
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
با عرض سلام.
گسسته با اون مسایل فراوون و متنوعش از شیرین ترین درسهای رشته ماست. دانستن گسسته شما رو در حل بسیاری از سوالات درس های دیگه هم کمک می کنه.و به نظرم صرف نظر از ضریبش برای کسی که کنکور شرکت می کنه واجب هست.

دو کتاب یاد شده Textbook هستند یعنی بهترین کار اینه که اونها رو از اول تا جایی که می رسین مثل داستان بخونین. به هیچ وجه لازم نیست چیزی را که نمی فهمین حفظ کنین بلکه خوندن با تامل و حل تمام مثالها و تمرینات به شما درک و بصیرتی می ده که با دیدن هرسوالی راه های حل اون در ذهن شما تداعی می شه.

من خودم حدود ۱۵۰ صفحه از کتاب روزن و ۲۰۰ صفحه از کتاب گریمالدی را رسیدم بخونم. متن این دو کتاب بسیار ساده است و دقیقا میشه با اونها از صفر شروع کرد. البته گریمالدی ساده تر گفته. به نظر من یکبار خواندن یکی از این کتاب ها به این شکل کافیه و برای مرور باید از کتابی مثل پوران استفاده کرد.

توصیه می کنم حتی اگر زبان شما ضعیف هست باز هم زبان اصلی مطالعه بفرمایین چون اکثر مطالب اوایل کتاب پیش پا افتاده هست و تا شما به مطالب پیچیده تر برسید هم ریدینگ شما بهتر شده و هم با ادبیات لاتین بسیار ساده و مفید ریاضیات آشنا شدین. البته هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد، این کار حوصله و زمان زیادی می طلبد.

با پوزش از اطاله کلام.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: M.H.P , kashir , SaMiRa.e , sajad_8900 , kingxerxes
ارسال:
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۰:۲۸ ق.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
بنظرم بعضی درسها فقط با خوندن براشون تسلط ایجاد نمیشه گسسته از جمله اونهاست. اینطور نیست که کسی بخونه (مطالب را و تستها را هم بخونه با جوابهاش و مسائل را هم بخونه با حلهاش)و به مرحله تسلط برسه. اگه یک مبحث را یاد گرفتید و تونستید بدون مراجعه به پاسخها مثلا" دو تا مسئله تصادفی از گریمالدی را درست حل کنید (بعد از حل با مقایسه با جوابها) وقت رویش بگذارید.
این کار اگه ضعیف هستید خیلی زمانبر هست. یعنی ممکنه شما چند ماه درگیراین درس باشید. اوایل مجبورید زیاد تمرین کنید . البته اجباری به رفتن از این راه هم نیست یعنی ممکنه فقط کسانیکه یه دوره سریع میکنند و چند مرحله تستها را میخونند بواسطه سوالات آسانی که در یکسال داده میشه بتونند چند تا بزنن. مثل امسال که گذشت گسسته ها ساده بودن.
خوندن زیاد درسی که ممکنه نتونید جواب بدید انتظارات شما را در کنکور از خودتون سنگین میکنه.
فکر کنم افلاطون بود که به یکی از شاگرداش که پسر پادشاهی بود گفت: برای یادگیری هندسه راه شاهانه وجود نداره.Tongue

اگه کلا" ریاضی تون در دبیرستان و دانشگاه داغون بوده سعی کنید روی محاسبات و ریاضی مهندسی وقت بیشتر بذارید و احتمال. گسسته را در حدی بخونید که اگه آسون بود بزنید. مگه اینکه تصمیم داشته باشید کلا" خودتون را متحول کنید. این تحول ظرف چند ماه مشکله که ایجاد بشه.
حرفای من بمعنای حذف گسسته نیست بمعنای اینه که اگه در ریاضی ضعیفید گسسته را درحدی بخونید که اگه سوال زیر متوسط دادن جواب بدید. اگه کلا" ریاضی تون خوبه که مشکلی نیست.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Parva , M.H.P , Aurora , Mohammad-A , SaMiRa.e , BJS , SarahArshad , ماه بانو , Mahla Mehr , siloi , hamid-92 , bagherok , Adel01
ارسال: #۱۰
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۳۴ ب.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
من می گم از اقای Lakikharin که همه سوالات گسسته رو می تونن پاسخ بدن بخواین بیان اینجا....

قبل از ایجاد تاپیک جدید فقط ۴ دقیقه در تالار جستجو کنیم.....
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: BJS , **sara** , Jooybari , ماه بانو , Parva
ارسال: #۱۱
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۸ ب.ظ
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
گسسته درسی که مباحث متفاوت از هم داره یعنی فصلهای اون زیاد بهم مربوط نیست.خودم زیاد با این درس مشکل ندارم من از گسسته پوران میخوندم وخیلی هم این کتاب را دوست دارم،اگرجایی را متوجه نمیشدم از کتاب گسسته قلی زاده میخوندم وتمرینهای اون را حل میکردم.
مثلا فصل منطق اون را امروز۲ساعت درس میخوندم و۲فرداساعت از همون مبحث دیروز تمرین حل میکرم.اینقدر باید از یک مبحث مثال حل کنی تا برات جابیفته.درواقع فهم گسسته راحت هست وبه همان راحتی هم اگه به موقع مرور وتمرین نشه فراموش میکنید.
اگر این درس را به درستی متوجه بشیدتوی درسهای نظریه و طراحی و ساختمان خیلی کمکتون میکنه.

زندگی هدیه خداوند به ماست و ” شیوه زندگی ” ما ، هدیه ما به خداوند .Smile
مراقب باشید انچه می بخشید چون رازی در قلبتان پنهان بماند .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: مازیار صفایی , nomad:D , Aurora , kashir , SaMiRa.e , BJS , **sara** , Parva , M.H.P , kingxerxes
ارسال: #۱۲
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ب.ظ، توسط MSZ.)
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۰۶ ب.ظ)mam نوشته شده توسط:  دوستان یک سوال:
به فرض مبحثی از گسسته خوانده میشه و مططلب فهمیده هم میشه اما این مطلب ممکنه به زودی از ذهن پاک بشه، برای این کار، در چه بازه های زمانی مطلب رو مرور میکنید؟

بازه های مرور کاملا به خودتون و شرایط و توانایی هاتون بستگی داره
من شخصا بر اساس بودجه بندی آزمونهای آزمایشی مطالب رو پیش میبرم و بر همون اساس هم مرور میکنم
ولی در حالت کلی تقریبا هر ۴ هفته یا هر یک ماه یک بار مطالب خونده شده تو اون زمان ۱ ماهه باید مرور بشه و تقریبا هر ۲ ماه یک بار خوبه که مطالب از اول مرور بشه
(البته باز هم میگم اینا تقریبی هستن و بیشتر به خود شما و نحوه خوندنتون و میزان عمقی خوندنتون بستگی داره)
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mohammad-A , SaMiRa.e , BJS , **sara** , Mahbanoo313
ارسال: #۱۳
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۳۰ ب.ظ
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  مثل امسال که گذشت گسسته ها ساده بودن.
گسسته امسال ساده بود!!!

(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۳۴ ب.ظ)مازیار صفایی نوشته شده توسط:  من می گم از اقای Lakikharin که همه سوالات گسسته رو می تونن پاسخ بدن بخواین بیان اینجا....
موافقم، اگه تشریف بیارن عالی میشه Big Grin

هست را اگر قدر ندانی می شود بود! و چه تلخ است هستی که بود شود و دارمی که داشتم!
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۴
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۴۰ ب.ظ
روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
سلام
خیلی ممنون از راهنمایی های همه ی دوستام...خیلی مفید بود
حل و المسایل گریمالدی جلد ۲ آن نیومده؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۵
۱۰ خرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۵۸ ب.ظ
RE: روش درست درس خواندن از صفر (درس ریاضیات گسسته )
(۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۴۰ ب.ظ)BJS نوشته شده توسط:  سلام
خیلی ممنون از راهنمایی های همه ی دوستام...خیلی مفید بود
حل و المسایل گریمالدی جلد ۲ آن نیومده؟
درود
منظورتون از جلد ۲ چیه؟
انتشارات فاطمی یه راهنمای حل داره که هر ۴ جلدو پوشش میده
[تصویر:  9643183289.240.jpg?1268740700]

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

هست را اگر قدر ندانی می شود بود! و چه تلخ است هستی که بود شود و دارمی که داشتم!
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Parva


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خواندن گروهی کنکور دکتری هوش ۹۹ Lootus ۹ ۷,۷۴۵ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  دانلود جزوه ریاضیات گسسته amiraraz ۱ ۳,۲۱۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: start2
  معرفی منبع مناسب برای ارشد گسسته saharitst ۲۱ ۲۴,۴۶۹ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: YasiAli
  طراحی یک سیستم عامل (از صفر) sina4everafter ۱۲ ۱۵,۶۲۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: nahalmomen2007@yahoo.com
  حذف درس برای خواندن کنکور ارشد sima84 ۴ ۴,۴۱۵ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  ریاضی گسسته روزن ویرایش ۷ همراه با کتاب حل تمرین ها livestrong ۱۲ ۱۹,۴۹۳ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: raziyeh.karbasi
  مشکل در حل تست ۲۲ فصل اول کتاب گسسته یوسفی pure.yaser ۷ ۸,۳۱۷ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۶:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mohsentafresh
Information فروش کتابهای گسسته گریمالدی ۴ جلد + راهنمای حل مسائل tabassomesayna ۱ ۳,۳۰۹ ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۰۴:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: tabassomesayna
  تعداد روش های نوشتن عدد n ss311 ۲ ۲,۹۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ss311
  تفکیک سوالات پاسخ درست بر اساس هر درس Distance ۰ ۲,۶۷۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Distance

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close