زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۴۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برخی راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی

ارسال:
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۸:۳۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۵۸ ب.ظ، توسط - rasool -.)
برخی راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
به نام خدای رحمان

با سلام
در اینجا قصد دارم نکاتی رو در مورد آزمون های استخدامی دولتی ذکر کنم. (البته قبلا توی مانشت بعضی جاهاش رو آورده بودم اما الان کاملترش رو میارم)
این مطالب برگرفته از تجربیات خودم + مطالب آقای ali kalashi عضو انجمن مهندسین ایران iran-eng.com(که خداوند خیر افزون عطایش کند) + یکسری منابع و مراجع (که در آخر متن می آورم) هستش.

قابل توجه است که این مطالب تضمینی برای قبولی نیست. (بلکه صرفا جهت اطلاع هست و تا حدودی دیدگاه من هستش به قضیه)

امیدوارم مفید واقع شود:

آزمون کتبی :

۱- معمولا آزمون ها دو قسمت دارن : سوالات عمومی و سوالات تخصصی که شما برای ماندن در کورس رقابت تخصصی ها ، باید حداقل ۶۰ درصد سوالات عمومی رو بیارید.

۲- سوالات عمومی:
معمولا می گن چه چیزایی میاد و درسایی مثل زبان ، ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ، احکام ، هوش ، اطلاعات سیاسی و اجتماعی ، آمار و ریاضیات و البته سوالات دانش کامپیوتر (یه چیزی تو مایه های ICDL ) هستش .
سوالات عمومی مهم هستند چون شما باید ۶۰ درصدش رو بیارین.
برای خوندن اینها کتابهایی توی بازار هست که یک همچین سوالاتی رو جمع کرده اند. که البته زیاد هم هستند. سعی کنید قویترین اونها رو بگیرید و پاسخ تشریحی هم داشته باشه. همچنین اطلاعات عمومیی که خودتون در زمینه های مختلف دارید هم می تونه خیلی مفید باشه. مثلا در ادبیات باید کمی با آرایه ها و .. آشنایی داشته باشید. در مورد سوالات سیاسی اجتماعی باید اطلاعات به روزی رو داشته باشید. آمار و ریاضی هم که تقریبا راحته. زبان هم اگه متن بدن که مشکلی به اونصورت نیست ولی گرامری ها ممکنه کمی اذیت کنه. البته زبان کلا بستگی به سطح زبان شما داره.
پس به قول معروف باید قلق سوالات دستتون بیاد.


۳- اما سوالات تخصصی :
اگه اعلام کنند که چه دروسی میاد که خیلی خوبه. اونوقت شما میری و اون دروس رو در حد خوبی (که ان شاء الله توضیح می دم) می خونین. و این عالیه . بخصوص اگه شما در اون دروس خبره باشین. (حتی من دیدم که بعضی جاها منبع دروس رو هم مشخص می کنند)

۴ - اما اگر دروس تخصصی اعلام نکنند که چه دروسی میاد . ( که معمولا هم اینطوریه) ، اونوقت باید بشینید و روانشناسی کنید ببینید که به نسبت اون اداره و البته شغل مورد نظر چه دروسی ممکنه بیاید.
و دروسی که من بیشتر دیدم مد نظره اینا هستند :
ساختمان داده و الگوریتم - سیستم عامل - شبکه - پایگاه داده ها - زبانهای برنامه سازی و کامپایلر و ... ( و مهندسی نرم) (حتی گاهی ذخیره و بازیابی)
(البته یه آزمونی من شرکت کردم مدارمنطقی و حتی دروس دیگه هم مخلوط داشت) (یعنی یه چیزی تو مایه های از شیر مرغ تا جون آدمیزاد )
ولی خوب شما می تونید روی دروسی که احتمال طرح سوال بیشتره سرمایه گذاری کنید . بقیه هم در سطح پایین باشند کافیه.

۵ - سطح و البته سبک سوالات خیلی خیلی ارتباط داره با اونجایی که براش آزمون می دید و البته شغل مورد نظر.

۶- معمولا زمان امتحان کمه . بخصوص تخصصیاش. مثلا ۶۰ سوال ۶۰ دقیقه . پس حواستون باشه.

۷- شمایی که برای ارشد کنکور دادین به نظرم خیلی خوب می تونید با این آزمون کنار بیاید چون دروس کنکوری رو خوب بلدین و این امتیازی ست برای شما.

۸- اما یک نکته ی مهم مهم مهم که لغت به لغتش رو با دقت بخونید :
برای دروسی که فکر می کنی میاد حتما حتما حتما تستهای کنکور ارشد سالهای قبل مهندسی کامپیوتر (فقط دولتی) رو بخونید. و حتی تستای کاردانی به کارشناسی و سایر آزمونهای رسمی سالهای گذشته کامپیوتر (فقط دولتی ).
مثلا کتابهای آقای مقسمی رو اگه بتونید مال چند سال قبلش رو هم در دروس مد نظر گیر بیاورید تستای کاردانی به کارشناسی و ... هم داره و من دیدم که یکسری از تستها عینا داره از همونا میاد.
حتی اگه تستی رو نفهمیدید حفظش کنید.
دیگه تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .

۹- برای دروس فکر می کنم در حد کتابای آقای مقسمی بخونید کافی باشه. و در مورد تستها هم که در نکته ۸ توضیح دادم.
کلا در مورد متن درسی بستگی به خودت داره. مثلا ممکنه درسی رو فول باشی و بنابراین فقط بشین یک دوره ی کوچولو بکن + تستایی که گفتم.

۱۰- سوالات استخدامی مختلف رو هم حتما حتما بررسی و مطالعه کنید که به نظرم خیلی مفیده. (مربوط به سالهای گذشته و مربوط به سازمان های دولتی مختلف)

۱۱- منتظر یکسری سوال روتین نباشید چون ممکنه از هر در سخنی بیاید روز امتحان. البته می شه طوری مطابق تیپ امتحان کار کرد (همانطوری که در بالا نوشتم) که کار ساده تر بشه.

۱۲- می خواستم چند حرفی هم نثار بعضی آقایان مسئول و طراح و سوال بده ی این آزمون ها بکنم که بی خیال شدم. Exclamation


یک سری آزمون هم براتون گذاشتم توی پیوست (که قبلا با خون دل از توی نت پیداشون کردم (که البته جا داره از افراد و سایت هایی که اینها رو برا دانلود گذاشته بودند تشکر کنم . متاسفانه اسماشون یادم نیست) )

مصاحبه ی حضوری :

خوب بعد از آزمون کتبی که ان شاء الله ردش کردید و رفتید مرحله ی بعد. حالا باید خودتون رو برای مصاحبه حضوری آماده کنید.
نکاتی تقدیم می گردد:

۱- سعی کنید قبلش حتما یک رزومه ی خوب (البته واقعی Smile) واسه خودتون نوشته باشید . (به فارسی و انگلیسی)(روش نوشتن رزومه خوب هم در اینترنت و ... یافت می شه) ( مشخصات ، سوابق ، کارهایی که توی اون زمینه انجام دادید و ...)

۲- در اون رشته ی شغلی مورد نظر سعی کنید تا روز مصاحبه تسلط کافی رو پیدا کنید. و حداقل سعی کنید اطلاعاتی انتزاعی در اون رابطه داشته باشید. اینترنت ، کتاب ها و ... می تونن در این رابطه کمکتون کنند. به عبارتی شما نباید کم بیارید. سعی کنید در مقابل سوالی که می پرسه سکوت نکنید و بالاخره چیزی (هر چند کوچک) برای گفتن داشته باشید.

۳- اگه سوالی پرسیدند شما همون رو جواب بدید(بصورت کلی و درست ). یعنی لازم نیست (و نباید) در موضوعی که او پرسیده و شما تسلط ندارید ، وارد جزئیات بشید. بلکه سعی کنید پاسخی انتزاعی و درست بدهید.

۴- زبان انگلیسی خودتون رو قوی کنید. خیلی جاها براشون مهمه. یه جایی رفته بودم یکی از مراحلش مکالمه زبان بود یعنی ایشون (مسئول زبان) از شما در مورد مسائلی می پرسید و شما باید پاسخ می دادید (هر چند که سوالاتش تقریبا ساده بود)

۵- اگه از در رفتید داخل و با ده پانزده نفر مواجه شدید که همه دارن شما رو نگاه می کنند و حالا هر کسی می خواد در مورد یه چیزی از شما سوال کنه اصلا نگران نباشید. استرس و ... رو بگذارید کنار. کافیه شما خودتون باشید. بی خیال باشید ...و خیالتون راحت باشه که اونا هیچ کاره اند و اصل کار اون بالاست.

۶- سعی کنید لباس و ظاهر ساده ، مرتب و معمولی باشه. (و ترجیحا متناسب با اون شغل و محل کار).
یه جورایی باید فکر کنید که دارید می روید خواستگاری!

۷- تا می تونید راجع به نوع فعالیت آن سازمان یا شرکت اطلاعات بدست بیاورید و بفهمید چیکار می کنن (اگه سایت داره برید به سایتش و در باره اش اطلاعات بگیرید) چون داشتن اطلاعات راجع به آن سازمان خیلی مهمه . به احتمال قوی یکی از سوالاتشون اینه که در باره ما چی می دونید و چی فکر می کنید. و چرا میخواید بیاید اینجا.

۸- ممکنه بپرسند : کمی راجع به خودتان صحبت کنید ؟ یا بیشتر خودتان را معرفی کنید؟

اینجا منظور این نیست که از خاطرات بچگی خودتون تعریف کنید یا اینکه چه می دونم از کارهایی که تو دانشگاه می کردید بگید بلکه شما تنها در مدت ماکزیمم ۲ دقیقه خیلی شمرده و روشن خودتون رو معرفی می کنید و درباره آن سوابق وخلاقیتهای که در گذشته بکار برده اید و آنها مرتبت با موضوع فعالیت آن شرکت و موسسه می باشد صحبت می کنید. پس دقت کنید کلا ۲ دقیقه حرف بزنید ، شمرده و با صدای واضح حرف بزنید،سوابق و یا احیانا تجربیات تان می بایستی در ارتباط با موضوع کار باشد.
خلاصه اینکه منظور مصاحبه کننده از این سوال این است که بفهمه شما چقدر با موضوع کار آشنایی دارید و می شه روی شما حساب کرد یا نه .

۹- ممکنه بپرسند : ویژگی منحصر بفرد شما چیست ؟ ویژگی مثبت و منفی .
برنگردید بگید خوش تیپ یا قد بلند خلاصه با جوابهای خودخواهانه خودتون رو خراب نکنید.بلکه با جوابهای متواضعانه خودتون رو نشون بدید مثلا بگید جدی،سخت کوش، علاقه مند به کار سیستمی و.. لذا صادقانه یکی از ویژگی های مثبتی که متناسب با اون کار هم هستش (و خیلی بی ربط نیست )رو می تونید بگید.

اگه اصرار کردن که خصوصیت منفی خودتون رو بگید طفره برید و بگید بقیه باید بگن یا مثلا از این خصوصیات مثبت منفی مثل آدمی که زیاد یاداشت بر میداره یا مثلا اطرافیان می گن که ... از این جور جوابا.
همچنین در مورد خصوصیت منفی می تونید اینطوری جواب بدید که یکی از خصوصیات مثبت خودتون رو که بعضیا خوششون نمیاد رو بعنوان صفت منفی به مصاحبه کننده تحویل بدید . چی گفتم ExclamationHuh Smile
مثلا اگه شما اهل مطالعه هستید و برخی اطرافیان خوششون نمیاد . می تونید در مصاحبه بگید که من آدم اهل مطالعه ای هستم که برخیا فکر می کنند خوب نیست.

۱۰ - تو مصاحبه معمولا برای شما راجع به کار شرح می دهند و آخرش می گن سوالی ندارید یا بدون توضیح می گن سوالی ندارید سریع جواب ندید حقوقش چقدره یا ساعت کاریش چیه یا مزایاش چیه (یه نادانی پرسیده بود ناهار هم می دن) منظورشون اینکه راجع به کار سوال کنید با اینکار شما هم نشون می دهید که تو کار مسلط هستید هم نشون می دهید که به کار علاقه مند هستید.

۱۱- وقتی راجع به کار دارند براتون توضیح می دن سعی کنید که دفترچه یاداشت تون جلوتون باشه و سعی کنید یه چیزایی رو یاداشت کنید این خیلی نمای خوبی داره و نشون می ده که چقدر جدی هستید. پس یه دفترچه یا سررسید و خودکار همراه داشته باشید . ضمن اینکه سعی کنید کیفتون هم همراهتون باشه.

۱۲- ممکنه بپرسند : چرا کار قبلی تون رو ترک کردید. آاینجا باید طوری جواب بدید که به طرف بفهمانید که شما نقشی نداشتید . مثلا بگید چه می دونم تعدیل نیرو به خاطر وضع بد بازار. پایان پروژه،انحلال شرکت، اختلاف بین سهام داران از این چیزا بگید تو مصاحبه سعی کنید از مدیرای قبلی تون تعریف و تمجید کنید (دروغ نگید بلکه نیمه ی پر لیوان رو ببینید ) مثلا بگید من خیلی چیزا از شون یاد گرفتم یا تجربه خیلی باارزشی بود این نشون می ده که شما آدمی هستید که با بالا دستی ها می تونه ارتباط موثری برقرار کنه.

۱۳ - ممکنه بپرسند : اگه مشکلی رو در بالادستی یا همکار خود ببینید چیکار می کنید؟ اینجا بیشتر اون چیزی که مدنظرشون هستش
اینه که بگید ابتدا مسئله رو با خودش در میون می گذارم و تذکر می دم بهش. اگه قبول نکرد به مقام بالاتر از اون اطلاع می دم. و ...
.
.
.
و می تونید ادامه بدید که اگر هیچیک از مراحل بالا هم جواب نداد و با مسئله نا حقی روبرو بشم و هیچکس هم رسیدگی نکنه و ... ممکنه اونوقت خودم از سازمان بیام بیرون.

۱۴- وقتی برای شغلی به مصاحبه فنی میروید سعی کنید علاوه از اصطلاحات آکادمیک با اصطلاحات کوچه بازاری اون بحث هم آشنا باشید. این خیلی مهمه. این تسلط شما رو نشون می ده.

۱۵- ممکنه بپرسند که دوست دارید با شما چه رفتاری بشه؟ می تونید بگید که دوست دارم با من مثل یک انسان برخورد بشه و نه یک برده یا ماشین. دوست دارم علاوه از کار به سایر ابعاد زندگی من هم اهمیت داده بشه.

۱۶- منتظر هرگونه سوالی باشید! سعی کنید دایره ی اطلاعاتی شما وسیع باشه.

۱۷- از مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و ... روز هم ممکنه بپرسند.

۱۸- ممکنه بپرسند که چه ایده ای دارید ؟ پس چند تا ایده ی خوب و مناسب توی ذهنتون باشه.

نهایتا اینکه شما باید خودتون باشید و در تمامی مراحل استخدام صداقت و راستی داشته باشید. و بر خدا توکل کنید. زیرا که همه چیز به دست اوست و او صلاح کار بندگان خویش را بهتر می داند و دلسوزتر از همه نسبت به اوست.



پ ن : این تاپیک هم مطالب مفیدی داره که حداقل برای من مفید بود :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


فایل‌(های) پیوست شده
ommomi-karshenasi.pdf
اندازه فایل: ۸۹/۳۱ KB
karshenasi-mohandesi-computer-narm afzar.pdf
اندازه فایل: ۱۱۱/۵۴ KB
gaz.pdf
اندازه فایل: ۱۰۱/۶۴ KB
Eng.COMPUTER_KARSHENASI-NARMAFZAR.pdf
اندازه فایل: ۲۹۴/۶۲ KB
۳۳۴۰۸_kardani.pdf
اندازه فایل: ۵۲۶/۷۹ KB
۲۰/pdf
اندازه فایل: ۱۸۸/۱ KB
۲۵ (۲).pdf
اندازه فایل: ۱۴۲/۱۷ KB
۳۱۰۳۴_carshenasi- takhasosi-Com-narm.pdf
اندازه فایل: ۴۹۰/۶۴ KB
۳۱۴۶۰_carshenasi_takhasosi_com_narm.pdf
اندازه فایل: ۱/۲۳ MB


Live in such a way that those who know you but
don't know God will come to know God because they know you

۱۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: yaser_ilam_com , انرژی مثبت , Donna , Masoud05 , MONA_STAR , Xilinx , Ali-B , پشتکار , farnoosh , p.parsaee , kashir , MIT , firouzi.s , M.H.P , diligent , ف.ش , fatima1537 , najme60 , delta , erkin , elhameli , Mahbanoo313 , skygirl_00 , Shady205 , Hamed_85 , marzieh_s , GoodStudent67 , amironline , پسر کوچولوی دانشجو , banafshehjooon , m_sardaari , Parva , farnaz.sad , sepid , Good! , aaram , arefeh.hp , RASPINA , marjan_gh , salimeh , shamim_s , delnian , abehzadian
ارسال:
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۱۳ ب.ظ
RE: راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
همیشه آماده باشید تا جواب مناسبی درباره جایی که میخواید استخدام بشید ، داشته باشید .
یکی رفت بود مصاحبه برای استخدامی سپاه ، بهش گفتن چرا میخوای بیای تو ی سپاه ، گفت برای رضای خدا!!! فکر میکنید اونا هم تشویقش کردند؟!!! نه بهش خندیدند چون یه چیز کلیشه ای و کاملا بی ربط گفته (شاید هم یه همچین هدفی داشته باشه اما جملات کلیشه ای اصلا جالب نیست)

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Xilinx , diligent , kerm , - rasool - , Parva
ارسال:
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۱۷ ب.ظ
راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
خیلی ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون Smile چقدر مراحل داره !!!!! فکر کنم یه چند ماهی قبلش باید مطالعه داشته باشیم و رو خودمون واسه بالابردن اعتماد بنفس و اینا کار کنیم.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال:
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۳۴ ق.ظ
راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
اطلاعات جالب و جدیدی بود...ممنون از شما

تحمل مشقت به امید آسایش بهتر از آسایشی است که سختی به دنبال دارد.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال:
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۴:۰۴ ب.ظ
RE: راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
در حال حاضر قبولی در استخدامیها خیلی سخت شده، توکل به خدا
ممنون، مطالب مفیدی بود Big Grin

هست را اگر قدر ندانی می شود بود! و چه تلخ است هستی که بود شود و دارمی که داشتم!
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال:
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۸:۰۲ ب.ظ
راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۳۹ ب.ظ)Ferestadeh نوشته شده توسط:  سعی کنید قبلش حتما یک رزومه ی خوب (البته واقعی Smile) واسه خودتون نوشته باشید .

یعنی جای دولتی لازمه بهشون رزومه بدیم ؟ من فکر میکردم فقط شرکتای خصوصی هستن که رزومه میخوان !!

همه در حسرت یک پروازند؛
من به پرواز نمی اندیشم؛
به تو می اندیشم؛
تو که زیباتر از اندیشه یک پروازی..
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۲۱ ق.ظ
برخی راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
سلام مرسی بابت اطلاعات مفیدتون میشه اگه ممکنه بگید تو مصاحبه های شرکت نفت یا گاز از بچه های مهندسی کامپیوتر چه سوالایی میپرسن؟

مجــــازی هستیم...امــــا...

دلمــــــان مجازی نــــیست... میشکند...

حواست به تایــــپ کردنت باشــد.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۴۰ ق.ظ
RE: راهکارهای موفقیت در آزمون های استخدامی دولتی
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۱۷ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  خیلی ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون Smile چقدر مراحل داره !!!!! فکر کنم یه چند ماهی قبلش باید مطالعه داشته باشیم و رو خودمون واسه بالابردن اعتماد بنفس و اینا کار کنیم.
انرژی جان پسر خالم تابستون پارسال نفت ایلام قبول شد هنوز کارشون شروع نشده مراحل استخدام خیلی طول میکشه هر چی مهمتر زمان هم بیشتر ، وزارت اطلاعات از همه بیشتر طول میکشه

درد من حصار برکه نیست ، درد من زیستن با ماهیانیست که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , - rasool -


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  امریه ارگان های دولتی it_man ۰ ۵۱۶ ۰۸ دى ۱۴۰۱ ۰۱:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: it_man
  استخدامی تامین اجتماعی ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ sinamohammadi0936 ۱ ۶۸۸ ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: sinamohammadi0936
  استخدامی تامین اجتماعی ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۲ sinamohammadi0936 ۰ ۴۹۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: sinamohammadi0936
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۹ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  هشتمین آزمون استخدامی Kinji ۲ ۳,۱۷۳ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۶۹۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  ازمون های استخدامی فراگیر و امزش وپرورش شانی ۰ ۱,۷۵۰ ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ۰۲:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: شانی
  ثبت نام نمونه دولتی هفتم ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۱,۷۴۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
  اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۹۹-۱۴۰۰ edumoshaver1 ۰ ۲,۳۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: edumoshaver1
  منظور از "ارائه مدل" در برخی پایان نامه ها چیست؟ one hacker alone ۰ ۱,۹۸۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close