زمان کنونی: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۵۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تفاوت ها

ارسال: #۷۶
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۹:۴۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۰:۰۲ ق.ظ، توسط mohammad_1366.)
RE: تفاوت ها
سیزده دلیل موفقیت یک کارمند خوب در سیستم دولتی ایران
۱-در یک سیستم دولتی؛ سعی کنید «لال بودن» را تمرین کنید! این تمرین در میزان عزیز بودن شما بسیار موثر است.
۲-در یک سیستم دولتی؛ هیچگاه کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید؛ چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بود.
۳-در یک سیستم دولتی؛ اگر مدیرتان ۳ یا ۴ ایراد دارد انتظار رفتنش را نکشید، چون قطعا نفر بعدی او ۴۳ ایراد دارد!
۴-در یک سیستم دولتی؛ می توانید با کارهای کم و کوچک، محبوبیت فراوانی به دست آورید؛ فقط کافی است «زبان» خود را تقویت کنید!
۵-در یک سیستم دولتی؛ ممکن است که هر چه بیشتر کار کنید، بیشتر خوار و خفیف باشید.
۶-در یک سیستم دولتی؛ با اشکالات سازمانتان بسازید و هرگز آنها را با مدیرتان در میان نگذارید؛ در غیر این صورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه می شود. آن مشکل، شما هستید!
۷-در یک سیستم دولتی؛ اشتباهات یک مدیر را هیچگاه به مدیر دیگر نگویید؛ در غیر اینصورت بجای یک مدیر، دو مدیر در مقابل شما موضع گیری خواهند کرد.
۸-در یک سیستم دولتی؛ با انجام کارهای مختلف و فعالیتهای به موقع، نظم شما تشخیص داده نمی شود؛ بلکه برای این کار راههای ساده تری هم هست. مثلا فقط کافیست همیشه میز کارتان را منظم نگه دارید!
۹-در یک سیستم دولتی؛ اضافه بر کارهای معمول کار اضافه ای انجام ندهید؛ در غیر اینصورت انتظار پاداش بیشتری نیز نداشته باشید.
۱۰-در یک سیستم دولتی؛ همیشه حرفها (فرمایشات) مدیرتان را تایید کنید، حتی اگر از نظر او «ماست، سیاه باشد»
۱۱-در یک سیستم دولتی؛ تنها کاری که واجب است سریع انجام دهید، کاری است که مدیر شما شخصا از شما خواسته است.
۱۲-در یک سیستم دولتی؛ تنها انگیزه ای که می تواند شما را وادار به کار کند "کسب روزی حلال" است.
۱۳-در یک سیستم دولتی؛ آسه برو، آسه بیا، که گربه شاخت نزنه؛ مگر اینکه با گربه نسبتی داشته باشید!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: esisonic , aka111 , nikou
ارسال: #۷۷
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۹:۵۸ ق.ظ
تفاوت ها
(۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۰۶ ق.ظ)mohammad_1366 نوشته شده توسط:  تفاوت غذای سلف دانشگاهها
تازه اون عکسی که از غذای ایران گذاشتی مال جای خوبه...
۹۰ درصد دانشگاه ها مثل هیئت غذا میدن...تازه سر غذا هم دعوا میشه!!!

آنجا که رویاها به حقیقت می پیوندند...مرا خواهی یافت. ------------------------- وضعیت : [تصویر:  53319_mrsbeasley.gif]
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent
ارسال: #۷۸
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۱۰:۰۱ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۰:۵۹ ق.ظ، توسط mohammad_1366.)
RE: تفاوت ها
علی دایی پس از تصادف مورد سرقت قرار گرفت
پس از تصادف دایی مقداری از اموال وی که گفته می‌شود حدود ۵ میلیون تومان است به همراه وسایل شخصی مثل ساعت وی به سرقت رفته که ماموران انتظامی در حال پیگیری این موضوع هستند.

واقعا تعجب برانگیز این اخبار از مردمی که دایه ی ۲۵۰۰ سال فرهنگ رو یدک میکشند و به آدم تصادف کرده رحم نمی کنند.
تخریب آثار باستانی با پتک
به گزارش آتی نیوز به نقل از مهر، بر اثر این آسیب دیدگی گرز آویزان از اسب بهرام در دوم نقش برجسته در ضلع غربی تنگ چوگان به کلی شکسته شد و از بدنه کوه جدا شده است.

عضو شورای مرکزی انجمن هم اندیشان جوان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وقوع چنین مشکلی گرچه در مجموعه باستانی تنگ چوگان بسیار نادر است اما به دلیل شرایط نامطلوب حفاظتی و همچنین ناکافی بودن نیروهای حفاظتی کاملا بدیهی به نظر می رسید زیرا حفاظت از نقوش برجسته تنگ چوگان با وجود ارزش فراوان تاریخی تا به امروز به صورت کاملا سنتی و فقط با سرکشی مأموران حفاظتی صورت می گرفته است.

ملتها در دنیا به دنبال ساختن تاریخ برای خودشون هستند و ما به دلیل بی کفایتی ...... در حال تخریب
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۷۹
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۱۱:۱۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۱۸ ق.ظ، توسط commasoud.)
تفاوت ها
با سلام
چند تا سوال
کشور را چه کسانی می سازند؟
چند نفر برای ساختن کشورشان ، ۲۰ سال جهادی کار کردند(یعنی روزی بیش از ۶ ساعت نخوابن و ۱۲ ساعت کار کنن)؟
چند نفر متحد شدن تا با تمام وجود فکر کنن و بعد از تحلیل ؛ ریشه مشکلات را پیدا کنن
و تا آخر عمرشان واقعا کار کنن؟
در رشته ای مثل کامپیوتر که تحلیل بچه ها خوب است ؛ چرا ما فعلا مشکلات صنعت نرم افزار ایران رو بررسی نمی کنن،
تا با جون و دل کار کنیم و ضعف ها را برطرف کنیم؟
فرهنگ ازهمین خانواده های چند نفره شروع می شود ، پس از الان خود ما به فکر ۵۰ سال دیگه مان باشیم تا فرزندان ما در اوج عزت و سر بلندی باشن.

انسان، فقط "هست"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hkarimi , ahmadi_development , saman1990
ارسال: #۸۰
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۱۱:۱۸ ق.ظ
تفاوت ها
سلام به همه دوستان.
میخواستم راجع به عکس اول این تاپیک بگم. مرز پاکستان...
اینی که گذاشتین نمیدونم کجای مرزه ولی به طور قطع یه جای خطرناکه. با یه نگاه ساده و بدون هیچ اطلاع خاصی میشه اینو متوجه شد. شایدم مال تازگیا نیس. آخه اگه بخوان همه جای مرز سرباز مسلح بذارن که همه سربازای کشور رو باید دونه دونه بچینن تو مرز... احتمالا بدترین عکس ممکن مرز ایران رو گذاشتید و فک کنم بهترین عکس ممکن رو از مرز اروپا گذاشتید.
آخه مرز ایران و پاکستان تا یکی دو سال پیش میله مرزی داشت. یه چیزایی مث تیر چراغ برق (اگه اشتباه نکنم) با فاصله ۲۰ متر از هم بودن. الانم میله های مرزی رو برداشتن و دیوار کشیدن آخه مردم مث مور و ملخ قاچاق این ور اون ور میکردن، هیچ کس هم نمیتونست جلوشون رو بگیره. حالا که دیواره دیگه رفت و آمدی (قاچاقی) نمیشه.
به هر حال فقط و فقط برای روشن شدن موضوع اینو نوشتم.

خدایا افکنم در چه خدایا بنهم اندر ره --- ز هر امرت بوم راضی منم عبد و تویی قاضی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۸۱
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۰۶ ب.ظ
تفاوت ها
به سیستم دانش آموز محوری اشاره کردین ، می تونید یک مقدار روی این موضوع توضیح بدین و اینکه چه راهکار هایی هست و کشوری مثل ژاپن یا امریکا برای مدرسه تا چه حد بها می دند و صدالبته نحوه تدریس معلمان شان !
دوستان نظری دارند ارائه دهند. (موضوع مهم)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_1366
ارسال: #۸۲
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۱:۵۱ ب.ظ
RE: تفاوت ها
گفتگو با سیاوش مطلبی: دانش آموزی در آمریکا


از اینکه دعوت به مصاحبه را پذیرفتید از شما تشکر می کنم. لطفا خودتان را معرفی بفرمایید .
سیاوش مطلبی : من سیاوش مطلبی هستم متولد ۱۴ دی ۱۳۷۰ در تهران. من تهران را در بهمن ۱۳۸۷ به
مقصد لس آنجلس ترک کردم واز آن زمان تا کنون در لس آنجلس زندگی میکنم. در حال حاضر سال آخر دبیرستان را به پایان می رسانم.

لطفاً بفرمایید قبل از مهاجرت در کدام شهر ایران زندگی می کردید و در کدام منطقه ساکن بودید و نیز در کدام منطقه به دبیرستان می رفتید ؟

سیاوش مطلبی : من قبل از مهاجرت در شهر تهران در منطقه شمیرانات ساکن بودم و به دبیرستانی در خیابان شریعتی میرفتم. قبل از اینکه تصمیم به مهاجرت بگیریم در شهر اصفهان ساکن بودم و در همان شهر به دبیرستان می رفتم.

مسلماً تفاوت هایی بین دبیرستانی که در ایران تحصیل می کردید و نیز دبیرستانی که در حال حاضر در لس آنجلس تحصیل می کنید وجود دارد ، تا حدی که مقدور هستید ممنون می شوم این تفاوت ها را بفرمایید .
سیاوش مطلبی : تفاوتهای زیادی بین مدارس ایران در مقایسه با مدارس اینجا وجود دارد. بطور مثال برای دانش آموزان در مدرسه و کلاس آزادی زیادی وجود دارد از لحاظ ظاهر مثل نوع لباس پوشیدن، مدل مو، و غیره. از لحاظ برخورد دانش آموزان و کادر مدرسه اعم از معلمها و مدیر و دستیاران مدیر، در اینجا دوستانه تر و راحتتر است برای مثال سر کلاس هر کسی آزاد است عقیده خود را نسبت به موضوع مورد صحبت، ابراز کند. اعتماد مدرسه به دانش آموزان بیشتر از ایران است مثلا معلم به راحتی وسائل متعلق به مدرسه یا خودش را به امانت در اختیار دانش آموز قرار میدهد. در ضمن روش تحصیل در مدارس اینجا بصورت ترمی است و هر دانش آموزی مجاز است تعدادی از کلاسهایش را به انتخاب خود بردارد و مثل ایران اجباری نیست. در اینجا هر معلم اطاق مخصوص به خودش را دارد و دانش آموزان بسته به درسی که برداشته اند باید به اطاق معلم مربوط به آن بروند.
در دبیرستانها اینجا سه نوع کلاس درسی وجود دارد: ۱- درسهای معمولی دبیرستان، ۲- درسهای سطح بالاتر (به اصطلاح اینجا Honors)، ۳- درسهای دانشگاه که در دبیرستان تدریس میشود و داش آموز میتواند بردارد. دروس نوع اول و دوم از ایران آسانتر است، اما نوع سوم کمی از درسهای دبیرستان ایران زیادتر و سختتر است. اما در نحوه تدریس در درسهای مشترک با ایران، تفاوت زیادی وجود ندارد.

مدرسه ی شما از چه امکاناتی نسبت به ایران برخوردار است ؟ آیا از مدرسه ای که می روید در مجموع راضی هستید ؟ هر پاسخی که می دهید ممکن است دلیل آنرا تا حدی که بشود گفت ، توضیح دهید؟

سیاوش مطلبی : مدرسه ما حدود ۸۰ سال قدمت دارد که حدود ۳۵۰۰ دانش آموز در آن تحصیل میکنند. هر دانش آموز در طول سال تحصیلی در صورت تقاضا یک گنجه شخصی دریافت میکند که میتواند وسائل خود را در آن گنجه بگذارد و در طول روز با خود حمل نکند. بعضی کتابهای درسی بسیار سنگین هستند و چون کلاس هر درس عوض میشود، حمل این کتابها بسیار دشوار است. کتابهای مربوط به درسهای هر سال، از طرف مدرسه بطور مجانی در اختیار ما قرار می گیرد و در پایان سال باید تحویل مدرسه شود تا سال بعد دوباره به دانش آموزان داده شود اما اگر کتابی بعد از چندین سال استفاده خیلی خراب شده باشد، از دور خارج شده و اگر کسی درخواست کند بطور مجانی به آن شخص داده میشود برای خودش. اگر کسی کتابی را گم کند ، باید پول آن کتاب را به مدرسه پرداخت کند.
در مدرسه ما برای همه ورزشهای رایج اینجا مثل بسکت بال، والی بال، تنیس، فوتبال آمریکایی، بیس بال و غیره زمین ورزش هست. برای دانش آموزانی که درس موسیقی بر می دارند، کلاس موسیقی با انواع سازها موجود است که علاوه بر تمرین در مدرسه میتوانند در صورت نیاز ساز موجود مثل گیتار و غیره را به منزل ببرند. برای کسانیکه درس باغبانی یا پرورش گل بر میدارند، باغی چند هکتاری در مدرسه هست که در آنجا آموزش می بینند. تعدادی حیوان مثل بز، خوک، مرغابی و غیره نیز برای درس علوم مربوط به حیوانات هست.
یک سالن غذاخوری موجود است که دو نوبت برای صبحانه ساعت ۱۰ و ناهار ساعت ۱۲:۳۰ غذا سرو میکند. کسانیکه درآمد خانواده شان از یک حدی کمتر است اول سال کوپن دریافت می کنند و می توانند غذای مجانی بگیرند اما بقیه دانش آموزان اگر غذا بخواهند باید پول پرداخت کنند.
از مدرسه ای که می روم راضی هستم. امکانات خوبی دارم، معلم ها خوب هستند. کادر دفتری به حرف بچه ها گوش میدهند و نظر دانش آموزان برایشان مهم است. بطور کلی مدرسه ای که به آن میروم خوشنام و شناخته شده است.

لطفاً بفرمایید آیا در دبیرستان شما ، شورای دانش آموزی هم وجود دارد ؟آیا در دبیرستان شما مشاورتحصیلی و یا مشاوران و مددکاران اجتماعی هم کار می کنند ؟ در صورت مثبت بودن پاسخ آیا شما می دانید وظایف آن ها چیست و یا تا به حال دیده اید که چه کارهایی بهشان واگذار می شود ؟ و بالاخره لطفا بفرمایید نظر دانش آموزان درباره این شوراها و یا مشاوران چیست؟
سیاوش مطلبی : در دبیرستان ما ۲ کلاس درسی به نامهای Student Government و Leadership که دقیقا نمیدانم ترجمه فارسی آنها چه میشود، وجود دارند که کارهای مختلفی انجام می دهند بطور مثال کلاس اول جلساتی برگزار می کند که در آن ۲ نماینده از هر کلاس حضور دارند و در این جلسات در مورد مشکلات یا کمبودهای مدرسه گفتگو میشود و گروه بندی می شود و هر گروه مسئول رسیدگی به یک سری از مشکلات میشود. مثلا یک گروه مسئول رسیدگی به خرابی کلاسها و غیره شده و مشکلات را به اطلاع دانش آموزان کلاس Student Government می رسانند و دانش آموزان آن کلاس مسئول برطرف کردن مشکلات مربوطه می باشند و اگر از دست خودشان خارج باشد با دفتر مدرسه در میان می گذارند و دفتر به آنها کمک می کند. از کارهای دیگری که در این کلاس انجام می شود تهیه اخبار مدرسه بصورت فیلم، دادن جایزه به دانش آموزان پر تلاش و غیره است که این فعالیت ها در سالهای تحصیلی مختلف متفاوت است.
کلاس Leadership بیشتر مسئول برگزاری مراسم خاص مثل مراسم هوای پاک (شامل گلکاری، جمع آوری آشغال ها و غیره) هفته فرهنگ های مختلف ( آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ های همه ملل) و مراسمی از این قبیل است.
حدود ۵ یا ۶ مشاور در مدرسه فعالیت دارند که هر کدام مسئول تعدادی از دانش آموزان هستند. هر دانش آموز به کمک مشاور مربوط به خود دروس هر ترم را انتخاب میکند. مثلا من در هنگام ورود به مدرسه و ثبت نام به مشاوری معرفی شدم که کارنامه های مربوط به ایران را بررسی کرد و به من راهنمایی کرد که چه درسهایی را بردارم و برای اینکه به موقع فارغ التحصیل شوم چه کلاسهایی را بصورت کلاس اضافه بردارم.
مددکار اجتماعی بطور خاص وجود ندارد. اگر دانش آموزی مشکل داشته باشد با هر کسی که راحتتر است میتواند عنوان کند مثلا معلم ها یا همین مشاوران درسی.
اما هیچکدام فرمالیته نیستند چون مشاور تحصیلی که شغلش کمک به دانش آموزان برای انتخاب درس است و هیچ دانش آموزی بدون مشورت با مشاور، برنامه درسی اش را نمی ریزد و در نهایت خود مشاور برنامه درسی دانش آموز را وارد کامپیوتر می کند. در مورد جلسات دانش آموزی هم چون خود دانش آموزان برنامه ریز هستند، اگر در توانشان باشد مشکلات را حل میکنند اگر هم در توانشان نباشد دفتر باز بسته به توانایی مالی و دیگر موارد تا جایی که امکانش باشد کمک میکند اما مثلا برای ساخت یک پارکینگ جداگانه برای دانش آموزان، احتیاج به محوطه باز بزرگی است که از توان مدرسه خارج است.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , Aurora , farazin , nikou , Pakniat
ارسال: #۸۳
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۱۰ ب.ظ
RE: تفاوت ها
مطالب خیلی جالبی اینجا ارائه میشه با کلی نظر و ایده . این موضوع بسیار مفیده چون در آینده یا ما یا دوستانمون به پستی در این مملکت میرسن ، اگه سطح دانش خودمون رو بالا ببریم مسلماً در بحث و مناظره با دوستان سبب ارتقا دانش اونا هم میشیم و این یه رابطه بازگشتیه و کل جامعه تحصیل کرده که قراره بخشی از پست های مملکتی دست اونا باشه رو از اوضاع و احوال ، کمبود . کاستی ها و نقاط ضعف و قوت خودمون مطلع میکنه . به شخصه از دوستانی که اینجا مشارکت میکنن و بدون غرض دانسته ها و ایده خودشون رو بیان میکنن تشکر میکنم Smile

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال: #۸۴
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۳۴ ب.ظ
RE: تفاوت ها
تفاوت مدیران در ایران و اروپا چیست؟
اروپا: موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده میشود
ایران: موفقیت مدیر سنجیده نمیشود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است


اروپا: مدیران بعضی وقتها استعفا میدهند
ایران: عشق به خدمت مانع از استعفا میشود


اروپا: افراد از مشاغل پایین شروع میکنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند
ایران: افراد مدیر مادرزادی هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت است


اروپا: برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر میگردند
ایران: برای یک فرد، دنبال پست مدیریت میگردند و در صورت لزوم این پست ساخته میشود


اروپا: یک کارمند ساده ممکن است سه سال بعد مدیر شود
ایران: یک کارمند ساده، سه سال بعد همان کارمند ساده است، در حالیکه مدیرش سه بار عوض شده


اروپا: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مدیریت میکنند
ایران: اگر بخواهند از کسی هیچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مدیریت میکنند


اروپا: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی میکند و حتی ممکن است محاکمه شود
ایران: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسم باشکوهی از او تقدیر میشود و پست مدیریت جدید میگیرد


اروپا: مدیران بصورت مستقل استخدام و برکنار میشوند، ولی بصورت گروهی و هماهنگ کار میکنند
ایران: مدیران بصورت مستقل و غیرهماهنگ کار میکنند، ولی بصورت گروهی استخدام و برکنار میشوند


اروپا: برای استخدام مدیر، در روزنامه آگهی میدهند و با برخی مصاحبه میکنند
ایران: برای استخدام مدیر، به فرد مورد نظر تلفن میکنند


اروپا: زمان پایان کار یک مدیر و شروع کار مدیر بعدی از قبل مشخص است
ایران: مدیران در همان روز حکم مدیریت یا برکناریشان را میگیرند


اروپا: همه میدانند درآمد قانونی یک مدیر زیاد است
ایران: مدیران انسانهای ساده زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد


اروپا: شما مدیرتان را با اسم کوچک صدا میزنید
ایران: شما مدیرتان را صدا نمیزنید، چون اصلاً به شما وقت ملاقات نمیدهد


اروپا: برای مدیریت، سابقه کار مفید و لیاقت لازم است
ایران: برای مدیریت، مورد اعتماد بودن کفایت میکند

Your education can change your life
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: diligent , mohammad_1366 , nikou , homa
ارسال: #۸۵
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۳:۵۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۵۷ ب.ظ، توسط mohammad_1366.)
RE: تفاوت ها
مقایسه ی تدریس درکشورهای آلمان، ژاپن وایران
آلمان
۱/مرورمطالب قبلی وتکالیف بایادآوری مطالبی که دانش آموزان قبلاً یادگرفته اند .

۲/بیان موضوع درس توسط معلم

۳/تبیین روش های حل مسأله؛ توضیحات لازم درباره ی مسأله ، استفاده ازتخته سیاه ، نظارت معلم و... ازفعالیت هایی است

که دراین مرحله انجام می شود .

۴/تمرین ؛ این کارازطریق ارائه تمرین های کلاسی صورت می گیرد. اگرحل این تمرین هاوفعالیت های کلاسی درکلاس بع اتمام نرسد ، آنهارابه صورت تکلیف درمنزل ارائه می دهند .

تدریس درژاپن
۱/مروردرس گذشته باصحبت مختصرمعلم یاهدایت بحث توسط او .

۲/بیان مسأله ی مربوط به جلسه ؛ معمولاً یک مسأله کلیدی وجودداردکه محوربخش اعظم فعالیت های درسی راتشکیل می دهد .

۳/فعالیت فردی یاگروهی دانش آموزان ؛ این فعالیت تقریباً همیشه پس ازارائه ی یک مسأله یاطرح موضوع انجام می شود و از۱تا۳ دقیقه طول می کشد.(گفت وگو،آزمایش،بارش مغزی، ... دراین مرحله صورت می گیرد.)

۴/بحث درباره ی راه حل ها؛ پس ازآن که دانش آموزان برروی مسأله کارکردند،یک یاچندراه حل موردبحث قرارمی گیرد. اغلب،معلم ازچندنفرمی خواهدکه یافته های خودرابرای همه ی کلاس توضیح دهند. سپس گفته های آنهاراجمع بندی می کندوتوتوضیح بیشتری می دهد .

تدریس درایران
ین الگوی انتقالی ونتیجه محورازسال های گذشته درمدارس ایران حاکم شده است وضعف عمده ی آن، عدم فعالیت دانش آموزان درفرایندتدریس است .

۱/بررسی تکالیف وپرسش های درس قبل؛ معمولاً پس ازحضوروغیاب،تکالیف موردانتظاربررسی می شودوازچندنفرسؤال می شود .

۲/معرفی موضوع درس جدید؛ بانوشتن موضوع درس جدیدبرتخته سیاه، موضوع درس معرفی می شودوازدانش آموزان خواسته می شود، سکوت کنندوبه صحبت های معلم گوش نمایند .

۳/ بیان مفاهیم کلیدی درس؛ باروش سخنرانی ،مطالب توضیح داده می شودودرحین تدریس سعی می شوددانش آموزان باسؤال وجواب هدایت شوندومطالب رایادبگیرند .

۴/جمع بندی مطالب ؛ معمولاً دراین مرحله معلم خودبه جمع بندی مطالب می پردازد .

۵/ تمرین ؛ چندنمونه تمرین ازسوی دانش آموزان حل می شودیاازچندنفرسؤال می شود .

۶/ارائه ی تکلیف ؛ تکالیف مشخص می شودوازدانش آموزان خواسته می شودآنها رادرمنزل انجام دهند .
جمع بندی
مرورمطالب قبلی بیان موضوع ومسأله درس درهمه ی کشورهایکسان است .اماتفاوت درنحوه ی برخوردبامسأله وفعالیت های پیرامون آن است :
درالگوی آلمانی، باطرح مسأله، زمینه برای توضیحی طولانی درباره روش حل آن آماده می شود .
درژاپن، ارائع ی یک مسأله ، زمینه رابرای فعالیت دانش آموزان به صورت فردی وگروهی آماده می کند .
درایران ، ارائه ی یک مسأله زمینه ای است برای نشان دادن راه حل ازسوی معلم .
زادگاه نوروز







قضاوت با شما
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nikou , esisonic , Pakniat
ارسال: #۸۶
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۲۸ ب.ظ
RE: تفاوت ها
خواستم تشکری کنم از بعضی از دوستان که مارو مورد لطف قرار می دن Big Grinو علاوه بر منفی هایی که به پست های بنده در این موضوع می دن به پست هایی که طی این یکساله دادم هم سری می زنند ومارو بازم شرمنده خدشون می کنند جالبه بگم توی پستی گفتم
Heartممنون دانلود کردم انشاءالله موقق باشی Heart منفی دادن،جایی سوال پرسیدم ایا دانشجویان ارشدIT می تونند در گرایش کامپیوتر شرکت کنند منفی دادن ازاونا جالبتر در پستی منبع کتابی رو که مطالعه می کنم رو گفتم منفی دادن Big Grin حالا ایشون احتمالا ناشی بوده دوستان باهوش تر تا سر قبر استیو جابز هم رقتنSmile اخه تعجب کردم از دوروزپیش که من در مورد این موضوع پست دادم بیش از ۲۰ تا منفی خوردم دیدم توی این موضوع که تعداد منفی مثبت ها یر به یر ه چرا یکدفه این اتفاق افتاده البته بی خیال اینها که همش بازیه تمام منفی ها فدای سر نام ایران
ما که با این روش نقد مخالفیم پیشنهاد می کنم رو یک موضوع محدود بحث بشه نقد بشه البته بازم تاکید میکنم نقد منصفانه ،مقایسه اصولی صورت بگیره تا بحث بجایی برسه وگرنه یکسری صحبت ها مطرح میشه راست یا دروغ مغرضانه یا دلسوزانه وبیشتر به یک بحث سیاسی شبیه می شه تا یک نقد دلسوزانه

یک روز نسیم خوش خبر می آید
بس مژده به هر کوی و گذر می آید
عطر گل عشق در فضا می پیچد
می آیی و انتظار سر می آید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج
ارسال: #۸۷
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۴۹ ب.ظ، توسط mohammad_1366.)
RE: تفاوت ها
(۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۲۸ ب.ظ)ahmadi_development نوشته شده توسط:  خواستم تشکری کنم از بعضی از دوستان که مارو مورد لطف قرار می دن Big Grinو علاوه بر منفی هایی که به پست های بنده در این موضوع می دن به پست هایی که طی این یکساله دادم هم سری می زنند ومارو بازم شرمنده خدشون می کنند جالبه بگم توی پستی گفتم
Heartممنون دانلود کردم انشاءالله موقق باشی Heart منفی دادن،جایی سوال پرسیدم ایا دانشجویان ارشدIT می تونند در گرایش کامپیوتر شرکت کنند منفی دادن ازاونا جالبتر در پستی منبع کتابی رو که مطالعه می کنم رو گفتم منفی دادن Big Grin حالا ایشون احتمالا ناشی بوده دوستان باهوش تر تا سر قبر استیو جابز هم رقتنSmile اخه تعجب کردم از دوروزپیش که من در مورد این موضوع پست دادم بیش از ۲۰ تا منفی خوردم دیدم توی این موضوع که تعداد منفی مثبت ها یر به یر ه چرا یکدفه این اتفاق افتاده البته بی خیال اینها که همش بازیه تمام منفی ها فدای سر نام ایران
ما که با این روش نقد مخالفیم پیشنهاد می کنم رو یک موضوع محدود بحث بشه نقد بشه البته بازم تاکید میکنم نقد منصفانه ،مقایسه اصولی صورت بگیره تا بحث بجایی برسه وگرنه یکسری صحبت ها مطرح میشه راست یا دروغ مغرضانه یا دلسوزانه وبیشتر به یک بحث سیاسی شبیه می شه تا یک نقد دلسوزانه
من به تمام پست های شما منفی دادم ، چون چند صفحه قبل تر بیان کردم که چرا غرض ورزانه دارین منفی میدین بخصوص در تاپیک

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

و متاسفانه کسی وجود بیانو نداشت و مثل یه آدم ترسو خودشو قائم کرده بود ، من هم به تمام دوستانی که شک داشتم مقابله به مثل کردم تا داد یک نفر در بیاد ، وبتونیم اون دوست عزیزو تحت فشار قرار بدیم و بخاطر کار بزدلانش از همه ی دوستان معذرت خواهی کنه
من اصلا نه خواستم باهوش عمل کنم نه خودمو پنهان کنم به چند تا دوستان کل پستاشون منفی دادم ....
ما چیزی رو رومیز نداریم که بخوایم بعدا عمل کنیم ، سریع بسیجی وار حمله میکنیم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ahmadi_development
ارسال: #۸۸
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۵۱ ب.ظ
RE: تفاوت ها
(۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۴۷ ب.ظ)mohammad_1366 نوشته شده توسط:  من به تمام پست های شما منفی دادم ، چون چند صفحه قبل تر بیان کردم که چرا غرض ورزانه دارین منفی میدین بخصوص در تاپیک

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

و متاسفانه کسی وجود بیانو نداشت و مثل یه آدم ترسو خودشو قائم کرده بود ، من هم به تمام دوستانی که شک داشتم مقابله به مثل کردم تا داد یک نفر در بیاد ، وبتونیم اون دوست عزیزو تحت فشار قرار بدیم و بخاطر کار بزدلانش از همه ی دوستان معذرت خواهی کنه
من اصلا نه خواستم باهوش عمل کنم نه خودمو پنهان کنم به چند تا دوستان کل پستاشون منفی دادم ....
ما چیزی رو رومیز نداریم که بخوایم بعدا عمل کنیم ، سریع بسیجی وار حمله میکنیم

وجود بیان؟ . آدم ترسو! شک داشتن! مقابله به مثل کردن! کار بزدلانه!
Smile . من نمی دونم کلا جایگاهی داره این سبک حرف زدن تو یه چنین جایی یا نه.

الهی و خلّاقی و حِرزی و مَوئلــی اِلیکَ لَدَی الاِعسارِو الیُسرِ اَفزَعُ
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hkarimi
ارسال: #۸۹
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۵۵ ب.ظ
RE: تفاوت ها
(۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۵۱ ب.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  
(29 اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۴۷ ب.ظ)mohammad_1366 نوشته شده توسط:  من به تمام پست های شما منفی دادم ، چون چند صفحه قبل تر بیان کردم که چرا غرض ورزانه دارین منفی میدین بخصوص در تاپیک

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

و متاسفانه کسی وجود بیانو نداشت و مثل یه آدم ترسو خودشو قائم کرده بود ، من هم به تمام دوستانی که شک داشتم مقابله به مثل کردم تا داد یک نفر در بیاد ، وبتونیم اون دوست عزیزو تحت فشار قرار بدیم و بخاطر کار بزدلانش از همه ی دوستان معذرت خواهی کنه
من اصلا نه خواستم باهوش عمل کنم نه خودمو پنهان کنم به چند تا دوستان کل پستاشون منفی دادم ....
ما چیزی رو رومیز نداریم که بخوایم بعدا عمل کنیم ، سریع بسیجی وار حمله میکنیم

وجود بیان؟ . آدم ترسو! شک داشتن! مقابله به مثل کردن! کار بزدلانه!
Smile . من نمی دونم کلا جایگاهی داره این سبک حرف زدن تو یه چنین جایی یا نه.
ما همین جا باید درست بشیم ، اگر این همه شعار دادیم و نتونیم همین جارو درست کنیم ،پس نمیتونیم جایی رو درست کنیم ، من تاپیک زدم که کتابی که خوندین ، بیاین معرفی کنید دیگران هم استفاده ببرند اما مشاهده شد در اولین بازدید منفی اعمال شد . این کار سخیف ، بزدلانه و غرض ورزانست ، کاری که ما تو رانندگیمون داریم ، در آپارتمان نشینیمون داریم ، در اداره داریم و........
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: farazin , baran , nikou
ارسال: #۹۰
۲۹ اسفند ۱۳۹۰, ۰۶:۴۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۱:۳۲ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: تفاوت ها
(۲۹ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۵۵ ب.ظ)mohammad_1366 نوشته شده توسط:  ما همین جا باید درست بشیم ، اگر این همه شعار دادیم و نتونیم همین جارو درست کنیم ،پس نمیتونیم جایی رو درست کنیم ، من تاپیک زدم که کتابی که خوندین ، بیاین معرفی کنید دیگران هم استفاده ببرند اما مشاهده شد در اولین بازدید منفی اعمال شد . این کار سخیف ، بزدلانه و غرض ورزانست ، کاری که ما تو رانندگیمون داریم ، در آپارتمان نشینیمون داریم ، در اداره داریم و........
بیاین نذاریم این پست از هدف اصلیش به بیراهه کشیده بشه

Your education can change your life
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_1366


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تفاوت WordPress.com و WordPress.org nillshid ۰ ۸۸۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nillshid
  تفاوت classification algorithm و regression algorithm چیه؟ sajadg ۶ ۹,۲۸۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۱:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  تفاوت Back-endو Front-end virtual girl ۳ ۳,۷۶۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۷ ق.ظ
آخرین ارسال: webctcir
  تفاوت procedural با functional با imperative در چیست؟ shervan360 ۲ ۳,۰۱۲ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۴:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  تفاوت مقاله جورنالی و مقاله کنفرانسی در چیست؟ Br2012 ۴۴ ۷۶,۹۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۳۱ ق.ظ
آخرین ارسال: TexteRasmi.info
  تفاوت گرایش های ارشد it saeid sharifzade ۱ ۲,۷۳۱ ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: khaste2
Question تفاوت تعداد مقایسه های مورد نیاز در الگوریتم های متفاوت porseshgar ۰ ۱,۹۴۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  تفاوت چاپ ک z__z ۳ ۳,۰۹۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: z__z
  تفاوت (logn!l) با !(logn) Mr.R3ZA ۵ ۴,۱۱۹ ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۳:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: somaye-z
  تفاوت مجازی و غیرانتفاعی مجازی?? Mehrsana606693 ۲ ۳,۱۱۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: SASSAN.S

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close