زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۱:۳۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

هرچه می خواهد دل تنگت بگو...

ارسال: #۵۰۵۰۶
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۲:۰۱ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۳:۵۱ ب.ظ)Milestone نوشته شده توسط:  
(12 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  یکی هم روی پست ما reply نمی زنه بگه بدنسازی خوبه !
(۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  تنهایی مطلق برای من خوب نیست

خیام اتفاقا من خیلی خوشحال می‌شم وقتی می‌بینم با وجود تمام مشکلاتی که بارها گفتی (کار، پول و ...) حداقل رو این ورزش و بدن‌سازی و استایل خوب پشتکار داری و بی‌خیالش نمی‌شی، چون خیلی‌ها جدا از بی‌کاری و بی‌پولی، زحمت همون استایل رو هم به خودشون نمی‌دن اما وقت مطالبه که بشه، در عین اینکه هیچ شایستگی‌ای ندارن، اما همه چیز رو با هم می‌خوان.

یه چیزی می‌خوام بهت بگم که بهش باور دارم و این طرز تفکر باعث شده که تو زندگی شانس‌های خوب‌تری نصیبم بشه و اونم اینه که آدم تو هر شرایطی که هست باید باید تشنه یه کم بهتر شدن وضعیتش باشه و به هرچیزی که می‌تونه چنگ بزنه، حالا خیلی از افراد تو این بحث ازدواج فقط کلید کردن روی مسائل مالی، منم می‌گم قبوله و حرف درستیه ولی حالا که پول ندارم، نباید که برم بمیرم، آدم باهوش این کار رو نمی‌کنه، به جای حرف زدن و کاری نکردن، می‌تونم بیام رو یه سری Alternative دیگه کار کنم. آقا پول ندارم، لااقل سعی کنم تحصیلات باکیفیتی داشته باشم، خونه ندارم ولی خودمو تو یک حوزه تخصصی قوی کنم، ماشین ندارم اما می‌تونم برم درست صحبت و ارتباط برقرار کردن رو یاد بگیرم، قیافه دیوید بکامو ندارم ولی می‌تونم برم مثلا بدن‌سازی و ظاهر زیبایی داشته باشم یا شیک لباس بپوشم.

دخترها از قدرت خوششون میاد و قدرت وجوه مختلفی داره، کسی که ثروتمنده نوعی قدرت داره، کسی که کاریزما و جذابیت داره نوعی قدرت داره، کسی که تحصیلات دانشگاهی خوب داره نوعی قدرت داره، کسی که تو یه موضوع خاصی تخصص داره قدرت داره، کسی کلام نافذی داره قدرت داره، حتی کسی که آدم شیک‌پوشی و خوش‌استایلی هم هست، از جنبه‌ای قدرت (در واقع جذابیت) داره. من تنها توصیه‌ای که دارم اینه که سعی کنی به جای تلاش‌های الکی و دست و پا زدن و غصه خوردن، از معمولی بودن فاصله بگیری، هرچقدر امیدوارتر باشی و خودت رو لایق‌تر کنی، بهت قول می‌دم شانس‌ها و موقعیت‌های بهتری نصیبت می‌شه، همین ورزش رو ادامه بده و لطفا دنبال تقویت مهارت‌های ارتباطی هم برو (خیلی خیلی خیلی موضوع مهمیه و کلید حل خیلی از مشکلاته ولی متاسفانه جدی گرفته نمی‌شه). شانسه دیگه یهویی دیدی اونی که خوشت اومد ازش یا اون از تو خوشش اومد، جذابیت ظاهری یا کلامی براش مهم‌تر بود و این هم هستا، مطمئن باش که هست.

با همه‌اش مخالفم ، دلیل هم ندارم Big Grin یکی از تسک های امروزم این بود با یه نفر مخالفت کنم TongueBig Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: khayyam
ارسال: #۵۰۵۰۷
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۳:۵۴ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انقدر لهجه ی شیرازی قشنگه ها که آدرس میپرسم تو خیابون، طرف شیرازی جواب میده نمیتونم جلوی لبخندمو بگیرم
الان میگن این دختره خُله، چرا میخنده؟!

"یارب نظر تو برنگردد"
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: αɾια , ezra
ارسال: #۵۰۵۰۸
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۵:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۵:۳۴ ب.ظ، توسط Milestone.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  کسی که تو رو برای قدرت ات میخواد ارزششو داره؟

من با کلیات حرف‌های شما موافقم، نگاه و نیت سالمی پشتش هست.
اما تصور من این هست که ما در تعریف «خود» با هم اختلاف نظر داریم، شاید اکثر افراد «خود» رو منحصر به معنویت و زیبایی‌های درون می‌دونن، چیزهایی مثل اخلاق، اصالت، پاکی، صداقت و ... که موارد خیلی ارزشمندی هستن اما این تعریف، تعریف کاملی نیست. بخش دوم «خود»، شایستگی‌های اکتسابی انسان‌هاست (تحصیل، تخصص، کلام، توان‌مندی کسب درآمد، مدیریت، مرجعیت و ...) که این هم بر ارزش انسان‌ها اضافه یا کم می‌کنه و اینکه توقع داشته باشیم دیگران صرفا ما رو بر اساس نیمه اول بخوان و توجهی به نیمه دوم نداشته باشن، خیلی آرمانی و غیرواقعی و به نظر من حتی نادرست به حساب میاد، چون اولا قرار نیست ما فقط با زیبایی‌های درون اون فرد زندگی کنیم و دوما شناخت این زیبایی هم بعضا حتی برای یک زن و شوهر هم کار آسونی نیست چه برسه به یک دختر و پسر از هم غریبه که انتظار داشته باشیم تو یک مدت آشنایی کوتاه تمام ظواهر رو نادیده بگیرن تا به باطن ما برسن، خصوصا در کشوری مثل ایران با این فاصله عمیقی که بین دو جنس برقرار هست. انسان پکیجی از ویژگی‌هاست و ویژگی مورد علاقه و نیاز من لزوما ویژگی مورد علاقه و نیاز شما نیست و به نظرم درست نیست که ما این تفاوت رو منحصرا ناشی از منفعت‌طلبی ببینیم.

ضمن اینکه وقتی که شما می‌گی، من دوست دارم منو به خاطر خودم و نه ثروت و مقام و مدرک تحصیلی بخوان، من می‌گم خیلی نگاه خوبی هست اما به اون سمت ماجرا هم نگاه کنید، زیبایی چهره یک دختر یکی از ملاک‌های اصلی خیلی از پسرها برای انتخاب هست، خود شما هم چند با گفتین که یک ملاک به حساب میاد، حالا سوال اینجاست که فرق این دو (زیبایی با ثروت و قدرت) در چی هست؟ هر دو به عنوان صورت (مادیات) مطرح هستن، پس همین سوال هم می‌تونه در سمت یک دختر مطرح بشه که چرا پول داد و زیبایی خرید؟ چرا به جای زیبایی‌های باطنیم، موهای مشکی و چال گونه‌م رو دید؟ اگه من اینارو رو نداشتم، باز هم سراغم می‌اومد؟ سوالی که مطرح هست اینه که به عنوان یک پسر، آیا به همون اندازه‌ای که توقع داریم دخترها خود واقعی ما رو معیار قرار بدن و بی‌پولی و انواع ضعف‌های دیگه ما چشم‌پوشی کنن و فقط جذب «خود» معنوی ما بشن، خودمون هم حاضر هستیم از معیارهای مادی خودمون عبور کنیم و یه دختر رو صرفا به خاطر باطن خودش بخوایم؟ بسیار بعید می‌دونم.

(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  در کل رابطه با جنس مخالف نباید تعیین کنه توی زندگی چه کنید و کی باشید. دنبال چیزایی برید که دوس دارید. نظر منه البته

بحث من این نبود که کسی به این دلیل دنبال این چیزا بره تا بتونه با کسی دوست بشه یا ازدواج کنه، بحث سر لزوم خودسازی و دست‌یابی به شایستگی‌های فردیه و کاملا طبیعیه که منفعت این کار فراگیر هست.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sss , hanie_M , Autumngirl , nlp@2015
ارسال: #۵۰۵۰۹
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۵:۵۳ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۲۱ ب.ظ، توسط sss.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  کسی که تو رو برای قدرت ات میخواد ارزششو داره؟ من شخصا تنهایی را ترجیح میدم به بودن با کسی که منو برای پول و مقام و تحصیلات و غیره بخواد. این که پول و قدرت بدی و عشق بگیری تلخ ترین کمدی زندگیه.
هرچند حرف شما را رد نمیکنم متاسفانه این در مورد بیشتر ادما صادقه و مشاهدتون کاملا درسته به نظر من.
در کل رابطه با جنس مخالف نباید تعیین کنه توی زندگی چه کنید و کی باشید. دنبال چیزایی برید که دوس دارید. نظر منه البته
معمولا سراغ کسی میریم که میانگین امتیازامون نزدیک به هم باشه.
این حرف شما در صورتی میتونه صحیح باشه، که فرد مقابل با فریب امتیازات خودشو خیلی بیشتر از واقعیت نشون داده باشه. در غیر این صورت اگر شما به سراغ کسی برین که امتیازات خیلی پایین تر از شما داره، مساله غیرطبیعی نیست که اون بخواد از فرصت پیش اومده، استفاده کنه.
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۵:۲۸ ب.ظ)Milestone نوشته شده توسط:  اما تصور من این هست که ما در تعریف «خود» با هم اختلاف نظر داریم، شاید اکثر افراد «خود» رو منحصر به معنویت و زیبایی‌های درون می‌دونن، چیزهایی مثل اخلاق، اصالت، پاکی، صداقت و ... که موارد خیلی ارزشمندی هستن اما این تعریف، تعریف کاملی نیست. بخش دوم «خود»، شایستگی‌های اکتسابی انسان‌هاست (تحصیل، تخصص، کلام، توان‌مندی کسب درآمد، مدیریت، مرجعیت و ...) که این هم بر ارزش انسان‌ها اضافه یا کم می‌کنه
در ادامه فرمایش شما:
شغل و تحصیل هم بخش مهمی از شماست. اگر از کسی بپرسید شما کی هستید؟ معمولا بعد از اسمشون به شغل یا رشته تحصیلی شون اشاره میکنن.
علاوه بر این یک اصل در ارتباط پایدار وجود شباهت هاست. بعیده کسی منطقی بدونه یک نفر با مدرک دکترا خواهان ازدواج با فردی باشه که تحصیلات پایه رو هم به پایان نرسونده. این پارامترها که از خود حذف می کنید، بخشی از پارامترهایی هستند که برای ارتباط پایدار، باید به شباهت تقریبی شون توجه بشه.
گذشته از این هر کدوم این پارامترها بر سبک زندگی شما اثرگذار هستند. کسی که به زندگی آروم و دور از هیجانات علاقه منده با چه احتمالی میتونه در کنار کسی با شغل پراسترس مثل آتشنشان یا نظامی مرزبان زندگی خوبی داشته باشه؟
بین شغل و رشته تحصیلی شما (حتی در صورتی که اجبار باشند نه انتخاب، رابطه وجود داره). کسی که وکیله، جزئی نگر تر میشه؛ کسی که نظامیه، مقرراتی تر. چون بخواهیم یا نه، رفتاریه که تکرار میشه و با گذشت زمان عادت میشه.

(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۳:۵۱ ب.ظ)Milestone نوشته شده توسط:  دخترها از قدرت خوششون میاد و قدرت وجوه مختلفی داره، کسی که ثروتمنده نوعی قدرت داره، کسی که کاریزما و جذابیت داره نوعی قدرت داره، کسی که تحصیلات دانشگاهی خوب داره نوعی قدرت داره، کسی که تو یه موضوع خاصی تخصص داره قدرت داره، کسی کلام نافذی داره قدرت داره، حتی کسی که آدم شیک‌پوشی و خوش‌استایلی هم هست، از جنبه‌ای قدرت (در واقع جذابیت) داره. من تنها توصیه‌ای که دارم اینه که سعی کنی به جای تلاش‌های الکی و دست و پا زدن و غصه خوردن، از معمولی بودن فاصله بگیری، هرچقدر امیدوارتر باشی و خودت رو لایق‌تر کنی، بهت قول می‌دم شانس‌ها و موقعیت‌های بهتری نصیبت می‌شه، همین ورزش رو ادامه بده و لطفا دنبال تقویت مهارت‌های ارتباطی هم برو (خیلی خیلی خیلی موضوع مهمیه و کلید حل خیلی از مشکلاته ولی متاسفانه جدی گرفته نمی‌شه). شانسه دیگه یهویی دیدی اونی که خوشت اومد ازش یا اون از تو خوشش اومد، جذابیت ظاهری یا کلامی براش مهم‌تر بود و این هم هستا، مطمئن باش که هست.
شخصی که تو زمینه ای پیشتاز یا سرامده مسلما جذابیت بیشتری داره ولی جذابیت تک بعدی که عامل کمک کننده برای راحت بودن ایجاد ارتباط اولیه است، برای پایداری اون ارتباط، دردسرساز میشه.
مجموعه متعادلی از ویژگی های خوب به علاوه برتری در چند مورد محدود (که بستگی به استعداد، ژنیتیک و.... دارن) مناسب تر از ۱۰۰ بودن در یک مورد و زیر ۱۰ بودن در همه چیزهای دیگه است. قبلا نفر اول کنکور یا مدال طلای المپیک رو موفق می دونستیم ولی الان کسی که در چند بعد به حد متعادلی از پیشرفت رسیده باشه، موفق تلقی میشه. همون طور که ورزش کردن برای سلامتی، مفیده ولی کسانی که ورزش قهرمانی میکنن، خیلی بیشتر در معرض آسیب های جسمی و حتی روحی هستند.
---------------------------------------------------------------------------------------
تعداد زیادی از آدما، به داشتن فرزند به عنوان یکی از اهداف جانبی ازدواج نگاه میکنن. وقتی داریم همسر انتخاب می کنیم به طور ضمنی داریم والد دیگر فرزندمون رو هم انتخاب می کنیم.
بر اساس غریزه و شرایط زیستی و همین طور فرهنگی و عرفی، مسولیت پرورش فرزند در درجه اول با مادره ( چه ازدواج ادامه پیدا کنه، چه منجر به جدایی بشه) پس منطقیه که دختر، سختگیری بیشتری داشته باشه و برتری نسبی در ویژگی های مادی رو که میتونه نقش تسهیل کننده در این وظیفه داشته باشه در نظر بگیره.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Milestone , Autumngirl
ارسال: #۵۰۵۱۰
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۷:۲۵ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
خوشم میاد دست از سر بحث های ازدواجی بر نمیدارید Big Grin

There is no there there.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: crevice
ارسال: #۵۰۵۱۱
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۷:۴۰ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
سمفونی ۱۱ شوستاکوویچ قسمت ۳ !
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۲
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۷:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ، توسط khayyam.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !

و همچنین اگر من دختری رو فقط به خاظر زیباییش بخوام اون دختره حق داره بگه در مورد منکه این پسر به هیچ دردی نمی خوره !
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۳
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۷:۴۷ ب.ظ
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۴ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !
چیی بخواد ب درد میخورره؟Huh


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۴
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۰۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۰۱ ب.ظ، توسط MarkLand.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
به نظرم این حرفا یه دید معامله ای هست، مهم احساس و علاقه به یه نفره حتی وقتی کامل نمی شناسیش وقتی شناخت بیشتر شد امتیازات مثبت می تونه علاقه رو بیشتر کنه و منفی اون علاقه رو کم کنه.
و اینکه چجور اولین احساس بوجود میاد؟ از روی ظاهر طرف که ظاهر شامل قیافه تیپ و... هست بعد که این حس خوب رو ظاهر منتقل کرد سراغ پارامترهای بعدی میشه رفت و گرنه من خودم اگه ظاهر اون حس خوب رو نده اگه طرف خفن و متخصص باشه مورد احترامم میشه ولی دوست داشتن نه!

think positive
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۵
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۱۹ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۴ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !
چیی بخواد ب درد میخورره؟Huh
منو به خاطر تلاش هایی که در طول زندگیم در جهت درست کردم دوست داشته باشه نه به خاطر دارایی الانم که چون به حد نصابی نرسیده دوستم نداره یا چون داراییم و قدرت بدنیم زیاد شده میاد سمت من !
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۶
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۲۸ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۴ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !
چیی بخواد ب درد میخورره؟Huh
منو به خاطر تلاش هایی که در طول زندگیم در جهت درست کردم دوست داشته باشه نه به خاطر دارایی الانم که چون به حد نصابی نرسیده دوستم نداره یا چون داراییم و قدرت بدنیم زیاد شده میاد سمت من !
لیستت تلاشا خودتونو قانع میکنهه؟
بعد اینن دوطرفه اس؟ درباره ی دخترر با تلاشش زیااد در جهتت درست ولی دس خالی از چیزایی دیگه چی؟


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۷
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۳۶ ب.ظ
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۴ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !
چیی بخواد ب درد میخورره؟Huh
منو به خاطر تلاش هایی که در طول زندگیم در جهت درست کردم دوست داشته باشه نه به خاطر دارایی الانم که چون به حد نصابی نرسیده دوستم نداره یا چون داراییم و قدرت بدنیم زیاد شده میاد سمت من !
لیستت تلاشا خودتونو قانع میکنهه؟
بعد اینن دوطرفه اس؟ درباره ی دخترر با تلاشش زیااد در جهتت درست ولی دس خالی از چیزایی دیگه چی؟
اگه بحث قانع بودن باشه انسان هیچ وقت سیر و قانع نمیشه !
بله من انتظار پول و سرمایه از طرف مقابل نمی خوام تفکر درست و شفاف می خوام !
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۰۵۱۸
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۴۵ ب.ظ، توسط Amir V.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
ببینید من فکر میکنم شما توقع دارید همه دنیا رو مثل شما ببینن. اصلا اینطوری نیست و نمیشه به کسی خرده گرفت! با یک مثال الان توضیح میدم بهتون.

طبق نظریه انتخاب یا Choice Theory، آدما یه سری نیازها دارن که برای ارضا کردن اونها تلاش میکنن و بر اساسش تصمیم میگیرن.
دو تا نیاز "قدرت" و "تفریح" رو در نظر بگیرید. فرض کنید من شما رو دعوت میکنم برای شام به خونه ی خودم. من به عنوان یک شخص، ممکنه با دعوت کردن شما به خونم نیاز به قدرتم رو ارضا کنم!‌اینطوری که میگم "اوه من کلی آدم دعوت کردم خونم و دارم بهشون غذا میدم. من چقدر قدرتمندم!" و به این صورت حس خوب بهم دست میده. از طرف دیگه، ممکنه من به عنوان یک شخص دیگه،‌ با دعوت کردن شما به خونم، نیاز به تفریحم رو برآورده کنم و فقط خوش گذرونی با شما بهم حس خوب بده، نه قدرت.

بنابراین، اگر من با دعوت کردن شما به خونم نیاز به قدرتم ارضا میشه، این برای خودمه. شما نمیتونی از من ایراد بگیری. یا همینطور از نفر دوم. برای آشنایی هم باید دنبال کسی بگردید که چیزای مشترکی نیازهای مشترکتون رو برآورده میکنه. یک نفر که ذاتا قدرت طلب هست شاید سخت باشه با یکی که خیلی خیلی اهل خوش گذرونی هست کنار بیاد، یا هر ترکیب دیگه ای.

من نظرم اینه که به جای اینکه از اینو اون ایراد بگیریم، باید بگردیم کسی که مناسب خودمون هست رو پیدا کنیم. بیاید عمیق تر فکر کنیم و سرمون رو از توی زندگی بقیه بیرون بیاریم و نظرهای شخصیمون رو برای خودمون نگه داریم.

بخونید در مورد نظریه انتخاب:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

There is no there there.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Autumngirl , big cloud
ارسال: #۵۰۵۱۹
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۴۵ ب.ظ، توسط elect.)
RE: هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۳۶ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۱۹ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  
(14 اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۴ ب.ظ)khayyam نوشته شده توسط:  من با نظرات کاربر codin موافقم کسی که منو به خاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون شخص !
چیی بخواد ب درد میخورره؟Huh
منو به خاطر تلاش هایی که در طول زندگیم در جهت درست کردم دوست داشته باشه نه به خاطر دارایی الانم که چون به حد نصابی نرسیده دوستم نداره یا چون داراییم و قدرت بدنیم زیاد شده میاد سمت من !
لیستت تلاشا خودتونو قانع میکنهه؟
بعد اینن دوطرفه اس؟ درباره ی دخترر با تلاشش زیااد در جهتت درست ولی دس خالی از چیزایی دیگه چی؟
اگه بحث قانع بودن باشه انسان هیچ وقت سیر و قانع نمیشه !
بله من انتظار پول و سرمایه از طرف مقابل نمی خوام تفکر درست و شفاف می خوام !
خیلیی غیرر واقعییه. تمامم تلاشش در جهت درستت انجاام داددین دستتونم دردد نکته ولیی ی حداقلیی لازمه. بدونن پولل نه خوته هس نه غذاا . دستااورد واقعیی بایدد باشه. ینیی ی چیزیی باشهه دیگرامم بتونن ببینن

الانن ی دخترر ی تلاشش درست شماا رو قبولل کرد.شماا نبودن جهزیه رو قبولل دارین؟ هیچی نباششه مطلققن؟


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: khayyam , Autumngirl
ارسال: #۵۰۵۲۰
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۰۸:۴۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۵۰ ب.ظ، توسط Autumngirl.)
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۵:۵۳ ب.ظ)sss نوشته شده توسط:  علاوه بر این یک اصل در ارتباط پایدار وجود شباهت هاست. بعیده کسی منطقی بدونه یک نفر با مدرک دکترا خواهان ازدواج با فردی باشه که تحصیلات پایه رو هم به پایان نرسونده. این پارامترها که از خود حذف می کنید، بخشی از پارامترهایی هستند که برای ارتباط پایدار، باید به شباهت تقریبی شون توجه بشه.
شباهت و تناسب بسیار مهمه اما در تمام زمینه ها و بنظرم مهمتر از همه موارد، شباهت طرز فکر و زاویه دید افراد هست که هرچه بهم نزدیکتر باشه اختلافات کمتر می شه

(۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷ ب.ظ)elect نوشته شده توسط:  چیی بخواد ب درد میخورره؟
دختر اگه هیچی نخواد و زیبا (در حد آنجلینا جولی) باشه بدرد می خوره، اگه تحقیر و توهین و کتک خوردن رو هم تحمل کنه بیشتر بدرد می خوره، اگه پدر مولتی میلیاردر هم داشته باشه چند برابر بیشتر بدرد می خوره و .... کلا هیچی نخواد ولی خودش همه چی تمام باشه.
بله قطعا دختری هم که یه پسر رو فقط بخاطر قدرت بدنی و پول بخواد به هیچ دردی نمی خوره اون دختر

یه دختر هم به عنوان یه انسان (همسطح با پسر نه کمتر) دنبال احترام متقابله، قطعا به هیچ وجه دلش نمی خواد تحقیر بشه، بهش توهین بشه و ...‌. کدوم دختری حاضر میشه با پسر پولدار (اصلا بگیم پسر بیل گیتس) یا تحصیل کرده (مثلا استاد دانشگاه هاروارد) یا خوش تیپ (مثلا برد پیت) ازدواج کنه در حالیکه باید تحقیر و توهین و خشونت رو تحمل کنه؟؟؟؟؟ قطعا این مورد از تمام موارد ظاهری و مادی و ..‌.. خیلییییییی مهمتره.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sss , elect


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۴۲۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  ازدواج دور از جوانان، جوانان دور از ازدواج (هرچه می خواهد دل تنگت بگو...) morweb ۲,۶۹۵ ۶۱۹,۹۲۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gogooli
  انخاب مسیر آینده ؟ آینده دکترا چه خواهد شد ؟ shivap ۱۰ ۱۰,۴۶۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: WILL
  سلام،امروز حال ات چطوره؟ حس امروزت را بگو. فرید ۹۰۷ ۲۳۴,۷۷۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۰۳:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Bache Mosbat
  اگر داده ها در هر بار به طور مساوی تقسیم شود حداکثر عمق درختی log n خواهد شد؟ post98 ۱ ۳,۱۹۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ahrmb
  اینترنت در آینده ناپدید خواهد شد hnarghani ۰ ۳,۳۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: hnarghani
  اختلالی که زندگی شما را نابود خواهد کردشک و بدبینی ناشی از اختلال شخصیت پارانویید( morweb ۰ ۳,۳۵۲ ۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۰۵:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: morweb
  تعداد سوالات دروس تخصصی کامپیوتر تغییر خواهد کرد؟؟؟ Denize ۱۸ ۱۸,۵۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: shovaliehsiah
Question لطفا تجربیات خود را در مورد نوشتن سمینار و پایان نامه بگویید Potential ۲۴ ۲۱,۳۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: انرژی مثبت
  یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود silver_0255 ۸ ۷,۶۶۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ق.ظ
آخرین ارسال: silver_0255

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close