زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۵۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

خوابگاه های دانشگاه تهران

ارسال: #۴۶
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۳:۱۴ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق.ظ)missi90 نوشته شده توسط:  دقیقاً مسئله اینه محیط زندگی به شدت روی راندمان درسی و آرامش فکری دانشجو تاثیر داره. و اصولاً نباید کیفیت فدای کمیت بشه. من معتقدم درس خوندن تو دانشگاهی که تو شهر خود آدم قرار داره و خونه اش اونجاست خیلی خیلی راحت تر از خوابگاه تو شهر غریبه چون لا اقل یه سری کارا تقسیم میشه، آرامش ذهنی وجود داره و آدم چند تا دلسوز داره. متاسفانه الان محیط خوابگاه مثل گرمخانه شده، فقط ماکزمیم تعداد دانشجویی که می تونن رو تو چند متر مربع می چپونند و انتظار سلامت روانی و پیشرفت درسی رو هم دارند و بابت این چند متر مربع جا و غذای بی کیفیتشون از بالا هم به آدم نگاه می کنند و منت هم می گذارند.

بلاخره یکی پیدا شد حرف دل منو زد.

کسی که هدف دارد هیچ توجهی به وسوسه های مسیر نمی کند.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۷
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۳:۵۳ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
حالا اینکه اون منفی برای چی به من داده شده واقعا درک نمی‌کنم :دی من فقط یه گزاره‌‌ی خبری گفتم!
منظورم این بود که با تمام اون مشکلاتی که همه‌مون می‌دونیم تو خوابگاه هست، ولی آدما یاد می‌گیرن که با فشارها کنار بیان و نذارن که مانع موفقیتشون بشن.
من خودم خوابگاهیم دیگه Smile ۴ سال تو خوابگاه‌های نه چندان خوب دانشگاه تهران زندگی کردم. اولاش واقعا سخت بود. من معدل ترم ۱ و ۲م حداقل ۲ نمره بیشتر می‌شد اگر خوابگاهی نبودم. اما به جاش یاد گرفتم چه جوری باید هندل کنم هرچیزی رو تو شرایط خودش. همون ترم ۱ و ۲ که معدلم خیلی معمولی شد، می‌‌دیدم که خیلی از دوستان خوابگاهیم معدلشون خیلی بالاتر از من شده در حالی که شرایط خوابگاه برای همه‌مون یکی بوده. بعد کم‌کم یاد گرفتم چه جوری نذارم شرایط برای من تصمیم بگیره و خودم کنترل همه چیز رو به دست بگیرم.

قطعا اگر شرایط خوابگاه‌ها برامون بهتر بود خیلی خوب‌تر بود. اما منظور من از گفتن این حرف این بود که خدای ناکرده نرید ببینید شرایط خوابگاهتون خوب نیست و زود خودتونو گم کنید و فکر کنید که قرار نیست معدلتون بالا به یا خوب درس بخونید یا بتونید کارهای پژوهشی خفن انجام بدید... کاملا می‌شه مستقل بود از اینجور شرایط.
این رو به عنوان یه فرد خوابگاهی دارم می‌گم ها! نه اینکه فکر کنین نفسم از جای گرم بلند می‌شه و از دور دارم نگاه می‌کنم به قضیه.
۹
۳
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: so@ , pezhman.m-AI , dr.a_AI , targol , elhamgh , Parisa-SH , haveking
ارسال: #۴۸
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۴:۰۲ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۹ ق.ظ)behnam5670 نوشته شده توسط:  
(05 شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳ ب.ظ)bita225 نوشته شده توسط:  درسته قوانین زیادی توی مملکت ما رعایت نمیشه ولی این زیاد بودن بی قانونی دلیل بر این نمیشه که شما به اصطلاح مثل کبک سرتون رو بکنین زیر برف و درصدد حل کردن مشکلاتی که رفاهتون رو از بین برده بر نیاین . واقعیت اینه که دولت نه تنها بستر رو برای کسب درآمد دانشجو آماده نکرده بلکه با کمکاریش باعث شده که دانشگاه در قبال دریافت هزینه از دانشجو امکانات کمی رو در اختیار اون قرار بده که این وسط وظیفه ما اینه که با اعتراض،به دانشگاه فشار بیاریم و وظیفه دانشگاه هم اینه که به دولت فشار بیاره. نگران دولت هم نباشین که خدایی نکرده کمرش بشکنه واسه پرداخت بودجه برای خوابگاه جدید ، سونامی که نیومده توش و در ضمن ساخت خوابگاه جدید چیزه زیادی نیس واسه دولت.
این واقعا فجیعه که خوابگاه بهترین دانشگاه کشور اینقدر رفاهش کمه که ۵ نفرو می خوان بچپونن تو یه اتاق ، اگه اعتراضی از سوی دانشجوها صورت می گرفت خیلی به وضعیت خوابگاهها توجه میشد ولی مشکل اینجاس که اکثرا مثل شما کنار میان با ناحقی جوری که اگه بجای اتاق، کانکس هم در اختیارتون بذارن بازم صداتون در نمیاد و کلی فلسفه بافی هم می کنین که چرا صداتون در نیومده!!
به حرفایی که زدم فک کنین چون خیلی به دردتون می خوره.

اینکه می‌گید دانشگاه امکانات کمی "در ازای مبلغی که از دانشجو دریافت میکنه" ارائه می‌ده رو قبول ندارم. دانشگاه سراسری مگر چقدر از دانشجو هزینه می‌گیره؟ دقت کنید این حرفم اصلاً در تضاد با اینکه دانشجو حق‌اش بیشتر از این‌ها هست نداره، فقط عرض کردم مثلاً شما اون غذایی که در برابر ۶۰۰ تومن می‌گیرید حداقل همون ۶۰۰ تومن رو می‌ارزه.

اون قسمتی که گفتید "نگران دولت نباشید برای بودجه برای ..." تازه همون حرف من رو می‌زنید. هیچوقت به خاطر بد بودن کیفیت مواد اولیه، یقه‌ی آشپز (استعاره از دانشگاه) رو نمی‌گیرند، بلکه طرف حساب کسی هست که اونا رو میخره. مدیران دانشگاه‌ها هر چقدر هم آدم‌های پرتی باشند، حداقل برای بهتر کردن رنک دانشگاه به فکر خوابگاه و ... می‌افتند و اینطور نیست که نخوان، اما وقتی دانشگاه دولتی هست و مثلاً به ازای هر غذا ۲ تومن بودجه بهشون اختصاص دادند، دست اون‌ها نیست که غذای ۴ تومنی بدن. پس اول باید طرف حساب آدم شناخته بشه.

ساخت خوابگاه هم همه جا راحت نیست. مثلاً برای دانشگاهی مثل شریف یا شهید بهشتی اطراف دانشگاه یا جا نیست، یا هر مترش میلیاردی هست و تازه به این فکر افتادند که دانشگاه رو جابجا کنند!
در اینکه باید اعتراض بشه بله و اعتراض هم میشه، اما هر بار یه کمی سفت و شل می‌کنند و بعد از یه مدت دوباره آب‌ها از آسیاب می‌افته. عمر دانشجو هم چهار سال هست و برای اینکه بساط واسه خودش درست نشه این ۴ سال رو تحمل می‌کنه.
اینکه می‌گید صدای امثال من در نمیاد هم کاملاً اشتباه می‌کنید چون حتی با شناخت کم از این سایت هم متوجه می‌شید من حرفم رو قورت نمی‌دم و آخرین باری که اعتراض شدیدی توو خوابگاه طرشت شد بنده هم بودم. یک بار با رئیس اداره‌ی خوابگاه‌ها هم تا آستانه‌ی گلاویز شدن رفتم ولی همیشه یه آدمی رو گذاشتند که اگه فحش ناموس هم بهش بدی عین گاو نگاه می‌کنه و حرف درِش اثر نمی‌کنه. در حالت شدیدتر هم که تحسن می‌شه و یه مدت بعضی چیزها که میشه (مثل غذا) رو بهتر می‌کنند و دوباره برمی‌گرده، دیگه بعد از ۶ سال درس خوندن انگیزه‌ای برای اعتراض نمی‌مونه.

شما،اینکه میگم دانشگاه امکانات کمی "در ازای مبلغی که از دانشجو دریافت میکنه" ارائه می‌ده رو قبول ندارین چون اشتباه برداشت کردین، پس واضح تر می گم:
دانشگاه، در ازای دریافت هزینه از دانشجو به عنوان یک نهاد ارزشمند در جامعه که خیلی به درد مملکتش خورده و می خوره ، امکانات کمی رو در اختیار اون قرار داده و همونطور که خودتون اشاره کردین حق دانشجو بالاتر از این هاست.
دانشجواگه بخواد واسه همچین مسئله ای یه راست بره یقه دولت رو بگیره پس این وسط دانشگاه چیکاره هست؟برگ چغندره؟
هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی دانشگاه وظیفه داره که شرایط رو برای یادگیری دانشجو فراهم کنه و همونطور که دوستان اشاره کردن محیط زندگی به شدت روی راندمان درسی و آرامش فکری دانشجو تاثیر داره و زندگی با ۴ نفربا عقاید وفرهنگ و لایف استایل متفاوت تو یه اتاق برای دانشجوی ارشد واقعا سخت هست. توی همچین شرایطی دانشگاه وظیفه داره که برای بودجه بیشتر به دولت فشار بیاره و درضمن توی تشبیه دانشگاه به یه آشپزطفلکی تجدید نظر کنین چون همین باعث شده که طرف حسابتون رو نشناسین.
نگران ساخت خوابگاه هم نباشین چون واقعا مسئله حادی نیست واسه دولت و نگران میلیاردی بودن زمین هم نباشین دولت اکه نخواد میلیاردی واسه یه همچین نهاد با ارزشی خرج کنه پس اون همه پولو می خواد چیکار کنه؟بهتر از اینه که جاهای دیگه حیف ومیل بشه...
این جمله ای که می خوام بگم فقط خطاب به شما نیست وبه همه کساییه که این پست رو می خونن:
جوون ایرانی باید معترض بار بیاد حتی بعد از ۶ سال درس خوندن هم باز باید معترض باشین و نه صرفا برای یه مسئله ای مثل کمبود امکانات خوابگاه، از اونجاییکه تو مملکت ما شرایط جوریه که حقت رو باید بدزدی، این معترض بودن خیلی تو زندگی بهتون کمک میکنه و نداشتن انگیزه اعتراض یه ضعف بزرگه و البته اینو هم بگم که اعتراض خردمندانه و با سیاست، نه اعتراض ذلیل وارانه که آرامشتون رو به هم بزنه.
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: missi90
ارسال: #۴۹
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۴:۱۲ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
چقدر کلی نظر میدین یکی میتونه با شرایط کنار بیاد یکی نه قرار نیست همه خیلی قوی باشن ، خوب با وجود اینکه ۳۰ استان دیگه داریم جز تهران ، چیز عجیبیم نیست نفرات برتر خوابگاهی باشن ، کاملا حق میدم که نگران خوابگاهین ، امیدوارم هم خوابگاهی های خوبی پیدا کنین که سایر سختیاش زباد به چشمتون نیاد

Stop talking. Start walking
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: bita225
ارسال: #۵۰
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۴:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۲۱ ب.ظ، توسط Mahsash.)
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۲ ب.ظ)sanaz777 نوشته شده توسط:  چقدر کلی نظر میدین یکی میتونه با شرایط کنار بیاد یکی نه قرار نیست همه خیلی قوی باشن ، خوب با وجود اینکه ۳۰ استان دیگه داریم جز تهران ، چیز عجیبیم نیست نفرات برتر خوابگاهی باشن ، کاملا حق میدم که نگران خوابگاهین ، امیدوارم هم خوابگاهی های خوبی پیدا کنین که سایر سختیاش زباد به چشمتون نیاد

کلی نظر نمی‌دم.
کسی که با این شرایط نمی‌تونه کنار بیاد «باید» یاد بگیره که کنار بیاد. تو جامعه هم همینه!‌ تو زندگی هم همینه!
باور کنین هیچ کس از سختی‌های خوابگاه خوشحال نمی‌شه. هیچ کس خوشش نمیاد تو یه اتاق فسقلی با ۴ نفر آدم کاملا متفاوت دیگه زندگی کنه. هیچ کس اینجور چیزارو دوست نداره.
ولی بحث سر اینه که هر آدمی «باید» یاد بگیره که با شرایط سخت کنار بیاد! تنازع بقا!

و این حرف هیچ ربطی به این نداره که «کاش شرایط بهتر بود». من دارم می‌گم حالا که شرایط اینه، پس تو همین شرایط سعی کنیم بهترین عملکرد رو داشته باشیم.

خب من دیگه حرفامو زدم فکر کنم Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: dr.a_AI
ارسال: #۵۱
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۴:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۵۸ ب.ظ، توسط bita225.)
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۸ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۲ ب.ظ)sanaz777 نوشته شده توسط:  چقدر کلی نظر میدین یکی میتونه با شرایط کنار بیاد یکی نه قرار نیست همه خیلی قوی باشن ، خوب با وجود اینکه ۳۰ استان دیگه داریم جز تهران ، چیز عجیبیم نیست نفرات برتر خوابگاهی باشن ، کاملا حق میدم که نگران خوابگاهین ، امیدوارم هم خوابگاهی های خوبی پیدا کنین که سایر سختیاش زباد به چشمتون نیاد

کلی نظر نمی‌دم.
کسی که با این شرایط نمی‌تونه کنار بیاد «باید» یاد بگیره که کنار بیاد. تو جامعه هم همینه!‌ تو زندگی هم همینه!
باور کنین هیچ کس از سختی‌های خوابگاه خوشحال نمی‌شه. هیچ کس خوشش نمیاد تو یه اتاق فسقلی با ۴ نفر آدم کاملا متفاوت دیگه زندگی کنه. هیچ کس اینجور چیزارو دوست نداره.
ولی بحث سر اینه که هر آدمی «باید» یاد بگیره که با شرایط سخت کنار بیاد! تنازع بقا!

دوست عزیز هر آدمی می تونه تو ی برهه های زمانی دیگه ای از زندگیش یاد بگیره با شرایط سخت کنار بیاد ، حالا چرا گیر دادین که حتما باید توی دوران بحرانی دانشجویی ارشد که معدل خیلی مهمه مخصوصن واسه رزومه به امتیاز تنازع بقا دست پیدا کنیم؟ Wink
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۲
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۴:۳۹ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۲۸ ب.ظ)bita225 نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۸ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۲ ب.ظ)sanaz777 نوشته شده توسط:  چقدر کلی نظر میدین یکی میتونه با شرایط کنار بیاد یکی نه قرار نیست همه خیلی قوی باشن ، خوب با وجود اینکه ۳۰ استان دیگه داریم جز تهران ، چیز عجیبیم نیست نفرات برتر خوابگاهی باشن ، کاملا حق میدم که نگران خوابگاهین ، امیدوارم هم خوابگاهی های خوبی پیدا کنین که سایر سختیاش زباد به چشمتون نیاد

کلی نظر نمی‌دم.
کسی که با این شرایط نمی‌تونه کنار بیاد «باید» یاد بگیره که کنار بیاد. تو جامعه هم همینه!‌ تو زندگی هم همینه!
باور کنین هیچ کس از سختی‌های خوابگاه خوشحال نمی‌شه. هیچ کس خوشش نمیاد تو یه اتاق فسقلی با ۴ نفر آدم کاملا متفاوت دیگه زندگی کنه. هیچ کس اینجور چیزارو دوست نداره.
ولی بحث سر اینه که هر آدمی «باید» یاد بگیره که با شرایط سخت کنار بیاد! تنازع بقا!

دوست عزیز هر آدمی می تونه تو ی برهه های زمانی دیگه ای از زندگیش یاد بگیره با شرایط سخت کنار بیاد ، حالا چرا گیر دادین که حتما باید توی دوران بحرانی دانشجویی ارشد که معدل خیلی مهمه مخصوصن واسه رزومه به امتیاز تنازع بقا دست پیدا کنیم؟

دوست عزیز من هیچ اصراری ندارم و هیچ گیری هم ندادم.
من فقط دارم می‌گم خوابگاهی بودن و حتی در خوابگاه بد بودن قرار نیست مانع موفقیت شما بشه. اگر از قبل به عنوان مانع بهش نگاه کنید دیدتون منفی می‌شه بهش و حتی اگر بتونید باهاش کنار بیاید، از نظر روانی به خودتون اجازه‌ی کنار اومدن نمی‌دید. من فقط منظورم این بود که با دید مثبت بهش نگاه کنید!
اگر نه آخه من چه گیری دادم؟! :دی من مثلا ناراحت می‌شم شما در شرایط راحت و خوب درس بخونید؟! مطمئنا نه!!
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۳
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۵:۱۵ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۳۹ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۲۸ ب.ظ)bita225 نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۸ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۰۴:۱۲ ب.ظ)sanaz777 نوشته شده توسط:  چقدر کلی نظر میدین یکی میتونه با شرایط کنار بیاد یکی نه قرار نیست همه خیلی قوی باشن ، خوب با وجود اینکه ۳۰ استان دیگه داریم جز تهران ، چیز عجیبیم نیست نفرات برتر خوابگاهی باشن ، کاملا حق میدم که نگران خوابگاهین ، امیدوارم هم خوابگاهی های خوبی پیدا کنین که سایر سختیاش زباد به چشمتون نیاد

کلی نظر نمی‌دم.
کسی که با این شرایط نمی‌تونه کنار بیاد «باید» یاد بگیره که کنار بیاد. تو جامعه هم همینه!‌ تو زندگی هم همینه!
باور کنین هیچ کس از سختی‌های خوابگاه خوشحال نمی‌شه. هیچ کس خوشش نمیاد تو یه اتاق فسقلی با ۴ نفر آدم کاملا متفاوت دیگه زندگی کنه. هیچ کس اینجور چیزارو دوست نداره.
ولی بحث سر اینه که هر آدمی «باید» یاد بگیره که با شرایط سخت کنار بیاد! تنازع بقا!

دوست عزیز هر آدمی می تونه تو ی برهه های زمانی دیگه ای از زندگیش یاد بگیره با شرایط سخت کنار بیاد ، حالا چرا گیر دادین که حتما باید توی دوران بحرانی دانشجویی ارشد که معدل خیلی مهمه مخصوصن واسه رزومه به امتیاز تنازع بقا دست پیدا کنیم؟

دوست عزیز من هیچ اصراری ندارم و هیچ گیری هم ندادم.
من فقط دارم می‌گم خوابگاهی بودن و حتی در خوابگاه بد بودن قرار نیست مانع موفقیت شما بشه. اگر از قبل به عنوان مانع بهش نگاه کنید دیدتون منفی می‌شه بهش و حتی اگر بتونید باهاش کنار بیاید، از نظر روانی به خودتون اجازه‌ی کنار اومدن نمی‌دید. من فقط منظورم این بود که با دید مثبت بهش نگاه کنید!
اگر نه آخه من چه گیری دادم؟! :دی من مثلا ناراحت می‌شم شما در شرایط راحت و خوب درس بخونید؟! مطمئنا نه!!

منظور شما کاملا قابل درکه دوست عزیز ،درسته باید با دید مثبت بهش نگاه کرد ولی این دید واسه وقتیه به بمبست رسیدیم و راه دومی پیدا نکردیم واسه بهتر کردن شرایط
از اصطلاح گیر دادن هم لطفا ناراحت نشین چون بیشتر جنبه شوخی داشت فقط یادم رفت آواتورشو بزارم،به هر حال عذر می خوام اگه ناراحتتون کرد.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mahsash
ارسال: #۵۴
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۶:۰۱ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
دانشجوی ستاره دارمون نکنن خوابگاه ستاره دار پیشکش
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۵
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۶:۰۵ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
سلام
خوابگاه های ارشد در داخل کوی حداقل سه نفره است که در سال تحصیلی گذشته به دلیل کمبود ظرفیت به ۴ نفره افزایش پیدا کرد.
خوابگاه های دکترا ولی ۲ نفره هم داره.
برای شبانه پسران، خوابگاه های جمالزاده(خیابان انقلاب، جمالزاده جنوبی)، شهید روشن و امین(اول کارگر شمالی) رو میدن. البته بستگی داره قراردادشون رو تمدید کنن یا نه.
فکر درس خوندن توی اتاق خوابگاه رو از سرتون بیرون کنید. کوی سالن مطالعه داره، خود دانشکده ها هم سالن مطالعه دارن. جایی بهتر از اونجا گیر نمیاد.
البته به هم اتاقی ها تون هم بستگی داره( از نظر شلوغی و انظباط). اما در حالت کلی توی سر و صدای خوابگاه نمیشه درس خوند. حداقل خوابگاه پسران اینطوریه. ساعت خواب هم خیلی زود بخواید بخوابید میشه ۱ Big Grin

چیزهای مورد علاقه من در زندگی هزینه مالی برای من ندارند. کاملا مشخص است که تنها منبع با ارزشی که ما داریم زمان است.

- استیو جابز
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: so@ , Mahsash , dr.a_AI
ارسال: #۵۶
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۶:۱۸ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۰۵ ب.ظ)hoomanab نوشته شده توسط:  سلام
خوابگاه های ارشد در داخل کوی حداقل سه نفره است که در سال تحصیلی گذشته به دلیل کمبود ظرفیت به ۴ نفره افزایش پیدا کرد.
خوابگاه های دکترا ولی ۲ نفره هم داره.
برای شبانه پسران، خوابگاه های جمالزاده(خیابان انقلاب، جمالزاده جنوبی)، شهید روشن و امین(اول کارگر شمالی) رو میدن. البته بستگی داره قراردادشون رو تمدید کنن یا نه.
فکر درس خوندن توی اتاق خوابگاه رو از سرتون بیرون کنید. کوی سالن مطالعه داره، خود دانشکده ها هم سالن مطالعه دارن. جایی بهتر از اونجا گیر نمیاد.
البته به هم اتاقی ها تون هم بستگی داره( از نظر شلوغی و انظباط). اما در حالت کلی توی سر و صدای خوابگاه نمیشه درس خوند. حداقل خوابگاه پسران اینطوریه. ساعت خواب هم خیلی زود بخواید بخوابید میشه ۱ Big Grin
من تا الان خوابگاه نبودم یعنی ممکنه کسی که دانشگاه خوبی مثل تهران میاره شلوغ و بی انضباط باشه به نظرم هر کس تا اینجا اومده حتما اهل درس هستش مخصوصا اینکه همه ارشدن و بزرگ شدن :|

خدایا رحمی ای منعم که درویش سر کویت ......... دری دیگر نمی داند رهی دیگر نمی گیرد
۲
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۷
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۶:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۲۶ ب.ظ، توسط codin.)
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق.ظ)missi90 نوشته شده توسط:  دقیقاً مسئله اینه محیط زندگی به شدت روی راندمان درسی و آرامش فکری دانشجو تاثیر داره. و اصولاً نباید کیفیت فدای کمیت بشه. من معتقدم درس خوندن تو دانشگاهی که تو شهر خود آدم قرار داره و خونه اش اونجاست خیلی خیلی راحت تر از خوابگاه تو شهر غریبه چون لا اقل یه سری کارا تقسیم میشه، آرامش ذهنی وجود داره و آدم چند تا دلسوز داره. متاسفانه الان محیط خوابگاه مثل گرمخانه شده، فقط ماکزمیم تعداد دانشجویی که می تونن رو تو چند متر مربع می چپونند و انتظار سلامت روانی و پیشرفت درسی رو هم دارند و بابت این چند متر مربع جا و غذای بی کیفیتشون از بالا هم به آدم نگاه می کنند و منت هم می گذارند.

با تمام این اوصاف، هر سال بیش‌تر بچه‌های رنک ۱ تا ۱۰ رشته‌های مختلف تو دانشگاه ما خوابگاهی بودن Smile
وقتی یه استان و شهرای اطرافش ۶۰ درصد ظرفیت (و در بعضی رشته ها مثل فناوری اطلاعات ۸۰ درصد) ظرفیت رو در دست دارن و بقیه کشور باید سر ۴۰ درصد (یا ۲۰ درصد) بجنگن عجیب نیست که بچه های شهرستانی شاخص باشن. اما نگین ندیدین که من باور نمی کنم. من خودم دوستای زیادی داشتم که به خاطر جو مزخرف خوابگاه کلا از کجا به کجا رسیدن... من وقتی یاد اینترنت خوابگاه و مشکلاتی که برام درست کرد میفتم حالم از تمام نظام آموزشی ممکلت به هم میخوره.

بحث این که خوابگاه نباید مانع موفقیت بشه قبوله! اگر یه نفر از دست و پا فلج باشه که هم نباید این مانع موفقیت بشه! اما موضوع اینه که نباید نسبت به این شرایط ساکت بود ( یا این که سعی کنیم به خودمون احساس رضایت مصنوعی و چقدر زندگی زیبا هست الکی تزریق کنیم) و کلا حرف بچه ها چیز دیگه ای هست...
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: missi90 , saeedeivazi
ارسال: #۵۸
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۷:۳۵ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۲۵ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق.ظ)missi90 نوشته شده توسط:  دقیقاً مسئله اینه محیط زندگی به شدت روی راندمان درسی و آرامش فکری دانشجو تاثیر داره. و اصولاً نباید کیفیت فدای کمیت بشه. من معتقدم درس خوندن تو دانشگاهی که تو شهر خود آدم قرار داره و خونه اش اونجاست خیلی خیلی راحت تر از خوابگاه تو شهر غریبه چون لا اقل یه سری کارا تقسیم میشه، آرامش ذهنی وجود داره و آدم چند تا دلسوز داره. متاسفانه الان محیط خوابگاه مثل گرمخانه شده، فقط ماکزمیم تعداد دانشجویی که می تونن رو تو چند متر مربع می چپونند و انتظار سلامت روانی و پیشرفت درسی رو هم دارند و بابت این چند متر مربع جا و غذای بی کیفیتشون از بالا هم به آدم نگاه می کنند و منت هم می گذارند.

با تمام این اوصاف، هر سال بیش‌تر بچه‌های رنک ۱ تا ۱۰ رشته‌های مختلف تو دانشگاه ما خوابگاهی بودن Smile
وقتی یه استان و شهرای اطرافش ۶۰ درصد ظرفیت (و در بعضی رشته ها مثل فناوری اطلاعات ۸۰ درصد) ظرفیت رو در دست دارن و بقیه کشور باید سر ۴۰ درصد (یا ۲۰ درصد) بجنگن عجیب نیست که بچه های شهرستانی شاخص باشن. اما نگین ندیدین که من باور نمی کنم. من خودم دوستای زیادی داشتم که به خاطر جو مزخرف خوابگاه کلا از کجا به کجا رسیدن... من وقتی یاد اینترنت خوابگاه و مشکلاتی که برام درست کرد میفتم حالم از تمام نظام آموزشی ممکلت به هم میخوره.

بحث این که خوابگاه نباید مانع موفقیت بشه قبوله! اگر یه نفر از دست و پا فلج باشه که هم نباید این مانع موفقیت بشه! اما موضوع اینه که نباید نسبت به این شرایط ساکت بود ( یا این که سعی کنیم به خودمون احساس رضایت مصنوعی و چقدر زندگی زیبا هست الکی تزریق کنیم) و کلا حرف بچه ها چیز دیگه ای هست...

بله قطعا زیاد دیدم از این موارد و اصلا قصد نداشتم بگم محیط خوابگاه مهم نیست!! حرفم این بود که اینقدرم بد نیست!
ضمن اینکه اگر فکر میکنید می‌تونید چیزی رو بهتر کنید خب اعتراض کنید! ما کلی اعتراض کردیم تو خوابگاه کارشناسیمون و کلی امتیازات رو تونستیم به دست بیاریم. ولی ظرفیت اتاق چیزیه که نمی‌شه زیاد بهش اعتراض کرد. چون بر اثر اعتراضات شما پانمی‌شه خوابگا هبره درجا ساختمون جدید بخره برای جا دادن به کسانی که تو اتاقا جا نشدن به خاطر کم کردن ظرفیت اتاق‌ها.
من حرفمو زدم. ولی دیگه هرجور راحتید Smile
۱
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۵۹
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۷:۵۵ ب.ظ
RE: خوابگاه های دانشگاه تهران
(۰۶ شهریور ۱۳۹۴ ۰۶:۲۵ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب.ظ)Mahsash نوشته شده توسط:  
(06 شهریور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق.ظ)missi90 نوشته شده توسط:  دقیقاً مسئله اینه محیط زندگی به شدت روی راندمان درسی و آرامش فکری دانشجو تاثیر داره. و اصولاً نباید کیفیت فدای کمیت بشه. من معتقدم درس خوندن تو دانشگاهی که تو شهر خود آدم قرار داره و خونه اش اونجاست خیلی خیلی راحت تر از خوابگاه تو شهر غریبه چون لا اقل یه سری کارا تقسیم میشه، آرامش ذهنی وجود داره و آدم چند تا دلسوز داره. متاسفانه الان محیط خوابگاه مثل گرمخانه شده، فقط ماکزمیم تعداد دانشجویی که می تونن رو تو چند متر مربع می چپونند و انتظار سلامت روانی و پیشرفت درسی رو هم دارند و بابت این چند متر مربع جا و غذای بی کیفیتشون از بالا هم به آدم نگاه می کنند و منت هم می گذارند.

با تمام این اوصاف، هر سال بیش‌تر بچه‌های رنک ۱ تا ۱۰ رشته‌های مختلف تو دانشگاه ما خوابگاهی بودن Smile
وقتی یه استان و شهرای اطرافش ۶۰ درصد ظرفیت (و در بعضی رشته ها مثل فناوری اطلاعات ۸۰ درصد) ظرفیت رو در دست دارن و بقیه کشور باید سر ۴۰ درصد (یا ۲۰ درصد) بجنگن عجیب نیست که بچه های شهرستانی شاخص باشن. اما نگین ندیدین که من باور نمی کنم. من خودم دوستای زیادی داشتم که به خاطر جو مزخرف خوابگاه کلا از کجا به کجا رسیدن... من وقتی یاد اینترنت خوابگاه و مشکلاتی که برام درست کرد میفتم حالم از تمام نظام آموزشی ممکلت به هم میخوره.

بحث این که خوابگاه نباید مانع موفقیت بشه قبوله! اگر یه نفر از دست و پا فلج باشه که هم نباید این مانع موفقیت بشه! اما موضوع اینه که نباید نسبت به این شرایط ساکت بود ( یا این که سعی کنیم به خودمون احساس رضایت مصنوعی و چقدر زندگی زیبا هست الکی تزریق کنیم) و کلا حرف بچه ها چیز دیگه ای هست...

ببخشید کنجکاو شدم اینترنت خوابگاه چرا براتون مشکل ایجاد کرد؟ از لحاظ privacy می گین یعنی؟
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۰
۰۶ شهریور ۱۳۹۴, ۰۸:۲۸ ب.ظ
خوابگاه های دانشگاه تهران
دست به منفی دادن دوستان چه خوب شده ، سوال میپرسن منفی میدن Smile) - - - - - - -

Stop talking. Start walking
۶
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: so@ , Mahsash , bita225


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۱ ۸۱۲ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: liliahmadi
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۸,۶۷۵ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  شروع کار و اشتغال زایی در اصناف الکتریکی تهران nikikalhor ۰ ۷۲۲ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: nikikalhor
Big Grin اطلاعات در مورد دانشگاه تهران (پردیس فارابی) mehRUN ۲ ۴,۴۴۵ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: eng.behnam
  دکتری بیوانفورماتیک دانشگاه تهران omid93 ۸ ۱۲,۳۱۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: razieh.msh91
  خوابگاه sinbadcity ۳ ۵,۱۴۹ ۱۹ دى ۱۳۹۹ ۰۲:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: bita.z
  قبولی های علوم و تحقیقات تهران Hosein_2003 ۴۲ ۶۰,۰۷۰ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  چارت ارشد هوش دانشگاه تهران imali ۱ ۲,۷۳۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رشته علوم تصمیم و مهندسی دانش دانشگاه تهران علیصا ۰ ۲,۵۳۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  سوال در مورد دروس جبرای و چارت ارشد کامپیوتر/هوش دانشگاه تهران imali ۱ ۲,۹۰۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۴۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close