زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۳:۲۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟

ارسال: #۶۱
۱۲ دى ۱۳۹۳, ۰۹:۰۸ ب.ظ
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۸:۵۹ ب.ظ)FaridA نوشته شده توسط:  
(12 دى ۱۳۹۳ ۰۸:۵۲ ب.ظ)codin نوشته شده توسط:  
نقل قول: اون دوستی که میگه دوستم ماهی ده میلیون حقوق میگیره واقعا" بگویند دوستشون کجا کار میکنه؟؟/
اگه کسی ماهی ده میلیون از بخش خصوصی پول میگیره ، اگه توبخش فروشه حرفی ندارم . چون این بخش ربطی به تخصص نداره. اگر کسی تاجر خوبی باشه بیشتر از اینا هم گیرش میاد و البته تخصص علمی در مقابل سایر تخصصها تو این بخش بسیار کم نیازه.

اگه تو بخش فنی هستش و کار مولد انجام میده حتما" اون شرکت ماهی صد و پنجاه میلیون از کار دوست شما سود میبره. الین حیفه که وقتش را اینجا تلف میکنه. میتونه بره تو شرکتهای بین المللی. البته بد نیست بدانیم کدام شرکت تولیدی و مولدی تو ایران همچین درآمدی از کار یه نفر(نه یه تیم) داره.
اگه تو بخش دولتی هم هست که اصلا" بحثی نداریم. اگه میگفتید بیست میلیون هم میگیره تعجبی نداشت. بعضیها پارتیش را دارند.
من راستش آخرش نفهمیدم سوال شما چی هستHuh مکانش چه فرق می کنه یک شرکت برنامه نویسی ...
خیلی فرق میکنه. بد نیست بدانیم همچین شرکت استثنایی تو چه زمینه تخصصی نرم افزار کار میکنه. دوستان ما که از ۱۲ سالگی برنامه نویسی کزدن و تو مسابقه برنامه نویسی هم رتبه آوردن و الآن ارشدن همچین پولایی گیرشون نمیاد.

بد نیست بگید.
در زمینه توسعه نرم افزار وب و اندروید کار می کنن در شرکت خصوصی.این که دوست شما نتونستن به این درآمد برسه معیار هیچی نیست هزاران هزار مهندس کامپیوتر دیگه هم هستن که بیکار هستن و تو شرکت های غیر مرتبط کارگری می کنن.من یک کیس با توانایی مناسب در کد نویسی رو مثال زدم و توانایی دوست شما خبر ندارم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۲
۱۲ دى ۱۳۹۳, ۱۰:۰۱ ب.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
دوستان عزیز بهتره معیار درامدی که در محیط های شرکتی وصنعتی و یا هئیت علمی مطرح می کنید بر اساس ۱-میانگین(متوسط-معمول) حقوق باشه (اکثریت جامعه طبق نمودار توزیع نرمال در این دسته قرار می گیرند)و ۲-معیار مکس رو هم که عده خاصی که مهارت های خاص یا پارتی خاصی دارند از هم جدا کنیم.
مثلا اینکه مهندسی در ماه ده میلیون درامد داره مطمئنا در معیار گروه مکس هستش!یا اینکه مهندسی که ساعتی ۵۰ تمن میگیره!یا هیئت علمی ای که از از پروژه های ملی مثلا سالانه ۳۰۰-۲۰۰ میلیون نسیبش میشه!
تجربه شخصی بنده تو این دوسال کار این بوده که میانگین حقوق کارشناس ارشد (با سابقه کار نه چندان زیاد)در محیط شرکتی و پژوهشی ساعتی ۸ الی ۱۴ تمن هستش(بسته به نوع کار،تجربه،مهارت ها و بیمه و ...).که شاید در محیط هایی که دوستان کار کردند این میانگین اندکی متفاوت باشه که دوستان تصحیح بفرمایند.
اینجوری فک کنم تاپیک بهتر پیش بره و منحرف نشه از هدف اصلیش!

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۳
۱۲ دى ۱۳۹۳, ۱۰:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ دى ۱۳۹۳ ۱۰:۲۹ ب.ظ، توسط omid.n1990.)
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
حالا که بحث از حقوق حق التدریسی رسید به درس یا کار! یک بحثی قبلا اینجا انجام شده بود دیدم شاید بد نباشه اونو بخونید:
با عنوان درس خواندن هیچ ارزشی ندارد

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


سخت هم نگیرید! هرکسی نظری داره و نظرات میتونه متفاوت باشه نیازی نیست حتما حرفمون رو به بقیه تحمیل کنیم و بگذارید صرفاً تبادل نظر بشه بهتره

نظر خودم اینه که آدم نباید تمام تخم مرغهاش رو توی یک سبد بچینه!! به طور موازی هم درس رو پیش میبرم و هم تخصص رو. البته تخصص ارجعیت بیشتری واسه من داشت و داره و بیشتر پیگیریش هستم و در کنارش هم تحصیل رو انشاءالله فرصت بشه وقت میذارم.
موفق باشید
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation
ارسال: #۶۴
۱۲ دى ۱۳۹۳, ۱۱:۰۱ ب.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۸:۲۷ ب.ظ)--masumeh نوشته شده توسط:  ببخشید این دوستتون فقط تو کار تدریسه یا در بازار کار هم کار می کنه؟
حقیقتش آره؛ یه چندجا در فاصله ی بین ارشد و دکتری اش کار میکرد از شهرداری بگیر! تا جاهای خصوصی و نیمه دولتی!
البته از زمانی که دگ هیئت علمی شده تا جایی که میدونم فقط کارش توی فاز دانشگاه وایناست.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۵
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۱:۲۲ ق.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۸:۱۸ ب.ظ)FaridA نوشته شده توسط:  اما در مورد این جمله که دوست گرامی فرموده بودن من ماهی دو ونیم میلیون حداقل میگیرم استاد بشم برای ماهی ۲۲۰۰؟؟؟/ مگه شما برای حقوق استادی اومدی دانشجو شدی؟ خب دوست با استعداد من قبل از کنکور ارشد میپرسیدی که وقتت تلف نشه.Big GrinBig GrinBig Grin

دوست عزیز، حرف‏های شما خیلی قشنگه ، ولی متاسفانه فقط قشنگه!
تمام حرف بنده این بود که رشته‏ ی مهندسی یعنی کار عملی، در کنار کار علمی.
نه صرفا کار عملی و نه صرفا کار علمی.
من وقتی اومدم شریف، اومدم که کار صنعتی یاد بگیرم نیومدم که فقط اومده باشم و مدرک جمع کنم. من توی ارشد چیزهایی یاد گرفتم و درس هایی رو برداشتم که توی صنعت به دردم بخورن. مثال میزنم برات :
درس مهندسی نیازمندی ها رو برداشتم ، بهم کمک کرد نیازمندی های پر از ابهام یک سیستم که سه سال به خاطر ابهام در نیازمندی رو زمین مونده بود رو با تکنیک‏‏هایی که یاد گرفتم در بیارم . همون سیستم رو شروع کردم به توسعه اش . با استفاده از تجربه درس متدلوژی ، یک متدلوژی متناسب شرکت خودمون ارائه دادم . درس معماری نرم افزار رو برداشتم، تونستم یه معماری خوب برای سیستم ارائه بدم، درس الگوهای طراحی رو برداشتم، و توی کد زدن ازشون استفاده کردم. مطمئنا خوندن ارشد و دکتری خوبه. ولی وقتی که به درد کار توی صنعت بخوره. من حتی پایان نامه‏ ام رو روی موضوعی برداشتم که کاملا کاربردی باشه نه از این موضوعات عجیب و غریب و فضایی که فقط مثل حرف های شما قشنگن! حرف های من از دل جامعه در میاد ، توی شرکت ما چند نفر از دکتری های همین دانشگاه های تهران به صورت مخفیانه و طوری که استادشون نفهمه دارن کار میکنن. توی دانشگاه تدریس میکنن سه ماه، هشت ماه بعد ۳۰۰ هزار تومن میدن بهشون. همشون میگن که نمیشه کار نکرد. زندگی میخوان. پشتشون به جایی گرم نیست که فقط بشینن توی آزمایشگاه مقاله بخونن ! فامیل بهش میگن ۲۲ ساله داری درس میخونی چی داری ؟! نمیتونه به اونا مسائل حل شده در پایان نامه‏ اش رو توضیح بده! باید بهشون بگه چی تونسته از علمش در بیاره؟ فقط پیشوند دکتری؟!
مهندس عمران رو به چی میشناسن؟! به کارش. نمیتونه بگه من مهندس عمرانم بعد سر یه پروژه ساختمونی تا حالا نرفته باشه. مهندس کامپیوتر هم همینطوره. من برات اقای Ambler رو مثال میزنم که متدلوژی EUP و AUP مال ایشونه. ایشون یکی از با سوادترین ادم ها توی رشته نرم افزاره . اما تا کاری توش پول نباشه واردش نمیشه. از برنامه ساده حسابداری یک رستوران گرفته تا برنامه های تاسیسات هسته ای رو میسازه. از علمش داره پول پارو میکنه. Martin Fowler ، Kent Beck همه و همه از بزرگان نرم افزار جهان هستند که کلی کار علمی کردن اما همه ی کارهای علمیشون از توی کارهای صنعتیشون در اومده. از این مثال ها زیاد هست بخوام بزنم.
هیچ حرفی نیست که هر کس یه طرز تفکر داره، یکی براش شان کار مهمه و با حقوق کم هم میسازه. اما یکی میگه، این همه زحمت کشیدم، شب نخوابی کردم، کلی اذیت شدم، که اخرش بشه این؟؟!؟! جوانیم بره و از کم ترین رفاه برخوردار باشم؟!؟! که چی ؟ که تهش ننم قربونم بره که دکتر شدم و عمه شمسی پز بده که برادر زادم دکتر شده هزار ا... و اکبر؟!
بنده نه قصد جسارت به اساتید رو داشتم و نه دانشجو و کسانی که توی محیط علمی هستند چون خودم هم یکی از همین قوم و قماش هستم. حرفایی هم که میزنم همه حرفهای اساتید محترم دانشگاه صنعتی شریف هست که توی هر جلسه تکرار میکنن.
به قران بعضی ها همچین میگن مگه برای پول دارید درس میخونید انگار که طرف داره جنایت میکنه و بقیه برای رضای خدا دارن درس می خونن. هرکس درس میخونه که یه حرفه ای یاد بگیره و ازش امرار معاش کنه . اگه درس خوندن برای پول نیست از فردا بگید این پزشک ها که درس خوندن متخصص شدن مجانی بیماراشون رو عمل کنن. ثواب داره بخدا. چطور اونا حق دارن میلیونی پول بگیرن واسه زحمتی که کشیدند ، ما حق نداریم؟! ما زحمت نکشیدیم؟!
توی رشته ی مهندسی ، علمی که از توش پول در نیاد و صنعتی نشه به درد عمه عالم میخوره فقط.
نظر شخصیم : به نظرم دکتری خوندن فقط زمانی خوبه که کاری که در دکتری میکنی مرتبط با صنعت باشه . در غیر اینصورت حیف لفظ دکتر کامپیوتر که بهت بدن. صنعت رو کی میسازه؟ من و شما. وقتی من وشما هدفمون میشه تدریس در دانشگاه ، صنعت همین میشه که هست. اگه همه دکتری ها به جای تز های فضایی که نه سر داره و نه ته ، کار صنعتی میکردن وضع صنعت کامپیوتر ما هم درست میشد.
والسلام . بحث تمام. قضاوت با خوانندگان.

انقدر شکست میخورم تا راه پیروزی را یاد بگیرم
۲۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mslinkin001 , 8Operation , احسان مومنی , omid.n1990 , amard , هرمان , MShariati , RASPINA , AmiriManesh , عاطفه پارسا , crevice , ali , Unique2014 , virtual girl , $0me0ne , سجاد۶۷ , --masumeh , elhamgh , saeidkhan , kaviresabz , stu.it , Menrva , friends , Mahsash , azad_ahmadi , Petal , didar , namkarbari , dzzv_13 , ali0281 , samaneh@90
ارسال: #۶۶
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۳:۵۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۳:۵۵ ق.ظ، توسط iteng88.)
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۲:۱۶ ق.ظ)omid.n1990 نوشته شده توسط:  درامد فعلی سه چهارتومن هم در حد شوخی است و زندگی رو نمیچرخونه چه برسه به یک و نیم!
شما مهدکودک بچه، هزینه بچه، پول شیر خوردن رو (روزی سه لیوان هر نفر) رو محاسبه کنید خودش میشه کلی Smile
گوشت و برنج و میوه و ... Smile
یکسری اتفاقات هم هستن مثل هزینه تعمیر و تعویض یک چیز. شما میری یک ماه کار میکنی میشه یک و نیم یخچالت سوخت یکهو حقوق یکی دوماهت میپره! پول لوستر خونه ات میشه اینقدر Smile هزینه های پزشکی یکهویی مثل تعمیر دندان و ... بماند و هزار و یک مورد دیگر
البته نظرم این هست همه چیز با حساب کتاب و جمع و تفریق نیست. خیلیها هستن با حقوق زیر یک میلیون دارن زندگی میکنن و پس انداز هم دارن و خدا هم کمکشون میکنه.

در مورد دکتری و اینکه شخصیت اجتماعی و ... دارن. نمیدونم شمارو ولی خودم واقعا چندین بار دکترهایی دیدم که خیلی خیلی افسوس خوردم بعضی از دکترها دریغ از کمی شعور، تربیت، فرهنگ. نمونه اش چند هفته پیش برام اتفاق افتاد یکی از دکترهای گردن کلفت این مملکت شعورش واقعا از یک آدم بی سواد کمتر بود. به خاطر همین مطمئن شدم که شعور ربطی به سواد نداره.

دلم خوش بود تو دانشگاه آدمها با شعور هستن ولی فهمیدم که سخت اشتباه میکردم! البته مشخصه خیلیها توی دکتراشون هم باید تشکیک کرد و خیلی از کسایی که دکتری دارن با پارتی و پول و بورسهایی که تونستن بدست بیارن رفتن دکتری گرفتن و خیلی نباید ارزش واسشون قائل شد.

چند نفری که میشناختم و از طریق دانشگاه بورس شده بودن خارج همین الان داشتم سابقه اشون رو بررسی میکردم خیلی برام جالب بود اکثریتشون هفت هشت سالی دوره دکتراشون طول کشیده بود! ظاهرا بهشون خوش گذشته بوده تحصیل رایگان در کشور بیگانه لذت بخش بوده که اینقدر کشش دادن!

صحبتهای بی ربط کردم که یک جمع بندی با ربط کنم Smile
دکتری نه شعور میاره نه فهم نه پول و نه در اینده نزدیک افزایش سطح اجتماعی! دکتری میتونه یک بستری باشه واسه اینکه اونی که دنبالش هست و علاقه داره کار پژوهشیش رو انجام بده و بتونه زندگی مالی متعادلی داشته باشه

چه فهم چه شعور و سواد و شخصیت اجتماعی و چه پول از روشهای دیگه هم میشه بدست بیاد. ولی هرکسی بسته به علاقه خودش راهش رو انتخاب میکنه.
آخه اقای امید شما خودت الان (سال ۹۱) چه مدرکی داری که این حرفا رو سر هم کردس نوشتی ؟ میخواید نظر بدید لطغا اگر اطلاع ندارید لااقل مطالعه و جستجو و بررسی بفرمایید بعد بیاید نظر بدید

فقط به نظرم بهتره شناخت واضح تری باشه تا تصمیم مناسبی گرفت. خیلی وقتها ادم شرایط رو نمیبیه و تصمیم میگیره که اشتباه میشه.
و پدرم روضه‌ی رضوان به دو گندم بفروخت، نا خلف باشم اگر من به دکتری‌ای نفروشم Smile

(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۲:۲۱ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  دارم به این فکر می کنم قبل از اینکه درآمدم بالای یک و نیم بشه برم خواستگاری چون خیلی درد داره پول آدم عامل پذیرفته شدنش باشه.
آقای codin پذیرفتن به خاطر پول نیس، مرد باید جنب کار کردن و عرضه پول در اوردن داشته باشه و این معیار واقعا مهمی هس. یه مرد رو به خاطر موقیعیت هایی که داره می پذیرنش، که یکی از اونا هم همین عرضه پول در اوردن و برنامه مالی داشتن در عمل است.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۷
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۴:۵۳ ق.ظ
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۳:۵۰ ق.ظ)iteng88 نوشته شده توسط:  
(12 دى ۱۳۹۳ ۰۲:۱۶ ق.ظ)omid.n1990 نوشته شده توسط:  درامد فعلی سه چهارتومن هم در حد شوخی است و زندگی رو نمیچرخونه چه برسه به یک و نیم!
شما مهدکودک بچه، هزینه بچه، پول شیر خوردن رو (روزی سه لیوان هر نفر) رو محاسبه کنید خودش میشه کلی Smile
گوشت و برنج و میوه و ... Smile
یکسری اتفاقات هم هستن مثل هزینه تعمیر و تعویض یک چیز. شما میری یک ماه کار میکنی میشه یک و نیم یخچالت سوخت یکهو حقوق یکی دوماهت میپره! پول لوستر خونه ات میشه اینقدر Smile هزینه های پزشکی یکهویی مثل تعمیر دندان و ... بماند و هزار و یک مورد دیگر
البته نظرم این هست همه چیز با حساب کتاب و جمع و تفریق نیست. خیلیها هستن با حقوق زیر یک میلیون دارن زندگی میکنن و پس انداز هم دارن و خدا هم کمکشون میکنه.

در مورد دکتری و اینکه شخصیت اجتماعی و ... دارن. نمیدونم شمارو ولی خودم واقعا چندین بار دکترهایی دیدم که خیلی خیلی افسوس خوردم بعضی از دکترها دریغ از کمی شعور، تربیت، فرهنگ. نمونه اش چند هفته پیش برام اتفاق افتاد یکی از دکترهای گردن کلفت این مملکت شعورش واقعا از یک آدم بی سواد کمتر بود. به خاطر همین مطمئن شدم که شعور ربطی به سواد نداره.

دلم خوش بود تو دانشگاه آدمها با شعور هستن ولی فهمیدم که سخت اشتباه میکردم! البته مشخصه خیلیها توی دکتراشون هم باید تشکیک کرد و خیلی از کسایی که دکتری دارن با پارتی و پول و بورسهایی که تونستن بدست بیارن رفتن دکتری گرفتن و خیلی نباید ارزش واسشون قائل شد.

چند نفری که میشناختم و از طریق دانشگاه بورس شده بودن خارج همین الان داشتم سابقه اشون رو بررسی میکردم خیلی برام جالب بود اکثریتشون هفت هشت سالی دوره دکتراشون طول کشیده بود! ظاهرا بهشون خوش گذشته بوده تحصیل رایگان در کشور بیگانه لذت بخش بوده که اینقدر کشش دادن!

صحبتهای بی ربط کردم که یک جمع بندی با ربط کنم Smile
دکتری نه شعور میاره نه فهم نه پول و نه در اینده نزدیک افزایش سطح اجتماعی! دکتری میتونه یک بستری باشه واسه اینکه اونی که دنبالش هست و علاقه داره کار پژوهشیش رو انجام بده و بتونه زندگی مالی متعادلی داشته باشه

چه فهم چه شعور و سواد و شخصیت اجتماعی و چه پول از روشهای دیگه هم میشه بدست بیاد. ولی هرکسی بسته به علاقه خودش راهش رو انتخاب میکنه.
آخه اقای امید شما خودت الان (سال ۹۱) چه مدرکی داری که این حرفا رو سر هم کردس نوشتی ؟ میخواید نظر بدید لطغا اگر اطلاع ندارید لااقل مطالعه و جستجو و بررسی بفرمایید بعد بیاید نظر بدید

فقط به نظرم بهتره شناخت واضح تری باشه تا تصمیم مناسبی گرفت. خیلی وقتها ادم شرایط رو نمیبیه و تصمیم میگیره که اشتباه میشه.
و پدرم روضه‌ی رضوان به دو گندم بفروخت، نا خلف باشم اگر من به دکتری‌ای نفروشم Smile

(۱۲ دى ۱۳۹۳ ۰۲:۲۱ ق.ظ)codin نوشته شده توسط:  دارم به این فکر می کنم قبل از اینکه درآمدم بالای یک و نیم بشه برم خواستگاری چون خیلی درد داره پول آدم عامل پذیرفته شدنش باشه.
آقای codin پذیرفتن به خاطر پول نیس، مرد باید جنب کار کردن و عرضه پول در اوردن داشته باشه و این معیار واقعا مهمی هس. یه مرد رو به خاطر موقیعیت هایی که داره می پذیرنش، که یکی از اونا هم همین عرضه پول در اوردن و برنامه مالی داشتن در عمل است.
اون بنده خدایی که دو شیفت ( شبکار و ظهر تا عصر) میره شرکت کارگری و باز هم حقوقش به زور شاید به یک و دویست سیصد برسه جنم نداره؟ اون یکی که خونش لم میده و به لطف ارث خوابونده تو بانک ماهی ماهی ۵ تومن میگیره جنم داره؟
میدونین منظورم چیه؟ میگم این فیلتر فیلتر اشتباهی هست که بگین کسی که من عمرا با کسی که زیر یک و نیم داره اشتباه نمی کنم.برای کسی که دنبال پول طرفه خوبه ها اما برای کسی که دنبال جنم طرفه اشتباهه...
این نظر من بود خلاصه شاید موافق نباشین..این دنیا خیلی پیچیدست..مسائل معلول علل مختلفی هستن...بگذریم...
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: خانه سبز
ارسال: #۶۸
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۱۱:۵۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۱:۳۱ ب.ظ، توسط namkarbari.)
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
سلام

در خصوص حق الزحمه علمی کاربردی برای حق التدریس

حق التدریس علمی کاربردی برای کسی که ارشد رو گرفته و تموم کرده ساعتی ۱۱ تومن هستش که ده درصد مالیات بر درامد ازش کم می کنن آیین نامه ی علمی کاربردی اینه که اگر دانش جوی ارشد باشی فقط درس یه واحدی بهت میدن یعنی کارگاه . کارگاه به صورت هفته ای سه ساعت هستش که اگر دانشگاه محدودیت مکان برای برگزاری کلاس ها رو داشته باشه شاید دو ساعت و ربعش کنن به هر حال کارگاه این طوریه که هفته ای باید سه ساعت باشی ولی ضرب در دو سوم می کنند که یعنی سه ساعتت میشه دو ساعت . جمعا سی و دو ساعت میشه با احتساب ۱۶ هفته ی کاری. ‍پولش رو کی می دن متفاوته ممکنه دقیقا بعد از وارد کردن نمرات بدن یا بیشتر طول بکشه من تا سه ماه و نیم دیدم. اینا چیزهایی بود که مقرراته و نظر خودم نیس اگه اشتباهی بود بگید اصلاح کنم. ضمنا برای دانشجوی ارشد مدرک همون کارشناسی حساب میشه که با احتساب ده درصد مالیات ماکزیمم شاید به ساعتی هشت تومن برسه.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷ , $۰me0ne , 8Operation
ارسال: #۶۹
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۲:۰۹ ب.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
یکم توجه به سوال اولی که پرسیده شد بکنید!
از کجا به کجا رسید!!

گویند کریم است و گنه میبخشد @@@@@ گیرم که ببخشد ، زخجالت چه کنم؟Exclamation
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: $۰me0ne , RASPINA , 8Operation
ارسال: #۷۰
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۲:۳۲ ب.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۲:۰۹ ب.ظ)mammad_asir نوشته شده توسط:  یکم توجه به سوال اولی که پرسیده شد بکنید!
از کجا به کجا رسید!!
کاملا درست می گید
من نمی دونم چرااگه کسی اومد وصادقانه تجربه خودش یا موفقیتش را بیان کرد
حتما باید یه نفر دیگه بیاد نقض اش کنه
اگر غیر ممکنه بود که یه نفر ممکن اش نمی کرد
این تاپیک واقعا به جا های خوبی رسیده
برای من که واقعا مفید بود

دوستان اگر نقل قول ها را زیاد نکنید شاید ایده هایی اینجا مطرح بشه که مسیر زندگی چند نفر دیگه را عوض کنه

فقط شروع کردن کافی نیست
با قدرت ادامه بده...
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Menrva , dzzv_13
ارسال: #۷۱
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۲:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۲:۵۱ ب.ظ، توسط mammad_asir.)
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
درسته داره بحث های خوب میشه ولی یه تاپیک با همین عنوان بزنید که بقیه هم در صورت نیاز بتونن پیداش کنن.
خوب اینطوری میشه که حیلی بحثها تکراری تو تاپیک ها جمع میشه ولی معلوم نیست کجا هست. و یکی هم بخواد هم بخواد یه سوال کنه همه میگه لطفا در تاپیک های دیگر بحث شده. ولی اسم تاپیک چیه معلوم نیست!!!
فقط یه نظره "خواه پند گیرید خواه درس گیرید"!!

گویند کریم است و گنه میبخشد @@@@@ گیرم که ببخشد ، زخجالت چه کنم؟Exclamation
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation
ارسال: #۷۲
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۰۹:۴۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۹:۴۸ ب.ظ، توسط Nima Masghadi.)
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
جواب شما جورکش گرامی، "خاموشی" است.
توجه باقی دوستان رو جلب میکنم به صحبت های زیر :
------------------------------------------------------------------
سخنان شنیدنی دو عضو هیئت علمی داشگاه شریف که چند ماه پیش در بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مطرح شد!
یک استاد دانشگاه با انتقاد از اتکای صنعت به خارج از کشور برای حل مشکلات، خواستار عرضه سوالات و نیازها به دانشگاه شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، محمد دورعلی، استاد دانشگاه و از نخبگان کشورمان، حمایت از نخبگان را در سه مرحله استعداد شناسی، پشتیبانی و حمایت در زمان شکوفایی دانست و گفت: در هر سه مرحله مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: یکی از مشکلات در بخش استعدادشناسی حاکمیت معیارهای کمی مانند تعداد مقالات، معدل و رتبه کنکور است که ممکن است در یک برهه اتفاق بیافتد یا این که فرد دارای مقاله کار خود را ادامه ندهد از این رو باید دید که سمت و سوی حرکت چیست و چه میزان در جامعه تاثیر می گذارد.
دورعلی تصریح کرد:‌ملاک های کنونی خوب هستند اما نمی توانند در بلند مدت استفاده شوند بلکه باید شناور باشند و مشاهده کرد اثرگذاری آنها چگونه است.
وی گفت: گفته شده که بیش از ۲۰۰ هزار فارغ التحصیل مهندسی در سال ۹۱ داشتیم که همه آنها اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پایان نامه هایی با متوسط ۱۵۰ صفحه و در مجموع ۳۰ میلیون برگ داشته اند.
دورعلی افزود: آیا این ۳۰ میلیون برگ اسناد فنی توانسته است مسائل کشور را حل کند؟.
وی تصریح کرد: نخبه پروری اینجا می تواند موثر باشد، البته باید جامعه نخبه را مقداری بزرگتر کنیم تا کسانی که یک رده پایین تر و فاقد نمره عالی هم هستند ولی استعداد کاری دارند، هم شامل شود.
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: در دیگر کشورها شاهد هستیم که دانشگاه ها بر اساس نیاز توسعه پیدا می کنند و کرسی ها هم برمبنای نیاز شکل می گیرند و تعداد زیادی سوال به سمت دانشگاه ها می رود.
وی افزود: یک مشکل اساسی ما این است که از طرف جامعه صنعتی، دولت و مصرف کنندگان موضوع کافی به دانشگاه نمی آید.
دورعلی گفت: در دیگر کشورها حتی روند پرداخت حقوق استادان متفاوت است به گونه ای که بخشی از آن باید از تحقیقات تامین شود، البته این موضوع همه رشته ها از جمله علوم پایه را در بر نمی گیرد.
وی افزود: صنعت ما هر وقت مشکلی پیدا کرده به سمت اروپا، کره یا چین رفته در حالی که باید در نظر بگیرد که فرزندان خود صاحبان صنایع هستند که با این کار از شغل محروم خواهند شد.
دورعلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت تقدیر از نخبگان به اثرات بلند مدت فرهنگی آن اشاره کرد و گفت: اشتباهی که صورت گرفته این است که نباید همه دانشگاه ها را یک شکل کنیم به گونه ای که همه آنها دوره کارشناسی ارشد و دکتری ارائه کنند و ما نباید فکر کنیم که هر چه بیشتر مدرک را بالا ببریم، دانایی برای صنعت و جامعه بالا می رود بلکه هر دو لازم است.
وی یکی از راه های نگه داشتن نخبگان را در کشور دادن موضوع دانست و افزود: اگر یک نخبه ببیند که وجودش اینجا لازم است، برای ماندن تشویق می شود.
دورعلی تصریح کرد: وقتی مسائل مطرح شد، مرحله دوم کار نخبگان شکل می گیرد که در صورت داشتن استعداد لازم وارد مرحله سوم و بلوغ و پویایی می شوند.
وی گفت: ما نشان داده ایم که می توانیم.
دکتر سیّد حسن حسینی، معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز در این گفتگو حجم زیاد رساله های کارشناسی ارشد و دکتری را سرمایه بزرگی که در صورت هدایت می توانند بسیار کمک کننده باشند دانست و گفت: ما قرار است امکانات و تسهیلاتی را برای گروههای مختلف فراهم کنیم و هر یک از گروهها مانند مخترعان یا دانشجویان دکتری بسته های متفاوتی برای حمایت دارند.
وی افزود: به غیر از دادن هدیه به استادان برجسته، تسهیلات علمی و پژوهشی از جمله بستر حمایتی، امکان جذب ۴ دانشجوی پسادکتری و استاد میزبان شدن برای آنها فراهم شده است تا جامعه ای از محققان دور هم جمع شوند.
حسینی یکی از مشکلات مراجعه نکردن صنعت به دانشگاه را ناتوانی در کارهای فنی ذکر کرد و گفت: فردی به عنوان نخبه در کارخانه ای می رود و می گوید دفتر کار ما کجاست در حالی که کار تکنیکی ساده نمی تواند انجام دهد، یا با گروه نمی تواند کار کند از این رو باید دو طرف صنعت و دانشگاه را اصلاح کرد.
وی افزود: در عین حال دانشگاه هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف کمک های زیادی به صنعت کرده اند که نشان می دهد رابطه صنعت و دانشگاه امکان تحقق دارد.
گفتنی است دکتر دور علی عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک و دکتر حسینی نیز عضو هیئت علمی مرکز فلسفه علم دانشگاه شریف می باشند/
* این برنامه در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد*

انقدر شکست میخورم تا راه پیروزی را یاد بگیرم
۵
۷
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Faridfo , 8Operation , Petal , سجاد۶۷ , RASPINA , ali0281
ارسال: #۷۳
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۱۰:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ دى ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲ ب.ظ، توسط mammad_asir.)
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۳:۲۸ ب.ظ)FaridA نوشته شده توسط:  
(13 دى ۱۳۹۳ ۰۲:۳۲ ب.ظ)RASPINA نوشته شده توسط:  
(13 دى ۱۳۹۳ ۰۲:۰۹ ب.ظ)mammad_asir نوشته شده توسط:  یکم توجه به سوال اولی که پرسیده شد بکنید!
از کجا به کجا رسید!!
کاملا درست می گید
من نمی دونم چرااگه کسی اومد وصادقانه تجربه خودش یا موفقیتش را بیان کرد
حتما باید یه نفر دیگه بیاد نقض اش کنه
اگر غیر ممکنه بود که یه نفر ممکن اش نمی کرد
این تاپیک واقعا به جا های خوبی رسیده
برای من که واقعا مفید بود

دوستان اگر نقل قول ها را زیاد نکنید شاید ایده هایی اینجا مطرح بشه که مسیر زندگی چند نفر دیگه را عوض کنه
اگر منظورتون من هستم من دیگه پستی نمیگذارم ولی واقعا" نمیشه بعضی وقتها ساکت نشست که یه نفر بیاد برای استاد و تحصیل از کلماتی مثل فسیل و اینا استفاده کنه یا شغل استادی را بخاطر حقوق پایینش مورد تمسخر قرار بدهد.
من گله ای ندارم چون این همیشه هست. یعنی همیشه تو تهران کار بوده همیشه افرادی هستند که از مدتی که داخل خوابگاه هستند برای کار استفاده میکنن . و چون کارشناسی در دانشگاه شهرستان بوده اند با اومدن تهران جوگیر میشن .
مثلا" به بعضی گفته نشده که دوران کارشناسی واسه کسب تجربه عملی هست . ارشد برای کسب تجربه دیگریست . اونوقت میگن من اومدم شریف تجربه عملیم بره بالا. خب عزیزم شما از کارشناسی بیا شریف تا تجربه عملیت بره بالا.Big GrinTongue
تجربه جدیدی هم نیست که بگیم ایشان اولین نفره یا آخرین نفر. همیشه هست.
خیلی شرکتها به دانشجو کار میدن و حقوق هم خوب میدن. اگه اون کار را بخوان به یک مهندس فارغ التحصیل بدن شرایطش براشون سخت تره چون همیشه هم ممکنه اوضاع رو فرم نباشه. تسویه حساب کردن با یک مهندس استخدام شده بمراتب سخت تر از یه دانشجو هست.

اگه من جواب دادم بخاطر این بود که بگم دوست خوبم شرایطت خوبه ، کارت را بکن . دوست نداری دکترا هم نخون .
ولی کسی را هم با شرایط خودت مقایسه نکن مخصوصا" اساتید را. اینکه شما فلان میگیری و فلان استاد فلان، مقایسه بیخودیه. هم از نظر نوع دریافت هم از نظر شان و مرتبه و جایگاه. همین.
در واقع رئیس سایت که خودشان استاد دانشگاه هستند باید جواب میدادن من جورش را کشیدم.
دیگه هم پستی نمیزنم. یا علی

نه دوست عزیز در مورد شما نگفتم و کلی گفتم
نظر شخصیم سر جالب بودن صحبت های شماست
ضمنا صحبت های جناب عالی جالب بود و استفاده کردم از اونا.

به نظر من علت اصلی مراجعه نکردن صنعت به داشگاه اینه که دلالی بعضی از آقا زاده ها تعطیل میشه.
مثلا چه نیازیه خودرو ساز بیاد ۲۰ سال وقت بزاره و از چند دانشجو استفاده کنه و هزینه بده که یه کار جدید و یه سیستم جدید بسازه! در صورتی که به راحتی سیستم های پژو که مال چند ساله پیشه و اپن سورس شده رو راحت میزنه و به قیمت تویتا میفروشه!!!
آخه بانکی که سود دلالی و ساخت و ساز های غیر قانونی(که از قاونی بیشتره) و خرید و فروش زمین و وارد کرن اجناس براش بیشتر میصرفه مگه مریضه بیاد تو صنعت تازه تو یه حلقه هسته که خودشون قانون گزارن خودشون مجری خودشون میخورن!!!

گویند کریم است و گنه میبخشد @@@@@ گیرم که ببخشد ، زخجالت چه کنم؟Exclamation
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷ , tayebe68
ارسال: #۷۴
۱۳ دى ۱۳۹۳, ۱۰:۲۳ ب.ظ
حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
وقتی میخواید اظهار نظر کنید دقت کنید هر کس تجربیات متفاوتی داره، اهداف متفاوتی داره، ارزش هاش متفاوته، گذشته متفاوتی داره و ...
۱۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Nima Masghadi , Unique2014 , AmiriManesh , saeidkhan , 8Operation , friends , zahra_ce87 , $0me0ne , سجاد۶۷ , virtual girl , targol , hnarghani , neda_Network , tayebe68 , fatemeh69 , d_felfelak
ارسال: #۷۵
۱۴ دى ۱۳۹۳, ۰۱:۳۱ ق.ظ
RE: حقوق استادی که دکتراش تمام شده باشد چقدر است ؟
(۱۳ دى ۱۳۹۳ ۰۳:۲۸ ب.ظ)FaridA نوشته شده توسط:  من گله ای ندارم چون این همیشه هست. یعنی همیشه تو تهران کار بوده همیشه افرادی هستند که از مدتی که داخل خوابگاه هستند برای کار استفاده میکنن . و چون کارشناسی در دانشگاه شهرستان بوده اند با اومدن تهران جوگیر میشن .
مثلا" به بعضی گفته نشده که دوران کارشناسی واسه کسب تجربه عملی هست . ارشد برای کسب تجربه دیگریست . اونوقت میگن من اومدم شریف تجربه عملیم بره بالا. خب عزیزم شما از کارشناسی بیا شریف تا تجربه عملیت بره بالا.Big GrinTongue
تجربه جدیدی هم نیست که بگیم ایشان اولین نفره یا آخرین نفر. همیشه هست.
این چه ادبیاتی هست که شما دارید با این حرف به همه توهین می کنین یعنی فقط کسایی که تو تهران درس خوندنو زندگی کردن می تونن این قضیه رو درک کنن و حق اظهار نظر کردن دارند این چه نگاه از بالا به پایینی هست که شما دارید... هر کس دید خودشو نسبت به این قضیه میگه شاید برای کسانی که میخوان وارد این عرصه بشن مثبت باشه شایدم نباشه قضاوت با خواننده...این گونه اظهار نظر کردن فقط باعث تنش میشه دوست عزیز
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آینده شغلی برقکاران و نحوه آموزش چگونه است؟ liliahmadi ۰ ۵۱ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۹ ق.ظ
آخرین ارسال: liliahmadi
  جزوه اسکن شده " سیستم های توزیع شده " دکتر پدرام arash691 ۸ ۱۴,۲۲۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: negarrah
  فیلم قفل شده Mohammad_TeZaR ۰ ۰ ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Mohammad_TeZaR
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۵۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
Heart هزینه عشق واقعی چقدر است aatwo ۵ ۵,۴۱۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ghaderZ
  تا به حال شده خدا فرصت زندگی کردن دوباره رو بهت بده؟مرگ از جلوی چشمات رد شده؟ abraham ۲۱ ۱۴,۸۴۲ ۲۰ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: raam
  چجوری بفهمیم سرور hp اورجینال است یا خیر!؟ azade1992 ۱ ۲,۲۶۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق.ظ
آخرین ارسال: diiyan
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۹۹ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۷۶ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi
Smile ۱۰ مدل آدم نخاله که به نفع خودتان است قیدشان را بزنید! αɾια ۱۷ ۹,۶۱۳ ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: sarasadati

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close