زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۱۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟

ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۵۳ ب.ظ
سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
این موضوع اگرچه دهها بار در جاهای مختلف توضیح داده شده ولی باز هم بعضی معتقدند چرا باید آزادی وجود نداشته باشه و مدیران در مطالب دخالت میکنن، سانسور میکنن، اجازه انتشار نمیدن ، حذف میکنند.

مطمئنا" مانشت دارای آزادی مطلق نیست زیرا یک سایت علمی نمیتونه آزادی مطلق داشته باشه. همانطور که یک محیط علمی غیرمجازی هم آزاد نیست. بدیهی هست که خیلی از مطالب ممکنه غلط باشه ، متناقض باشه و انتشارش توسط یک سایت علمی موجب خواهد شد سطحش بشدت نازل بشه.
از یک دید دیگه میشه گفت سایتها اصولا" به سه صورت هستند :
یک دسته مخاطب محور هستند یعنی میبنند مخاطب چی میخواد همان را عرضه میکنن. اینکار نیت اقتصادی هم داره. در این سایتها همه جور تبلیغاتی هست برای کسب منافع اقتصادی . همه جور خبر هم هست از عمل بینی فلان بازیگر گرفته تا عکس هندوانه خوردن فلان شخصیت سیاسی. البته فرومی در اینمورد من ندیده ام.
دسته دوم اونهایی هستند که تخصصی هستند . مطالب تخصصی را ارائه میکنن. این سایتها بیشتر مخاطبشون و هدفشون افرادی است که در یک زمینه تخصص دارند. البته نگاهی هم به نیازهای مرتبط به اون تخصص دارند. طبیعی است این سایتها آزاد نیستند . انتشار همه جور مطالب درشون میسر نیست.حتی مطالب علمی چک میشن.
دسته سوم هم بین این دو تا هستند.

اما مانشت یک فروم تخصصی برای مهندسی کامپیوتر ، علوم کامپیوتر و ای تی هست. مخاطبینش مهندسین در این رشته ها ست و بیشتر موضوعات مبتلا به داوطلبین دوره های تحصیلات تکمیلی است. بصورت فروم هست و طریقه ارائه مطالب بصورت انتشار مطالب موثق ، اظهار نظر آزاد در حدود مربوطه و بحث در مورد مسائل مربوطه درسی و آموزشی است.
قرار بود مهندسی برق هم اضافه شود که اینکار فعلا" میسر نیست و حتی نمیتونیم بار کاری همان رشته های کامپیوتر را تحمل کنیم. هم به لحاظ محدویتهای سخت افزاری هم سایر محدودیتها.
در مانشت همه مطالب خونده میشه . اظهار نظر آزاده ولی اگه کسی حرف اشتباهی بزنه در همان تاپیک گفته میشه. اگر خیلی نامربوط یا حاوی توهین و امثالهم باشه حذف میشه.
انتشار کتب دارای مجوز نشر و حق ناشر و مولف یا مترجم ممنوع است.
انتشار جزوات مکتوب کلاسهای درسی آزاده ولی اگه کسی تو جزوه اش غلطی بود و اومدیم اعلام کردیم ناراحت نشه.
ویس اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با ذکر دانشگاه ، ترم و نام استاد آزادهست.
پاسخ به سوالات درسی و مشاوره در تاپیک مربوطه ازاده ولی هر تالار مدیری داره که او پاسخ کامل را تایید میکنه . ا
گه پاسخ کامل مشخص بشه و بحث اضافی وجود نداشته باشه تاپیک بسته میشه. و مانشت بدین ترتیب کاملا" ازاد نیست.طرح سوال جدید در محل بحث یک سوال دیگه ازاد نیست و سوالات جدید در تاپیک سوال دیگه بدون اطلاع حذف میشوند.

در موارد دیگر ، اگر کسی مطلبی داره و میخواد منتشر کنه اعم از خلاصه درس ، موارد مشاوره ای و غیره ، در مانشت یه جاهایی برایش وجود داره. البته در هر تاپیک یک مطلب درج میشه . معمولا" باز بینی میشه و اگه اشکالی داشته باشه گفته میشه.باز هم در اینموارد اگر ایرادی گزارش بشه جلوی انتشار گرفته میشه.

مصاحبه هاو بیان تجارب مکتوب در مانشت قبل از انتشار خوانده میشه. در اینمورد ما در حد بسیار کم به محتوا توجه میکنیم. اگر مورد خیلی عجیب غریبی در محتوا باشه تغییر نمیدیم بلکه به مصاحبه شونده میگیم که انگار اشکالی داره . ولی بیشتر توجه به سبک و سیاق و ادبیات هست. چون در مصاحبه هر کس آزاده روش خودش را بگه ولی ادبیاتش مهم هست که در شان مخاطبین مهندس و بالاتر باشه که در اینجا هستند.

سایر مطالب یا شکلهای دیگر انتشار مطالب مثل فیلم ، فایل صوتی و ....در مانشت فقط پس از تایید امکان انتشارش میسر هست. اگر کسی منتشر کرد و از کانال کنترل مانشت نگذشت ، مانشت آزاد هست که انتشارش را ازاد بگذاره یا هر وقت صلاح دانست قطع کنه . این صلاح دانستن مربوط میشه به گزارشاتی که میرسه و افرادی که بصورت آزاد مطالب را رصد میکنند.
در اینمورد بحث نداریم و علتش فکر میکنم واضح باشه. چون در هر صورت از محتوای مطلب آگاه میشیم و اگه لازم بشه قطع میکنیم یا به کسی که منتشر کرده اطلاع میدیم که اشکالات را برطرف و پس از تایید مجددا" منتشر کنه.
اینکه بعضی میگویند باید همه چی منتشر بشه هر کس خواست استفاده کند هر کس نخواست نکند ، باید صراحتا" بگویم که این حد آ‍زادی که هر کس هر چیزی را خواست در اینجا منتشر کنه وجود ندارد.
اینکار برای ما اسان نیست . نیروی انسانی زیادی را لازم داره ، وقت زیادی را میطلبه ، بعضی مخاطبین را از دست میدیم، انتظار مخاطبین را بالا میبریم ولی امتیازش اینه که هر مطلبی از اینجا منتشر نمیشه و مطالب حداقل یکبار کنترل شده و در تاپیکهای مختلف توسط افراد مختلف در موردش اظهار نظر شده و یا کنترل شده است.
در مانشت در سال جاری کیفیت و صحت مطالب بشدت مورد توجه است . حتی اخبار بدون ذکر منبع حذف میشوند.

اگه انتقادی به روند فوق دارید میتونید بصورت خصوصی یا عمومی مطرح کنید حتما" رویش بحث میشه و در صورت درست بودن روند را تغییر میدیم. ولی قبل از تغییر روند این روش تا حالا اعمال شده و فعلا" هم جاری است.
مخاطبین و اعضاء برای مانشت مهمند ولی مانشت ارتقاء کیفیت و رعایت صحت محتوا را برای جذب مخاطبین علمی تر و حفظ هدفش که عدالت آموزشی است و ماندن در سکوی اول از این طریق را برخود واجب میداند.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۲۹
۷
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , انرژی مثبت , SaMiRa.e , sattar7 , The BesT , sadeghb , Jooybari , امین-۲۰۱۰ , fsi2013 , azad_ahmadi , Somayeh_Y , Joonz , omidranjbar , 851571004 , pouri_sb , Bache Mosbat , Mohammad.K , mhd3 , m450ud , white bird , friends , cs03 , roshan , Amir V , fatemehkh , x86 , Lonely Palm
ارسال:
۱۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۸:۴۵ ق.ظ
سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
ضمن تشکر از زحماتت، ولی فرداد خان خسته شدم از این همه حاشیه. هر دفه میام مانشت یه جنجالی توش هست.
همه رو از یه کنار بن کن بره پی کارش.

There is no there there.
۴
۶
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ana_12345 , x86 , friends
ارسال:
۱۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۴۱ ب.ظ
سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
من شدیدا به عملکرد مدیران و خصوصا فرداد اعتراض و انتقاد دارم. یه پستی گذاشتم که نقادانه بوده. فرداش اومدم می بینم پستم پاک شده. به فرداد پیام میدم که آخه چرا پست من پاک شده. وقتی روز بعد اومدم تا ببینم جواب فرداد چی بوده و آیا پست من برگشته یا نه با پیام زیر مواجه شدم:
" اکانت شما به دلیل ایجاد مزاحمت برای مدیران و گرفتن وقت آنها ، به مدت یک هفته بسته می شود و شما حق استفاده از انجمن را ندارید ." !!!!
یه پیام هم فرداد برام داده که اگه مایلی دائمی اش کنم، دیگه از این کارا نکن. !!!
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۸ خرداد ۱۳۹۲, ۰۴:۰۲ ب.ظ
سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
دوستان انحراف از اصل هدف کم کم آغاز میشه. همون طور که شرک کم کم توی آدمها به وجود میاد. یعنی ما هر اتفاقی که بیافته، هر مطلبی که زده بشه به سادگی از کنارش بگذریم.
اینکه می بینید مدیران برخی اوقات با تلخی با شما برخورد می کنن یه دلیلش حفظ نظم هست. زمانی که از چراغ قرمز عبور میکنید انتظار جریمه شدن از جانب پلیس رو داشته باشید نه اینکه بیاد و از شما تشکر کنه. اگه چنین بود نظمی توی جامعه برقرار نمی شد و همه چی درهم و برهم میشد.
فکر می کنید کیفیت الان مانشت (حالا در هر سطحی که هست) بدون فیلتر کردن نوشته های بی ارزش و موج هایی که ایجاد می شه در این سطح می تونست نمود داشته باشه؟ یا مثلا اگر ما مدام بحثهای اجتماعی و سیاسی داشتم الان دسترسی به سایت ممکن بود؟
البته همیشه در اجرای قانون سلیقه دخیل بوده و شک ندارم که فرداد و تمامی مدیران هم به این امر اعتقاد دارند. و گهگاه شده که برخی از کاربران به اشتباه مورد تنبیه قرار گرفتن. در هر حال اجرای قانون ۱۰۰ درصدی نیست و همیشه ممکنه شخصی بی گناه مورد بازخواست قرار بگیره. تمامی سعی من و همه مدیران هم بر این هست که منویات شخصی رو دور کنیم.

آرزوی بهروزی و موفقیت برای همه دوستان دارم.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۱۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , Fardad-A , SaMiRa.e , x86 , sattar7 , Dark Knight , Jooybari , aatwo , مورتن , bargozideh , Lonely Palm
ارسال:
۱۹ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۱۴ ق.ظ
RE: سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
هم کاربرها حق دارند هم جناب فرداد خان
اما در کل آقا فرداد دیگه عادت کردن به ایجاد رعب و وحشت و تهدید و تذکر [تصویر:  187185_1_1379083021.png]

که اکثره بچه ها طعمش رو چشیدن[تصویر:  187185_2_1379083021.png]
چه چشم ها بخاطر حرفهای آقا فرداد گریون شده و چه خون ها ریخته شده[تصویر:  187185_3_1379083021.png]
[تصویر:  187185_4_1379083021.png]


میگممممممم یه مقداری زیاده روی نشد !!! [تصویر:  187185_5_1379083021.png]
اما من با این وجود ۱۰۰ مطمئنم که ثبات مانشت به وجوده ایشون بسته است

drink 8 glasses of water a day

۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۰ خرداد ۱۳۹۲, ۰۳:۰۰ ق.ظ
سوال مکرر : در مانشت چقدر آزادی ایجاد تاپیک و انتشار مطالب وجود دارد؟
شما گفتید خوبه که ما قاضی نمیشیم. شما هم خوبه که مجری اجرای قانون نمیشید که ممکنه برید کلاه رو با سر بیارید !!!
آخه کجای دنیا ، تو چه فرومی ، اکانت یه نفر رو به خاطر یه سوء تفاهم کوچیک و فرض کنیم یه پست نامربوط به مدت یک هفته می بندند و دسترسیش رو به فروم بن می کنند ، اونم به این بهونه که به قول خودتون اوضاع بخوابه و طرف آروم بشه؟!!
خوبه که بعضی وقتا یه درصد هم احتمال بدیم که کار ما اشتباهه و اون طور که ما فکر میکنیم درست نیست، نه اینکه خیلی زود به فکر دادن یه جواب دندان شکن به مخالفت ها و اعتراض ها باشیم.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  اگر بیش از سه سال از عضویت شما در مانشت میگذرد:بگویید کجایید و چه میکنید؟ Fardad-A ۸۳ ۵۶,۴۲۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: clint
  رکوردهای مانشت admin ۱۴۰ ۸۳,۸۶۲ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۰۲:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: msm1365
Heart هزینه عشق واقعی چقدر است aatwo ۵ ۵,۴۱۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: ghaderZ
  اهدای کتاب هایم به اعضای گل مانشت x86 ۴۴ ۳۵,۵۷۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: abolfazl pepco
Lightbulb گروه ترجمه ی مانشت marvelous ۱۳ ۸,۹۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: ziba_090
Star سحر خیــــــــــــــــــزان مانشت nasrolah ۹۴۸ ۲۰۹,۳۶۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۵:۵۲ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  درآمد فروشگاه کامپیوتری چطوره چقدر سرمایه می خواد؟ friends ۶ ۱۷,۸۸۶ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: packationmachinery
  درآمد شما در سایت هایی مثل کافه بازار و مایکت چقدر است؟ applepeach ۴ ۷,۶۰۲ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق.ظ
آخرین ارسال: packationmachinery
  پرسش و پاسخ و بحثهای مدیران در مورد امور جاری مانشت Fardad-A ۴,۸۰۶ ۴۴,۶۶۸ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Masoud05
  ترجمه تخصصی چه معیار هایی دارد hightrans ۲ ۳,۲۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۴:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close