(۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۰۹ ب.ظ)sasanlive نوشته شده توسط: عجب لایی کشیدینا .
کاربر اول باید عصو بشه تا بعد بتونه خرید کنه
ثبت نام
کاری که actor کاربر میکنه و جوابی که دریافت میکنه:
۱-کاربر وارد سیستم میشه
۲-کاربر اقدام به ثبت نام میکنه
۳- سیستم بهش فرم ثبت نامو نشون میده
۴-کاربر فرمو تکمیل میکنه
۵-کاربر درخواست تایید توسط سیستمو میکنه
۶-سیستم اطلاعاتو چک میکنه
۷-اگه درست بود تایید درخواستو به ایمیلش میفرسته
۸-اگه درست نبود درخواست مجدد جهت تکمیل ثبت نامو میکنه
۹-کاربر با لینک تایید ثبت نام وارد سایت میشه
۱۰-ثبت نام تکمیل میشه
طریقه خرید با نفر بعدی
.
حالا برای همین مواردی که شما گفتی میشه نمودار ها(Use case diagram و Activity Diagram و Sequence Diagram و ...) رو رسم کرد و از قابلیت های نمودارها استفاده کرد.
خوب مثل اینکه دوستان مبحث رو از ابتدا یعنی تحلیل نیازمندی ها و مصاحبه مایل نیستن ادامه بدن و زودتر میخوان به فازهای بعدی تحلیل برن!
اگه اشتباه فکر میکنم بگید که این ارسالم رو پاک کنم و اجازه بدیم که کمی کندتر و جزئی تر پیش بریم.
اما در غیراینصورت در یک مثال فرضی با همون شرایطی که قبلاً گفتم و Actor هایی که مطرح کردم مبحث رو ادامه میدم :
نام Use Case : ایجاد حساب کاربری
نام Actor : کاربر مهمان
مسیر اصلی :
۱) ورود به صفحه عضویت سایت
۲) پرکردن فرم ثبت نام
۳) کنترل ورود صحیح و کامل اطلاعات
۴) ثبت اطلاعات
۵) مشاهده پیغام تایید اطلاعات
۶) بازگشت به صفحه اصلی سایت
(البته مثال فرضیه و مواردی مثل ایمیل تایید که آقا ساسان گفتن رو نداره ...)
پیش شرط ها :
کاربر قبل از ثبت نام لازم است یک آدرس پست الکترونیک در اختیار داشته باشد.
شرایط نهایی :
اطلاعات کاربر ثبت نام شده وارد پایگاه داده کاربران سایت می شود و از این پس نقش او کاربر مشتری است.
پیغام خوش آمد گویی به کاربر سایت با نام کاربری او داده می شود.
قوانین :
وارد کردن تمامی اطلاعات درخواستی فرم ثبت نام الزامی است.
وارد کردن تمامی اطلاعات درخواستی فرم ثبت نام طبق شرایط عنوان شده است.
مسیر های جانبی :
درصورتی که اطلاعات وارد شده توسط کاربر از قوانین پیروی نکند و صحیح نباشد ، فرآیند ثبت نام تکمیل نخواهد شد.
حالا میشه نمودار هارو با این اطلاعات جامع رسم کرد.