(۲۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ ق.ظ)۵۴m4n3h نوشته شده توسط: (20 فروردین ۱۳۹۰ ۱۱:۴۱ ب.ظ)mehr.iman نوشته شده توسط: مگه نمیگیم قرآن جاودانس و برای همه زمانهاس؟ نمیشه گفت که این آیه مال اون زمان خاص بوده
چرا! میشه گفت!
وا!،اولین باره همچین چیزی میشنوم!
اگه اینطوری باشه که باید کلا الان قرآنرو ویرایش کرد، آخرسر از هر سوره ۴ تا آیه بیشتر نمیمونه که!
(۲۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ ق.ظ)۵۴m4n3h نوشته شده توسط: یعنی حتی بعضی آیه های قرآن با هم تناقض دارن!
...اما بخش زیادی از قرآن مربوط به احکام جامعهی اسلامی هست که همهی ما می دونیم چیزی به اسم احکام ثانویه وجود داره!
ای بابا!
همه قوانینی که الان تو جامعه اسلامی ما وجود داره با استناد به آیات قرآن بوجود اومده،از جمله همون قانون ۴ دائم ،بینهایت غیر دائم. که البته بخش بی نهایتش مورد استقبال خیلی از علما قرار گرفته.
خیلی از احادیث از امامان و پیامبران هست که میشه گفت اینا مربوط به اون زمان بوده(نمونشو تو تاپیک قبل گذاشتم که پاک شد!) و الان کاربردی نداره ولی دیگه آیات قرآن که برای هدایت انسانها نازل شده تاریخ انقضا ندارن که!
من خودم هم کلی سوال دارم درباره معنی بعضی از آیات،اما اگه بخوایم بگیم این آیه اون آیرو نقض کرده یا این آیه مربوط به ۱۴۰۰ سال پیشه که دیگه قرآن ارزش خودشو از دست میده.
[/quote]
(۲۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ ق.ظ)۵۴m4n3h نوشته شده توسط: اگه منظورتون از سورهی نسا، آیهی ۳۴ش هست.
نه منظور من همون آیه تعدد زوجین بود.
(۲۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۷:۵۶ ق.ظ)۵۴m4n3h نوشته شده توسط: آها! یکی از آیه های منسوخ شده رو پیدا کردم!
در مورد
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
سورهی بقره نوشته که:
نقل قول: این آیه به وسیلهی آیهی ۳:۷۹ که خداوند می فرماید «کسی که جز دین اسلام را اختیار کند از او پذیرفته نیست» منسوخ شده است.(تفاسیر)
بوسیله کدوم آیه منسوخ شده؟ ۳:۷۹؟
(۲۱ فروردین ۱۳۹۰ ۰۹:۳۲ ق.ظ)afagh1389 نوشته شده توسط: یه جامعه درست مثل همون تابع یک به یک میمونه که هر x به یک y نگاشت میشه و هر y هم فقط یک مولفه اول داره
شما بالاخره یا قرآن رو قبول دارین یا ندارین،اگه قبول دارین باید کل قرآن رو قبول داشته باشین،نمیشه گفت مثلا من فقط آیه های «الا بذکرالله تطمئن القلوب» و «ان مع العسر یسرا» رو قبول دارم!
البته اکثر خانوما این آیرو دوس ندارن!،ولی به هر حال این اجازه ایه که به مردا داده شده (حتما حکمتی داره دیگه!)
بنابراین با توجه به این آیه مردی اگه بخواد فرائض دینیشو به جا بیاره وعدالتو هم رعایت کنه هیچ منعی وجود نداره.