زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۱۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)

ارسال:
۱۲ تیر ۱۳۹۴, ۰۵:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۱:۰۳ ق.ظ، توسط faza.)
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)

مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

مسعود - متولد ۷۰ - تهران
رتبه ۴۶ هوش مصنوعی
( ۱۹۵ هوش مصنوعی پارسال )


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر - سخت افزار دانشگاه سمنان
خدا رو شکر تموم شده (البته هنوز پروژه رو تحویل ندادم)


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

اولویت انتخابم تقریبا اول دانشگاه بود بعد رشته! و یکی از ملاکها هم برای انتخاب دانشگاه، فاصله از تهران بود.
چندتا رشته بود که دوست داشتم برم و قسمت من در نهایت کامپیوتر شد.
علت اینکه سخت افزار شدم این بود که نرم افزار قبول نشدم! وگرنه نرم افزارها رو بالاتر از سخت زده بودم. البته الآن خیلی راضیم که یه سخت افزاریم. چون در طول دوره کارشناسی به سخت افزار علاقه بیشتری پیدا کردم.


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

دانشگاه سمنان - سراسری


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

تقریبا میشه گفت شبیه به گزینه آخر! یعنی درسهایی که دوست داشتم (معمولا دروس اصلی و بعضاً تخصصی) رو میخوندم و به قول شما ۲۰ میگرفتم! اما درسهایی رو که دوست نداشتم معمولا پاس هم نمیکردم! یعنی شاید چندبار میفتادم، بعد دیگه اجباری پاس میکردم! افتاده خیلی زیاد دارم! بعید میدونم کسی اینجا باشه که اندازه من واحد افتاده داشته باشه!!!!


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

ادامه تحصیل که از ابتدا تو فکرم بود. ولی فقط تو فکرم بود! یعنی هیچ کاری براش نمیکردم تا همین اواخر.
آخه نمیدونستم چرا باید ادامه تحصیل بدم! و تقریبا از دید منطقی قبول هم نداشتم ادامه تحصیل رو!


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

همونطور که گفتم به سخت افزار علاقه مند شده بودم و اگر تواناییش رو داشتم حتما در کنکور معماری کامپیوتر شرکت میکردم. اما با توجه به وقت کم و روحیه ی نتیجه گرایی خودم، و البته ضعف در دروس معماری و قوت در دروس هوش، تصمیم گرفتم کنکور هوش مصنوعی رو بدم که توش اوضاعم نسبت به گرایشهای دیگه بهتر بود.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

سال دوم بود. هر دو سال هم کنکور هوش مصنوعی دادم. پارسال آزمایشی بود تقریبا.
درصدها در هر دوسال:





مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

درس خوندن واسه معدل خیلی متفاوته به نظرم. حداقل واسه دانشگاه ما که اینطور بوده. یعنی کسایی که تو دانشگاه ما معدلهای خیلی عالی داشتن، لزوما نتونستن رتبه خوب هم کسب کنن. و برعکسش هم منم که رتبم خوب بود و معدلم داغون. البته قبلا داشتیم کسی رو که هم معدلش خیلی خوب بود هم رتبه کنکورش از من بهتر. به طور کلی زیاد به هم مربوط نیستن، اما کسی که تو کنکور رتبه خوب میاره، اصولا میتونسته معدل نسبتا خوبی هم بیاره؛ اگه نیاورده، احتمالا مثل من بیخیال بوده.
به عقیده من، درس رو باید واسه خود درس خوند! نه واسه پایان ترم و نمره و معدل و ... و نه حتی برای ارشد! اما میشه در عین حال به همشون هم نیم نگاهی داشت، تا هم معدل خوب به دست بیاد هم رتبه خوب.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من برای کنکور امسال ۴۰ روز خوندم و شروع رسمی اون هم از اوایل دی (بعد از آزمون جامع اول سنجش) بود. البته تو برنامه ریزیم این بود که از تابستان یا از مهر شروع کنم! یا نهایتا دیگه آبان! اما چون پاییز رو مشغول یه پروژه شدم، مدام همینجوری عقب افتاد و مجموعا در پاییز، حدوداً ۵ روز برای ارشد خوندم.
البته در بعضی از درسها، چون قبلا حل تمرین (TA) بودم، تقریبا مسلط شده بودم و فقط نیاز به مرور و تست داشتم. ناگفته نماند که اکثر درسها رو تو دانشگاه به ما کم درس داده بودن و نیاز بود که یه جاهایی رو واسه کنکور تازه برای اولین بار بخونم و باهاشون آشنا بشم! که فکر میکنم اکثر بچه ها همین شرایط رو داشته باشن کم و بیش.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

برنامه به نظر من قطعا باید بررسی و اصلاح بشه. حداقل برای منی که تا حالا تو عمرم انقدر درس نخونده بودم و مسیر راه کاملا برام غریب و ناآشنا بود، کاملا باید متناسب با شرایط و فیدبک ها مدام برنامه رو بازبینی میکردم. مضاف بر اون، مرور و بررسی مجدد برنامه به من همیشه انگیزه میداد که از تلاشم کم نکنم.
تا یادم میاد همیشه برنامه میریختم و عمل نمیکردم! همین موضوع خیلی من رو میترسوند! که نکنه این بار هم برنامه بریزم و عمل نکنم، مثل هزاران بار قبل!
اما به هر حال برنامه باید ریخته بشه! حتی اگه به نصفش هم عمل بشه، یعنی موفقیت، چون بالاخره با یه هدفی تلاش کردی، و تو یه مسیر خاصی قدم گذاشتی. بهتر از اینه که بی هدف تلاش کنی یا تو مسیری پا بذاری که نمیدونی میخوایش یا نه. حالا همینکه مدام اصلاحش کنی یعنی برات مهمه که درصد عملکردت به برنامه رو افزایش بدی، و خود این هم یعنی احساس موفقیت و احساس پایبندی به برنامه. یعنی انگیزه برای ادامه.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

قطعا همینطوره! ریاضی رو گذاشتم کنار کلاً! چون هم خیلی ضعف داشتم و هم وقت برای خوندنش نداشتم! البته اگه سر جلسه وقت داشتم میرفتم سراغ تستهاش و حداقل یه بار میخوندمشون. اما قبل کنکور وقتم رو برای خوندن ریاضیات تلف نکردم. زبان هم چون میدونستم تو مدت کم معجزه نمیشه کرد، خیلی اندک و هدف دار (روی ریدینگ) کار کردم. بیشترین وقتم رو برای دروس مشترک و تخصصی گذاشتم و خداروشکر از دید خودم نتیجه هم گرفتم. البته قطعا من هم مثل همه بدشانسی ها و خوش شانسی هایی داشتم که به نظرم برای من برآیندشون صفر بود تقریبا. توصیه اکید میکنم به هیچ وجه از دروس تخصصی حذف نکنید.


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

زبانم بد نبود تقریبا! فقط یه مقدار روی ریدینگ وقت گذاشتم که با تکنیکهاش آشنا بشم.
ریاضیاتم کلا ضعیفه اما تو ۴ درس ریاضیات کنکور، اگه بهم وقت میدادن میتونستم با بیل و کلنگ زدن، مجموعا ۳-۴ تا سوال رو درست حل کنم اما چون میدونستم خیلی کُندم و اصلا به تستهای ریاضی نمیرسم، ریاضی رو کلا گذاشتم کنار تا خیالم راحت باشه. ولی در کل این کار رو توصیه نمیکنم! چون حتما هر سال ۲-۳ تا سوال ساده تو ریاضیات هست.

مشترک:
ساختمان داده: تقریبا مسلط بودم و فقط تست زدم. یه سری جاها هم که بلد نبودم از کتاب های کنکوری و اینترنت خوندم. درس خوش قلقی نیست زیاد.
مدارمنطقی: هم تقریبا بلد بودم هم واسه کنکور خوب خوندم هم خوب تست زدم هم خوب خلاصه نوشتم؛ همه کار کردم دیگه. چون درس خوش دستیه. حیفه از دست بره. علاقه هم که داشتم.
نظریه: وضعم توش بد نبود ولی خیلی ضعف داشتم و خیلیاش از یادم رفته بود. یه سری جاهاش رو هم اصلا تا حالا ندیده و نشنیده بودم تو عمرم! برنامه اساسی براش ریختم و مثل مدار منطقی هم خوب خوندم هم خوب تست زدم هم خوب خلاصه نوشتم. نظریه خیلی جاهاش شیرینه به نظرم. لذت میبردم.
معماری کامپیوتر: وضعم توش بد نبود اما همه چیز رو یادم رفته بود تقریبا. در نهایت هم وقت نکردم بخونمش. ولی امید داشتم بتونم ۱-۲ تست ازش بزنم که زدم.
سیستم عامل: نه بلد بودم و نه چیزی یادم بود و نه اصلا از این درس خوشم میومد! کلا حذفش کردم!

تخصصی:
در کل باید بگم هر تست تخصصی ارزشش از هر تست هر درس دیگه بیشتره و به نظرم به هیچ وجه نباید درسی رو از تخصصی حذف کرد. از من بپرسید میگم ارزش دفترچه اول با دفترچه دوم یکیه تقریبا. مخصوصا اگر مثل من کند باشید!
مدار۱: وضعم تو محاسباتش اصلا خوب نبود ولی به نظرم دیدش رو دارم. در نتیجه تا حد معقولی خوندم و تست زدم و خلاصه نویسی کردم.
طراحی الگوریتم: تقریبا مسلط بودم ولی نیاز به دوره داشتم که این کار رو با تست زدن زیاد انجام دادم. از همه بیشتر تو طراحی الگوریتم تست زدم فکر کنم.
هوش مصنوعی: کم بلد بودم و اکثر چیزا رو فراموش کرده بودم. تو دانشگاه هم کم به ما درس داده بودن. با خوندن و فیلم دیدن و تست زدن و خلاصه نویسی خوب سعی کردم ضعفهامو بپوشونم.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

برنامه ریزی من زمانی بود. بسته به علاقه، قوت و ضعف خودم و ارزش درس، به اونها زمان اختصاص میدادم. حالا در بازه زمانی مورد نظر سعی میکردم بهترین کار ممکن رو انجام بدم. انتخاب بهترین کار ممکن در اون بازه زمانی مسئله مهمیه. که البته با مدیریت خوب و نهایتا با مشورت قابل دستیابی هست. از مصاحبه نفرات برتر سالهای قبل هم کمک گرفتم.


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

از ویس تقریبا استفاده نکردم ولی میگن اگه همراه با جزوه باشه میتونه مفید باشه.
توصیه میکنم از فیلم حتما استفاده کنید، ابزار بسیار خوبیه، اما نه اینکه کلا پایه و اساس کارِتون فیلم باشه! برای مثال مطالبی رو که قبلا خوب بلد بودید و الآن فراموش کردید؛ ضمنا وقت زیادی هم برای یادگیری مجدد آن ندارید، استفاده از این ابزار میتونه خیلی مفید باشه. من خودم زیاد استفاده نکردم ولی اونجاهایی که استفاده کردم واقعا راضی بودم. به نظرم اگر به جا استفاده بشه قطعا مفیده.
منابع مطالعاتی من اکثرا چیزایی بود که از دوستام یا از داداشم بهم رسیده بود، واسه همین خیلی حق انتخاب نداشتم. البته کتاب زیاد بهم رسیده بود ولی انتخاب خودم نبودن. اگرچه تحقیق زیاد کرده بودم که واسه هر درس چه کتابی خوبه.
به هرحال منابع من اینا بودن:
ساختمان داده: یه پوران قدیمی داشتم اما زیاد نخوندمش، فکر کنم نسبتا خوب باشه. تست از کتاب بانک تست پارسه زدم. سرچ تو اینترنت هم که بسیار مفید بود!
مدار منطقی: پوران خوندم و پوران تست زدم. خوب بود.
نظریه: چندین کتاب رو با دوستم گذاشتیم کنار هم تا یه چیزی از توش در بیاد! پوران سهرابی و پوران پورمحقق و نمیدونم چندسال کنکور مدرسان و بانک تست پارسه و سرچ تو اینترنت و ... . به نظرم واسه این درس یه کتاب کافی نیست! از بین اینا پوران پورمحقق و بانک تست پارسه بهتر بودن نسبتا. اون دوتای دیگه که اصلن هیچی! گمراه میشی بیشتر!
معماری: من که نخوندم ولی پوران باید خوب باشه فک کنم! خودم پوران رو داشتم که وقت نشد بخونم.
سیستم عامل: نخوندم ولی پُر واضحه دیگه! طرقی حقیقت پارسه.

مدار ۱: میگن هم پارسه خوبه هم مدرسان هم پوران؛ اما من پارسه خوندم و راضی هم بودم. از بانک تست پارسه هم تست زدم.
طراحی الگوریتم: پوران رو خریدم ولی استفاده نکردم تقریبا. راستش جنس کاغذش خوب نبود!!! به جاش کلی تست از بانک تست پارسه زدم. بد نبود. همون پوران هم اگه از جنس کاغذش بگذریم بد نیست به نظرم.
هوش مصنوعی: فیلم های رهنمون (خوب بود) + پوران (بد نبود) + بانک تست پارسه (واسه هوش مصنوعی بد بود!) + یکی دو فصل از راهیان ارشد (خوب)

به طور کلی تستهام رو از بانک تست پارسه میزدم چون شنیده بودم پاسخ تشریحیاش خوبه. که همینطور هم بود (به جز هوش مصنوعیش)
همچنین به طور کلی خوندن کتاب مرجع نباید فراموش بشه، برای بعضی درسها و بعضی مباحث به کتب مرجع سر میزدم و واقعا راضی هم بودم. مخصوصا اگه بتونید زبان اصلیش رو بخونید. حتما حتما بهش توجه داشته باشید. رجوع به کتاب مرجع یه چیز دیگس! ولی توصیه نمیکنم بشینید از اول تا آخرش رو بخونید، مگر اینکه علاقه شخصی باشه!


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

همه رو کم و بیش میشه از کتب مرجع خوند. ولی مثلا مدار ۱ رو نه! همون کتابهای کنکوری و تست (برای کامپیوتریها) بهتره به نظرم. ولی واسه نظریه و مدار منطقی و ساختمان داده و طراحی الگوریتم به هیچ وجه نباید از کتب مرجع غافل شد و بقیه دروس هم به خود شخص بستگی داره. (منطقی رو هم میشه بدون مرجع پیش برد ولی من خودم یه جاهایی رو به مرجع رجوع کردم و راضی هم بودم!)


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

من که کلاس محور بودم اما گاه گداری به کتب مرجع سر میزدم و واقعا لذت داره خوندن قسمتهایی از کتب مرجع! اما کُلش خب خیلی زیاده!
در سایر موارد همون جزوه محور!


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

سطح زبانم متوسطه و برای کنکور هم فقط تست ریدینگ زدم. لغت رو کلاً کنار گذاشتم و حتی تو کنکور هم به تستاش نگاه نکردم. گرامر هم تقریبا حسی بلد بودم و معمولا خوب میزدم. تو کنکور هم فکر کنم ۳ تا درست زدم از ۵ تا. ریدینگ هم انتظار داشتم با توجه به تمرینهایی که داشتم بهتر بزنم ولی ریدینگها همیشه من رو غافلگیر کردن!


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

من که میگم اگه مثل من سر جلسه کندین و ریاضیتون ضعیفه، میتونین همشو حذف کنین! چون من اصلا وقت نکردم حتی سوالاشو بخونم!
ولی توصیه میکنم اگر میتونین، مثلا ۲ درسش رو نگه دارید. ضمنا مجددا تاکید میکنم که در هر درس ریاضی حتما یک سوال راحت هست. یا درکل ۱۶ سوال ریاضی، حتما ۳-۴ سوال راحت هست که فقط با یک شکل و چندتا نکته حل بشه یا مثلا با یه حالت بندی ساده، ۲ تا گزینه حذف بشه و ...
علت اینکه منفی زدم هم یه بدشانسی محض بود! باید ۶ درصد میزدم! فعل سوال رو اشتباه خوندم! همون یه سوالم از ریاضی جواب داده بودم! واقعا هم ساده بود. (سوال ۴۵ که راجع به گزاره های منطقی بود) - بچه های هوش میدونن که این سوال چقدر نسبت به سوالای منطق هوش مصنوعی آسون تر بود.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

دروس تخصصی در اولویت هستن، حتما سعی کنید ازشون لذت ببرید! و بیشتر وقت رو به اینا اختصاص بدید.
دروس مشترک هم مهم هستن، توصیه نمیشه چیزی رو حذف کنید، مگر اینکه وقت کم باشه و اوضاع خراب!
اگر درس های ریاضی رو مثل من ضعف دارید، با خیال راحت میتونید حذفش کنید. اما همونطور که گفتم ۳-۴ سوال از ریاضی هست که میشه راحت زد یا راحت ۲ گزینه رو حذف کرد. اگه وقت دارید این چیزا رو کار کنید. ولی اگر ریاضیتون خوبه یا به هردلیلی تصمیم دارید برای دروس ریاضی وقت زیادی بذارید، این نسخه به درد شما نمیخوره! قطعا نسخه هر کسی با بقیه فرق میکنه! ارزش هر تست ریاضی واقعا اونقدر کمتر از مشترک نیست. پس اگر در دروس مشترک ضعف دارید یا علاقه به خوندنشون ندارید، دروس ریاضی میتونه جایگزین خیلی خوبی باشه براشون. حتما میشه ریاضی رو بالا زد.
زبان هم که به نظرم تعیین کننده بوده و هست. مخصوصا از امسال که ضریبش ۲ برابر شده. ولی باید توجه داشت که برای زبان در مدت کم نمیشه معجزه کرد و در طولانی مدت هم بهتره با کسایی که واسه زبان وقت گذاشتن مشورت کنید. من در این زمینه ورود نکنم بهتره!

اما برنامه ریزی کلی من؛ تقریبا تصمیم گرفتم هرکدوم از درسهامو تو یه هفته جمع کنم، یعنی درسهامو همزمان باهم نمیخوندم، یه هفته مدار منطقی خوندم و تست زدم، چند روز مدار ۱، یک هفته ساختمان، یک هفته نظریه، یک هفته طراحی و یک هفته هم هوش. بسته به قوت و ضعفم در یک درس خاص و ارزش اون درس، ممکن بود یه کم اینور اونور شه.


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

یک دوست مصمم داشتم و معمولا با دوستم مطالعه میکردیم. خیلی کمکم کرد که بتونم اینقدر درس بخونم! تا حالا تو عمرم این مقدار درس نخونده بودم! اگرچه حرف بی ربط هم خیییییلی زیاد با هم میزدیم و کلی وقت مرده داشتیم. اما در عوض هم انگیزه بالا میرفت هم پشت کار و هم پایبندی به برنامه. و همینطور چیزهای زیادی به هم یاد دادیم. (خیلی مهمه که اونم مثل شما مصمم باشه و البته باهوش!) اگر چنین دوستی دارید، توصیه میکنم از وجود هم استفاده کنید و همدیگر رو پیش ببرید.
نکته بعدی اینه که یاد دادنِ یک موضوع به یک نفرِ دیگه، باعث میشه خودتون مسلط تر بشید. پس از این موضوع حداکثر استفاده رو بکنید.
اهل کتابخونه هم نبودیم جفتمون. معمولا یا من خونه اونا بودم یا اون خونه ما. اگه میتونید کتابخونه بخونید، خب بهتره. ولی من به شخصه اصلا نمیتونم تو کتابخونه درس بخونم. (یعنی یادمه واسه کارشناسی نمیتونستم، واسه ارشد دیگه امتحان نکردم!)


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

سرعت مطالعم که خیلی کند بود و خودم هم این موضوع رو کاملا میدونستم وخیلیم سرش حرص خوردم. مهم اینه که هرچقدرم که کند پیش میرید، پیش برید. قطعا کند پیش رفتن بهتر از توقفه. وقتی حتی کند پیش میرید، حتما به مقصد یا حوالی اون میرسید و اما اگه ناامید بشید قطعا نمیرسید. من خیلی جاها ناامید میشدم از اینکه با این سرعتم بتونم درسهامو تموم کنم، اما به خودم میگفتم وظیفم اینه که تو این مدت هرچند کوتاه، تمام تلاشم رو بکنم. پس فقط سعی کردم به وظیفم عمل کنم و البته از این که دارم به خوبی به وظیفم عمل میکنم لذت ببرم.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

دقیقا گزینه دوم! یعنی بعضی وقتها مبحث کنار میذاشتم، بعضی وقتها کلاً درس رو کنار میذاشتم. چون میدونستم آدمش نیستم که بخوام عقب افتادگیام رو جبران کنم! البته بعضی وقتها خودش جبران میشد ولی به ندرت!


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

از اوایل دی که شروع کردم، روی گرایش هوش تمرکز داشتم ولی اول دروس مشترک رو خوندم که اگه یه موقعی تصمیم گرفتم کنکور معماری بدم، زحمت هام هدر نرفته باشه.
(البته مدار ۱، چون بین معماری و هوش مشترک بود و درس تخصصی هم بود، اولین درسی بود که خوندم (همون ۵ روز تو پاییز) )


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

قطعا سرعت آدم کم و زیاد میشه. بسته به حال خود آدم و اوضاع درس مورد نظر. هرجا که نیاز داشتم متن درس رو کامل بخونم، یا ضعف داشتم، یا خودم ناامید شده بودم و یا از اون درس لذتی نمیبردم، کُند میشدم. یاس و ناامیدی هم میومد سراغم ولی با صحبت کردن با دوستم تقریبا حل میشد و مجدداً انگیزه میگرفتم.


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

از کلاس کنکور استفاده نکردم ولی توصیه میکنم اگه از لحاظ مالی زیاد مشکل ندارید و رفت و آمدش هم زیاد اذیتتون نمیکنه، برای درسهایی که خیلی ضعف دارید و علاقه ای هم به خوندنش ندارید و لذتی هم از اون درس نمیبرید، در صورتی که استاد خوب برای اون درس سراغ دارید، رفتن به کلاسش میتونه گزینه خوبی باشه.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

بله ۲ بار کنکور آزمایشی دادم. کنکور جامع اول و جامع سوم سنجش. به نظرم خیلی خوب و موثر بود. هم باعث شد سطحم رو بدونم، هم باعث میشد انگیزه بگیرم، هم شرایط کنکور رو تجربه کنم، هم ضعفهام رو بفهمم و ...
ضمنا پارسال هم تقریبا آزمایشی تو کنکور شرکت کرده بودم و باعث شده بود امسال استرسم کمتر شه.
من که واقعا راضی بودم، توصیه میکنم شما هم شرکت کنید. مخصوصا جامع های سنجش رو. راجع به بقیه موسسات و بقیه آزمونها نظر نمیدم چون نمیدونم چطورن.
اما به نظرم جمعه ی هفته ی قبل از کنکور رو آزمون آزمایشی ندید. شاید ذهنتون یه کم خسته شه و اون جنگندگی لازم برای سر آزمون رو نداشته باشید.
نکته بعدی اینکه، تستهای آخرین کنکور ارشد ( ۹۳ ) رو دست نزده نگه داشتم تا هفته قبل از کنکور. درسته که پارسال اون کنکور رو شرکت کرده بودم اما تقریبا چیزی ازش یادم نمونده بود. مخصوصا که پارسال حتی جوابهام رو هم چک نکرده بودم. هفته قبل از کنکور امسال، همون آزمون پارسال رو از خودم گرفتم و شدیدا اعصابم به هم ریخت و قبل از اینکه وقت آزمون فرضی تموم بشه بلند شدم و برگه رو تحویل دادم!!!! خیلی تحت فشار بودم! چون حس میکردم از پارسال بدتر دادم همون کنکور رو! اما وقتی درصدهامو حساب کردم و با کارنامه های سال قبل مطابقت دادم، رتبم شد ۵۰ تا ۶۰ تقریبا! و این برای من درس شد که به احساس سر جلسه اصلا اهمیت ندم!


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

من یه دور واسه آزمون جامع سنجش سوم جمع بندی کردم و یه دور هم هفته آخر. هرکدوم در حد یه روز خلاصه نویسی هام رو خوندم. قبلا تستهای سخت و مشکل دار رو برای خودم علامت زده بودم که موقع جمع بندی مرورشون کنم. این کار هم خیلی مهمه و تقریبا ۲ روز هم برای این کار وقت گذاشتم.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

هر ۳ مورد تقریبا! هم کنکور آزمایشی هم کنکور سال قبل هم میزان تسلطم به من نشون میداد که احتمالا به هدفم که روزانه دانشگاه های تهران بود رسیدم. میتونم بگم به ۹۰ درصد از آمادگیم رسیده بودم. البته خیلی دوست داشتم که وقت میکردم معماری رو هم بخونم. اگه بخوام نخوندن اون رو هم حساب کنم، میشه گفت به ۷۵ درصد از چیزی که میخواستم رسیده بودم.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

بله! مثلا حس میکردم منطقی رو دارم میرم واسه ۱۰۰ و مدار ۱ رو میرم واسه ۲۵ درصد!
مثلا حدس میزدم از بین مشترک و تخصصی، احتمالا یکی رو باید ۵۰ تا ۵۵ بزنم و یکی رو ۳۵ تا ۴۰ و یا یه چیزی تو همین مایه ها!


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

آره تقریبا شد! ولی زیاد بهش توجهی نداشم! چون این حس رو کاملا سر کنکور آزمایشی و کنکور فرضی که از خودم گرفتم تجربه کرده بودم. کنکور آزمایشی و کنکور فرضی رو خیییییلی جدی میگرفتم. در حد خود کنکور.
(کنکور فرضی همونیه که بالاتر توضیح دادم، اینکه از خودتون کنکور سال قبل رو با جدیت بگیرید.)


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

بله این کار رو کرده بودم و در آزمون های آزمایشی هم حسابی بهش پرداخته بودم و تمرین کرده بودم.
اول مشترک (منهای سیستم عامل) بعد زبان بعد اگه وقت شد ریاضیات و سیستم عامل رو سوالاش رو بخونم ببینم چیکار میشه کرد.
تو تخصصی هم اول طراحی، بعد هوش، بعد مدار.
خیلی مهمه که تمام این چیزا رو تو آخرین کنکور آزمایشی دقیقا همونطوری انجام بدید که قراره تو کنکور اصلی انجام بدید. یعنی سعی کردم تا قبل از آزمون آزمایشی آخر سنجش، به یه ترکیب ثابت برسم به قول بچه ها!


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

دقیقا نکته همینه! باید به جنگ سوال رفت. هر سوال رو طوری میخوندم و طوری حل میکردم که انگار فقط همین یه سوال رو قراره تو کنکور جواب بدم. با تمام تمرکزم به حل سوال فکر میکردم. اگه زمانش از ۵ دقیقه بیشتر میشد اون موقع دیگه کم کم دورش یه خط میکشیدم و بیخیال میشدم تا شاید آخرش دوباره بیام سراغش.


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

فقط تو دفترچه اول وقت کم اوردم. اگه وقت دفترچه اول بیشتر میشد قطعا نتیجه بهتری میگرفتم اما وقت دفترچه دوم زیاد هم بود!


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

جوابهامو بیرون نیاوردم اما ۹۵ درصدشون رو بعد از کنکور، وقتی دفترچه ها اومد دقیق یادم اومد چی زدم!
درصدام خدا رو شکر دقیقا همونی شد که حساب کرده بودم، در نتیجه رتبم هم خیلی نزدیک به چیزی شد که فکر میکردم.
یه فایل تو مانشت هست که رتبه های بچه ها رو با درصدهای تخمینی خود بچه ها و با استفاده از نرم افزارهای تخمین رتبه خود بچه ها، تخمین زده بود. تو اون فایل، رتبه من ۴۴ پیش بینی شده بود. درصدهایی که اونجا تخمین زده بودم دقیقا همون درصدهای کارنامم بود.


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

نمیشه زیاد درصد داد! سخته! ولی به هر حال:
پایه تحصیلی + حل تمرین (TA) بودن و یاد دادن درس ها به دوستام = ۵۰ درصد
دانشگاه کارشناسی من = ۵ درصد
برنامه ریزی و عمل به برنامه (شامل بررسی نقاظ ضعف، خلاصه نویسی و زمان بندی برای دوره و ... ) = ۱۰ درصد
کلاس که نرفتم نظر نمیدم. ولی میتونه ۱-۲ درس رو کامل برات ببنده دیگه. اگه استادش خوب باشه.
کنکور آزمایشی با تمام نکات مثبتش ( ارزیابی + انگیزه + تجربه کنکور و ... ) = ۵ درصد
شرایط سر کنکور به نظرم از مثبت ۵ درصد میتونه باشه تاااااا منفی ۵۰ درصد مثلا! واسه من تقریبا صفر بود. شاید هم یه کم منفی. در حد منفی ۲ درصد مثلا!
شرایط مطالعه در خونه زیاد برام خوب نبود. اما با توجه به اینکه با دوستم خوندم، این مورد به نظرم ۵ تا ۱۰ درصد در موفقیتم تاثیر داشت.
توکل به خدا به معنای واقعی و ایمان به تواناییهام (که ندارم!) => 20 تا ۲۵ درصد


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

اینکه علاقه ی کاریم چیه، یه مقدار شخصیه. هدفم از ارشد خوندن رو هم اگه نگم بهتره!
در کل خلاصش اینه که بتونم به جوامعی که توش هستم خدمت کنم. از خانواده تا کشورم.


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

توکل به خدا که خیلی! عبادت هم ... اگه تعلیم و تعلم رو عبادت حساب کنیم، اگه یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت باشه، خب اونم خیلی موثر بوده، خیلی!
شاید خیلیا بگن توکل به خدا شعاره! ولی همینکه تو باور داشته باشی که تلاشت نتیجه میده و نتیجه ای که میده قطعا برات خیره، برای من اسمش توکل به خداس.
قطعا "توکل به خدا" به تنهایی هیچ سودی نداره! حتی یه تست هم برات نمیزنه سر کنکور! اما وقتی داری واسه کنکور میخونی، مخصوصا وقتی از نتیجه ناامیدی، توکل به خدا (یا هر چیز دیگه که اسمشو میذارید) خیلی به آدم کمک میکنه. از این اصل، حتی کسایی که به خدا اعتقاد ندارند هم به خوبی استفاده میکنند.


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

قطعا!
اول مادرم و دعای اون.
دوم برادرم با پیگیری هاش و حمایتش
سوم دوستم که با هم خوندیم
چهارم سایر اطرافیانم که بهم انگیزه میدادن، چه خودآگاه چه ناخودآگاه


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

معماری رو کاش وقت میکردم بخونم.
ساختمان و طراحی رو هم کاش بیشتر به مرجعش (یعنی CLRS) رجوع میکردم.
نظریه هم باید جزوه یه استاد خوب رو میخوندم. مثل دکتر کارگهی.
هوش مصنوعی رو هم میتونستم کامل تر یاد بگیرم.
ولی در کل راضیم! یعنی هرکدوم از این موارد نهایتا میتونست ۱ تست به داشته های من بیافزوئه!


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

به ترتیب شریف - تهران - امیرکبیر - شهید بهشتی رو زدم.
فکر میکنم یا تهران یا امیرکبیر قبول شم و واقعا برام فرقی ندارن. داشگاه تهران رو بیشتر دوست دارم چون بهم نزدیک تره! ولی هر کدوم بشه به فال نیک میگیرم قطعا. واقعا جفتشون انقدر خوبی دارن که بشه کاملا به فال نیک گرفت و خدا رو شکر کرد.


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

فکر نمیکنم اونقدر هم زیاد باشن! و همون تعداد کم هم فکر نمیکنم براشون مفید بوده باشم. اما توصیه ام اینه که اگه تو مصاحبه ها کسی رو پیدا میکنن که شرایطش به شرایط خودشون نزدیکه و میخوان از تو حرفای مصاحبه برای خودشون نسخه بیرون بکشن، البته کار خوبیه، ولی بهتره با خود اون شخص هم مشورت کنن راجع به شرایطشون.
مطمئنا نسخه هر کس با سایرین متفاوته.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

- چرا ریاضی منفی زدی؟ مگه نمیگی بیخیال ریاضی شده بودی؟ جواب: (با زبون شیرین همساده) هااااااا نَمیدونم، خودُمم نَمیدونم چر ایجور شد. از اون رمزهایی هست که در زندگی من ناگشوده باقی مونده!
- معدلم رو نپرسیدید! جواب: ۱۴
- رمز موفقیتم رو نپرسیدید! جواب: تمرکز بالا سر کلاس های مورد علاقم و TA بودن برای همون درسها در ترمهای بعد


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

انتظار دارم مدیران رو کمی مدیریت کنه! سر اون قضیه که یه مدیر، موضوع من رو پاک کرد خیلی دلگیر شدم از مانشت. نمیدونم طبق کدوم قانون و به چه علتی به خودش این اجازه رو داد که اون پست رو پاک کنه!
در کل افتخار میکنم که رشتمون یه جایی رو داره به اسم مانشت که کمتر رشته ای شبیهش رو داره. امیدوارم بشه از این پتانسیل بیش از پیش استفاده کرد.
مطمئنم هر کسی هم تو ذهنش ایده هایی داره برای استفاده از این پتانسیل، یا حداقل برای بهتر شدن مانشت. امیدوارم این اتفاقا بیفته.
در انتها ممنونم که مانشت به من کمک کرد و من کمکی بهش نکردم...
من چون مانشتی داشتم و مانشت چون خودی نداشت ... :-)

در انتها خیلی دوست دارم بتونم کمکهایی که از مانشت گرفتم رو به بچه های مانشت برگردونم.
زکات علم در آموختن و گسترش آن است!

یاحق
۱۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: so@ , ƊƦЄƛM , nlp@2015 , SEVES , RASPINA , m.teymourpour , elhamgh , M a h d i , Pure Liveliness , Aurora , ماه و خورشید , dr.a_AI , viase , mostafa122 , moohammad.pn , zara.t , pezhman.m-AI , Ms. Saba , elahe-comp , mahdi@ , mrsh1372 , Ella , user99 , IT.girll
ارسال:
۱۲ تیر ۱۳۹۴, ۰۸:۴۲ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
تعداد پاسخ درست در هر درس:
زبان: ۷ درست و ۴ غلط
ریاضی: ۱ غلط
ساختمان: ۴ درست و ۱ غلط
نظریه: ۳ درست و ۱ غلط
منطقی: ۵ درست و ۱ غلط
معماری: ۱ درست و ۲ غلط
سیستم عامل: ۱ غلط

مدار۱ : ۲ درست و ۱ غلط
طراحی الگوریتم: ۴ درست و ۱ غلط
هوش مصنوعی: ۴ درست و ۱ غلط

عجیبه! تو همه درسها دقیقا ۱ غلط داشتم! چه سیستم عاملی که اصلا درست نداشتم! چه منطقی که ۵ تا درست داشتم!
فقط تو معماری شد ۲ غلط که اونم تقصیر دوستم بود! اشتباهی بهم یاد داد نانو حافظه رو! اونوقت خودش شانسی درست زد Big Grin
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: moohammad.pn , SEVES , RASPINA , elahe-comp , mrsh1372
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۲:۴۷ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
سلام و تبریک به خاطر رتبه عالیتون.
اگر ممکنه رتبه نرم الگوریتم رو هم بگین. تشکر
موفق باشین
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۵:۱۵ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
رتبه در گرایش های مختلف به ترتیب:
معماری : ۳۰۲
هوش : ۴۶
نرم : ۶۰۸
الگوریتم: ۶۲۸
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: elahe-comp , saeedeivazi
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۱:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۳:۰۶ ب.ظ، توسط Aurora.)
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
سلام.بهتون تبریک میگم
از مصاحبتون واطلاعاتی که دادید ممنون
Aurora، در تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۳:۰۸ ب.ظ برای این مطلب یک پانوشت گذاشته است:

نقل قول این همه طولانی!

۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۱:۳۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
بازم تبریک میگم دوست عزیز
انشااله که همیشه موفق باشی Smile
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۲:۰۰ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
(۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۱:۳۰ ب.ظ)Rose_94 نوشته شده توسط:  سلام.بهتون تبریک میگم
از مصاحبتون واطلاعاتی که دادید ممنون
خواهش میکنم! کمترین کاری بود که میتونستم انجام بدم.
ولی شما لطفا سعی کنید از نقل قول پست های طولانی و بلند، مخصوصا کل مصاحبه!!! پرهیز کنید!

(۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۱:۳۶ ب.ظ)m.teymourpour نوشته شده توسط:  بازم تبریک میگم دوست عزیز
انشااله که همیشه موفق باشی Smile
ممنون میثم جان. من چشمم روشنه که هم دانشگاهی میشیم. :-)
انشاالله تو هم همیشه و در همه مراحل زندگیت موفق باشی.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۵:۴۳ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
ممنون از مصاحبتون و تبریک بخاطر رتبتون توی صحبتاتون عرض کردید که ضریب زبان بیشتر شده امسال می خواستم بدونم که امسال ضریبا چه تغییری کرده مگه؟ هر کس می دونه لطفا جواب بده ممنون می شم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال:
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۷:۰۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۷:۰۱ ب.ظ، توسط moohammad.pn.)
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
(۱۲ تیر ۱۳۹۴ ۰۵:۱۲ ب.ظ)faza نوشته شده توسط:  

[b]
مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

انتظار دارم مدیران رو کمی مدیریت کنه! سر اون قضیه که یه مدیر، موضوع من رو پاک کرد خیلی دلگیر شدم از مانشت. نمیدونم طبق کدوم قانون و به چه علتی به خودش این اجازه رو داد که اون پست رو پاک کنه!
در کل افتخار میکنم که رشتمون یه جایی رو داره به اسم مانشت که کمتر رشته ای شبیهش رو داره. امیدوارم بشه از این پتانسیل بیش از پیش استفاده کرد.

یاحق

چند تا از نظرهای منم پاک کردن...من دیگه نظر نمیدم
چند تا از نظرهای منم پاک کردن...من دیگه نظر نمیدم
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال: #۱۰
۱۳ تیر ۱۳۹۴, ۰۷:۵۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۱:۱۲ ب.ظ، توسط faza.)
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
(۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۵:۴۳ ب.ظ)tara71 نوشته شده توسط:  ممنون از مصاحبتون و تبریک بخاطر رتبتون توی صحبتاتون عرض کردید که ضریب زبان بیشتر شده امسال می خواستم بدونم که امسال ضریبا چه تغییری کرده مگه؟ هر کس می دونه لطفا جواب بده ممنون می شم.
برای کنکور ۹۵ هنوز اطلاعی در دسترس نیست فکر کنم! من منظورم همون تغییری بود که پارسال رخ داد و ضریبها به ترتیب زبان ۱ ریاضی ۱ مشترک ۲ تخصصی ۲ شد. که یعنی فقط ضریب زبان دو برابر شد.
ضمنا درسته که من در میان صحبتهام "عرض کردم" ولی درست نیست که شما هم بفرمایید "عرض کردید"! Wink البته من کوچیک شما هم هستم.

(۱۳ تیر ۱۳۹۴ ۰۷:۰۰ ب.ظ)moohammad.pn نوشته شده توسط:  چند تا از نظرهای منم پاک کردن...من دیگه نظر نمیدم
چند تا از نظرهای منم پاک کردن...من دیگه نظر نمیدم
مثل الآن دیگه؟ Wink
من جدی هنوز از اون مدیر دلگیرم! زحمت کشیده بودم برای موضوعم! حداقل یه کپیشو باید برای خودم نگه میداشتن! یا حداقل یه تذکر بهم میدادن که خودم موضوعم رو حذف یا اصلاح کنم! یه جوری سراسیمه عمل کرد که انگار موضوعم داشت تیشه به ریشه مانشت و فلسفه وجودی اون میزد!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: moohammad.pn
ارسال: #۱۱
۱۰ مرداد ۱۳۹۴, ۰۸:۰۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۰۷ ب.ظ، توسط p.esf.)
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
سلام تبریک فراوان
همیشه اینقدر اختلاف بین نرم و هوش هست؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال: #۱۲
۱۰ مرداد ۱۳۹۴, ۰۹:۰۳ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
(۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۰۵ ب.ظ)p.esf نوشته شده توسط:  سلام تبریک فراوان
همیشه اینقدر اختلاف بین نرم و هوش هست؟
سلام، خیلی ممنون.
نه! هرچقدر درصد دروس دفترچه اول ( زبان، ریاضی و مشترک ) نسبت به درصد دروس تخصصی بهتر باشه، رتبه تو گرایش های مختلف به هم نزدیک تر میشه.
اگر کسی دروس تخصصی گرایشهای مختلف رو نسبتا مثل هم، زده باشه، باز همین اتفاق میتونه بیفته، یعنی رتبه هاش تو اون گرایش ها نسبتا شبیه به هم میشه. (البته حدودی! قطعا ۲۰ درصد دروس تخصصی معماری با ۲۰ درصد دروس تخصصی نرم افزار برابری نمیکنه!)
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۰۳ آبان ۱۳۹۴, ۱۲:۳۳ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
آقا من کارنامه رو نمیتونم ببینم نمیشه جای دیگه لینکشو بگذارید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza
ارسال: #۱۴
۰۶ آبان ۱۳۹۴, ۰۱:۰۶ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
(۰۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب.ظ)sadeghkhan نوشته شده توسط:  آقا من کارنامه رو نمیتونم ببینم نمیشه جای دیگه لینکشو بگذارید
مرسی که گفتی.
بعد از چند بار بالا و پایین کردن، بالاخره درست شد! عکس درصدا رو تو همون جواب سوال ۸ گذاشتم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۱۵ آبان ۱۳۹۴, ۰۷:۵۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۴۶ هوش مصنوعی (۱۹۵ پارسال)
سلام. ممنون از مصاحبه خوبتون, فقط لینک کارنامه واسه من باز نمیشه Sad
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: faza , elinazi


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۲۹۸ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۶ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۳ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه های آزمون دکتری هوش مصنوعی ۹۶ robotic1981 ۵ ۷,۶۸۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کتاب های کنکوری ارشد هوش مصنوعی bahar1362 ۰ ۲,۱۱۷ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: bahar1362
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۷۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close