زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۱۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار فناوری در مهر ماه ۹۲

ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۱۱:۲۱ ق.ظ
نرم افزار کمک به آتش نشان ها روی تلفن هوشمند (مهر ۹۲)
محققان یک موسسه فناوری در سوئیس با استفاده از تلفن هوشمند اکسپریا اکتیو نرم افزاری برای بررسی عملکرد فعالیتهای آتش نشانها در جریان آتش سوزی تولید کرده اند.
[تصویر:  215354_IMG16032942.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، در میانه یک آتش سوزی، آتش نشانها با اتکا به کار گروهی با شعله ها مقابله می کنند و زندگی انسانها را نجات می دهند، اما دریافت یک تصویر واضح از آنچه که رخ داده کار دشواری است.

محققان برای کمک به این وضعیت سیستمی طراحی کرده اند که با استفاده از تلفنهای هوشمند عملکرد آتش نشان ها را هنگام زبانه کشیدن ضبط می کند و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا بررسی کند که چه اقداماتی می توان در راستای بهبود عملکرد انجام داد.

سیگنالهای حیاتی آتش نشانها از جمله ضربان قلب و نرخ تنفس در دستگاه های پیشین عرضه شده بود اما از آنجا که موقعیت یاب ماهواره ای داخل ساختمان کار نمی کند، دسترسی به اطلاعات درباره عملکرد گروه زمانی که داخل ساختمان قرار می گیرند دشوار می شود.

سباستین فیس و همکارانش در موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ برای حل این چالش به استفاده از تلفن هوشمند اکسپریا اکتیو سونی روی آوردند.

این تلفن که دارای سیتم عامل اندروید است دارای دو قابلیت سودمند است. اول این که از یک فشار سنج برخوردار است که از آن می توان برای محاسبه ارتفاع تلفن از سطح دریا استفاده کرد که این امر موقعیت آتش نشان را در طبقات یک ساختمان مشخص می کند. دوم این که این تلفن از یک فرمت وایرلس به نام ANT استفاده می کند که با استفاده از آن می تواند به سایر تلفنها در ۲۰ متری خود متصل شود، این ویژگی به اعضای یک تیم این امکان را می دهد که نزدیک بودن یا دوربودن آنها نسبت به یکدیگر را شناسایی کند.

این تلفن همچنین دارای قابلیت اتصال وایرلس به دستگاه هایی چون مونیتورهای قلب و قدم سنج است. قابلیت اتصال این تلفن بسیار سریع بوده و کمتر از یک ثانیه حتی سریعتر از بلوتوث انجام می شود بنابراین در مواقعی که حرکت سریع و اضطراری بوده بسیاری کاربردی تلقی می شود.

وقتی که یک تیم از عملیات باز می گردد، اطلاعات داخل تلفن در یک نرم افزار که برای تصویر سازی فعالیتهای آتش نشانها طراحی شده وارد می شود. این سیستم تاکنون روی ۷۱ آتش نشان در دپارتمان آتش نشانی فرودگاه زوریخ که شهر را هم پوشش می دهد آزمایش شده است.

این نرم افزار یک سری طرح تولید می کند که نشان دهنده نزدیکی آتش نشانها به یکدیگر است، پس از آن مشخص می شود که عملکرد آنها چقدر سریع بوده است، این تصویرسازی ها بینش منحصر به فردی درباره همکاری در مأموریتهای آتش نشانی فراهم می کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۱۷ ب.ظ
خوش اقبال ترین تبلت ها در بازار ایران/ ۳ برند در صدر کامپیوترهای جیبی (مهر ۹۲)
قابل حمل بودن و کاربرد هر لحظه ابزارهای فناوری در دنیای دیجیتال امروز، مهمترین معیار برای کاربرانی محسوب می‌شود که هر لحظه و در هر مکان دوست دارند به منابع اطلاعاتی دسترسی داشته باشند شاید به همین دلیل است که در کمتر از یک سال گذشته رایانه های لوحی یا همین تبلتها به سرعت جایگزین کامپیوترهای خانگی (pc ) و حتی لپ تاپهایی شدند که به هیچ عنوان به فکرمان خطور نمی کرد که به این زودی از دور خارج شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، شاید تا یکی دو سال گذشته تبلتها عموما برای استفاده کاربران حرفه ای از جمله پزشکان، مهندسان، دانشجویان و استادان که برنامه های نرم افزاری کاربردی سفارشی مرتبط با قلم درکار خود را بیشتر مورد استفاده قرار می دادند متصور می شد اما امروزه تبلت ها که پتانسیل جذب کاربران سطوح متوسط را نیز دارند از بین همه کاربران، مورد علاقه دانشجویان و دانش آموزانی نیز هستند که تمایل دارند یادداشت برداری سریعی سر کلاس داشته باشند.

همچنین صاحبان مشاغل تجاری که نیازمندند آنچه را در مسافرت های تجاری خود به ذهن بسپارند و به مدارک دیجیتال تبدیل کرده و در جایی مناسب ذخیره کنند و به همراه داشته باشند نیز از تبلت استفاده می کنند و به طور کل می توان گفت هم اکنون این کالا به پرطرفدارترین وسیله برای استفاده افراد در دنیای دیجیتال تبدیل شده است.


خوش اقبال ترین تبلتهای بازار
در بازارهای جهانی بیش از یکصد نوع تبلت به فروش می‌رسد که ده‌ها مدل از این تبلت‌ها در بازارهای فناوری داخلی نیز عرضه می‌شوند. این تبلتها برپایه سیستم عاملهایی مانند آندروئید، ویندوز و iOS از برندهایی چون اپل، سامسونگ، ایسوس، اچ پی، ایسر و بلک بری و ام اس آی و لنوو در بازار ایران به فروش می رسند که طبق بررسی های میدانی صورت گرفته توسط خبرنگار مهر، ۳ برند اپل، ایسوس و سامسونگ بیشترین محبوبیت را در میان کاربران ایرانی دارند و در صدر فروش بازار تبلت قرار گرفته اند.

شواهد نشان می دهد که اغلب کاربران ایرانی با توجه به برند، وزن و نیز ظاهر، تبلت خود را انتخاب می کنند و البته به گفته فروشندگان برنامه های کاربردی نیز در درجه اهمیت برای خریداران قرار دارد.

در هفته ای که گذشت با توجه به کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی نرخ تبلت و لپ تاپ در بازار دیجیتال کشور، فروش ۲ مدل از تبلتهای برند ایسوس، ۲ مدل از تبلتهای برند سامسونگ و یک مدل از تبلتهای برند اپل در صدر جدول پرفروشها قرار گرفت.


اپل همچنان پرطرفدار
آی پد اپل نه‌تنها در داخل ایران بلکه در سطح دنیا در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین تبلت‌ها قرار دارد و فروشندگان بازار قدرت گرافیکی بالای آن، کیفیت تصاویر و همچنین امکان اجرای برنامه‌های کاربردی مختلف روی این تبلت را از ویژگی‌های این رایانه لوحی می دانند.

در بازار کامپیوتر ایران مدل Ipad4 – ۴G با حافظه ۳۲ گیگابایتی اپل بازار فروش بسیار خوبی دارد و این محصول با حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان یکی از پرفروش ترین و پر طرفدارترین تبلتهای بازار محسوب می شود.
[تصویر:  215409_%25D8%25A2%25DB%258C%2520%25D9%25...8%25AF.jpg]
این مدل نسخه بهبود یافته‌ iPad 3 است و اصلی ترین تفاوت آن با مدل قبلی مربوط به پردازنده‌ آن است؛ به نحوی که برخلاف iPad 3 که از چیپ A5X استفاده می‌کرد، نسل چهارم این تبلت از چیپ جدید Apple A6X استفاده می‌کند که دارای پردازشگر گرافیکی چهار هسته ای است؛ همچنین iPad 4 مجهز به Wi-Fi دو بانده با استاندارد ۸۰۲/۱۱ a/b/g/n، پشتیبانی پیشرفته از شبکه های پرسرعت LTE، وب کم جدید FaceTime با قابلیت فیلم‌برداری HD 720p که در گوشی iPhone 5 نیز به کار گرفته شده بود و پورت رعد است.

این تبلت اپل دارای صفحه نمایش ۹/۷ اینچی رتینا با دقت ۲۰۴۸×۱۵۳۶ و باتری قدرتمند با شارژدهی بیش از ۱۰ ساعت نیز است.

از دیگر ویژگیهای این محصول پرطرفدار می توان به پردازنده Dual Core 1.6GHzو حافظه رم ۲GB DDR3 و حافظه داخلی ۱۲۸GB اشاره کرد.

سیستم عامل آی پد اپل IOS Ver6.0است و دوربین آن نیز ۵ مگا پیکسل است و قابلیت نصب سیم کارت برای استفاده از تکنولوژی ۳G و همچنین ۴G را دارد.


تبلت ویندوزی محبوب ایسوس
به گزارش مهر، طرفداران سیستم عامل ویندوز، اقبال زیادی به تبلت برند ایسوس نشان می دهند و براین اساس مدل ASUS - Vivo Tab Smart – ME400CL از جمله پرفروش ترین مدلهای بازار کامپیوترهای جیبی است که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نیز قیمت داده می شود.
[تصویر:  215409_%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B3%25...9%2588.jpg]
این تبلت ویندوزی که با سیستم عامل Windows 8 professional تولیدشده مشخصاتی شبیه به تبلت مایکروسافت یعنی Surface PRO دارد و قابلیت این را نیز دارد که مانند تبلت های خانواده TRANSFORMER ایسوس از یک کیبورد استفاده کند که البته به صورت پیش فرض جزو لوازم خود تبلت نیست.

فروشندگان بازار کیفیت صفحه نمایش و پردازنده قدرتمند چهار هسته ای تبلتی بسیار سریع را همراه با طراحی زیبا و بهره مندی از Windows 8 را از جمله دلایل پرفروش بودن این تبلت سبک می دانند.

تبلت Tab smart ایسوس دارای پردازنده Quad Core 1.8GHz و حافظه رم ۲GB DDR3 و حافظه داخلی ۶۴GB است.

دوربین ۸ مگا پیکسلی دارد و دارای صفحه نمایش ۱۰/۱ اینچی است و قابلیت نصب سیم کارت برای استفاده از تکنولوژی ۳G از دیگر مزایای آن است.


پدفون ایسوس گران اما پرفروش
در جمع پرفروش های بازار تبلت، Padfone Infinity برند ایسوس نیز با اینکه حدود ۳ میلیون تومان قیمت داده می شود خوب می فروشد.
[تصویر:  215409_%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B3%25...281%29.jpg]
این تبلت آندرویدی با کاربری تبلت و گوشی یکی از برترین خلاقیت های سال ۲۰۱۳ به شمار می رود که دارای یک گوشی ۵ اینچی است که همراه آن یک داک تبلت نیز ارائه می‌شود و کاربر می‌تواند در صورت تمایل گوشی را داخل این داک قرار داده و از آن به عنوان یک تبلت ۱۰/۱ اینچی استفاده کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند هر زمان که تمایل داشت از گوشی خود به عنوان یک تبلت نیز استفاده کند.

این مدل ایسوس تغییرات سخت افزاری زیادی نسبت به مدل گذشته خود Padfone 2 ندارد اما تصویر FULL HD این تبلت آن را کاملا متمایز کرده است.

پردازنده Quad Core 1.7GHz و حافظه رم ۲GB DDR3 و حافظه داخلی ۳۲GB از جمله ویژگیهای این مدل ایسوس است که از سیستم عامل Android 4.1 و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و قابلیت نصب سیم کارت برای استفاده از تکنولوژی ۳G پشتیبانی می کند.


نوت ۸ سامسونگ خوب می فروشد
طبق اعلام فروشندگان بازار مدل Note8 – N5100 کمپانی سامسونگ نیز با حدود ۱/۵ میلیون تومان قیمت در بازار تبلت ایران خوب می فروشد و در جمع ۵ مدل پرفروش هفته قرار گرفته است.
[تصویر:  215409_%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25AA%25...A%25AF.jpg]
تبلت Galaxy Note 8 صفحه نمایش ۸ اینچی و از نوع TFT و با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ دارد و تراکم پیکسلی ۱۸۹ppi می دهد. قاب دور تبلت کمی ضخیم است طوری که باعث شده این تبلت از تبلت های دیگر سامسونگ کمی بزرگ‌تر باشد. پردازنده این تبلت چیپ Exynos 4 Quad است که پردازنده چهار هسته ای Cortex-A9 با فرکانس ۱/۶ گیگاهرتز را کنترل می کند.

این تبلت دارای ۲ گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل نسخه ۴/۱/۲ اندروید است و مانند Note 10.1، بر روی این تبلت برنامه های AllShare، S Planner، S Note و FlipBoard وجود دارد. پشتیبانی از Wi-Fi، فناوری بلوتوث، GPS، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۳۲ گیگابایت و دوربین ۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمات تصویری از جمله قابلیت های این تبلت است.


پرفروش دیگری از سامسونگ
مدل Note2 – N8000 کمپانی سامسونگ که حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود از استقبال بالایی در میان مدلهای مختلف تبلت برخوردار است. این تبلت جدید سامسونگ بیش از هر تبلت دیگری به اصل تبلت ها یعنی قابلیت نت برداری و یا در واقع جایگزینی قلم و کاغذ نزدیک شده است.
[تصویر:  215409_%25D9%2586%25D9%2588%25D8%25AA%25...A%25AF.jpg]
وجود قلم در کنار این تبلت به کاربر این امکان را می‌دهد که استفاده از قلم و کاغذ را کنار گذاشته و تمامی نیاز های خود به نوت برداری را با همین تبلت برطرف سازد.

داشتن پردازنده Quad Core 1.4GHz، حافظه رم ۲GB DDR3 و حافظه داخلی ۱۶GB از جمله ویژگیهای این مدل تبلت است که از سیستم عامل Android 4.0 و دوربین ۵ مگاپیکسل و صفحه نمایش ۱۰/۱ اینچی با قابلیت نصب سیم کارت برای استفاده از تکنولوژی ۳G بهره می برد.

------------

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: paradis , SaMiRa.e , انرژی مثبت , white bird , sepidsal , احسان مومنی
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۲۵ ب.ظ
اسکنر سه بعدی با قابلیت اسکن اشیای کوچک (مهر ۹۲)
دستگاه اسکنر رومیزی سه بعدی با قابلیت اسکن فوری از اشیای کوچک بزودی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسکنر سه بعدی Makerbot Digitizer جدیدترین محصولی است که فناوری چاپ سه بعدی را کاربردی تر می‌کند.

این اسکنر به کاربر اجازه می‌دهد که بدون نیاز به یادگیری برنامه نرم افزاری مدل‌سازی یا مهارت خاصی، مدل سه بعدی یک شیء را تولید کند.

شیء مورد نظر بر روی صفحه چرخشی اسکنر قرار گرفته و با چرخش آرام، پرتوهای لیزر به سطوح مختلف تابانده می‌شوند؛ مدت زمان لازم برای اسکن یک جسم کوچک حدود ۱۲ دقیقه است.

اشیاء پیچیده، براق، بازتابنده نور و کرکی گزینه مناسبی برای اسکن شدن بر روی دستگاه Digitizer محسوب نمی‌شوند.

کاربران می‌توانند طرح‌های اسکن شده را مستقیما بر روی وب سایت Thingiverse مخصوص به اشتراک گذاری طرح های سه بعدی قرار دهند.

اسکنر سه بعدی از ماه اکتبر (مهر ماه) با قیمت یک هزار و ۴۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود.

[تصویر:  4]


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Fardad-A , SaMiRa.e
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۲۷ ب.ظ
ساخت چاپگر لیزری تاشو از جنس مقوا ! (مهر ۹۲)
محقق موفق به ساخت یک چاپگر دوستدار محیط زیست با الهام از هنر اوریگامی و از یک تکه بسیار مقاوم مقوای بازیافتی شدند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای ساخت بدنه اصلی چاپگر تاشوی اوریگامی (Origami) به جای پلاستیک، از مقوای بازیافتی استفاده شده است که پس از خراب شدن، مجددا قابل بازیافت خواهد بود.

طراحی بدنه خارجی این چاپگر لیزری از هنر اوریگامی (کاغذ و تا) الهام گرفته شده است و یک تکه بسیار مقاوم مقوای بازیافتی پس از برش خوردن و تا زدن، به یک شکل چاپگر تبدیل می‌شود و دستگاه اصلی چاپگر لیزری درون این بدنه مقوایی قرار دارد.

پوشش خارجی چاپگر فاقد پلاستیک است، اما برای حفظ دوام دستگاه در بخش داخلی از پلاستیک مقاوم و لولا استفاده شده است؛ در بخش داخلی نیز قطعات پلاستیکی و الکترونیکی شامل فلز و عناصر کمیاب بر روی زمین بکار رفته است.

چاپگر اوریگامی در کنار چاپگرهای Clip و Mate بعنوان سه طرح برتر در جایزه بین المللی طراحی ۲۰۱۳ انتخاب شده‌اند؛ این طرح‌ها اقدام به ساده‌سازی فرآیند تولید و کاهش هزینه‌های ساخت در یک روش خلاقانه و منحصر به فرد کرده‌اند.

سامسونگ به عنوان سازنده، هنوز زمان مشخصی را برای تولید تجاری چاپگر اوریگامی اعلام نکرده است.

[تصویر:  4]


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , azad_ahmadi , diligent , phoenix021
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۲ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
اسکنر سه بعدی با قابلیت اسکن اشیای کوچک (مهر ۹۲)
خیلی چیز باحالین این چاپگرهای سه بعدی Smile (باید یه کم برم بخونم ببینم تکنولوژی مورد استفاده شون چیه!)

یادمه یه برنامه تو تلویزیون بود بچگی ها میدیدم. یه بچه بود که با قلمش هر چی می خواست می کشید، بعد تبدیل می شد به همون چیز برش میداشت یا توی ای کیو سان توی زنگ تفریحش هم همینطور بود Smile

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A , SaMiRa.e
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۴ ب.ظ
ابداع مغز برای ربات‌ها (مهر ۹۲)
یک محقق دانشگاه علم و فناوری میسوری سیستم بازخورد جدیدی را با هدف کنترل از راه دور ربات‌های سیار ابداع کرده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مطالعه نوآورانه به ربات‌ها امکان عملکرد با نظارت حداقل را می‌دهد و سرانجام به ساخت رباتی خواهد انجامید که می‌تواند یاد بگیرد یا حتی خودکار باشد.

دستاورد دکتر جاگاناتان سارانگاپانی از اطلاعات کنونی برای حرکت‌دادن ربات‌ها استفاده می‌کند و یک طرح کنترل تحمل خطا را برای ارتقا احتمال تکمیل یک مسؤولیت ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، پتانسیل رشد بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد زیرا به دلیل هزینه‌ها، سیستم‌های رباتیک معدودی دارای چنین توانایی هستند.

سامانه بازخورد جدید که بخشی از آن توسط بنیاد ملی علوم امریکا بودجه‌گذاری شده، چنانچه ربات رهبر اصلی دارای نقص مکانیکی یا سیستم باشد، به هر ربات دنباله‌رو امکان عملکرد در قالب یک ربات رهبر را می‌دهد.

در شکل دنباله‌رو/رهبر، ربات رهبر از طریق یک سیستم nonholonomic کنترل می‌شود؛ این بدین معناست که تعقیب‌کنندگان از همان الگویی استفاده می‌کنند که رهبر با استفاده از سونار انجام می‌دهد.

زمانی که مشکلات بروز پیدا می‌کند و نقش‌ها برای ادامه‌دادن نیاز به تغییر دارند، سیستم کنترل تحمل خطا وارد عمل می‌شود.

این سیستم از آموزش فعال تقویت یادگیری استفاده می‌کند و از روانشناسی رفتاری برای نمایش‌دادن این موضوع الهام می‌گیرد که چگونه ماشین‌ها در محیط‌های موجود برای بیشینه‌کردن نرخ عملکرد و کمک به ربات بدون سرنشین جدید، در تخمین‌زدن مسیر جدیدش کمک می‌کنند.

بدون این سامانه، تعقیب‌کننده دارای مسیری برای پیاده‌رو نخواهد بود و ماموریت به شکست می‌انجامد.

به گفته دکتر سارانگاپانی، چنانچه یک اپراتور در یک دفتر در حال کنترل از راه دور ۱۰ بولدوزر باشد، در صورتی که سیستم رهبر دارای نقص مکانیکی باشد، این سخت‌افزار امکان ادامه فعالیت را فراهم می‌کند.

این تحقیق ابتکاری می‌تواند به نظارت امنیتی رباتیک و حتی مانورهای هوایی اعمال شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , ۸Operation
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۴۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۴۱ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
ساخت چاپگر لیزری تاشو از جنس مقوا ! (مهر ۹۲)
خلاقیتشون تو حلقم Smile)))))
ادم می مونه چی بگه.

ممنون از خبرتون. خیلی جالب بود!

حالا داخلش رو جدا میدن این مقواش رو هم جدا؟ بعد روی هم سوارشون می کنیم؟

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۱ ب.ظ
اسکنر سه بعدی با قابلیت اسکن اشیای کوچک (مهر ۹۲)
نمیدونم چرا جدید اعلام شده ولی خیلی جدید نیست.
انواع زیادی داره و تو یه نمایشگاهی در همین نمایشگاه خودمون من از نزدیک دیدم. یه قطعه ای را اسکن میکرد و در مقابلش یه ماشین تراش روی چوب اونرا میتراشید.Smile البته اون باین کوچکی نبود Smile
بیشترین استفاده را چینی ها ازش میکنن و بدون نیاز به طراحی قطعات مکانیکی هر چیزی را اسکن میکنن و میدن به ماشینهای cnc که دقیقا" کپی میشه. بخصوص قطعات ماشین و یا قطعات پلاستیکی که چون قطعه را اسکن میکنن. راحت قالبش را میسازن و با کمترین هزینه کپی میکننSmile


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت
ارسال:
۰۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۳۷ ب.ظ
ساخت هدفون برای پخش موسیقی زیر آب/ انتقال صدا از طریق استخوانهای گونه (مهر ۹۲)
هدفون نپتون امواج صوتی را از طریق استخوانهای گونه شناگر به گوش داخلی وی ارسال کرده و موجب می شود که در زیر آب هم بتوان به موسیقی گوش داد.
[تصویر:  216950_IMG10211310.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، ساخت هدفون زیر آبی الهام گرفته از شیوه ارتباط دلفینها و وال ها در زیر آب با انتقال ارتعاشات صوتی بوده است.

این هدفون درحقیقت نوعی دستگاه پخش ام پی ۳ است که موسیقی را از طریق استخوانها در گوش طنین انداز می کند.

این هدفنها از یک محصول دهه ۱۹۷۰ الهام گرفته که موسیقی را از طریق استخوان ترقوه به همین شکل به گوش داخلی منتقل می کرد.

[تصویر:  216950_headphone.jpg]

دیو سیلر از شرکت فینیس (Finis) تولید کننده آمریکایی اظهار داشت که در ده ۷۰ محصولی به نام " بون فون" ( صدای استخوان) تولید شده بود که دارای لوله نرم بود و دور گردن انداخته می شد تا صدا به استخوانهای ترقوه کاربر منتقل شود. این محصول چندان موفقیت آمیز نبود بنابراین این فناوری تا کنون که ما آن را احیا کرده بودیم مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: اکنون از آن زمان عبور کرده و محصولی کاملا منحصر به فرد به نام نپتون ارائه کرده ایم. رسانش استخوانی زیر آب بی نقص است.

بلندگوهای این هدفون روی گونه درست مقابل گوش قرار می گیرد، این بلندگوها ارتعاشات را از طریق استخوان گونه به گوش داخلی منتقل می کند و نتیجه آن یک تجربه باورنکردنی شنیداری است که کاربر تصور می کند موسیقی داخل سرش درحال پخش شدن است.

نپتون با ظرفیت یک هزار فایل موسیقی با قیمت ۱۰۰ پوندی وارد بازار فروش شده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: azad_ahmadi , The BesT
ارسال: #۱۰
۰۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۴۵ ب.ظ
مرورگر"ساینا"جایگزین اکسپلورر و فایرفاکس/امکانات کنترلی برای حمایت از خانواده (مهر۹۲)
سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از طراحی و آغاز بکار نخستین مرورگر ایرانی در دو نسخه ویندوز و لینوکس متناسب با سیستم عامل کاربران ایرانی خبر داد.

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه "ساینا" اولین مرورگر ایرانی است که مراحل بومی سازی آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه مراحل تست و آزمون اولیه را طی می کند و پس از نسخه آزمایشی، نسخه اولیه آن آماده عرضه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرورگر ایرانی سازگار با دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس طراحی شده است ادامه داد: اجرای این طرح، با همکاری مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت - متما-، شرکت ایمن رایانه امیرکبیر و مپنا به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران نهایی شده است.

توکلی با تاکید بر سطح امنیت بالا در این مرورگر فارسی، امکان شخصی سازی نحوه نمایش صفحه وب، دانلودگر ویدئو و امکان مرتب سازی بر اساس پربازدیدترین، محبوب ترین و جدید ترین سایتها را از جمله امکانات این مرورگر عنوان کرد و گفت: مرورگر ایرانی به شکل متن باز - اپن سورس - طراحی شده و علاوه بر اینکه بومی سازی شده، استفاده از یک سری خدمات مانند پشتیبانی از زبان فارسی، تغییر تم، شکل و کدهای امضای الکترونیکی را پشتیبانی می کند.

سرپرست مرکز متما با بیان اینکه مرورگر یک نرم افزار است که کامپیوتر کاربر را از طریق پروتکل ها شبیه سازی می کند تا کاربر بتواند آدرس و صفحات مورد نظر خود را ببیند ادامه داد: معروفترین مرورگرها در فضای سایبر را فایرفاکس، کروم، اینترنت اکسپلورر تشکیل می دهند که اغلب کاربران از این مرورگرها استفاده می کنند اما در سالهای اخیر برخی شرکتهای داخلی در حوزه تولید مرورگر بومی ورود کردند که به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده اند.

وی گفت: هم اکنون نسخه آزمایشی ساینا - Saina - آماده و قرار است در فازهای بعدی، از صفر تا صد این پروژه با حمایتهایی که از آن می شود توسط متخصصان داخلی کشور در اختیار کاربران قرار گیرد.

توکلی با تاکید براینکه استفاده از مرورگر فارسی ضریب امنیت کاربر را افزایش می دهد، افزود: تمام منوهای این مرورگر فارسی بوده و حتی کاربران عامه نیز می توانند از آن استفاده کنند.

سرپرست مرکز متما با تاکید براینکه هم اکنون برخی از کدهای این نرم افزار بومی سازی و فارسی شده و حتی برخی از قسمتهای این مرورگر مشابه خارجی ندارد، تصریح کرد: برای مثال بخش حمایت از خانواده در این مرورگر دیده شده تا خانواده ها این امکان را داشته باشند که اجازه استفاده بخشی از آدرسهای اینترنتی را به فرزندان خود ندهند و از طرفی امکان کنترل استفاده از IP آدرسها برای سنین مختلف در این مرورگر دیده شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از مرورگر ایرانی سرعت کاربر را بالا می برد خاطرنشان کرد: در فاز بعدی امکانات کنترلی برای حمایت از خانواده با ارائه سرویس های "لیست سیاه" و "لیست سفید" افزوده خواهد شد.

به گفته توکلی این نرم افزار متناسب با تکنولوژی روز دنیا بوده و مشابه مرورگرهای دیگر عمل می کند اما از لحاظ طراحی متفاوت از دیگر مرورگرها است.

وی گفت: در نسخه بتا این مرورگر، امکان دریافت نظرات کاربران نیز وجود دارد تا هر ایرانی پس از استفاده از این مرورگر، نظر خود را برای هرچه بهتر شدن این محصول و رفع مشکلات احتمالی از طریق ایمیل اعلام کند.

توکلی با تاکید براینکه ایجاد و پشتیبانی از این سرویس در مرحله اول و با کمک بخش داخلی حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته است گفت: برای توسعه آتی و اصلاح و تغییرات ساختاری نیاز به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان بودجه خواهیم داشت تا نسخه کامل فارسی این مرورگر را تا ۳ سال آینده از طریق ورژن های مختلف موبایل و PC در اختیار کاربران قرار دهیم.

به گزارش مهر، امکان دانلود رایگان مرورگر ایرانی ساینا از طریق مراجعه به مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
فراهم است.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: m@hboobe , maneshty
ارسال: #۱۱
۰۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۴۸ ب.ظ
نسل سوم ربات‌ انسان‌نمای ایرانی متولد می‌شود (مهر ۹۲)
نسخه سوم ربات‌ انسان نمای ایرانی «سورنا» با قابلیت‌های توسعه یافته توسط پژوهشگران دانشگاه تهران در حال ساخت است که تا کمتر از دو سال دیگر رونمایی می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، این ربات پیشرفته ایرانی علاوه بر توانایی بالا رفتن از پله و سطح شیب‌دار، قابلیت چرخش در جا و تکلم را نیز داراست.

قرار است در طراحی بدنه این ربات، شاخص‌های ایرانی لحاظ شود؛ به همین دلیل برای داشتن ربات زیبا و قابل افتخار در جامعه جهانی، طراحان صنعتی متخصص گردهم آمده‌اند تا طی رقابتی، پوششی شکیل برای این ربات طراحی کنند. همچنین نامگذاری اسم ربات نیز به مسابقه گذاشته شده است.

دکتر عقیل یوسفی کما، مجری طرح کلان ربات انسان نما در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه طرح ملی توسعه کاربردی رباتیک الهام یافته از طبیعت (ربات انسان‌نما) از ابتدای دی ماه سال ۹۰ آغاز شد، تصریح کرد: این طرح ادامه پروژه‌ای بوده است که در دانشکده فنی دانشگاه تهران تحت عنوان سورنا ۱ و سورنا ۲ انجام شده و فاز بعدی آن با حمایت سازمان گسترش در حال انجام است.

وی افزود: سورنا ۱ نخستین ربات انسان نمای ایرانی ساخت دانشگاه تهران در سال ۸۷ و سورنا ۲ در سال ۸۹ رونمایی شدند و نسخه سوم ربات انسان نمای دانشگاه تهران در حال ساخت است که تا پایان سال ۹۳ یا ابتدای سال ۹۴ مورد رونمایی قرار خواهد گرفت.

یوسفی کما در خصوص تغییرات این ربات انسان نما نسبت به نسل گذشته، گفت: ارتقای سرعت تا حدود هفت برابر، افزایش درجات آزادی از ۲۲ به ۳۵، بالا رفتن از سطح شیب‌دار، بالا رفتن از پله، توانایی چرخش درجا، افزایش سطح هوشمندی، قابلیت تشخیص و پاسخگویی به صورت فارسی و قابلیت تشخیص و پاسخگویی به تصاویر از جمله این تغییرات به شمار می‌رود.

مجری طرح کلان ربات انسان‌نما افزود: به کارگیری افراد علاقه‌مند، مستعد و متخصص رشته‌های مختلف از دانشگاه‌ها و مراکز مستقل کشور اعم از نرم‌افزار، هوش مصنوعی، الکترونیک، مکانیک طراحی، ساخت دینامیک و کنترل، مهندسی پزشکی، طراحی صنعتی، صنایع و غیره از دیگر تغییرات این ربات انسان‌نما نسبت به نسل گذشته است.

وی با اشاره به قابلیت تکلم نسل سوم ربات انسان نما، گفت: در این زمینه برای تکلم ربات ما از ماژول اسپیچ که در داخل کشور در حال توسعه است، استفاده خواهیم کرد.

یوسفی کما در ادامه توجه به ظاهر ربات به عنوان نماد ربات ملی را موضوع مهمی دانست و گفت: اسم و ظاهر سورنای ۱ و سورنای ۲ جایگاهش را به عنوان ربات ایرانی در جامعه رباتیک جهانی پیدا کرده است. در فاز سوم نیز به دنبال این هستیم تا این موضوع رعایت شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی جهت طراحی بدنه ربات انسان نما، تصریح کرد: در نخستین مرحله طی فراخوانی از طراحان صنعتی دعوت به عمل آورده و شاخص‌ها و ویژگی‌های مورد توجه را به آنها انتقال دادیم تا بر اساس آن رباتی که در نهایت رونمایی می‌شود به عنوان ربات ملی مشخصه‌های مد نظر را داشته باشد.

یوسفی کما در خصوص ویژگی ربات گفت: ربات باید شاخصه‌های ایرانی را داشته باشد و مولفه‌های مربوط به معماری و طراحی ایرانی در آن مشاهده شود.

به گفته وی، مسابقات ملی طراحی بدنه ربات انسان نما در آبان ماه جمع‌بندی و طرح نهایی انتخاب می‌شود.

وی در خصوص انتخاب نام نسخه سوم ربات‌های انسان نمای ایرانی تصریح کرد: ملاحظاتی نیز در زمینه اسم ربات مطرح شده که ممکن است ربات با عنوان سورنا ۳ رونمایی شود و یا اینکه ممکن است کارفرمای پروژه بخواهد اسم جدیدی را انتخاب کند؛ بنابراین انتخاب اسم ربات در حال حاضر در بحث و نظر است.

معاون پژوهشی پردیس فنی دانشگاه تهران فاز سه پروژه ربات (طرح ملی ربات الهام یافته از طبیعت یا ربات انسان نما) را با هزینه‌ای حدود دو میلیارد تومان با همکاری سازمان گسترش دانست.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: The BesT
ارسال: #۱۲
۰۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۵:۰۸ ب.ظ
نسل سوم ربات‌ انسان‌نمای ایرانی متولد می‌شود (مهر ۹۲)
ضمن تشکر از خانم Good wishes بابت این خبر.
و اما انتقاد های بنده Big Grin
باید جنسیت ربات رو هم مشخص میکردند که خیاطان گرامی لباسی شکیل و درخور این ربات بدوزند Big Grin این پوشش شکیل که گفتند یاد کارتون هایی که روی جلد دفترها امسال گذاشتند و کسی رغبتی نشان نداد افتادم. شاخص های ایرانی رو متوجه نشدم !
امروز ۹۲/۷/۹ هست، اگر من هم زنده نبودم شما این خبر را پیگیری کنید ببینید که کمتر از ۲سال رباتی با این قابلیت ها درست خواهد شد یا نه.
تقریبا خبر پارسال همین ایام
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes
ارسال: #۱۳
۰۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۵:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۵:۵۷ ب.ظ، توسط azad_ahmadi.)
مرورگر"ساینا"جایگزین اکسپلورر و فایرفاکس/امکانات کنترلی برای حمایت از خانواده (مهر۹۲)
ممنون از بابت خبر.
این مرورگر کپی برابر با اصل موزیلا فایرفاکس هست، اما فارسی سازی (کلمات معنی شده اند) انجام شده. جالب اینکه حتی حجم برابری با نسخه فایرفاکس دارد. من دانلود کردم و هم اکنون روی سیستم هست. البته اشکالات ریز و درشتی هم در طراحی و هم در اجرا داره که بعد از نصب متوجه اون خواهید شد.
از آقای توکلی باید پرسید شما خودتون این مرورگر رو دیدید و نصب کردید تا میفرمایید مشابه خارجی ندارد؟ حمایت از خانواده هم شد امکانات برای مرورگر اینترنتی؟ تعیین فونت و رنگ قلم رو آوردید یک منوی دیگر این شد بومی سازی؟
و اینکه من فکر میکنم ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان هزینه زیادی برای فارسی سازی است.
و دیگر هیچ ...

ای درد توام درمان در بستر ناکامی .... ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی
در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم ... لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: m@hboobe , maneshty
ارسال: #۱۴
۱۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۰۳ ب.ظ
ساخت عینک مترجم/ ترجمه همزمان از زبان ژاپنی (مهر ۹۲)
محققان ژاپنی از یک نوع عینک جدید رونمایی کرده اند که می تواند حروف ژاپنی را به طور همزمان با نگاه کاربر به زبان مبدا ترجمه کند.

[تصویر:  217126_IMG16072903.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، عینک جدید ژاپنی که در یکی از بزرگترین نمایشگاه های گجت در ژاپن رونمایی شده این امکان را برای یک فرد کاملا ناآشنا به زبان ژاپنی فراهم می کند که برای مثال بتواند وارد رستوران شود و از منوی غذاها که کاملا به زبان ژاپنی نوشته شده بدون هیچ گونه مشکلی غذا سفارش دهد.

این عینک برای مسافرانی که به ژاپن سفر می کند امکان ترجمه تمام علائم جاده ای و خیابانی را به زبانی قابل فهم و به طور لحظه ای فراهم می کند.

NTT DoCoMo به عنوان بزرگترین شرکت عرضه کننده شبکه های موبایلی به عنوان سازنده این گجت آن را در نمایشگاه فناوریهای پیشرفته رونمایی کرده که از دیروز سه شنبه اول اکتبر (۹ مهرماه) افتتاح شد.

این عینک با فناوری بالا از ترکیب دوربینها، رایانه ها استفاده می کند تا ترجمه ای مناسب از زبانی ارائه کنند که کاربر به آن نگاه می کند.

شرکت DoCoMo طی بیانیه ای اظهار داشت: فناوری تشخیص حروف موجب می شود که ترجمه لحظه ای زبان برای مسافران هنگام خواندن منو رستوران و سایر متون ساده شود.

گفته می شود که تولید چنین گجتی برای مسافران خارجی که به ژاپن سفر می کنند خبر خوشی است و آنها می توانند در نقاط محلی تری که زبان انگلیسی و سایر زبانها مشاهده نمی شود نیز حضور داشته باشند، چرا که جدا از منطقه های بزرگ توریستی سایر نقاط شهری در ژاپن چندان با زبان انگلیسی سروکار ندارد.

درحالی که ژاپن برای المپیک ۲۰۲۰ آماده می شود این عینکها می تواند برای گردشگرانی که می خواهند در یک رستوران ساده ژاپنی غذا می خورد موثر واقع شود.

براساس اعلام شرکت تولید کننده این عینک ها برای المپیک ۲۰۲۰ آماده خواهند شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت , Fatemeh , احسان مومنی
ارسال: #۱۵
۱۴ مهر ۱۳۹۲, ۰۵:۲۲ ب.ظ
تصاویر یک شارژر آتشی/ شارژ تلفن با آتش مستقیم (مهر ۹۲)
درحالی که این روزها مبتکران راه های جدیدی را برای شارژ تلفنهای همراه ارائه می کنند، طراحان با تولید یک محصول که از آتش برای شارژ دستگاه های هوشمند استفاده می کند، اظهار داشتند هرکجا آتش باشد، برق هم هست.

[تصویر:  218141_IMG15525040.jpg]

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمترین ویژگی این محصول که فلیم استوور (FlameStower) نام دارد و آن را از سایر محصولات بازار متمایز می کند این حقیقت است که با هر آتشی کار می کند.

به نظر می رسد که کارکرد این دستگاه ساده باشد. کاربر باید دستگاه را باز کند، آب در مخزن ریخته و قسمت تیغه را در آتش قرار دهد. از این جا به بعد، فلیم استوور از نقطه افتراق دما بین آتش و آب نسبتا سرد برای تولید برق استفاده می کند، این انرژی الکتریسیته به وسیله یک کابل USB به تلفن، دستگاه پخش MP3، دوربین دیجیتالی و یا سایر دستگاه ها ارسال می شود.

[تصویر:  218141_charge.jpg]

خالقان این دستگاه مدعی شدند که دستگاه مذکور می تواند با همان سرعت شارژ USB از رایانه که معمولا نصف سرعت شارژهای عادی برق داخل دیوار هستند، دستگاه را شارژ کند.

آنچه از تصاویر منتشر شده و اظهارات سازندگان بر می آید، دستگاه فلیم استوور در اندازه ای عرضه شده که به سادگی می توان آن را حمل کرد، وزن این دستگاه ۱۹۸ گرم و ارتفاع آن در نهایت ۱۵۲ میلیمتر است.

تیم سازنده این دستگاه برای تولید تجاری دستگاه خود از طریق سایتها بودجه جمع کردند و از طریق پیش فروش تبلیغ کرده اند تا خریداران با پرداخت ۸۰ دلار برای خود یک دستگاه پیش خرید می کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , ppositiveenergy , انرژی مثبت , svk7 , Zx24zx26 , paradis , Andrew S.Tanenbaum , Itstudent87 , luna , marjan_gh , azad_ahmadi , tohidi4503


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۹۰۲ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ۱۴۰۱ tablighjonoub ۰ ۱,۴۵۳ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: tablighjonoub
  منابع برای دکترا -مهندسی فناوری اطلاعات sarit ۱ ۳,۳۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: pouya47
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۴۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  بازارکار مشاوره فناوری اطلاعات saeedtech ۰ ۱,۸۶۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۵:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedtech
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۳۵۳ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  خرید کتابهای دست دوم پوران پژوهش همه دروس ارشد فناوری اطلاعات sherwod7 ۳ ۵,۱۹۴ ۲۱ دى ۱۳۹۸ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: roxana.r
  تغییر عجیب رشته های فناوری اطلاعات ارشد کنکور ۹۸ irmacfa ۴ ۵,۶۳۷ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  گروه پر انرژی کنکور ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تلگرام popreza94 ۲ ۶,۳۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: kimia580
  اصول مدیریت راهبردی فناوری اطلاعات master of net ۱ ۲,۰۵۲ ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: master of net

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close