زمان کنونی: ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۱۰ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی

ارسال:
۰۴ مرداد ۱۳۹۲, ۱۰:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق.ظ، توسط Aurora.)
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

سلام
اصلان مهرابی. ۶۸، شیراز.
۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
با اجازه صاحبین مانشت، یه سری سوالارو یه کم عوض یا حذف(اگه جوابشو تو سوالا قبلیش گفته بودم) کردم.


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
کارشناسی پیوسته، مهندسی نرم افزار دانشگاه شیراز



مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

من رشتم برق بود، بعد از دو سال دیدم برق جواب منو نمی ده، شایدم من جواب برق رو نمی دادم. به هرحال خیلی انگیزه تحصیلی تو برق نداشتم. کمکم با رشته کامپیوتر آشنا شدم(شروعش هم با درسای مبانی برنامه نویسی و مدار منطقی بود که تو برق داشتیم) و دید کامپیوتری(از جنس علوم کامپیوتر و گسسته ) رو کاملا پسندیدم و نهایتا با یه دردسری تونستم تغییر رشته بدم و الان کاملا راضی هستم ازین تصمیمم.



مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
وقتی رشتم برق بود که نمره هام اصلا تعریفی نداشت، علاقه هم به درس خاصی چندان وجود نداشت. وقتی اومدم کامپیوتر، نسبت به درسا انگیزه و علاقه داشتم. اون درس هایی که می پسندیدمشون(درس های کامپیوتری نزدیک به علوم)، علاقه مندانه وقت روش می گذاشتم و نمره هام هم توی اون درس ها خوب می شد. ولی بیشتر درس های تخصصی مهندسی نرم افزار(که بیشتر مهندسی بود تا کامپیوتر) برای من چندان جذاب نبودن، ولی ازونجا که درس های گلابی بودن، با یه تلاش دیروز امتحاناش یه نمره در حد ۱۵ می شد ازشون گرفت.
برای مسابقه برنامه نویسی ACM هم کمابیش کار کردم که خیلی جذاب، مفید و خوب بود. و فکر می کنم دید کامپیوتری من رو خیلی بهتر کرده(که تو درس ها و طبعا کنکور موثر بود). و اکیدا به دانشجوهای سال پایین کامپیوتر اونو توصیه می کنم.


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
نیت ادامه تحصیل رو که داشتم چون از دوره دبیرستان کارپژوهشی رو می پسندید. الانم هنوز انگیزه آموزشی و پژوهشی کامپیوتر رو در خودم زنده می بینم.

مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

علوم و هوش و گرایش الگوریتم و محاسبات برای من جذاب بودن. علوم رو که شناور نوشتم ولی تصمیم گرفتم تلاش خودم رو بذارم روی هوش.

مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
۸ و ۱۰ علوم، ۱۶ هوش، ۴۳ معماری، ۸۹ نرم، ۱۵۵ الگوریتم. معدل ۱۶/۷۲ دانشگاه شیراز
پارسال هم آزمایشی علوم کامپیوتر شرکت کردم که ۶۴ شدم.
۴۸/۸۹ زبان
۲۹/۱۷ ریاضیات
۴۴/۹۳ دروس مشترک
سفید دروس تخصصی معماری کامپیوتر
۵۰/۰۰ دروس تخصصی هوش مصنوعی
۶/۲۵ دروس تخصصی نرم افزار


۱۷/۰۵ ۷- معدل موثر

۵۸/۶۲ زبان عمومی وتخصصی
۴۴/۷۶ ریاضی عمومی -امارواحتمال ومبانی کامپیوتر
۶۲/۹۶ ریاضیات گسسته وساختمان داده هاوالگوریتم ها
۶۷/۷۸ اصول سیستم های کامپیوتری ونظریه اتوماتاوزبانها
۲۲/۲۲ انالیزعددی
سفید تحقیق درعملیات ۱
۱۷/۴۲ ۷- معدل موثر



مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
به طور کلی بچه های خوب تو دانشگاه، تو کنکور هم خوب می شن. ولی مثال نقض معدل خراب که رتبه آباد شده و همین طور معدل آباد که رتبه خراب شده هم چندینتاشو به چشم دیدم.
به نظر من کسایی که درس ها رو موقع خودشون خوب فهمیده بودن و درک کرده بودن(ممکنه نمرشون حتی کم هم باشه) ، کنکورشون خوب میشه. و مثال نقض هایی که گفتم هم از همین جا نشات میگیره که اون معدل کمه، ممکنه بخش های اصلی درس رو فهمیده ولی به هردلیل نمرهاش خوب نمی شده و یه سری معدل بالا هم ممکنه فهم عمیقی از درس ها نداشته باشن که تو کنکور مشکل ساز میشه.
البته یه عده ای هم هستن که تو دوره کارشناسی اصلا درس نخوندن و برای کنکور سفت خوندن. که از این قشر افراد رتبه خوب و بد من دیدم. و خوب شده های این قشر که من دیدم، افراد با استعدادی بودن که اون فهم عمیق درس هارو موقع خوندن کنکور بدست آوردن.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

شروع تلاش برای کنکور خودندن مهر ماه بود(۴،۵ ماه قبل از کنکور). ولی از مهر من دست و پا شکسته درس می خوندم و در این مدت کارهای دیگه ای هم داشتم. می تونم بگم تقریبا از اوایل دی بود که سفت برای کنکور درس خوندم.
اما توصیه می کنم اگه بتونید از تابستان شروع کنید چون خیلی بهتر هست
برنامه مدونی نداشتم، فقط به صورت ذهنی یه برنامه کلی داشتم که به چه ترتیبی درس ها رو بخونم، که اونم به خاطر تنگی وقت آخر کار، در عمل خیلی عوض شد.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
صد در صد.
کنکور یه فرایندی هست که باید مهندسی بشه. لازم هست با توجه به وقت باقی مونده، سوادی که تا الان دارید، و توانمندی هایی که تو هرکدوم از درس ها تو خودتون می بینید، سعی کنید بهترین نتیجه رو بگیرید.(در ادامه بیشتر توضیح میدم)


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
کاملا،
مثلا درس ریاضی مهندسی و مدار پایه چندان قوی ای روشون نداشتم، و اونارو نخوندم و واگذار کردم به آموخته هایی که تو ترم ازشون کسب می کنم(ترم کنکور این دو درس رو گرفته بودم) و حساب چندانی هم تو کنکور روی این دو تا درس باز نکرده بودم(اگه از هرکدون یه تست می زدم، راضی بودم). و اتفاقی که افتاد تو کنکور، ریاضی مهندسی هیچی نزدم ولی سوالای مدار امسال(۹۲) آسون بود و من هر ۴تاشو زدم که ۳تاش درست درومد. به همین جهت توصیه می کنم حتی المقدور درسی رو ول نکیند چون شاید آسون ازش سوال بیاد.(ولی اگه تنگی وقت داشتید دیگه با خیال راحت ول کنید بره)
تو درس های گسسته، طراحی الگوریتم ، ساختمان داده و هوش ، احساس قوت می کردم و وقتم رو روی بقیه درس ها گذاشتم و این درس هارو هفته های آخر فقط یه مرور کلی کردم.

مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
چقدر سواله طولانیه!
اوایلش که وقت بود، یه کتاب مشخص رو تموم می کردم(مستقل از زمانی که طول می کشید)، ولی دیگه آخرا که به تنگی وقت خوردم برای هر درس یه زمان مشخص می گذاشتم که اصولا در عمل یه مقدار بیشتر طول می کشید و از وقت بقیه کم میشد.


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
من برای کنکور هوش خوندم، ولی درس های مشترک با علوم کامپیوتر هم فراوون داشت. از فیلم(آموزشی) هم استفاده نکردم

این ۳ تا کتاب رو کامل خوندم:
- منطقی: پوران (خوب بود) ==> رو این درس حساب ویژه باز کنید، میشه خوب زدش. سخت نیست، حفظی هم نیست، سوال هاش هم عجیب و غریب نیست.
- معماری: پوران (بد نبود)
- سیستم عامل: پوران نوشته موسوی طیبی(عالی بود) – پارسه هم میگن خوبه(نخوندمش)
- محاسبات عددی: پوران(بد نبود) – شنیدم پارسه مختصر و مفید تره(نخوندمش) ==> هفته های آخر این درسو بخونید، حجمش کم هست و فقط فرمول داره که باید حفظ باشید

یه قسمت هایی از این کتابارو خوندم ولی نه همش رو:
- هوش: مدرسان(متوسط بود)، پوران(متوسط بود) ==> درس آسونی هست، ولی خیلی منبع خوبی براش من ندیدم، هفته های آخر بخونیدش
- گسسته: پوران(خوب بود)
- مدار: پارسه(خوب بود)
- ساختمان داده: شنیدم پوران خوبه(نخوندمش)

این ها رو اصلا از رو کتاب تست نخوندم: (ولی شما بخونید)
- آمار: شنیدم پارسه خوبه (ولی زیاده)، مدرسان مختصر تره.
- طراحی الگوریتم: من جزوه استادمون تو دانشگاه (دکتر طاهری) رو فقط خوندم، شنیدم پورانش بد نیست
- نظریه: نمیدونم چه کتاب تستی خوبه ولی میگن خود کتاب لینز خوبه
- ریاضی مهندسی: ؟

در مورد درس های گسسته(و نصفه اول آمار)، ساختمان داده و طراحی الگوریتم، راهی ندارید جز این که عمقی و مفهومی این درس هارو بفهمید. یعنی اگه بخواید از یه سری کتاب کنکور فرمول حفظ کنید، تقریبا به هیچ دردی نمی خوره.چون طراح سوال این درس ها، خیلی راحت می تونه یه تغییر کوچک تو مسئله بده که فرمول گفته شده تو کتاب ها روش جواب نده. سعی کنید همه چیز رو بفهمید و فرمول ها رو برای خودتون اثبات کنید. تو این درس ها نیاز به حفظ کردن چیز خاصی هم (تقریبا) نیست.


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
کتاب داده ساختارهای دکتر قدسی به نظر من مفید هست. چون علاوه بر اینکه کتاب خوبیه واقعا، طراح سوال ایشون هست(حتی فونت سوال های ساختمان داده و طراحی الگوریتم امسال با فونت بقیه سوال های کنکور فرق داشت و فونت اختصاصی کتاب دکتر قدسی بود). حداقل خوندن فصل ۳ و ۴اش رو توصیه میکنم. البته اگه بتونید ۵ و۶ و ۷ اش رو هم بخونید خوبه. ولی کتاب سختی هست(به ویژه تمرین هاش). برای همین اگه دیدید از کتاب تست بخونید راحت ترید، خب کتاب تست رو بخونید.
برای نظریه هم شنیدم کتاب لینز خوبه.
ولی از خوندن هرکتاب درسی دیگه ای برای کنکور اکیدا خودداری کنید.(این کار مثل یک آفت می مونه)


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
درس های که بهشون علاقه داشتم(گسسته، دیتا، طراحی، برنامه نویسی)، اصولا یه بخش هایی یا بعضا کلشون رو از کتاب می خوندم. ولی بقیه درس ها حداکثر جزوه.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟
با دانسته های پیشینم رفتم، وضع زبانم هم متوسط بود. بعضیا خوندن لغت های ۵۰۴ رو توصیه میکنن، به هرحال ضرر که نداره!



مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
بسته به شرایط افراد فرق داره. محاسبات عددی که کار ۲،۳ روز هست رو اصلا ول نکنید، چون فقط یه سری فرمول هست. گسسته و نصفه اول آمار شبیه هم هست و توصیه می کنم عمقی و مفهومی اینارو بخونید تا نتیجه بگیرید. نصفه دوم آمار هم بیشتر فرمولی هست و سخت هم نیست، پس اگه وقت دارید ولش نکنید. مخصوصا چون آمار تو ۲ سال اخیر تقریبا همه سوالا از نصفه اول بوده و تو ۲ سال قبلش از نصفه دوم کتاب بوده. برای همین باید همشو خوند. چون معلوم نیست طراحای سوالاش با خودشون چند چندن!
در مورد ریاضی مهندسی هم من صاحب نظر نیستم متاسفانه، ولی اگه می خواید نخونید هم یه سری فصل هایش مثل نگاشت روون هست، میشه اونارو خوند.



مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

یکی دو ماه آخر اصولا با دوستام کتابخانه بودیم. که به نظرم تاثیر مثبت داشت. باید حواستون باشه، گروهی که می خونید بازدهی رو پایین نیاره. ممکنه برای یه عده ای خودشون تنها بخونن مفیدتر باشه.


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.


من برای درس خوندن از قدیم الایام کند بودم. یکی از دلایلش هم این بود که می خواستم همه چیز رو بفهمم، بعد ازش رد شم. ازین کار راضی هم بودم تا الان. چون ممکنه که یه سری چیزارو نرسم که بخونم، بجاش اونارو که خوندم دیگه نگرانی ازشون ندارم. که این مسئله تو کنکور ارشد خیلی حیاتی هست.


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
از مهر که خواستم کنکور بخونم، تصمیمم روی هوش بود. بهتره از اول تکلیفتون رو مشخص کنید و برای یک گرایش بخونید، ولی تو کنکور چون وقت تخصصی زیاد هست، می تونید بعد از گرایش اصلیتون که تموم شد، سراغ یه گرایش دیگه هم برید.


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
سرعت و میزان درس خوندن که متغیر بود. ولی احساس ناامیدی برام پیش نیومد. اما آخرا دیگه داشتم خسته می شدم و می خواستم زودتر کنکوره تموم شه بره.



مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
کلاس نرفتم، ولی یکی از دوستامون یه تکه هایی از درس ها رو برامون می گفت(ممنون آقا رضا).
فکر می کنم یه نفر اگه از پایه احساس ضعف نکنه، می تونه راحت خودشو با کتابا جمع و جور کنه. ولی اگه پایه ای احساس ضعف می کنید، شاید برای چندتا(تعدادش زیاد نشه) از درس ها، کلاس بتونه مفید باشه.



مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
۲ تا کنکور آخر سنجش رو دادم. مفید بود، ولی تاثیر خیلی شگرفی هم نداشت.
برای ماه های آخر توصیه می کنم، اینکه یه کمی جو کنکور شبیه سازی میشه، مفید هست.



مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
من چنین دوره ای برام وجود نداشت(به خاطر بحران تنگی وقت). ولی اگه یه نفر بتونه حدود ۳ هفته برای جمع بندی و گرفتن کنکور سالهای پیش(و بررسی اون ها) برای خودش بذاره، خیلی می تونه مفید باشه.
ولی به هر حال اگه تنگی وفت هم داشتید حتما هفته های آخر، کنکور سال های پیش رو از خودتون امتحان بگیرید و بعدش کامل بررسی شون کنید.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
شرایطم بد نبود، اواخر با عجله و به سختی تونسته بودم درس ها رو جمع کنم، کنکور آزمایشی های سنجش و کنکورهای سال های قبل هم که از خودم گرفته بودم هم راضی کننده بودند.

مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
چنین تفکراتی روزهای آخر وجود داره، ولی باید منطقی باهاشون برخورد کرد. مخصوصا تفکر یه درسیو ۱۰۰ زدن اگه سوالارو سخت بدن و آدم سر جلسه بخواد احساسی و به زور همون ۱۰۰ درصد روز ازتوش در بیاره، یک بلای خانمان سوز خواهد بود.



مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
مثلا درس ساختمان داده که روش حساب کرده بودم، امسال به نظر من بد فرم(شاید یه عده بگن سخت) بود. ازونجا که من بعد از زبان، مشترک رو زدم، در واقع این درس می شد شروع کنکور من. یه مقدار وقت بیشتر از معمول ازم گرفت ولی همونجور که گفتم سعی کردم احساسی با این موضوع برخورد نکنم و تبدیل به بحران نشد.



مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
زبان(آخر نگذاریدش،چون شاید وقت کم بیارید که خیلی بد میشه)، مشترک(تسلطم رو مشترک بیشتر بود و ترجیح می دادم هرچی وقت موند بیام سراغ ریاضی، البته ساعت خاص برای تموم شدن هرکدوم از درس های مشترک هم تعیین کرده بودم)، ریاضی(که از گسسته و آمار تو ریاضی شروع کردم)
تخصصی هوش، وقت اضافی(حدود ۵ دقیقه) تخصصی نرم

مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
جنگ.
رو هیچ چیز دیگه حساب نکنید. باید جنگید با سوال ها.


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
من اصولا تو امتحان ها مشکل وقت دارم. تو کنکور اگه رو یه سوال گیر می کردم، یه علامت می زدم که بعد اگه وقت موند بیام سراغش، که حتما این کارو انجام بدید.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
درمورد زبان، ریاضی و تخصصی هوش، تخمین من تقریبا با نتیجه یکی بود. ولی در مورد مشترک تفاوت چشمگیر داشت(دست پایین رو در نظر گرفته بودم که ۲۵ درصد بود، ولی تو کارنامه ۴۴ درصد بود). یه بخشی از تفاوت به خاطر ۳ تا سوالی بود که گزینه شون تو کلید نهایی سنجش عوض شد، یا سوال حذف شد. که تغییرات به نفع من بود و همین طور چندتا از سوال ها دقیق یادم نبود که کدوم گزینه رو زدم. نتیجه کنکور هم فکر می کردم بدتر ازین شه.

مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی{۲۵درصد} ،
دانشگاه کارشناسی{۱۰درصد}، البته تو پایه تحصیلی هم تاثیر گذار بوده
برنامه ریز برای کنکور{۱۵ درصد}،
کلاس کنکور {۰درصدر} ،
کنکور آزمایشی و بررسی کنکور سال های پیش {۱۵ درصد}
،شرایط سر کنکور{۲۵درصد}،
شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،{۱۰درصد}


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

اگه معلوم بود می گفتم بهتون حتما. تدریس تو دانشگاه شغل مفید و خوبیه ولی به نظر من واقعا سخته. کار پژوهشی(صنعتی یا غیر صنعتی) رو هم کاملا می پسندم.

مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
----

مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
خانواده و دوستان.



مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
من مشکل روش بد درس خوندن یا انتخاب غلط منبع فکر نمی کنم که داشتم. اگه زودتر شروع به درس خوندن برای کنکور می کردم، فکر کنم می تونستم نتیجه بهتری بگیرم.


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟
من هوش شریف رو انتخاب کردم.
در مورد رشته و انتخاب هوش، یه مقدار مشورت کردم، ولی واقعا آدم تا وارد رشته نشه نمی دونه چی براش بهتره. من موقع کنکور توجهی به گرایش الگوریتم و محاسبات نکردم ولی بعدش دیدم اونم می تونست گزینه خوبی باشه.(البته میگن تو ارشد دست آدم بازه و خیلی محدود به گرایش نیست)
شریف به جهت جو دانشجویی قوی از نظر علمی که داره رو ترجیح دادم.

مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
۱- درسها رو عمقی و مفهومی بخونید
۲- از خوندن منبع اضافی(چندتا کتاب برای یه درس، یا خوندن کتاب مرجع بجز موارد خاص) جدا خودداری کنید
۳- بدیهیه که هرچی تست های سال ها پیش رو بیشتر حل کنید بهتره
۴- هفته های آخر، کنکور سال های پیش + جمع بندی خونده هاتون(بجز یه سری مباجث خاص که هنوز نخوندید و می دونید زود می تونید جمعشون کنید)
۵- تنظیم وقت سر کنکور و طبیعتا تو کنکورهای آزمایش قبلش
مهم تر از هم، با اقتباس از فیلم مارمولک: به عدد آدم ها، راه هست برای کنکور خوب دادن. بنابراین اگه بهتون یه سری توصیه هایی می کنن ولی احساس می کنید شما با یه روش دیگه بهتر می تونید نتیجه بگیرید(و ترجیحا ازون روش قبلا هم نتیجه گرفتید)، شک نکنید و روش خودتون رو انجام بدید.


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟
نه، قربون شما


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
نمی دونم مشکل از منه یا سایت شما، ولی من واقعا سختمه یه مطلب خاص رو توش پیدا کنم. نقشه سایتتون در واقع مثل نقشه گنجه، خیلی باید بگردی تا پیدا کنی. در کل ممنون از زحمتاتون

با آرزوی موفقیت شما کنکوری عزیز، و اگه کمکی از من برمیومد درخدمتم:
aslan.mehrabi@gmail


مانشت جواب.docx
اندازه فایل: ۳۹/۳۵ KB
۱۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: javad94 , Donna , Jooybari , احسان مومنی , mita , سجاد۶۷ , jparisa , slaf83 , svk7 , Doctorwho , mahyamk , reyhaneh64 , Hojat.D , kaviresabz , Soodabezare , Golnazzz , alagh , مهربان مادر , aniss
ارسال:
۰۵ مرداد ۱۳۹۲, ۰۶:۲۵ ب.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
با سلام

تبریک

براتون آرزوی موفقیت های روز افزون تر رو دارم .

ما رو هم دعا کنید

شاد و موفق باشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aslan.m
ارسال:
۰۶ مرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۴۱ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
به به آقا اصلان. ارادت داریم قربان Big Grin
۲
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aslan.m
ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۵۳ ق.ظ
آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
سلام و تبریک همکلاسی!! با اجازتون لینک مصاحبه رو در پروفایلتون قرار دادم. موفق باشی.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: aslan.m
ارسال:
۰۸ مرداد ۱۳۹۲, ۱۲:۰۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۰۴ ب.ظ، توسط aslan.m.)
RE: آزمون ارشد ۹۲: مصاحبه با رتبه ۸ علوم کامپیوتر و ۱۶ هوش مصنوعی
سلام همکلاسی عزیز
محبت کردید، ممنون.
------
(۰۸ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۵۳ ق.ظ)Jooybari نوشته شده توسط:  سلام و تبریک همکلاسی!! با اجازتون لینک مصاحبه رو در پروفایلتون قرار دادم. موفق باشی.

کوچیکم آقا آرمین، فرمون بده...
-------
(۰۶ مرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۴۱ ق.ظ)armin_b00ter نوشته شده توسط:  به به آقا اصلان. ارادت داریم قربان Big Grin
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Jooybari , armin_b00ter


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۷۵۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  علوم کامپیوتر شریف یا نرم افزار تهران؟ ۴L1R3Z4 ۴۴ ۲۸,۶۷۵ ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moeinbahari
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۳۶۹ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۳۷۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۴,۰۳۹ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۵۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
Star درخواست کمک و راهنمایی برای شرکت در آزمون ارشد marvelous ۹ ۸,۱۶۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۸ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه دیبا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۲,۰۴۶ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۳۳۷ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۶۳۱ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close