زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۲:۳۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟

ارسال:
۲۲ آبان ۱۳۹۱, ۰۴:۵۳ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
سلام
احتمالا خیلی از بچه ها ازمونهای ۲۵ درصد دوم خودشون تو موسسات مختلف رو دادند و دارند خودشون رو برای ازمونهای پنجاه درصد اماده میکنند. خیلی ها ممکنه از نتایج به دست اورده راضی باشند و خیلی ها ممکنه ناراضی باشند. اما اون چیزی که مهمه اینه که برای ازمون پنجاه درصد چه کنیم؟
ازمون پنچاه درصد همونطور که همتون میدونید ساختار متفاوتی با ازمونهای ۲۵ درصد داره ومرور اون دو تا ازمون اوله. تو این مرحله شرایطمون با هم فرق داره...
- دسته اول اونایی هستند که تو ازمون های ۲۵ درصد رسیدند به مطالبی که تعیین شده بود را مطالعه کنند و جز یکی دو تا درس باقی درسها رو یه بار خوندند اما نرسیدند خیلی تست بزنند برای این درسها.
- دسته دوم اونهایی هستند که یکی از ازمونها رو رسیدند خوب بخونند و اون یکیش رو نرسیدند و یا تو هر دو ازمون حجم عظیمی از مطالب خوانده نشده دارند.
- دسته سوم اونهایی هستند که تمام مطالب رو خوندند که هیچ تستهاشم حل کردند ولی نتایج خوب نگرفتند.
- دسته چهارم اونهایی هستند که یا همه مطالب رو خوندن و تستهاشم زدند و یا حدود ۷۰ ۸۰ درصد مطالب رو پوشش دادند ولی تونستند نتایج خوبی بگیرند چون که اون ۲۰ ۳۰ درصدی که بیخیال شدند مورد سوال در ازمونهای ازمایشی اول و دوم نبودند. یا سوالاش اسون بودند و قابل زدن بودند.
البته ممکنه افراد مختلف دیگه ای هم وجود داشته باشند اما موضوع مورد بحث من این چهار دسته می باشند.
دسته اول:
این دسته همون طور که گفتم بیشتر وقت خود را صرف مطالعه دروس کرده اندو کمتر تست زدند و به همین دلیل تو ازمونهای ازمایشی مطالب به ذهنشون اشنا میومده ولی نمیتونستند تست حل کنند. مشکل این دسته همون طور که مشخصه کم حل کردن تست میابشد و باید بیشتر تمرکز خودشون رو بر روی تست زدن بکنند.
اولین کاری که این دسته باید بکنند این است که باید یه چک لیست درست کنند از چیزهایی که تو خاطرشون مونده. در واقع باید معلومات خودشون رو روی کاغذ بیارند و ببینند از اون دو ازمون قبلی چه چیزهایی یادشون مونده. روش کار بدین صورت میباشد که سرفصل ازمونهای ۱ و ۲ رو نگاه میکننند و با مشاهده هر عنوان در هر درس هر مطلبی رو که به ذهنشون میاد رو روی کاغذ میارند (بدون این که کتابی جلوی خودشون باز کنند) البته برای صرفه جویی در زمان و انرژی فقط میتونند یه سری برچسب روی کاغذ بنویسند که برای انها معنادار میباشد. مثلا توی درس مهندسی نرم میتونند برای مدل فرایندی ابشاری بنویسند کم هزینه ترین و ساده ترین و کم انعطاف پذیر ترین روش و این به معنی این براشون باشه که ابشاری جاهایی استفاده میشه تغییرات کم باشه پروژه ساده باشه و نیازمندیهای ان شبیه قبلی ها باشه .
این لیست صرفا برای این میباشه که بفهمیم از هر درس چه چیزهایی تو ذهنمون حک شده و چه چیزهایی را فراموش کردیم.
کار بعدی اینه که ببینیم علت اون چیزهایی که یادمون مونده چی بوده؟ و علت فراموشی ان چیزهایی که یادمون رفته چی بوده؟ مثلا میتونه یه علتش این باشه که اون چیزهایی که یادمون مونده براشون مثال بیشتر حل کردیم. به هر حال باید علت این امر رو پیدا کنیم.
سومین کار اینه که یه برنامه ریزی هدفمند برای این دو هفته بکنند. این دسته اول باید تو برنامه ریزیشون برای هر مبحث حداکثر یک چهارم زمانشون رو برای مطالعه بگذارند و باقی رو برای حل تست بگذارند. (برای درسهای حفظی یه کم بیشتر باید باشه) مثلا اگه دو ساعت گذاشتند برای مطالعه ساختمان داده بیست دقیقه اول یه نگاه به لیستشون بندازند و چیزهایی که تو ذهنشون مونده رو یه مرور تو ذهنشون بکنند بعد کتاب رو باز کنند و هر چیزی را که جا انداخنند نیز به صورت لیست وار به لیستشون اضافه کنند. و یه مرور اجمالی روی انها داشته باشند و بعد برن سراغ تست زنی.
چهارمین کاری که این دسته باید بکنند اینه که یه بانک تست برای خودشون ایجاد کنند. در واقع باید تستهای خوب مربوط به هرمبحث رو برای خودشون تو یه لیست نگه دارند تا بعدا با رجوع به این تستها بتوانند در کمترین زمان ممکن مطالب رو برای خودشون مرور کنند. از تستهایی که تو ازمونهای یک و دو نیز بوده هم میتوانند استفاده نمایند. تشخیص اینکه چه درسی واقعا به درد بخور هست و چه تستی ارزش نداره و مطلب تازه ای توش نداره با خودشونه.. ترجیحا لیستشون رو خیلی سنگین نکنند.
بالاخره اخرین کاری که باید بکنند اینه که اقدام به خلاصه برداری بکنند. در واقع بعد از فرآیند تست زنی باید شروع به فرآیند خلاصه برداری و جمع اوری یادداشت ها و علامتهایی که در کتابها زدند در یک ساختار و فرمت مناسب بکنند. برای این کار میتوانند ساختار درختی مربوط به مباحث را رسم نمایند سپس بدون مراجعه به کتاب هر مطلبی را که راجع به هر شاخه و یا برگ این درختها یادشون میاد رو با رنگ سبز بنویسند. سپس با مراحعه به تستها و کتاب مطالبی که در خاطرشون نبوده را با رنگ دیگه به خلاصه ها اضافه نمایند. البته ممکنه تو این دو هفته وقت نکنند انی خلاصه را بدست بیاورند و مجبور شن اونو به زمان ازمونهای جامع موکول نمایند.
دسته دوم:
این دسته اون افرادی هستند که به دلیل بعضی اهمال کاریها نرسیدند خودشون رو به برنامه ازمونها برسونند و با حجم عظیمی از مطالب نخوانده و تست نزده مواجه هستند.
اولین کاری که این دسته باید بکند همون درست کردن چک لیست از مطالبی که تو خاطرش مونده به همان روشی که در بالا اشاره شد میباشد. تنها تفاوت انی دسته با دسته اول اینه که اون قسمتهایی که کلا نخونده اند را باید با یه رنگ دیگه مشخص کنند اون دسته ای که تستش رو نزدند رو باید با یه رنگ دیگه شمخص کنه و اون دسته ای که تستش رو زده و هنوز یادش نیست رو نیز با یه رنگ دیگه
دومین کاری که این دسته باید بکنند مشخص کردن اولویت بندی ها می باشد. این دسته با مراجعه به چک لیستی که برای هر درس درست کرده اند باید مشخص کنند چه چیزهایی را خوندند و چه چیزهایی را نخوندند و چه چیزهایی را تست زدند و یادشون نیست و چه چیزهایی رو تست نزدند و چه چیزهایی به طور کامل در خاطرشون هست. سپس باید با توجه به وقت باقیمانده تصمیم بگیرند تو این دو هفته چه کنند؟ یعنی چه مطالبی رو بخونند چه مطالبی رو تستش رو بزنند و چه مطالبی رو فقط مرور کنند؟ این دسته باید دقت کنند که راجع به وقتشون واقع بین باشند و خیلی جاه طلبانه این انتخاب ها رو انجام ندهند چون که دوباره با حجم عظیمی از کارهای نکرده مواجه میشوند. پس باید انتخاب کنند که برای اون کم کاری که در ازمون یک و دو کردند قید چه چیزهایی را فعلا در این ازمون بزنند و به اصطلاح تاوان بدهند.
سومین کاری که این دسته باید بکند اینه که استراتژی مطالعه خودش رو مشخص کنه یعنی با توجه به حجم مطالبی که باید تستشون رو بزنه و حجم مطالبی که مطالعه کنه باید زمان بندیشو مشخص کنه. مثلا روزی یه تایم مطالعه بگذاره برای درسهایی که تاحالا نخونده و مطالعه اونارو بکنه و یه تایمش رو بزاره برای تست زنی. و یه تایمش رو هم بگذاره برای رفع اشکال اونایی که تستش رو زده ولی خوب یادش نیست. ترتیب زمانی اینا و این که تو هر روز کدوما رو بگذاره به خود فرد بستگی داره. مثلا تو روزهای ابتدایی هفته میتونه بیشتر وقتشو برای مطالعه بگذاره و تو روزهای نزدیک ازمون بیشتر وقتش رو برای تست زنی و جمع بندی.
چهارمین کاری که این دسته باید بکند اینه که برای اون مطالبی که تستهاشو میزنه به همون روشی که قبل تر توضیح دادیم بانک تست درست کنه
این دسته اگه رسیدند باید اقدام به خلاصه برداری هم بکنند (که کلا بعیده برسه)
دسته سوم:
این دسته اون دسته از افرادی هستند که غالبا تعداد ساعات مطالعه بالا داشته اند ولی نتونستند خوب نتیجه بگیرند.
اولین کاری که این دسته باید بکند درست کردن چک لیست از مطالبی میباشد که در خاطرشون ثبت شده است.
دومین کاری که این دسته باید بکند بررسی ازمون ها و یافتن چرایی این که چرا موفق نشدند میباشد. در واقع باید ببینند مشکل کارشون از کجا نشئت میگیره؟ به چک لیستشون نگاه کنند اگه همه مطالب با درصد خوبی تو ذهنشون مونده احتمالا باید مشکلون نداشتن قابلیت حل مسئله و یا ناتوانی در کنترل استرس سر جلسه باشد. اگر مشکلون قابلتی حل مسئله باشه باید سعی کنند تستهای جدید حل کنند میتونند تستهای ازمونهای ازمایشی دیگه رو بگیرند و شروع به حل کردن بکنند برای اینکه بتونند خودشون رو نسبت به تستهای جدید عادت بدهند. احتمالا اینها تستها رو بیشتر حفظ میکردند تا حل کنند و به همین دلیل به مشکل خوردند.
اگر هم مشکلشون استرس سر جلسه میباشد ازمونهای ازمایشی موسسات دیگه رو کامل بدهند (با رعایت شرط زمان) برای این که بتوانند احساسات خود را کنترل کنند.
سومین کاری که این دسته باید بکند اینه که اقداماتی در جهت تثبیت مطالب در ذهنشون بکنند.برای این کار میتونند اقدام به تست زنی بکنند و تستهای مختلف رو بزنند. همچنین میتونند به تحلیل تستها بپردازند. مثلا ببینند طراح ها بیشتر چه چیزهایی رو مورد سوال قرار میدهند و یا تله هایی که تو تستهاشون میگذارند چه هست و یا راههای دیگه برای یافتن پاسخ تستها میباشد یا خیر؟ مثلا ممکنه ببینند تو خیلی از تستها میشه از رو گزینها پاسخ را یافت. همچنین تستهایی که قبال زدند را نگاه کنند و تستهایی که نظرشون قشنگ بوده و یا نکته ای توش داشته رو به بانک تستشون اضافه کنند. و نیز دوباره حلشون کنند.
چهارمین کار مرور و خلاصه برداری میباشداین گروه به دلیل این که وقت بیشتری نسبت به دو دست قبلی داره میتونه خیلی خوب خلاصه برداریهاشو انجام بده. این کار رو باید اصوولی و خیلی تر و تمیز انجام بده. نتیجه گیریهای شخصی خودشون رو حتما به خلاصه برداریها اضافه کنند. از ساختار درختی حتما استفاده کنند و از رنگ نیز تو خلاصه هاشون حتما استفاده کنند.
دسته چهارم
این دسته انهایی هستند که به سطح مطلوبی تو ازمونهای قبلی رسیدند و باید تلاش کنند سطح خودشون رو بالاتر ببرند.
اولین کاری که این دسته باید بکنند این است که نقاط ضعف و قوتشون رو شناسایی کنند. این دسته باید ببینه چه درسهایی رو خوب زدند و چه درسهایی رو نتونستند خوب جواب بدهند. همچنین علتش رو باید بفهمند. مثلا اگه تو یه تست کم تست زدند مشخص کنند تا اقدامی در اون جهت بکنند. یا اگه تو یه تست خوب پاسخ دادند ببیند چرا این طور شده و علتش چی بوده؟ پایه قوی داشتند؟ کتاب خوب داشتند یا دلیل دیگه ای داشته؟
کار دوم اینکه در راستای نتیجه هایی که در مرحله قبلی به آن رسیدیم گام برداریم و برای برطرف کردن نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت گامهایی برداریمبعد از این که علتها را یافتند باید ببیند راه حل اونها چیست و جطور میشه حلشون کرد. حتی اگه میشه از افرادی که بهشون اعتماد داریم بپرسیم. به هر حال برطرف کردن اون مشکلات میتونه به ما کمک کنه
درست کردن چک لیست ، بانک تست و خلاصه برداری این دسته هم مثل سایر دسته ها باید چک لیستی از مطالبی که یادشه و نیز یه بانک تست و نیز خلاصه های قابل استفاده برای اینده ، برای خودشان درتس کنند. همچینن میتوانند به تستهای ازمونهای دیگه یه نگاه بندازند ببنند اگه اونارو میدادند وضعشون چطور میبود؟
امیدوارم این توصیه ها به دردتون بخوره.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۳۶
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , SaMiRa.e , s.sadri , narges_r , mahdokht91 , mohsen_m , mehdi.nine , hnarghani , web132 , just4it , masoud.bala , soada , zeinab , H3NGAM3H , Sunshine Off , mahi_24 , forouzan , M@A , fatima1537 , svk7 , irisadaf , عسل شیرین , fa_karoon , 8Operation , white bird , mehrdad372 , Sophia , mis masi , samaneh_aftab , jafarir , xani , mazaherkhan , Shady205 , fatemesoleimani , srj , Lonely Palm , m@hboobe , foranyone , mahsa_a3moon , انرژی مثبت , saaraa , esi , dear-saideh , sand , be_sooye_movafaghiat , Morris , elynn66 , ماه بانو , atenaa , alagh , h4cker , ican , marisa , aniss , Mänu , mr_asadi , saeedehs , mahdiazadbar , d_felfelak
ارسال:
۲۲ آبان ۱۳۹۱, ۰۴:۵۸ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
مرسی . .

*الا بذکرالله تطمئن القلوب*
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohandes-abedi
ارسال:
۲۳ آبان ۱۳۹۱, ۱۰:۳۰ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
تشکر راهنماییهای خیلی خوبی بود
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990 , mohandes-abedi
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۱۲:۱۹ ق.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
از راهنماییاتون ممنون
من بزرگترین اشتباهم این بود که دور اول ( که از اسفند ۹۰ تا مهر ۹۱ طول کشید ) رو هم خوندم ، هم خلاصه برداشتم ، هم تست زدم!!...این باعث شده الآن که باید دوره کنم و تست بزنم مطالب برام تکراری باشه و نتونم درست مرور کنم

آنجا که رویاها به حقیقت می پیوندند...مرا خواهی یافت. ------------------------- وضعیت : [تصویر:  53319_mrsbeasley.gif]
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۱۲:۳۹ ق.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
ممنون از راهنماییتون!من تصمیم گرفتم از نصف این زمان برای مطالعه ۲۵ درصد سوم و چهارم استفاده کنم!چون خلاصه بردای هم می کنم و زمان ۲۵ درصد سوم و چهارم کمتر از ازمونای اوله در غیر اینصورت در ۲۵ درصد سوم و چهارم نمی تونم همه مباحثو بخونم!در واقع نصف تستای ۵۰ درصد اول رو دارم به ۱۰ دی به بعد موکول می کنم! نظر شما چیه؟!

دوستان عزیز به جای پیام خصوصی از طریق وبگاه با من در ارتباط باشید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۱۱:۳۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۴۳ ق.ظ، توسط jahani.)
RE: برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
(۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۱۹ ق.ظ)esisonic نوشته شده توسط:  از راهنماییاتون ممنون
من بزرگترین اشتباهم این بود که دور اول ( که از اسفند ۹۰ تا مهر ۹۱ طول کشید ) رو هم خوندم ، هم خلاصه برداشتم ، هم تست زدم!!...این باعث شده الآن که باید دوره کنم و تست بزنم مطالب برام تکراری باشه و نتونم درست مرور کنم

اول این که نمیشه خیلی خرده گرفت چون اون موقع فکر میکردی این کار درسته.. دوم این که به جای اینکه حسرت بخوریم بیایم ببینیم چه استفاده ای از این مقوله میتونیم بکنیم. مثلا شما که خلاصه داری میتونی خلاصه هاتو ساختار مندتر بکنی. همچنین اگه تستهای کنکور رو جواب دادی میتونی بشینی تستهای تالیفی بیشتری بزنی. به اضافه این که تستهای خوب کنکور رو به بانک تست شخصیت اضافه کنی یه کار دیگه اینه که ببینی طراحا کجاها رو بیشتر مورد سوال قرار میدن و ببینی ایا رابطه منطقی تو تستها وجود داره یا نه مثلا اگه هفت هشت تا تست مرتبه ها رو پشت سر هم ببینی میتونی بفهمی که یه سری چیزهی داره تکرار میشه. یا مثلا اگه تستهای مهندسی نرم افزار رو ببینی میبینی خیلی وقتها میشه فهمید منظور طراح چی بوده. یا پایگاه داده هم چطور مثلا میشه جواب SQLها رو فهمید. نکته بعدی اینه که یه سری منابع اضافی هستند که میتونند تکمیلی باشند. مثلا تو ساختمان گسسته گریمالدی تستهای بسیار بسیار خوبی داره. حل المسائلش و خود کتابش هم تو اینترنت هست اگه وقت داری میتونی بشینی تستهای یه سری فصلهای خاصش رو نگاه بندازی (ترجیحا گراف و مجموعه ها)یا برای پایگاه داده یه کتابی هست تو اینترنت اسمش رو دقیقا نمیدونم ولی جستجو کنی database solution manual یکی از جستجو ها برات میاره. کلی تمرین خوب توش داره با حل که میتونه بهت کلی کمک کنه. به هر حال به جای تکرار مکررات بیا از وقتت استفاده بهتر کن و وقتت رو برای رسیدن به تسلط بهتر هزینه کن.

(۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۳۹ ق.ظ)۸Operation نوشته شده توسط:  ممنون از راهنماییتون!من تصمیم گرفتم از نصف این زمان برای مطالعه ۲۵ درصد سوم و چهارم استفاده کنم!چون خلاصه بردای هم می کنم و زمان ۲۵ درصد سوم و چهارم کمتر از ازمونای اوله در غیر اینصورت در ۲۵ درصد سوم و چهارم نمی تونم همه مباحثو بخونم!در واقع نصف تستای ۵۰ درصد اول رو دارم به ۱۰ دی به بعد موکول می کنم! نظر شما چیه؟!

والا بستگی به ازمونی داره که داری میدی. مثلا مدرسان تمرکز اصلیش رو پنجاه درصد دومه و بیشتر مطالب مهم تو این قسمته ولی پارسه برعکس تو پنجاه درصد اول حجم سنگین تری رو پوشش میده. بقیه ازمون ها سرفصلهاشو خبری ندارم ولی به نظر من این دو هفته بتونی همون پنجاه درصد اول را مرور کنی و خوب مسلط بشی به مراتب تاثیرش بهتره تا بری سراغ پنجاه درصد دوم. اگه فکر میکنی رو پنجاه درصد اول تسلط کافی داری اون وقت به نظرم اشکال نداره نیم نگاهی هم به پنجاه درصد دومداشته باشی. ولی بعید میدونم کسی باشه که بتونه همچین ادعایی کنه

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: m@hboobe , mohammadali1990 , 8Operation , mehrdad372 , h4cker , d_felfelak
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۱:۴۵ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
سلام آقای جهانی.
یه چند تا سوال از شما داشتم ممنون میشم که جوابم رو بدید.
من امسال بنا به دلایلی دیر شروع به خوندن واسه کنکور کردم به عبارتی از اول آبان.هیچ موسسه ای هم واسه کنکور آزمایشی ثبت نام نکردم و فقط قصد دارم سه مرحله جامع سنجشو شرکت کنم.واسه همین برنامه ریزی که واسه خودم کردم طبق روال موسسات نیست خواستم نظر شما رو هم راجع به برنامه ریزیم بدونم.برنامه من به این صورته که از اول آبان هر سری سه درسو انتخاب میکنم و سعی میکنم تو یه بازه ۲ هفته ای تمومشون کنم البته با خلاصه نویسی و حتی المکان تست ۱/۵ تا حالا هم ۴ تا از دروسو تموم کردم پایگاه هم تقریبا نصفش تموم شده یه ۲ فصلم از گسسته خوندم.قصدم اینه که دروسو تا اول دی تموم کنم و زمان باقیمونده رو هم بزارم واسه مرور و تست.حالا به نظر شما این یرنامه رو ادامه بدم یا برگردم به همون روال موسسات؟ یه سوال دیگم هم اینه که من ریاضیات مهندسی رو تقریبا در حد صفرم حالا به نظرتون براش وقت بزارم یا بزارمش کنار و وقتشو واسه درسای دیگه ریاضی بزارم؟یه سوال هم در مورد خلاصه نویسی داشتم من هر کاری کردم نتونستم از شیوه شما تو خلاصه نویسی استفاده کنم البته خلاصه های خودم هم بد نیست اما ممنون میشم یه نمونه از خلاصه های شما رو ببینم شاید یه روال راحت تر واسه خلاصه نویسی دستم اومد.ببخشد که متنم اینقد طولانی شد ممنون میشم کمکم کنید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۲:۳۵ ب.ظ
RE: برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
(۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۰۱:۴۵ ب.ظ)damavand_kellap نوشته شده توسط:  سلام آقای جهانی.
یه چند تا سوال از شما داشتم ممنون میشم که جوابم رو بدید.
من امسال بنا به دلایلی دیر شروع به خوندن واسه کنکور کردم به عبارتی از اول آبان.هیچ موسسه ای هم واسه کنکور آزمایشی ثبت نام نکردم و فقط قصد دارم سه مرحله جامع سنجشو شرکت کنم.واسه همین برنامه ریزی که واسه خودم کردم طبق روال موسسات نیست خواستم نظر شما رو هم راجع به برنامه ریزیم بدونم.برنامه من به این صورته که از اول آبان هر سری سه درسو انتخاب میکنم و سعی میکنم تو یه بازه ۲ هفته ای تمومشون کنم البته با خلاصه نویسی و حتی المکان تست ۱/۵ تا حالا هم ۴ تا از دروسو تموم کردم پایگاه هم تقریبا نصفش تموم شده یه ۲ فصلم از گسسته خوندم.قصدم اینه که دروسو تا اول دی تموم کنم و زمان باقیمونده رو هم بزارم واسه مرور و تست.حالا به نظر شما این یرنامه رو ادامه بدم یا برگردم به همون روال موسسات؟ یه سوال دیگم هم اینه که من ریاضیات مهندسی رو تقریبا در حد صفرم حالا به نظرتون براش وقت بزارم یا بزارمش کنار و وقتشو واسه درسای دیگه ریاضی بزارم؟یه سوال هم در مورد خلاصه نویسی داشتم من هر کاری کردم نتونستم از شیوه شما تو خلاصه نویسی استفاده کنم البته خلاصه های خودم هم بد نیست اما ممنون میشم یه نمونه از خلاصه های شما رو ببینم شاید یه روال راحت تر واسه خلاصه نویسی دستم اومد.ببخشد که متنم اینقد طولانی شد ممنون میشم کمکم کنید

راجع به روشی که پیش گرفتی باید بگم که من نمیتونم بگم روش شما اشتباه و روش موسسات درسته. من فقط میتونم بگم روشی که شما دارید به درد کسی که ازمون موسسات رو میده نمیخوره. کسی که ازمون نمیده ممکنه روش شما بهش کمک کنه ولی به هر جال شما ریسک ندادن ازمون رو به جون خریدی . حالا تا اینجا که اومدی بقیه راهم باید با همین روش بری. فقط این سه تا درسی که برای هر دو هفته ات انتخاب میکنی مثلا یه دونه مشترک باشه یه دونه تخصصی یه دونه ریاضی.
ازمون دادن خوبیش این بود که تو ازمون ۵۰ درصد مطالب برای بچه ها مرور میشد ولی شما با این روش تا دیماه هیچی رو مرور نمیکنی که این ریسکش بالاست. به نظر من برای این که بتونی مرور کنی ازمونهای موسسات رو از تو همین مانشت دانلود کن و سوالای درسهایی که خوندیشون رو حداقل جواب بده
این طوری باعث میشه اون درس هر از جند گاهی برات مرور بشه.
برای ریاضی مهندسی به نظر من ببین کدوم مطالبش ساده تره و تو یه زمان معقول میشه فهمید برای اونا وفقت بگذار. کلا کامپیوتر چون درسهاش زیاده میشه بعضی درسها رو حذف کرد. البته اگه ریاضی مهندسی رو حذف میکنی باید اون سه تا درس دیگه ریاضی رو لااقل خوب بلد باشی و خوب خونده باشی
در مورد خلاصه نویسی هم من یه فایلی تو این پست اپلود کردم

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

نمیگم خلاصه نویسیهات حتما مثل این باشه ولی استفاده از رنگ کلی میتونه کمک کنه بته. من با استفاده از نرم افزار ورد این کاررو کردم چون کلا خودمم از خط خودم بیزارم. ولی اگه دوست داری میتونی با الگو برداری از این خلاصه برداری و با استفاده از شکلهای مختلف خلاصه برداری کنی. حتی میتونی نمودارهای smart art ورد رو استفاده کنی و توشون رو خالی بگذاری و پرینت کنی بعد با خودکار توشون رو برای خودت پر کنی (اگه تایپ برات سخته) خلاصه تو خلاصه برداری اونجیزی که مهمه اینه که سلسله مراتب درسها رو در بیاری و بدونی چی به چیه من یه نمونه ساختار درختی سیستم عامل رو به این پست اضافه میکنم میتونید همچین ساختاری در بیارید و جلوی هرمطلب مطالب مرتبط با اون رو یادداشت کنید و یا شماره بگدذاری و زیرش با ارجاع به اون شماره ها خلاصه برداری کنید.


فایل‌(های) پیوست شده
OS (1).docx
اندازه فایل: ۱۸۷/۸۵ KB

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehrdad372 , 8Operation , Shady205 , mohammadali1990 , h4cker , ican
ارسال:
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۳:۰۰ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
خیلی ممنون بابت راهنماییتون
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۰
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۵:۱۱ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
مرسی از مطلب مفیدتون
سوالی داشتم خدمتتون
من پس فردا آزمون ۲۵ درصد دومم هستش
بعدش ۲ هفته بعد آزمون ۵۰ درصد رو دارم
من تو درس نظریه مشکل دارم
چون اونو پاس نکردم
دارم کلاس میرم
استادش هم استاد خوبی هستش
خواستم بپرسم واقعا چون فقط تو نظریه مشکل دارم بقیه درسا رو خوندم و میتونم مرتب با آزمون ها جلو برم نظریه رو چه طور مطالعه کنم
چون نمیتونم نظریه رو همزمان با آزمون برم جلو
با تشکر

اتلاف وقت خودکشی واقعی است
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۱
۲۴ آبان ۱۳۹۱, ۰۵:۳۸ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
راستش دلیل این که من درسا رو با برنامه آزمونا و درصدی پیش نرفتم این بود که دیر شروع کردم و فرصتی نداشتم که به این برنامه ها برسم.من پارسال تو آزمونای پارسه شرکت کردم و یه دید کلی نسبت به درسا دارم.قبلا هم مباحث رو های لایت کردم از سال قبل و این کار تقریبا خوندنو واسم راحت کرده.برا مرور هم میتونم بین دروس و تو زمانای پرت تستای دروسی که خوندم رو بزنم.دلیل این که از شما پرسیدم این سوالو این بود که خودم واقعا این شیوه که دارم میخونم میتونه مفید باشه یا نه از دید شما.بازم ممنون از راهنماییتون
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۲
۲۵ آبان ۱۳۹۱, ۰۴:۱۹ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
ممنون از راهنمایی های خوب اقای جهانی ، با اجازه دوستان و واسه نظم بیشتر انجمن از اونجایی که این تاپیک مربوط به ازمونهای ازمایشی هست به زیر بخش مربوطه در تالار کنکور ارشد منتقل می شه.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off , mohammadali1990
ارسال: #۱۳
۲۵ آبان ۱۳۹۱, ۰۸:۰۲ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
از راهنماییاتون بسیار سپاسگذارم آقای جهانی
من میخوام هوش بخونم
بیشترین مشکلم مدار الکتریکیه که فقط برای بچه های پیوسته ارائه میشه!!!

آنجا که رویاها به حقیقت می پیوندند...مرا خواهی یافت. ------------------------- وضعیت : [تصویر:  53319_mrsbeasley.gif]
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۴
۲۹ آبان ۱۳۹۱, ۰۱:۱۳ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
سلام. بازم ممنونم از راهنمایی های فوق العاده تون!
ببخشید این بانک تستی که میفرمایین چطوری باید باشه؟مثلاً من ۵ تا تست یه مبحث رو مشکل داشتم، این ۵ تا رو کامل بنویسم (با گزینه ها) یا فقط نکات یا راه درستش رو یادداشت کنم؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammadali1990
ارسال: #۱۵
۱۶ آبان ۱۳۹۲, ۰۶:۳۴ ب.ظ
برای ازمون های پنجاه درصد چه کنیم؟
با تشکر از راهنمایی آقای جهانی که مثل همیشه هم دلگرم کننده هست هم راهنما
مشکل من اینه که تو درس خوندن یه جور وسواس دارم که تمام وقتم صرف درس خوندن میشه و به تست زدن نمیرسم. یعنی تا مطمئن نشم ۱۰۰ درصد درس را فهمیدم به سراغ تست نمیرم. برای همین بیشتر وقتم به خوندن میگذره تا به تست زدن. و تو آزمون ها به نتیجه ای که میخوام نمیرسم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: amineh89


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چطور درصد زبانم رو به بالای ۹۰-۸۰ برسونم؟ s.gg ۸ ۲,۱۵۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: s.gg
  دانلود جزوات طرح ۹۰ درصد پارسه SarahArshad ۱۱ ۳۰,۹۶۷ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: paaaaah
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش معماری کامپیوتر انرژی مثبت ۱ ۴,۱۶۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۸ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کارنامه نهایی ازمون دکتری داخل سال ۱۳۹۲-گرایش نرم افزار انرژی مثبت ۶ ۹,۴۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  بحث در مورد نتایج اولیه ازمون دکتری ۹۲ mkiani ۳۷ ۳۰,۲۶۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۰۲:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۳,۲۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۲,۹۷۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  ازمون های استخدامی فراگیر و امزش وپرورش شانی ۰ ۱,۷۶۹ ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ ۰۲:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: شانی
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۳۱۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۵۷ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close