زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۳:۴۲ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

زیارت به چه قیمتی

ارسال: #۳۱
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۱۰:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۲۴ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۳ ب.ظ)nomad:D نوشته شده توسط:  که دید کلی هم میگه یا آدمها اینوری هستن یا اونوری. حالت دیگه ای هم داره مگه؟ (البته بگذریم از کسایی که تکلیفشون با خودشون معلوم نیست)
این هم همون دید صفر و یکیه. هر فردی میتونی هر مساله ای براش یه مقداری مهم باشه و قرار نیست یا حتما این وری باشه یا اون وری.

(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۷ ب.ظ)babakk نوشته شده توسط:  واقعا نظرتون نسبت به قشر دانشجو فقط یه سری افرادن که کنکورو رد کردن.
در تمام جوامع دانشجویان الگو دیگر افراد جامعه هستن.
آیا شما باید حتما لیسانس تغذیه داشته باشین تا بفهمین مرگ موش میتونه انسانو بکشه.
واقعا نظرم نسبت به قشر تحصیل کرده ایران همینی هست که گفتم. قشر تحصیل کرده هم به همون میزان بقیه(حتی بیشتر) تو مسائلی که توش سر رشته نداره نظر میده.
شما تمام جوامع رو دیدید یا تحقیقی داشتید در این زمینه که در اونها دانشجو ها الگو هستن؟
افراد رشته های دیگه نوعا فقط در همین حد که مقدار زیاد مرگ موش ممکنه کسی رو بکشه میدونن ولی از جزییاتش اطلاعی ندارن.

(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰ ب.ظ)babakk نوشته شده توسط:  [quote='Fardad-A' pid='107835' dateline='1341163529']
[quote='babakk' pid='107831' dateline='1341163028']
حالا ما دقیقشو نمیخوایم بگیم که مثلا بابت همین صادر نشدن نفت از ایران که علت اصلیش عربستانه , چقدر داریم به کشورهای دیگه نفت رو به قیمت آب میفروشیم.
در همین حد که بدونیم داریم مستقیما از عربستان ضرر میکنیم کافیه Wink.
شما از کجا میدونید علت اصلیش عربستانه؟ از کجا میدونید نفت رو به قیمت کم میفروشیم؟ اگر به شنیده ها باشه منم شنیدم که نفت ایران سنگینه و برای همین ارزون تره نسبت به مثلا نفت برنت دریای شمال.
اصلا از کجا میدونید داریم ضرر میکنیم؟ مگه تمام جوانب رو میدونید؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepid , fateme66
ارسال: #۳۲
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۲ ب.ظ، توسط babakk.)
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  واقعا نظرم نسبت به قشر تحصیل کرده ایران همینی هست که گفتم. قشر تحصیل کرده هم به همون میزان بقیه(حتی بیشتر) تو مسائلی که توش سر رشته نداره نظر میده.
واقعا اگه این نظرو دو مورد خودتون دارین من اصراری به تغییرش ندارم.

(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  شما تمام جوامع رو دیدید یا تحقیقی داشتید در این زمینه که در اونها دانشجو ها الگو هستن؟
شما از کجا میدونین بنده اطلاعاتی ندارم؟
مگه شما پیامبرو دیدین که به نبوتش اعتقاد دارین؟ مگه همه چیز به دیدنه؟
مگه حتما باید بریم ۳۰ سال تو تمام کشورهای جهان زندگی کنم تا بعدا بیام در مورد شعور و آگاهی دانشجویانش نظر بدیم؟


(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  افراد رشته های دیگه نوعا فقط در همین حد که مقدار زیاد مرگ موش ممکنه کسی رو بکشه میدونن ولی از جزییاتش اطلاعی ندارن.
فکر میکنم شما بیشتر دارین با لغات بازی میکنین تا به مفهوم قضیه بپردازین.
.
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۱۴ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  شما از کجا میدونید علت اصلیش عربستانه؟ از کجا میدونید نفت رو به قیمت کم میفروشیم؟ اگر به شنیده ها باشه منم شنیدم که نفت ایران سنگینه و برای همین ارزون تره نسبت به مثلا نفت برنت دریای شمال.
اصلا از کجا میدونید داریم ضرر میکنیم؟ مگه تمام جوانب رو میدونید؟

مثل اینکه اصلا تو ایران زندگی نمیکنین.
تا سود از نظر شما چی باشه؟
حتی اگه ضرر هم نکنیم , حرف من اینکه نباید به دشمنانمون کمک مالی کنیم.

مرد زندانی می خندید..
شاید به زندانی بودن خویش شاید هم به آزاد بودن ما...
راستی زندان کدام سوی میله هاست؟

ارنستو چه گوارا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Avicenna
ارسال: #۳۳
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۰۱:۵۲ ق.ظ
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۲۷ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  اگه شما از اون دسته مسلمانانی هستید که مرجع تقلید دارید که بهتره از ایشان بپرسید.

نمیدونم با این اظهار نظر قراره چندتا منفی بخورم!!
اما خواستم بگم یکی از علل مشکلات ما ، اعتماد داشتن بیش از حدمون به افراد خاصصه!!!ا
خیلی دودلم تو زدن این حرف . من خودم پدر و پدربزرگ و ... اکثر اقوامم روحانی هستن و براشون خیلی هم احترام قائلم اما به این باور رسیدم که تصمیم رو بر عهده این افراد گذاشتن چندان هم کار درستی نیست
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Mänu , babakk , reyhaneh64 , inteligentium , bashuka
ارسال: #۳۴
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۴۲ ق.ظ
RE: زیارت به چه قیمتی
اگر به حقانیت اسلام اعتقاد نداشته باشید که خیلی جایی برای بحث باقی نمی‌مونه. حتی اگه عربستان به اون صورت هم با ایران دشمنی نمی‌کرد یا اصلا نمی‌کرد هم «حج» رفتن توجیه زیادی نداشت. چون طبیعیه اگه به حقانیت دین اعتقاد نداشته باشیم بحث توجیه «معنوی» حج و توجیه اخرویش قاعدتا منتفیه و برای سیاحت هم قطعا جاهای خیلی جالبتری از عربستان وجود داره. دیگه چه برسه به اینکه عربستان بخواد به قول شما با ما دشمنی هم بکنه که دیگه تکلیف روشنه.

اما اگه واقعا به اسلام اعتقاد داشته باشیم قضیه فرق می‌کنه. فرمودید:
«آیا خانه حقیقی خدا در قلب و روح انسانهاست یا توی عربستان؟»
آیه‌ی قرآن هست که
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَ‌کًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ ﴿آل عمران: ٩٦﴾
بنابراین اینکه خانه‌ی کعبه را خدا برای مردم و مایه‌ی برکت و هدایت برای عالمیان قرار داده از مسلمات قرآن و دین است، و خانه‌ای که خدا خودش به زیارتش دستور داده و به مبارک و مایه‌ی هدایت بودنش تصریح کرده قطعا خانه‌‌ای «غیرحقیقی» یا «الکی» نیست، و حقیقی است – حتی اگر به معنایی خانه‌ی خدا در قلب مؤمن هم باشد، که هست.

در عین حال نکته این است که از دیدگاه کسی که به دین اعتقاد دارد مهمترین مسئله‌ای که در مورد دنیا و امور آن وجود دارد باطن آنهاست (که به معنایی همان آخرت است، که روزی «رو» خواهد شد؛ روزی که «ظاهر» که دنیاست فروبریزد) و عالم معنا، که توجه به آن و نزدیکی به آن همان «معنویت» است. دین و دستورات آن هم مجموعه‌ای از احکام بی‌معنا نیستند بلکه هدفشان این است که انسان را به عالم باطن و معنا نزدیکتر کنند (که البته شرط لازم کارکردشان اصولا این است که شخص خودش «بخواهد»؛ که بدون نیت واقعی چنین مقصودی حاصل نمی‌شود). در این راستا هم هر کدام از احکام دین جایگاه خودشان را دارند. نماز خواندن هرچقدر هم خوب باشه قرار نیست جای روزه را بگیره. حج هم عبادت بسیار بزرگیه که کارکرد خودش را داره و اینجا مجال پرداختن به فلسفه‌اش نیست. انفاق و کمک به نیازمندان هم جایگاه خودش را داره و قرار نیست جای حج یا عبادت دیگری را بگیره. همانطوری که امامان شیعه و اصحابشون هم در زمانی که حاکمان جامعه، امویان و عباسیان بودند و مثل هر زمان دیگری فقر هم بسیار زیاد بوده حج را به جا می‌آوردند. [و به راستی که چقدر لازمه که انسان حداقل یکبار در عمرش از دنیا و تعلقاتش سعی کنه کنده بشه و در شرایطی که شبیه‌سازی صحرای محشر و روز قیامت که مهمترین روز برای هر انسان هست قرار بگیره].

گفتید که «تا حالا که نه من نه دیگران حرف سیاسی نزدیم. به اعتقادات کسی هم توهین نکردیم.» در مورد اینکه درحرفهاتون چه جنبه‌هایی پررنگ بوده و چه جنبه‌هایی کم‌رنگ یا غایب، اعم از مسائل سیاسی، اجتماعی و دینی و معنوی، بنده اظهار نظر نمی‌کنم. در مورد اعتقادات هم شاید حق با شما باشد – اما صرفا به گفتن این مسئله بسنده می‌کنم که کسی که به قرآن اعتقاد دارد، راجع به پیامبر هم اعتقاد دارد که وَمَا یَنطِقُ عَنِ ٱلْهَوَىٰٓ ﴿٣﴾ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَىٰ ﴿٤﴾ ﴿النجم﴾.

در جایی گفتید که « فقط میخوایم به کاری که داریم انجام میدیم کمی فکر کنیم». بسیار نیکوست. پس به این نکته‌ توجه بفرمایید که وقتی می‌توانید راجع به ارزش داشتن یا ارزش نداشتن پرداخت هزینه‌ای برای چیزی اظهار نظر کنید که هم برآورد درستی از هزینه‌ی پرداخت شده داشته باشید و هم از چیزی که در ازای آن به دست می‌آید. محاسبات شما در مورد «قیمت» محاسبات بدی نیست و چیزهایی که در این مورد «دیده‌اید» را بد ندیده‌اید – مشکل چیزهایی است که در آن طرف قضیه ندیده‌اید. اگر کسی با محاسباتش در می‌یابد که «قیمتی» که معمولا برای «زیارت» پرداخت می‌شود را اگر خودش بپردازد در ازای آن چیز دندانگیری دستگیرش نمی‌شود – یا چیزی که حداقل به اندازه‌ی قیمت پرداختی ارزش داشته باشد – و نتیجه بگیرد که بهتر است چنین بهایی را پرداخت نکند چون ضررش بیشتر از سودش است نتیجه‌ای کاملا منطقی‌ای گرفته است. اگر هم کسی نه تنها به دین اعتقاد دارد بلکه معنا و باطن آن را هرچند اندک و هرچند در لحظات خاصی تجربه کرده است و با محاسباتش می‌بیند که چیزی که به دست می‌آورد در ازای چیزی که می‌پردازد می‌تواند بسیار بیشتر باشد طبیعی است که هزینه و قیمت را بپردازد.
توجه کنید که رسیدن به نتیجه‌ای معقول و قابل اعتنا در مورد مسائلی که ممکن است بعضی جنبه‌هایشان عمیق یا پیچیده یا خارج از تجارب و اطلاعات معمول شخص اندیشنده باشد در بسیاری از مواقع نیاز به بیش از «کمی» فکر کردن دارد.

جایی دیگر در جواب به دوستی که گفته بودند «اما این سفر، خیلی فوق العاده تر از اون چیزیه که بشه وصف کرد، یا ازش گذشت» فرمودید « چند نفر از زائرها مثل شما فکر میکنن دوست من؟» بگذارید من به جای ایشان جواب بدهم: بسیاری از آنها یا شاید حتی اکثرشان. شخصا شاهد تغییرات زیاد و گاهی ماندگار برخی از افرادی که مخصوصا به حج تمتع رفته‌اند بوده‌ام و حتی در سفر عمره هم به چشم دیدم آدمایی که اصلا احتمال نمی‌دادم بهره‌ای از معنویت برده باشن چطور دچار حال معنوی‌ای شده‌اند که برای من بهت‌آور بوده.

در پایان دوست دارم بگم که شخصا بعد از اینکه به عمره رفتم متوجه شدم چقدر حتی یک لحظه نگاه کردن به کعبه می‌تونه ارزشمند باشه، و امیدوارم که توفیق حج واجب نصیبم شود، که: لِلَّـهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ اللَّـهَ غَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ ﴿آل عمران: ٩٧﴾
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A , fatima1537 , s.sadri , reyhaneh64 , ashkan_d13 , rozh66 , bashuka
ارسال: #۳۵
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۰۷:۱۷ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی
در مقابل خرید نمیشه فرهنگ سازی کرد
آقا هاتف خرید نکرد چون فرد تحصیل کرده و به این اعتقاد رسیده بود که نباید سودی رسوند ولی تمام آدمهای اون ماشین ون همه پولاشونو خرج کردن
[خاطره از استاد]:
استاد کارآفرینی ما آقای فدایی(نویسنده کتاب کارآفرینی) از سفر حجش این طور تعریف میکرد:
میگفت زیارت تموم شد و همه خریدهاشونو کرده بودن و شاید یه مقدار ناچیز پول تو جیب هرکسی بود چون همه پولی رو که آورده بودن وسیله میخریدن. منم بیشتر پولمو برگردوندم!
تمام زائرها روی صندلی انتظار شرکت هواپیمایی بودیم که یکدفعه یکی از زائرها رفت و از مغازه بغلی که چند تا عسا بالای مغازه آویزون کرده بود یدونه خرید و آورد. یکدفعه مردی که بغلم نشسته بود اونم رفت یکی خرید و زائرها با دیدن عسای این دو نفر یکدفعه اونها هم وسوسه شدن و همه رفتم عسا خریدن یعنی بیشتر زائرها اون لحظه عسا بدست بودند(منظره دیدنی بود)
حالا از یکی شون پرسیدم شما که سالمی برای چی عسا خریدین گفت برای اقوام که پیر هست خریدم گفتم خوب یکی برای پیری خودتم میگرفتی تازه برگشت بخره دید همه عساها فروش رفته
ملتی که در مقابل عسا نتونست خودشو کنترل کنه و اخرین پولهاشونو خرج کردن بعد میخواید برای نخریدن کالا فرهنگ سازی کنید
اقوام از حج برگشته بود تسبیح آورده بود چه باحالایی روی جلد بسته بندی نوشته بزرگ made an china نمایان بود ای خدا با تسبیحی باید عبادت کنیم که یه کمونیست برای ما ساخته... یعنی تسبیح هم بلد نیستیم بسازیم .... واین دنیایی است که ابزارهای عبادت یک مسلمان میشه پول هنگفتی بجیب زد.
نوش جانشان ببینم کارگر نمیخوان ما هم بریم اونور ...

مانند مرد عمل فکر کن و مانند مرد فکر عمل نما.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: babakk , rozh66
ارسال: #۳۶
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۰۸:۲۷ ق.ظ
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۱ ب.ظ)Avicenna نوشته شده توسط:  
(11 تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۶ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  بنظرم مانشت بکار اصلی خودش بپردازه بهتره. این بحثها را میشه در جایی کرد که افرادی باشند که بشه ازشون جوابهای بهتری گرفت.

به عنوان یک خواننده چند وقته که سوالی مربوط به این گفته شما واسم بوجود اومده! اگه اینگونه مباحث مذهبی مختص خبرگان و عالمین هست پس علت ایجاد این زیر انجمن در این سایت درسی چیه؟ آیا شاخه ای خاص از علوم مذهبی مد نظر شماست؟ اگه بله چرا محدوده اون بصورت واضح تعریف شده نیست؟ و اگه معتقدید افراد صاحبنظر در زمینه های مذهبی، مشاوره ازدواج (!) و... هم داخل این انجمن وجود دارند، پس چرا هر بار چنین جملاتی مبنی بر اینکه حوزه کاری مانشت خارج از این مباحث هست رو ذکر میکنید؟ چون حداقل این بحث که بیشتر به مذهب و اقتصاد مربوطه تا سیاست که مثلا بگیم خطوط قرمز زیر پا گذاشته شدند!

از طرفی تشکیل این زیرانجمن ها زمینه ساز ایجاد بحث های آزاد میشن و از طرف دیگه وقتی بحث ایجاد و شکل گرفت، موضوع رو نامربوط به سیاست های مانشت دونسته و پیشنهاد طرحشون در جایی دیگه داده میشه! اگه قراره بحثی نیمه کاره بمونه، چرا اصلا شکل میگیره؟ و اگه هدفی پشت ایجاد این انجمن ها هست، چرا باید مانع بحث بیشتر و نتیجه گیری احتمالی در فضایی سالم و منطقی شد؟ این یک پارادوکس نیست؟!

پ.ن: این پست رو به علت "غیرمرتبط بودن با بحث" در آینده ای نزدیک حذف میکنم!
اگر چه تا کنون چندین بار در جاهای مختلف باین پرسش پاسخ داده ام ولی باز هم عرض میکنم:
بارها گفته ایم که مانشت ظرفیت و امکان لازم را برای پاسخگویی به شبهات مذهبی دوستان نداره. حتی بسیاری از این شبهات در سایتهای تخصصی هم مطرح نمیشوند. مباحث مذهبی در این سایت در حد بسیار متعارف بهش پرداخته میشه و همانطور که قبلا" هم مثال زده ام باز عرض میکنم که اگه در دانشگاه شما زمینی برای فوتبال هست ازش نباید انتظاری در حد استادیوم آزادی داشت.
اگر افرادی هم باشند که بتونند شبهات جدی مذهبی را پاسخ بگن یه مشکل بزرگتر داریم و اون نحوه مباحثه دوستان هست. در هر بحثی باید فرضیات مورد قبول طرفین مشخص باشه و بر پایه اون فرضیات قدم به قدم یکطرف بتونه طرف دیگه را مجاب کنه. در اینجا چنین نیست. بحثی شروع میشه و در خلال بحث موضوعات دیگری که گاه مربوط به موضوع اصلی نیست هم مطرح میشه. شما کتابهایی که باینگونه شبهات می پردازند را نگاه کنید . برای پاسخ باینجور مطالب یه نقطه اتکا و مورد قبول طرفین معمولا" لازمه. به بیان دیگه شما برای اثبات یه حرف باینکه طرف شما مسلمان است یا نه،شیعه است یا نه، چقدر از اسلام میدونه، چیا را قبول داره چیا رو نداره و.... نحوه مباحثه تون فرق میکنه.بعلاوه وقتی هر طرف پاسخش را داد بهتره قضاوت بعهده بیننده باشه ولی بدلیل اصرار بعضی دوستان باثبات حرفشون از موضوع اصلی خارج میشیم و چون فرضیات اولیه مشخص نشده گاه فرضیات هم زیر سوال میره.
بدلایلی که بخشی اش ایناست که گفتم بحث اینجوری نکنید ولی دوستان شروع میکنند ما هم مدام امیدواریم وارد حاشیه و موضوعات نامرتبط نشن ولی متاسفانه میشن. علت جای دیگریست. علت اینه که شیوه درستش باید در دانشگاه توسط بچه ها تمرین بشه که نمیشه. معمولا" تا آخر هم به نتیجه منطقی منجر نمیشه . چون تا آخر دهها شبهه و سوال دیگه وارد بحث شده و به هیچ کدام پاسخ درستی داده نشده. حالا اگه کسی اینجا نباشه که به شبهه اصلی یا بقیه در حد مختصر پاسخ بده هم حمل بر این میشه که اون شبهه واقعی است. و خب این غلطی است که در آخر بحث ممکنه در ذهن خیلی ها جا بیافته.
بنابراین روشمون اینه که این بحثها نشه . در عین حال اگه اولش ممانعت کنیم با سیل انتقادات روبرو میشیم. وقتی هم شکل گرفت سعی میکنیم در حد محدود نگه داشته بشه. همین بحثی که در این تاپیک مطرح شد مذهبی و سیاسی و اقتصادی بود. ولی فکر نکنم به نتیجه خاصی رسید.

امیدوارم به سوال شما در حد کمی پاسخ گفته باشم.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepid , blackhalo1989 , Avicenna , انرژی مثبت
ارسال: #۳۷
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۰:۲۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹ ق.ظ، توسط babakk.)
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ق.ظ)m_al نوشته شده توسط:  اما اگه واقعا به اسلام اعتقاد داشته باشیم قضیه فرق می‌کنه. فرمودید:
«آیا خانه حقیقی خدا در قلب و روح انسانهاست یا توی عربستان؟»
آیه‌ی قرآن هست که
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَ‌کًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِینَ ﴿آل عمران: ٩٦﴾
بنابراین اینکه خانه‌ی کعبه را خدا برای مردم و مایه‌ی برکت و هدایت برای عالمیان قرار داده از مسلمات قرآن و دین است، و خانه‌ای که خدا خودش به زیارتش دستور داده و به مبارک و مایه‌ی هدایت بودنش تصریح کرده قطعا خانه‌‌ای «غیرحقیقی» یا «الکی» نیست، و حقیقی است – حتی اگر به معنایی خانه‌ی خدا در قلب مؤمن هم باشد، که هست.
من در شرایط معمولی عرض نکردم.
این آیه در حالت کلی گفته شده نه در زمانی که کشور عربستان با ایران در حال جنگه و یکی از عوامل اصلی فقر تو مملکته و دشمن مسلمونای ایرانه.
و وارد این بحث نمیشم که این فقر چه پیامدیهایی در پیش داره و تا حالا داشته!!!

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ق.ظ)m_al نوشته شده توسط:  در این راستا هم هر کدام از احکام دین جایگاه خودشان را دارند. نماز خواندن هرچقدر هم خوب باشه قرار نیست جای روزه را بگیره. حج هم عبادت بسیار بزرگیه که کارکرد خودش را داره و اینجا مجال پرداختن به فلسفه‌اش نیست. انفاق و کمک به نیازمندان هم جایگاه خودش را داره و قرار نیست جای حج یا عبادت دیگری را بگیره. همانطوری که امامان شیعه و اصحابشون هم در زمانی که حاکمان جامعه، امویان و عباسیان بودند و مثل هر زمان دیگری فقر هم بسیار زیاد بوده حج را به جا می‌آوردند. [و به راستی که چقدر لازمه که انسان حداقل یکبار در عمرش از دنیا و تعلقاتش سعی کنه کنده بشه و در شرایطی که شبیه‌سازی صحرای محشر و روز قیامت که مهمترین روز برای هر انسان هست قرار بگیره].
بله هر کدام جایگاه خودشون رو دارن , و منظور من هم از فرهنگسازی در مورد شرایط کنونی است که عربستان بر علیه ایران هست نه در شرایط عادی و کلی.

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ق.ظ)m_al نوشته شده توسط:  در جایی گفتید که « فقط میخوایم به کاری که داریم انجام میدیم کمی فکر کنیم». بسیار نیکوست. پس به این نکته‌ توجه بفرمایید که وقتی می‌توانید راجع به ارزش داشتن یا ارزش نداشتن پرداخت هزینه‌ای برای چیزی اظهار نظر کنید که هم برآورد درستی از هزینه‌ی پرداخت شده داشته باشید و هم از چیزی که در ازای آن به دست می‌آید. محاسبات شما در مورد «قیمت» محاسبات بدی نیست و چیزهایی که در این مورد «دیده‌اید» را بد ندیده‌اید – مشکل چیزهایی است که در آن طرف قضیه ندیده‌اید. اگر کسی با محاسباتش در می‌یابد که «قیمتی» که معمولا برای «زیارت» پرداخت می‌شود را اگر خودش بپردازد در ازای آن چیز دندانگیری دستگیرش نمی‌شود – یا چیزی که حداقل به اندازه‌ی قیمت پرداختی ارزش داشته باشد – و نتیجه بگیرد که بهتر است چنین بهایی را پرداخت نکند چون ضررش بیشتر از سودش است نتیجه‌ای کاملا منطقی‌ای گرفته است. اگر هم کسی نه تنها به دین اعتقاد دارد بلکه معنا و باطن آن را هرچند اندک و هرچند در لحظات خاصی تجربه کرده است و با محاسباتش می‌بیند که چیزی که به دست می‌آورد در ازای چیزی که می‌پردازد می‌تواند بسیار بیشتر باشد طبیعی است که هزینه و قیمت را بپردازد.

در بالا هم گفتم من در مورد قیمت یا اینکه این سفر ارزش معنویش بیشتر از ارزش مادیش هست بحثی نکردم.
من عرض کردم در شرایط کنونی با این کار داریم به دشمن مردم خودمون کمک مالی میکنیم.

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۴۲ ق.ظ)m_al نوشته شده توسط:  جایی دیگر در جواب به دوستی که گفته بودند «اما این سفر، خیلی فوق العاده تر از اون چیزیه که بشه وصف کرد، یا ازش گذشت» فرمودید « چند نفر از زائرها مثل شما فکر میکنن دوست من؟» بگذارید من به جای ایشان جواب بدهم: بسیاری از آنها یا شاید حتی اکثرشان. شخصا شاهد تغییرات زیاد و گاهی ماندگار برخی از افرادی که مخصوصا به حج تمتع رفته‌اند بوده‌ام و حتی در سفر عمره هم به چشم دیدم آدمایی که اصلا احتمال نمی‌دادم بهره‌ای از معنویت برده باشن چطور دچار حال معنوی‌ای شده‌اند که برای من بهت‌آور بوده.

بازم میگم من در مورد اینکه افرادی که میرن آیا به دنبال ارزش معنویش میرن و آیا کسب میکنن یا نه هیچ بحثی نکردم.
ایشان فرمودند که بدلیل همین دشمنی عربستان و ایران ترجیح دادن از اون کشور خرید نکنن. من پرسیدم همه زائران مثل شما فکر میکنن و واقعا این کار را انجام میدن یا نه؟
اصلا بحث سر ارزش معنوی سفر نبوده.

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۲۷ ق.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  اگر چه تا کنون چندین بار در جاهای مختلف باین پرسش پاسخ داده ام ولی باز هم عرض میکنم:
بارها گفته ایم که مانشت ظرفیت و امکان لازم را برای پاسخگویی به شبهات مذهبی دوستان نداره. حتی بسیاری از این شبهات در سایتهای تخصصی هم مطرح نمیشوند. مباحث مذهبی در این سایت در حد بسیار متعارف بهش پرداخته میشه و همانطور که قبلا" هم مثال زده ام باز عرض میکنم که اگه در دانشگاه شما زمینی برای فوتبال هست ازش نباید انتظاری در حد استادیوم آزادی داشت.
همانطور که عرض کردم اصلا هدف از این همفکری برطرف کردن شبهات مذهبی نیست.
صحبت سر اینه که اگه ما مسلمونیم و اهداف برحق و اونا دشمن ما هستن پس دشمن مسلمانها هم هستن. و اگه اهدافمون برحق نیست یه بحث دیگه.

در مورد ارسالهای قبلیتون که فرمودین عربستان پیشرفتهای زیادی داشته از جهات مختلف , علمی و... باید عرض کنم کشوری که درش خانمها نمیتونن رانندگی کنن و اگه اینکارو انجام بدن چند نفری میرن بالای ماشین و ماشینو داغون میکنن نمیشه بهش گفت کشور پیشرفته. و تمام پیشرفتهاشونو مدیون نفت و در اختیار گذاشتن کشورشون به دست سیاستمداران غربی حاصل شده و پیشرفت های اینچنینی دلیل بر پیشرفت فرهنگی نیست.

مرد زندانی می خندید..
شاید به زندانی بودن خویش شاید هم به آزاد بودن ما...
راستی زندان کدام سوی میله هاست؟

ارنستو چه گوارا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mehrdad66
ارسال: #۳۸
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۰:۴۳ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی
به نظرم ارزش معنوی حج سر جاش هست و جزو اعتقادات ما به حساب میاد پس با این حساب نمیشه با اعتقادات پاک یک مسلمان که در دینش رفتن به حج واجب دونسته شده پا گذاشت و اون رو سر سزنش کرد
من با این که خودم رفتن به حج رو با توجه به وضعیت کنونی چندان قبول ندارم ولی هر کدوم از دوستان و اقوام قصد سفر به حج میکنن اگه خبر بدن سنگ تموم میزارم بهر حال هدفش کسب معنویات و لحظه ای شاد زیستن هست و حق نداریم با روحیات و اعتقادات کسی بازی کنیم حاجی زیارت قبول
ولی مساله استفاده درست از این فریضه الهی هست
چرا باید همه پول رو خرج کرد؟ هیچ توجه کردید خانواده ها میشینن با هم در مورد کسانی که از حج برگشتن چه حرفایی میزنن! فلانی رفت برای من پارچه کت شلوارد آورد! اون یکی رفت برای من فقط تسبیح آورد! و .... از این حرفا باعث میشه هر کدوم از زائران در کنار انجام دادن فریضه الهی حسابی از خجالت دوستان و فامیل در بیان و اگر حتی دلشونم نخواد ولی حسابی باید خرید کنن تا قرون آخر به صورت افراطی
پس اول از خودتون شروع کنید مثلا هر موقع حرف از این میشه بریم ببینیم فلانی از زیارت برگشته چی آورده میگم مگه برای خرید رفته بود بریم ببینیم چی آورده؟ مگه تو ازش طلب داری بری ببینی چه واست برگردونده؟ مگه بهش پول دادی برای وسیله بخره؟ با شنیدن جواب ها میگم پس جوی ایجاد نکنید که زائرها به زور و زر وسیله بخرن بیارن و طوری باشه به هدف اصلی خودشون به خوبی رسیدگی کنن

مانند مرد عمل فکر کن و مانند مرد فکر عمل نما.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: babakk , Mänu
ارسال: #۳۹
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۱۶ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی
درود دوستان
در عجب بودم.
نمی دونم اسمشو بگم پیشگویی ، زمینه چینی یا هر چیز دیگه. اما خبری که میدم جالبه.
بر مبنای تقاضای شما دوستان !!!
عربستان صدور ویزا واسه ایرانی ها رو متوقف کرد.
البته علت اصلیش اختلافات ایران و عربستان هست خصوصا اینکه ایران نماینده ای به خاطر مرگ ولیعهد عربستان نفرستاد.
در ضمن بر اثر این اختلافات عربستان چندین تن از ایرانی هایی که تو زندان اونجا بودن رو اعدام کرد.
دوستان فقط یه نظر دوستانه میدم. من خودم تجربه خونه خدا رو داشتم.با همه جور آدم های مختلف صحبت کردم.
به نظرم بحث در این موارد به نتیجه ای نخواهد رسید و هر چه میگذره ،هر کس رو فکر خودش پا فشاری بیشتری می کنه. این طبیعت انسان هاست. به نظرم یاد بگیریم عقاید همدیگرو بپذیریم و به عقاید همدیگه احترام بگذاریم و سعی نکنیم اعتقادمون رو به زور به هم تلقین کنیم خیلی عالیه.

شاد باشید . بدرووود
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: babakk , Fardad-A , fatima1537 , Avicenna , s.sadri , rozh66
ارسال: #۴۰
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۲۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۸ ق.ظ، توسط babakk.)
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ق.ظ)mjzarrin نوشته شده توسط:  درود دوستان
در عجب بودم.
نمی دونم اسمشو بگم پیشگویی ، زمینه چینی یا هر چیز دیگه. اما خبری که میدم جالبه.
بر مبنای تقاضای شما دوستان !!!
عربستان صدور ویزا واسه ایرانی ها رو متوقف کرد.
البته علت اصلیش اختلافات ایران و عربستان هست خصوصا اینکه ایران نماینده ای به خاطر مرگ ولیعهد عربستان نفرستاد.
در ضمن بر اثر این اختلافات عربستان چندین تن از ایرانی هایی که تو زندان اونجا بودن رو اعدام کرد.
جالبه.
حتما باید کار به اینجا می کشید؟

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ق.ظ)mjzarrin نوشته شده توسط:  به نظرم بحث در این موارد به نتیجه ای نخواهد رسید و هر چه میگذره ،هر کس رو فکر خودش پا فشاری بیشتری می کنه. این طبیعت انسان هاست. به نظرم یاد بگیریم عقاید همدیگرو بپذیریم و به عقاید همدیگه احترام بگذاریم و سعی نکنیم اعتقادمون رو به زور به هم تلقین کنیم خیلی عالیه.

واقعا هم هدف من از ایجاد این بحث توهین به اعتقاد کسی نبوده و اصلا بحث سر چیز دیگه ای و اصلا هدف متقاعد کردن همدیگه نبود و صرفا همفکری دانشجویی بود.

(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ق.ظ)mjzarrin نوشته شده توسط:  بر مبنای تقاضای شما دوستان !!!

اینو قشنگ اومدی Wink.

مرد زندانی می خندید..
شاید به زندانی بودن خویش شاید هم به آزاد بودن ما...
راستی زندان کدام سوی میله هاست؟

ارنستو چه گوارا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mjzarrin
ارسال: #۴۱
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۳۹ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


امام خمینی(ره) در خرداد ۵۸: به جای سفر به مکه و مدینه و عتبات، ایران را بسازید
شما برای ثواب می خواهید مکه مشرف بشوید و یا می خواهید مدینه منوره و یا به عتبات مشرف شوید، امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادران خودتان کمک کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود.
عصر ایران- روز بیست و ششم خرداد ماه سال ۱۳۵۸ امام خمینی در پیامی مردم ایران را به جهادی همگانی برای سازندگی ایران دعوت کردند. متن کامل این پیام در روزنامه های ۲۷ خرداد منتشر شد. در بخشی از این پیام که در روزنامه اطلاعات بیست و هفتم خرداد ماه سال ۵۸ منتشر شده آمده است:

همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و این خرابه را بسازند و برادران خود را کمک نمایند، که شاید هیچ عبادتی بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من از اشخاصی که برای زیارت ها مثل زیارت مکه معظمه و مدینه منوره می خواهند به طور استحباب بروند، از آن ها می خواهم و تقاضا می کنم که شما برای ثواب می خواهید مکه مشرف بشوید و یا می خواهید مدینه منوره و یا به عتبات مشرف شوید، امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادران خودتان کمک کنید. و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود و برادران شما نجات یابند. خداوند به همه شما اجر عنایت می کند و همان ثوابی را که شما از زیارت ها می خواهید، خداوند به شما در این جهاد خواهد داد.

تحمل مشقت به امید آسایش بهتر از آسایشی است که سختی به دنبال دارد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: babakk , memco , fatima1537 , reyhaneh64 , mehrdad66 , saeid1389
ارسال: #۴۲
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۴۰ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی
من یه دوست داشتم سال قبل از ورود دانشگاه جوری نماز میخوند که من از خودم خجالت میکشیدم . ۲ سال بعد از قبولی نمازش رو میخوند ولی بدون توجه خاص . بعد از فارغ التحصیلی نماز یکی در میون . رفت فوق لیسانس دیگه نماز تعطیل شد . الان دکتراش رو هم گرفته دیگه امامان معصوم رو هم قبول نداره .

وای به حال جامعه ای که این بخواد الگوش باشه .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: rozh66
ارسال: #۴۳
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۵۴ ق.ظ
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ق.ظ)a i نوشته شده توسط:  من یه دوست داشتم سال قبل از ورود دانشگاه جوری نماز میخوند که من از خودم خجالت میکشیدم . ۲ سال بعد از قبولی نمازش رو میخوند ولی بدون توجه خاص . بعد از فارغ التحصیلی نماز یکی در میون . رفت فوق لیسانس دیگه نماز تعطیل شد . الان دکتراش رو هم گرفته دیگه امامان معصوم رو هم قبول نداره .

وای به حال جامعه ای که این بخواد الگوش باشه .

واقعا این شد نتیجه گیری؟
یک نفرو به کل دانشجویان بسط دادین؟
دوست شما از اولش هم اعتقاد درست و حسابی نداشته و صرفا از روی تقلید این اعتقاداتو داشته که البته هیچ ارزشی هم نداشته.
اعتقاد باید با آگاهی همراه باشه نه تقلید صرف!!!
به نظر شما چه قشری از اجتماع آگاه تر از قشر دانشجو هستش؟

مرد زندانی می خندید..
شاید به زندانی بودن خویش شاید هم به آزاد بودن ما...
راستی زندان کدام سوی میله هاست؟

ارنستو چه گوارا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeid1389
ارسال: #۴۴
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۵۹ ق.ظ
زیارت به چه قیمتی
بنظرم بحثها کافی بودند و هر کدام از دوستان هم نظرشون را گفتند، اگه اجازه بدین موضوع را نبندیم و با موافقت همگی شما که در بحث نظر دادید و آقای بابک که تاپیک را ایجاد کردند ،همینجوری بپذیریم که ادامه اش مفید نیست و ادامه ندیم .


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: a i , mjzarrin
ارسال: #۴۵
۱۲ تیر ۱۳۹۱, ۱۲:۰۲ ب.ظ
RE: زیارت به چه قیمتی
(۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۴ ق.ظ)babakk نوشته شده توسط:  
(12 تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ق.ظ)a i نوشته شده توسط:  من یه دوست داشتم سال قبل از ورود دانشگاه جوری نماز میخوند که من از خودم خجالت میکشیدم . ۲ سال بعد از قبولی نمازش رو میخوند ولی بدون توجه خاص . بعد از فارغ التحصیلی نماز یکی در میون . رفت فوق لیسانس دیگه نماز تعطیل شد . الان دکتراش رو هم گرفته دیگه امامان معصوم رو هم قبول نداره .

وای به حال جامعه ای که این بخواد الگوش باشه .

واقعا این شد نتیجه گیری؟
یک نفرو به کل دانشجویان بسط دادین؟
دوست شما از اولش هم اعتقاد درست و حسابی نداشته و صرفا از روی تقلید این اعتقاداتو داشته که البته هیچ ارزشی هم نداشته.
اعتقاد باید با آگاهی همراه باشه نه تقلید صرف!!!
به نظر شما چه قشری از اجتماع آگاه تر از قشر دانشجو هستش؟

دانشجو از سن ۱۸ ساله تا ....

بنظرم پسرها قبل ۲۵ سالگی پخته نیستن . تازه تا ۳۵ و ۴۰ کار دارن تا کامل بشن . اینا دلایل علمی داره از خودم نمیگم .
بنظرت یه دانشجوی جو گیر تو سن ۱۸ سالگی میتونه الگوی یه آدم سرد و گرم چشیده باشه ؟

تو هر قشری آدم آگاه پیدا میشه . حالا تو قشر باسواد به نسبت بیشتر از بیسواد پیدا میشه . ولی نباید یه قشر الگو باشه .
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  علوم کامپیوتر شریف - به چه قیمتی؟ saba6000 ۱ ۱,۸۳۵ ۰۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: zarch
  شریف- به هر قیمتی؟ saba6000 ۰ ۱,۰۹۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: saba6000
  فروش کتابها و منابع کنکور انفورماتیک پزشکی با تخفیف ویژه و با قیمتی ارزان و کاملا نو parya_671 ۴ ۵,۵۹۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: mina_1371
  نوشتن کتاب به هر قیمتی؟؟؟ sharareh_moradi ۱۰ ۳۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۲:۰۶ ق.ظ
آخرین ارسال: sharareh_moradi
Heart *فروش منابع ارشد انفورماتیک پزشکی با قیمتی ارزان و تخفیف ویژه* parya67 ۱ ۲,۸۴۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: goodbye
  فروش جزوات پارسه و کتابهای دیگر چاپ ۹۲ با قیمتی ارزان parya_671 ۲ ۱,۲۸۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۳ ب.ظ
آخرین ارسال: v.i.d.a
  فروش کتابهای ارشد آیتی پارسه۹۲ با قیمتی کاملا ارزان parya_671 ۰ ۱,۱۶۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: parya_671
  شرح زیارت اربعین امام حسین (ع) good-wishes ۱ ۱,۶۵۰ ۰۳ دى ۱۳۹۲ ۱۲:۲۰ ق.ظ
آخرین ارسال: good-wishes
  فروش پک فناوری اطلاعات پارسه (چاپ ۹۲-۹۱) با قیمتی مناسب mo0orteza ۰ ۱,۳۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰ ق.ظ
آخرین ارسال: mo0orteza
  زیارت مانشتی مازیار صفایی ۱۳ ۵,۷۶۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Bache Mosbat

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close