زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۰:۳۲ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱

ارسال:
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۷:۵۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۲۷ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
کاهش ظرفیت کارشناسی دانشگاه‌ها/جذب فقط ۹ درصد فارغ‌‌التحصیلان در کارشناسی ارشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم در همایش «آموزش عالی، الزامات تحول در آموزش فنی و مهندسی» با تاکید براینکه ظرفیت‌ دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها باید افزایش یابد، گفت: در حال حاضر در دوره‌های کاردانی و کارشناسی بیش از ۲۰۰ هزار صندلی خالی وجود دارد از سوی دیگر از بین بیش از یک میلیون متقاضی دوره‌ کارشناسی ارشد فقط ۸۰ هزار نفر و از مجموع ۱۸۷ هزار متقاضی دوره‌های دکتری تنها ۱۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

به گفته وی با‌ ظرفیت ندادن به دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان از کشور خارج می‌شوند بنابراین باید ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی کاهش و ظرفیت پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی افزایش یابد و در عین حال باید زیر ساخت‌های لازم در این زمینه شکل یافته و عملیاتی شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ناکید کرد که این وزارتخانه تا کنون از هیچ دانشگاهی نخواسته است که ظرفیت دوره کارشناسی را کم کند، بلکه دانشگاه‌ها باید ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی خود را افزایش دهند.

به گفته وی هر چه دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی بیشتری جذب کنند، وزارت علوم نیز ردیف اعتباری و ظرفیت بیشتری به آنها اختصاص می‌دهد.

نادری‌منش در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سالانه یک میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخت می‌شود اما متاسفانه این روند در دانشگاه‌های تهران کندتر است.

خبرگزاری فارس
۱/۲/۹۱
ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی،‌ غیردولتی و فنی حرفه‌ای از شب گذشته فعال شده است.

براساس این گزارش، دانشجویان تا ساعت ۲۴ شب ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با ورود به این سامانه درخواست‌های انتقال و میهمانی خود را بر اساس مفاد آئین‌نامه بازنگری شده میهمانی و انتقال دانشجویان ارسال کنند.

به گزارش فارس بر اساس آئین‌نامه میهمانی و انتقال دانشجویان، فرآیند نام نویسی تنها یک بار در سال و در اردیبهشت ماه برای هر دو و نیم سال تحصیلی صورت می‌پذیرد.
سهم دانشگاه آزاد در رشته‌های فنی مهندسی باید کاهش یابد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا عامری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی در همایش آموزش عالی، الزامات تحول در آموزش فنی مهندسی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان اینکه در اوایل انقلاب جمعیت دانشجویی کشور ۱۵۰ هزار نفر بود که این رقم در حال حاضر به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون جمعیت دانشجویی کشور رشد زیادی داشته است.

وی با اشاره به توسعه نامتناسب زیرنظام‌های آموزش عالی، گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور در ۲۰ رشته تحصیل می‌کنند در حالی که بیش از یک هزار و ۳۰۰ رشته بدون در نظر گرفتن گرایش‌ها وجود دارد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۶ درصد زیرنظام‌های آموزش عالی سهم علوم انسانی، ۳۴ درصد سهم رشته‌های فنی مهندسی، ۹،۵ درصد سهم علوم پایه، ۶ درصد سهم کشاورزی و علوم پزشکی و ۵ درصد نیز سهم رشته‌های هنر است.

وی تاکید کرد که توسعه زیر نظام‌های آموزش عالی متناسب نیست و دلیل آن را جمعیت زیاد دانش آموزی در رشته‌های علوم انسانی و ارزان بودن رشته‌های علوم انسانی نسبت به تحصیل در سایر رشته‌ها اعلام کرد.

عامری خاطرنشان کرد: باید به مرور سهم رشته‌های علوم انسانی را طی برنامه پنج ساله از ۴۶ درصد به ۳۷ درصد کاهش داد.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی ۸۵ درصد توسعه آموزش عالی کشور زیر نظر نظام شهریه‌ای است و این موضوع یکی از آفت‌های نظام آموزش عالی است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مهندسان کشور را دانشگاه آزاد اسلامی تربیت می‌کند، گفت: ۱۲ درصد رشته‌های فنی مهندسی وابسته به وزارت علوم هستند.

عامری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سهم دانشگاه آزاد در رشته‌های فنی مهندسی باید کاهش یابد، گفت: باید سهم وزارت علوم در رشته‌های فنی مهندسی افزایش یافت.

وی ۵۶ درصد دانشجویان فنی مهندسی را مربوط به مقطع کارشناسی، ۴ درصد را مربوط به مقطع کارشناسی ارشد، ۰،۶۵ درصد را مربوط به رشته‌های دکترای تخصصی و ۴۰ درصد مابقی را مربوط به مقطع کاردانی دانست.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی ۳۰ درصد جمعیت مهندسان کشور در رشته کامپیوتر و ۲۱ درصد در رشته مهندسی برق و ۲۰ درصد نیز در رشته عمران مشغول به تحصیل هستند.

پ.ن : چقدر کامپیوتری ها زیادند !!!!!

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: admin , Masoud05 , M.H.P , Lantern , **sara** , Fardad-A , esi , berkeley , a.hooshmand , maedeh , Breeze , maryami , Manix , ahmadi_development , frg_2009 , najme60 , Sunshine Off , Pakzad , aatwo , f.a , SaMiRa.e , mat
ارسال:
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۵۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۲۶ ق.ظ، توسط esi.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
آبرومون رفت ، اون قسمت رو سانسور کن (حداقل تو این سایت !!!) .
نه که ما تویه کامپیوتر حرف واسه گفتن زیاد داریم پس باید ظرفیت رشتشم زیاد باشه دیگه !!!!!
اما واقعا باورش سخته ، این همه گرایش برق و عمران داریم اما کامپیوتر بیشتره ؟ ظرفیت رشته برق رو تویه کارشناسی و ارشد نگاه کنید . خیلی خیلی بیشتر از رشته ماست اما .....
ان شاالله که مقدار کیفیت رو هم به تعداد کیمیت برسونن !

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Sunshine Off
ارسال:
۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۰۲ ق.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
متاسفانه اشکال این آمار برای مهندسین ناشی از برنامه ریزی بد یا عدم برنامه ریزی در حوزه آموزش عالی است. بازار کار ایران قابلیت جذب مناسب اینهمه مهندس را نداره. در نتیجه یکی پارتیش خوبه ،تجربه و سوادش کمه ،میشه رئیس اداره یا حتی بخش پژوهشی و اونکه هم سوادش خوبه هم تجربه داره باید بکارهای سطح پایین مشغول بشه و یا بره دنبال ادامه تحصیل تا جبران این عدم داشتن پارتی یا سرمایه را بکنه.
آموزش عالی ما عین مغازه های فست فوده. تعدادشون تابع تقاضای بازاره. تقاضا که زیاد میشه عرضه هم زیاد میشه. تقاضا کم میشه عرضه هم میاد پایین. الآن تقاضای ارشد و دکترا هست عرضه اش هم داره زیاد میشه.
سایر جاها هم تو دنیا هستند که اینجورین ولی معمولا" واسه کسانیکه پول میدن یا خارجیها و البته نه همه دانشگاهها. ما چند سال دیگه همه کارشناسها مون، ارشد و ارشدهامون دکتر میشن. و دیگه حاضر نیستند یه کار مهندسی در سطح کارشناسی را انجام بدن.
مثلا" الآن تکنیسین با تجربه خیلی کم داریم. بعضی لیسانسها از سر اجبار میرن کار تکنیسینی میکنند ولی اونهم موقته. قبلنا یه تکنیسن با تجربه کنار یه مهندس با سواد یه تیم فنی را تکمیل میکرد. الآن همه چیز و همه اشکالات را میخوایم با مدرک و تحصیلات پر کنیم. مقصر دانشجوها نیستند این برنامه ریزی و سیاست گذاریست که علایق را عوض میکنه.
اگه خیلی از مهندسین ما کار خوب و متناسب با شانشون داشتن دنبال ادامه تحصیل نمیرفتن. انگیزه خیلیا اصلا" کار علمی و پژوهشی و اینا نیست. ما که دیگه با هم رودربایستی نداریم.
حتی بچه های ارشد هم گاها" دنبال مقاله و تحقیق از حیث علاقه و کنجکاوی علمی نیستن میخوان مدارکشون کامل بشه.تا دکترا راحت قبول بشن یا در مراحل استخدام تو دانشگاه براشون مفید باشه.
بعضی از بچه ها واقعا" هیچوقت لذت استفاده عملی از دانسته هاشون را نمی چشند. فقط میخونن.

باز من زیاد حرف زدم.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Masoud05 , esi , انرژی مثبت , Mohammad-A , maedeh , firouzi.s , Breeze , nasogh , luna , maryami , مورتن , admin , ahmadi_development , najme60 , Sunshine Off , robot2050 , nikou
ارسال:
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۲:۵۸ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
۹۱-۲-۳
۱-در آخرین جلسه سال ۱۳۹۰ شورای برنامه ریزی و توسعه رشته‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نام جدید رشته کتابداری با اکثریت قاطع آراء اعضای شورا به تصویب حاضران رسید.
در این جلسه که در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۰ برگزار شد، نام جدید رشته با اکثریت قاطع آراء اعضای شورا با عنوان «مهندسی ناوبری اطلاعات» به تصویب حاضران رسید.
این نام از بین ۳۳ پیشنهاد انتخاب شده است که از جمله آنها می‌توان به علوم اطلاعات، دانش شناسی، مدیریت اطلاعات و دانش ناوبری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

پ.ن: این اولین رشته علوم انسانی است که به مهندسی تغییر می یابد. Big Grin
۲- دستور جدید وزیر علوم در جلسه روسای دانشگاهها:
وزیر علوم، خطاب به روسای دانشگاهها با بیان اینکه انتظار می‌رود در جذب هیئت علمی اقدامات سریع‌تری صورت گیرد تاکید کرد که روسای دانشگاه‌ها حق دارند هر تعداد که خودشان خواستند افراد را به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی تا زمانی که کار جذب شان انجام شود، به کار گیرند.
وی ادامه داد: در مقابل نیز ردیف جذب موقت و جذب دایمی نیز در اختیار وزارت علوم است زیرا اگر تعداد اعضای هیئت علمی دو برابر شود باز هم نیازمند عضو هیئت علمی هستیم. همچنین وزیر علوم در بخشی از سخنانش گفت: اگر دانشگاهی بتواند در تحصیلات تکمیلی ظرفیت ایجاد کند اما این کار را انجام ندهد و دانشجو مجبور به ادامه تحصیل در خارج از کشور باشد باید در آخرت پاسخگو باشد.
۳-تاسیس شعبه دانشگاه تربیت مدرس در سوریه:رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه مشترک در شهر لازقیه سوریه راه اندازی می شود اما هنوز دستورالعمل شهریه در هیئت امنای مشترک مشخص نشده زیرا این امر باید بر اساس شیوه نامه صورت گیرد و رشته هایی که در این دانشگاه دایر می شود لازم است مورد توافق هر دو دانشگاه باشد.
به گفته رنجبر، این دانشگاه بعد از راه اندازی عنوان "دانشگاه فارابی" را می گیرد و تحولات اخیر سوریه هیچ مشکلی در روند راه اندازی این دانشگاه نداشته است.
۴- تغییر نام دانشگاهها:معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم خطاب به معاونان فرهنگی دانشگاهها اعلام کرد که در سال ۹۱ نام برخی دانشگاههای کشور به نام مفاخر و مشاهیر آن استان تغییر می کند، گفت: در این زمینه باید دانشگاهها پیشنهادات خود را به وزارت علوم ارائه دهند.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , a.hooshmand , **sara**
ارسال:
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۸:۲۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
(۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۲:۵۸ ب.ظ)Fardad-A نوشته شده توسط:  ۹۱-۲-۳
۱-در آخرین جلسه سال ۱۳۹۰ شورای برنامه ریزی و توسعه رشته‌های دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نام جدید رشته کتابداری با اکثریت قاطع آراء اعضای شورا به تصویب حاضران رسید.
در این جلسه که در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۰ برگزار شد، نام جدید رشته با اکثریت قاطع آراء اعضای شورا با عنوان «مهندسی ناوبری اطلاعات» به تصویب حاضران رسید.
این نام از بین ۳۳ پیشنهاد انتخاب شده است که از جمله آنها می‌توان به علوم اطلاعات، دانش شناسی، مدیریت اطلاعات و دانش ناوبری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

پ.ن: این اولین رشته علوم انسانی است که به مهندسی تغییر می یابد. Big Grin
ادم بعضی وقتا تو انتخاب اسم ها می مونه که از کجا این اسامی به ذهنشون میرسه! اخه ناوبری کجاش به کتابداری می خورهHuhمگه همون چه اشکالی داشت حداقل وقتی اسمش رو می گفتند ادم می فهمید به چی مربوط می شه. شده مثل کلماتی چون دراز اویز زینتی و ..

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: a.hooshmand
ارسال:
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۸:۳۷ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
تا جایی که من بیسواد میدونم رشته های دانشگاهی در تمام دنیا اسامی شون باید یه جورایی تطابق داشته باشه. کتابداری در واقع همان LIBRARY SCIENCE حالا این کجاش ناوبری یا مهندسی داره. حالا اگه به زبان فارسی هم نگاه کنیم مهندسی به هندسه بر میگرده و از داخلش معنای طراحی منظم برداشت میشه. حالا کتابداری علم حفظ و نگهداری کتاب هست. طراحی کتابخانه معمولا" توسط مهندسین طراح داخلی یا آرشیتکت انجام میشه. نمیدونم لابد فردا رشته ادبیات هم میشه مهندسی ادب فارسی یا مهندسی ناوبری ادب فارسی!


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , nomad:D
ارسال:
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۰۰ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
ظاهرا هدف فقط کلاس گذاشتن است.

انتخاب یک اسم با کلاس....
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۰۹ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
در فارسی معمولا" Navigationرا ناوبری ترجمه میکنند که در واقع معنای هدایت و راهبری میده. حالا اطلاعات کجاشه؟ یعنی کتاب با اطلاعات فرق میکنه. یعنی حالا اگه کتاب دانش هم باشه باز با اطلاعات متفاوته. حالا این بماند که کتاب داستان یا رمان معمولا" نه دانش هست نه اطلاعات! سرگرمی است.
نمیدونم ! حالا شاید شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب نکرد.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال:
۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۰۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸ ب.ظ، توسط ahmadi_development.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
به نظرم این نام رو برای این رشته انتخاب کردند که اقبال بیشتری به کتابداری بشه چون دید بدی نسبت به این رشته وجود داره البته این مسئله توجیه کننده انتخاب این نام برای این رشته نیست

یک روز نسیم خوش خبر می آید
بس مژده به هر کوی و گذر می آید
عطر گل عشق در فضا می پیچد
می آیی و انتظار سر می آید
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۰
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۶:۱۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۶:۲۶ ب.ظ، توسط reyhaneh64.)
درخواست مشاور وزیر علوم از خانواده دانشگاه الزهرا
عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور اجرایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه الزهرا گفت: کار مدیریت در ایران مشکل و در کشورهای خارجی آسان است چراکه در ایران مدیر باید قبل از همه آمده و بعد از همه پست خود را ترک می کند، درحالی که در کشورهای خارجی عکس این موضوع مصداق دارد.

وی ادامه داد: اعضای دانشگاه وقتی استخدام می شوند قرار نیست که کار مدیریت کنند بلکه کار آنها علمی است و از آنجا که در دانشگاه غیر از اعضای هیات علمی نمی توانند مسئولیت قبول کنند برای همین طبیعی است که مجبورند کار مدیریت دانشگاه را هم بر عهده گیرند.

مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور اجرایی افزود: زمانی که از دکتر خزعلی خواستیم این سمت را قبول کنند، حاضر به پذیرش این مسئولیت نبودند و با حیله هایی که به ‌کار بستیم توانستیم وی را قانع کنیم تا این مسئولیت را قبول کنند.

طائب از اعضای دانشگاه از جمله اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان خواست که همراه با رئیس جدید دانشگاه باشند تا بتواند با موفقیت دانشگاه را اداره کند.

وی عملکرد دکتر مباشری رئیس سابق دانشگاه الزهرا اشاره کرد و گفت: در گزارشی که ارایه شده آمده بود طی این ۶ سال ریاست خانم مباشری از ۶۰۰ طرح تحقیقاتی ۲۰۰ طرح در حوزه کاربرد انجام گرفته است. یعنی ۳۳ درصد طرح های دانشگاه مرتبط با حوزه کاربرد بوده است.

طائب افزود: امیدوارم روزی که مراسم تودیع دکتر خزعلی برگزار می شود این آمار به ۹۰ درصد که دستور مقام معظم رهبری است برسد.

لینک مرتبط ۱ :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

(۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۵۹ ب.ظ)esi نوشته شده توسط:  آبرومون رفت ، اون قسمت رو سانسور کن (حداقل تو این سایت !!!) .
نه که ما تویه کامپیوتر حرف واسه گفتن زیاد داریم پس باید ظرفیت رشتشم زیاد باشه دیگه !!!!!
اما واقعا باورش سخته ، این همه گرایش برق و عمران داریم اما کامپیوتر بیشتره ؟ ظرفیت رشته برق رو تویه کارشناسی و ارشد نگاه کنید . خیلی خیلی بیشتر از رشته ماست اما .....
ان شاالله که مقدار کیفیت رو هم به تعداد کیمیت برسونن !
۳۰ درصد مهندسا کامپیوتریند اما تو ارشد فکر نکنم ۵ درصد هم ظرفیتارو در بر بگیرن.
یادمه آمار پارسه این بود که از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر ارشد کام قبولی داره. اما برق از هر ۱۰۰ تا ۱۵ تا.
عجیبه
برق و مکانیک تا ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ هم میتونند دولتی یکی از دانشگاه ها قبول بشن .واقعا این اندازه کشور ظرفیت پذیرش این همه دانشجوی ارشد تو این رشته ها رو داره؟!!!!
تا جایی که یادمه پارسال بیشترین تقاضای هیات علمی دانشگاه ها تو مقطع دکترا مال ۲ رشته شیمی و برق بود
نتیجه یا دلگرمی که هست اینه که زمانی که واسه ارشد کامپیوتر صرف میشه واقعا ارزشمنده و شاید مونده تا اشباع شدنش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هر تلاشی بالاخره به نتیجه میرسد...........................
آرامش واقعی ذهن از پذیرش بدترین حالت پیش می آید، زیرا پذیرش آنچه اتفاق اقتاده اولین گام برای غلبه بر پیامدهای هر بداقبالی است.

هرکه اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده به او میرسد دلش ارام میگیرد.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۶:۵۱ ب.ظ
RE: درخواست مشاور وزیر علوم از خانواده دانشگاه الزهرا
(۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۶:۱۹ ب.ظ)reyhaneh64 نوشته شده توسط:  عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور اجرایی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه الزهرا گفت: کار مدیریت در ایران مشکل و در کشورهای خارجی آسان است چراکه در ایران مدیر باید قبل از همه آمده و بعد از همه پست خود را ترک می کند، درحالی که در کشورهای خارجی عکس این موضوع مصداق دارد.
؟؟/Huh
Big Grin


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , sina_bhh
ارسال: #۱۲
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۴۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۰۷ ق.ظ، توسط Pakzad.)
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
تبادل اطلاعات دانشجویان ایرانی سراسر دنیا ممکن شد


شبکه مجازی دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی در ماه جاری رونمایی می‌شود.

مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از رونمایی شبکه مجازی دانشجویان و دانش اموختگان ایرانی سراسر دنیا در ماه جاری خبر داد.
دکتر حسن مسلمی افزود:با رونمایی این شبکه،دانشجویان و دانش اموختگان ایرانی در سراسر دنیا می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند وتبادل اطلاعات داشته باشند.
وی با بیان اینکه شرایط عضویت شبکه پس از افتتاح اعلام می‌شود،افزود:پس از افتتاح این و دانش آموختگان با ثبت نام عضو شبکه شوند.

منبع:پیک سنجش
۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱

برنامه زمانی ثبت‌ نام و برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور

نام ازمون

ازمون کارشناسی ناپیوسته دوره‌های پودمانی سال ۹۱ دانشگاه جامع علمی-کاربردی

تاریخ ثبت نام

ثبت نام انجام شده است

تاریخ برگزاری

۲۹/۲/۹۱

-----------------
ازمون دوره‌های مهندسی فناوری ارشد سال ۹۱ دانشگاه جامع علمی-کاربردی

تاریخ ثبت نام

ثبت نام انجام شده است

تاریخ برگزاری

۲۹/۲/۹۱

-----------------
ازمون سراسری سال ۹۱

تاریخ ثبت نام

ثبت نام انجام شده است

تاریخ برگزاری

۸،۹،۱۰/۴/۹۱

-----------------
ازمون کارشناسی دوره‌های ترمی دانشگاه جامع علمی-کاربردی

تاریخ ثبت نام

۱۱ تا ۱۷/۲/۹۱

تاریخ برگزاری

۳۰/۴/۹۱

-----------------
آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۱

تاریخ ثبت نام

۱۷ تا ۲۳/۳/۹۱

تاریخ برگزاری

۲/۶/۹۱

-----------------
آزمون آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال ۹۱

تاریخ ثبت نام

۱۸ تا ۲۵/۲/۹۱

تاریخ برگزاری

۳/۶/۹۱


منبع:پیک سنجش
۴ اردیبهشت ۹۱
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , SaMiRa.e
ارسال: #۱۳
۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۰:۴۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۴۸ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
دانشگاه تربیت مدرس منتقل نمی‌شود/ ساخت دانشکده‌های جدید در پردیس
رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت مدرس به جای دیگری منتقل نمی شود، گفت: قرار بود برخی دانشکده ها بیرون از دانشگاه احداث شوند که این موضوع منتفی شد.

بیژن رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتقال دانشگاه تربیت مدرس به شمال شرق تهران گفت: قرار نبود دانشگاه منتقل شود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: ما می خواستیم تعدادی از دانشکده ها را بیرون از دانشگاه و در زمینی دیگر احداث کنیم که چون زمینی در اختیار دانشگاه قرار نگرفت، بنابراین ساخت و ساز دانشکده های مذکور را در پردیس دانشگاه آغاز کردیم.

به گزارش مهر، پیش از این رئیس دانشگاه تربیت مدرس یادآور شده بود دانشگاه زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در شمال شرق تهران دارد که قرار است دانشگاه جامع به آنجا منتقل شود و قسمت پردیس مرکزی در اختیار دانشجویان خارجی قرار گیرد و علت این مسئله را افزایش تعداد دانشکده های دانشگاه از ۶ دانشکده به ۱۳ دانشکده و جوابگو نبودن پردیس مرکزی دانشگاه عنوان کرده بود.

-----------------------------

اعلام آخرین مهلت ارسال اثر به پانزدهمین دوره جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی

مهلت ارسال اثر به پانزدهمین دوره جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی و یازدهمین دوره پژوهش برتر دانشجویی ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۱ پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، تمام دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، دکتری و حوزه‌های علمیه کشور که در سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ از پایان‌نامه خود دفاع کرده‌اند تا ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۹۱ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره پایان نامه سال دانشجویی ارسال کنند. تاکنون بیش از ۲۵۰ پایان‌نامه و اثر پژوهشی به این دبیرخانه ارسال شده است.

این جشنواره در سه بخش به صورت اصلی، جنبی و ویژه برگزار می‌شود که در بخش اصلی پایان‌نامه‌‌های فارغ التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور در گروه‌های فنی و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی، معماری و هنر، علوم انسانی و اجتماعی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و علوم دینی (جایزه علامه شیخ بهایی) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بخش ویژه این جشنواره نیز به پایان‌نامه‌ها و تحقیقات با موضوعات کارآفرینی و اشتغال، جهاد اقتصادی و گردشگری با محورهای بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تاکید بر بازارهای هدف، مدیریت خدمات و تسهیلات گردشگری، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری، شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری اختصاص دارد.

دفاع از پایان‌نامه در سال ۸۸ ،۸۹ یا ۹۰، ارائه گواهی از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر تأیید تاریخ دفاع و نمره پایان‌نامه، تکمیل و ارسال فرم درخواست به همراه یک نسخه از پایان‌نامه یا پژوهش و یک حلقه لوح فشرده از شرایط شرکت در پانزدهمین دوره پایان‌نامه سال دانشجویی و یازدهمین دوره پژوهش برتر دانشجویی است.

منبع : خبرگزاری مهر
تاریخ : ۰۶/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Fardad-A , Pakzad
ارسال: #۱۴
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۰:۱۷ ق.ظ
تدابیر مسئولان دانشگاه شریف برای مقابله با زور‌گیری‌های اطراف دانشگاه
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ناامنی محیط اطراف دانشگاه و خوابگاه‌ها و زورگیری‌های گزارش شده در این مناطق، گفت: در راستای تقویت امنیت عمومی و بر اساس جلساتی که با پلیس امنیت شهر تهران و فرماندهی ناجا داشته‌‌ایم گشت‌های مرئی و نامرئی در اطراف دانشگاه حضور دارد.
رضا روستا آزاد با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از شهر تهران و کل دنیا امنیت کامل ندارد،‌ اظهار کرد: همچنین در ضلع شمال شرقی دانشگاه کیوسک سیار امنیتی گذاشته شده که پایگاهی برای گشت‌های محسوس است و به واسطه این اقدامات نا امنی در سال های گذشته رو به کاهش بوده است. وی همچنین با بیان این که به طور کلی دهانه‌های ورود و خروج به شهر به دلیل شلوغی نا امن است، بیان کرد: دانشگاه شریف به دلیل نزدیکی به پایانه غرب به صورت بنیادی از پیش از انقلاب تا حدودی ناامن بوده است. اما این اتفاقات در همه جای شهر تهران وجود دارد و مختص اطراف دانشگاه شریف نیست.
روستا آزاد در همین راستا انتقال دانشگاه به منطقه ۲۲ را به صورت تدریجی از برنامه‌های بلند مدت دانشگاه عنوان و تصریح کرد:‌با توجه به میزان سرمایه و زمان مورد نیاز در ابتدای امر بخش تحصیلات تکمیلی و امور پژوهشی منتقل خواهد شد و پس از آن با توجه به شرایط روز و انجام ارزیابی گام بعدی را مشخص می‌کنیم.

Your education can change your life
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , berkeley , M.H.P , esi
ارسال: #۱۵
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۳:۱۲ ب.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
۹۰/۲/۹
۱- شکایت دانشجوی رتبه یک کشوری نرم افزار دانشگاه پیام نور از این دانشگاه:پیرو شکایت یکی از دانشجویان رتبه اول کل کشور دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۸۸-۸۷، که پیرو آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و در رشته کامپیوتر– نرم افزار دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارد، این رای از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد.
مطابق با آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت، تحقیقات و فناوری، پذیرش دانشجویان ممتاز مذکور در دوره های تحصیلی بالاتر در هر یک از دانشگاههای دولتی به صورت رایگان است و دانشگاهها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.
به گفته قائم مقام دانشگاه پیام نور، با رای دیوان عدالت اداری، از این پس ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد.
سعید حسامی - قائم مقام دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که این دانشگاه در گذشته برای شهریه دانشجویان ممتاز شاغل به تحصیل ۵۰ درصد تخفیف ویژه در نظر می گرفت که با رای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری، تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان می شود.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , انرژی مثبت , farahnaz , **sara**


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۷۹۶ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۰۹۴ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۶۹۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۶۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۳۴۲ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  ثبت نام آزمونهای آزمایشی مدرسان شریف،کنکور کارشناسی ارشد ،اردیبهشت ۹۶ modaresan sharif ۸۴ ۵۷,۲۴۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mohamadreza025
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۲۹۵ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۶۵۳ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close