زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۱۸ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱

ارسال: #۱۶
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۷:۴۰ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دانشگاه تهران
دانشگاه تهران در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون شرکت در آزمون برای سال تحصیلی آینده دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش مهر، دانشگاه تهران برای ورود به دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، برای سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به صورت مازاد برظرفیت تعیین شده و با رعایت کامل شرایط مندرج در آیین نامه های مذکور دانشجو می پذیرد.

متقاضیان ادامه تحصیل در دوره کارشناسی با توجه به دستورالعمل دانشگاه تهران در خصوص پذیرش برگزیدگان علمی، برای دوره کارشناسی پیوسته بدون شرکت در آزمون سراسری، می‌توانند تقاضای خود را به همراه سوابق و مدارک مربوط حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت ماه ارسال کنند.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به دستورالعمل دانشگاه تهران در خصوص پذیرش برگزیدگان علمی برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون می توانند تقاضای خود را همراه سوابق و مدارک مربوط حداکثر تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ارسال کنند.

دانشجویان سال چهارم دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه تهران که از نظر میانگین کل ۷ نیمسال گذرانده جز ۱۰ درصد دانشجویان برتر رشته خود باشند، می‌توانند با توجه به دستورالعمل پذیرش دانشجوی ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه تهران برای مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون شرکت در آزمون سراسری در پایان نیمسال هفتم درخواست کتبی ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد را ارائه دهند.

متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکتری (Ph.D) بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پذیرش برگزیدگان علمی برای دوره دکتری بدون شرکت در آزمون می توانند تقاضای خود را به همراه سوابق و مدارک مربوط حداکثر تا ۳۰ اردیبهشت ماه ارسال کنند.

پذیرش نهایی، پس از اعلام نظر پردیس، دانشکده، مرکز و موسسه ذیربط و عدم داشتن هرگونه حکم از کمیته انضباطی دانشگاه مربوط انجام می پذیرد، بنابراین داشتن شرایط اولیه و تحویل مدارک، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود.

پذیرفته شدگان نهایی در مقطع دکتری در صورت نداشتن گواهی زبان عمومی لازم است حداکثر تا قبل از امتحان جامع، حد نصاب قبولی نمره زبان عمومی را براساس مقررات دانشگاه تهران احراز کنند.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , maryami , luna , najme60
ارسال: #۱۷
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۱۴ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
برای مشاهده اطلاعیه می تونید با ادرس زیر مراجعه کنید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


برای دیدن شرایط لازم در هر مقطع پیوستها رو مطالعه کنید.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Aurora , reyhaneh64
ارسال: #۱۸
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۴:۴۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۴:۴۹ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
برگزاری آزمون در پذیرش دانشجوی پولی الزامی شد/ اعلام شروط پذیرش

پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاههای کشور به گفته مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم به معنای تبعیض قائل شدن میان این عده و دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد می شوند به شمار نمی آید و دانشگاهها برای این نوع پذیرش ملزم به برگزاری آزمون شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند "ح" ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه، پذیرش دانشجوی پولی به عنوان یک تکلیف به وزارت علوم اعلام شده که جزئیات این بند به شرح ذیل است:

"دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی مجازند از ظرفیت مازاد بر سهمیه آموزش رایگان خود و یا ظرفیتهای جدیدی که ایجاد می‌کنند، بر اساس قیمت تمام شده یا توافقی با بخش غیردولتی و با تأیید هیأت امناء در مقاطع مختلف دانشجو بپذیرند و منابع مالی دریافتی را حسب مورد پس از واریز به خزانه کل به حساب درآمدهای اختصاصی منظور کنند."

با این وجود، پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاهها منجر به ایجاد شبهه‌ای در اذهان عمومی مبنی بر تحصیل آسان با پول شده که به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم هیچ تبعیضی میان دانشجویان پولی و سایر دانشجویان وجود ندارد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی جزئیات پذیرش دانشجوی پولی اشاره کرد و گفت: دانشجویان پولی باید از طریق آزمون سراسری نیمه متمرکز به دانشگاه راه یابند و بر این اساس پردیسهای دانشگاهی شکل گرفت که دانشگاههای بزرگ کشور می توانند پس از دریافت مجوز از وزارت علوم نسبت به ایجاد پردیسی خارج از سایت اصلی دانشگاه به منظور ایجاد فضای آموزشی و پژوهشی اقدام کنند.

به گفته وی دریافت مجوز راه اندازی پردیس پس از بررسی، ارزیابی و بازدید از سوی دفتر نظارت و ارزیابی وزارت برای رشته های دایر صورت می گیرد و البته هر دانشگاهی هم نمی تواند پردیس ایجاد کند.

این مقام مسئول در وزارت علوم تاکید کرد که ابلاغیه ای از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاهها مبنی بر لزوم پذیرش دانشجوی پولی از طریق آزمون نیمه متمرکز و آزمونی که خود دانشگاهها برای این دانشجویان برگزار می کنند، ارسال شده است.

حسنی درباره این موضوع که مدرک دانشجویان پولی معادل مدرک دانشگاههای تهران یا سایر دانشگاههای معتبر است و این عده تنها با صرف هزینه دانشجو می شوند، گفت: دانشجویان پولی همپای دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه می شوند زحمت می کشند چون نه تنها مازاد بر ظرفیت به شمار می آیند و ظرفیت اصلی دانشگاه نیستند بلکه علاوه بر شرکت در کنکور باید هزینه هم پرداخت کنند.

وی همچنین تاکید کرد که پذیرش این عده از دانشجویان بر اساس ۵۰ درصد تکمیل کل پتانسیل و ظرفیت درسی در رشته است و هیچ تبعیضی میان دانشجویان پولی و دانشجویانی که از طریق کنکور وارد می شوند از سوی مسئولان آموزش عالی کشور قائل نشده است.
ثبت نام مسکن مهر دانشگاهیان از فردا آغاز می شود

سامانه مرکزی مسکن مهر دانشجویی از فردا ۱۲ اردیبهشت ماه راه اندازی می شود تا از این پس ثبت نام ها به صورت متمرکز صورت گیرد این سامانه برای ثبت نام اینترنتی دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها در سایت وزارت علوم فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان می توانند در سامانه مرکزی مسکن مهر دانشجویان که از سوی وزارت علوم راه اندازی می شود، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اولویت ثبت نام با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است و از سوی صندوق رفاه دانشجویان، تسهیلاتی در اختیار دانشجویان متقاضی مسکن قرار می گیرد.

محمود ملاباشی - رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اعلام کرده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای دریافت مسکن مهر می‌توانند تا ۱۰ میلیون تومان پیش پرداخت کنند و مابقی آن به صورت وام خواهد بود که در حال رایزنی هستیم تا پیش پرداخت ۵ تا ۸ میلیونی را از منابع دیگر تامین کنیم.
به گزارش مهر، پس از اعطای مسکن مهر به دانشجویان متاهل و تحصیلات تکمیلی، در مرحله بعدی این مسکن به دانشجویان کارشناسی اعطا خواهد شد.


آزمون تافل ۱۶ اردیبهشت برگزار می شود

آزمون زبان انگلیسی TOEFL) PBT) در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه (۵ ماه می ۲۰۱۲) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون TOEFL) PBT) می توانند کارت ورود به جلسه این آزمون را از امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه دریافت کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ در محل سازمان سنجش توزیع می شود.

داوطلبان می‌توانند در تاریخ‌های یاد شده با همراه داشتن کارت شناسائی معتبر(گذرنامه، شناسنامه ویا کارت ملی) و یک قطعه عکس ۴*۶ جدید برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، بین خیابان استاد نجات الهی و سپهبدقرنی، پلاک ۲۰۴، مرکز آزمون‌های بین‌المللی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

آزمون تافل در محل سازمان سنجش آموزش کشور در کرج به نشانی کرج، مشکین دشت، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان سردار متوسلیان برگزار می شود.

منبع : خبرگزاری مهر
تاریخ : ۱۱/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , SaMiRa.e , reyhaneh64 , **sara** , najme60
ارسال: #۱۹
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۴۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
تعیین تکلیف واحدهای بدون مجوز علوم تحقیقات/جذب برترین های کنکور دکتری

سرپرست واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه از میان ۴۱ واحد علوم تحقیقات این دانشگاه، تنها ۹ واحد آن مجوز دارد تاکید کرد که به زودی وضعیت شعبات بدون مجوز واحدهای علوم تحقیقات مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو دانشجو در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت مقام والای استاد در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین وضعیت واحدهای فاقد مجوز برخی شعبات علوم تحقیقات این دانشگاه، گفت: برخی از مجوزهای علوم تحقیقات با مجوزهای داخلی دانشگاه آزاد در دوره ریاست قبلی شکل گرفته است و شورای گسترش وزارت علوم این مجوز را برای فعالیت این واحدها صادر نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری شورای گسترش وزارت علوم و دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی مشکل مجوز سایر شعبات نیز حل خواهد شد.

به گفته دانشجو در یکی دو ماه گذشته پرونده واحدهای بدون مجوز تکمیل شده و با پیگیری ها مشکل این شعبات حل خواهد شد.

سرپرست واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد درباره جذب استادان در این دانشگاه اظهار داشت: تعداد زیادی از استان دانشگاه های دولتی دارای درجه استادی را در واحدهای علوم تحقیقات جذب کرده و از مجموعه یک هزار نفری هیئت علمی که در واحد علوم تحقیقات تهران فعالیت می کنند از استادانی هستند که با درجه استادی یا دانش یاری جذب شدند و با دانشگاه های دولتی هم همکاری دارند.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می شود از رتبه های اول دکتری در کنکور برای جذب هیئت علمی استفاده شود و به زودی فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد و مجوز ۱۵۰ نفر از دانشجویان برتر و دکترای کشور را هم گرفتیم.

دانشجو همچنین درباره رسمی کردن پرسنل شرکتی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: این عده در زمان ریاست قبلی دانشگاه آزاد و در قالب نیروهای شرکت های پیمانکاری و انعقاد قرار داد فعالیت می کردند.

وی اظهار داشت: بعد از تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد تعدادی از آنها توقع دارند که به عنوان کارمند رسمی دانشگاه همکاری کنند که ما درخواست آنها را به مراجع بالاتر دادیم و امید است که بتوانیم با آنها همکاری کنیم.

خبرگزاری مهر
۱۴/۰۲/۹۱
به کنکوری‌های زیر رتبه ۱۰۰ پراید هدیه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: به کسانی که در کنکور سال آینده موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ کشوری شوند یک دستگاه خودروی پراید هدیه داده می‌شود.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: **sara** , reyhaneh64
ارسال: #۲۰
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۱۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۰۴ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
آخرین مهلت ثبت نام وام شهریه دانشجویی/ رشد ۵۰درصدی اعتبار وام
قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه تا ۳۰ اردیبهشت ماه مهلت دارند تقاضای خود را به دانشگاه جهت دریافت این وام اعلام و فرم مربوط را تکمیل کنند.

منصور حبیب‌پور گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از این تاریخ، دانشگاههای کشور ملزم هستند لیست وام شهریه دانشجویان را بلافاصله از طریق سیستم فاز ۲ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کنند.
وی اظهار داشت: اعتبار وام شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری حدود ۶ هزار و ۴۱۰ ملیارد ریال است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره رشد میزان این وام نسبت به وام سال گذشته گفت: این وام نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش اعتبار دارد.

خبرگزاری مهر
۱۵/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۱
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۴۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
جذب ۲۰هزار دانشجوی خارجی دکتری/ ساخت خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از جذب ۲۰ هزار دانشجوی خارجی در دوره دکتری خبر داد و گفت: نهادینه سازی خوابگاه سازی برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ایران دارند، منجر به نفوذ اقتدار ملی کشور میان این دانشجویان خواهد شد.

ارسلان قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: یکی از برنامه های امور بین الملل وزارت علوم جذب دانشجویان خارجی است و یکی از راههای این جذب، ایجاد خوابگاه دانشجویان خارجی در حد استانداردهای بین المللی است.
وی در ادامه با یادآوری این موضوع که منظور از جذب دانشجویان خارجی، پذیرش به صورت بورسیه نیست، خاطرنشان کرد: این دانشجویان با هزینه شخصی می توانند در دانشگاههای ایران که قابلیت های علمی بالایی دارند جذب شوند اما باید خوابگاه سازی برای نهادینه شود.

به گفته قربانی پذیرش دانشجوی خارجی نه تنها شعار امسال را تحقق می دهد و باعث درآمد زایی برای استاد، دانشگاه و کشور می شود بلکه نفوذ علمی و اقتباس فرهنگی ایرانی در این دسته از دانشجویان نیز افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت علوم با بیان اینکه یکی از راههای کسب ثروت در کشور، دانش مدیریت شده است از جذب ۲۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور خبر داد و اظهار داشت: با همکاری رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون آموزش وزارت علوم ۲۰ هزار دانشجوی خارجی مقطع دکتری در کشور قصد ادامه تحصیل دارند که معاونت آموزشی وزارت علوم تاکنون ۴۰۰ نفر از این دانشجویان را پذیرش کرده است.

پ.ن : گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است!!! یکی نیست بگه خوابگاههای دانشجویان داخل رو درست کنید. یعنی همه بر ما ارجحیت دارند. UndecidedSad
مقطع کارشناسی پردیس کیش دانشگاه شریف به تهران منتقل شد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که با انتقال مقطع کارشناسی پردیس این دانشگاه به تهران، پذیرش دانشجو در تهران صورت می گیرد.
رضا روستا آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: چند قطعه زمین دانشگاه شریف از جمله منطقه ۲۲ شهرداری و گرمدره به منظور برنامه های توسعه این دانشگاه فعال می شود.

وی همچنین گفت: مقطع کارشناسی پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف به تهران منتقل می شود و دانشجویان از مهرماه سال جاری در این مقطع در تهران پذیرش خواهند.
به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف، شهریه پذیرش در مقطع کارشناسی انتقال یافته به تهران همانند شهریه پردیس کیش است و تغییری نمی کند.

روستا آزاد همچنین درباره انتقال بخش تحصیلات تکمیلی و پژوهشگاه دانشگاه شریف تاکید کرد که این پروژه در سال جاری کلید خورده و اتمام کار بستگی به منابع مالی دارد.

------------------
انتشار رایگان تحقیقات علمی و دانشگاهی در انگلستان

انگلستان درنظر دارد از طریق اینترنت و بدون پرداخت هیچ مبلغی دسترسی کاربران را به تحقیقات آکادمیک آسان کرده و آنها را به صورت رایگان منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت بریتانیا اعلام کرده است که جیمی ولز از بنیانگذاران ویکیپدیا برای ارائه مشورت در این رابطه اعلام آمادگی کرده تا این اقدام به ترویج همکاری و مشارکت منتهی شود.

این تصمیم نتایج قابل توجهی روی صنعت نشر تحقیقات علمی در بریتانیا می گذارد. درحال حاضر بسیاری از این ناشران تحقیقات اینترنتی مبالغی را به عنوان حق عضویت برای ارائه تحقیقات منتشر شده در نشریات آکادمیک دریافت می کنند.

دیوید ویلتس وزیر علوم بریتانیا با اشاره به جزئیات این طرح در مقاله ای در روزنامه گاردین اظهارداشته اند که دولت درحال حاضر به صورت سالانه ۵ میلیارد پوند به تحقیقات دانشگاهی اختصاص داده است.

براساس گزارش بی بی سی، وی افزود: دادن حق مطالعه رایگان تحقیقات آکادمیک در عرصه همکاریها و اکتشافهای علمی و آکادمیک می تواند نتایج مثبتی در عرصه این تحقیقات به دنبال داشته باشد.

این اعلام به دنبال راه افتادن ستادی صورت گرفته که از آن با عنوان بهار آکادمیک یاد شده و طی آن هزاران نفر از محققان خواستار تحریم مجله هایی شده اند که حق به اشتراک گذاشتن رایگان اطلاعات را محدود کرده اند.

وزیر علوم بریتانیا برای عملی کردن این طرح دو راه پیشنهاد کرده است، راه نخست درنظرگیری دانشگاه و سرمایه گذاران تحقیق در فرآیند کل هزینه ها است و راه دوم محدود کردن دسترسی رایگان برای یک دوره محدود به منظور جبران هزینه ها است.

این درحالی است که تاکنون الزویر و اسپرینگر به عنوان دو ناشر بزرگ تحقیقات علمی در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

جنبش " بهار آکادمیک" به جنبشی گفته می شود که از سوی تیموتی گاورز"، ریاضیدان دانشگاه کمبریج و برنده مدال "فیلدز" ۱۹۹۸ است آغاز شده تا محققان طی آن تا نسبت به حق اشتراکی که از سوی الزوایر از اعضا برای ارائه مطالب علمی دریافت می شود اعتراض کنند.

پ.ن : امیدوارم اگه یه زمان این طرح اجرایی شد ایران جز تحریم شدگان و ... نباشه!!!

خبرگزاری مهر
۱۶/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۲
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۵۲ ق.ظ
اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
دستشون درد نکنه که به فکر شادی ما هم هستن!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۳
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۹:۵۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
(۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۵۲ ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  دستشون درد نکنه که به فکر شادی ما هم هستن!
فکر کنم منظورتون از اوردن کارشناسی ها بود! یعنی اونا هم میان اینجا و کلاسه یکی می شه؟! خدا بداد کارشناسی ها برسه با این تعداد دانشجو! Undecided

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۴
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۰:۴۵ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
(۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۵۵ ق.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط:  
(16 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۵۲ ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  دستشون درد نکنه که به فکر شادی ما هم هستن!
فکر کنم منظورتون از اوردن کارشناسی ها بود! یعنی اونا هم میان اینجا و کلاسه یکی می شه؟! خدا بداد کارشناسی ها برسه با این تعداد دانشجو! Undecided
منظورم همشه! هم ۲۰۰۰۰ دکترا هم کارشناسی.
همین کارارو میکنن مغزها فرار می کنن. من هر روز مرددتر میشم برای دکترا.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: luna , انرژی مثبت
ارسال: #۲۵
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۵۷ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
احتمالا منظورشون از دانشجوی خارجی دانشجوهای جنوب لبنان و افغانستانه.
حتما بعدش میخوان تو ایران استاد دانشگاه هم بشن.
پ ن: آخه کدوم دانشجوی خارجی درست حسابی میاد تو ایران مدرک بگیره. ایرانیها که همه دارن میرن اونور آب مدرک می گیرن.

مرد زندانی می خندید..
شاید به زندانی بودن خویش شاید هم به آزاد بودن ما...
راستی زندان کدام سوی میله هاست؟

ارنستو چه گوارا
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۶
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۰۳ ق.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
جزئیات بخشنامه انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به محل زندگی دائم خود

خبرگزاری فارس: جزئیات بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجویان فعلی شاغل به تحصیل در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به محل زندگی دائم خانواده آنها اعلام شد.

قسمت هایی از این بخشنامه:

این بخشنامه فقط یکبار برای متقاضیانی که تقاضای خود را از تاریخ پانزدهم خرداد تا پانزدهم تیر سال ۹۱ تسلیم کنند، قابل بررسی و اجرا است وشامل دانشجویان جدیدالورود در مهرماه ۱۳۹۱ و بعد از آن نمی‌شود….

انتقال به شرط موفقیت در ترم میهمانی دانشجویان فعلی مشغول به تحصیل در رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد نزدیک به محل زندگی دائم خانواده آنها (پدر و مادر یا همسر) به استثنای انتقال به گروه ۱ از جدول همطرازی برای همان رشته و گرایش تحصیلی، در صورت عدم مشروطی در ترم‌های تحصیلی قبلی و موافقت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مبدا و مقصد و کسب معدل میانگین بالاتر از هفده در مدت دو نیمسال متوالی میهمانی و رضایت از عملکرد علمی و فرهنگی دانشجو ودایر بودن رشته و گرایش متقاضی در واحد دانشگاهی مقصد، بلامانع است و در صورتی که رشته و گرایش دانشجوی متقاضی در محل سکونت خانواده دانشجو دایر نباشد می‌تواند به شهرهای همجوار میهمان شود.

دانشجویان دختری که موفق به کسب معدل میانگین بالاتر از هفده از بیست در مدت دو نیمسال متوالی میمانی نشوند ولی معدل میانگین آنها بالاتر از پانزده باشد، تا زمانی که واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد از عملکرد علمی و فرهنگی آنها رضایت داشته باشند و در هیچ ترمی مشروط نشوند، می‌توانند بصورت میهمان در واحد مقصد ادامه تحصیل دهند ولی مدرک تحصیلی آنها باید توسط واحد دانشگاهی مبدا صادر شود.

در طول دوران میهمانی، هزینه ثابت هر ترم باید به واحد دانشگاهی مبدا و هزینه متغیر واحدهای اخذ شده به واحد دانشگاهی مقصد پرداخت شود
گفتنی است، دانشجوی متقاضی نقل و انتقال با استفاده از این بخشنامه می‌تواند در صورت موافقت واحد مبدا از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تیر سال ۱۳۹۱ از طریق سایت نقل و انتقالات واحد دانشگاهی خود ثبت درخواست کند.


برای مشاهده متن کامل بخشنامه می توانید به سایت خبرگزاری فارس و ادرس زیر مراجعه کنید.

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


خبرگزاری فارس
۱۶/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۲۷
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۲:۴۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۲:۴۶ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
آمار دانشجویان ایرانی در ۳کشور/ افزایش دانشجویان ایرانی در تاجیکستان

معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با ارائه آماری از تعداد دانشجویان ایرانی در ۳ کشور، تاکید کرد که تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقطع دکتری در کشور تاجیکستان نشان دهنده رشد ۲۰ برابری است.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: نخستین کشور پرمتقاضی برای تحصیل دانشجویان ایرانی، کشور مالزی است که در مقطع دکتری ۲ هزار و ۶۰۱ دانشجوی دکتری و در مقطع کارشناسی ارشد ۳ هزار و ۱۳۷ دانشجو دارد.

وی اظهار داشت: این آمار در آمریکا برای دوره دکتری ۲ هزار و ۱۹۳ دانشجو و برای کارشناسی ارشد یک هزار و ۱۴۴ دانشجو اعلام شده است.

معاون بورس وزارت علوم با اعلام میزان دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور تاجیکستان اعلام کرد که رشد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مقطع دکتری این کشور ۲۰ برابر شده و هم اکنون تعداد دانشجویان دکتری ۷۱۷ نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد ۳۹ نفر است.

وی با اشاره به ثبت نام برای ارز تحصیلی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۴ نفر در مقطع دکتری، یک هزار و ۹۶۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۷۰۶ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۶ نفر در مقطع کاردانی در سامانه نشا(تحصیل با هزینه شخصی) به منظور دریافت معرفی نامه ارز تحصیلی نام نویسی کرده اند.

وی با اشاره به ۲ تاریخ ارائه معرفی نامه ارز تحصیلی به آن دسته از متقاضیانی که در سامانه نشا ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: ۳ هزار و ۴۶۰ نفر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه جاری و یک هزار و ۴۰۳ نفر نیز در تاریخ ۵ خردادماه می توانند معرفی نامه دریافت کنند.

به گفته معاون بورس وزارت علوم از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه که سامانه نشا بار دیگر فعال شد تاکنون ۴ هزار و ۸۶۰ نفر و کل افرادی که از آبان ماه تاکنون نام نویسی کردند، ۳۴ هزار نفر اعلام شده است.

این مقام مسئول در وزارت علوم همچنین به همکاری بانک ملت با وزارت علوم به منظور ارائه ارز تحصیلی اشاره کرد و گفت: بانک ملت از روزهای اول کاری در نوروز ۹۱ تا ۳۰ فروردین ماه مبلغ یک میلیون دلار ارز تحصیلی به دانشجویان پرداخت کرده است.

خبرگزاری مهر
۱۷/۰۲/۹۱
زمان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت جذب هیئت علمی اعلام شد

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم اعلام کرد که مرحله تکمیل ظرفیت جذب متقاضیان هیئت علمی فراخوان دوم از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود.
محمدرضا مردانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه جذب هیئت علمی وزارت علوم برای تکمیل ظرفیت آن عده از متقاضیان که به مصاحبه دعوت نشده اند از ۲۵ اردیبهشت ماه جاری فعال خواهد شد، ادامه داد: این سامانه به مدت ۱۰ روز تا ۵ خردادماه برای آن عده از متقاضیان که ثبت نام کرده اند اما برای مصاحبه دعوت نشدند، فعال خواهد بود.

وی تاکید کرد که در این مرحله هیچ ثبت نام جدیدی صورت نمی گیرد و متقاضیانی که پیش از این برای مصاحبه دعوت شده اند، حق شرکت در این مرحله را ندارند.

به گفته رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، حدود یک هزار و ۹۰۰ ظرفیت جدید یا کامل شده از سوی دانشگاهها و موسسات برای مرحله تکمیل ظرفیت اعلام شده است.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sepid , reyhaneh64 , SaMiRa.e
ارسال: #۲۸
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۴۰ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۵۶ ق.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
ارائه درس جغرافیای دفاع مقدس در دانشگاهها/ شرایط جذب استاد دفاع مقدس

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به جزئیات نحوه پذیرش استاد درس دفاع مقدس اعلام کرد که [b]کلیات "ادبیات و فرهنگ پایداری" و "جغرافیای دفاع مقدس"
در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم تصویب شده است.

سردار هادی پیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جذب استاد درس دفاع مقدس اظهار داشت: نخستین شرایط برای جذب استادان درس دفاع مقدس سابقه جبهه و برای افراد غیرنظامی حداقل شش ماه سابقه جبهه برای زمان فعلی است.
.
.
.

وی همچنین گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که در استانها دایر هستند استادان را به پژوهشگاه معرفی می کنند که پس از تشکیل پرونده برای این افراد، دوره های آموزشی برای آنان تعریف می شود و پذیرفته شدگان در این دوره ها می توانند تدریس کنند.

سردار پیری به دانشگاههایی که درس دفاع مقدس را تدریس می کنند اشاره کرد و گفت: اگر رتبه بندی کنیم، دانشگاه آزاد دانشگاهی بود که بیش از سایر دانشگاهها از درس دفاع مقدس استقبال کرد پس از این دانشگاه می توان به دانشگاههای سراسری و پیام نور نیز اشاره کرد.

به گفته سردار پیری، استادانی که مدرک دکتری دارند به عنوان هیئت علمی تعریف و جذب خواهند شد البته کسانی که درس دفاع مقدس را تدریس می کنند باید در رشته های مرتبط با این درس مدرک داشته باشند، اما افرادی که در رشته های علوم انسانی مثل جغرافیا و مدیریت هم مدرک دارند امکان تدریس را خواهند داشت.

پ.ن :من خودم کلا با این درسا مشکل ندارم ولی نمی فهمم در مقطع ارشد که کلا باید دروس تخصصی باشند چرا باید از این درسا داشته باشیم! البته از ما که گذشتTongue

خبرگزاری مهر
۱۹/۰۲/۹۱
پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور برای اولین بار در دانشگاه علامه


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد امسال برای اولین بار دانشجوی دکترای پژوهش محور
پذیرش خواهیم کرد.

عبدالله شفیع آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تا کنون فقط دکترای آموزشی پژوهشی در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرش می شد ولی از امسال دانشجوی دکترای پژوهش محور هم پذیرش می کنیم.

وی ادامه داد:دانشجویان پژوهشی آموزشی بین ۳تا ۱۸ واحد آ موزشی و ۱۸ تا ۲۰ واحد پایان نامه می گذرانند تا مدرک خود را دریافت کنند این درحالی است که دانشجویان پژوهش محور بین ۳ تا ۸ واحد آموزشی و مابقی دروس را به صورت پژوهشی با یک وزارت‌خانه و یا مرکز می گذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی یادآورشد: این دانشجویان از طرف وزارتخانه یا موسسه پژوهشی همراه با یک طرح پژوهشی مورد نیاز آن وزارتخانه یا موسسه وارد دانشگاه می‌شوند و هزینه این پروژه توسط آن وزارتخانه یا موسسه پرداخت می شود و در صورتی که دانشجویان نتوانند در مصاحبه دانشگاه امتیاز لازم را کسب کنند نمی توانند به عنوان دانشجوی پژوهش محور وارد دانشگاه شوند.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Aurora , reyhaneh64
ارسال: #۲۹
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۷:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۷:۲۵ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه اموزش عالی در اردیبهشت ماه ۹۱
اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه تهران ۲ اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از ۲۳ اردیبهشت

فهرست اسامی ۵۶۸ پذیرفته شده اصلی رشته های مختلف تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ۲ برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰از طریق سایت این دانشگاه به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
اعلام شد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت بر اساس رشته قبولی آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش،ارائه کلیه مدارک اعلام شده به واحد ثبت‌نام الزامی می‌باشد و بر این اساس ارائه کلیه مدارک اعلام شده به واحد ثبت‌نام الزامی می‌باشد فرم ثبت‌نام دانشجوی کارشناسی ارشد ناپیوسته، فرم تعهد نامه محضری، رسید تحویل سفته، فرم تعهد نامه، فرم تعهدنامه کمیته انضباطی (۲ نسخه)، ۱۲ قطعه عکس اصل شناسنامه و ۲ نسخه کپی از تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و ۲ نسخه کپی از آن، ریز نمرات دوره کارشناسی، اصل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم، اصل گواهی کارشناسی یا دانشنامه یا هر نوع گواهی که نشان دهنده فارغ التحصیل بودن مقطع کارشناسی خواهد بود، اصل و کپی فیش شهریه ثابت و متغیر ، اصل و کپی فیش به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال برای کارت دانشجویی برخی از مدارک ثبت‌نام است.

در صورت داشتن مدرک,UTEST, IELTS, TOEF یا TOLIMO اصل و دو نسخه کپی از آن از دیگر مدارک ثبت‌نام است. همچنین فرم صلاحیت عمومی و کپی تمامی مدارک تحصیلی و شناسنامه‌ای باید برابر با اصل باشد.

خبرگزاری ایسنا
۲۲/۰۲/۹۱

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: najme60 , Pakzad
ارسال: #۳۰
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۴:۵۹ ب.ظ
نمرات مردودی در معدل کل پیام نوریها لحاظ نمی‌شود
برای ورودیهای ۸۶ و قبل از آن؛

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس بخشنامه مقرر شد تا کلیه نمرات مردودی غیر انضباطی دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در پایان تحصیلات و گذراندن کلیه دروس بدون تاثیر در معدل کل محاسبه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالله معتمدی افزود: بخشنامه مذکور شامل دانشجویانی می‌شود که دانشجو بوده و گواهی موقت دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: بر اساس همین بخشنامه عدم احتساب دروس مردودی می‌بایست در هنگام دانش آموختگی انجام شود و سایر خدمات آموزشی دانشجو اعم از سقف انتخاب واحد تغییر رشته، انتقال و غیره باید با احتساب دروس مردودی محاسبه شود.

معتمدی افزود: ساختار سیستم گلستان نیز بر اساس مقررات اصلاح شده و دانشجویان ورودی سال ۸۶ و قبل از آن شامل این بخشنامه شده و می‌توانند از مزایای آن در هنگام دانش آموختگی استفاده کنند.

وی گفت: برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۷ و پس از آن اولین نمره ردی و نمره قبولی در معدل کل ( در هنگام دانش آموختگی ) محاسبه می‌شود.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: najme60


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۲۸۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۶۸۱ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۰,۸۲۵ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  فراخوان داستان کوتاه fas ۱ ۲,۶۴۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mehrad1011
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۴۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۱۹۸ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  ثبت نام آزمونهای آزمایشی مدرسان شریف،کنکور کارشناسی ارشد ،اردیبهشت ۹۶ modaresan sharif ۸۴ ۵۶,۸۰۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۱:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: mohamadreza025
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۲۸۲ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
  کوتاه ترین مسیر در گراف Sanazzz ۳ ۳,۶۲۷ ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۲:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close