زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۵۱ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آیا امیدی هست؟

ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۰۸:۲۷ ب.ظ
آیا امیدی هست؟
سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه. من سر کار می رم و می خوام چند ماه مرخصی بگیرم که بصورت تمام وقت واسه ارشد درس بخونم. آیا امیدی هست و می تونم قبول بشم؟ آیا دیر نشده اگه از دو سه روز دیگه شروع کنم؟ خواهش می کنم کمکم کنید. ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۰۸:۳۳ ب.ظ
آیا امیدی هست؟
(۰۸ آبان ۱۳۹۰ ۰۸:۲۷ ب.ظ)mina_774 نوشته شده توسط:  امیدوارم حالتون خوب باشه. من سر کار می رم و می خوام چند ماه مرخصی بگیرم که بصورت تمام وقت واسه ارشد درس بخونم. آیا امیدی هست و می تونم قبول بشم؟ آیا دیر نشده اگه از دو سه روز دیگه شروع کنم؟ خواهش می کنم کمکم کنید. ممنون

به نظر شخصی من آخرین تایمهایی هست که میشه هنوز استارت زد و میشه موفق بود
البته به شرط انگیزه بالا‌، زمان مطالعه بالا‌، مسیر درست و برنامه منظم
به نظرم اگه این نکات کاملا براتون مهیا هست میتونید ولی اگه این مقدار مرخصی به کارتون یا به وضعیت اقتصادیتون لطمه میزنه و یا این شرایط رو ندارید با فراغت بیشتر برای سال دیگه برنامه ریزی کنید

در هر صورت اگه خواستید برای امسال بخونید توصیه جدی من به شما اینه که اصلا سراغ مرجع خوندن نرید که وقتی نیست
فقط و فقط یه کتاب نکته و تست توی هر درس (اگه بگردید نظرات بچه‌ها در مورد منابع کنکوری در بخش مربوط به منابع هست)


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: z.saeb , Lantern , mina_774
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۱۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ ۰۸:۱۰ ق.ظ، توسط - rasool -.)
آیا امیدی هست؟
دیر نشده.

اینهایی که می گم نظرات منه. و ممکنه کسی قبول نکنه. و اصلا شاید اشتباه باشه.
۱
- سوالات کنکور چند سال اخیر رو خوب و کاملا دقیق بررسی کنید. و سعی کنید مطالبی رو که خیلی مدنظر بوده اند رو استخراج کنید( و مطابق با تیپ سوالات درس بخونید.)( در هر درسی بعضی موضوعات خیلی توی چشم هستند و البته مهم) (خلاصه اینکه درس خوندنتون هدفمند باشه)

۲- در مورد منابع می تونید رتبه های برتر رو ببینید که چی خوندند.

۳- ممکنه شما در یک درس‌، نیاز به کتاب مرجع و در درس دیگه نیاز به مرجع نداشته باشید.( بسته به نوع درس‌، تیپ سوالات اون درس ،پایه‌ی شما در اون درس‌، علاقه‌ی شما به اون درس‌، هدف شما در اون درس توی کنکور که چندتا از سوالاتش رو بخواید بزنید و ... داره )
مثلا در مورد نظریه کتاب پیتر لینز و حل تمریناش به شدت توصیه می شه (هرچند که مرجعه).
ولی مثلا در مورد منطقی نیاز به مرجع احساس نمی شه.

۴- خلاصه اینکه به نظر من سوالات کنکور اونقدر‌ها هم سخت نیستند. شما باید قلق اون درسا دستتون بیاد.

۵- مهم اینکه شما باید دروسی که می خونید بفهمید و در آنها از خود خلاقیت نشون بدید. یعنی از اونچه که می خونید بتونید استفاده کنید و تست حل کنید. و الکی ذهنتون رو پر نکنید.

۶- اینکه شما چه منابعی می خونید هم بسیار مهم است. یرخی منابع هستند که به لطف خدا معجزه می کنند.

۷- عشق و امید و همت و تلاش و پشتکار و داشتن آرامش و صبر در نهایت توکل نیز از پارامترهای بسیار موثر در موفقیت شما هستند.

۸- زیاد هم لازم نیست که خودتون رو با بقیه مقایسه کنید‌، شما تلاش خودتون رو بکنید دیگه بقیه اش با خدا.

۹- باید درست بخونید و مفید.

۱۰- شما نباید خیلی بترسید . خود این ترس استرس درست می کنه و مانع موفقیته.

۱۱- این بررسی رو داشته باشید که شما توی کدوم دروس خیلی قوی و نخبه هستید و نیز ببینید کدوم دروس رو اگه کامل بخونید می شه تقریبا همه‌ی تستاشو زد. بیایید و این دروس رو با تمرکز بیشتر و بهتر بخونید. مثلا به نظر من در دروس مشترک دو درس منطقی و نظریه رو اگه خوب و درست بخونید به نسبت بقیه‌، سوالات بیشتری رو می شه پاسخ داد.

۱۲- شما بالاخره این دروس رو پاس کردید قبلا صفر صفر که نیستید. و حتی در برخی از دروس( اگه حتی صفر هم باشید) برای اینکه راه بیفتید می تونید برید پیش کسی و تیپ سوالات اخیر رو نشونش بدید‌، تا شما رو راه بندازه.

۱۳- تازه تا کنکور کلی وقت هم باقیمونده. مهم اینه که شما این مدت رو با برنامه و درست و مفید و هدفمند از روی منابع درست حسابی و کلیدی ... بخونید.

۱۴- می تونید برخی از دروس رو( البته اگه مبحثی حذف کنید بهتره) حذف کنید( بسته به خودتون) یا اینکه چیزای راحت و تابلو و مباحث مهم و پر سوال اونها رو بخونید که این سوالات رو از دست ندین.
اما دروس و مباحثی رو که قرار گذاشتین که بخونین‌، درست حسابی بخونید .

۱۵- ما نباید به چشم دشمن به دروس کنکور نگاه کنیم بلکه باید اونها رو دوست خودمون بدونیم که ما بواسطه‌ی اونها چیزهای جدید یاد می گیریم.

۱۶- حتی اگه قبول هم نشید حداقل خیالتون از خودتون راحته که شما تلاشتون رو کردین.( و این وسط چیزای خوبی هم یاد گرفتین و فرضا اگه بخواید سال دیگه هم کنکور بدید آماده ترید)

۱۷- نماز اول وقت رو فراموش نکنید که معجزه می کنه.



ضمنا تصمیم گیری با شماست که مثلا سایر شرایط زندگیتون رو هم بسنجید و در نهایت تصمیم خودتون رو بگیرید.

این نکات رو هم (بصورت گزیده )از نوشته های آقای ipoorya رتبه ۳۳ هوش امسال‌، در مانشت می خوندم که لذت بردم (از ایشان متشکرم):

" توصیه‌ها( به عنوان یک برادر کوچک‌تر شایدم بزرگ تر)
*هدف هاتونو بزرگ بگیرید به خدا توکل کنید و تلاش کنید مطمئن باشید موفق می شوید .( مثلا قبولی تو شریف یا تهران یا ... , به نظرم حتی اگر می خواهید دانشگاه شهرتون بمونید , حالا که تلاش می کنید سعی کنید رتبه ای بیارید که هر دانشگاهی رو بتونید برید بعد اون موقع اگه دوست داشتید می مونید یا می رید )

* مهم نیست کدوم دانشگاه درس می خونین (سراسری , آزاد , پیام نور یا ... )یا معدلتون چنده اگر توکل و تلاش داشته باشید حتما موفق می شوید . (اغراق نمی کنم )

* به بقیه داوطلب‌ها , تعداد شرکت کنندگان , دانشگاهی که توش هستند و ... فکر نکنید . فکر نکنید چون آزاد درس خوندید نمی تونید مثلا شریف قبول شید , نه یکی از صندلی های سال بعد دانشگاهی که دوست دارین مال شماست .

* مهم نیست دوستاتون چقدر از شما بیشتر خوندن یا از چقدر از شما زودتر شروع کردن یا رتبه های پارسشون(یا هر موسسه دیگر) یک رقمیه یا صفر رقمیه !!!! مهم اینه که شما موفق می شید و جایی که دوست دارید قبول می شید .

*مهم نیست چند ساعت درس می خونید مهم اینه که درست درس بخونید .

* هیچ موقع برای شروع کردن دیر نیست( البته نباید از این جمله سو استفاده کنید , هر موقعی که شرایطشو داشتید باید بلافاصله شروع کنید )

*اگر وقت کم آوردید به نظرم درسی رو حذف نکنید , مباحث رو حذف کنید اون هم به روش حریصانه, یعنی مباحثی که تو کنکور های ۵-۶ سال اخیر نیومده بود رو نخونید . ممکنه از مباحثی که نخوندید سوال بیاد اما خوب با توجه به قوانین احتمالات اگر با کمبود وقت مواجه شدید این عاقلانه ترین راهکاره . (سعی کنید تعداد مباحثی که حذف می کنید کم باشه)

* اینو باید باور داشته باشید که شما هرچی رو که از ته دل بخواید و تلاش کنید حتما بهش می رسید( مثلا قبولی در شریف )تردید نکنید .

* تردیدها به ما خیانت می کنند ؛ ما را از کوشش بر حذر می دارند و از پیروزی هایی که به احتمال زیاد نصیب ما خواهد شد‌، محروم می سازند (شکسپیر) => هیچ وقت تردید موفق نشدن رو به دلتون راه ندید .
*این نکته یکی از نکات بسیار مهمه‌: احتمالا در طول مدتی که دارید برای ارشد می خونید دچار نا امیدی میشید اما باید بدونید که تقریبا همه ناامید می شن( این یکی از نکاتی بود که دکتر تنهایی هم بهش اشاره کرده بودند )و کسی در نهایت موفقه که امیدشو از دست نده و به تلاشش ادامه بده . این ناامیدی می تونه هر موقعی به وجود بیاد .

* اگر سرجلسه دیدید یک سوالی به نظرتون غلطه , وقتتون رو روش تلف نکنید و برید سوال بعدی .

*اعتماد به نقس خیلی مهمه پس خودتون رو باور داشته باشید .

* باید نقاط ضعفتون رو پیدا کنید تا در جلسه کنکور این اشتباهات رو تکرار نکنید
این جملات از انیشتینه:
-کسی که هیچ وقت اشتباه نمی‌کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمیگیرد.
-هرگز از اشتباه کردن نترسید .اشتباه شکست نیست .اشتباهات شما را بهتر،زیرک‌تر و سریع‌تر می‌کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید . قدرتی که منجر به اشتباه می‌شود را کشف کنید .

*از شکست هاتون ناامید نشید , ادیسون ۹۹۹ بار شکست خورد تا از آخر موفق شد ."

یا علی(ع)


Live in such a way that those who know you but
don't know God will come to know God because they know you

۱۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج , Lantern , Masoud05 , sasanlive , SarahArshad , Dark Knight , Sunshine Off , پشتکار , firouzi.s , irisadaf , dasthayekhaly , fateme66 , vista2000 , mina_774 , mr_azad , ayfer.a11
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۲۹ ب.ظ
RE: آیا امیدی هست؟
نقل قول: مثلا در مورد نظریه کتاب پیتر لینز و حل تمریناش به شدت توصیه می شه .
فکر نکنم بشه با این وقت کم نظریه رو بخونی چون کتاب خیلی سنگینیه
من با موج موافقم الان فقط درس و کنکور
۲
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: موج
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۵۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ آبان ۱۳۹۰ ۰۹:۱۵ ق.ظ، توسط - rasool -.)
RE: آیا امیدی هست؟
دوست خوبم‌، من نگفتم همه‌ی درسا رو بروند مرجع بخونند بلکه گفتم‌: "ممکنه شما در یک درس‌، نیاز به کتاب مرجع و در درس دیگه نیاز به مرجع نداشته باشید.( بسته به نوع درس‌، تیپ سوالات اون درس ،پایه‌ی شما در اون درس‌، علاقه‌ی شما به اون درس‌، هدف شما در اون درس توی کنکور که چندتا از سوالاتش رو بخواید بزنید و ... داره )"
مثلا به نظرم نظریه لینز که مرجعه باید خونده بشه. ولی مثلا در مدار منطقی نیاز به مرجع نیست.

همچنین به نظر من نظریه جزو درسای ساده هستش و می شه همه‌ی تستاش رو زد.. فقط کمی صبر می خواد و ... .

اینها نظرات شخصی من هستند و ممکنه کسی قبول نکنه.و اصلا شاید اشتباه باشه.


Live in such a way that those who know you but
don't know God will come to know God because they know you

۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: hadi_m , sasanlive , Lantern , aatwo , SarahArshad , پشتکار , firouzi.s , mina_774
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۱۰:۱۸ ب.ظ
آیا امیدی هست؟
با سلام
ایا امیدی هست!!!!
یه سئوال ؟
چرا امیدی نیست ؟ میدونید چرا ؟ چون شما فکر میکنید امیدی نیست و گرنه همیشه امید هست ...سخته اما میشه.
من دوستانی رو توی همین مانشت میشناسم و باهاشون درارتباطم که تا ساعت ۵ بعدازظهر سر کار هستن و شبها از ساعت ۸ تا ساعت یک شب درس میخونن .
به نظر شما فرق شما با این ادما چیه؟؟؟
من یه جا دیگه هم گفتم اینجا هم میگم مانشت در عین مزایای مفیدی که داره بزرگترین عیبش اینه که صلب امید میکنه منظورم اینه که اینجا ادما به هم نگاه میکنن و وقتی خودشون رو بادیگران قیاس میکنن دچار یاس و ناامیدی میشن ونسبت به پیشرفت درسیشون دچار ناامیدی میشن .
من خیلی وقته توی مانشت کامنت نگذاشتم وفقط نظاره گر بودم .
بهتون پیشنهاد میدم همراه با یکی از دوستان برنامه ریزی کنید و شروع کنید ...بی خیال نتیجه بشین و به تنها چیزی که فکر بکنید این باشه که تمام تلاشتون رو بکنید و فکر نتیجه بد و یا حتی خوب رو از سرتون بیرون کنیدو فقط به راهتون فکرک نید وتمام تلاشتون رو بکنید....فقط همین
بقیه اش رو بسپارید به کسی که همه چیز به دستان اوست .
دیگه تصمیم با خودتونه
میتو نید قبل از اینکه شروع کنید شکست رو بپذیرید یا اینکه ...
امیدوارم تصمیم درستی بگیرید و با توجه به اینکه تازه به جمع مکانشت پیوستین مطمئن باشید اینجا هستن کسانی که کمکتون کنن .

( انان که طلبکار خدائید , خود ائید ) Heart ( حاجت ز طلب نیست شمائید , شمائید )
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , aatwo , Lantern , SarahArshad , fatima1537 , navid-p , mina_774
ارسال:
۰۸ آبان ۱۳۹۰, ۱۱:۴۴ ب.ظ
Star آیا امیدی هست؟
آره،واقعاً امیدی هست!
اینو واسه این میگم که خودم هم شرایطم یه جورایی مثل شماست!
من آخر بهار خدمتم رو تموم کردم و تابستون خواستم بخونم که کلاً درگیر کارای جانبی شدم (مرتبط و غیرمرتبط) که نتونستم هیچی بخونم.چون از اواخر تابستون هم جایی تمام وقت مشغول کار شدم شرایط خیلی بدی واسم پیش اومد که دیگه اصلاً امیدی نداشتم.اما تصمیمم رو گرفتم و اواخر مهر از کار انصراف دادم و شروع به خواندن کردم(دقیقاً از ۳۰ مهر).ولی توی این مدت هم ناامیدی خیلی به سراغم اومده و هنوز نتونستم کامل وقتم رو به درس خوندن اختصصاص بدم چون کلی از وقتم بیهوده تلف میشه و این تنها نکته منفی کارمه.یعنی انگیزه کافی دارم و اراده کافی هنوز نیست.ولی توکلم واقعاً به خداست و تمام تلاشم رو میکنم که روز به روز بهتر بشم و مطمئنم که خدا تلاش من و هیچ کسی که با جان و دل زحمت بکشه و اراده کنه و هدفی رو دنبال کنه رو بی پاسخ رها نمیکنه.
اینا درددل نبود ولی بخاطر این گفتم واسه اینکه بگم شما تنها نیستید و از این جمع چند ده هزار نفری کنکوری های کامپیوتر یه سری هم هستن که این شرایط رو دارن و اتفاقاً این هنر بسیار بزرگیه که اینا بتونن به موفقیت برسن.مرد روزهای سخت بودن هنر بزرگیه.
انشاءالله چند ماه دیگه که نتایج اومد، شما و من و همه دوستانی که اراده کردن و با جان ودل مایه گذاشتن و به خدا توکل کردن و نتیجه گرفتن‌، قبولی هامون رو به هم تبریک بگیم و خاطرات این روزها رو یادآوری کنیم و این بسیار دلچسب و شیرینه و این ممکن و شدنیست.
توکل بر خدا.

اگر تنها ترین تنهایان شوم باز هم خدا هست، او جانشین تمام نداشتن های من است‎
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sasanlive , - rasool - , SarahArshad , hadi_m , firouzi.s , navid-p , mina_774
ارسال:
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۱۲:۰۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ ۱۲:۰۸ ق.ظ، توسط aatwo.)
آیا امیدی هست؟
من خیلی از این تاپیک خوشم اومد برعکس بعضی تاپیکها که نامیدی به دیگران القاء میکنند امیدوارم همه با امید انگیزه و به دور از استرس بخونند از دوستان عزیز هم بخاطر حرفهای قشنگی که اینجا زدند متشکرم
دوسته عزیز مهم اینه که درسها رو با عشق بخونید اونوقت سختها هم آسون میشه
آدمها گاهی کارهای خالق العاده ایی انجام میدند
البته باور کنید این کار سخت است اما نه خیلی سخت و با همت میشه خودتون رو به پای خیلی افراد رسوند
متاسفانه بعضی از بخشهای مانشت باعث ناامیدی میشه جون افرادی بدونه دقت در گفتن مطالبشون باعث ناامیدی و سر درگمیه دیگران میشن و همچنین خیلی بخشها هم باعث کمک و پیدا کردن را درست میشن و میتونید مطالبه خیلی مفیدی گیر بیارید اما مواظب باشید!
خودت رو سردرگم نکن به چند کتاب بچسب و الکی خودت رو با چندین منبع واسه یه درس گیج نکن و سعی کن اونها رو خوب یاد بگیری
تو ارشد حتی بعضی رتبه های تک رقمی هم بوده به بعضی دروس جواب ندادن پس استرس زیاد نداشته باش
کاش گاهی خودمونم حرفایی که میزدیم برای خودمون هم گوش می دادیم!!!!!!!!!!!
امیدوارم مطالب من هم مثله بقیه دوستان برات انگیزه ایجاد کنه
همت کن و توکل کن بخدا

drink 8 glasses of water a day

۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Lantern , - rasool - , navid-p , mina_774
ارسال:
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۱۲:۲۳ ق.ظ
آیا امیدی هست؟
سلام
یه نظر من هم امیدی هست . اصلا انسان به امید زنده است .
چون وقت کمه درس هایی که تسلط دارید رو از کتاب های کنکوری پیش ببرید بقیه رو هم از روی مرجع( در صورتی که کتاب تست‌ها رو نمی فهمید و بیشتر وقتتون رو تلف می کنه ). تاکیدتون رو بیشتر بگذارید روی مباحثی که ۴-۵ سال اخیر ازش سوال اومده . در صورتی که وقت کم آوردید مباحثی که سال های اخیر مطرح نشده رو حذف کنید.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال: #۱۰
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۷:۱۳ ق.ظ
آیا امیدی هست؟
(۰۸ آبان ۱۳۹۰ ۰۹:۵۰ ب.ظ)yaali نوشته شده توسط:  
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
نه کلا حرفاتون مفید و پر از امید و انگیزه بود ..چرا حذفشون کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , mina_774
ارسال: #۱۱
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۱۲:۴۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷ ب.ظ، توسط firouzi.s.)
آیا امیدی هست؟
امید همیشه هست
من خودم یه نفر رو میشناسم که از آبان شروع کرده بود رتبه یه رقمی اورده بود .فقط باید عاشق درس خوندن باشی تلاش کنی پشتکار داشته باشی وخودتوباور داشته باشی وتردید به دلت راه ندی مطمئن باش که می تونی.
تلاشتو بکن توکلت به خدا باشه

عشق یعنی اشک توبه در قنوت,خواندنش با نام غفارالذنوب
عشق یعنی چشم ها هم در رکوع,شرمگین از نام ستارالعیوب
عشق یعنی سر سجودودل سجود,ذکر یارب یارب از عمق وجود
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , Lantern , mina_774
ارسال: #۱۲
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۲:۳۸ ب.ظ
آیا امیدی هست؟
You can do it if you want!

سپیده که سربزند در این بیشه زار خزان زده شاید گلی بروید شبیه آنچه در بهار بوئیدیم
پس به نام زندگی هرگز مگو هرگز.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , mina_774
ارسال: #۱۳
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۳:۲۸ ب.ظ
آیا امیدی هست؟
دوستان این که امیدی هست؟ بله همشه امیدی هست . شانس هم همیشه هست. ولی بهتره یه کم واقع بین باشیم. ایشون تقریبا سه ماه نیم فرصت دارن که درس بخونن و اگه بخوان گرایش نرم افزار شرکت کنن با ۱۴ درسی که این گرایش داره تقریبا هفته ای یک درسو باید تموم کنن که غیر معقول به نظر می رسه. می دونم که هیچ درسی رو نباید حذف کرد ولی ایشون باید این کارو انجام بدن . حالا من برا ایشون یه پیشنهاد دارم که تجربه شخصیه خودمه شاید به دردشون بخوره.
برای درس زبان تخصصی پیشنهاد می کنم که وقتشونو تلف نکنن و با همون اطلاعات عمومی خودشون سر جلسه حاضر شن.
در مورد دروس ریاضی درس آمار و احتمالات که از لحاظ حجمی که فوق العاده زیاده و در نتیجه خیلی زمانگیر . درس ریاضیات مهندسی که در نگاه اول خیلی مشکله و به مرور زمان ساده و ساده‌تر میشه ولی باز هم با این فرصت گزینه خوبی نیست ولی میشه روی دروس محاسبات عددی و گسسته حساب کرد البته گسسته نسبتا از محاسبات مشکل تره. پس من این دو درسو به ایشون پیشنهاد میدم. (بازم میگم که بستگی به انتخاب خودشون داره)
اما در مورد دروس مشترک هیچ کدومو نباید حذف کرد. دروس مشترک شرط لازم برای قبول شدنه اما کافی نیست. پس نمیشه ریسک کرد. در مورد دروس تخصصی که پایگاه داده آبکی ترین درسه و میشه روش حساب کرد در مورد درس کامپایلر هم همینطور ولی تا اندازه ای مشکل تر. اما در مورد درس زبان های برنامه سازی من که هیچ نظری ندارم بعضی از دوستان می گن که ساده است بعضیا هم که می گن مشکله. مشکله این درس اینه که نمی تونید پیش بینی کنید که چه جور سوالاتی ممکنه مطرح بشه اینو از آزمونای چند سال اخیر هم می شه فهمید. در مورد درس طراحی الگوریتم هم بهتره که خونده بشه.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mina_774
ارسال: #۱۴
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۳:۳۹ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ ۰۹:۵۶ ب.ظ، توسط - rasool -.)
آیا امیدی هست؟
به نظرم اینکه کدوم درس رو حذف کنیم‌، بستگی به فرد داره. و نمی شه خیلی مطلق نظر داد.
چون ممکنه یکی بگه من اینو حذف می کنم ولی همین درس برای دیگری نقطه قوت باشه.
و حتی نمی شه بگیم شرط لازم قبولی دروس مشترکند‌، چون ممکنه کسی مثلا یک درس از دروس مشترک رو حذف کنه و مثلا این فرد بیاد سایر دروس مشترک رو خوب بزنه و دروس تخصصی یا ریاضی رو هم تا حدی خوب بزنه و می بینید که در این صورت هم می تونه جای خوبی قبول بشه.

به نظر من شرط لازم و کافی اینه که کل سوالات رو در حد نرمالی جواب بدیم که البته اگه مشترک بیشتر باشه که چه بهتر چون ضریبش ۴ هستش.
(دیدن کارنامه های ارشد می تونه خیلی مفید باشه و در مورد میزان درصد‌ها‌، به شما دید می ده.

همچنین به قول آقای ipoorya‌:
"*اگر وقت کم آوردید به نظرم درسی رو حذف نکنید , مباحث رو حذف کنید اون هم به روش حریصانه, یعنی مباحثی که تو کنکور های ۵-۶ سال اخیر نیومده بود رو نخونید . ممکنه از مباحثی که نخوندید سوال بیاد اما خوب با توجه به قوانین احتمالات اگر با کمبود وقت مواجه شدید این عاقلانه ترین راهکاره . (سعی کنید تعداد مباحثی که حذف می کنید کم باشه)"

اینهایی که گفتم نظرات منه. و ممکنه کسی قبول نکنه. و اصلا شاید اشتباه باشه.


Live in such a way that those who know you but
don't know God will come to know God because they know you

۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: firouzi.s , f.b
ارسال: #۱۵
۰۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۹:۰۷ ب.ظ
RE: آیا امیدی هست؟
سلام
منم تصمیم دارم از ۱۰ ابان شروع کنم و کاملا ناامید بودم اما وقتی این تایپیک رو خوندم واقعا انر‍ژی گرفتم دست همه درد نکنه با راهنمایی های خوبتون
تصمیم دارم با درسای که برام راحتتر ه شروع کنم
مدار(پوران و هرجا لازم شد مقسمی )
پایگاه (مقسمی و جزوه رانکوهی)
سیستم عامل (مقسمی و جزوه حقیقت)
گسسته(پوران و جزوه سید جوادی)
البته مهر یه فصل از هرکدوم خوندم و الان برای اینها ۲۲ روز وقت گذاشتم لطفا نظرتون رو راجع به منابع و هر راهنمایی دیگه که بنظرتون میرسه بگید

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: mina_774


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سلام آیا اینجا کسی رشتش کامپیوتر هست؟ parisa1140 ۲ ۳,۸۷۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: farsamw
  بعد ۶ سال اومدم، ارشد مهندسی کامپیوتر کسی هست؟؟ seyed_eng ۷ ۵,۵۱۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: iraj.leo
  آیا تبلیغات در اینستاگرام براتون کارآمد بوده؟ کیمیا شیرازی ۰ ۱,۸۶۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: کیمیا شیرازی
  آیا عدم ثبت نام در دانشگاه های مجازی در صورت قبول شدن جریمه دارد؟ sheikhoo ۱ ۲,۶۵۳ ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Iranian Wizard
Smile چطور امکان قبولی در رشته رایانش امن هست؟ نوشتن ۲ ۳,۹۶۹ ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: نوشتن
  شرکت در آزمون دکتری در دو رشته همزمان امکانپذیر هست؟ saharomidi ۳ ۵,۴۲۶ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۰۳:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: saharomidi
  حتماحتما بخوانید درموردافضل بودن امیرالمومنین هستش seyed ehsn ۱ ۲,۹۳۱ ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: banihashem
Wink آیا امکان جایگزین شدن داوطلب باتغییرمشخصات برای آزمون ارشد۹۸وجود دارد؟ p.daliri ۰ ۲,۷۷۸ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ۰۱:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: p.daliri
  آیا امکان ارسال مجدد ایمیل مربوط به پذیرش مقاله در یک ژورنال isi وجود دارد؟ Autumngirl ۴ ۳,۷۷۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: Autumngirl
  کنکور ارشد مجموعه مهندسی کامپیوتر با لیسانسی که گرایشش it هست ؟ mrhosseini97 ۱ ۲,۳۵۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: mahatasa

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close