زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۲:۱۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

یادگیری ایلتس

ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۱:۳۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۵۹ ب.ظ، توسط saeidkhan.)
یادگیری ایلتس
سلام،

از همه دوستانی که اطلاعاتی در مورد این آزمون دارند درخواست میکنم که اینجا به اشتراک بگذارند.
اطلاعات شامل:
تجربیات کاربران از آزمون
سوالات
روش ها
منابع
...

آیلتس همچون تافل، آزمونی است که مهارت‌های ۴گانه در زبان انگلیسی داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد. این ۴ مهارت عبارتند از:

۱. مهارت نوشتن(Writing)
دانش داوطلب در نوشتن متون تحلیلی عمومی‌و هم چنین تحلیل نمودار ارزشیابی می‌شود. در مهارت نوشتاری، داوطلب دو وظیفه (task) دارد. در وظیفه اول (task 1) باید بر اساس نمودارهایی که ارائه می‌شود، تحلیل خود را درباره موضوع مورد نظر در چند پاراگراف ارائه کند.
در وظیفه دوم (task 2)، یک موضوع به داوطلب داده می‌شود تا درباره آن، ظرف ۴۰ دقیقه بنویسد. مجموع کلمات این بخش نباید از ۲۵۰ کلمه بیشتر باشد. معمولا نگارش حرفه‌ای این بخش از ۵ پاگراف تشکیل می‌شود. پارگراف اول مربوط به تحلیل کلی درباره موضوع است.
پاراگراف انتهایی، مربوط به جمع‌بندی داوطلب نسبت به پارگراف‌های دوم، سوم و چهارم که Blueprints نامیده می‌شود، خواهد بود. در پارگراف‌های دوم تا چهارم، داوطلب نظر تحلیلی خود را با ارائه مستندات و دلایلی ارائه می‌کند. توجه کنید که این دلایل الزاما نباید دقیق و علمی‌باشد. در این task، توانایی داوطلب را در توسعه دادن موضوع با نگارش صحیح و گرامر کم غلط مورد سنجش قرار می‌دهند.

۲. مهارت صحبت کردن(Speaking)
دانش داوطلب در صحبت کردن عمومی‌و موضوعی با مصاحبه‌کننده در عرضه ۱۱ تا ۱۴ دقیقه بررسی و ارزشیابی می‌شود. از نظر برخی‌ها، یکی از سخت‌ترین بخش‌های آزمون است. چرا که شما می‌بایست با یک مصاحبه‌کننده در موضوعات مختلف صحبت کنید و نظرات خود را نیز از جنبه‌های مختلفی بسط و گسترش دهید. در این بخش نیز همانند بخش نوشتاری، اهمیتی ندارد که شما منطقی و عقلایی صحبت کنید. مهم آن است که بتوانید درست و دقیق و بدون اشکالات گرامری حرف بزنید و از جنبه‌های مختلف به یک موضوع نگاه کرده و نظر خود را بیان کنید. مثلا از شما سوال می‌شود که چه غذایی دوست دارید . بهترین جایی که دیدید کجا بوده است یا دوست دارید در آینده در چه کسب و کاری فعال شوید. تمام صحبت‌هایی که در ۳ بخش زیر ارائه می‌کنید، ضبط می‌شود تا توسط ۲ ممتحن، بررسی و نمره‌دهی شود.

در بخش ۱ از شما خواسته می‌شود که به پرسش‌های عمومی‌درباره خود و خانواده پاسخ دهید. این قسمت ۴ تا ۵ دقیقه به طول می‌انجامد و پاسخ به برخی از پرسش‌ها در حد یک کلمه یا یک جمله خواهد‌بود.

در بخش ۲ به شما کارتی داده می‌شود که موضوعی روی آن نوشته شده‌است و شما ۲ دقیقه وقت دارید که درباره آن موضوع فکر کنید و ظرف ۵ دقیقه درباره آن صحبت کنید.

در بخش ۳، درباره موضوعی که در بخش ۲ مطرح شده بود، از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که می‌بایست ظرف ۴ تا ۵ دقیقه به آن پاسخ دهید. تفاوت بخش دوم با سوم این است که در بخش دوم،‌ تنها شما هستید که صحبت می‌کنید و مصاحبه‌کننده، وارد بحث به شما نمی‌شود.

۳. مهارت شنیدن (listening)
دانش داوطلب در گوش کردن به نوار پخش شده و پاسخ به پرسش‌های متنوع در آزمون، مورد سنجش قرار می‌گیرد. این بخش شامل ۴ بخش است که ظرف ۳۰ دقیقه در آزمون مطرح می‌شود و ساختاری به صورت زیر دارد. مثلا در بخش اول، یک گفتگوی دو نفره را می‌شنویم که در موضوعات رومزه صورت می‌گیرد و شما باید به جای خالی‌ها پاسخ دهید. در بخش دوم، مونولوگی را می‌شنویم که در موضوعات روزمره است و شما باید بر اساس پرسش‌هایی که مطرح می‌شود و آن چه که گوش می‌کنید، پاسخ درست را انتخاب کنید. در بخش سوم، گفتگویی بین ۴ نفر صورت می‌گیرد که تقریبا پیچیده است و دقت زیادی دارد. قسمت چهارم، یک سخنرانی دانشگاهی در زمینه‌های مختلف است.

۴. مهارت خواندن (Reading)
که توانایی درک مطلب داوطلب را در برخورد با متون عمومی‌در زمینه‌های مختلف، مورد ارزشیابی قرار می‌دهد. این بخش شامل ۴۰ پرسش است که ظرف ۶۰ دقیقه باید به آن پاسخ دهید. پرسش‌های مختلفی با ساختار گوناگون در زمینه‌های متتنوع علمی‌و عمومی‌مطرح می‌شود. بخش ریدینگ، مقوله‌ای است که توان علمی‌دانشجویان را در کار با متون علمی‌و توانایی آن‌ها در درک مطلب در مدت کوتاه نشان می‌دهد.

نمره دهی در آزمون آیلتس
نمره آیلتس در هر مهارت بین ۰ تا ۹ است. کسانی که سطح زبان خیلی پایینی دارند،‌ معمولا نمره ۴ می‌گیرند. اما برای نمره ۵ تا ۶، چند ماه مطالعه کفایت می‌کند. اما برای گرفتن نمره ۶ تا ۶.۵، باید زیاد کار کرد و این موضوع برای نمرات بالای ۶.۵ به حداقل ۹ ماه کار برای کسانی که سطح زبان معمولی دارند، نیاز دارد.

مثلا داوطلبی که نمره ۴ از ۹ بگیرد، فردی است که سواد انگلیسی ابتدایی دارد. نمره ۵ مربوط به داوطلبانی است که سطح سواد کمی‌بهتر از داوطلبان با سطح زبانی ابتدایی دارند اما همچنان از نظر زبانی از حد متوسط نیز پایین‌تر هستند. نمره ۶ مربوط به کسانی است که سطح سواد انگلیسی خوبی دارند اما همچنان عدم دقت و اشکالات گرامری در نوشتار و گفتار آن‌ها به وفور یافت می‌شود. سطح ۷ تا ۹ برای افرادی است که از سطح دانش انگلیسی خیلی خوبی برخوردار هستند. این رنج برای گرفتن پذیرش دکترا با بورس، توصیه می‌شود.

در آزمون آیلتس، میانگین ۴ مهارت به عنوان overall band score در نظر گرفته می‌شود و اگر شما به عنوان مثال در۲ مهارت نمره ۷ و در ۲ مهارت دیگر نمره ۶ کسب کنید، نمره میانگین شما ۶.۵ خواهد بود.

این نمره برای پذیرش در اکثر دانشگاه‌های دنیا در سطح ارشد و دکترا کفایت می‌کند. به شرط این که شما در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کرده باشید.



برگزاری آزمون‌های تعیین سطح توسط آموزشگاه‌ها و حتی سنترهای برگزاری آزمون رسمی‌آیلتس در مراکز استان‌ها کشور، به افرادی که می‌خواهند سطح زبان خود را بسنجند،‌توصیه می‌شود. شرکت در آزمون‌های IELTS MOCK فرصتی برای ارزشیابی سطح دانش زبان انگلیسی افراد، پیش از شرکت در آزمون نهایی است.

رنج نمره‌ای که دانشگاه‌ها برای پذیرفتن کارنامه آیلتس به عنوان سندی دال بر توانایی داوطلب در زبان انگلیسی مد نظر قرار می‌دهد، تفاوت می‌کند. مثلا دانشگاه‌های اروپا برای پذیرش در مقطع کارشناسی، نمره ۶ آکادمیک را مطرح می‌کنند در حالی که دانشگاه‌های امریکای شمالی برای مقطع ارشد و دکترا، نمره ۶.۵ تا ۷ را ملاک قرار می‌دهند. اما برای پذیرش در مقطع کارشناسی، نمره‌ای بین ۵.۵ تا ۶ هم کفایت می‌کند.

کشورهای اسکاندیناوی، برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، رنج ۵.۵، کارشناسی ارشد ۶ و دکترا بین ۶ تا ۶.۵ را مطرح می‌کنند. در حالی که برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکای شمالی یا اقیانوسیه، نمره ای بین ۶.۵ تا ۷ معمولا نیاز است.

آشنایی با مراکز برگزاری آزمون آیلتس
آزمون آیلتس در ایران در مراکز زیر برگزار می‌شود:

سازمان سنجش آموزش کشور
آیلتس تهران
دانشگاه آزاد اسلامی‌
موسسه آموزش عالی دین و دانش
موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

شیوه ثبت نام در آزمون آیلتس
ثبت نام در آزمون از طریق سایت ielts.org امکان‌پذیر است. وقتی وارد صفحه فوق شدید، می‌توانید مکان برگزاری آزمون را انتخاب کرده که با انتخاب نام کشور و شهر، امکان پذیر خواهد بود. روزهای برگزاری آزمون در هر شهر و همچنین موقعیت‌های empty و available در اختیار شما برای انتخاب روز برگزاری آزمون است. بخش‌های بعدی، تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه ارزی می‌باشد.

رفتن از ایران به خصوص در این وضعیتی که کشور در اون قرار داره، شاید هدف خیلی از ماهاست. و یکی از لازمه های رفتن همین زبانه. من دارم واسه ازمون خودم رو اماده میکنم
سطح زبان خوبی ندارم. اما به ایلتس ۶ نیاز دارم برای اینکه بتونم از ایران برم. کسایی که واقعا دوس دارن زبان یاد بگیرن، بیاید با کمک هم مطالب مفیدی رو اینجا پست کنیم تا هم خودمون استفاده کنیم و هم بقیه کسانی که در اینده به مانشت سر خواهند زد ازش استفاده کنن.

اولین تجربه ای که من کسب کردم در مورد ازمون ایلتس اینه که یه موسسه هست که فیلم های انلاین میفروشه. --> موسسه آرمانی
به شدت این موسسه رو توصیه میکنم خیلی از دوستام ویدیو هاش رو خریدن و به شدت راضی هستن. خودتون به سایتش سر بزنید. من خودم هم بعضی از دوره هاش رو خریدم و به شدت به دردم خورد.

من تا حالا ازمون ندادم واصلا نمیدونم ازمونش چطوریه. اگر کسی تجربه داره از ازمون و سوالات یا هرچیزی لطفا بیاد اینجا بگه. ممنون از همه دوستانی که کمک میکنن.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: blackhalo1989 , Saman , zhid , WILL , Paraande , big cloud , negarin_ , The BesT , zahra_ce87 , Milad_Hosseini , .:tarannom:. , SepidehP , farnoosh
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۲۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۲۲ ب.ظ، توسط Saman.)
یادگیری ایلتس
سلام

ما توی کلاس هستیم و از سطح پایه شروع شده،
یک سری جزوه در اختیار ما قرار میدهند و هر هفته یک سری مباحث و یک سری از سوالات در اون سطح رو برامون حل میکنن.
خوبی کلاس برای من این بوده ، که هر چند در سطح پایین، اما ما رو در جریان کلیت کار قرار داده اند.
مثلا در سوالات بخش رایتینگ به ما گفته اند در تسک ۱ و تسک ۲ چه چیزی پرسیده میشه، مدت زمانش چقدره و چه ساختار ها و موضوعاتی رو باید آدم در نظر داشته باشه که بتونه نمره بیاره.
در اسپیکینگ و لیسنینگ پیشنهاد اکید بر روی لیسنینگ و تقلید هست که خود من با گوش دادن مستمر پند پادکست ساده که در کلاس بهمون داده بودن خیلی اوضاعم خوب شد توی صحبت کردن(در همون سطح پایین)
--------------
داخل کار و جزئی تر بپرسید : (ولی من کمی از رایتینگ رو شرح بدم){که دستم بیاد دقیقا مساله و موضوع شما چیه،که قابل بحث باشه و در سطحی که هستم نظر بدم"هر چی به ذهنم میرسه")
مثلا شما باید ایده اولیه ت استرانگ باشه،رابطه بین پارگراف هات منسجم باشه(پیوستگی و انسجام داشته باشن) مقایسه ای باشه یا نقطه مقابل هم. بعد از ایده کلی که در پاراگراف اول میدید،باید اون رو بسط و شرح بدید،پس از اون چند تا مثال بدید،بعد برای بادی اول یه ایده قوی دیگه میدید که زیر مجموعه قبلی هست و به همین ترتیب تا نهایتا یه نتیجه کلی بگیرید،نحوه استفاده از transitions خیلی مهمه اینجا ها،اینکه داری در مورد زمان جمله ها رو بسط میدی یا رابطه رو علت و معلولی بیان میکنی و . . .
در مورد نمودار هایی که برای توصیف بهت میدن اینه که مثلا یه سری عدد و یه سری اطلاعات کلی داخلشه،شما به توصیف و مقایسه اونا میپردازید،مثلا :
کمترین نمره متعلق به دختران است و آنها در هنر قوی تر بوده اند،در اینجا اون سوالی که پرسیده میشه گاهی زمان خاصی رو براش مطرح میکنن که اساس جمله های شما باید بر اساس زمان بیان شده در اونجا باشه، یعنی بیس گرامر زمانی هست که تعیین شده در بالای نمودار، در غیر این صورت شما میاید همه رو حال ساده میگیرید تقریبا مگر اینکه بخواید بیانتون رو خارج از نمودار یا بر اساس گذشته و پیش بینی آینده قرار بدید(که توصیه نمیشه)
در کل قالبش خاص و مشخصه،کافیه دامنه لغات زیاد باشه و موارد زیادی از این دست(نمودار و غیره) رو دیده باشید.در این بین باید یکی باشه که خطاهای شما رو بگیره(به خاطر سرعت پیشرفت).ضمن اینکه پافشاری خود آدم به یادگیری خیلی مهمه. مثلا صبح که از خواب بیدار بشی جدای از هر خوندنی به نظر من باید یه چندتا ویس گوش بدی.
-------------
پری روز یه سری توی کلاس ما بودن همه ۶/۵ تا ۷ گرفتن و رفتن پی کارشون!!(۱سال کلاس بودن،۶ ماهه نخواسته بودن خودشون)
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Paraande , big cloud , .:tarannom:. , saeidkhan
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۲۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۲۹ ب.ظ، توسط WILL.)
یادگیری ایلتس
پیش به سوی بالای ۷

من بعضی کانال‌های اینستا رو دنبال می‌کنم
یه کلاسم می‌خوام برم

ماییم که بی باده و بی جام خوشیم
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Saman , saeidkhan , Paraande , big cloud
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۲۸ ب.ظ
یادگیری ایلتس
خوبی کلاس به نظر من اینه که بهت جهت میده و نمیذاره به بیراهه بری،
اگر استاده خوب باشه و خوب فشار بیاره به نظر من عالی تر هم میشه،
توی دوره قبل من کاری به کار استاده نداشتم، ولی زیادم توو حس و حال کلاس نمیرفت و متاسفانه همین موضوع خیلی به من ضربه زد،
به نظرم آدم باید تکلیف رو با جدیت از استاد بخواد وگرنه هیچ ارزشی نداره.
من الان میخوام وارد۵/۵ بشم، ۳ جلسه میرم، اگر استاده چیزی ازم نخواد از کلاسش در میام که برم جای دیگه.
خود آدمم مهمه، اما وقتی مشغله زیاد باشه، اون بخش که باید برای زبان بمونه آدم شل میشه و ول میکنه،من زمان ازم میمونه برای زبان اما فقط زمانی خوب کار کردم که استاد هم چیزی خواسته، یعنی خلاصه باید یه دغدغه بزرگ باشه برای آدم. خصوصا کسی که قصد رفتن هم داره.

زبان خوندن در حاشیه دروغی بود که . . . که خیلی ها رو بیچاره کرد(مثل من) زبان رو نمیشه در حاشیه خوند یا در خوااااب!!!!!!!!
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: WILL , saeidkhan , Paraande , .:tarannom:.
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۳۰ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۲۲ ب.ظ)Saman.B نوشته شده توسط:  سلام

ما توی کلاس هستیم و از سطح پایه شروع شده،
یک سری جزوه در اختیار ما قرار میدهند و هر هفته یک سری مباحث و یک سری از سوالات در اون سطح رو برامون حل میکنن.
خوبی کلاس برای من این بوده ، که هر چند در سطح پایین، اما ما رو در جریان کلیت کار قرار داده اند.
مثلا در سوالات بخش رایتینگ به ما گفته اند در تسک ۱ و تسک ۲ چه چیزی پرسیده میشه، مدت زمانش چقدره و چه ساختار ها و موضوعاتی رو باید آدم در نظر داشته باشه که بتونه نمره بیاره.
در اسپیکینگ و لیسنینگ پیشنهاد اکید بر روی لیسنینگ و تقلید هست که خود من با گوش دادن مستمر پند پادکست ساده که در کلاس بهمون داده بودن خیلی اوضاعم خوب شد توی صحبت کردن(در همون سطح پایین)
--------------
داخل کار و جزئی تر بپرسید : (ولی من کمی از رایتینگ رو شرح بدم){که دستم بیاد دقیقا مساله و موضوع شما چیه،که قابل بحث باشه و در سطحی که هستم نظر بدم"هر چی به ذهنم میرسه")
مثلا شما باید ایده اولیه ت استرانگ باشه،رابطه بین پارگراف هات منسجم باشه(پیوستگی و انسجام داشته باشن) مقایسه ای باشه یا نقطه مقابل هم. بعد از ایده کلی که در پاراگراف اول میدید،باید اون رو بسط و شرح بدید،پس از اون چند تا مثال بدید،بعد برای بادی اول یه ایده قوی دیگه میدید که زیر مجموعه قبلی هست و به همین ترتیب تا نهایتا یه نتیجه کلی بگیرید،نحوه استفاده از transitions خیلی مهمه اینجا ها،اینکه داری در مورد زمان جمله ها رو بسط میدی یا رابطه رو علت و معلولی بیان میکنی و . . .
در مورد نمودار هایی که برای توصیف بهت میدن اینه که مثلا یه سری عدد و یه سری اطلاعات کلی داخلشه،شما به توصیف و مقایسه اونا میپردازید،مثلا :
کمترین نمره متعلق به دختران است و آنها در هنر قوی تر بوده اند،در اینجا اون سوالی که پرسیده میشه گاهی زمان خاصی رو براش مطرح میکنن که اساس جمله های شما باید بر اساس زمان بیان شده در اونجا باشه، یعنی بیس گرامر زمانی هست که تعیین شده در بالای نمودار، در غیر این صورت شما میاید همه رو حال ساده میگیرید تقریبا مگر اینکه بخواید بیانتون رو خارج از نمودار یا بر اساس گذشته و پیش بینی آینده قرار بدید(که توصیه نمیشه)
در کل قالبش خاص و مشخصه،کافیه دامنه لغات زیاد باشه و موارد زیادی از این دست(نمودار و غیره) رو دیده باشید.در این بین باید یکی باشه که خطاهای شما رو بگیره(به خاطر سرعت پیشرفت).ضمن اینکه پافشاری خود آدم به یادگیری خیلی مهمه. مثلا صبح که از خواب بیدار بشی جدای از هر خوندنی به نظر من باید یه چندتا ویس گوش بدی.
-------------
پری روز یه سری توی کلاس ما بودن همه ۶/۵ تا ۷ گرفتن و رفتن پی کارشون!!(۱سال کلاس بودن،۶ ماهه نخواسته بودن خودشون)

کجا کلاس میرید؟

ماییم که بی باده و بی جام خوشیم
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Saman , saeidkhan , Paraande
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۳۸ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۳۰ ب.ظ)WILL نوشته شده توسط:  
(21 مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۲۲ ب.ظ)Saman.B نوشته شده توسط:  ما توی کلاس هستیم و از سطح پایه شروع شده،

کجا کلاس میرید؟
نمایندگی خانه آیلتس در دیار خودمونSmile
---------------------
اینم عرض کنم خدمت دوستان،
من سطحم خیلی خفن نیست که بخوام نظرات خوبی هم بدم

ولی چیزی که از کلاس یاد میدن رو میتونم انتقال بدم،(تا جایی که وقت کنم، چون من ۷ صبح میرم،۹ شب میامBig Grin )

یه شرطشم این باید باشه که سوالات و مباحث در یه قالب منظم مطرح بشه،و نظر من اینه :
مثلا برای چهار مهارت آیلتس چهار تاپیک مجزا باز بشه.
مثلا طرف بیاد در مورد مهارت ریدینگ وسط رایتینگ سوال بپرسه قاطی میشه و تاپیک رها میشه
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Paraande , saeidkhan
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۴:۴۷ ب.ظ
یادگیری ایلتس
سلام
منابع خوب برای یادگیری بدون کلاس رفتن چیه. کلاس رفتن وقت خیلی زیادی میگیره...
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۶:۱۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۶:۳۰ ب.ظ، توسط Milad_Hosseini.)
یادگیری ایلتس
اگه اطلاعات بیشتری توی این زمینه می خوایید برید به انجمن Applyabroad سر بزنید...اینم لینکش این پایین میذارم..

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اطلاعاتش قدیمیه یخورده...ولی واقعا مفیده تره...
منابع خوبی رو گذاشتن اونجا...حتی اینقد دقیق شدن که راجع به مزکرهای امتحانی هم صحبت میکنن...

رتبه خواهی همچو خورشید از خلایق دور باش ...
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan , Paraande , Saman
ارسال:
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۰۸:۲۰ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۴:۴۷ ب.ظ)Paraande نوشته شده توسط:  سلام
منابع خوب برای یادگیری بدون کلاس رفتن چیه. کلاس رفتن وقت خیلی زیادی میگیره...

فقط علاقه
تنها راه یاد گرفتن غوطه‌ور شدنه که با توجه به اینترنت پرسرعتی که الان همه دارن و اپ‌های خوبی که اومده به راحتی ممکن شده
روزی حداقل بیست دقیقه صبح و بیست دقیقه شب
قبل از خواب هم با جملات و کلمات جدیدی که یاد گرفتین بازی کنید، این کلمات و جملات رو می‌تونید با استفاده از سری‌ کتاب‌های مثلا American English File‌ دنبال کنید که از ۰ تا یه جاهای خوبی می‌بردتان.
از فیلم‌های طنز top notch غافل نشید.
گرامر محدوده،‌ از کتاب Grammar in use 2 استفاده کنید
از نرم‌افزار رزتا استون می‌تونید برای لانچ شدن اولیه استفاده کنید و شتاب بگیرید.

تا جایی که می‌تونید اشتهای خودتون رو تقویت کنید تا اینکه به فکر یاد گرفتن باشید.

ولی با توجه به نبود علاقه، هر راهی به جز کلاس رفتن فقط مدت زمان بیشتری رو به شما تحمیل می‌کنه
کلاس هم بدون غوطه‌وری خودخواسته شما اثر محدودی میذاره


بهترین فرمول: ایجاد علاقه + کار مداوم روزانه (ایجاد غوطه‌وری) + کلاس => نمره بالای آیلتس

ماییم که بی باده و بی جام خوشیم
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Paraande , Milad_Hosseini , saeidkhan , .:tarannom:. , SepidehP
ارسال: #۱۰
۲۱ مهر ۱۳۹۷, ۱۰:۴۳ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۲۰ ب.ظ)WILL نوشته شده توسط:  فقط علاقه
تنها راه یاد گرفتن غوطه‌ور شدنه که با توجه به اینترنت پرسرعتی که الان همه دارن و اپ‌های خوبی که اومده به راحتی ممکن شده
روزی حداقل بیست دقیقه صبح و بیست دقیقه شب
قبل از خواب هم با جملات و کلمات جدیدی که یاد گرفتین بازی کنید، این کلمات و جملات رو می‌تونید با استفاده از سری‌ کتاب‌های مثلا American English File‌ دنبال کنید که از ۰ تا یه جاهای خوبی می‌بردتان.
از فیلم‌های طنز top notch غافل نشید.
گرامر محدوده،‌ از کتاب Grammar in use 2 استفاده کنید
از نرم‌افزار رزتا استون می‌تونید برای لانچ شدن اولیه استفاده کنید و شتاب بگیرید.

تا جایی که می‌تونید اشتهای خودتون رو تقویت کنید تا اینکه به فکر یاد گرفتن باشید.

ولی با توجه به نبود علاقه، هر راهی به جز کلاس رفتن فقط مدت زمان بیشتری رو به شما تحمیل می‌کنه
کلاس هم بدون غوطه‌وری خودخواسته شما اثر محدودی میذاره


بهترین فرمول: ایجاد علاقه + کار مداوم روزانه (ایجاد غوطه‌وری) + کلاس => نمره بالای آیلتس
دقیقا. منم تا الان هرچی سریع یادگرفتم بخاطر علاقه و انگیزه بوده. ممنون از معرفی کتاب ها
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال: #۱۱
۲۲ مهر ۱۳۹۷, ۰۱:۱۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۲۲ ق.ظ، توسط Saman.)
RE: یادگیری ایلتس
من یه نظر بدم برای مدیریت این تاپیک :
==============
شما دوستان میتونید به صورت هفتگی برنامه اختصاص بدید به این تاپیک
مثلا :

ما یه اسکیل داریم تحت عنوان رایتینگ :

از صفر هم شروع کنید :
یکی میاد قالب کلی مهارت رو شرح میده،
یکی چند تا موضوع میده و سایر دوستان برای موضوع ایده های قوی مطرح میکنن،
بعد بعدش برای چندتا از این ایده های قوی بدنه بنویسید و کسایی که سطحشون بالا تره بدنه ها و ایده قوی رو بررسی کنن و بحث کنن.

ایده هایی که قوی نیستن و قوی هستن مشخصه های خاصی دارند که میتونه مورد بحث قرار بگیره اصلاح بشه و غیره این میشه تقریبا نقطه شروع رایتینگ :

من دو تا موضوع میدم دوستان ایده های قویشون رو مطرح کنن :
================
the internet


exercise


میشه برای یک هفته مثلا ۱۰ تا موضوع داد، ایده هاشون رو مطرح کرد، بادی ها رو نوشت و از نظر گرامری و غیره توسط کسایی که سطحشون بهتره بررسی بشه، در این بین میشه شیوه های نوشتن و شروع ایده نویسی تا قانون نوشتن بادی ها مورد بررسی قرار بگیره
========
برای مهارت های بعدی میشه فایل آپلود کرد و غیره!!
===============
نقطه شروعی که من دادم رو ادامه بدید(یا پیشنهاد بهتری بدید)، خداوکیلی این شد ۱۴ ساعته که من فعالم،(قهوه علی کافه خوردم Big Grin )
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan , Paraande , zhid
ارسال: #۱۲
۲۲ مهر ۱۳۹۷, ۰۲:۳۸ ب.ظ
یادگیری ایلتس
(۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۱۶ ق.ظ)Saman.B نوشته شده توسط:  من دو تا موضوع میدم دوستان ایده های قویشون رو مطرح کنن :
================
the internet


exercise

میشه برای یک هفته مثلا ۱۰ تا موضوع داد، ایده هاشون رو مطرح کرد، بادی ها رو نوشت و از نظر گرامری و غیره توسط کسایی که سطحشون بهتره بررسی بشه، در این بین میشه شیوه های نوشتن و شروع ایده نویسی تا قانون نوشتن بادی ها مورد بررسی قرار بگیره
========
برای مهارت های بعدی میشه فایل آپلود کرد و غیره!!
===============
نقطه شروعی که من دادم رو ادامه بدید(یا پیشنهاد بهتری بدید)، خداوکیلی این شد ۱۴ ساعته که من فعالم،(قهوه علی کافه خوردم [تصویر:  biggrin.gif] )
اگر این تاپیک به سمت انجام کارعملی بره خیلی خوب میشه وگرنه تبدیل میشه به "از ایلتس هرچه میخواهد دل تنگت بگو"
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: .:tarannom:. , saeidkhan
ارسال: #۱۳
۲۵ مهر ۱۳۹۷, ۰۱:۴۴ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
این سایت م فکر میکنم مفید باشه


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

"یارب نظر تو برنگردد"
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال: #۱۴
۲۵ مهر ۱۳۹۷, ۰۳:۱۲ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۴۴ ب.ظ)salam5 نوشته شده توسط:  این سایت م فکر میکنم مفید باشه


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
قراره منابع آیلتس معرفی بشه یا منابع زبان (به طور کلی)؟


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال: #۱۵
۲۵ مهر ۱۳۹۷, ۰۵:۵۱ ب.ظ
RE: یادگیری ایلتس
(۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۱۲ ب.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  
(25 مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۴۴ ب.ظ)salam5 نوشته شده توسط:  این سایت م فکر میکنم مفید باشه


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
قراره منابع آیلتس معرفی بشه یا منابع زبان (به طور کلی)؟

توی این سایت یه قسمت مخصوص آیلتس هست
IELST interviw skill
IELTS tips

من این قسمت هاشو دیدم یاد این تاپیک افتادم گفتم شاید به در بخوره

"یارب نظر تو برنگردد"
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan , blackhalo1989


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ۷ قانون طلایی یادگیری آسان مکالمه زبان انگلیسی morweb ۱۲ ۱۰,۹۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۳۹ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  یادگیری لغات حیاتی زبان انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۲,۱۱۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ ۰۴:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  تهیه کتاب یادگیری الکترونیکی هادی اسماعیلی lotuss ۰ ۱,۷۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۰۲:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: lotuss
  سوال یادگیری ماشین isoa ۳ ۳,۸۱۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: BBumir
  چرا یادگیری برنامه نویسی ؟ elecomco ۰ ۲,۲۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  بهترین منبع برای یادگیری برنامه نویسی اندروید M30 ۲ ۴,۴۱۴ ۰۷ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: koosha_ad
  یادگیری برنامه نویسی تا اجرای پروژه های بزرگ The BesT ۳ ۳,۲۳۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۳:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  منبع خوب برای یادگیری JAVA SCRIPT marvelous ۰ ۱,۹۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۸ ۰۱:۱۵ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  بهترین کتاب یا پکیج آموزشی برای یادگیری فن ترجمه انگلیسی چیه؟ saeid4x ۷ ۷,۳۳۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ۰۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close