زمان کنونی: ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۱۲:۴۰ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

برنامه ریزی برای پاییز ۲

ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۵۸ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
پیشتر قول داده بودم برای برنامه ریزی پاییز کمک کنم. تلاشم هست در این تاپیک راهنمایی هایی اعلام کنم که به شما در برنامه ریزی برای پاییز کمک نماید. من قبل آن لازمه که بگم برنامه ریزی پاییز با تابستان خیلی با هم فرق داره و خیلی سخت تر هست. تو تابستان تقریبا همه شرایط یکسان داشتند و میشد یه برنامه ریزی عام برای همه اعلام داشت که هر کس با تغییرات جزئی از آن پیروی کند. اما تو پاییز به دلیل این که شرایط بچه ها خیلی با هم تفاوت دارد خیلی وقتها باید با توجه به شخص برنامه ریزی کرد. منتها از آنجا فرصت این کار برای من مقدور نیست (با توجه به حجم زیاد متقاضی ها )من سعی میکنم اصولی را بیان کنم که طبق این اصول شما شرایط خودتان را با ان وفق دهید. من در برنامه ریزی مذکور تلاش نمیکنم خیلی محدود کنم شما رو و شرایط را طوری تنظیم میکنیم با یکدیگر که هر کس با توجه به شرایط خودش بتواند مشکلش را رفع نماید.
همان طور که قبلا در تاپیک برنامه ریزی مقدمه گفتیم برنامه ما از پنج قسمت تشکیل شده است. بازه زمانی که باید برای هر کدام از این قسمتها در نظر بگیرید و نیز جزئیاتی که باید در نظر بگیرید را بیان میکنم بلکه به درد شما بخورد.
بخش اول: بازخورد و تحلیل نتایج تلاش قبلی:
در این بخش حداکثر یه نیم روز را به تحلیل ازمون قبلی باید بپردازیم. در ارتباط با کارهایی که باید برای تحلیل ازمون انجام دهیم بعد از ازمون اول صحبت میکنیم. اما فراموش نکنید که این مرحله به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست. کسانی که ازمون ازمایشی نمیدهند که خوب این مرحله را شاید نداشته باشند. البته مواردی که ما میگوییم فارغ از رتبه و تراز شما در ازمون ازمایشی میباشد و اگر شما یکی از ازمونهای ازمایشی را از همین مانشت دانلود کنید (معمولا بچه ها در مانشت فایلها را اپلود میکنند) میتوانید تا حدی تحلیل را بر روی کار خودتان انجام دهید.

بحش دوم: فاز مطالعه
اصلی ترین قسمت برنامه ما در ازمونهای ۲۵ درصد همین بخش میباشد. یادمان نرود که تو ازمونهای ۲۵ درصد هدف اصلی ما این هست که درسها رو مطالعه کنیم. همان طور که پیشتر گفته بودم سه دسته داوطلب ممکن است داشته باشیم. پیشنهاد من برای هر کدام از دسته ها این هست که دسته اول ۴ روز، دسته دوم ۶ روز و دسته سوم ۸ روز را به فاز مطالعه اختصاص دهند.
برنامه ریزی برای دسته اول:
فرض من بر این هست که این دسته بیش از دو سوم درسها را مطالعه کردند و قسمت ناچیزی از درسها برای مطالعه باقی مانده است. در واقع فرض بر این هست که بین یک تا سه درس مطالعه نکرده دارند و باقی را مطالعه کردند. توصیه من به این دسته از دوستان این میباشد که زمان خود را به دو قسمت تقسیم کنند. بخش اول به مطالعه درسهای باقیمانده بپردازند و در بخش دوم یک مرور سریع بر درسهای خوانده شده (قسمتهای مرتبط با این ازمون) داشته باشند. بسته به حجم درسها میتواند این مقادیر متفاوت باشد. مثلا میتوان دو روز را به مطالعه درسهای باقیمانده تخصیص داد و دو روز را به مرور. و یا سه روز برای مطالعه یه روز برای مرور. جتی بعضی درسها شاید نیاز به مرور نداشته باشند . این که چطور درسهای باقیمانده را مطالعه کنند به خودشان بستگی دارد. من ترجیحا پیشنهاد میکنم روشتان به این صورت نباشد که یه درس را مطالعه کنید تا تمام شود بعد برید سراغ درس دیگری. بخاطر این که کارایی شما را پایین می آورد. در صورتی که فکر میکنید ۴ روز برای مطالعه کم هست، میتوانید ان را به ۶ روز ارتقا دهید ولی ترجیحا بیشتر از ۶ نشود.

برنامه ریزی برای دسته دوم
این دسته حداقل شش روز و حداکثر هشت روز را باید به مطالعه تخصیص دهند. فرض من بر این هست که این دسته بین چهار تا شش درس مطالعه نکرده دارند. نکات زیر را باید در مورد برنامه خودشان رعایت کنند:
۱- با توجه به زمان مطالعه شان یا عادت مطالعه شان تعداد درسهایی که در طول روز میخوانند را تنظیم کنند من برای زمانهای مطالعه شش ساعت به بالا سه درس را پیشنهاد میکنم و برای شش ساعت به پایین در طول روز دو درس را پیشنهاد میکنم. (البته اگر تا الان عادت کردید روزی دو درس را بخوانید عادت مطالعه خود را به هم نزنید)مثل گروه قبلی من توصیه نمیکنم هر روز را به طور کامل به یک درس اختصاص دهید.
۲- اصل انرژی را همچنان باید در مورد درسها رعایت نمایید. یعنی درسها را طوری برای مطالعه قرار دهید که انرژی که در طول هر روز میگذارید یکسان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این اصل به تاپیک زیر و قسمت مرحله سوم: چیدمان درسها در طول روز و برنامه هفتگی مراجعه کنید

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۳- دو نوع استراتژی برای مطالعه وجود دارد. استراتژی اول بیان گر این هست که درسهای باقیمانده را به دو گروه تقسیم کنیم (با توجه به همان معیارهای چیدمان درسها) و برنامه خود را نیز به دو قسمت تقسیم کنیم برای مطالعه این دروس. مثلا فرض کنید شش روز زمان داریم. و شش درس. برنامه خود را به دو تا سه روز تقسیم کنیم و سه روز اول برای سه درس اول و سه روز دوم برای سه درس بعدی.
استراتژی دوم اینه که تمام درسها رو به طور همروند در طول کل برنامه تقسیم کنیم. مثلا روز اول و چهارم دو درس، روز دوم و پنجم دو درس و روز سوم و ششم دو درس دیگر را مطالعه کنیم. من خودم استراتژی اول رو ترجیح میدم اما همه مثل هم نیستند. ممکنه استراتژی دوم برای شما اثرگذارتر باشد.
۴- مرور درسهایی که در تابستان و یا قبل از شروع این برنامه خوندیم نباید زمان زیادی از ما بگیرد و حداکثر در یک یا دو روز جمع شود.

برنامه ریزی برای دسته سوم
فرض من برای این دسته این هست که کمتر از سه درس را مطالعه کردند. و بین شش تا تمام درسها را برای مطالعه دارند. کارهایی که این گروه باید انجام دهند این میباشد.
۱- استخراج کل ساعات مطالعه و ظرف بندی دروس: به احتمال قریب به یقین این دسته از داوطلبان نخواهند رسید تمام مطالب رو پوشش دهند و زمان کم خواهند اورد. بنابراین قبل از شروع به برنامه باید ظرفهای مطالعاتی خود را به طور دقیق مشخص نمایند. دو کار میتوان کرد.
۱- حذف مطالب از درسها : در این روش میتوانند یه سری مباحثی که اهمیت کمتری دارند را برای این ازمون حذف نمایند. برای بچه های ایتی من یه سری راهنمایی هایی تو برنامه ریزی برای پاییز ۱ ارائه کردم

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۲- حذف دروس: راه دوم و ساده تر اینه که یه سری دروس رو حذف نماییم. توجه داشته باشید که ما این دروس را به طور کامل حذف نمی کنیم بلکه از این ازمون فعلا حذف میکنیم و سعی میکنیم تو پنجاه درصدها جبران کنیم این حذف کردن هارو.
حال کاری که باید بکنیم اینه که بیایم بگیم تو ساعات مطالعه ما ظرف هر درس چقدر خواهد بود. برای این که استرس نگیریم زمانمان را به دو قسمت تقسیم میکنیم. مثلا فرض کنید هشت روز قراره مطالعه کنیم. ما هشت روزمان را به دو تا چهار روز تقسیم میکنیم. به همین نسبت بر حسب زمانی که به هر درس تخصیص دادیم سعی میکنیم درسها را به دو گروه تقسیم کنیم. یه سری دروس را در چهار روز اول و یه سری دروس را در چهار روز بعدی میخوانیم.
۳- باقی مراحل مطالعه مشابه روشی است که برای گروه قبلی توضیح دادیم و مراحل ۱ و ۲ و۳ را تکرار میکنیم .
۴- البته یه کار دیگری که این گروه میتوانند بکنند این هست که مثلا اگر هشت روز برای مطالعه زمان گذاشتند برنامه ریزیشون رو بر مبنای شش روز تنظیم نمایند و دو روز اخر را برای جبران عقب ماندگی های شش روز قبلی بگذارند. یعنی درسی اگر بیشتر از ظرفش طول کشید و یا نرسیدیم طبق برنامه یه سری درسها رو بخونیم تو این دو روز جبران کنیم. این برای کسانی خوبه که برنامه شان معلوم نیست خیلی.

بحش سوم: فاز تست زنی
علت این که ما این بخش رو از فاز مطالعه جدا کردیم، ایجاد تمرکز بیشتر بر روی تست زنی میباشد. اگر میخواستیم این فاز را با فاز قبلی یکی کنیم برنامه ریزی به مراتب دشوارتر میشد. در این فاز نیز به ازای هر گروه توصیه هایی داریم
برنامه ریزی برای دسته اول:
این دسته از داوطلبان باید بین سه تا شش روز را به این مرحله تخصیص دهند. برای تست زنی ترجیحا روزی اقلا سه درس را انتخاب کنید. برای این که یاد بگیرید بین درسها سوییچ کنید . چون ما قراره ده تا دوازده درس رو پشت سر هم در یک بازه زمانی کم تست بزنیم. بنابراین باید تمرین برای این کار داشته باشیم. موارد زیر را باید در نظر بگیریم
۱- اولویت بندی تستها:
اولویت ما در ازمونهای بیست و پنج درصد تستهای سال هشتاد و پنج تا نود و فقط تستهای سراسری هستش. در واقع در این مرحله ما تستهای ازاد و تستهای هشتاد و پنج به قبل و نود به بعد را حذف میکنیم. ترجیحا بچه های ایتی تستهای کامپیوتر رو بزنند و بالعکس.
۲- تمرکز تست زنی:
ما قبلتر ها دسته بندیمون رو از درسها ارائه کردیم.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

میدانیم که دروس عزیزدردانه چی هستند، دروس پرتوقع چی هستند، دروس دوست داشتنی چی هستند . تمامی درسها باید در این سه گروه قرار بگیرند.
دروس عزیز دردانه: ان درسهایی میباشند که مثل بچمون دوسشون داریم و بیشترین توجه را به آنها داریم. معیارهای انتخاب انها در همان تاپیک اعلام شده است.
دروس پرتوقع: درسهایی مهمی هستند که معمولا تست زدن انها زمان زیادی میگیرد (و نیز مطالعه انها) و این درسها تعیین کننده هستند ولی نیاز به زمان بسیار زیادی برای رسیدن به تسلط دارند.
دروس دوست داشتنی: ان دسته از دروسی هستند که عزیز دردانه نیستند ولی پرتوقع هم نیستند. نه ازاری دارند و نه به ما حالی قراره بدهند.
جال با توجه به این طبقه بندی که برای دروس کردیم تمرکز تست زنیمون رو مشخص میکنیم:
دروس عزیز دردانه: هر تستی دیدیم میزنیم. باید روی تمام تستهاشون زا سخت بگیر تا اسون مسلط بشیم. ما قرار این درسها رو قورت بدیم پس باید تمامی تستهای ممکن این درسها که در کنکورهای پیشین امده را ببینیم و بفهمیم.
دروس پرتوقع : اصولا ما ادعامون اینه که قراره رتبه برتر بشیم و تا اینجای کار هم خوب پیش رفتیم (دسته اول رو عرض میکنیم) پس وقت کافی برای حل تستهای این دروس را داریم. راجع به این دروس نیز تلاش میکنیم تمامی تستهای انها (از تستهای سخت گرفته تا اسان را حل نماییم و تحلیل کنیم برای خودمان)
دروس دوست داشتنی: با توجه به زمانمان تصمیم میگیریم که ایا همه تستهای انها را بزنیم یا فقط تستهای متوسط یا ساده رو. بعد از این همه مدت باید تشخیص بتونیم بدیم چه تستهایی ساده هستند چه تستهای دشوار.
۳- ایجاد بانک تست یا چک لیست تستی :
بعد از این که تست زنی به پایان رسید باید برای خودمان بانک تست ایجاد کنیم. در این بانک تست سعی میکنیم مبحث به مبحث به صورت درختی برای خودمان جدا کنیم و در جلوی هر مبحث ادرس تستهایی که غلط زدیم و یا درست زدیم ولی با کیفیت بودند را یادداشت کنیم. توجه کنید که بعضی ها میگن خوب تو همون کتاب علامت میزنیم. من پیشنهاد میکنم این کار رو نکنید به دو دلیل
۱- شما هیچ وقت اماری از تستهایی که باید مرور کنید ندارید و همین باعث ایجاد استرس میشه برایتون
۲- این که برید کتاب رو بگردید و تستهای علامت زده رو بخونید باعث میشه وسوسه شید و هی بخواهید دو تا تست بالاتر و دو تا تست پایینتر رو بزنید که همین وقت زیادی از شما میگیره. داشتن یه چک لیست که شما فقط بر مبنای ان میرید و تستها رو مرور میکنید تو صرفه جویی زمان خیلی کمکتان میکند.
مرور این تستها ر ازمونهای پنجاه درصد و جامع انجام میشود و به مرور زمان حجم این بانک تست شما باید کم شود. مثلا در مرحله ازمون ۲۵ درصد شاید به ازای مبحث مرتبه ها ۲۰ تا تست رو به چک لیستتان اضافه کردید اما در مرحله ۵۰ درصد بعد از مرور این تستها میبینید ۱۰ تاشو فول یاد گرفتید. این ۱۰ تا رو از بانکتون حذف میکنید. این طوری به مرور زمان میبینید دم کنکور به ازای هر مبحث شاید دو یا سه تست برای مرور داشته باشید.

۴- برنامه ریزی برای تست زنی
اولویت قطعا دروس عزیز دردانه هستند و سپس دروس پرتوقع. و بعد از ان درسهای دوست داشتنی. اگر فکر میکنیم وقت کافی داریم میتوان در هر روز یکی از هر سبد برداشت. مثلا صبح تست یه درس پرتوقع رو بزنیم ظهر یه درس دوست داشتنی و شب یه درس عزیز دردانه. حتی اگر بیشتر از سه درس در طول روز بشود به نظرم ایرادی نداره و بهتر هم هست. این طوری یاد میگیرید بهتر سوییچ کنید.
دسته بندی شما میتونه بر حسب ترتیب دفترچه هم باشه. مثلا اگر تو دفترجه اول ساختمان گسسته میزنی بعدش ساختمان داده بعدش طراحی امروزتون تستهای این سه درس رو بزنید فرداش تستهای مهندسی نرم و شبکه.
یا بچه های کامپیوتر یه روز رو بگذارند تستهای ریاضیات رو بزنند. دو روز را تستهای مشترک یه روز تست تخصصی.
این طوری به مرور زمان عادت میکنی ترتیب درسها تو ذهنت رعایت شه و جزئی از ضمیر ناخوداگاهت میشه.


برنامه ریزی برای دسته دوم
این دسته از داوطلبان بین چهار تا شش روز برای این مرحله فرصت خواهند داشت. این دسته از داوطلبان باید مراحل زیر را انجام دهند
۱- اولویت بندی تستها:
این مرحله کامل شبیه گروه قبلی هست. با این تفاوت که درسها یا مباحثی که در مرحله مطالعه حذف کردیم (به دلیل ذیق وقت، از مرحله تست زنی هم بالطبع حذف میشوند)
۲- تمرکز تست زنی:
در این مرحله این دسته از داوطلبان برای دروس عزیز دردانه تمامی تستها را میزنند. اما برای دروس پرتوقع و دروس دوست داشتنی به طریق زیر عمل میکنند
دروس پرتوقع: تمرکز ما تستهای ساده و متوسط این دروس میباشد. از بین دروس پرتوقع حداکثر یک یا دو درس را انتخاب میکنیم تا در مرحله ازمون ۲۵ درصد تستهای سخت و دشوار انها را بزنیم. باقی را به ازمونهای پنجاه درصد یا جامع موکول میکنیم. تشخیص این که چه تستی دشوار هست چه تستی ساده متوسط باید با خودتان باشد که در طول ازمون هم یاد بگیرید چطور تستهای متوسط و ساده را شکار کنید.
دروس دوست داشتنی: تو این دروس اصلا سراغ تستهای سخت نمیریم و فقط تستهای متوسط و ساده. اگر رسیدیم تو ازمونهای پنجاه درصد یا جامع تستهای دشوار رو حل میکنیم.
۳- ایجاد بانک تست یا چک لیست تستی :
کاملا مشابه با دسته قبلی عمل میکنیم.
۴- برنامه ریزی برای تست زنی
گروه قبلی احتمالا تستهای خیلی از دروس رو پیشتر زده بودند. برای همین نیاز چندانی به برنامه ریزی دقیق نداشتند. اما این گروه احتمالا خیلی کم تست زدند. پیشنهاد من اینه که برای هر کدام از درسها ظرف زمانی تعیین کنید و تنها در قالب همان ظرف برای اون درسها تست بزنید. این قالب بندی بهتره که بر اساس نوع درس (عزیز دردانه، پرتوقع، دوست داشتنی) باشد. یادتان باشد اینجا دیگه درس خوندن نیست که بگی وسط کار مونده بگذاریم تموم بشه. اینجا تست زنیه. فوقش اینه که از هر درس یه سری تست نزده باقی میماند که این عقب ماندگی رو در ازمون پنجاه درصد یا جامع جبران میکنیم. نحوه چیدمان درسها در طول روز به مانند گروه قبلی میباشد.

برنامه ریزی برای دسته سوم
این دسته از دواطلبان حداکثر چهار روز زمان برای تست زنی در مرحله ازمون ۲۵ درصد خواهند داشت. پس باید برنامه ای بسیار دقیقتر داشت باشند.
۱- اولویت بندی تستها:
این مرحله کامل شبیه گروه اول هست. با این تفاوت که درسها یا مباحثی که در مرحله مطالعه حذف کردیم (به دلیل ضیق وقت، از مرحله تست زنی هم بالطبع حذف میشوند)
۲- تمرکز تست زنی:
برای دروس عزیز دردانه تمامی تستها را میزنیم. برای دروس پرتوقع فقط تستهای متوسط و ساده. برای دروس دوست داشتنی یه تعداد تست محدود صرف اشنایی. چون وقت زیادی برای تمرکز روی انها نداریم. (اگر رسیدیم تستهای ساده و متوسط را میزنیم)
۳- ایجاد بانک تست یا چک لیست تستی :
کاملا مشابه با دسته قبلی عمل میکنیم.
۴- برنامه ریزی برای تست زنی
کاملا مشابه گروه دوم عمل میکنیم با این تفاوت که زمانی که به تست زنی هر درس اختصاص میدهیم به دلیل تایم کمتر ، قطعا محدودتر خواهد بود.


در تاپیکهای بعدی سعی میکنم نکات تکمیلی این برنامه و نیز جمع بندی رو هم اضافه کنم. مورادی که باقی مانده است عبارتند از:۱
۱- تستهای تالیفی و مسائل کتب مرجع رو چه کنیم؟
۲- چطور جمع بندی کنیم؟
۳- خلاصه برداری کی انجام بدیم؟
۴- تستهای ۹۱ و ۹۲ رو کی بزنیم؟
۵- ازمون پنجاه درصد چه کنیم؟
۶- نحوه برخورد با ازمونها و تحلیل ازمون به چه صورت باشد؟

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۲۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SnowBlind , Doctorwho , m_molodi , s.sharif , maryam.raz , Afroz , elynn66 , ican , tabassomesayna , ehsan2010 , e2000 , alice , abibib , sybarite , sir_ams , Saoshiyant , m_ok , friends , آرمانا , Mänu , Mohammad.K , sarehkar , fatemeh69 , inmahdi , jigarak , student_92 , M.Amin.M , tarane1992 , mahtab69 , tinafanavari , par par_92 , mgshervin , amin750 , amin222 , yahyazahedi , asiehmohammadian , zeinab-v , marisa , احسان مومنی , Good! , fati_mah , aniss , somaieh_hassani , nasim_msd , atyla , بنفشه , msalehi1991 , reyman , Mojde# , Soodabezare , ati314 , نارین , alagh , hamed2005 , narjesk , jparisa , رعنا , happy07 , ریحان , MINA 73 , kimiagar , farhad_vr32 , shaheen.1366
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۷:۴۵ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای پاییز ۲
ممنون از آقای جهانی .
راهنماییهاتون مثل همیشه خوب و پر محتوا بود
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۱۹ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
بسیار ممنونم آقای جهانی
من از صحبتهای شما اینجور برداشت کردم که اول مبحث تمام دروس رو مرور کنیم و بعد بریم سراغ تست زنی
خواستم بدونم دلیل خاصی دارین؟
من خودم ترجیح میدم اول یه فصل مرور کنم و تست بزنم بعد برم سراغ مبحث بعدی حالا نه دقیقا پشت سرهم با فاصله یه روز اکثرا
میخوام نظر شمارو بدونم البته من سال دوممه

ریشه ی اعتقاد از آنجا خشک می شود
که بخواهند تحمیلش کنند...


باید دنبال شادی ها گشت، غمها خودشان ما را پیدا می کنند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۴۴ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
سلام.
با تشکر از مطالب مفیدی که می گذارید.
منظور از فاز مطالعه، مطالعه ی ۲۵ درصد اولی هست که نخوندیم؟ یا مطالعه ما می تونه شامل مباحثی از حتی اواخر کتاب هامون باشه؟ یعنی با اومدن فردا، دیگه هیچ کاری به غیر از ۲۵ درصد اول نداریم؟
باز هم از راهنمایی شما ممنونم.

صد سال ره مسجد و میخانه بگیری/ عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری
بشنو از پیر خرابات تو این پند/ هر دست که دادی به همان دست بگیری
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SnowBlind
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۵۷ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
همچنان مفید
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۴۰ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای پاییز ۲
قبل از تست زنی خلاصه برداری لازمه!
Huh

یعنی بعد از فاز مطالعه و قبل از فاز تست زنی خلاصه برداری مطالب اون هم به صورت درختی و موضوعی به تثبیت مطالعه دروس و بالا بردن تسلط تست زنی کمک میکنه!!
Undecided
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۵۷ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
اقای جهانی ممنون از کمکتون ولی من نمدونم واقعن واسه کسی که از صفر از مهر شرو میکنه و دانشگام داره و با اینهمه پروژه اصن امیدی هس قبول شه ؟
۰
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۲۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۳۳ ق.ظ، توسط jahani.)
RE: برنامه ریزی برای پاییز ۲
(۱۹ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۴۰ ب.ظ)elirahman نوشته شده توسط:  قبل از تست زنی خلاصه برداری لازمه!
Huh

یعنی بعد از فاز مطالعه و قبل از فاز تست زنی خلاصه برداری مطالب اون هم به صورت درختی و موضوعی به تثبیت مطالعه دروس و بالا بردن تسلط تست زنی کمک میکنه!!
Undecided

بین خلاصه برداری و بین مرور تفاوت هستSmile قبل از تست زنی نیاز به مرور هست و نه خلاصه برداریSmile خلاصه برداری به وقتش و در ازمونهای پنجاه درصد و یا بعد از تست زنی باید انجام شودSmile

(۱۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۴ ب.ظ)ican نوشته شده توسط:  سلام.
با تشکر از مطالب مفیدی که می گذارید.
منظور از فاز مطالعه، مطالعه ی ۲۵ درصد اولی هست که نخوندیم؟ یا مطالعه ما می تونه شامل مباحثی از حتی اواخر کتاب هامون باشه؟ یعنی با اومدن فردا، دیگه هیچ کاری به غیر از ۲۵ درصد اول نداریم؟
باز هم از راهنمایی شما ممنونم.

من قبلا هم اعلام کردم که از این به بعد برنامه ریزی ما بر مبنای برنامه ریزی ازمونها خواهد بود.Smile

در ارتباط با خلاصه برداری توضیحاتی در اینجا اورده شده است

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
امیدوارم که به کار اید.

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SnowBlind , Doctorwho
ارسال:
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۲:۴۲ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
من قبلا هم اعلام کردم که از این به بعد برنامه ریزی ما بر مبنای برنامه ریزی ازمونها خواهد بود.Smile
یعنی چی؟یعنی من که هنوز همه درسام تموم نشدن و مثلا ۶۰درصد کتابامو خوندم دیگه روال خوندن خودمو بزارم کنار و ازاول واسه ازمونا بخونم فقط؟خیلی سخته این کار

به مصلحتم نبود
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۱۹ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
ممنون بابت پست مفیدتون
نوشتین که گروه سوم ۸ روز مطالعه و ۴ روز تست
روزهای باقیمانده رو چه کار کنیم؟؟

برای چیزهایی که میخوایم بجنگیم، تلاش کنیم، سختی بکشیم و تا بهش نرسیدیم از پا ننشینیم
حتی اگه چندین و چند بار شکست خوردیم
به ادیسون نگاه کن...!!!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۵۰ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
ممنون آقای جهانی میشه بگین مرور چه شکلی باشه
یه توضیحی بدین؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۴۰ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
سلام آقای جهانی از این همه وقتی که برامون میذارین ممنونم
دو سال پیش که کنکور دادم زبان خوندم ولی فقط ۴ در صد زدم ، به خاطر همین درصد پایین امسال تا حالا زبان نخوندم ، به نظر شما کلا حذفش کنم یا بخونم ؟
در فاز تست زنی فقط تستهای مربوط به ۲۵٪اول رو بزنیم ؟
اگه جوابمو بدین ازتون ممنون میشم .

هر کاری که دیگران می توانند انجام دهند تو هم می توانی و هر کاری که دیگران نمی توانند انجام دهند تو باید انجام دهی !!!
" ضرب المثل ژاپنی "
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۴۷ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای پاییز ۲
(۲۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۲۹ ق.ظ)jahani نوشته شده توسط:  
(۱۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۴۴ ب.ظ)ican نوشته شده توسط:  سلام.
با تشکر از مطالب مفیدی که می گذارید.
منظور از فاز مطالعه، مطالعه ی ۲۵ درصد اولی هست که نخوندیم؟ یا مطالعه ما می تونه شامل مباحثی از حتی اواخر کتاب هامون باشه؟ یعنی با اومدن فردا، دیگه هیچ کاری به غیر از ۲۵ درصد اول نداریم؟
باز هم از راهنمایی شما ممنونم.

من قبلا هم اعلام کردم که از این به بعد برنامه ریزی ما بر مبنای برنامه ریزی ازمونها خواهد بود.Smile

خیلی ممنونم که برای پاسخ دادن به بچه ها زمان می گذارید.
آقای جهانی، همونطور که قبلتر گفته بودید، برنامه آزمون ها یک مقداری نا موزون هست. مثلأ آزمون ۲۵ درصد اول هوش برای آمار فقط آنالیز ترکیبی، آزمون ۲۵ درصد دوم فقط احتمال و بقیه مباحث در دو آزمون بعد تقسیم شده اند. و متأسفانه خیلی ها فصل های توزیع ها و آزمون و برآورد رو یا نخوندن یا خوب نخوندن. در درس های اینچنینی هم نباید وقت روی مطالبی که نخوندیم بذاریم؟ اون آخرش پوستمون کنده نمی شه؟!

صد سال ره مسجد و میخانه بگیری/ عمرت به هدر رفته اگر دست نگیری
بشنو از پیر خرابات تو این پند/ هر دست که دادی به همان دست بگیری
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۸:۵۴ ب.ظ
برنامه ریزی برای پاییز ۲
فوق العادست این اقای جهانی مثه من
دستتون درد نکنه خیلی خیلی مرسییییییییییییی
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۲۰ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۰۳ ب.ظ
RE: برنامه ریزی برای پاییز ۲
(۲۰ مهر ۱۳۹۲ ۰۳:۱۹ ب.ظ)amin750 نوشته شده توسط:  ممنون بابت پست مفیدتون
نوشتین که گروه سوم ۸ روز مطالعه و ۴ روز تست
روزهای باقیمانده رو چه کار کنیم؟؟
ما ۱۴ روز وقت داریم بین هر ازمون (با توجه به ازمونهای مدرسان و پارسه گفتم) ۱ روز که خود ازمونه ۱ روز مرور میمونه ۱۲ روز. اگر ازمون دیگری میدید خوب باید خودتان وقتتان را متناسب با تایم ازمون برنامه ریزی کنیدSmile

من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم تو خواه پندگیر خواه ملال
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: amin750


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۳۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۸۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۵۰۲ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۹۰ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  درخواست برنامه برای اردینو در iot seokheiry ۱ ۲,۹۹۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: iot-programer
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۸۵ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۷۲ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۳۱۶ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۸۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  چرا یادگیری برنامه نویسی ؟ elecomco ۰ ۲,۲۷۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: elecomco

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close