زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۴۱ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱

ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۱۶ ق.ظ، توسط homa.)
مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱

بنام خدا
موفقیت شما را مجددا"در آزمون کارشناسی ارشد،تبریک میگم.بسیاری از داوطلبین شرکت کننده در این ازمون مایلند راه و روش شما را برای غلبه بر سد کنکور بدانند.پاسخهای شما در سالهای آینده برای بسیاری از داوطلبان مفید و مورد استفاده خواهد بود.
از اینکه لطف میکنید و سوالات مصاحبه را ،که سوالات جمع قابل توجهی از دوستان شما در مانشت هست جواب میدین بسیار ممنونم.اگرچه سوالات زیاد بنظر میرسه ولی بعضی جوابهای کوتاه و یک کلمه ای دارند. با اینحال پاسخ به سوالات اختیاری است و میتونید بعضی که دوست ندارید را جواب ندید یا فقط یک قسمتهای دلخواهش را جواب بدید.



مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

سلام. من محمد(نام کاربری mohammad_13690 ) هستم، متولد سال ۱۳۶۹ در شهر قم، ورودی ۸۷ به رشته ی کامپیوتر (نرم افزار) دانشگاه صنعتی شاهرود با رتبه ۷۰۰۰ کنکور سراسری.


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کارشناسی پیوسته، در حال تحصیل هستم.


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

با علاقه و بدون شناخت، این رشته برام انتخاب شد!
همه ی درس های کامپوتر رو خیلی دوست دارم.


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

صنعتی شاهرود


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

به خاطر معدل درس نخوندم، با علاقه خوندم. درس ها رو توی کلاس یاد میگرفتم و توی فرجه ها می خوندم. اکثر درسها رو دوست داشتم، فقط ریاضی ها رو دوست نداشتم که ۱۰، ۱۱ میشدم، درسهای تخصصی رو اکثرا خیلی دوست داشتم و خوب میشدم.


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

نه به ارشد فکر نکرده بودم، از تابستون یادم افتاد کنکور ارشدی هم هست.


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

علاقه شدید به هوش مصنوعی داشتم و دارم و به گرایش های دیگه فکر نمیکنم.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

پارسال آزمایشی شرکت کردم که یه درسایی رو پاس نکرده بودم و درس هم نخونده بودم و رتبه ۲۲۰۰ آوردم.
امسال ۳۳ هوش شدم با این درصدها:
زبان:۳ ، ریاضی:۳۷ ، مشترک:۶۵ ، هوش:۲۳


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

سوالتون رو به دو بخش تفکیک میکنم:
سوال اول: درس خوندن برای پایانترم و برای کنکور متفاوته؟ بله،
توی هر ترم فقط با چند درس روبرو هستیم، اما برای کنکور حجم بالایی رو باید مطالعه کنیم؛ توی ترم خیلی وقت داریم و میتونیم روی تک تک مباحث درسی کار کنیم، اما برای کنکور برای هر درس وقت کمتری داریم؛ توی ترم با درسهایی روبرو هستیم که چیز زیادی ازشون نمیدونیم و باید اون ها رو از نو یاد بگیریم، اما برای کنکور درسهایی رو که مفهومش رو بلدیم دوره میکنیم و مباحثی که توی کنکور میاد رو تست میزنیم؛ توی ترم هدف ما یادگیری عمیق درس هست و توی کنکور هدف ما زدن یه تست بیشتر هست.
سوال دوم: بچه های موفق توی تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه آزمون ارشد دارن؟ بله،
کسایی که برای نمره درس خوندن نه، اما کسایی که با علاقه مفاهیم رو یاد گرفتن و همچنین کسایی که تحلیل کردن رو خوب یاد گرفتن، هم پایانترم موفق هستن هم برای کنکور.
بچه هایی که توی کارشناسی موفق نبودن از نظر من بهتره قبل از این که به کنکوری خوندن فکر کنن، اول دنبال این باشن که فقط و فقط مفهوم درس ها رو خوب یاد بگیرن، بعد برن سراغ تستی و کنکوری خوندن.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

بیشتر تلاش های من توی ۴ سال انجام شده بود و قبل از کنکور فقط میخواستم همه ی دروس کارشناسی رو دوره کنم و به صورت تستی کار کنم.
قصد داشتم از اول مهر شروع کنم ، یه مقدار کارها و مشکلاتی که پیش اومد، یه مقدار هم کم همتی باعث شد ترم مهر فقط بتونم ساختمان داده رو از روی پوران بخونم، بعد هم توی یک ماه آخر همه ی دروس رو با سرعت، به سبک کنکوری خوندم.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

همونطور که گفتم من قصد داشتم نزدیک کنکور فقط یه مروری روی درس ها بکنم و برنامه طولانی مدت نداشتم.


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

بله. من برای زبان هیچ وقتی صرف نکردم که ۳% هم بیشتر نزدم، ریاضی مهندسی رو که پاس هم نکرده بودم حذف کردم، روی درس های مشترک هم بیشتر وقت گذاشتم.


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

بله مثلا مدار رو چون خیلی ضعیف بودم و میدونستم نتیجه نمیگیرم، نخوندم.
مبحث هایی که میدونستم ضعیفم اما میشه خوند زیادتر خوندم، مثل آمار و فصل های آخر همه ی کتاب ها که بمون درس نداده بودن.
درس هایی رو هم که میدونستم میتونم خوب بزنم بیشتر کار کردم.


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟


قبل از شروع از دوستانم پرسیده بودم که برای هر درسی چه کتابی مناسب هست و فقط همونا رو خوندم، تقریبا برای هیچ درسی چند کتاب نخوندم.


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.


همونطور که گفتم همه ی دروس رو طی ۴ سال یاد گرفتم، سر کلاس یاد گرفتم و بعد کتاب مرجع خوندم، از این کتابهایی که میگم برای یک ماه آخر استفاده کردم تا درس ها رو دوره کنم. برای هر درس یک کتاب خوندم که اون رو هم از دوستام پرسیدم.
زبان و ریاضی مهندسی و مدار الکتریکی: حذف.
محاسبات و هوش: تقریبا از هیچ کتابی دوره نکردم.
آمار: دوره از پارسه، کتاب خوبی بود.
گسسته: دوره از پوران، به نظرم نه خوب بود نه بد.
ساختمان: مقسمی، کتاب خوبی بود.
نظریه: دوره از پارسه، کتاب خیلی خوبی بود.
منطقی: دوره از پوران، کتاب بدی نبود.
معماری: دوره از پوران، کتاب بدی نبود.
سیستم: دوره از پوران، کتاب خیلی خوبی بود.
طراحی: دوره از مقسمی، این کتاب کافی نبود.


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

اکثر درس ها رو باید از کتاب مرجع خوند، البته توی ترم خودشون. و باید روی مفهوم تمام دروس کار کرد.
کسایی هم که پایه قوی ندارن بهتره قبل از کنکوری خوندن کتاب مرجع بخونن و روی مفهوم دروس کار کنن.


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

مرجع میخوندم(البته من ترجمه میخوندم)، جزوه محور نبودم.


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

سطح زبان من فعلا متوسط به پایین هست. سر کنکور وقت زبان رو گذاشتم برای مشترک، ۳% هم بیشتر نزدم.


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

به نظرم ریاضی هم مثل بقیه درس ها، میشه با کار کردن خیلی خیلی بالا زد. فقط بستگی داره به وقتی که میذارید.
من چون ریاضی مهندسی رو پاس نکرده بودم و چون فقط داشتم درسهایی که بلد بودم رو دوره میکردم، ریاضی مهندسی رو حذف کردم. کسایی که زیاد وقت دارن میتونن هیچ درسی رو حذف نکنن.


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

از نظر من هرکس با توجه به پایه خودش و با توجه به روحیات و توانایی های خودش و با توجه به هدف خودش باید برنامه ریزی داشته باشه.


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

یک ماه آخر رو توی کتابخونه درس میخوندم. با همه بچه های کتابخونه دوست بودم. دو تا دوست خیلی خوب هم داشتم که بهم روحیه میدادن و کتاب تست. درکل سعی کنید توی محیط دوستانه، به دور از استرس و شاداب درس بخونید. کتابخونه هم خیلی بهتر از خونه هست.


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

توی ۴ سال درس ها رو با سرعت کم یاد گرفته بودم، توی یه ماه آخر با سرعت زیاد دوره میکردم. معیارم برای اندازه گیری سرعت "کتاب در روز" بود. مثلا میگفتم این کتاب رو باید امروز بخونم، باید.


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

همونطور که گفتم فقط یه ماه آخر برنامه داشتم و اون هم برنامه ی روزانه. هر موقع هم عقب می افتادم، می گفتم امشب تا این کتاب رو تموم نکنی حق نداری بری خونه.


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

تمام علاقه من هوش مصنوعی هست و هرگز به گرایش دیگه ای فکر نمی کردم و فکر نمی کنم.


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

هرگز احساس یاس و نومیدی نداشتم (کنکور و غیر کنکور). راجع به سرعت هم "افت و خیز بوده اما متوقف نشده است" ، دلیل کم شدن سرعت من نداشتن انگیزه نبوده گاهی مشکلاتی بوده که پیش اومده ، گاهی کارهایی که انجامشون مهم تر از کنکور ارشد بوده ، گاهی هم کم همتی.


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

من کلاس نرفتم. کسایی که توی مفهوم یه درس مشکل دارن و نمیتونن خودشون کتاب رو بخونن، میتونن کلاس برن یا از دوستاشون کمک بگیرن. من توی ۴ سال همیشه مفهوم درس ها رو برای دوستام توضیح میدادم و این کمک میکنه مفهوم درس رو عمیقتر یاد بگیرید.


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

آزمایشی سنجش تاریخ ۹ دی ۹۰ رو شرکت کردم، تاریخش هم بهم روحیه میداد. هنوز شروع نکرده بودم به دوره کردن، رتبه م ۱۰ شد البته از ۳۳۳ نفر، این هم بهم روحیه داد.
فکر میکنم دوستان اگه برنامه منظم داشته باشن و کنکور آزمایشی هم شرکت کنن کاملا موفق خواهند بود، البته بگم بعضی دوستان من هدفشون این بود که کنکور آزمایشی رو خوب بدن، به خاطر همین هم مینشستند منابعی که میدونستن از اونا سوال طرح میشه رو میخوندن و حفظ و میکردن مسلما این خیلی بده.


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

همه ی دروس رو توی ۴ سال خوب خوندم، برای کنکور فقط دوره کردم یا همون جمع بندی. همیشه خلاصه نویسی میکنم و چند بار خلاصه ها رو می خونم.


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

روز قبل از کنکور می گفتم من ۱۰۰% آمادگی لازم رو دارم؛ معیار خاصی هم نیاز نداشتم. معیاری مثل کنکور آزمایشی وقتی نیاز هست که بخواهی بقیه رو قانع کنی آماده هستی، اما برای این که خودت خودت رو آماده بدونی نیاز به معیار نیست نیاز به روحیه قوی و اعتماد به نفس هست.


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

زبان و ریاضی مهندسی و مدار الکتریکی قانع بودم، بقیه رو میگفتم باید ۱۰۰ بزنم.


مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

سر جلسه کنکور همه چیز بر وقف مراد بود و من خیلی خوشحال بودم، اکثر سوالات از نظرم راحت بود، اونهایی هم که سخت بود نا امید نمیشدم میگفتم حتما برای همه سخت هست. توی هیچ شرایطی هم به هم نمیریختم حتی اگه برگه رو خالی میدادم چون اصلا نتیجه کنکور برام مهم نبود مهم تلاش بود که من کرده بودم نتیجه رو هم توکل کرده بودم به خدا.


مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

ترتیب من این بود که زبان رو آخر بزنم اون هم توی چند دقیقه، بقیه به ترتیب دفترچه.


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

همیشه و همیشه به جنگ سوال برید، خیلی و خیلی بده دنبال مشابه سوال توی ذهنتون باشید.


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

نصف بیشتر سوالات زبان رو وقت نداشتم بخونم. چند تا سوال مشترک هم علامت زدم که آخر جلسه بزنم وقت نشد و اما در کل زیاد شدن زمان کمک چندانی نمیکرد.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

جواب رو مگه کسی از جلسه بیرون میاره؟ دفترچه سوالات رو از مانشت دانلود کردم اما بعضی سوالات رو یادم نبود سر جلسه چی زدم، یه درصدهایی تخمین زدم که کمی نزدیک به همین ها بود. از رتبه م هیچ تخمینی نداشتم و روی پیشبینی موسسات برای رتبه زیر ۵۰ حساب نکرده بودم.


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

[۶۰] دانشگاه کارشناسی و پایه؛
[۰] کلاس کنکور و ... اگه پایه قوی ندارید به این ها نیاز خواهید داشت؛
[۲۰] شرایط سر کنکور (اعتماد به نفس و آرامش) و شرایط زندگی (خانواده، دوستان و آرامش)، شرایط مطالعه (درست خوندن و آرامش)
[۲۰] معجزه، دعای پدر و مادر معجزه میکنه! و خیلی چیز های دیگه.


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

تدریس رو دوست دارم.
خیلی دوست دارم بتونم روی یه پروژه ای که به درد امت اسلامی مون میخوره کار کنم. و خیلی دوست دارم توی تغییر وضع اسف بار جهان تاثیری داشته باشم.
بالاترین هدف قابل تصور ما اینه که یه روز مثل "مصطفای عزیز" امام خامنه ای باشیم (شهید احمدی روشن)


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

۱۰۰% تنها و تنها راه رسیدن به موفقیت توکل به خدا و عبادت هست، اگه تعریف از موفقیت رتبه خوب ارشد باشه نه! اگه تعریف موفقیت، خوشبختی و رضایتمندی و آرامش باشه اون هم برای همیشه، خوب این موفقیت و سعادت فقط در دست خداست.
البته رتبه خوب ارشد هم در دست خداست، ممکنه یه نفر رو با رتبه ی خوب امتحان کنه و یه نفر رو با رتبه ی بد امتحان کنه. اما موفقیت اصلی رو خدا فقط به کسایی میده که خودشون دنبال اون موفقیت اصلی بودن.


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

موفقیتم در زندگی رو مدیون کسانی هستم که مفهوم زندگی در دنیا را به من آموختند. موفقیتم در کنکور رو هم مدیون خیلی ها بودم به خصوص خانواده م.


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

اگه ریاضی مهندسی رو زودتر پاس میکردم و میخوندم؛ اگه پایه زبانم رو قوی میکردم؛ اگه هوش رو می خوندم؛ کنکور که گذشت، الآن مجبور نبودم تابستون بشینم پایه م رو قوی کنم!


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

دوست دارم دانشگاه شریف قبول بشم.


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

* قبل از هرچیز مطمئن بشید که میخواهید ارشد بخونید؛
نه این که کارشناسی رو گرفتیم حالا که همه میرن ارشد ما هم بریم، یا کار گیر نمیاد ارشد بخونیم، یا حقوق و موقعیت اجتماعی مون بالا بره ارشد بخونیم. برای این ها راه راحت تر از ارشد هم هست. درکل فکر کنید شاید تصمیم گرفتید ارشد نخونید و یه کار مفیدتر و بهتر بکنید.
* وقتی مطمئن شدید می خواهید ارشد بخونید، دیگه مهم نیست پایه قوی دارید یا نه، و مهم نیست تا حالا نتیجه خوب گرفتید یا نه، با اراده قوی شروع کنید و با اعتماد به نفس جلو برید و مطمئن باشید با تلاش میشه به هرجایی رسید.
* برای شروع کار به یه برنامه خوب نیاز دارید که بسته به شرایط و خصوصیاتتون باید خودتون برنامه ریزی کنید. حتما خصوصیات شخصی خودتون رو لحاظ کنید مثل سرعت مطالعه، توانایی مطالعه طولانی، وضعیتتون توی هر درس خاص و...
اگه توی مفهوم بعضی درس ها مشکل دارید اول برنامه تون باید قوی کردن پایه توی مفهوم درسها باشه.
* هرگز نگید این یک سال رو به سختی میگذرونم تا بعدا نتیجه خوب بگیرم! بگید این یه سال رو خوب درس میخونم تا بعدا نتیجه خوب بگیرم.
اگه از لحظات فعلی زندگی تون لذت نبرید هیچ وقت لذت نخواهید برد. درس بخونید خوب هم درس بخونید اما توی محیط شاداب و به دور از استرس و همراه آرامش. بی خیال و بی تفاوت و کم همت نباشید، سردرگم و مضطرب و غمزده هم نباشید. رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود؛ خیلی ها مدتی با سرعت و حجم بالا درس خوندن و بعد نزدیکای کنکور که مهمترین وقت هست بریدن! و خیلی ها زیر بار فشار و استرس نتیجه ی عکس گرفتن. طوری درس بخونید که از خود درس خوندن هم لذت ببرید.
* سر جلسه اصلا استرس نداشته باشید؛
خوب چطوری؟ کسی که برای کنکور ارشد این همه زحمت میکشه چطور ممکنه نگران و مضطرب نتیجه نباشه و چطور ممکنه سر جلسه استرس نگیره؟ تنها راه توکل به خداست. معنی توکل این هست: من به این نتیجه رسیدم که بهترین کاری که باید الآن انجام بدم درس خوندن برای ارشد هست، بعد به وظیفه ی خودم عمل کردم، حالا هم خوشحالم که کار درست رو انجام دادم؛ نتیجه هرچیزی خدا بخواد همون میشه، اگه قبول بشم که شکر خدا، اگه قبول نشم شاید صلاحم این بوده(شاید به نفعم بوده قبول نشم)، یا شاید هم خدا بخواد من رو امتحان کنه، به هر حال مهم اینه که من کار درست رو انجام دادم و درس خوندم.
معنی توکل این نیست که مطمئنم خدا میخواد من قبول بشم، خیلی ها به خدا هم توکل کردن و تلاش هم کردن اما توی دنیا نتیجه نگرفتن، اما احساس رضایت و خوشحالی داشتن، نتیجه ش رو هم بعدا میبینن.
کسی که نمیخواد به خدا توکل کنه و میگه من حتما و حتما باید قبول بشم و حتما باید توی دنیا نتیجه زحمت هام رو ببینم این رو بدونه که توی این دنیا هیچ چیز قطعی نیست. تا کنکور معلوم نیست کی زنده و سالم باشه تا بتونه بره سر جلسه کنکور، یه سردرد یا دندون درد یا یه بدشانسی سر جلسه میتونه نتیجه رو به کلی خراب کنه.
پس تلاشتون رو بکنید و نتیجه رو از خدا بخواهید و به نتیجه کنکور دل نبندید. همیشه به چیز های مهمتر از ارشد فکر کنید.
* ماه آخر قبل از کنکور رو خیلی بیشتر بها بدین و توی این مدت سعی کنید همه ی دروس رو دوره کنید.
* روز آخر رو اصلا درس نخونید و با خانواده خوش بگذرونید.
* به سبک خودتون مطالبی که فکر میکنید ممکنه یادتون بره خلاصه نویسی کنید و بارها اون رو بخونید. خلاصه ها باید کوتاه باشه، مثلا هر فصل کتاب توی یه برگه آ۴؛ اصلا نباید کسی غیر از شما بتونه اون خلاصه ها رو بخونه، یعنی نباید جمله بندی رسمی داشته باشه، خلاصه یعنی کاغذی که یه نگاه به اون ذهن شما رو به سمت تمام دانسته هاتون هدایت میکنه.
* (خیلی مهم) هردرسی که میخونید، سرفصل های ریز درس رو توی کاغذ بنویسید. روز بعد با نگاه به هر سرفصل کل مطالب رو توی ذهنتون مرور کنید بعد خودتون متوجه میشید چی رو یاد نگرفتید و دوست دارید یه نگاه بندازید.
* اگه با دوستتون درس میخونید دو کار رو انجام بدید، از دوستتون بخواهید براتون توضیح بده، با این کار کوچیک نمیشید، شاید راه حل دوستتون بهتر از شما باشه و شاید صحبت های اون برای شما سوالتی ایجاد کرد که به درک عمیقتر بحث کمک میکنه.
برای دوستتون توضیح بدید، این موقع هست که متوجه میشید چه مباحثی رو عمیق بلد نیستید و نمیتونید توضیح بدید، این موقع هست که اگه یه بحثی رو اشتباه متوجه شدید دوستتون میگه و...
* در کنار تعلیم به تزکیه فکر کنید و روی کمک خدا همیشه حساب کنید.
* هرگز مطالب رو حفظ نکنید بلکه تجزیه و تحلیل کنید، و دنبال این نباشید که این سوال شبیه سوال چند سال چند هست!
بازم بگم؟ Big Grin


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

چه رنگی رو بیشتر دوست داری؟ قرمز Big Grin


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

انتظارم از اعضای مانشت این هست که در کنار درس خوندن به هدفشون از درس خوندن بها بدن و به چیزهای خیلی خیلی مهم تر از کنکور ارشد.
انتظارم از مدیران بخش ها این هست که پست های بچه ها رو پاک نکنن، اگه مجبور شدن پاک کنن، متن پست رو برای کاربر پیام خصوصی کنن.
انتظارم از دکتر این هست که سیستم چت مانشت رو درست کنن.
آرزوی موفقیت دارم هم برای مدیران مانشت، هم تک تک دوستای مانشتیم که میدونن چقدر دوستشون دارم.


از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۲۳
۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , ashkan_d13 , pos , M.H.P , sajad_8900 , majid67110 , Aurora , p.parsaee , najme60 , fatima1537 , Mansoureh , Mahbanoo313 , nmusavi , reyhaneh64 , esi , MONA_STAR , maryami , nikou , Solmaziranica , maryam.raz , moha , mohsen.srn , a i , Pakniat , ماه بانو , white bird , Helmaa , farzaneh_best , jafarir , agh42778 , Engineer , rata , sara9009 , ashena1 , homakp , viase
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۳۰ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
امیدوارم همیشه موفق باشید .
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_13690
ارسال:
۱۶ خرداد ۱۳۹۱, ۰۸:۴۹ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
بهتون تبریک میگم و از توصیه های خوبتون تشکر می کنم Smile

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_13690
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۴۵ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۲ ب.ظ)homa نوشته شده توسط:  سر جلسه کنکور همه چیز بر وقف مراد بود و من خیلی خوشحال بودم، اکثر سوالات از نظرم راحت بود، اونهایی هم که سخت بود نا امید نمیشدم میگفتم حتما برای همه سخت هست. توی هیچ شرایطی هم به هم نمیریختم حتی اگه برگه رو خالی میدادم چون اصلا نتیجه کنکور برام مهم نبود مهم تلاش بود که من کرده بودم نتیجه رو هم توکل کرده بودم به خدا.
آفرین به این روحیه .
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۲ ب.ظ)homa نوشته شده توسط:  اگه از لحظات فعلی زندگی تون لذت نبرید هیچ وقت لذت نخواهید برد. درس بخونید خوب هم درس بخونید اما توی محیط شاداب و به دور از استرس و همراه آرامش.
.
.
.
نکات بسیار خوب بود
(۱۶ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۱۲ ب.ظ)homa نوشته شده توسط:  انتظارم از مدیران بخش ها این هست که پست های بچه ها رو پاک نکنن، اگه مجبور شدن پاک کنن، متن پست رو برای کاربر پیام خصوصی کنن.
انتظارم از دکتر این هست که سیستم چت مانشت رو درست کنن.
آرزوی موفقیت دارم هم برای مدیران مانشت، هم تک تک دوستای مانشتیم که میدونن چقدر دوستشون دارم.
تشکراز محبتتون.
ولی معمولا ارسالها یا با تذکر قبلی پاک میشه .
یا اینکه اگر بدون پیام دادن پاک بشه ، حتما قبلا توی اون تاپیک تذکراتی در مورد رعایت قوانین داده شده و محدودیتها هم ذکر شده ، وبعد پاک میشه. همه این موراد برای برقراری یک فضای کم تنش و دوستانه و به دور از حاشیه و جنجال هست.
ممنون از کاربر باجنبه مانشت
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_13690 , homakp
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۴:۲۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۴:۲۸ ب.ظ، توسط reyhaneh64.)
RE: مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
ممنون از کاربر mohamd_13690 بابت توصیه های راهبردی در زندگی , کاربر homa به جهت مصاحبه
آرزوی موفقیت و کسب بالاترین اطمینان در زندگیو براتون دارم.

هر تلاشی بالاخره به نتیجه میرسد...........................
آرامش واقعی ذهن از پذیرش بدترین حالت پیش می آید، زیرا پذیرش آنچه اتفاق اقتاده اولین گام برای غلبه بر پیامدهای هر بداقبالی است.

هرکه اطمینان داشته باشد که آنچه خدا برایش مقدر کرده به او میرسد دلش ارام میگیرد.
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_13690 , ashena1
ارسال:
۱۷ خرداد ۱۳۹۱, ۰۶:۳۸ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
موفق باشی
عالیه

حرفی برای گفتن نیست .... باید تلاش کرد وبس .
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: mohammad_13690
ارسال:
۱۸ خرداد ۱۳۹۱, ۱۲:۲۳ ق.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۳۳ هوش مصنوعی ارشد ۹۱
سپاس .
مصاحبه خوبی بود . از هما خانم هم بابت زحمت و تلاش بسیارشون ممنونم ( قرار دادن این همه سوال و جواب بطوری که بهم ریخته نشه کار سنگینی هست )

واللَّه خَیْرٌ وَأَبْقَى
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: homakp


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  درخواست کتاب یا جزوه برای ارشد و دکتری هوش مصنوعی H.Mohammadi ۱ ۱,۲۹۷ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92
  مصاحبه امیرکبیر و علم و صنعت farzin_null ۰ ۲,۲۸۳ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: farzin_null
  انتخاب رشته و مصاحبه دکترا هوش مصنوعی۱۴۰۰ ۱neda ۴ ۳,۵۱۱ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  حل تمرین شدن و مصاحبه دکتری siiib70 ۱ ۳,۲۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hmaryam567
  کتاب های کنکوری ارشد هوش مصنوعی bahar1362 ۰ ۲,۱۱۷ ۱۵ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: bahar1362
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۲۷۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close