زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۲۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

گام به گام تا ارشد ۹۹

ارسال: #۴۸۱
۱۷ خرداد ۱۳۹۹, ۰۶:۳۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۳۲ ب.ظ، توسط xoriaysm.)
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق.ظ)milo نوشته شده توسط:  شما فک کنم یا کلا ایران زندگی نمیکنی یا از این مسائل خبر نداری،کسی که تو دانشگاه تپه سفلا میخونه کلا چیزی برای از دست دادن نداره چیزی یاد نمیدن بهش که بخواد یاد بگیره میدونی فرق دانشگاه آزاد یا پیام نور با دولتی چیه تو آزاد ول میچرخی تهش ی نمره ای میگیری میری تو دولتی صافت میکنن انقد پروژه ازت میخوان تهش کسی که میاد بیرون چهار تا مبحث میدونه نمیگم همه اینطورین به خود شخص هم بستگی داره ولی حداقل اون چیزی که من دیدم اینه همین چند تا چیزی ک خود من بلدم اگه یکی از استادام سخت گیری نمیگرد رو هوا بودم در ضمن فکر کنم اینو دیگه همه بدونن وقتی میری ارشد مهارت بلد نباشی به درد نمیخوره و فقط خودت اذیت میشی تو همون تایمی هم که خودم تو یه شرکتی کار میکردم از شیش هفت نفری که اونجا کار میکردیم هفتاد هشتاد درصدشون بخاطر پروژه های سنگین دانشگاه مطلبو یاد گرفته بودن و پیگیر بودن من فقط خواستم از لحاظ چیزایی که تو کامنت قبلیم پرسیدم بدونم کدوم و برام اهمیت داره وگرنه تپه سفلا و تورغوزاباد تو لب مرز یکیه فرقی نمیکنه (:

برادر من، بزار دو کلمه حرف بزنم، نیازی هم به جواب دادن نیست چون همه حرف هامو اینجا میزنم و دیگه نیازی نمیبینم توضیح بدم. ضمنا این صحبت ها کاملا پراکنده هست و ممکنه اصلا ربطی به هم نداشته باشن یا اشتباه باشن که ناشی از اینه که دوباره نخوندم و ویرایش نکردم. پس امیدوارم متوجه باشید که اگه جاییش اشتباه هست، خودتون باید نادیده بگیرید و نیازی به بحث نمیبینم!

اینی هم که میبینی دارم برای ارشد میخونم دلیلش چیز دیگری هست که لازم به توضیح نمیبینم. اگر هم این همه متن رو برات مینویسم برای کل کل کردن نیست، برای بالا بردن خودم و کوبیدن تو هم نیست چون نه تو منو میشناسی و نه من تو رو میشناسم و نه کس دیگه ای ما دو نفر رو میشناسه. این حرف ها نهایت هزینه ای که برات داره، پاک کردن اکانتت و ساخت یه اکانت جدید هست که ۲ دقیقه بیشتر وقتت رو نمیگیره! دلیل این همه صحبت که برای تو و دیگر خوانندگان مینویسم اینه که فقط خواستم خودت و دیگرانی که این متن رو شاید در آینده میخونن یه کم راهنمایی کنم که یه کم فکر کنند که هدفشون در زندگی چیه؟ پس اگه جایی تند صحبت کردم ناراحت نشو، من منظورم شخص تو نیست و خیلی کلی و برای همه کسایی که این متن رو میخونند دارم صحبت میکنم. پس لطفا یه لیوان آب سرد بزار کنارت، هرجا ناراحت شدی یه جرعه بنوش و نفس عمیق بکش و بدون که هرجا گفتم تو، منظورم تو-ی نوعی هستی نه شخص جنابعالی. ضمنا نیازی به صحبت کردن مثل بچه دبیرستانی ها و اثبات اینکه حرف من یا تو درسته هم نیست. من حرفم از دیدگاه خودم هست، تو از دیدگاه خودت. هردو میتونه درست باشه و در عین حال هردو ممکنه غلط باشه!

من ۳ مدرک کارشناسی کامپیوتر و مدیریت و روانشناسی دارم. ۱۵ سال در صنعت کامپیوتر کار کردم و ۵ ساله که مدیر یک شرکت نرم افزاری هستم و الان حدود ۵۰ نفر دارن توش کار میکنن، با خانواده هاشون حدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر دارن از کنار من نون میخورن و بیش از ۱۰۰۰ مشتری داریم که اگه سرورهامون رو خاموش کنیم درآمد چند هزار مشتری صفر یا نزدیک صفر میشه. بنابراین فکر میکنم انقدر حق داشته باشم که بتونم نظرم رو در مورد دانشگاه و صنعت بگم؟ نه؟

نظر من اینه: دانشگاه دانشگاه هست. صنعت صنعت. این دو تا دو چیز کاملا متفاوت هستند مخصوصا در زمینه ای که شما داری درس میخونی. دیگه بعد ۴ سال درس خوندن تو دانشگاه باید اینو فهمیده باشید که صنعت و دانشگاه حداقل در رشته مورد نظر شما هیچ ارتباطی با هم ندارن.

شما ۴ سال کارشناسی میخونی، ۲ سال ارشد، ۴ سال دکتری. جمعا میشه ۱۰ سال. چیزی که تو این ده سال تو دانشگاه یاد میدن رو میشه توی کمتر از ۶ ماه با کار کردن یاد گرفت. حالا اینکه مثلا شما نیاز به یک هفته وقت داری تا الگوریتم کوئیک سورت رو توی دانشگاه بهت یاد بدن. یک هفته دیگه هم برای بابل سورت نیاز داری. یک هفته هم برای هیپ سورت نیاز داری. این میشه ۳ هفته زمان برای یاد گرفتن ۳ تا الگوریتم. شما میتونی با کارکردن هرموقع نیاز به سورت کردن داشتی، یه سرچ بکنی comparison of sorting algorithms و در کمتر از ۵ دقیقه مزایا و معایب هرکدوم رو متوجه بشی و آخرش هرکدوم که مورد نیازت هست رو استفاده کنی. اکثر زبان ها هم اینها رو ساپورت میکنن و در کمتر از ۱۵ دقیقه میتونی یاد بگیری چجوری مثلا یک آرایه رو سورت کنی و عملا این کار رو به بهترین روش ممکن انجام بدی!

اینکه تو دانشگاه مثلا یه مشت فرمول بدرد نخور ریاضی رو حفظ کنی که آخرش هم وقتی از استاد میپرسی این فرمول کجا کاربرد داره و چرا باید یاد بگیری، جوابش گمشو بیرون باشه(تجربه شخصی من!)، یا مثلا دو هفته وقت بزاری تا یاد بگیری که جسم با سطح مقطع فلان و وزن فلان از سطح شیبدار با فلان اصطکاک در چه مدت زمانی ۲ متر جابجا میشه، هیچ فایده ای در صنعت نداره. اگه بر فرض یک زمانی نیاز به این محاسبه داشتی میتونی با یه سرچ ساده فرمولش رو پیدا کنی و خیلی راحت پیاده کنی.

یا مثلا ۴ ماه باید وقت بزاری تا حدود ۱۰ تا دستور SQL توی دانشگاه یاد بگیری. با کمتر از ۱ هفته وقت گذاشتن میشه خیلی بیشتر از چیزی که دانشگاه یاد میده رو خودت یاد بگیری.

یا مثلا ۴ ماه وقت بزاری تا زبان ماشین رو پاس کنی که نه تنها توی ایران هیچ کاربردی نداره، بلکه در جهان هم عملا استفاده چندانی نمیشه.

یا مثلا ۴ ماه باید توی دانشگاه وقت بزاری تا یاد بگیری چهارتا مقاومت و ترانزیستور رو به هم وصل کنی تا یک led چشمک بزنه! شما میتونی با یه سرچ کردن در اینترنت همونو توی ۴ ساعت یاد بگیری!

شما مهندس هستی، باید یاد بگیری چطور در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسی. اینکه حداقل ۱۰ سال وقتت رو توی دانشگاه بگذرونی و با اساتیدی سر و کله بزنی که هیچ تجربه ای در صنعت ندارن، اینکه چند سال تنها هدف خودت و استادت این باشه که نمره چند میشه و اگه کم بشه کلی پول و زمان از دست میدم و اگه زیاد بشه خیلی خوشحال میشی، آخرش تبدیل میشی به یکی از همون اساتید. علمی که تو دانشگاه یاد میدن فقط به درد همون دانشگاه میخوره و تو صنعت هیچ فایده ای نداره. حداقل رشته هایی مثل کامپیوتر اینطوره.

اگه میخوای بدونی دانشگاه چقدر برات مفید بوده بشین و یه نرم افزار ساده بنویس. مثلا بدو استفاده از وردپرس و نرم افزارهای مشابه، یک وبلاگ از صفر تا صد بنویس و روی یک vps نصب کن و اونو کانفیگ کن. مطمئن باش نیاز به گوگل پیدا میکنی و نمیتونی بدون گوگل و فقط با اتکا به چیزی که دانشگاه یاد دادن تمومش کنی. من همینو برات توی ۲ ساعت از صفر تا ۱۰۰ مینویسم چون تجربه دارم و از طریق تجربه، علمی رو کسب کردم که کاربردی هست و فقط به درد روی کاغذ نمیخوره.

این حرفو از برادری قبول کن که ۱۵ سال تجربه داره و اتفاقا ۹ سال هم توی دانشگاه درس خونده و سه مدرک کارشناسی داره. و صدها و هزاران نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم بهش وابسته هستند. البته قبول هم نکردی، برای من مهم نیست. با توجه به صحبت تون که گفتید یه مدت یه جایی کار میکردید میشه نتیجه گرفت هنوز در حد همون تفکرات بچه دبیرستانی ها موندید و تجربه کم شما باعث میشه نتونید حرف من رو قبول کنید. فقط به عنوان یک برادر بزرگتر بهتون توصیه میکنم مواظب باشید که به جایی نرسید که بدون تجربه بمونید و کوله باری از علم بدرد نخور رو با خودتون اینور و اونور بکشید، چون در این صورت در نهایت تنها جایی که بهتون کار میدن همون دانشگاه هست نه صنعت. شما با این طرز فکر، نحوه صحبت کردن و گارد گرفتن، و با تجربه ای که داری، اگه رزومه برای من بفرستی درجا دیلیت میکنم چون - با کمال احترام - هیچگونه فایده ای برای من و مجموعه زیر نظر من ندارید و استخدام شما یعنی یه عالمه دردسر برای خودم و کارمندانم! جالب اینجاست که ما توی شرکت هیچ کسی رو با مدرک بالاتر از کارشناسی استخدام نمیکنیم و اکثر بچه های اینجا یا دانشجوی کارشناسی هستن و یا ترک تحصیل کردن! نه فقط ما، بلکه اکثر شرکت ها با مدرک بالای کارشناسی استخدام نمیکنند. یه نگاه به لیست استخدام ها در نیازمندی ها بنداز، مثلا اگه قصد استخدام ۱۰۰ نفر رو داشته باشن، ۸۰ درصدشون کسایی هستن که دیپلم یا کاردانی دارن، ۱۹ درصد کارشناسی، شاید ۱ درصد ارشد. دکتری هم بسیار به ندرت در صنعت استخدام میشن چون علمی که در دانشگاه یاد میدن کاربردی در صنعت نداره! اکثر کسانی هم که من میشناسم و مدرک ارشد و بالاتر داشتن، در نهایت موقع استخدام با مدرک دیپلم و کاردانی و کارشناسی استخدام شدن و همون بدو ورود تعهد دادن که مدرک بالاتر از چیزی که استخدام کردن رو نباید ارائه کنن مگر اینکه تاریخش برای بعد از زمان استخدام باشه! این یعنی فاجعه برای کسی یک سره ۳۰ سال درس میخونه ولی آخرش هیچی بارش نیست!

باز هم میگم، دلیل این همه صحبت که برای تو و دیگر خوانندگان نوشتم اینه که فقط خواستم خودت و دیگرانی که این متن رو شاید در آینده میخونن یه کم راهنمایی کنم که یه کم فکر کنند که هدفشون از درس خوندن چیه؟ یاد گرفتن یه مشت فرمول که کاربردشون فقط روی کاغذ هست یا عملا هیچگونه استفاده ای در صنعت ندارند؟ یا استفاده از علمشون در صنعت؟ یا پول در آوردن؟ درس خوندن فقط باعث میشه علم کاغذی داشته باشند، کار کردن باعث میشه از علم شون بصورت کاربردی استفاده کنند و چیزهای جدید یاد بگیرن، دلالی هم باعث میشه خیلی سریع بیشترین پول ممکن رو بدست بیارید.

حالا خودتون انتخاب کنید هدفتون در زندگی چی هست و سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به این هدف چی هست، چون صلاح مملکت خویش خسروان دانند!
والسلام.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۴۸۲
۱۷ خرداد ۱۳۹۹, ۰۷:۳۵ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۱۹ ب.ظ)milo نوشته شده توسط:  
(17 خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  
(17 خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق.ظ)milo نوشته شده توسط:  شما فک کنم یا کلا ایران زندگی نمیکنی یا از این مسائل خبر نداری،کسی که تو دانشگاه تپه سفلا میخونه کلا چیزی برای از دست دادن نداره چیزی یاد نمیدن بهش که بخواد یاد بگیره میدونی فرق دانشگاه آزاد یا پیام نور با دولتی چیه تو آزاد ول میچرخی تهش ی نمره ای میگیری میری تو دولتی صافت میکنن انقد پروژه ازت میخوان تهش کسی که میاد بیرون چهار تا مبحث میدونه نمیگم همه اینطورین به خود شخص هم بستگی داره ولی حداقل اون چیزی که من دیدم اینه همین چند تا چیزی ک خود من بلدم اگه یکی از استادام سخت گیری نمیگرد رو هوا بودم در ضمن فکر کنم اینو دیگه همه بدونن وقتی میری ارشد مهارت بلد نباشی به درد نمیخوره و فقط خودت اذیت میشی تو همون تایمی هم که خودم تو یه شرکتی کار میکردم از شیش هفت نفری که اونجا کار میکردیم هفتاد هشتاد درصدشون بخاطر پروژه های سنگین دانشگاه مطلبو یاد گرفته بودن و پیگیر بودن من فقط خواستم از لحاظ چیزایی که تو کامنت قبلیم پرسیدم بدونم کدوم و برام اهمیت داره وگرنه تپه سفلا و تورغوزاباد تو لب مرز یکیه فرقی نمیکنه (:

سلام دوست من،
ببین من کاملا درک میکنم تو دنبال چی میگردی، این دوستمون هم اصلا قصد توهین به تو رو نداشت. بلکه از یه حقیقت پرده برداری کرد. شما از همون همکارات بپرس که کدوم دانشگاه بودن و این پروژه های سنگین درسی و دانشگاهی چطور اتفاق افتادن.
منم به شخصه بعد از سالها تجربه در دانشگاه و حتی عرصه ی تدریس، بهت میگم که اینجا تو دانشگاههای ایران از این خبرا نیست که بری چیزی یاد بگیری. یه سری روتین آپدیت نشده رو به تو درس میدن و بعد در قالب یه سری پروژه ازت میخوانشون. مطمئن باش موقع انجام اون پروژه ها هم به قدری با کمبود منابع و ضیق وقت مواجه هستی که فقط انجام میدی تحویل میدی میره و هیچی به دردت نمیخوره.
من نمیخوام ساختار آموزشی اینجا رو زیر سوال ببرم. اصلا عددی نیستم که این کارو بکنم. ولی این چیزیه که شایعه. مدرک گرایی تو دانشگاههای ایران خصوصا بیداد میکنه و دانشگاه یه محلی هست که همینطوری میاد رد میشه میره. این خودت هستی که باید تلاشتو در کنار درست بکنی و کارها، تحقیقات و پروژه هایی رو انجام بدی که تو رو برای تخصص مورد نظرت آبدیده کنه. اینجا از تو دانشگاه کسی متخصص در نمیاد. و این هم یکی از دلایلی بود که من از ادامه درس خوندم برای کنکور ارشد انصراف دادم.
ولی الان در حال حاضر، با توجه به جوی که از دانشگاههایی که گفتی سراغ دارم، شریف رو برای گرایش امنیت مناسب تر میدونم. شریف یه دانشگاهی هست که مدام با خارج از کشور در تعامل هست، متخصص هاش و اساتیدش مدام مشغول پروژه هستن و در رفت و آمد با دانشگاههای دنیا و بالطبع چیزی رو که انتظار داری میتونی اونجا پیدا کنی. ولی تو شریف بودن هم دردسر های خاص خودشو داره. جوش کلا یه طوریه که مثلا سر کلاس ممکنه استاد ف بنویسه رو تخته دانشجوها فرحزاد باشن، شما هنوز داری مدادتو میتراشی. منظورم این نیست که بهت توهین کنم، میخوام بگم دانشگاهیه که دانشجوهاش سرعت بالایی در درک و انتقال مطالب دارن.
پس توصیه ی من به شما دانشگاه شریف هست.
الانه که دوستان اینجا به من بگن که من اصلا مهندسی نخوندم و صلاحیت نظر دادن ندارم. ولی من دانشجوی سال سوم آی تی هستم الان، مهم نیست که کدوم دانشگاه دارم درس میخونم (فاران خراب شده درس میخونم، مجازی) ، فقط به خاطر اینکه یه مدت در سمت استاد فعالیت داشتم در دانشگاه تهران، جو دانشگاهها رو خوب میشناسم و میتونم بهت این مشاوره رو بدم.

پس الان در مورد چارت تحصیلی دانشگاه فکر نکن و تنها کاری که میکنی اینه که درس بخون. اگه اراده و انگیزه داشته باشی مطمئنم که موفق میشی.



اصلا بحث توهین نیست ایشون نظرشونو گفتن منم نظرمو گرفتم ولی نه قبلا نه الان انتظار نداشتم و ندارم که دانشگاه دولتی یا ازاد فرقی نداره بیاد همه چیز و به ادم بگه یه سر نخی میدن میگن خودت دنبالشو بگیر ولی حرف من اینه که اگه فشار اساتیدی که داشتم نبود من همین چیزایی هم که بلدمو نمیدونستم وقتی استادی پروژه ای میده انتظار داره دانشجو انقد دانشش بالا باشه که بتونه اونو انجام بده من یه استاد داشتم میگفت از بچه های ارشد سوال دوره کارشناسی و بپرسم بلد نباشه میگم برو حذف ترم کن میگفت تو که ارشد میخونی بیجا کردی که روی کارشناسیت مسلط نیستی اگه همین قضیه رو همه ی اساتید پیاده کنن به گوش بچها برسه اونوقت میبینیم که همه مهارتشونو میبرن بالا درسارو فول میشن وقتی چهار تا پروژه بهشون میدن موزاییکای کف سالنو نگاه نمیکنن.در مورد بچهای شریف که گفتین اگه ورودی های امسال منظورته فکر نمیکنم زیاد قوی باشن اون چیزی که من دارم دورم میبینم همه تو ی سطحیم مگه اینکه قبلا کسی تجربه زیادی داشته باشه وگرنه تو ارشد به مشکل میخوره و باید دوره های زیادی رو بره الان اکثر بچهای امنیت که ورودی جدیدن هنو با ویندوز کار میکنن به طرف بگی لینوکس نصب کردی میگه چی هست بعد فکر کن برن ارشد خب استاد پوستشونو میکنه همچنین میگن چرا کار نیست کسی چیزی بلد نیست خلاصه ممنون بابت راهنمایی٫

من اتفاقا اصلا نگفتم که شما توهینی کردی، و اگه دقت کنی پست شما رو لایک کردم برای اینکه کاملا قبول داشتم حرف شما رو. بازم میگم کاملا قبول دارم و علت اینکه این همه بازار پایان نامه و مقاله راه افتاده همین مسائل هست.
در مورد دانشگاه شریف که گفتم راستش من چند سال پیش این قضیه رو دیدم و بین بچه های فیزیک و مکانیک دیدم، استاد روی تخته مینوشت ف اینا فرحزاد بودن و اصلا سطح کلاسها خیلی جلوتر از اون چیزی بود که تو دانشگاههای دیگه بود. بزار راحت بهت بگم تعارف که ندارم، اون موقع لااقل اینطوری بودن، ولی الان خداییش تمام برداشتی که از بچه های فنی مهندسی داشتم عوض شده.
بعدم حقیقت، واقعا تو دانشگاه به آدم چی یاد میدن؟ نه اینکه یه پایان نامه هم مینویسی که یه قرون هم به دردت نمیخوره؟
کلا الان تو این مملکت چیزی که وجود نداره چارت و سیستم و نظمه. بنابراین آدم فقط خودش باید به قولی یا علی بگه و دنبال کار خودش باشه.

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۸۳
۱۷ خرداد ۱۳۹۹, ۰۸:۵۰ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
ما که حدود ۲۴ ساعت پیش یه سوال پرسیدیم، کلی بحث کردیم و در آخر جوابی که میخواستیم رو نگرفتیم.
من دیگه اینجا رو چک نمیکنم.

فقط یه نکته که الان یادم اومد رو بگم که به عزیزان پیشنهاد میکنم مقاله "ساعت رولکس برای شکم گرسنه" رو از استاد عزیزم محمدرضا شعبانعلی رو بخونید. ایشون رتبه برتر کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد بودن، کارشناسی و کارشناسی ارشد رو توی صنعتی شریف خوندن و استاد این دانشگاه بودن. ضمن اینکه با صدها سازمان بزرگ و سوپر شرکت در ایران و خارج از ایران همکاری داشته اند و هزاران مدیر رو در سالهای فعالیتشون تربیت کردند و یکی از بزرگان علم مذاکره ایران هستند.

فکر میکنم ایشون به خوبی در مقاله "ساعت رولکس برای شکم گرسنه" حق مطلب رو ادا کرده اند. توی گوگل اسم مقاله رو سرچ کنید میاد و افراد زیادی هم در باره این مقاله توی اینترنت نظر دادن. این مقاله تا حالا توسط حدود ۳۰۰ هزار نفر خونده شده. ضمنا کامنت های زیر پستش رو هم بخونید بد نیست. شاید به من منفی بدید و فکر کنید خیلی حالیتونه و حس پیروزی بهتون دست بده، اما منفی دادن به آقای شعبانعلی مطمئنا نشانه نادانی خواهد بود...

بهرحال موفق باشید.
۰
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۴۸۴
۱۷ خرداد ۱۳۹۹, ۱۱:۱۴ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۳۰ ب.ظ)xoriaysm نوشته شده توسط:  
(17 خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق.ظ)milo نوشته شده توسط:  شما فک کنم یا کلا ایران زندگی نمیکنی یا از این مسائل خبر نداری،کسی که تو دانشگاه تپه سفلا میخونه کلا چیزی برای از دست دادن نداره چیزی یاد نمیدن بهش که بخواد یاد بگیره میدونی فرق دانشگاه آزاد یا پیام نور با دولتی چیه تو آزاد ول میچرخی تهش ی نمره ای میگیری میری تو دولتی صافت میکنن انقد پروژه ازت میخوان تهش کسی که میاد بیرون چهار تا مبحث میدونه نمیگم همه اینطورین به خود شخص هم بستگی داره ولی حداقل اون چیزی که من دیدم اینه همین چند تا چیزی ک خود من بلدم اگه یکی از استادام سخت گیری نمیگرد رو هوا بودم در ضمن فکر کنم اینو دیگه همه بدونن وقتی میری ارشد مهارت بلد نباشی به درد نمیخوره و فقط خودت اذیت میشی تو همون تایمی هم که خودم تو یه شرکتی کار میکردم از شیش هفت نفری که اونجا کار میکردیم هفتاد هشتاد درصدشون بخاطر پروژه های سنگین دانشگاه مطلبو یاد گرفته بودن و پیگیر بودن من فقط خواستم از لحاظ چیزایی که تو کامنت قبلیم پرسیدم بدونم کدوم و برام اهمیت داره وگرنه تپه سفلا و تورغوزاباد تو لب مرز یکیه فرقی نمیکنه (:

برادر من، بزار دو کلمه حرف بزنم، نیازی هم به جواب دادن نیست چون همه حرف هامو اینجا میزنم و دیگه نیازی نمیبینم توضیح بدم. ضمنا این صحبت ها کاملا پراکنده هست و ممکنه اصلا ربطی به هم نداشته باشن یا اشتباه باشن که ناشی از اینه که دوباره نخوندم و ویرایش نکردم. پس امیدوارم متوجه باشید که اگه جاییش اشتباه هست، خودتون باید نادیده بگیرید و نیازی به بحث نمیبینم!

اینی هم که میبینی دارم برای ارشد میخونم دلیلش چیز دیگری هست که لازم به توضیح نمیبینم. اگر هم این همه متن رو برات مینویسم برای کل کل کردن نیست، برای بالا بردن خودم و کوبیدن تو هم نیست چون نه تو منو میشناسی و نه من تو رو میشناسم و نه کس دیگه ای ما دو نفر رو میشناسه. این حرف ها نهایت هزینه ای که برات داره، پاک کردن اکانتت و ساخت یه اکانت جدید هست که ۲ دقیقه بیشتر وقتت رو نمیگیره! دلیل این همه صحبت که برای تو و دیگر خوانندگان مینویسم اینه که فقط خواستم خودت و دیگرانی که این متن رو شاید در آینده میخونن یه کم راهنمایی کنم که یه کم فکر کنند که هدفشون در زندگی چیه؟ پس اگه جایی تند صحبت کردم ناراحت نشو، من منظورم شخص تو نیست و خیلی کلی و برای همه کسایی که این متن رو میخونند دارم صحبت میکنم. پس لطفا یه لیوان آب سرد بزار کنارت، هرجا ناراحت شدی یه جرعه بنوش و نفس عمیق بکش و بدون که هرجا گفتم تو، منظورم تو-ی نوعی هستی نه شخص جنابعالی. ضمنا نیازی به صحبت کردن مثل بچه دبیرستانی ها و اثبات اینکه حرف من یا تو درسته هم نیست. من حرفم از دیدگاه خودم هست، تو از دیدگاه خودت. هردو میتونه درست باشه و در عین حال هردو ممکنه غلط باشه!

من ۳ مدرک کارشناسی کامپیوتر و مدیریت و روانشناسی دارم. ۱۵ سال در صنعت کامپیوتر کار کردم و ۵ ساله که مدیر یک شرکت نرم افزاری هستم و الان حدود ۵۰ نفر دارن توش کار میکنن، با خانواده هاشون حدود ۲۰۰-۳۰۰ نفر دارن از کنار من نون میخورن و بیش از ۱۰۰۰ مشتری داریم که اگه سرورهامون رو خاموش کنیم درآمد چند هزار مشتری صفر یا نزدیک صفر میشه. بنابراین فکر میکنم انقدر حق داشته باشم که بتونم نظرم رو در مورد دانشگاه و صنعت بگم؟ نه؟

نظر من اینه: دانشگاه دانشگاه هست. صنعت صنعت. این دو تا دو چیز کاملا متفاوت هستند مخصوصا در زمینه ای که شما داری درس میخونی. دیگه بعد ۴ سال درس خوندن تو دانشگاه باید اینو فهمیده باشید که صنعت و دانشگاه حداقل در رشته مورد نظر شما هیچ ارتباطی با هم ندارن.

شما ۴ سال کارشناسی میخونی، ۲ سال ارشد، ۴ سال دکتری. جمعا میشه ۱۰ سال. چیزی که تو این ده سال تو دانشگاه یاد میدن رو میشه توی کمتر از ۶ ماه با کار کردن یاد گرفت. حالا اینکه مثلا شما نیاز به یک هفته وقت داری تا الگوریتم کوئیک سورت رو توی دانشگاه بهت یاد بدن. یک هفته دیگه هم برای بابل سورت نیاز داری. یک هفته هم برای هیپ سورت نیاز داری. این میشه ۳ هفته زمان برای یاد گرفتن ۳ تا الگوریتم. شما میتونی با کارکردن هرموقع نیاز به سورت کردن داشتی، یه سرچ بکنی comparison of sorting algorithms و در کمتر از ۵ دقیقه مزایا و معایب هرکدوم رو متوجه بشی و آخرش هرکدوم که مورد نیازت هست رو استفاده کنی. اکثر زبان ها هم اینها رو ساپورت میکنن و در کمتر از ۱۵ دقیقه میتونی یاد بگیری چجوری مثلا یک آرایه رو سورت کنی و عملا این کار رو به بهترین روش ممکن انجام بدی!

اینکه تو دانشگاه مثلا یه مشت فرمول بدرد نخور ریاضی رو حفظ کنی که آخرش هم وقتی از استاد میپرسی این فرمول کجا کاربرد داره و چرا باید یاد بگیری، جوابش گمشو بیرون باشه(تجربه شخصی من!)، یا مثلا دو هفته وقت بزاری تا یاد بگیری که جسم با سطح مقطع فلان و وزن فلان از سطح شیبدار با فلان اصطکاک در چه مدت زمانی ۲ متر جابجا میشه، هیچ فایده ای در صنعت نداره. اگه بر فرض یک زمانی نیاز به این محاسبه داشتی میتونی با یه سرچ ساده فرمولش رو پیدا کنی و خیلی راحت پیاده کنی.

یا مثلا ۴ ماه باید وقت بزاری تا حدود ۱۰ تا دستور SQL توی دانشگاه یاد بگیری. با کمتر از ۱ هفته وقت گذاشتن میشه خیلی بیشتر از چیزی که دانشگاه یاد میده رو خودت یاد بگیری.

یا مثلا ۴ ماه وقت بزاری تا زبان ماشین رو پاس کنی که نه تنها توی ایران هیچ کاربردی نداره، بلکه در جهان هم عملا استفاده چندانی نمیشه.

یا مثلا ۴ ماه باید توی دانشگاه وقت بزاری تا یاد بگیری چهارتا مقاومت و ترانزیستور رو به هم وصل کنی تا یک led چشمک بزنه! شما میتونی با یه سرچ کردن در اینترنت همونو توی ۴ ساعت یاد بگیری!

شما مهندس هستی، باید یاد بگیری چطور در سریعترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسی. اینکه حداقل ۱۰ سال وقتت رو توی دانشگاه بگذرونی و با اساتیدی سر و کله بزنی که هیچ تجربه ای در صنعت ندارن، اینکه چند سال تنها هدف خودت و استادت این باشه که نمره چند میشه و اگه کم بشه کلی پول و زمان از دست میدم و اگه زیاد بشه خیلی خوشحال میشی، آخرش تبدیل میشی به یکی از همون اساتید. علمی که تو دانشگاه یاد میدن فقط به درد همون دانشگاه میخوره و تو صنعت هیچ فایده ای نداره. حداقل رشته هایی مثل کامپیوتر اینطوره.

اگه میخوای بدونی دانشگاه چقدر برات مفید بوده بشین و یه نرم افزار ساده بنویس. مثلا بدو استفاده از وردپرس و نرم افزارهای مشابه، یک وبلاگ از صفر تا صد بنویس و روی یک vps نصب کن و اونو کانفیگ کن. مطمئن باش نیاز به گوگل پیدا میکنی و نمیتونی بدون گوگل و فقط با اتکا به چیزی که دانشگاه یاد دادن تمومش کنی. من همینو برات توی ۲ ساعت از صفر تا ۱۰۰ مینویسم چون تجربه دارم و از طریق تجربه، علمی رو کسب کردم که کاربردی هست و فقط به درد روی کاغذ نمیخوره.

این حرفو از برادری قبول کن که ۱۵ سال تجربه داره و اتفاقا ۹ سال هم توی دانشگاه درس خونده و سه مدرک کارشناسی داره. و صدها و هزاران نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم بهش وابسته هستند. البته قبول هم نکردی، برای من مهم نیست. با توجه به صحبت تون که گفتید یه مدت یه جایی کار میکردید میشه نتیجه گرفت هنوز در حد همون تفکرات بچه دبیرستانی ها موندید و تجربه کم شما باعث میشه نتونید حرف من رو قبول کنید. فقط به عنوان یک برادر بزرگتر بهتون توصیه میکنم مواظب باشید که به جایی نرسید که بدون تجربه بمونید و کوله باری از علم بدرد نخور رو با خودتون اینور و اونور بکشید، چون در این صورت در نهایت تنها جایی که بهتون کار میدن همون دانشگاه هست نه صنعت. شما با این طرز فکر، نحوه صحبت کردن و گارد گرفتن، و با تجربه ای که داری، اگه رزومه برای من بفرستی درجا دیلیت میکنم چون - با کمال احترام - هیچگونه فایده ای برای من و مجموعه زیر نظر من ندارید و استخدام شما یعنی یه عالمه دردسر برای خودم و کارمندانم! جالب اینجاست که ما توی شرکت هیچ کسی رو با مدرک بالاتر از کارشناسی استخدام نمیکنیم و اکثر بچه های اینجا یا دانشجوی کارشناسی هستن و یا ترک تحصیل کردن! نه فقط ما، بلکه اکثر شرکت ها با مدرک بالای کارشناسی استخدام نمیکنند. یه نگاه به لیست استخدام ها در نیازمندی ها بنداز، مثلا اگه قصد استخدام ۱۰۰ نفر رو داشته باشن، ۸۰ درصدشون کسایی هستن که دیپلم یا کاردانی دارن، ۱۹ درصد کارشناسی، شاید ۱ درصد ارشد. دکتری هم بسیار به ندرت در صنعت استخدام میشن چون علمی که در دانشگاه یاد میدن کاربردی در صنعت نداره! اکثر کسانی هم که من میشناسم و مدرک ارشد و بالاتر داشتن، در نهایت موقع استخدام با مدرک دیپلم و کاردانی و کارشناسی استخدام شدن و همون بدو ورود تعهد دادن که مدرک بالاتر از چیزی که استخدام کردن رو نباید ارائه کنن مگر اینکه تاریخش برای بعد از زمان استخدام باشه! این یعنی فاجعه برای کسی یک سره ۳۰ سال درس میخونه ولی آخرش هیچی بارش نیست!

باز هم میگم، دلیل این همه صحبت که برای تو و دیگر خوانندگان نوشتم اینه که فقط خواستم خودت و دیگرانی که این متن رو شاید در آینده میخونن یه کم راهنمایی کنم که یه کم فکر کنند که هدفشون از درس خوندن چیه؟ یاد گرفتن یه مشت فرمول که کاربردشون فقط روی کاغذ هست یا عملا هیچگونه استفاده ای در صنعت ندارند؟ یا استفاده از علمشون در صنعت؟ یا پول در آوردن؟ درس خوندن فقط باعث میشه علم کاغذی داشته باشند، کار کردن باعث میشه از علم شون بصورت کاربردی استفاده کنند و چیزهای جدید یاد بگیرن، دلالی هم باعث میشه خیلی سریع بیشترین پول ممکن رو بدست بیارید.

حالا خودتون انتخاب کنید هدفتون در زندگی چی هست و سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به این هدف چی هست، چون صلاح مملکت خویش خسروان دانند!
والسلام.



خوشحال شدم که نظراتتو گفتی چیزی که عوض داره گله نداره اگه شما اساتیدت تو صنعت نبودن مشکل از اساتید شما بوده تا جایی که من میدونم کسایی که استاد من بودن همشون شرکت خصوصی خودشونو دارن شما یه سرچ بکن مترجم فرازین و ببین کی نوشته میفهمی کی استاد من بوده یا کسایی که شرکت های مخابراتی معروفی رو عضو هیت مدیرشون هستن و اگه نباشن شبکه اون سازمان میخوابه و خیلی چیزای دیگه که نگم بهتره اگه بحث تجربس اگه شما تونستی بری توی دارک وب به زبان روسی با هکرای روسی حرف بزنی و دیتابیس بیمه یکی از ایالتای امریکا و خیلی چیزای دیگه رو بگیری در مورد تجربه حرف میزنیم من از هشت سالگی پای سیستم بودم خیلی از چیزایی رو میدونم که دهنم صاف شده تا اینارو یاد گرفتم تو هیچ دانشگاهی ام یاد نمیدن میدونی مشکل مملکت ما چیه اینه که هر کی فکر میکنه خیلی چیزا میدونه ولی هیچی نمیدونه هر کی برای خودش قمپز در میکنه مطمن باشین من هیچ وقت برای شما رزومه نمیفرستم انقد درامدم بالا هست که نیازی به کار تو شرکت دولتی یا خصوصی ندارم این از این.این که یه نفر با یه سرچ ساده میتونه چیزایی رو یاد بگیره که شما گفتین واقعیته همه اینو میدونن دانشجو اسمش روشه خودش باید بیوفته دنبال دانش نمیان به زور بکنن تو حلقش اگه شما چیزی رو نتونستی تو محیط اکادمیک یاد بگیری مشکل خودته اون مبحثو میتونستی خودت کار کنی وقتی تئوری یه مبحثو بدونی به جای ۴ ساعتی که خودت گفتی تو ۱ ساعت اوکی میشی من اصلا کاری به دانشگاه ندارم خودت میتونی تئوری بخونی بعد عملیشو کار کنی و اونوقت میبینی بازدهیت چقدر میره بالا خوشحال شدم با بزرگی مثل شما گفتگو کردم مایع افتخار من بود!
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۸۵
۱۷ خرداد ۱۳۹۹, ۱۱:۳۱ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
بابا اصلا جای این همه بحث و دعوا نیست.
من اون موقع که این تاپیک رو زدم واسه این بود که به دوستان انگیزه بدیم در کنار هم بخونیم برای کنکور ارشد. دلم میخواسته هر کسی پاشو تو این تاپیک میزاره امید کسب کنه و دلش خوش بشه. من اصلا دوست نداشتم به شخصه اینجا جای بحث و کل کل و دعواهای الکی بشه.

دو تا مثل خوب داریم فکر کنم مصداق حاله و جواب همه چی رو میده:

۱- مورچه چیه که کله پاچش باشه
۲- جوجه رو آخر پاییز میشمارن

وسلام

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۸۶
۱۸ خرداد ۱۳۹۹, ۰۲:۲۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۰۲ ق.ظ، توسط عزیز دادخواه.)
گام به گام تا ارشد ۹۹
به کنکور ۹۹ هم رسیدیم
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: marvelous
ارسال: #۴۸۷
۱۸ خرداد ۱۳۹۹, ۰۲:۵۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۲ ب.ظ، توسط marvelous.)
گام به گام تا ارشد ۹۹
من درسته که این اساتیدی رو که شما ها سرش دعوا میکنین نمیشناسم، ولی حستونو درک میکنم ، حس هر دوتونو درک میکنم. تنها چیزی که میتونم بگم اینه که هیچوقت در زمینه ی علم و دانش رو دیوار کسی یادگاری ننویسین. هیچکس کامل نیست خصوصا وقتی استاد دانشگاهی تو ایران باشه.

بعدم اینکه خوبه بزارین بحث بشه، خوبه همه حتی کنکوریها هم حال و هواشون عوض بشه، فقط مراقب هر حرفی که زده میشه باشین. ما فقط میتونیم در مورد خودمون قطعی صحبت کنیم ولاغیر

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: عزیز دادخواه
ارسال: #۴۸۸
۱۹ خرداد ۱۳۹۹, ۱۱:۱۰ ب.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
سلام
کسی با خلیلی فر یا رضوی یا سید(رایان آزمون)مشاوره داشته ؟؟؟از کدوم بهتر نتیجه گرفتین؟؟؟اگر تجربه ای در این رابطه دارین ممنون میشم بگین.
کدوم برای مشاوره تا کنکور بهتره؟؟؟؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۸۹
۲۱ خرداد ۱۳۹۹, ۰۲:۵۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۳:۰۵ ب.ظ، توسط marvelous.)
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب.ظ)konkor arshad computer نوشته شده توسط:  سلام
کسی با خلیلی فر یا رضوی یا سید(رایان آزمون)مشاوره داشته ؟؟؟از کدوم بهتر نتیجه گرفتین؟؟؟اگر تجربه ای در این رابطه دارین ممنون میشم بگین.
کدوم برای مشاوره تا کنکور بهتره؟؟؟؟؟

پیام خصوصیت رو چک کن، چون اگه اینجا بهت جواب بدم ممکنه درست نباشه.

خب مثل اینکه نمیشد بهت پیام خصوصی زد
بهتر همینجا توضیح میدم برات همه هم بدونن. من راستش پارسال همین موقع ها بود تقریبا شروع کردم برای ارشد بخونم و کتابها رو شروع کردم به تهیه کردن. یه کتاب خریدم از انتشارات سه گام به صورت آنلاین و همین شد که خدمات مشاوره ی کنکور ارشد اونجا با من تماس گرفتن. یه خانم خیلی خوبی بود به نام خانم توفیقی و به قدری با درایت صحبت کرد که تونست منو قانع کنه که از سیستم مشاوره و برنامه ریزی موسسه ی سه گام استفاده کنم. اتفاقا خیلی هم خوب شد چون ایشون به عنوان مشاور من خیلی حرفه ای در زمینه ی انتخاب منابع بر اساس توانایی ها و رشته ی انتخابی خودم که هوش مصنوعی بود منو راهنمایی کردن، یه پنل آنلاین بود که هفتگی آپدیت میشد و برنامه ی هفتگی رو اونجا قرار میدادن، از اون پنل به خیلی بخشهای کاربردی دیگه حتی مشاوره هم دسترسی داشتی. هر هفته و یا هر زمان که لازم میشد ایشون با من در تماس بودن و راهنمایی میکردن. استراتژی فوق العاده ای ریختن برای درس خوندن من که از یه رشته ی غیر هم اومده بودم و باید بگم واقعا موثر بود از اونجایی که من تونستم تو اون مدت زمان کم، به خیلی از مطالب مسلط بشم. تمام مدت ساپورت کردن و الانم میکنن، بسیار راضی هستم من از کارشون، و مطمئنم اگه برنامه ی زندگیم روی امتحان دادن مونده بود حتما قبولی شریف رو داشتم.

ممکنه اینجا خیلی ها به من معترض بشن که چرا اینطوری در مورد یه موسسه و یه شخص صحبت میکنم، ولی به عنوان کسی که حتی در دانشگاه تدریس کرده، این موسسه رو کاملا موجه و موثر دیدم.
من مشاوره ی رضوی، خلیلی فر یا رایان آزمون رو ندیدم که نظری بدم، ولی چیزی که میتونم بگم اینه، کسایی که خودشون در کنکور شاگردای برتر بودن بهتر از یه استاد میتونن مشاوره بدن. و مشاورهای سه گام جزو استعداد های درخشان دانشکده ی برق و کامپیوتر دانشگاههای تهران هستن. برنامه ریزی هم اینجا برای هر گرایشی متفاوته، چیزی که هست اینه که یه برنامه داری که بهش دلگرم هستی، به نظر من سری به سایت موسسه ی سه گام بزن و اطلاعات کسب کن. من سه گام رو توصیه میکنم.
از نظر هزینه هم خیلی راه میان و قسطی میگیرن.

ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα

Σωκράτης

(The only thing I know is that I know nothing)

Socrates
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: konkor arshad computer , parandish@gmail.com
ارسال: #۴۹۰
۲۳ خرداد ۱۳۹۹, ۰۱:۱۰ ق.ظ
RE: گام به گام تا ارشد ۹۹
(۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۶ ب.ظ)marvelous نوشته شده توسط:  
(19 خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب.ظ)konkor arshad computer نوشته شده توسط:  سلام
کسی با خلیلی فر یا رضوی یا سید(رایان آزمون)مشاوره داشته ؟؟؟از کدوم بهتر نتیجه گرفتین؟؟؟اگر تجربه ای در این رابطه دارین ممنون میشم بگین.
کدوم برای مشاوره تا کنکور بهتره؟؟؟؟؟

پیام خصوصیت رو چک کن، چون اگه اینجا بهت جواب بدم ممکنه درست نباشه.

خب مثل اینکه نمیشد بهت پیام خصوصی زد
بهتر همینجا توضیح میدم برات همه هم بدونن. من راستش پارسال همین موقع ها بود تقریبا شروع کردم برای ارشد بخونم و کتابها رو شروع کردم به تهیه کردن. یه کتاب خریدم از انتشارات سه گام به صورت آنلاین و همین شد که خدمات مشاوره ی کنکور ارشد اونجا با من تماس گرفتن. یه خانم خیلی خوبی بود به نام خانم توفیقی و به قدری با درایت صحبت کرد که تونست منو قانع کنه که از سیستم مشاوره و برنامه ریزی موسسه ی سه گام استفاده کنم. اتفاقا خیلی هم خوب شد چون ایشون به عنوان مشاور من خیلی حرفه ای در زمینه ی انتخاب منابع بر اساس توانایی ها و رشته ی انتخابی خودم که هوش مصنوعی بود منو راهنمایی کردن، یه پنل آنلاین بود که هفتگی آپدیت میشد و برنامه ی هفتگی رو اونجا قرار میدادن، از اون پنل به خیلی بخشهای کاربردی دیگه حتی مشاوره هم دسترسی داشتی. هر هفته و یا هر زمان که لازم میشد ایشون با من در تماس بودن و راهنمایی میکردن. استراتژی فوق العاده ای ریختن برای درس خوندن من که از یه رشته ی غیر هم اومده بودم و باید بگم واقعا موثر بود از اونجایی که من تونستم تو اون مدت زمان کم، به خیلی از مطالب مسلط بشم. تمام مدت ساپورت کردن و الانم میکنن، بسیار راضی هستم من از کارشون، و مطمئنم اگه برنامه ی زندگیم روی امتحان دادن مونده بود حتما قبولی شریف رو داشتم.

ممکنه اینجا خیلی ها به من معترض بشن که چرا اینطوری در مورد یه موسسه و یه شخص صحبت میکنم، ولی به عنوان کسی که حتی در دانشگاه تدریس کرده، این موسسه رو کاملا موجه و موثر دیدم.
من مشاوره ی رضوی، خلیلی فر یا رایان آزمون رو ندیدم که نظری بدم، ولی چیزی که میتونم بگم اینه، کسایی که خودشون در کنکور شاگردای برتر بودن بهتر از یه استاد میتونن مشاوره بدن. و مشاورهای سه گام جزو استعداد های درخشان دانشکده ی برق و کامپیوتر دانشگاههای تهران هستن. برنامه ریزی هم اینجا برای هر گرایشی متفاوته، چیزی که هست اینه که یه برنامه داری که بهش دلگرم هستی، به نظر من سری به سایت موسسه ی سه گام بزن و اطلاعات کسب کن. من سه گام رو توصیه میکنم.
از نظر هزینه هم خیلی راه میان و قسطی میگیرن.

ممنون
در پست های قبلی هم این مطلب رو گفته بودید من منظورم این بود که اگر کسی با این سه استاد(خلیلی فر -رضوی-سید(رایان آزمون))مشاوره داشته نظر شو بگه
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۹۱
۱۲ مرداد ۱۳۹۹, ۱۱:۱۶ ق.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
سلام ! کسی پاسخ تشریحی کنکور سه سال اخیر ٩٦،٩٧،٩٨ رو داره ؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۹۲
۱۵ شهریور ۱۳۹۹, ۰۲:۵۶ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
نتایج ارشد تون چی شد
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۴۹۳
۱۵ شهریور ۱۳۹۹, ۰۷:۴۸ ب.ظ
گام به گام تا ارشد ۹۹
هیشکی هیچی نمیگه
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Question برنامه ریزی به سبک ۳ گام sara417 ۴ ۶,۴۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۰۲:۰۴ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
Question موسسه سه گام برای مشاوره ارشد marvelous ۱ ۳,۲۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  انتخاب رشته برای رتبه ۹۹۱ نرم افزار + سهمیه رتبه اولی Denize ۵ ۵,۲۱۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۰۴:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa74103
  کتاب آموزش گام به گام c# sisili ۰ ۲,۰۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: sisili
Question سوال، مرتبه اجرایی و گام برنامه Mr.R3ZA ۶ ۵,۵۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: mino0z
  پنج گام برای ارزیابی یک فرصت شغلی good-wishes ۴ ۵,۳۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ۰۲:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: terme86
  محاسبه تعداد گام.. farazz ۴ ۳,۸۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ۰۳:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: farazz
  ۹۹۶ امنیت و شبکه hadi_hjh ۶ ۴,۵۸۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: MehdizadeMilad
Smile ۹۹۶ امنیت hadi_hjh ۰ ۱,۳۷۴ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: hadi_hjh
  گام محاسباتی فاطمه ارشد ای تی ۳ ۲,۹۴۱ ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه ارشد ای تی

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close