زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۱۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری (shahram_sharifnia)

ارسال:
۱۶ تیر ۱۳۹۱, ۰۹:۲۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ۰۶:۴۵ ق.ظ، توسط fatima1537.)
مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری (shahram_sharifnia)
ضمن پوزش فراوان از آقای شریف نیا و دوستان مانشتی از بابت حذف چند روزه مصاحبه ایشان از مانشت مجددا" این مصاحبه جهت استفاده دوستان منتشر میشه.
بنام خدا
موفقیت شما را مجددا"در آزمون کارشناسی ارشد،تبریک میگم.بسیاری از داوطلبین شرکت کننده در این ازمون مایلند راه و روش شما را برای غلبه بر سد کنکور بدانند.پاسخهای شما در سالهای آینده برای بسیاری از داوطلبان مفید و مورد استفاده خواهد بود.
از اینکه لطف میکنید و سوالات مصاحبه را ،که سوالات جمع قابل توجهی از دوستان شما در مانشت هست جواب میدین بسیار ممنونم.

مانشت ۱: اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.
شهرام شریف نیا متولد ۱۳۶۸ و ساکن تهران – رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش معماری کامپیوتر.

مانشت۲: در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟
بنده در سال ۱۳۸۶ با رتبه‌ی ۲۱۵۷ وارد دانشگاه شاهد تهران شدم و مشغول به تحصیل در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر (سخت افزار) به صرت کارشناسی پیوسته گشتم . پس از گذراندن ۸ ترم تیرماه ۱۳۹۰ فارغ التحصیل شدم.

مانشت۳: با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟
من اصلاً با رشته کامپیوتر هیچ آشنایی نداشتم و تنها اولویت من دانشگاه‌های روزانه تهران بود. البته الان خیلی راضیم.

مانشت۴: کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟
شاهدولی لازم به ذکر است که هیچ ارتباطی به سهمیه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ندارد و دانشگاهی است مانند بقیه دانشگاه‌های دولتی با این تفاوت که یک مصاحبه هم دارد.

مانشت ۵:در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .
معدل من ۶۴/۱۶ شد و در دانشگاه دانشجوی معمولی بودم و فکر کنم در نهایت شاگرد پنجم یا ششم شدم. راستش در ترم اول و دوم خیلی نمره هام بد بود تا جایی که درس فیزیک ۲ را افتادم ولی بعد از آن با آشنایی که با نامزدم داشتم به یکباره پیشرفت چشمگیری داشتم چون ایشون جز دانشجوهای ممتاز دانشگاه بودند.

مانشت ۶:از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟
من صرفا میخواستم مدرک کارشناسی را بگیرم و وارد بازار کار شوم ولی از ترم ۶ یا ۷ به بعد با توصیه‌های اساتید به خصوص توصیه خانم اسعد که استاد درس مدار منطقی پیشرفته بودند تصمیم جدی برای ادامه تحصیل گرفتم.

مانشت ۷: آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟
به IT هم فکر مردم ولی قبل از شروع درس خواندن تصمیم جدی برای گرایش معماری گرفتم.

مانشت۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید. آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.
من فقط مهندسی کامپیوتر شرکت کردم.
زبان: ۶۷/۱ - % مشترک: ۲۷/۶۰ %
ریاضی: ۶۷/۴۱ % اختصاصی معماری: ۶۷/۲۹ %
سال ۱۳۹۰ در رشته IT شرکت کردم ولی کاملا آزمایشی و رتبه‌ام حدود ۲۰۰۰ شد.

مانشت۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟
در دانشگاه ما که کاملا متفاوت بود و من و دوستم (رتبه ۵ IT) برای کنکور تقریبا همه ی دروس را از صفر شروع کردیم چون حتی اگر اساتید بعضی از دروس نظیر الکتونیک دیجیتال و یا هوش مصنوعی (برای دوستم) هم بسیار عالی درس داده بودند ما فراموش کرده بودیم.

مانشت۱۰ : از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟
من تصمیم داشتم از اول تابستون شروع کنم که بعد از یک یا دو هفته مشکلاتی پیش اومد که تا اواخر مهر نتونستم درس بخونم یعنی حتی به کتاب‌هایم هم دست نزدم ولی بعد از اولین آزمون پارسه که خراب کردم (رتبه ۱۸۰) به طور جدی استارت زدم.

مانشت۱۱ : برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟
برنامه‌ی ثابتی بود تقریبا. دروس مشترک با IT را به همراه دوستم میخوندیم و باقی را به تنهایی. بعضی‌ها را هم کلا نخوندم. مانند زبان، ریاضی مهندسی، نظریه زبان و مدار الکتریکی ۱/ در اواخر دی ماه هم دو هفته‌ای را کلا استراحت کردم به قول معروف باد خورد پشتمون.

مانشت۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.
دقیقا

مانشت۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟
بله. سعی کردم در درس‌هایی که علاقه بیشتری دارم نظیر سیستم عامل و یا درس‌هایی که تاثیر زیادی دارن د تمرکز بیشتری کنم تا بتوانم آن‌هارا ۱۰۰% بزنم و کاستی‌هایم را برای دروسی که کنار گذاشته‌ام جبران کنم.

مانشت۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟
من در دوره‌ی کارشناسی هم برای یک درس دو کتاب نخوندم و به قول گاج یک کتاب را چندین بار خوندم. و این دید را که برای هر درس چه منابعی را بخونم در اون زمان دو هفته‌ی تابستان پیدا کردم.

مانشت۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.
فقط کتاب یا جزوه.
زبان : کلا نخوندم!!!
مدار منطقی : فقط کتاب پوران
معماری کامپیوتر : فقط کتاب پوران
ساختمان داده : فقط کتاب مقسمی
سیستم عامل : فقط کتاب ابوالفضل طرقی حقیقت (پارسه)
نظریه زبان ها : کلا نخوندم!!!
آمار و احتمال: کتاب دکتر عرب‌زاده و دکتر نکویی و تست کتاب مدرسان شریف
ریاضیات گسسته : فقط کتاب پوران
محاسبات عددی : فقط کتاب پوران
ریاضی مهندسی : اصلا نخوندم!!!
الکترونیک دیجیتال : فقط کتاب پوران و جزوه دکتر ناصر محمد زاده
VLSI :کتاب دکتر صاحب الزمانی و جزوه دکتر ناصر محمد زاده
انقال داده ها: ۷ فصل اول کتاب شبکه کامپیوتری ابوالفضل طرقی حقیقت (پارسه)
مدار الکتریکی ۱ : کلا نخوندم!!!

مانشت۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.
من غیر از آمار و احتمال هیچ کتاب مرجعی نخوندم.

مانشت۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟
جزوه محور کامل

مانشت۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟
سطح زبانم ضعیف بود و یک تست را زدم که آن هم غلط از آب در آمد و کلا هم نخوندم

مانشت۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟
دروسی مانند آمار و محاسبات را حتی با کمی دقت می‌توان ۱۰۰% زد و گسسته نیز کمی بد قلق است و ریاضی مهندسی خیلی زیاده. من ریاضی مهندسی را حذف کردم. از درصد ریاضیم اصلا راضی نیستم و با همین سه درس هم میتونستم ۶۰% هم بزنم ولی نشد.

مانشت۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید..
معمولا در هر روز من دو درس میخوندم که یک درس مشترک به علاوه‌ یک درس ریاضی یا اختصاصی بود چون ضریب دروس مشترک دو برابر ریاضی و اختصاصی بود. ولی در کل امری کاملا شخصی است.

مانشت۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.
من با دوستم مطالعه کردم و هم اینکه برای هم توضیح میدادیم بسیار زیاد تاثیر داشتو البته ما چون همیشه با نامزدم درس میخوندم این سبک را میپسندم ولی خب ایشان سال ۱۳۹۰ در دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شدند و من با یکی دیگر از دوستانم خوندیم که بحمدالله موفق شدیم ولی اگر نامزد هم بودند حتما بهتر میشدم.

مانشت۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.
راستش من هیچ‌گاه با زمان مشکل نداشتم چه هنگام مطالعه و چه هنگام آزمون. روز کنکور هم کاملا ۴۵ دقیقه بیکار بودم و منتظر دوستانم بودم که تموم کنن. و به نظرم برای خوندن با توجه به حجم مطالب زمان زیاد هست.

مانشت۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟
اگر عقب میافتادم از خوابم میزدم و جبران میکردم.

مانشت۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟
من فقط یک گرایش میخواستم هرچند که به لطف دروس مشترک و ریاضی رتبه‌ی بقیه گرایش‌ها هم خوب شد ولی دروس اختصاصی را کمتر از همه و در آخر خوندم.

مانشت۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.
به نظرم فاکتور مهم در رسیدن به موفقیت یکنواختی سرعت مطالعه است. من هم مانند بقیه دوستان از برنامه عقب میافتادم و کمی تندش میکردم ولی در کل از اول آبان یکنواخت خوندم.

مانشت۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟
هیچ کلاس کنکوری نرفتم.

مانشت۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟
در آزمون‌های پارسه شرکت کردم و از نظر فضای رقابتی و سنکرون شدن با بودجه بندی دروس بسیار مفید بود.

مانشت۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.
از ۱۵ بهمن به بعد سوالات کنکور ۸۳ تا ۹۰ را با دوستم در دو رشته‌ی IT و مهندسی کامپیوتر به طور کامل بررسی کردیم.

مانشت۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟
۹۰% آمادگی هم از لحاظ منابه و هم جمع بندی و اون ۱۰% هم اثرات مخرب استرس بود.

مانشت۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟
دقیقا همینطور بود. باید در دروس سیستم عامل، مدار منطقی و معماری ۱۰۰% میزدم که سیستم نشد. و در دروس اختصاصی دقیقا هدفم ۳۰% بود که زدم چون وقت نسبتا کمتری گذاشته بودم و در دروس ریاضی نیز به محاسبات خیلی تکیه داشتم که خداروشکر خوب بود.

مانشت۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟
- دور اول که دروس مشترک مخصوصا سیستم راخوندم خیلی ناامید شدم وفقط به این موضوع فکر میکردم که شریف پرید و وقتی به سراغ سوالات ریاضی رفتم به طور کامل ناامید شدم ولی نمی‌دانم به یکباره چی شد که سوالات ساختمان داده یک به یک حل شدند و من روحیه‌ی عجیبی گرفتم و بعد از آن سوالات منطقی به طوری که سوال نا متعارفی در درس معماری بود ( مربوط به پنجره‌ها )که در کتاب پوران هم نبود ولی کاملا به طور ابتکاری حلش کردم و خیلی اون موقع کیف کردم. ولی سیستم واقعا غیراستاندارد بود و نشد کاریش کنم و فقط یک سوال رو جواب دادم.

مانشت۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.
بله. ابتدا مشترک بعد ریاضی و این حلقه تا نیم‌ ساعت مانده به پایان ادامه داشت و در نیم ساعت آخر زبان میزدم که در کنکور نمی‌دانم چرا اصلا به زبان فکر نکردم. برای دفترچه دوم هم فقط دروس اختصاصی معماری با همان ترتیب موجود در دفترچه.
.
مانشت۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟
انتظار داشتم مشابه پارسه یا سال‌های قبل باشه و کاملا آمادگی مبارزه به سوالات جدید را هم داشتم و حل این سوالات خیلی بیشتر لذت داشت هرچند که بعضی از آن‌ها نیز حل نمی‌شدند

مانشت۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟
به نظرم وقت کافی بود و زیاد شدن زمان تفاوتی به حال من نمی‌کرد

مانشت۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.
جواب‌ها راحفظ بودم و با کلید اولیه سنجش دقیقا درصد‌هایم یکی بود غیر از دروس مشترک که به نظرم دو تا سوال اشتباه بود که خوشبختانه درست کردند و ۵/۵۳ % من به ۲۷/۶۰ % تبدیل شد. تخمین من از سیستم مدرسان شریف ۲۱ بود که اگر مشترک را با ۶۰% محاسبه میکردم به احتمال زیاد خیلی نزدیک ۱۰ میشد.

مانشت۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل
پایه تحصیلی: ۵% - دانشگاه کارشناسی: ۱۰% - برنامه ریزی: ۳۰% - کلاس کنکور: ۰% - شرایط سر کنکور: ۱۰% - شرایط مطالعه و زندگی: ۱۰۰%.
نمیدونم چرا ۱۰۰% بیشتر شد Big Grin

مانشت۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.
یک کوچولو شخصیه..

مانشت۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.
خیلی زیاد. باور نکردنیه. البته عبادت فقط نماز و روزه نیست بلکه اعتقاد قلبی به خداست

مانشت۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.
بله. خانوادم و نامزدم نقش بسیار زیادی داشتند و کم و کاستی‌های من را در بقیه امور نادیده گرفتند که من صمیمانه ازشون تشکر میکنم. و البته اون دوست مذکورم هم خداییش خیلی موثر بود در نوع درس خوندنم.

مانشت۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.
- نه!

مانشت۴۱ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.
اعتماد به نفس نقش بسزایی دارد و همیشه برنامه ریزی را با توجه به عادات روزانه خود انجام دهید.

مانشت۴۲: چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

(این سوال بعد از مصاحبه با آقای شریف نیا اضافه شده ،اگه ایشان جوابش را ارسال کنند عینا" درج میشه.)

مانشت۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟
- انگیزت از شرکت در کنکور چه بود؟

مانشت۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟
من از بهمن پارسال که تصمیم گرفتم برای کنکور بخوانم با توصیه دوستم با مانشت آشنا شدم و به دور از تعارف بسیار فوق‌العادست و روز به روز رشد می‌کند. امیدوارم موفق باشند.

از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۷
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: farhud , zeinab , ماه بانو , Xilinx , shahram_sharifnia , mohsen_4050 , Adel01 , maryami , jameshenas , mehrdad66 , SaMiRa.e , zarei1991 , bagherok , banafsheh68 , Mehran , jafarir , zer0ne , unique_as14 , Manix , پسر کوچولوی دانشجو , hiddenman , student_92
ارسال:
۲۴ تیر ۱۳۹۱, ۰۳:۳۶ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری(shahram_sharifnia)
اجازه بدید همین جا پاسخ بدم.
احتمالاً شریف

برای مردی که اراده دارد، هیچ چیز غیر ممکن نیست.((میرابو))
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: پسر کوچولوی دانشجو , fatemesoleimani
ارسال:
۲۶ تیر ۱۳۹۱, ۱۱:۵۳ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری(shahram_sharifnia)
سلام با عرض تبریک خدمت شما خواستم ببینم شما از کی شروع به درس خواندن کردید؟
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۱:۵۰ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری(shahram_sharifnia)
(۲۶ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۳ ب.ظ)برنامه نویس نوشته شده توسط:  سلام با عرض تبریک خدمت شما خواستم ببینم شما از کی شروع به درس خواندن کردید؟

سلام. ممنون.
من قصد داشتم از تابستون شروع کنم و دو هفته ای هم در تیر یا مرداد خوندم ولی یک سری مشکلات برام پیش اومد نتونستم بخونم و از اول آبان بعد از اولین آزمون پارسه شروع کردم

برای مردی که اراده دارد، هیچ چیز غیر ممکن نیست.((میرابو))
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۷ مرداد ۱۳۹۱, ۰۱:۵۶ ق.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری(shahram_sharifnia)
من رشته ام سخت افزاره و قصد دارم معماری شرکت کنم اما فکر میکنم در اینده بدردم نمیخوره و بازار کارش خوب نیست دو دلم که ای تی شرکت کنم نمیدونم چیکار کنم میخوام به عنوان رشته شناور شرکت کنم اما بنظرتون تمرکز روی رشته خودم باشه یا ای تی سردر گمم.اگه ممکنه راهنماییم کنید

دلیل پرواز پر نیست ؛پرواز , باور پرده ایست که به پرواز می اندیشد.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۷ مرداد ۱۳۹۱, ۰۳:۱۶ ب.ظ
RE: مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری(shahram_sharifnia)
(۰۷ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۵۶ ق.ظ)shahbazi نوشته شده توسط:  من رشته ام سخت افزاره و قصد دارم معماری شرکت کنم اما فکر میکنم در اینده بدردم نمیخوره و بازار کارش خوب نیست دو دلم که ای تی شرکت کنم نمیدونم چیکار کنم میخوام به عنوان رشته شناور شرکت کنم اما بنظرتون تمرکز روی رشته خودم باشه یا ای تی سردر گمم.اگه ممکنه راهنماییم کنید

سلام
من خودم معماری دوست داشتم البته ای تی هم دوست داشتم ترسیدم رتبه خوبی نیارم و شریف قبول نشمو ای لا حتماً آی تی شرکت میکردم. از نظر بازار کار هم راستش تو ایران یک کم بازار کار نرم افزاریا و آی تی بهتره. به نظرم تفاوت زیادی نداره برو دنبال علاقت.

برای مردی که اراده دارد، هیچ چیز غیر ممکن نیست.((میرابو))
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: shahbazi
ارسال:
۲۵ مهر ۱۳۹۱, ۰۷:۱۹ ب.ظ
مصاحبه با رتبه ۱۰ رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری (shahram_sharifnia)
سلام آقای شریف نیا
رتیه خوبتونو تبریک میگم
میشه راجع به نحوه درس خوندنتون کمی توضیح بدین برای مثال تست زنی رو از کی شروع کردین و هنگام تست زنی اولویت رو به کدوم تستا میدادین که ابتدا حلشون کنید ( تستای ۱۰ سال اخیر یا همه تستارو حل کردین واسه آمادگی؟)
اگه در این مورد راهنماییم کنین ممنون میشم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  حل و بررسی سوالات مدارمنطقی دکتری ۹۲ گرایش معماری nomad:D ۲۵ ۲۳,۹۲۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: masoumeh97
  دانلود سوالات تخصصی گرایش فناوری اطلاعات آزمون دکتری ۹۱(کد ۲۳۵۸) Lonely Palm ۲ ۵,۸۵۶ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ۰۲:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: bijibuji
  گرایش های علوم کامپیوتر alisaaa ۴ ۳,۶۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۰۴:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: hashemhamidi
  اسلاید های معماری کامپیوتر استاد گودرزی-شریف payam7 ۱۱ ۱۴,۲۰۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: ۰۹۱۵۳۸۴۲۸۱۴
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۲۶۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
  کارشناس دادگستری رشته کامپیوتر sepid ۰ ۸۳۸ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: sepid
  رشته ای مهندسی کامپیوتر sanjeshserv1 ۰ ۱,۰۰۷ ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۴:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sanjeshserv1
  کمک فوری برای مصاحبه استخدامی رشته هنراموزی کامپیوتر hamide.m ۳ ۳,۹۳۵ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: SetareSokhanrani
  دانشگاه صنعتی اصفهان یا گرایش معماری امیرکبیر sima84 ۰ ۱,۷۶۴ ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۰۳:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  رتبه ۵۴ علوم کامپیوتر و ۷۶ ریاضی ارشد ۱۴۰۰ Computer92 ۰ ۱,۹۹۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Computer92

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close