سلام
عنوان موضوع باید گویای متن درون اش باشه و خواننده رو به اشتباه نندازه!
سایت های خبری گاهی تیترهایی با جمله بندی خاص درج می کنند تا ذهن مخاطب رو به اشتباه انداخته اونها رو جذب و آمار بازدید رو بالا ببرند! اصطلاحا این عناوین رو تیترهای زرد می نامند.
متاسفانه این شیوه تیتر زدن به تدریج اپیدمی شده و حتی رسانه های معتبر هم (عمدی یا سهوا) هم این کار رو می کنند.
هر روز تعداد زیادی موضوع جدید توی مانشت ایجاد میشه و انتخاب عنوان موغوع تاثیر زیادی در بازدید اون مطلب خواهد داشت، اما بنظر میرسه وجود یک مرام نامه مدون حداقل در سطح مدیران برای این کار خالیست، انجمن های قدیمی و معتبر در این باره بسیار سخت گیر عمل می کنند:
- وجود تیتر های بلند (در حد جمله)
- استفاده از کلماتی شبیه: فوری، کمک، خواهش می کنم، سریع تر
- عناوین تکراری و موازی در یک بخش
- و ..
از جمله مواردیست که به سرعت اصلاح و برخود میشه.
بیشتر کاربرای قدیمی مانشت یکسری قانون نانوشته رو درباره عناوین رعایت می کنند، مثلا برای موضوعی که حاوی دانلود هست ابتدای عنوان عبارت
[دانلود] و به طور مشابه
[درخواست کمک]، [درخواست آپلود] و .. که توی دسته بندی و پیدا کردن موضوع خیلی کاراست، میشه پروتکلی برای عناوین موضوعات تدوین کرد که این موارد توش قید شده باشه و مدیران روی این موراد نظارت کنن.
راستی، توی مانشت وقتی ماوس رو روی عنوان یک موضوع می بریم Tooltip به ما همان عنوان رو نشون میده (عنوان کامل) بد نیست داخل همون کادر کوچک زیر عنوان یک یا دو خط از متن (ترجیحا از میانه ی متن) آورده بشه، این کار توی انجمن های دیگه انجام مشه.