زمان کنونی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۷:۰۴ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مطالعه زیاد

ارسال:
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۳۷ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۴۷ ق.ظ، توسط TABAN.)
مطالعه زیاد
سلام به دوستان عزیز.
یه راهنمایی ازتون میخواستم.البته چیزایی مینوسم فکر کنم پاسخ سوال خیلی از بچه هایی باشه که دارن مهنذسی کامپیوتر میخونن.
بعد از اینکه کارشناسی تموم شد تازه متوجه شدم انتظار بقیه از یه مهندس نرم افزار چیه!!!!!
خوب این اول راه بود.با یه دنیای زیاد از مطالب روبرو بودم.نمیدونستم از کجا باید شروع کنم!!!
به هر کی هم می گفتم جواب میدادن نیاز نیست همه چی بلد باشی.میگفتن هر کی سوال پرسید بگو من در این زمینه چیزی بلد نیستم.
خوب هر چی با خودم فکر میکردم نمیتونستم اینقد راحت کنار بیام.بالاخره رشته ی من کامپیوتر بود.و باید از چیزایی از کامپیوتر سر در میاوردم.
یه سری فایل های پی دف داشتم در مورد سخت افزار کامپیوتر شروع کردم به خوندنشون.
خیلی خوب بود.خیلی راضی بودم.به نظرم از صورت مسئله پاک کردن بهتر بود.اگه هم از مطلبی که میخوندم چیزی رو متوجه نمیشدم سرچ میکردم.
و خیلی هم سرچ میکردم.میگم خیلی یعنی واقع خیلی زیاد.
با مشکلی که روبرو شدم این بود که واسه کوچکترین سوال ها هم سرچ میکردم.یعنی اگه با دو نفر صحبت میکردم یه اشاره ای به مسایل کامپیوتری میکردن یا کلا از مباحث کامپیوتری چیزی به گوشم میخورد با سرعت برق و باد میومدم سرچ کردن.
و این یعنی تمام وقتم به سرچ کردن میرفت.از یه جهت خیلی راضی بودم چون مطالب جدید یاد می گرفتم و از اینکه هیچ کار دیگه ای انجام نمیدادم ناراحت بودم.
یه مدت گذشت یه مدت که چه عرض کنم یه سال گذشت.و من خیلی معلومات کامپیوتری خودمو بالا بردم.
و دیگه به تدریج کمتر سرچ میکردم چون در حدی که باید یاد می گرفتم یاد گرفته بودم.
و از این مرحله به بعد خیلی راحت با سوالات کامپیوتری کنار میومدم.الان دیگه اگه کسی ازم سوالی میپرسید و من بلد نبودم خیلی راحت میگفتم در این زمینه مطالعه نکردم.
میخوام به این مطلب اشاره کنم که تفاوت هست بین کسی که معلومات رو بالا برده و در زمینه ای خاص مطالعه نداشته با کسی که اصلا بلد نیست و اصلا مطالعه نکرده.
من قبلا چون مطالعه ی جانبی نداشتم و با مسئل جانبی کامپیوتر آشنایی زیادی نداشتم نمیتونستم با این موضوع کنار بیام که اگه کسی ازم سوال پرسید بگم بلد نیستم چون مطالعه ای نداشتم چون چیز خاصی بلد نبودم ولی الان که مطالعه کردم به این نتیجه رسیدم که خیلی از سوالا رو میشه جواب داد و خیلی از سوالا هم واقعا نیاز مطالعه دارن.یعنی یه شخص تحصیلکرده در هر رشته ای باید مطالعه داشته باشه چون خیلی از سوالا رو با مطالعه میشه جواب داد.
درست مثل این می مونه که یه استاد خیلی باسواد بیاد سرکلاس یه دانشجو سوال بپرسه و ایشون بگه باید مطالعه کنم.این جواب استاد دلیل بی سوادی ایشون نیست.ولی وقتی یکی سواد خاصی نداره و کسی ازش سوال میپرسه حتی ممکنه به ذهنش هم نرسه که بگه باید مطالعه کنم.
نمیدونم تونستم منظورم به برسونم یا نه!!!انشالله که رسونده باشم.
چیزایی بالا نوشتم رو شاید دوستان کم تجربه تر بتونن استفاده کنن.البته اگه از دوستان کسی خواست معلومات رو بالا ببره مثل من نباشه که شب و روز سرچ کنهBig Grin
و اما راهنمایی که الان از شما دوستان میخوام اینه که:
انتظارم از خودم خیلی بالا رفته.Huh
مثلا انتظار دارم به همه چیز مسلط باشم.از فقه و حقوق و فلسفه گرفته تا پزشکی.کامپیوتر که سر جای خود دارد.Huh
مثلا انتظار دارم خیلی زود یه برنامه نویس حرفه ای بشم.Huh
یا مثلا میرم سراغ سوالای کامپیوتری که خیلی مغزم رو خسته میکنن.مثل این که اصلا چطور اولین سیستم عامل رو نوشتن چطور به ذهنشون رسیده؟چطور یه برنامه رو اولین بار توی حافظه بارگذاری کردن؟Huh
اصلا چطور به ذهنشون رسیده یه اسمبلر و لودکننده طراحی کنن؟و....HuhHuhHuh
تا این حد که از خیلی از دوستان مانشتی که از طریق پیام خصوصی سعی میکردم راهنمایی بخوام در مورد این قبیل سوالا.جا داره ازشون هم تشکر کنم.
مثلا به ذهنم رسیده بود کاش میتونستم بصورت مالتی مدیا مراحل اجرای یه برنامه توی کامپیوتر رو نشون میدادم.مثل خیلی از رشته های دیگه.Huh
مثلا میرفتم در مورد ویروس ها سرچ میکردم.خوب بالاخره از بین بردن ویروس به صورت دستی سخته(البته این نظر منه) ولی انتظار دارم اکثر ویروس ها رو دستی از بین ببرم.Huh
مثلا انتظار دارم به مباحث شبکه کاملا مسلط باشم.Huh
مثلا انتظار دارم برنامه نویسی توی اکسل رو کامل مسلط باشم.Huh
مثلا انتظار دارم خیلی سریع قالب یه سایت رو از طریق فتوشاپ و فایرورکس طراحی کنم.Huh
انتظار دارم یه سی ام اس بزرک رو خودم راه اندازی کنم.Huh
مثلا انتظار دارم توی زمینه ی بازیهای کامپیوتری مسلط باشم.Huh
و...
تازه اینا کامپیوتری هاش بود.
در مورد فلسلفه و پزشکی و تاریخ و ... هم خیلی مطالعه میکنم.تا حدی که زندگی من شده مطالعه مطلب متفرقه.واقعا خسته میشم.مغزم نمیکشه.HuhHuh
طوری که حتی واسه ارشد هم دیگه خیلی کم میخوندم چون این واسم مهم شده معلومات عمومی و کامپیوتریم رو بالا ببرم.
و از بس مطلب متنوع مطالعه میکنم که حس میکنم دیگه هیچی یادم نمی مونه و از اینکه مثلا وقت بیشتری واسه خوندن ارشد نذاشتم هم دپرس شدم.خیلی دوس دارم به جز مطالعه به سرگرمی های دیگه برسم.بعضی وقتا از مطالعه خسته میشم واقعا.حس میکنم باید به مدت زیاد از مطالعه به دور باشم.Confused و این اصلا خوب نیست.مطالعه باید با انگیزه باشه.مطلعه خسته کننده که فایده نداره.
از خیلیا هم کمک گرفتم گفتن اولویت بندی کن کاراتو گفتن تابستون بشین هر چی دوس داری یادبگیر.و از این راهنمایی ها.
ولی نشد.
نظر شما چیه؟


چقد حرفام زیاد شد.بعد نوشتن متوجه شدم خیلی نوشتم.



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۴۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۰۷ ب.ظ، توسط blackhalo1989.)
مطالعه زیاد
یه استاد یه سری مطالب کلی تو لیسانس یاد میگیره. بعد یه سری مطالب تخصصی تر تو ارشد و تو دکترا هم یه موضوع خیلی ریز رو پی میگیره. در نهایت به میزان چیزایی که خونده از هر قسمت از رشتش بلده. وقتی استاد میشه هر چند سال یه مبحث در زمینه کاریش رو انجام میده(ولی همه در زمینه کاریش هستن و میشه شاخه ای از یکی از شاخه های مثلا کامپیوتر)و در نهایت و پس از ۲۰-۳۰ سال به تعدادی از زمینه های کاریش تسلط نسبی پیدا میکنه! همین!
اصلا شما که دارید مثلا تاریخ میخونید میدونید تو همون تاریخ چقدر مطلب هست واسه یاد گرفتن؟!! به نظر من همون حدی که به ما در زمینه مسائل متفرقه تو مدرسه درس دادن کافیه.(مسائل دینی بحثش جداست). در زمینه رشته هم یکی از مزایای دانشگاه هدایت شماست یعنی درسا رو به ترتیب به شما میده و درسایی رو هم میده که مهم هستن. من خودم اجازه میدم دانشگاه منو هدایت کنه در زمینه رشتم. قرار هم نیست همه چیز رو بدونم! ترجیح میدم یه استاد دارای تخصص باشم تا یه استاد همه چیز دان!
شما یا هدفتون رو مشخص نکردید یا هدف خوبی رو برای خودتون قرار ندادید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: homa , kerm , TABAN
ارسال:
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۲:۳۳ ب.ظ، توسط homa.)
RE: مطالعه زیاد
وقتی شما تو یه زمینه داری تخصصی کار میکنی، و تو یه مبحث سطح علمیت رو بالا میبری بیشتر از خودت احساس رضایت میکنی.
چون آدمایی که باهاشون برخورد میکنی و یا مطالبی که بیشتر میبینی از همون تخصصت هست چون که محیط اطرافت خود به خود با چیزی که دنبالش هستی یکی میشه(هر چی آدم بیشتر به چیزی توجه کنه همون هم بیشتر جلو چشش هست) وقتی اینجوری باشه اونوقت حس میکنی تو این موقعیت که هستی میتونی از اونچه که یاد گرفتی استفاده کنی.
وقتی خیلی شاخه به شاخه میشی محیط اطرافت مدام در حال عوض شدنه و هیچ وقت هم راضیت نمیکنه چون همیشه یه چیزی کمه.وقتی رو یک نقطه تمرکز نداری نمیتونی تمام جزئیات اون رو هم ببینی و درک کنی.
مثلا فکر کن میخای لب تاپ یک مارک خاص بخری، از تمام مغازه ها جزئیات رو مو به مو میپرسی و شکل و طرحشم همه جا دقت میکنی تا ریز ترین چیز رو به خاطر میسپاری ،شاید بقیه ی مارک ها دیده باشی اما اگه کسی ازت جزئیات کامل برای مارک دیگه بخاد فقط میتونی اطلا عات کلی بدی .
شاید بتونی در چند روز تمام جزئیات و مشخصات تمام مارک های لب تاپ رو بفهمی اما توجه کن که موضوع علمی آخر و انتها نداره هر چه بری بازم جدیدتره و نیاز به وقت بیشتری داره.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: kerm , TABAN
ارسال:
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۲:۵۴ ب.ظ
مطالعه زیاد
منم یه زمانی همچین حسی داشتم که باید همه چیز رو بدونم ( این قضیه مربوط میشه به دوران هنرستان) فکر میکردم چون رشته ام کامپیوتره باید با کلی نرم افزار و زبان برنامه نویسی آشنا باشم ولی وقتی وارد دانشگاه شدم دیدم عوض شد. دنیای کامپیوتر انقدر وسیعه که فقط باید یه شاخشو انتخاب کنی و تو اون شاخه متخصص بشی. الان دیگه از یه مهندس نرم افزار انتظار دارن تو یه زمینه ای متخصص باشه نه اینکه از همه چیز بدونه ولی نصفه نیمه . البته منظورم این نیست که مثلا فقط در زمینه برنامه نویسی مطالعه داشته باشیم و از سخت افزارهای جدید و تکنولوژی جدید هیچی ندونیم . یه آشنایی نسبی باید داشته باشیم تو بقیه ی زمینه ها ولی اینکه انقدر خودتونو در گیر مطالعه بکنید هم خوب نیست خسته کننده میشه.
به نظرم بهتره تو یه سری سایت های خبری و علمی که دوست دارین عوض بشین این سایت ها اخبارشون رو و مطالب جدیدشون رو براتون به ایملیتون ارسال می کنن . اینجوری از اخبار جدید دنیای کامپیوتر باخبر میشین و وقت زیادی هم ازتون گرفته نمی شه. یه مبحثی رو هم انتخاب کنید و تو اون زمینه حرفه ای بشین. Wink

Impossible = I'm PossibleBig Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال:
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۲۹ ق.ظ
مطالعه زیاد
سلام مجدد.
ممنون از پاسخهاتون.دکمه ی تشکر رو هر چی گشتم سرجاش نبود که از شما دوستان تشکر کنم.
بعضی وقتا آدم خودش میدونه راه حل چیه منتظره دیگران هم تایید کنن راه حلشو.
منم به این نتیجه رسیدم باید یه مسیر رو انتخاب کرد.
ولی رسیدن به هدف اصلی ممکنه زمانبر باشه.
و توی این مدت زمان تا رسیدن به هدف اصلی چطور میشه به یه چیز یا مطلب تخصصی مسلط شد؟
مثلا فرض کنیم یه شخص کارشناسیش تموم شده فعلا هم نه سر کار رفته نه ارشد قبول شده.(مثلا هدف هم بزاریم یا رفتن سرکار باشه یا مثلا استاد شدن)
یه دنیای پر از مطالب تخصصی هم روبروشه مثلا میخواد آزمون ارشد هم امتحان بده بعدش مدام همه انتظار دارن به سوالات کامپیوتریشون پاسخ بده.
حالا از سوالات ساده از نصب یه نرم افزار گزفته تا مباحث پیچیده ی شبکه و برنامه نویسی.
یا مثلا یکی میاد میگه یه برنامه به زبان php یا سی شارپ یا هر زبانی میخوام واسم بنویسی.به عنوان یه مهندس انتظار دارن دیگه.
در این وضعیت باید چیکار کرد؟



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۴۴ ق.ظ
RE: مطالعه زیاد
(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۲۹ ق.ظ)TABAN نوشته شده توسط:  سلام مجدد.
ممنون از پاسخهاتون.دکمه ی تشکر رو هر چی گشتم سرجاش نبود که از شما دوستان تشکر کنم.
بعضی وقتا آدم خودش میدونه راه حل چیه منتظره دیگران هم تایید کنن راه حلشو.
منم به این نتیجه رسیدم باید یه مسیر رو انتخاب کرد.
ولی رسیدن به هدف اصلی ممکنه زمانبر باشه.
و توی این مدت زمان تا رسیدن به هدف اصلی چطور میشه به یه چیز یا مطلب تخصصی مسلط شد؟
مثلا فرض کنیم یه شخص کارشناسیش تموم شده فعلا هم نه سر کار رفته نه ارشد قبول شده.(مثلا هدف هم بزاریم یا رفتن سرکار باشه یا مثلا استاد شدن)
یه دنیای پر از مطالب تخصصی هم روبروشه مثلا میخواد آزمون ارشد هم امتحان بده بعدش مدام همه انتظار دارن به سوالات کامپیوتریشون پاسخ بده.
حالا از سوالات ساده از نصب یه نرم افزار گزفته تا مباحث پیچیده ی شبکه و برنامه نویسی.
یا مثلا یکی میاد میگه یه برنامه به زبان php یا سی شارپ یا هر زبانی میخوام واسم بنویسی.به عنوان یه مهندس انتظار دارن دیگه.
در این وضعیت باید چیکار کرد؟
انتظار بیجاییه!
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال:
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۵۱ ق.ظ
RE: مطالعه زیاد
(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  انتظار بیجاییه!

به همین راحتی!!!
اونوقت عکس العمل شما چیه؟توی این شرایط چی کار می کنید؟



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۰۱ ق.ظ
مطالعه زیاد
من دقیقا الان تو همین شرایطی هستم که شما میگید کارشناسی تموم شده ارشد کنکور دادم و فعلا سر کار نمی رم یعنی بهتره بگم جرات ندارم تو هیچ زمینه ای تخصص ندارم تو ۲ ساله کاردانی که هیچی تو دو ساله کارشناسی هم یه ذره سی شارپ کار کردم یه ذره جاوا و ... از همه چیز نصفه نیمه و الان دارم حسرت تنبلی این چند سال رو میخورم که چرا هیچ کدوم از اینارو دنبال نکردم و حرفه ای نشدم Undecidedولی الان به فکر برنامه نویسی تحت وب هستم و دارم پی اچ پی یاد میگیرم و ... کلا یه سری برنامه ریزی هایی واسه خودم دارم که بعد ارشد ( اگه قبول شم Tongue) دوباره این حس که هیچی بلد نیستم نیاد سراغم.

البته به قول دوستمون اینم انتظار بیجایه که بعضیا از یه مهندس دارن خیلی پیش اومده ازم در مورد فلان نرم افزار پرسیدن یا در مورد فلان موضوع پرسیدن که اطلاعی نداشتم در موردش و خیلی راحت گفتم در این زمینه اطلاعی ندارم از اینکه بگید نمی دونید معذب نباشید . Cool

Impossible = I'm PossibleBig Grin
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال:
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۰۸ ق.ظ
RE: مطالعه زیاد
(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۵۱ ق.ظ)TABAN نوشته شده توسط:  
(27 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  انتظار بیجاییه!
به همین راحتی!!!
اونوقت عکس العمل شما چیه؟توی این شرایط چی کار می کنید؟
برای من اصلا مهم نیست که بقیه راجع به من چی فکر میکنند. مهم اینه که خودم راجع به خودم چی فکر میکنم. من برای خودم زندگی میکنم. من یا بلدم که میگم بلدم یا بلد نیستم که میگم بلد نیستم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال: #۱۰
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۱۶ ق.ظ
مطالعه زیاد
من دیگه پاسخ های شما دوستان رو نقل قول نکردم.
در کل فرمایش شما دو دوست عزیز این بود که نظر دیگران مهم نیست و مهم خود شخصه.
ولی واقعا اینطوریه؟به نظرم همه ما یه جورایی نظرات بقیه هم واسمون مهمه.نیست؟زندگی ما آدما خیلی تحت تاپیر نظر بقیه هم هست؟نیست؟



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۱۶ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۲۷ ق.ظ، توسط homa.)
RE: مطالعه زیاد
(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۲۹ ق.ظ)TABAN نوشته شده توسط:  سلام مجدد.
ممنون از پاسخهاتون.دکمه ی تشکر رو هر چی گشتم سرجاش نبود که از شما دوستان تشکر کنم.
بعضی وقتا آدم خودش میدونه راه حل چیه منتظره دیگران هم تایید کنن راه حلشو.
منم به این نتیجه رسیدم باید یه مسیر رو انتخاب کرد.
ولی رسیدن به هدف اصلی ممکنه زمانبر باشه.
و توی این مدت زمان تا رسیدن به هدف اصلی چطور میشه به یه چیز یا مطلب تخصصی مسلط شد؟
مثلا فرض کنیم یه شخص کارشناسیش تموم شده فعلا هم نه سر کار رفته نه ارشد قبول شده.(مثلا هدف هم بزاریم یا رفتن سرکار باشه یا مثلا استاد شدن)
یه دنیای پر از مطالب تخصصی هم روبروشه مثلا میخواد آزمون ارشد هم امتحان بده بعدش مدام همه انتظار دارن به سوالات کامپیوتریشون پاسخ بده.
حالا از سوالات ساده از نصب یه نرم افزار گزفته تا مباحث پیچیده ی شبکه و برنامه نویسی.
یا مثلا یکی میاد میگه یه برنامه به زبان php یا سی شارپ یا هر زبانی میخوام واسم بنویسی.به عنوان یه مهندس انتظار دارن دیگه.
در این وضعیت باید چیکار کرد؟
هیچوقت قرار نیست انتظارات بقیه رو برآورده کنیم.
مهمترین چیز اینه که هر کسی برای خودش زندگی میکنه و تخصصی که دوست داره ،ما موظف نیستیم به دیگران جواب پس بدیم در قبال چیزی که دانشی در موردش نداریم.
نه فقط شما بلکه میتونم بگم بیشتر بچه های کامپیوتر دور و اطرافشون از اونا یه همچین انتظاراتی دارن.
باید عادت کرد به "نه گفتن" ، و اینکه بگیم من اطلاعی در این مورد ندارم.
من کار خودم رو میکنم و تا جایی که بتونم اطلا عات کامپیوتریم رو بالا میبرم اما نباید فراموش کنی که زندگی مال خودته اگه بخای همه انتظارات همه رو برآورده کنی باز میرسی سر خونه ی اول که از این شاخه به اون شاخه.
انتظار خیلی بی جایی هست و این بی جا بودن رو با احترام بهشون حالی کن.

(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۱۶ ق.ظ)TABAN نوشته شده توسط:  ولی واقعا اینطوریه؟به نظرم همه ما یه جورایی نظرات بقیه هم واسمون مهمه.نیست؟زندگی ما آدما خیلی تحت تاپیر نظر بقیه هم هست؟نیست؟

زندگی من تا زمانی از نظر بقیه ممکنه تاثیر بپذیره که در مسیر تخصص من باشه و در مورد کارای من نظر بدن و یا ازم راهنمایی بخان . اما اینکه در مورد چیزی که نمیدونم در باره من قضاوت کنن چیز درستی نیست.

مطمئن باش کسی که در راهی و تخصصی تلاش میکنه همه میدونن داره چیکار میکنه و موفقیت هاش رو تو زمینه تخصصش میبینن و میفهمن وقتی چیزی رو میگه اطلاع ندارم از کم فهمی و بی اطلا عی نیست بلکه واقعا اون مطلب نیاز به مطالع ی بیشتر و تو یه زمینه دیگه هست.

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال: #۱۲
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۲۹ ق.ظ
RE: مطالعه زیاد
(۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۱۶ ق.ظ)TABAN نوشته شده توسط:  ولی واقعا اینطوریه؟به نظرم همه ما یه جورایی نظرات بقیه هم واسمون مهمه.نیست؟زندگی ما آدما خیلی تحت تاپیر نظر بقیه هم هست؟نیست؟
زندگی من تحت تاثیر نظرات خودمه! من برای علاقم دیپلم گرفتم و بعد رشته مورد علاقم رو تو دانشگاه دنبال کردم. نظر بقیه هیچ وقت با تصمیمات من یکی نبوده و الان هم نیست. اگه علاقه نداشتم شاید الان دیپلم هم نداشتم.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال: #۱۳
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۱:۳۹ ق.ظ
مطالعه زیاد
ممنون از راهنماییتون دوستان.
خیلی نظراتتون واسم جالب بود.
منم قصدم این نبود که در برابر حرفای شما موضع گیری کنم.چون منم همین نظرات شما رو دارم.این تاپیک رو ایجاد کردم که نظر هم رشته ای هام رو بدونم و مقایسه کنم با نظرات خودم.
وقتی یه عده هستن که بالاخره درک میکنن حرفای آدمو.یه حس خوب به آدم دست میده.
موفق باشید.
راستی این دکمه تشکر نیستش که تشکر کنم ازتون.تشکر منو از همینجا پذیرا باشید.



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۰:۱۴ ب.ظ
مطالعه زیاد
متنی که نوشته بودید خوندم.خیلی خویه که اینقدر به کسب علم علاقه دارید.واینقدر پشتکار و همت دارید.ولی خیلی حیف شد که فرصت ارشد رو از دست دادید.هرچند ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه است ولی کاش فعلا ارشد رو میچسبیدید
خیلی چیزا میشه گفت برای بیان راه درست مطالعه و کسب دانش.ولی خب مختصر و مفیدش اینه که آدم باید هدفی رو انتخاب کنه و مدام از این شاخه به اون شاخه نپره.
نه اینکه دنبال کسب معلومات در زمینه های طب و فلسفه و رشته تحصیلی و... نباشه،اتفاقا اینهایی که گفتید خیلی خوبه و دانش و معلوماتتون رو بالا میبره و باید همه ما یه علم و هنرهایی رو غیر از رشته خودمون بلد باشیم ولی باید رشته مورد علاقه تون رو بیشتر بچسبید.۸۰%وقتتون باید صرف اون بشه.بازهم توی کامپیوتر نمیشه از هر لحاظ کامل شد.ولی دانستن سخت افزار،ترفندهای کامپیوتر،رفع عیب و... علاوه بر مطالب دانشگاهی هم خیلی مفیده و اگر اینها رو بدونید وقتی که وارد کار میشید (یا در زمان تحصیل) خودش یک امتیاز ویژه براتون محسوب میشه و غرور خاصی به آدم میده.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: TABAN
ارسال: #۱۵
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۱:۲۶ ب.ظ
مطالعه زیاد
سلام مجدد.
ممنون فاطیما جان.
حرفای شما و دوستان دیگه رو کاملا قبول دارم.اما بحث اینه تا کسی خودش توی شرایط نباشه شاید دقیق متوجه نشه من چی میگم.
راستش دیگه نخواستم توی این تایپک حرفامو ادامه بدم چون تمام راه حل ها و حرفای بقیه ی دوستان رو هم منم میدونم.فکر منم مثل شما و دوستان دیگه هست.
منم تصورم و فکر بر اینه که اول باید هر کسی یه هدفی واسه خودش توی زندگی مشخص کنه.و در راه رسیدن به اون قدم ورداره البته نه اینکه به جنبه ها دیگه از زندگیش نرسه در واقع یه بعدی نباشه.
مثلا توی کتاب مدیریت زمان یا کتاب قورباغه رو بخور میگه کارهاتون رو اولویت بندی کنید.همه هم همینو میگن.منم همینو میگم شما و دوستان دیگه که لطف کردید در این تاپیک نظر دادید هم همینو میگید.
در واقع خیلی چیزا رو همه بلدیم ولی همش منتظریم یکی هم همون چیزایی که بلدیم رو تایید کنه و بگه آره درسته.


منم مسلما دوس ندارم از این شاخه به اون بپرم.چون تخصصی پیدا نمیکنم در هیچ زمینه ای.منم به این نتیجه رسیدم.همون لحظه ای که هم دوس دارم یه برنامه نویس حرفه ای باشم و در عین حال یه متخصص شبکه باشم و در عین حال در مورد فلسلفه و تاریخ هم همه چی رو بدونم به این موضوع فکر میکنم که این همون از این شاخه به اون شاخه پریدنه یه مدت واسه اینکه جواب سوال بقیه رو بدم از این شاخه به اون شاخه میرفتم ولی الان دیگه واسه پاسخ به بقیه مطالعه نمیکنم.انگار دلم میخواد.هر چی به حرف دلم گوش میدم همینو میخواد.
دلم میخواد خودم میخوام.دوس دارم هم متخصص باشم و هم همه چیز رو بلد باشم.انگار مغزم خیلی جستجوگر شده.خیلی مغزم سوال میپرسه.دوس ندارم سوالام بی جواب بمونه.
واسه اینکه هم به سوالام برسم مجبور میشم از این شاخه به اون شاخه بپرم.
مثلا بارها پیش اومده یه بحث پیش اومده مثلا اگه متوجه حرفی از اون بحث نشدم حالا چه بحث تخصصی چه بحث غیر تخصصی سریع رفتم دنبالش.ببینم این چیزی من متوجه نشدم چی بود؟در حالی ممکنه یکی دیگه هم متجه نشده باشه و سراغش نرفته و این خیلی واسم جالب یوده.حتی به اون شخص هم گفتم که تو این چیز رو متوجه شدی میگه نه.میگم نمیری یادبگیری میگه نه.ولی من نمیتونم به این راحتی از کنار یه چیز بگذرم و بی خیال درک اون چیز بشم.
حتی همین دورسی واسه کنکور میخونیم.اگه چیزی رو متوجه نشم باید برم یادش بگیرم.به هر در و دیورای واسه یادگیریش میزنم.
همین مغزم رو خسته میکنه.همین باعث میشه از مطالعه خسته بشم.
مثلا وقتی یه بازی کامپیوتری رو می بینم خیلی واسم جالبه دوس دارم یادبگیرم این بازی چطور طراحی شده.یا مثلا وقتی انجمن ساز مای بی بی رو می بینم دوس دارم ازش سر دربیارم.
در عین حال هم دوس دارم مثلا از تاریخ بلد باشم دوس دارم تفسیر قرآن رو بلد باشم.دوس دارم بلد باشم دوس ندارم از این شاخه به اون شاخه بپرم دوس دارم چیزایی که مغزم ازم میپرسه رو بلد باشم.
وقتی مغزم سوال میپرسه نمیتونم بگم بی خیال نمیتونم بگم الان وقت ندارم برم جواب سوالاتو پیدا کنم.نمیتونم بگم این چه سوالایه پرسیدی این که حرفه ی تو نیست.
واقعا نمیتونم چون وقتی سوال طرح شد دیگه ذهنم مشغولش میشه.و این خسته کنندس.
دوس دارم چیزایی که از بقیه پرسیدم و بلد نبودن جواب بدن رو برم خوب یادبگیرم تا هم خودم یادبگیرم و اگه کسی راهنمایی خواست خیلی روان راهنماییش کنم.



تنها گنجی که ارزش جستجو کردن دارد، هدف است. (پاستور)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fatima1537


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Lightbulb مطالعه گروهی کارمندان برای کنکور ارشد ۱۴۰۳ deniz22 ۰ ۳۱۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲ ق.ظ
آخرین ارسال: deniz22
  مطالعه گروهی ارشد ۱۴۰۰ persiancoder ۹ ۵,۳۵۶ ۱۹ دى ۱۳۹۹ ۰۷:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: nasser89
  آخرین کتابی که مطالعه کردین چی بود؟ mohammad_1366 ۳۵۳ ۱۳۲,۷۲۱ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: diligent
  مطالعه کتاب زبان اصلی saharitst ۲ ۲,۴۳۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  نحوه مطالعه دروس...راهنمایی لطفا... mona64 ۳ ۳,۹۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  مطالعه کتاب یا تماشای فیلم های مکتبخونه؟ Davood21 ۵ ۴,۳۶۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: امیرعباس۳۰۵۰
  ظرفیت IT آزاد چجوریه به نظرتون امسال - میشه با مطالعه ۱ ماهه قبول شد؟ hojjat1368 ۰ ۲,۰۹۶ ۰۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: hojjat1368
  درخواست راهنمایی درباره انتخاب گرایش جهت مطالعه برای آزمون ارشد ۹۷ majidarshad96 ۵ ۴,۵۰۷ ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Milad_Hosseini
  نحوه ی مطالعه ی زبان انگلیسی ali.majed.ha ۳ ۱,۹۹۷ ۰۴ فروردین ۱۳۹۶ ۱۰:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saeedmihan
  امکان قبولی دانشجویictمخابرات در ارشد نرم افزار با فقط مطالعه ۱ساله قبل کنکور مهدی۱۳ ۳ ۳,۰۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ۰۵:۱۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close