زمان کنونی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۱:۲۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور

ارسال:
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۱۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۱۲ ق.ظ، توسط -Ali-.)
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
پس از کش و قوس‌های فراوان، وزارت ارشاد لایحۀ عضویت در کنوانسیون برن را به مجلس ارائه کرد که با استقبال کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه شده است. در صورت تصویب این لایحه در مجلس، ایران عضو کنوانسیون برن می‌شود و ملزم به رعایت قانون کپی رایت دربارۀ محصولات خارجی خواهد بود.

به گزارش
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
، برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که عضویت در کنوانسیون برن ایجاد می‌کند، در ادامه می‌آید:
۱/ تعارض با قوانین مالکیت در اسلام: کپی رایت جهانی متفاوت با نگاه اسلام به مالکیت معنوی بوده و بیشتر در راستای حفظ منافع شرکت‌های بزرگ است. اسلام مالکیت خصوصی رادر چارچوب حد و قیود مشخص می‌پذیرد(صحیفه امام، ج‏۱۰، ص: ۴۷۷، صحیفه امام، ج‏۱۰، ص: ۴۸۱، صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۴۴۴ )، ولی سرمایه‌داری بی حد و حصر و انحصارات استثمار کننده و سیطره ی آن بر سرنوشت دارالاسلام را نفی می‌کند.
۲/ نقض قاعدۀ نفی سبیل در اسلام: حاکم کردن کشورهای دیگر بر سیستم قضائی کشور(با توجه به بندهای معاهده مبنی بر الزام دستگاه قضایی به انجام پی گیری های حقوقی بین المللی مربوط)، با قاعدۀ نفی سبیل در تضاد قرار می‌گیرد. بر طبق این قانون، اگر یک ایرانی از کتاب یک اسرائیلی بدون اجازه استفاده کند، باید به او غرامت پرداخت کند.
۳/ هزینه گزاف: با تصویب این قانون، هزینه‌های بسیار گزافی به کشور تحمیل می‌شود. بر اساس ماده ی اول و دوم تمام پدیده های قلمرو ادب ، علم و هزینه هر صورت که بیان شده باشد داخل این مفهوم می باشند مانند : کتابها ، جزوه ها و سایر نوشته ها ؛ خطابه ها ؛ سخنرانیها ، موعظه ها و سایر آثار از این قیبل ؛ آثار نمایشی ، نمایش ـ موسیقی ؛ آثار هنر و نمایشهای صامت ؛ آهنگهای موسیقی ؛ آثار سینمایی و آثاری که به روشی نظیر روش سینمایی بیان می شود ؛ آثار طراحی ، نقاشی ، معماری ، مجسمه سازی ، کنده کاری ، چاپ سنگی ؛ آثار عکاسی وآثاری که به روشی نظیر عکاسی بیان می شود ، نقشه های جغرافیایی ، طرحها ، ترسیمها ، قالبهای مربوط به آن ؛ نقشه نگاری معماری و علوم . همچنین است متون رسمی راجع به امر قانونگذاری یا متون مربوط به امور اداری و قضائی و ترجمه و مجموعه هایی که از آثار ادبی و هنری دیگران فراهم می آید نظیر دائرات المعارفها و جنگلها . دارنده ی حق مالکیت ادبی و هنری و علمی اعم است از پدید آورنده ی اثر یا کسی که اختیار بهره برداری از ارثیه او واگذار شده یا این حق به ارث به او انتقال یافته و یا دولتی که بنابر قوانین داخلی به طور مطلق یا در حدود شرایط و ضوابطی قائم مقام پدید آورنده ایست که از اتباع آن دولت می باشد . مشکلات متعدد برای حوزه های مختلف علمی و فناوری، فرهنگی و.... پدید می آورد. به صورت نمونه در صورت تسری موارد به بر اساس این معاهده و معاهدات مرتبط (که ظاهرا مسئولین به شوق پیوستن به WTO سودای برداشن موانعی این چنین را در سر می پروارانند) مثلا برای تهیۀ نرم‌افزارهای مورد استفاده در کشور، باید هزینه‌های میلیاردی پرداخت گردد. به ازای هر ویندوز، هر آفیس، فوتوشاپ و ... بخش دولتی و خصوصی باید هزینه‌های کلانی را پرداخت کنند.

قیمت برخی از محصولات نرم‌افزاری خارجی در ادامه می‌آید:
جدید ترین نسخۀ ویندوز، Microsoft Windows 7 Ultimate: حدود ۳۵۰ هزار تومان
نرم‌افزار ویرایش تصاویر Adobe Photoshop CS6 Extended: حدود ۱/۸ میلیون تومان
مجموعۀ کامل Adobe CS6 master collection: حدود ۵ میلیون تومان
جدیدترین نسخۀ مجموعه آفیس Microsoft Office 2010: از حدود ۱۵۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان
ویروس‌یاب روسی Kaspersky Internet Security: حدود ۶۵ هزار تومان
نرم‌‎افزار دانلود Internet Download Manager: حدود ۴۵ هزار تومان
نرم‌افزار دیدن فیلم Cyberlink Power DVD: حدود ۵۰ هزار تومان
لغتنامۀ اسرائیلی Babylon: از ۱۰ هزار تومان به بالا
نرم‌افزار گشودن فایل‌های فشرده Winrar: حدود ۵۰ هزار تومان

برای بدست آوردن هزینۀ تقریبی تحمیل شده به کشور، باید این رقم‌ها را در تعداد کاربران دولتی و خصوصی استفاده کننده از آن‌ها ضرب کرد که نتیجه سرسام‌آور خواهد بود. با در نظر گرفتن فقط ۱۰ میلیون رایانه مبتنی بر ویندوز و آفیس، بیش از ۳ میلیارد دلار باید به تنهائی به مایکروسافت پرداخت شود! حتی با در نظر گرفتن برخی تخفیف‌هائی که مشتریان بزرگ در نظر گرفته می‌شود، هزینۀ تحمیلی بسیار زیاد و غیرقابل چشم‌پوشی است.
۴/ گسترش دلالی و تضعیف تولید داخل: مهم‌ترین حامیان پذیرش کپی‌رایت بین المللی، نمایندگان محصولات خارجی هستند. اگر این قانون تصویب شود، دلالی محصولات خارجی گسترش پیدا می‌کند و تولید کنندگان داخلی به خاطر سود آسان فروش محصولات خارجی، از تولید محصول داخلی منصرف می‌شوند. و به دلالی روی می‌آورند. این اتفاق در محصولات سخت‌افزاری افتاده ولی با این کار در حوزۀ تولیدات نرم‌افزاری و کتاب نیز دچار وضعیت مشابهی می‌شویم.
۵/ وابستگی ابدی: با توجه به ضعف ایران در تولید بسیاری از محصولات، اضافه شدن این قانون راه را برای کسب فناوری می‌بندد، چون باید حقوق تولیدکنندگان خارجی تا ۵۰ سال رعایت شود و بدین صورت ایران «حداقل» ۵۰ سال در زمینۀ فناوری از رقبای خارجی عقب می‌ماند و یا باید همواره با پرداخت حق اجازه استفاده، تا ابد وابسته به تولیدکنندگان خارجی باشد.
۶/ ترمز بخش فناوری: با نگاهی به کشورهای صاحب فناوری، می‌توان دید که همۀ آن‌ها بلا استثناء از کپی محصولات خارجی شروع کرده و پس از مدتی به توانائی تولید محصولات پیچیده با طراحی خود رسیده‌اند. در صورتی که ما پیش از رسیدن به توانائی برتر در زمینۀ فناوری به این کنوانسیون و معاهداتی از این دست بپیوندیم، رشد بخش فناوری به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و کند می‌شود.
۷/ تحریم: عضویت در کنوانسیون برای کشورهائی مفید است که قابلیت تجارت آزاد را دارند. اما ایران در شرایط تحریم است و بسیاری از کشورها به صورت معمول محصولات خود را به ایران نمی‌فروشند. قبول کپی رایت جهانی در این شرایط، به معنی مسدود کردن راه‌های معدود باقی مانده برای دور زدن تحریم‌هاست.
۸/ عضویت بدون کسب امتیاز: کشورهای قدرتمندی که در این کنوانسیون عضو شده‌اند، پس از دریافت امتیازهای مختلف به این کنوانسیون پیوستند. در صورتی که ایران بدون هیچ امتیازی و به صورت داوطلبانه این بار سنگین را پذیرا شده است. به غیر از امتیازات اصلاحات قانونی مرتبط که بر اساس معاهده پس از آن در قوانین داخلی در مواردی از این دست، غیر قابل تغییر است نیز لحاظ نگردیده است.
۹/ ضرر برای همه، سود برای عده‌ای معدود: عضویت در این کنوانسیون برای تمام ایرانیان ضرر گزافی به همراه خواهد داشت، اما با توجه به محدود بودن صادرات ایران، تنها برای عدۀ معدودی که دلال محصولات خارجی هستند، سودآور است.
۱۰/ نقض آزادی‌های فردی: برای تثبیت قانون کپی‌رایت، به ویژه در اینترنت و به خصوص برای محصولات خارجی، شرکت‌های خارجی اجازه خواهند یافت که به دنبال نقض کپی‌رایت توسط کاربران ایرانی بگردند. در این صورت و با توجه به رویکرد غربی‌ها، شرکت‌های خارجی از روش‌های غیرمعمول و ورود به حریم خصوصی کاربران برای یافتن موارد نقض کپی‌رایت بهره خواهند گرفت. نمونه‌های متعددی از چنین رفتاری از شرکت‌های غربی تا کنون در کشورهای دیگر ثبت شده است.
۱۱/ زمینه‌سازی برای ادامۀ تبلیغات منفی و جریمه‌های سنگین: با توجه به سوء استفادۀ طرف‌های غربی از معاهدات الزام‌آور برای ایران، اگر ایران در مواردی از این معاهده کوچک‌ترین تخطی داشته باشد، با جریمه‌های سنگین و اقدامات تبلیغاتی منفی مواجه شده و ممکن است محدودیت‌های بیشتری بر علیه ایران اعمال شود. اگر در حال حاضر ایران عضو این معاهده نیست، با عضویت در این کنوانسیون توجیهی برای نقض کپی رایت وجود نخواهد داشت.
۱۲/ گسترش محتوای نامشروع: با توجه به به رسمیت شمردن مالکیت خارجی‌ها، امکان سانسور محتوای نامشروع کم شده و ممکن است با اعتراض یا ممانعت طرف خارجی مواجه شود.
۱۳/ ایجاد انحصار: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای عضویت در این کنوانسیون، انحصار فناوری و دانش در دست گروه‌های معدودی است که از ارائۀ آن به دیگران، جز در قبال مبالغ کلان، ابا می‌کنند. به طور مثال، برخی از کتاب‌ها امروزه در تیراژ ۱۰۰ جلد یا کمتر چاپ می‌شوند و بر آن‌ها قیمت چند صد یا چند هزار دلاری گذاشته می‌شود و جز برخی کتابخانه‌ها و مراکز ثروتمند، دیگران قادر به خریداری نیستند. در این صورت با توجه به رسمیت داشتن مالکیت معنوی، اکثریت جامعۀ ایران از دست‌یابی به فناوری و دانش روز محروم می‌شود. به طور مثال اگر موضوع فناوری پزشکی باشد، نتایج عدم دسترسی به فناوری فاجعه‌بار است، چون به معنای عدم دسترسی به داروها و شیوه‌های درمانی حیاتی خواهد بود.
۱۴/ سرنگون کردن نردبان توسعه: دست آخر این که کشورهای توسعه یافته، مجموعه ی سیاست ها و معاهداتی را جلوپای کشورهای در مسیر پیشرفت می گذارند که خود این مسیرها را نپیموده اند و نتایج نهایی آن جز جلوگیری از پیشرفت و عقب ماندگی همیشگی این کشورها نیست. این کشورها بعد از طی مسیر توسعه ی خود، با سرنگون کردن نردبان پیشرفت، سایر کشورها را ملزم به رعایت مسیری خلاف سیر تاریخی توسعه ی خود می کنند. به صورت نمونه ایالات متحده ی آمریکا تا سال ۱۹۸۸ یعنی حدود ۱۰۰ سال پس از نسخه ی ابتدایی معاهده ی برن و پس از تثبیت جایگاه توسعه ای خویش و پس از گرفتن امتیازات بسیار و اصلاح قوانین داخلی به گونه ی عدم متضرر شدن از این لایجه و پس از فائق آمدن بر فطب دوم جهان دو فطبی وارد این معاهده شد و پیوستن به معاهداتی از این دست در کشور ما نتیجه ای جز خودتحریمی و از بین بردن مسیر پیشرفت در شرایط موجود ندارد.

*حسین اسلامی دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۶
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Potential , p.parsaee , Mahbanoo313 , - rasool - , Jooybari , baran
ارسال:
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۴:۳۵ ب.ظ
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
بر عکس ایشون من فکر می‌کنم پذیرش کپی‌رایت خیلی هم به سود کشور باشه. ما مدت‌هاست روی پروژه‌های سیستم‌عامل ملی، ادیتورهای خاص زبان فارسی، آنتی‌ویروس، لغت‌نامه و ... کار می‌کنیم.
در بهترین حالت اگه کارمون خوب باشه: ملت مفتی کرک شده‌اش رو دانلود می‌کنن و اگه کارمون بد باشه از نمونه‌های خارجی به صورت باز هم کرک شده استفاده می‌کنن. ارزش برخی کارها وقتی مشخص می‌شه که توی رقابت قرار بگیره. پذیرش کپی‌رایت باعث توجیح اقتصادی خیلی از پروژه‌ها و کارها توی کشور می‌شه.
چه نیازی به بابیلون داریم؟ من همین الانش هم استفاده نمی‌کنم.
چه نیازی به word مایکروسافت داریم؟ من همین الانش هم ازش استفاده نمی‌کنم.
ما چه استفاده‌ای از فتوشاپ به صورت حرفه‌ای می‌کنیم؟ مگر نه اینکه استفاده‌های ابتدایی ما رو ابزارهای رایگان هم می‌تونن پوشش بدن؟
لایسنس ویندوز رو خیلی از شرکت‌های ایرانی همین الان هم خریداری می‌کنن. پولش رو کامپیوتر شخصی شما هم محاسبه شده!

شاید نکته بدش فیلم‌هایی باشه که داریم مفتی نگاه می‌کنیم. شاید حتی همین هم باعث رونق سینما و جاهای دیگه بشه.
هر چند کلاً پذیرش کپی‌رایت هم خیلی ضربه‌ای به جاهای نیمه‌رسمی نمی‌زنه. کسی تو ایران حق نداره به حریم شخصی شما وارد بشه و بررسی کنه که چی‌ نصب کردین!! مهمترین تاثیر این قانون جمع شدن مجموعه‌های king هستBig Grin

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۸
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: Avicenna , a i , Mahbanoo313 , Masoud05 , bashuka , eris229 , SarahArshad , alirrrrrr , baran
ارسال:
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۴:۴۸ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
خب مگه همه نرم افزارها اسرائیلی هستن ؟ نرم افزاری که یه شرکت مسلمان در انگلیس تولید کرده چی ؟

مزایا :

شکوفا شدن نرم افزار نویسان ایرانی و صادرات نرم افزار به جهان
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: admin , Mahbanoo313 , baran
ارسال:
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۰۵:۲۹ ب.ظ
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
ظاهرا نویسنده سعی کرده که نشان دهد حق کپی رایت مناسب نبست سپس به توجه آن پرداخته، حتی با دلایلی که خیلی به ظاهر درست نیست.

/////////////////////////

< قانون کپی رایت اجرا شدنش بایید دو طرفه باشد یعنی دیگر کشورها هم حق ایران را به رسمیت بشناسند این یعنی حق ندارند ایران را تحریم کنند.

< فراموش نکنید که مقدار زیادی از دارایی های ایران توسط آمریکا بلوکه شده است که اگر آنها انرا آزاد کنند فکر می کنم بیشتر از حق کپی ویندوز و افیس ماکروسافت بشود و از آنها طلبکار شویم. و باعث پشتیبانی رسمی از محصولات خود برای ایرانیان نیز می شود. در صورت عدم آزاد سازی دارایی های ایران به مرور زمان، گذشت زمان می خورد و از اصل بدون هیچ سودی فراموش می شود.

< بالاخره که ایران بایید وارد قانون کپی رایت بشود.

< در حال حاضر بیشتر نرم افزارهای قفل شکسته در ایران توسط کشورهایی/افرادی قفلش شکسته که در آن کشورها قانون کپی رایت وجود دارد پس این نشان می دهد برای کاربردهای معمولی مثل این کشورها مشکلی ایجاد نمی شود.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱, ۱۲:۲۷ ق.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
فکر نمیکنم مردم متضرر بشن. میتونن از سیستم عامل لینوکس استفاده کنن. برای خیلی از زمینه ها نرم افزارهای رایگان هم هست. در ضمنا دیگه مردم نمیان سیستمشون پر از انواع نرم افزار کننBig Grin
نقل قول: بر طبق این قانون، اگر یک ایرانی از کتاب یک اسرائیلی بدون اجازه استفاده کند، باید به او غرامت پرداخت کند.
خب ادم به هر کسی که ظلم کنه بایستی محاکمه بشه مگه غیر اینه!
نکته مثبتی که این نوشته داره اینه که نبایستی نسنجیده و با شتاب کپی رایت رو قانونی کرد و سعی کنیم کمترین ضرر رو متحمل بشیم.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۵:۱۱ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
مزیت هایی که دوستان گفتند همگی فوق العاده است اما ایران تحریمه به نظر من با این وضع تحریما نمیشه مثل بقیه کشورها عضو قرارداد بین المللی بشیم ما وضعمون با بقیه فرق میکنه پس نمیشه از تجربه اونا زیاد استفاده کرد برای پیش بینی آینده

فرض کنید ماکروسافت بگه من ایران رو تحریم میکنم بهشون ویندوز اصل نمیدم
از طرفی هم نمیشه ویندوز تقلبی استفاده کرد چون ماکروسافت میتونه شکایت کنه
خوب این سیکل چطوری قطع میشه!؟! Exclamation
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال:
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۵:۵۵ ب.ظ
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
راستش من الان حدود ۱۰۰ هزار دلار نرم افزار نصب شده روی سیستمم دارم...خوب مشخصا از اینکه کپی رایت نداریم خوشحالم...اما اینم یه جور دزدیه دیگه..چون از اجنبی میزنیم حلاله...

Real education must ultimately be limited to men who insist on knowing, the rest is mere sheep-herding
Erza Pound
۳
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: baran
ارسال:
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۰۴ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۵۵ ب.ظ)arixooo نوشته شده توسط:  راستش من الان حدود ۱۰۰ هزار دلار نرم افزار نصب شده روی سیستمم دارم...خوب مشخصا از اینکه کپی رایت نداریم خوشحالم...اما اینم یه جور دزدیه دیگه..چون از اجنبی میزنیم حلاله...
از چندتاشون استفاده می کنید؟

به علت نپرداختن پول هر برنامه ای را که به نظر جالب می آیید نصب می کنیم ولی تقریبا خیلی از آنها فقط برای حس کنجکاوی هست و کاربردی برای ما ندارد یا استفاده ما در حد نسخه های محدود یا رایگان بعضی از برنامه ها هست.

ولی نبود قانون باعث می شود انگیزه ای برای تولید نباشد چون خریداری نیست و همه کپی می کنند. پس توجیحی هم تولید نیست.
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: bashuka
ارسال:
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۱۴ ب.ظ
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
دقیقا...شاید از ۱۰۰ دلارشم استفاده نکنم...تازه به قول خودتون واسه هر کاری یه نرم افزار مجانی هم وجود داره...اما یه چیزی..من یه XBOX دارم..هر ۲ ماهی ۲ تا بازی میگیرم..هر بازی ۵۰ دلاره..یعنی ۱۰۰ هزار تومان...آیا با این درآمدهای ریالی میشه این همه خرید دلاری کرد؟؟
فیلم و کتاب خیلی چیزهای دیگه رو هم اگه اضافه کنید...فکر کنم یه حقوق متوسط ماهی ۷۰۰ تومان واسه این چیزا کم میاد...
باید پایه حقوق جای ۲۵۰ دلار(۵۰۰ هزار تومان) بشه ۲۵۰۰ دلار..
تا ما هم بتونیم مثل بقیه زندگی کنیم و خرید و اینجور چیزا..توی چین هم اصلا این موارد رعایت نمیشه...به خاطر اینکه دولتشون واسه پایین نگه داشتن قیمت کالاهای ساخت چین..ارزش پولشون رو پایین نگه میدارن..و این میشه که مردم متوسط توان خرید کالاهای خارجی رو ندارند..

Real education must ultimately be limited to men who insist on knowing, the rest is mere sheep-herding
Erza Pound
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۰
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۳۶ ب.ظ
پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
فکر می کنم اگه ایران عضو برن بشه قیمت گزاری ها دقیقاً با تبدیل دلار به ریال نباشه، فکر کنم قیمت ها را برای هر کشور به صورت جداگانه محاسبه می کنن

*****شکست پله های موفقیت است*****
۱
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۱
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۶:۳۷ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۱۱ ب.ظ)eris229 نوشته شده توسط:  مزیت هایی که دوستان گفتند همگی فوق العاده است اما ایران تحریمه به نظر من با این وضع تحریما نمیشه مثل بقیه کشورها عضو قرارداد بین المللی بشیم ما وضعمون با بقیه فرق میکنه پس نمیشه از تجربه اونا زیاد استفاده کرد برای پیش بینی آینده

فرض کنید ماکروسافت بگه من ایران رو تحریم میکنم بهشون ویندوز اصل نمیدم
از طرفی هم نمیشه ویندوز تقلبی استفاده کرد چون ماکروسافت میتونه شکایت کنه
خوب این سیکل چطوری قطع میشه!؟! Exclamation
می شه به بهانه بلوکه کردن دارایی های ایران توسط آمریکا محصولات آمریکایی را از قانون آن در ایران استثنا کرد اینجوری اونها هم تحت فشاری منطقی قرار می گیرند و این وضعیت بازار بی نظم ایران هم قانونی پیدا می کند.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۲
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۸:۱۷ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۳۷ ب.ظ)a.hooshmand نوشته شده توسط:  
(11 تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۱۱ ب.ظ)eris229 نوشته شده توسط:  مزیت هایی که دوستان گفتند همگی فوق العاده است اما ایران تحریمه به نظر من با این وضع تحریما نمیشه مثل بقیه کشورها عضو قرارداد بین المللی بشیم ما وضعمون با بقیه فرق میکنه پس نمیشه از تجربه اونا زیاد استفاده کرد برای پیش بینی آینده

فرض کنید ماکروسافت بگه من ایران رو تحریم میکنم بهشون ویندوز اصل نمیدم
از طرفی هم نمیشه ویندوز تقلبی استفاده کرد چون ماکروسافت میتونه شکایت کنه
خوب این سیکل چطوری قطع میشه!؟! Exclamation
می شه به بهانه بلوکه کردن دارایی های ایران توسط آمریکا محصولات آمریکایی را از قانون آن در ایران استثنا کرد اینجوری اونها هم تحت فشاری منطقی قرار می گیرند و این وضعیت بازار بی نظم ایران هم قانونی پیدا می کند.

خوب این هم یه پیشنهاده که اگه بشه عملی بشه خیلی به ایران حال میده چون اون دارایی هایی که بلاک شده کم نیست
برای همینه که باید خیلی روی این موضوع فکر بشه

شاید از این کارا بشه کرد اما شاید هم عملی نباشه چون برگ برنده یه جورایی فعلا دست اوناست
شرکت های اصلی تولید نرم افزار یا امریکایی اند یا اسرائیلی بخاطر همین ممکنه پیوستن به این قانون بشه ابزار دست اونا علیه خودمون
بررسی جوانب مختلف این طرح بیشتر کار کسایی هست که از اقتصاد و حقوق بین الملل سر در میارن
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: a.hooshmand
ارسال: #۱۳
۱۱ تیر ۱۳۹۱, ۰۸:۳۵ ب.ظ
RE: پذیرش حساب نشدۀ کپی‌رایت؛ تحمیل هزینۀ گزاف به کشور
(۱۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۱۴ ب.ظ)arixooo نوشته شده توسط:  من یه XBOX دارم..هر ۲ ماهی ۲ تا بازی میگیرم..هر بازی ۵۰ دلاره..یعنی ۱۰۰ هزار تومان...آیا با این درآمدهای ریالی میشه این همه خرید دلاری کرد؟؟
فیلم و کتاب خیلی چیزهای دیگه رو هم اگه اضافه کنید...فکر کنم یه حقوق متوسط ماهی ۷۰۰ تومان واسه این چیزا کم میاد...
اکثر بازی های xbox 360 کمتر از ۵۰ دلار تو آمازون فروخته میشه به علاوه خیلی از بازی ها دسته دومشو هم میفروشه که قیمتش کمتر هم هست. همچنین میتونید یه بازی رو به آمازون بفروشید تا به عنوان دسته دوم به بقیه بفروشه. فیلم ها تو آمازون اکثرا ۱۰ دلاره و همچنین اونارو با قیمتی خیلی کمتر از ۱۰ دلار کرایه میده. تنها چیزی که میمونه کتابه که اونم راه هایی داره.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: SarahArshad


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آموزش زبان انگلیسی:اصطلاح حساب حساب کاکا برادر! cyruskingsolomon ۰ ۲,۰۶۴ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  پذیرش با عنوان قرآن کاوی رایانشی s-nowrozi ۴۷ ۳۱,۶۲۳ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  سن واقعی بدن خود را حساب کنید fahimehazimi ۷۱ ۳۵,۵۶۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: gerdoo_456
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۵۱۱ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کشور چین shapor_hadifar ۰ ۱,۷۰۱ ۰۳ دى ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶ ق.ظ
آخرین ارسال: shapor_hadifar
  نحوه محاسبه دفیق لگاریتم بدون ماشین حساب mcse2010 ۲ ۸۰,۲۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸ ق.ظ
آخرین ارسال: chemical_darton29
  اخرین امار از ازدواج و طلاق در کشور mcse2010 ۱ ۲,۹۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ۰۵:۳۳ ب.ظ
آخرین ارسال: hamedo
  آیا امکان ارسال مجدد ایمیل مربوط به پذیرش مقاله در یک ژورنال isi وجود دارد؟ Autumngirl ۴ ۳,۸۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۱:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: Autumngirl
  تعیین زمان سفارت کشور فرانسه zpv1234 ۰ ۲,۰۹۹ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۱:۴۸ ب.ظ
آخرین ارسال: zpv1234
  اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره اعلام رشته‌های جدید ۹۷ The BesT ۱ ۳,۳۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close