زمان کنونی: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۶:۵۶ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

پرسش و پاسخ در خصوص برنامه نویسی تحت وب:)

ارسال: #۶۱
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۴۲ ق.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
کاملاً اینطور که باد عزیز گفتند درسته و مرورگرها عذاب اساسی هستند البته میشه به جرأت گفت که بعد از انتشار نسخه‌ی ۸ و ۹ مرورگر IE سازگاری بین مرورگرهای IE و Chrome و Firefox بسیار بیشتر شده. اما به هر حال، مشکلاتی هنوز هست که اذیت میکنند.

Yesterday is History, Tomorrow is a Mystery but Today is a Gift
That is why it's called the Present
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: مازیار صفایی
ارسال: #۶۲
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۴۷ ق.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
من الان دارم php رو میخونم خیلی ساده است .از ویژوال بیسیک هم ساده تره. یه ظاهرساده ای هم برای وبسایت آماده کردم فقط مونده جریانهای کاری و روابط بین فرمها.بعد از این میذارم ببینم چه نظری دارید
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: مازیار صفایی , miaad
ارسال: #۶۳
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۱۴ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۵۹ ق.ظ، توسط nmusavi.)
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  در مورد سیستم‌های خیلی بزرگ (مثل گوگل و ...) روال کار کلاً فرق داره.
تقریباً هیچ کدوم از این سایت‌های دسته‌اول از یک زبان معمولی مثل asp.net یا php استفاده نمی‌کنند و از کدهای بهینه شده و CGIهای خاصی که نوشتن استفاده می‌کنند.
ببینید اول اینکه من منظورم پروژه هایی که ما ها می خواهیم انجام بدیم. گوگل و یاهو اینا بحثشون جداست و اینکه مسلما نباید از محصولات رقیبشون مایکروسافت استفاده کنند.

(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  منظور من از سیستم‌های بزرگ سیستم‌هایی با حدود ۱۰۰ هزار نفر کاربر در روز هست.
برای این سیستمها asp.net بهتره اینو بزرگان میگن.
(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  سایت‌ها، فروم‌ها و ابزارهای آن‌لاین زیادی رو می‌شه مثال زد که به راحتی php از عهده‌شون بر اومده.
خوب اینها سایتهای ساده به حساب می آن. و php گزینه بهتری هست.

(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  در مورد سیستم‌های خیلی بزرگ معمولاً انتخاب اول جاوا هست و کمتر کسی رو دیدم که با وجود ابزارهای خیلی خوبی که جاوا داره و سرعت بی‌نظیر JSP سراغی از .Net بگیره.
در حال حاضر بحث سرعت در صنعت مهندسی نرم افزار جایگاه پر اهمیتی نداره و اینکه jsp رو شرکت sun برای رقابت با asp بیرون داد نه asp.net و مایکروسافت اون کارمندارو استخدام کرد .شاید از نظر سرعت بهتر باشه ولی قابلیتهای دیگه فکر نمی کنم.

(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  از لحاظ امنیتی هم با توجه به پلتفرمی که .Net روش اجرا می‌شه خیلی نمی‌شه بهش نمره خوبی داد.
امنیت سطوح مختلف داره و در asp.net و php و.. قابل پیاده سازی و از طرفی هر کدوم هم ابزارهای خاص خودشون هم دارن. و تا اونجایی که من میبینم هک کردن سایت های php خیلی راحتره نسبت به asp.net. یکی از افتضاحات php تا چند سال پیش این بود که شما تو تکس باکس دستور select با اسم یک جدول رو می نوشتید اطلاعات انو می داد.

(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۴۲ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  با روند پیشرفت سخت‌افزاری‌ای که سرورها داشتن خیلی نمی‌شه به مفسری بودن یک زبان گیر داد. با وجود دیتابیس‌های با سرعت بالا و op code cachingای که جدیداً توی php رایج شده با همون کدهای تفسیری هم به مانند کدهای کامپایل شده نگاه می‌شه.
همین طور که خودتون اشاره کردید php مفسری هست ولی .net توابع و کلاس و کدها رو کامپایل و کپی کرده و به صورت باینری درون حافظه قرار میده و سرعت دسترسی به حافظه خیلی بیشتر است و دوباره از اون کپی استفاده میکنه ولی php نه و از اول کارو انجام میده و با روند پیشرفت سخت افزاری که ذکر کردید فقط پیشرفت برای php نیست سرعت دسترسی به حافظه و سرعت کامپایل و .... هم برای .net افزایش پیدا کرده.
البته برای سایت هایی که تعداد خطوطش صفحاتش به چند ۱۰ خط برسه تازه شاید از نظر سرعت با asp.net برابری کنه ولی برای چند ۱۰ کلاس و.. و چند ۱۰۰ دستور اصلا اینطور نیست.


(۰۶ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۱۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  راستی سایت‌های زیر با php نوشته شده‌اند:
Yahoo
YouTube
Wikipedia
و گوگل هم از رفیق php یعنی mysql استفاده می‌کنه. علاوه بر این‌ها:
Adobe
Intel
Symantec
Sony
BBC
Dell
Ticketmaster
Sage
SonicWALL
Alcatel Lucent
Leapfrog
Sagem Monetel
Booking.com
Gumtree
Carphone Warehouse
iStockphoto
ContactLab
Craigslist
Lycos
راستی در بین این سایتهایی که شما فرمودید php هستند خیلی هاش asp.net و jsp و بعضی ها html هستند. نمی دونم چرا گفتید php اندSad

شریف ترین قلب ها قلب کسانی است که در آن اندیشه ی آزارکسی نباشد.
(زرتشت)
۰
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۴
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۱۲:۴۸ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۰۴ ب.ظ، توسط مازیار صفایی.)
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  برای این سیستمها asp.net بهتره اینو بزرگان میگن.
من به شخصه مخالفم. تجربه شخصی خودم را عرض می کنم.
در یک برنامه که من با PHP نوشتم یکی از جداول ۹۰۰ هزار رکورد داشت.... من با PHP گزارشات را در کمتر از ۰/۰۱ ثانیه می گرفتم..... ولی یکی از همکارات در جدولی که به زور به ۵۰ هزار رکورد داشت سرعت دستیابی به اطلاعاتش خیلی کند تر بود....

در برنامه نویسی حرف اول را تجربه می زند.... در ضمن من تا به حال به برنامه دات نتی برخورد نکردم که سرعت اجرایش من را تحت تاثیر قرار دهد. نمونه اش سیستم همپای پارسه که تا باز می کردی جانت به لب می رسید.... این سیستم مطمئن نیستم که بیشتر از ۳۰۰ هزار رکورد اطلاعات کاربر داشته باشد....




(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  خوب اینها سایتهای ساده به حساب می آن. و php گزینه بهتری هست.

ساده؟
تعریف شما از ساده چیست؟
من خیلی مشتاق هستم بدانم چند سال است تجربه برنامه نویسی دارید که به این سایت ها می گویید ساده.Shy
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  در حال حاضر بحث سرعت در صنعت مهندسی نرم افزار جایگاه پر اهمیتی نداره و اینکه jsp رو شرکت sun برای رقابت با asp بیرون داد نه asp.net و مایکروسافت اون کارمندارو استخدام کرد .شاید از نظر سرعت بهتر باشه ولی قابلیتهای دیگه فکر نمی کنم.

دکتر حقیقت یک مثال جالبی در ویس هاشون بود و اینکه RISC آمد برای سرعت، CISC آمد برای سرعت....
وقتی سخت افزار چنان سرعتی در پیشرفت دارد صعنت نرم افزار به سرعت اهمیت نمی دهد؟

فکر نمی کنید یا اطلاعی ندارید؟ چون این تاپیک قرار است راهنمایی باشد برای دیگر دوستان خواهش می کنم حداقل با استناد به تجربیات خود سخنی را بیان کنید. منم خودم هر جا بحث شده از تجربیات خودم گفتم.Blush
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  یکی از افتضاحات php تا چند سال پیش این بود که شما تو تکس باکس دستور select با اسم یک جدول رو می نوشتید اطلاعات انو می داد.

این مساله هیچ ارتباطی به تکس باکس ندارد.Dodgy
این یک نمونه از sql injection است که در تمامی زبان های برنامه نویسی ممکن است رخ دهد. چه ربطی با input دارد. شما حتی می توانید با یک query string ساده هم اطلاعات را fetch کنید!!!!!!!!!!
در دات نت هم من یک بار خودم از همین طریق وارد کنترل پنل مدیریتی شدم!

امنیت مساله ای است که برنامه نویس در هر زبانی باید به آن اهمیت دهد. مستقل از اینکه چه زبانی است. اینکه با دات نت نوشتم همه چیز تمام است؟!
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  همین طور که خودتون اشاره کردید php مفسری هست ولی .net توابع و کلاس و کدها رو کامپایل و کپی کرده و به صورت باینری درون حافظه قرار میده و سرعت دسترسی به حافظه خیلی بیشتر است و دوباره از اون کپی استفاده میکنه ولی php نه و از اول کارو انجام میده و با روند پیشرفت سخت افزاری که ذکر کردید فقط پیشرفت برای php نیست سرعت دسترسی به حافظه و سرعت کامپایل و .... هم برای .net افزایش پیدا کرده.
البته برای سایت هایی که تعداد خطوطش صفحاتش به چند ۱۰ خط برسه تازه شاید از نظر سرعت با asp.net برابری کنه ولی برای چند ۱۰ کلاس و.. و چند ۱۰۰ دستور اصلا اینطور نیست.

کاملا مخالفم.
من خودم در PHP صد درصد شی گرا برنامه نویسی می کنم. کلاس هایی دارم که بیش از ۵۰ تابع دارند و شاید به هزار خط کد برسند ( یک کلاس)
در یک سیستم من ۲۰، ۳۰ کلاس مختلف دارم.
اصلا با این مساله که شما بیان نمودید مواجه نشدم.
هرگزUndecided
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  راستی در بین این سایتهایی که شما فرمودید php هستند خیلی هاش asp.net و jsp و بعضی ها html هستند. نمی دونم چرا گفتید php اندSad

HTML زبان برنامه نویسی نیست! زبان توصیفی قابل فهم برای مرورگر می باشد. جنبه نمایشی دارد و هیچ کار خاص دیگر نمی کنه. Dodgy

قبل از ایجاد تاپیک جدید فقط ۴ دقیقه در تالار جستجو کنیم.....
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fateme_68
ارسال: #۶۵
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۲۷ ب.ظ
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
ممنون از توضیحات همه ی بچه ها در مورد برنامه نویسی تحت وب بخصوص آقای باد

اما بحث در مورد حاشیه ها بیشتر ه البته همه ی بحثایی که میشه مفیدین اما چون مباحث سریالی خونده میشن نمیشه دقیقا فهمید چی به چیه
پیشنهادی داشتم که اگه از نظر دکتر تنهایی و بچه ها خوب و منطقی به نظر بیاد انجام بشه.
پیشنهاد م اینه که بهتره واسه همچین موضوعی یک انجمن تشکیل بشه (مثل انجمن دروس مشترک) و واسه این انجمن یک زیر انجمن هایی داشته باشیم(مثلا تو انجمن مشترک ها که شامل سیتم عامل و نظریه و...) و این زیر انجمن ها میتونه شامل مباحث اصلی تو برنامه نویسی تحت وب باشه به طور مثال فتو شاپ ، html , css و .... ، زبان های برنامه نویسی تحت وب ، در مورد مرورگرها یا هر چی که مربوط به برنامه نویسی تحت وب میشه.
تو اونها هم میشه تفوتاشون رو بررسی کرد هم اینکه هم اینکه هر کس تجربیاتش با هر زبونی که کار کرده رو میتونه مطرح کنه.
اینجوری هم مشخص میشه دقیقا تو هر قسمت در باره چی باید صحبت کرد و چی رو کجا پیدا کرد.

میخاستم این موضوع رو تو پیشنهادات بذارم اما اینجا گذاشتم تا بچه هایی که این موضوع (برنامه نویسی وب) رو دنبال میکنن نظرشون رو در این مورد بگن

گر مرد رهی میان خون باید رفت *** از پای فتاده سر نگون باید رفت
تو پای در ره نه و هیچ مپرس*** خود راه بگویدت که چون باید رفت
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool - , ssjj , Fardad-A , navid-p , fateme_68
ارسال: #۶۶
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۴۷ ب.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
در مورد ساختار فروم باید با فرداد صحبت کنید، ایشون مدیرکل هستندSmile و تصمیم‌گیری می‌کنند. من دیگه نقش ریاست جمهوری ندارمBig Grin

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: homa , Fardad-A
ارسال: #۶۷
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۲:۵۱ ب.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
یه سری از مقایسه هایی که داره میشه کاملا مشکل داره. مقایسه باید در شرایط کاملا مشابه باشه نه اینکه یه شرایط رو از asp.net با یه شرایط دیگه رو از php با هم مقایسه کنیم. مثلا برای مقایسه سرعت تو زبان های غیر وبی یه الگوریتم رو تحت چند زبان پیاده سازی می کنند. حتی خیلی جزییات دیگه رو هم ذکر میکنن.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۶۸
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۳:۰۸ ب.ظ
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۲:۵۹ ب.ظ)yaali نوشته شده توسط:  به نظر من می شه مباحث دات نت و php رو براشون دوتا انجمن مستقل در سایت داشته باشیم. و هرکدوم شامل زیر تاپیک های مخصوص به خود باشند. و در انجمن مربوطه خودش در مورد مباحث مختلف اون زبان بحث بشه. تا بشه استفاده خوبی رو از اساتید مختلف داشت.
مثلا برای php این تاپیک ها : استارت کار ، فتوشاپ ،php , css ، html ، کلاس ها ، بانک اطلاعات مربوطه ، تجربیات کار ، مستند سازی ، ثبت نرم افزار ، Java ، JQuery و .....
که البته هرکدوم ممکنه شاخه شاخه بشوند .و ...

و برای دات نت : ASP.Net و سی شارپ ، SQL Server ، css ، html ، کلاس ها ، تجربیات کار ، مستند سازی ، ثبت نرم افزار و .....
و این مباحث هم بسته به نیاز می تونن زیر مجموعه پیدا کنند.

یعنی اونچه که در این دو مورد نیاز هستش رو دسته بندی کنیم. و البته می شه مدیرانی برای این کار ها در نظر گرفت.

اینطوری نظم کار می ره بالا و هر کس در تخصصی که داره به بهترین وجه ممکن می تونه یاریگر سایرین باشه.

همچنین برای مقایسه ی php و .net هم می شه تاپیک هایی در نظر گرفت تا بطور تخصصی و علمی بحث بشه.


من خودم تا حدی ASP.Net و C# رو بلدم. و خیلی دوست دارم که PHP و ملزوماتش رو هم یادبگیرم

همچنین از آقای باد عزیز به خاطر این مطالب پرمغزشون تشکر می کنم.

اگر پیشنهادم مورد قبول هستش ان شاء الله کمکی از دستم بر بیاد در خدمتیم.
و همینطور jsp و شاید هم زبان های غیر وبی.
ضمنا یه سری مباحث مشترکه.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: - rasool -
ارسال: #۶۹
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۳:۲۱ ب.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  برای این سیستمها asp.net بهتره اینو بزرگان میگن.
من کسی از این بزرگان رو ندیدم که چنین ادعایی داشته باشه.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  خوب اینها سایتهای ساده به حساب می آن. و php گزینه بهتری هست.
همچین سایت‌های ساده‌ای هم نیستند. الان سیستم ساده‌ی مدیریت انجمن مانشت حدود ۵۰ جدول توی پایگاه داده‌ها داره و حجم پایگاه هم حدود ۳۰۰ مگابایت هست. فروم‌های خیلی بزرگتری هم هستند. بد نیست تعریفی از سایت‌های ساده داشته باشیم.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  در حال حاضر بحث سرعت در صنعت مهندسی نرم افزار جایگاه پر اهمیتی نداره و اینکه jsp رو شرکت sun برای رقابت با asp بیرون داد نه asp.net و مایکروسافت اون کارمندارو استخدام کرد .شاید از نظر سرعت بهتر باشه ولی قابلیتهای دیگه فکر نمی کنم.
برای سایت‌های خیلی بزرگ خیلی هم مهم هست.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  یکی از افتضاحات php تا چند سال پیش این بود که شما تو تکس باکس دستور select با اسم یک جدول رو می نوشتید اطلاعات انو می داد.
ربطی به php نداره، sql injection تو هر زبانی قابل انجام هست. به شیوه برنامه‌نویسی ربط داره.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۴ ق.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  همین طور که خودتون اشاره کردید php مفسری هست ولی .net توابع و کلاس و کدها رو کامپایل و کپی کرده و به صورت باینری درون حافظه قرار میده و سرعت دسترسی به حافظه خیلی بیشتر است و دوباره از اون کپی استفاده میکنه ولی php نه و از اول کارو انجام میده و با روند پیشرفت سخت افزاری که ذکر کردید فقط پیشرفت برای php نیست سرعت دسترسی به حافظه و سرعت کامپایل و .... هم برای .net افزایش پیدا کرده.
البته برای سایت هایی که تعداد خطوطش صفحاتش به چند ۱۰ خط برسه تازه شاید از نظر سرعت با asp.net برابری کنه ولی برای چند ۱۰ کلاس و.. و چند ۱۰۰ دستور اصلا اینطور نیست.
php مفسری هست، اما به حرف من هم توجه نکردید، opcode caching یعنی نگهداری کدهای کامپایل شده php در درون حافظه. APC یه نمونه اونهاست. php کارها عمداً اسمش رو متفاوت از کامپایل کردن گذاشتن ولی نقشی مثل کامپایل کردن داره. و تازه مزایایی هم نسبت به کامپایل کردن داره که اگه خواستین ذکر می‌کنم.
تالار مانشت ۸۰۷ کلاس متفاوت داره که همگی با php نوشته شده‌اند. زمان پاسخی که php داره با سیستم APC برابر زمان ping هست. باور ندارید امتحان کنید. ping ما حدود ۲۵۰ میلی ثانیه هست. و اولین دریافت اطلاعات دقیقا چند میلی ثانیه بعد از این زمان هست. از ابزارهای firebug و غیره می‌تونید استفاده کنید.

در مورد سایت‌ها هم چند سایت اول رو که گفتم php هستند لیست پایینی مربوط به mysql هست.
موفق باشید.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۲
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: مازیار صفایی , Mohammad-A
ارسال: #۷۰
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۳:۲۵ ب.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
حق با دوستانه
اگر همینطور ادامه پیدا کنه باید اسم تاپیک رو از اموزش برنامه نویسی به
< php یا asp مسئله این است> تبدیل کنین Big Grin

به نظرم تا درست کردن انجمن اقای باد سایر بخش های توضیحاتشون رو کامل کنند و بعد بحث بشه کدوم زبان بهتره Tongue

هیچ چیز تو دنیا اسون بدست نمیاد
ماییم که باید راهشو پیدا کنیم...
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: baziramzi.ir , موج
ارسال: #۷۱
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۱۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۰۲ ب.ظ، توسط nmusavi.)
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  من به شخصه مخالفم. تجربه شخصی خودم را عرض می کنم.
در یک برنامه که من با PHP نوشتم یکی از جداول ۹۰۰ هزار رکورد داشت.... من با PHP گزارشات را در کمتر از ۰/۰۱ ثانیه می گرفتم..... ولی یکی از همکارات در جدولی که به زور به ۵۰ هزار رکورد داشت سرعت دستیابی به اطلاعاتش خیلی کند تر بود....
دوست عزیز این کار ربطی به سرعت php یا asp.net نداره مربوط به دیتابیس می شه و ایندکس گذاری. چون دوستتون نتونست دلیل بر کندتر بودن نیست.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  در برنامه نویسی حرف اول را تجربه می زند....
۱۰۰% موافقم.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  در ضمن من تا به حال به برنامه دات نتی برخورد نکردم که سرعت اجرایش من را تحت تاثیر قرار دهد. نمونه اش سیستم همپای پارسه که تا باز می کردی جانت به لب می رسید.... این سیستم مطمئن نیستم که بیشتر از ۳۰۰ هزار رکورد اطلاعات کاربر داشته باشد....
ببین دوست عزیز عکس این همه جا هست همه میگن. باز هم میگم بزرگان اینو میگن نه من و شما.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  ساده؟
تعریف شما از ساده چیست؟
فروم ها سخت نیستند ساده اند حالا من نمیدونم والا چی بگم.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  من خیلی مشتاق هستم بدانم چند سال است تجربه برنامه نویسی دارید که به این سایت ها می گویید ساده.Shy
چهار سال نیم نزدیک به ۵ سال.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  دکتر حقیقت یک مثال جالبی در ویس هاشون بود و اینکه RISC آمد برای سرعت، CISC آمد برای سرعت....
وقتی سخت افزار چنان سرعتی در پیشرفت دارد صعنت نرم افزار به سرعت اهمیت نمی دهد؟
جایگاه پر اهمیت نداشتن با اهمیت نداشتن خیلی فرق میکنه. فکر میکنم تو صنعت نرم افزار توسعه جایگاه پر اهمیت تری داره. خواهشا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  فکر نمی کنید یا اطلاعی ندارید؟
جدا شما فکر نمیکنید که دارید تعصبی نگاه میکنید یا من اطلاعی ندارم.
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  چون این تاپیک قرار است راهنمایی باشد برای دیگر دوستان خواهش می کنم حداقل با استناد به تجربیات خود سخنی را بیان کنید. منم خودم هر جا بحث شده از تجربیات خودم گفتم.Blush
کملا درسته ولی چرا اونجا که آقای تنهایی فرمودند php تو هر زمینه asp.net را مغلوب میکند کسی ایرادی نگرفت به نظر شما این حرف با استناد هست؟ یا کملا تعصبی داره به قضیه نگاه میشه.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  این مساله هیچ ارتباطی به تکس باکس ندارد.Dodgy
این یک نمونه از sql injection است که در تمامی زبان های برنامه نویسی ممکن است رخ دهد. چه ربطی با input دارد. شما حتی می توانید با یک query string ساده هم اطلاعات را fetch کنید!!!!!!!!!!
در دات نت هم من یک بار خودم از همین طریق وارد کنترل پنل مدیریتی شدم!
جالب اینه که این قضیه رو یکی از دوستان من که ۷ سال php کار میکنه بهم گفت. و این که اگر شما از طریق یک سایت asp.net وارد شدید این برای یکی یا چند تا اتفاق افتاده ولی برای php برای همه بود و من هم یک مثال گفتم.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  امنیت مساله ای است که برنامه نویس در هر زبانی باید به آن اهمیت دهد. مستقل از اینکه چه زبانی است. اینکه با دات نت نوشتم همه چیز تمام است؟!
امنیت سطوح مختلف داره و در asp.net و php و.. قابل پیاده سازی و از طرفی هر کدوم هم ابزارهای خاص خودشون هم دارن. من گفتم تو هر کدوم قابل پیاده سازی است نگفتم فقط تو asp.net خواهشا نوشته منو خوب بخونید.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  کاملا مخالفم.
من خودم در PHP صد درصد شی گرا برنامه نویسی می کنم. کلاس هایی دارم که بیش از ۵۰ تابع دارند و شاید به هزار خط کد برسند ( یک کلاس)
در یک سیستم من ۲۰، ۳۰ کلاس مختلف دارم.
اصلا با این مساله که شما بیان نمودید مواجه نشدم.
هرگزUndecided
ببنید بحث من بر سر شی گرایی نیست بحث من نحوی اجرا و سرعت بود خواهشا جملات من رو چند بار بخونید.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۴۸ ب.ظ)باد نوشته شده توسط:  HTML زبان برنامه نویسی نیست! زبان توصیفی قابل فهم برای مرورگر می باشد. جنبه نمایشی دارد و هیچ کار خاص دیگر نمی کنه. Dodgy
ببخشید من کجا گفتم html زبان برنامه نویسی است؟Undecided

از آقای باد که این تایپیک رو درست کردند خواهشمندم اسمش رو بزارید آموزش برنامه نویسی php و تعصب بر آن. آقای تنهایی و آقای باد من اولین جمله ای که گفتم این بود که هر کدوم از زبان های php و asp.net مزیت های خودشون رو دارن ولی شما ها کاملا تعصبی نگاه میکنید و میگید php از همه نظر بهتر است و این کاملا اشتباست. و اینکه هیچ چیز مطلق نیست جز خدا.

شریف ترین قلب ها قلب کسانی است که در آن اندیشه ی آزارکسی نباشد.
(زرتشت)
۳
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: navid-p
ارسال: #۷۲
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۳۳ ب.ظ
آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۰ ب.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  کملا درسته ولی چرا اونجا که آقای تنهایی فرمودند php تو هر زمینه asp.net را مغلوب میکند کسی ایرادی نگرفت به نظر شما این حرف با استناد هست؟ یا کملا تعصبی داره به قضیه نگاه میشه.
هر زمینه‌ای از .net دوست دارید با php مقایسه بشه رو بگید تا برتری‌های php رو ذکر کنم. من تعصبی حرف نزدم. توی برخی از پروژه‌ها از .net استفاده می‌کنم و توی برخی از php ربطی به تعصب و غرور و این‌ها نداره. الان هم دو تا پروژه که دارم یکیش .netای هست و یکی php. قرار بر نقد شد.
ضعف‌های .net نسبت به php این‌هاست:
۱. قیمت سرور‌ها، ابزارهای برنامه‌نویسی، وب سرور و سایر مولفه‌های نرم‌افزاری.
۲. اجبار به اجرای روی یک پلتفرم خاص و مشکلات ویندوز جهت اجرا روی ابر سرورهای شرکت‌های بزرگی مثل گوگل. به عبارتی اگه خواستید یه سیستم بزرگ بنویسید مثل سیستم سازمان سنجش با .net ننویسید که بعدها نتونید هیچ بلایی سرش بیارید!
۳. مشکلات عمده IIS و ضعف‌های امنیتی بسیارش.
۴. کد بسته بودن که برای پروژه‌های بزرگ و نظامی یک تهدید هست و هرگز اجازه نوشتن کد با این پلتفرم رو به شما نخواهند داد.
۵. کدهای اسکریپتی آماده ساخت که توی برخی پروژه‌ها مشکل ساز می‌شه.
۶. فاصله از معماری استاندارد سه لایه‌ای. یعنی شما به جای اینکه منطق برنامه‌نویسی‌تون از قیافه جدا باشه یه راست کلیک می‌کنید روی یه دکمه روی صفحه و همون‌جا کل کد مربوطه رو می‌نویسید. البته حرفی‌ها این کار رو نمی‌کنند و هر چه حرفه‌ای تر می‌شند می‌فهمند که چقدر دارند به ساختار php نزدیک می‌شن.
۷. من .net رو در مقایسه با php و سایر زبان‌های کد باز مثل IE می‌دونم در مقابل FF یا Chrome. یه جورایی به هم ربط هم دارند البته.

من برم هر جای دنیا قلب من دست تو گیره
۲
۴
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Joonz , مازیار صفایی , yarandish
ارسال: #۷۳
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۴:۴۸ ب.ظ
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۳۳ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  
(07 اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۱۰ ب.ظ)nmusavi نوشته شده توسط:  کملا درسته ولی چرا اونجا که آقای تنهایی فرمودند php تو هر زمینه asp.net را مغلوب میکند کسی ایرادی نگرفت به نظر شما این حرف با استناد هست؟ یا کملا تعصبی داره به قضیه نگاه میشه.
هر زمینه‌ای از .net دوست دارید با php مقایسه بشه رو بگید تا برتری‌های php رو ذکر کنم. من تعصبی حرف نزدم. توی برخی از پروژه‌ها از .net استفاده می‌کنم و توی برخی از php ربطی به تعصب و غرور و این‌ها نداره. الان هم دو تا پروژه که دارم یکیش .netای هست و یکی php. قرار بر نقد شد.
ضعف‌های .net نسبت به php این‌هاست:
۱. قیمت سرور‌ها، ابزارهای برنامه‌نویسی، وب سرور و سایر مولفه‌های نرم‌افزاری.
۲. اجبار به اجرای روی یک پلتفرم خاص و مشکلات ویندوز جهت اجرا روی ابر سرورهای شرکت‌های بزرگی مثل گوگل. به عبارتی اگه خواستید یه سیستم بزرگ بنویسید مثل سیستم سازمان سنجش با .net ننویسید که بعدها نتونید هیچ بلایی سرش بیارید!
۳. مشکلات عمده IIS و ضعف‌های امنیتی بسیارش.
۴. کد بسته بودن که برای پروژه‌های بزرگ و نظامی یک تهدید هست و هرگز اجازه نوشتن کد با این پلتفرم رو به شما نخواهند داد.
۵. کدهای اسکریپتی آماده ساخت که توی برخی پروژه‌ها مشکل ساز می‌شه.
۶. فاصله از معماری استاندارد سه لایه‌ای. یعنی شما به جای اینکه منطق برنامه‌نویسی‌تون از قیافه جدا باشه یه راست کلیک می‌کنید روی یه دکمه روی صفحه و همون‌جا کل کد مربوطه رو می‌نویسید. البته حرفی‌ها این کار رو نمی‌کنند و هر چه حرفه‌ای تر می‌شند می‌فهمند که چقدر دارند به ساختار php نزدیک می‌شن.
۷. من .net رو در مقایسه با php و سایر زبان‌های کد باز مثل IE می‌دونم در مقابل FF یا Chrome. یه جورایی به هم ربط هم دارند البته.
به نظر منم بحث یه طرفه است. نمیشه یه سیستم یا زبان یا تکنولوژی، کامل کامل به یه سیستم یا زبان یا تکنولوژی دیگه برتری داشته باشه.
همین نرم افزار های متن باز رو در نظر بگیرید، نسبت به نرم افزار های تجاری یه مشکلاتی دارن هنوز و البته تجاری ها هم نسبت به متن باز ها یه کاستی هایی دارن.
۴
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nmusavi , Joonz
ارسال: #۷۴
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۲۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۲۵ ب.ظ، توسط Joonz.)
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
به نظر من هر دوشون خیلی خوب و قوی هستند این بحث های ۱۰۰ سال پیش که کدام زبان بهتره، کدام امن تره ، کدام آزاد تره ، کدام سخت تره یا راحت تره رو بزارید کنار با هر کدام راحت ترین وبهش علاقه دارین یا به عبارتی احساس میکنید دلتان پیششه کار کنید. سعی کنید تو هر کدام که وارد میشین بهترین باشین اونوقت می بینید که اون زبان برایتان بهترینه(قویترینه).
به هر حال برای رسیدن به یه چیزایی باید چیزای دیگرو بی خیال شد (برای همین هم می گم هر دو در کل خوبند)
خوب شما اگه واقعاً می خواین تو پروژتون هم امنیت داشته باشین هم یک پایگاه داده قدرتمند و هم بیشتر بر روی مستقل از پلتفرم بودن تاکید دارید و وراحتی کار براتون مهم نیست اصلاً برید cgi با پرل یا پایتونو با پایگاه داده بسیار قدرتمند postgresql(خیلیا میگن اوراکلو هم زده کنار) کار کنید ولی می بینید یک پروژه کوچیک به اندازه یکسال وقتتونو می گیره مثل سایت آمازون و حتی گوگل و حتی you tube که تمام اینها حداقل engine شان با پایتون و پرل و یا حتی c نوشته شدند نه با php و نه با asp.
پس شما باید با در نظر گرفتن تمام شرایط و نیاز ها زبانتونو انتخواب کنید که فکر میکنم تو کشور ما حداقل این دو در یک سطحند پس به جای این بحث های کلیشه ای که قدمتشان حداقل به ۱۰ سال پیش بر می گرده بهتره با توجه به علاقه ای که دارید یک کدومشو یاد بگیرید و سعی کنید توش بهترین باشید. والسلام
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: nmusavi , مازیار صفایی
ارسال: #۷۵
۰۷ اسفند ۱۳۹۰, ۰۵:۳۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۵:۵۶ ب.ظ، توسط nmusavi.)
RE: آموزش برنامه نویسی تحت وب - ویژه مانشت
(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  همچین سایت‌های ساده‌ای هم نیستند. الان سیستم ساده‌ی مدیریت انجمن مانشت حدود ۵۰ جدول توی پایگاه داده‌ها داره و حجم پایگاه هم حدود ۳۰۰ مگابایت هست. فروم‌های خیلی بزرگتری هم هستند. بد نیست تعریفی از سایت‌های ساده داشته باشیم.
خوب من یک دیتابیس می سازم ۱۰۰۰۰ تا جدول و حجم ۱G و سایت هم ۱۰۰۰۰ تا صفحه و تو صفحهات فقط یک درج میزارم پس الان سایت من یک سایت حرفه ای محسوب می شه؟

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  برای سایت‌های خیلی بزرگ خیلی هم مهم هست.
در جواب به آقای باد گفتم که توسعه خیلی مهم تره و اینکه من نگفتم سرعت اصلا مهم نیست.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  ربطی به php نداره، sql injection تو هر زبانی قابل انجام هست. به شیوه برنامه‌نویسی ربط داره.

حرفتون درسته ولی اون موقع تو php نمیشد جلوگیری کرد.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  php مفسری هست، اما به حرف من هم توجه نکردید، opcode caching یعنی نگهداری کدهای کامپایل شده php در درون حافظه. APC یه نمونه اونهاست. php کارها عمداً اسمش رو متفاوت از کامپایل کردن گذاشتن ولی نقشی مثل کامپایل کردن داره. و تازه مزایایی هم نسبت به کامپایل کردن داره که اگه خواستین ذکر می‌کنم.
تالار مانشت ۸۰۷ کلاس متفاوت داره که همگی با php نوشته شده‌اند. زمان پاسخی که php داره با سیستم APC برابر زمان ping هست. باور ندارید امتحان کنید. ping ما حدود ۲۵۰ میلی ثانیه هست. و اولین دریافت اطلاعات دقیقا چند میلی ثانیه بعد از این زمان هست. از ابزارهای firebug و غیره می‌تونید استفاده کنید.
 
ببخشید که دقت نکردم. خوب ببینید شما می فرمایید php با سیستم فلان این یعنی وابستگی به چیزای دیگه ولی asp.net وابسته به چیزهای دیگه نیست. و این وابستگی ضعف محسوب می شه.

(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  در مورد سایت‌ها هم چند سایت اول رو که گفتم php هستند لیست پایینی مربوط به mysql هست.
mysql بودن دیتابیس یک سایت چه ریطی به php بودن سایتها داره؟


(۰۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۴:۳۳ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  ضعف‌های .net نسبت به php این‌هاست:
۱. قیمت سرور‌ها، ابزارهای برنامه‌نویسی، وب سرور و سایر مولفه‌های نرم‌افزاری.
۲. اجبار به اجرای روی یک پلتفرم خاص و مشکلات ویندوز جهت اجرا روی ابر سرورهای شرکت‌های بزرگی مثل گوگل. به عبارتی اگه خواستید یه سیستم بزرگ بنویسید مثل سیستم سازمان سنجش با .net ننویسید که بعدها نتونید هیچ بلایی سرش بیارید!
۳. مشکلات عمده IIS و ضعف‌های امنیتی بسیارش.
۴. کد بسته بودن که برای پروژه‌های بزرگ و نظامی یک تهدید هست و هرگز اجازه نوشتن کد با این پلتفرم رو به شما نخواهند داد.
ضعفهای .net نسبت به php اینا هستند.


در اینجا می خوام از همه دوستان عذر خواهی کنم که مطلب از محور اصلیش خارج شد.

شریف ترین قلب ها قلب کسانی است که در آن اندیشه ی آزارکسی نباشد.
(زرتشت)
۲
۲
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: barca


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  کمک برای شروع برنامه نویسی seyed ehsn ۲۱ ۱۴,۳۲۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۰۵:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamjafari63
  پروپوزال نویسی ف.ش ۹ ۱۲,۵۰۰ ۰۱ دى ۱۴۰۰ ۰۱:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: golkhorami
  رودمپی برای برنامه نویسی Doctorwho ۱ ۱,۷۹۰ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۲ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  استخدام برنامه نویس یا کارآموز برنامه نویسی سی شارپ Hesitant_Girl ۰ ۱,۵۰۸ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Hesitant_Girl
  رودمپی برای یادگیری برنامه نویسی Doctorwho ۰ ۱,۵۹۳ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: Doctorwho
  سوالات آزمونهای کارشناسی ارشد با پاسخ تشریحی sima84 ۰ ۲,۲۴۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب.ظ
آخرین ارسال: sima84
  درخواست برنامه برای اردینو در iot seokheiry ۱ ۳,۰۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: iot-programer
  کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین انتخاب است؟ elecomco ۲ ۲,۷۸۹ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kilookiloo
Sad مشکل در برنامه نویسی شیء گرا Xialu ۰ ۱,۹۷۴ ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Xialu
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۳۲۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close