زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۰۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

روش مناسب من کدام است؟ ۸ تا از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی

ارسال:
۳۰ دى ۱۳۹۶, ۰۸:۲۵ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۴۸ ب.ظ، توسط Behnam‌.)
روش مناسب من کدام است؟ ۸ تا از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی
قبل از هر چیز باید بگوییم، ما یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما داریم!
خبر بد این است که هیچ راه یکسانی برای همه، جهت یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد. اما خبر خوب این است که راه های زیادی وجود دارد که می توانید روند یادگیری زبان انگلیسی را برای خودتان آسان تر کنید (خیلی آسان تر). بخصوص وقتی دارید لغت واژه، دستور گرامری یا جمله انگلیسی جدیدی را یاد می گیرید.
جالب است که برای بعضی افراد یادگیری کلمات و جملات بسیار آسان تر از دیگران است. برای بعضی دیگر مثل ریختن آب روی سرسره! اما راه یادگیری ساده و سریع واژه ها (کلمات جدید) زبان انگلیسی چیست؟
روش مناسب خود را پیدا کنید.
شما چه نوع زبان آموزی هستید؟
بعضی از مردم زبان را با گوش دادن بهتر یاد می گیرند و بعضی دیگر با نوشتن. شما نمی توانید بگویید که کدام نوع از این دسته هستید مگر اینکه از خودتان بپرسید که شما چه نوع زبان آموزی هستید! چطور؟
مثلا اگر شما کلمات زبان انگلیسی را بعد از نوشتن شان، بهتر به یاد می آورید پس باید روش یادگیری واژه ها را با کمک نوشتن و ترکیب آن با یک روش سرگرم کننده انجام دهید (مثل نوشتن یک وبلاگ انگلیسی زبان). اما اگر بیشتر کلمات را از طریق شنیداری آموزش می بینید (مثلا از طریق گوش دادن به کتاب های صوتی یا مکالمات صوتی) پس باید راه دیگری انتخاب کنید.
و اما ۸ تا از بهترین راه های یادگیری لغات در زبان انگلیسی
۱-لیست تهیه کنید
لغت واژه های زبان انگلیسی همیشه اطراف ما هستند. نشستن و دنبال معانی آنها در دیکشنری گشتن، بهترین راه یادگیری لغات جدید نیست، بلکه این در واقع بهترین راه پیدا کردن لغات جدید است. لغات جدید را معمولا از طریق چت کردن با افراد انگلیسی زبان در فضای مجازی، یا از طریق دیدن فیلم و سریال، خواندن کتاب های انگلیسی و … می توانید پیدا کنید. پس هر بار که لغت جدیدی می بینید، یادداشت کنید.
فقط سعی کنید که این لیست را بگونه ای قابل حمل تهیه کنید. چطور؟ مثلا روی لبتاب، گوشی، دفترچه یادداشت یا هر چیزی که معمولا همراهتان است.
نکته مهم دیگر اینکه زمانیکه کلمات را یادداشت می کنید، مطمئن شوید که فضای خالی بین لغات وجود دارد تا دفعات بعدی، توضیحات تکمیلی (مثل جمله نمونه ای که لغت در ان است، یا هر نکته ای) آن را بتوانید یادداشت کنید.
یک نکته دیگر اینکه سعی کنید که اشکال مختلف کلمه (فعل، اسم یا صفت) را کنارش بنویسید. مثلا اگر لغت Fish را یادداشت می کنید حتما حالت های fishing, fishy, fisherman و… را بهمراه یک جمله که کلمه در آن هست یادداشت کنید. باور کنید، باورکنید معجزه می کند.
۲- از کلمات جدید در مکالمات انگلیسی استفاده کنید.
خب الان که لیستی از کلمات جدید انگلیسی دارید، ممکن است این لیست با لغات جدیدی که یاد می گیرید کم کم از حافظه تان پاک شود. پس باید از آنها استفاده کنید. هر چقدر از کلمات استفاده بیشتری کنید، به یاد آوردنشان راحت تر است. شروع به مکالمه زبان انگلیسی با همین لغات جدید کنید و ببینید یادگیری شان چقدر ساده تر می شود.
نکته مهم در اینجا این است که اگر حین به یادآوردن لغتی، به مشکل برخوردید، و حتی اگر در لیست قدیمی تان بود، آن را در لیست جدید بنویسید، این نکته را دست کم نگیرید.
۳- بازی کنید
این روزها، بسیاری از یادگیری ها و مطالعات، از طریق انجام سرگرمی و بازی های انگلیسی زبان انجام می شود. بازی هایی مثل Scrabble یا Vocabador، جزو بهترین بازی های گوشی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.
علت این که یادگیری از طریق بازی راحت تر است، این است که بازی تمرکز بیشتری از شما را بطور ناخودآگاه استفاده می کند. و در واقع زمینه ای برای کلمات شما قراهم می کند. مثلا شما لغت دشواری را که موقع خندیدن یک کاراکتر در بازی یاد گرفته اید به یاد آورید. یادگیری ش قطعا راحت شده است. پس پیوند فضای مجازی و واقعی کمک شایانی در زمینه یادگیری لغات به شما می کند.
احتمالا این موضوع برای شما جالب باشد که بدانید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی طبق مطالعات جدید چیست؟
۴- از چرب زبان استفاده کنید.
یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی، همانطور که گفتیم، شنیدن یا دیدن شان در قالب جملات است. در وبسایت چرب زبان، فایل های صوتی و تصویری قرار داده ایم که لغات پرکاربرد زبان انگلیسی را خیلی ساده تر و با سرعت بیشتری یاد بگیرید.
تمامی فایل های صوتی، تصویری و نوشتاری و بهترین محصولات نرم افزاری آموزش زبان انگلیسی را با بیشترین مطالعه، تجربه و مشاوره با ناشران انگلیسی زبان انتخاب کرده ایم که کاری زمان بر بوده است. البته اگر این بند را بعنوان تبلیغ حساب نکنید!
۵- سعی کنید لغات را به تنهایی به یاد نیاورید
همانطور که قبلا هم گفتیم، لغات جدید زبان انگلیسی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که به یاد آوری کلمات به کمک همین جملات و مکالمات (که به آنها زمینه می گوییم) بسیار ساده تر است.
از طرف دیگر بعضی کلمات سنگین (به لحاظ تعداد کاراکتر یا سختی تلفظ) وجود دارند که همیشه مشکل زا هستند. در این مواقع باید سعی کنید که آنها را به کمک هم معنی ها یا گروه بندی کردن به یاد بیاورید. یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلا لغتی مثل “humongous” (خیلی بزرگ) را به کمک گروهی از کلمات هم معنی مثل bigger یا large یا huge یاد بگیرید. به این متد، حتی کلمات بیشتری هم یاد می گیرید.
مثلا “large, humongous, gargantuan” بنظر شما معنای gargantuan چیست؟
۶- یک وبلاگ انگلیسی بنویسید
خواندن وبلاگ ها یا وبسایت ها یک راه خوب برای یادگیری لغت واژه های جدید انگلیسی است اما، وبلاگ نویسی یک راه خوب تر! است. از وردپرس یا وبلاگ ساز های موجود استفاده کنید. می توانید یک موضوع خاص (مثلا لباس، مد، ادبیات و …) انتخاب کنید، یا می توانید راجب هر چیزی بنویسید.
در نهایت در قالب همین وبلاگ ممکن است شروع به پاسخ دادن به نظرات مخاطبان کنید یا روابط مجازی تان با افراد انگلیسی زبان مختلف به کمک ایمیل، چت و … گسترش پیدا کند.
۷-کتاب های مخصوص یادگیری لغات را مطالعه کنید
خواندن و مطالعه روش خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است، اما روش مطالعه ممکن است روش خوب را تبدیل به روش فوق العاده کند. کاری که شما باید انجام دهید این است که کتاب های چالش برانگیز یادگیری زبان انگلیسی را خریداری کنید و شروع کنید به یادگیری لغات جدید. سعی کنید خیلی بیشتر از سطح خودتان یاد بگیرید. ضرر نمی کنید!
حتما حتما، لغات و جملات کاربردی ما را مرور کنید.
۸-با دیگران تمرین کنید
یادگیری و آموزش، زمانی که با دیگران تمرین کنید، هم سرگرمی بیشتری دارد و هم یادگیری را آسان تر می کند. گروهی از دوستانتان که با همدیگر یک هدف مشترک دارید (مثلا همه قرار است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید، یا سفر توریستی به یک کشور انگلیسی زبان داشته باشید و..) دور هم جمع کنید، چه بصورت حضوری و چه در قالب گروه های مجازی تلگرام یا اسکایپ و … شروع به مکالمه و مباحثه به زبان انگلیسی در مورد موضوعات مختلف کنید. نه تنها دایره واژگان خود را گسترش می دهید بلکه می توانید از همدیگر برای رفع اشکال کمک بگیرید.

با روش های ذکر شده، باور کنید یادگیری لغات انگلیسی خیلی خیلی راحت تر خواهد شد، مطالعه کنید اما در کنار آن به سرگرمی و جنبه فان هم بپردازید و به این ترتیب قبل از اینکه متوجه بشوید، خواهید دید که یک سری لغت واژه gargantuan خواهید داشت!

منبع: آموزش زبان lucy
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بهترین منبع برای درس شبکه ارشد msnmkh ۲ ۱,۲۲۴ ۱۲ دى ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: پشتکار
Question بهترین منبع ساختمان داده برای کنکور ارشد marvelous ۱۰ ۱۱,۴۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: msnmkh
  بهترین منبع درسی و کلاس به صورت افلاین برای کنکور ارشد nrgs_h99 ۰ ۱,۳۲۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: nrgs_h99
  پارسه، مدرسان شریف،ماهان و.... کدام یک بهتره؟؟؟ alim93 ۶۴ ۶۶,۷۸۸ ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: عزیز دادخواه
  نظر شما راجب بهترین موسسه برای کنکور ارشد کامپیوتر vahid_sh@hotmail.com ۶۵ ۴۰,۰۶۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Hadi7590
  معرفی منبع مناسب برای ارشد گسسته saharitst ۲۱ ۲۴,۶۵۴ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: YasiAli
  چه جوری با سطح زبان انگلیسی تقریبا پایین رفرنس بخونیم؟ saharitst ۰ ۱,۲۳۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ۰۴:۱۱ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  کدام زبان برای هوش مصنوعی بهتر است؟ فرق بین زبان های هوش مصنوعی چیست؟ azam2075 ۳ ۵,۴۹۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: علیصا
  در نوشتن چند جمله انگلیسی نیاز به کمک دارم fa_karoon ۰ ۱,۴۴۸ ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: fa_karoon
  تولدت مبارک به انگلیسی + بهترین معادل انگلیسی cyruskingsolomon ۰ ۱,۵۰۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close